View Full Version : Hengerumpe!!!


elian
23-02-05, 14:22
Nå har jeg gått ned 14 kilo... Og rumpa mi har vel egentlig aldri vært så liten..... Men den er fortsatt laaaangt fra FIN da! :mad:

Den er jo helt FLAT og henger mer enn den står UT......

Har noen tips til bra rumpe/lår trening som er SKIKKELIG effektiv??

Jeg har ikke så mye tid til trening, så jeg vil kosentrere meg KUN om rumpe/lår.

Jeg skal begynne på spinning i dag, men det blir bare fast 1 gang i uka. Og det er vel ikke akkurat nok til å få sprettrumpe før sommer'n ?? :rolleyes:

Fedonisten
23-02-05, 14:24
Å gå på sånn trappe-maskin er veldig bra.

Og kopping. (men det er jo ikke trening da...)

Stå på - men rompa di er jo fin akkurat som den er da :)

:klem:

elian
23-02-05, 14:28
Stå på - men rompa di er jo fin akkurat som den er da :)

:klem:

Ja, tenkte jeg det ikke.....? At det ville komme noe sånt fra minst en av dere ;)

Takk, takk.... Hyggelig det altså, Fedonisten! :) Men det hjelper liksom så lite når man ikek er fornøyd SELV.....

Jeg har jo stepmaskin da, og den var jeg veldig flink til å bruke i høst... Nå støver den ned..... :o

Jeg har sånn steppekasse også! Kanskje jeg skal dra ned ut fra langt under sengen til minstejenta? :rolleyes:

mofe
23-02-05, 14:28
Jeg også kunne hatt bruk for endel rumpeøvelser :o

Hm.. undres på om jeg skal ta induksjon snart.. forrige gang jeg hadde en ketoserunde, fikk jeg redusert cellulittene mine kraftig... :o

mofe
23-02-05, 14:29
Jeg har sånn steppekasse også! Kanskje jeg skal dra ned ut fra langt under sengen til minstejenta? :rolleyes:

Lurt det da, Elian - når du først HAR en sånn sak.. Hva med å stå og steppe foran tven? :)

Anne
23-02-05, 14:33
Stå på - men rompa di er jo fin akkurat som den er da :)

:klem:*Anne lurer på åssen Fedonisten vet det:cool: men hun har helt sikkert rett*
Jeg har jo ikke sett rompa di jeg da, elian, men du var jo bare rålekker i den festkjolen din.....:)
Ellers så har jo skøytegutta fin rompe da....:rodme: Vet ikke hvordan de trener jeg...men går på skøyter antar jeg....:cool:

Fedonisten
23-02-05, 14:34
Ja, tenkte jeg det ikke.....? At det ville komme noe sånt fra minst en av dere ;)

Takk, takk.... Hyggelig det altså, Fedonisten! :) Men det hjelper liksom så lite når man ikek er fornøyd SELV.....

Men du - jeg er helt enig med deg altså; det viktigste er hva du mener selv og at du er fornøyd med deg selv. :ja:

MEN det betyr litt at andre jenter uttaler seg også vel? For vi er jo ekstremt kritiske. Og nå har det seg sånn at jeg er ekstremt kritisk da. Både til meg selv - men til andre også faktisk :rodme: (ingen god egenskap, men jeg har'n...) Det gjør faktisk at jeg ikke sier noenting om hvordan andre ser ut/ikke ser ut - hvis det ikke er noe positivt å si. Så når jeg sier at rompa di er fin som den er - så syns jeg faktisk det. MEN samtidig gir jeg tips til å bruke trappe-maskin. For som du sier; det viktigste er hva du føler selv.

:klem:

Begod
23-02-05, 14:52
Den ultimate rumpeøvelse er dype Knebøy , går man enda lavere så tar det mer på rumpa. Begynn gjerne å tren hjemme uten belastning før du begynner med stang.

Knebøy - RYP Øvelsehttp://www.tn.no/images/icon_print.gif utskriftsvennlig side (http://www.tn.no/process/do_print2.asp?go=trening&gid=67)

Øvelse: Knebøy

Muskelgrupper: Forsidelår, baksidelår og rumpe ( Quadriceps femoris, Gluteus medius, Gluteus maximus)

Startposisjon: Plasser deg under stangen i et knebøystativ. Stangen skal ligg på øvrerst på ryggen ikke på nakken. Føttene plasseres i skuldrebredde avstand med tærne lett vridd utover. Knærne skal følge tærne. Plasser blikket litt opp og frem.

Utførelse: Pust inn stram magen og gå ned. Hold vekten på hælene eller på hele fotflaten, aldri på tærne. Press rumpa tilbake, akkurat som om du skal sette deg på en stol. Ikke la knærne komme for langt frem eller la dem bøye innover. Gå ned så dypt at lårene er paralelle med golvet.
Press føttene ned i underlaget og press opp tilbake til startposisjon.

Tips: Kan utføres med en forhøyning under hælenen for bedre stabilitet. Trekk pusten og stram mage og korsrygg når du løfter.

Pass på: Hold rygge rett under hele repitisjonen.

Se video: knebøy.mpg (http://www.tn.no/assets/dokumenter/knebøy.mpg)


http://www.tn.no/assets/bilder/ovingsguide/knebøy1.jpg

http://www.tn.no/assets/bilder/ovingsguide/knebøy2.jpg

Aline
23-02-05, 19:22
eller kanskje en sånn øvelse hvor du står på alle fire og her det ene benet ut og opp i en vinkel på 90 grader også løfter og senker du litt..(det ble vanskelig å forklare, dette her. håper du skjønte :) )

:klem:

sunbeam
24-02-05, 10:14
Har de ikke step/ bodystep timer der du skal trene spinning?

Det er kjempegøy og kjempeeffektivt... og gøy, sa jeg det?
Bedre enn spinning. Synes jeg..:rolleyes:

Mamsen
22-05-05, 14:16
Stå forran en stol med ryggen til. Legg det ene benet på stolen bak deg (rett ut) og ta knebøy. Bytt ben. Intervaller 15x3 øvelser hver dag og du får garantert bra resultater innen 2 mnd. DET SVIR I RUMPEMUSKLENE!!

Muskat
23-05-05, 20:24
I følge Rock star work outen til damene i et aldeles fryktelig suspekt program på TV norge, får Christina Aguilera sprettrumpe av å ta hundre "utfall" hver dag. Det er sånne KJEMPELANGE steg, hvor du synker nesten ned i knestående på ett ben for hvert steg. Hundre slike hver dag, og tenk på lekre sprettrumper på MTV... :)


Muskat

Nille
24-05-05, 19:55
Muskat sitt forslag med "utfall" er bankers for å få stram rumpe.

...og så kan man trene Pilates.... Hengerumpa mi har blitt MYE strammere. og dessuten...... Idag har jeg fått på meg den svarte lange smale kjolen min, jakken til, - OG et par drakter som hang innerst i skapet. I tillegg dressjakker i x-antall farger. Kjolen har jeg ikke brukt siden julebordet 1995. Jeg har ikke brukt draktene siden.... vel, la meg si det slik: Nå venter jeg bare på at skulderputer skal komme på moten igjen !! :p

ms.sophie
29-05-05, 16:35
Tren knebøy og utfall, bruk trapper (både til hverdags og som hjemme-trening).

Spinning er kjempefint for lår og rumpe!