View Full Version : Kan ketolysekuren kun kombineres med andre lavkarbo dietter?


Thula
23-02-05, 21:23
Jeg følger foreløpig Grete Roede, noe som funker fint, men sakte. Jeg vurderer å gå over på ketolysekuren en måneds tid og så bytte tilbake til Grete Roede. Vil det føre til at jeg går opp igjen, eller er det mulig å kombinere kurene så lenge man følger dem adskilt?

mofe
23-02-05, 21:47
To spørsmål til deg:

Hvorfor ønsker du å gå tilbake til GR etter en evt. ketolsyekur?
Har du lest ketolyse-boka?

:)

Gunnar
23-02-05, 21:57
Jeg følger foreløpig Grete Roede, noe som funker fint, men sakte. Jeg vurderer å gå over på ketolysekuren en måneds tid og så bytte tilbake til Grete Roede. Vil det føre til at jeg går opp igjen?I så fall er det noe feil med Grete Roede kuren.

eller er det mulig å kombinere kurene så lenge man følger dem adskilt?
Prøv og finn ut, men jeg tipper "ja".
Kroppen justerer seg kjapt, serru.

Jeg gikk direkte fra Noka-dietten (pulverkur) til Atkins.
Skrudde på en bryter og begynte å lange innpå med mat som er lovlig på Atkins.
Jeg trodde at det ville føre til en liten oppgang akkurat i overgangsfasen, men det gjorde det ikke.

MVH
Gunnar

HP
23-02-05, 22:01
Jeg følger foreløpig Grete Roede, noe som funker fint, men sakte. Jeg vurderer å gå over på ketolysekuren en måneds tid og så bytte tilbake til Grete Roede. Vil det føre til at jeg går opp igjen, eller er det mulig å kombinere kurene så lenge man følger dem adskilt?
Hvorfor vil du gå tilbake til Grete da? Da vil det være lurere å ta ketolysekuren i 14 dager, også gå over på Atkins prinsipper. Jeg skal ikke garantere det, men du vil nok gå opp i vekt når du går tilbake til GR :snill:

Thula
23-02-05, 22:19
[

Hvorfor ønsker du å gå tilbake til GR etter en evt. ketolsyekur?
Fordi jeg ikke ser for meg at jeg på sikt vil klare å gjennomføre et lavkarbo kosthold. Jeg har barn (og nei, jeg mener ikke at et lavkarbo kosthold er noe for mine barn, burde sikkert ikke si det høyt her inne, men det er like greit å være ærlig) og vil gjerne ha et så tilnærmet normalt kosthold som mulig. Jeg ønsker ikke å leve som karbojunkie resten av livet, men å inkludere ketolysekuren som et ledd på vei til et slankere liv. Derfor lurte jeg på om dette lar seg gjøre:)

Har du lest ketolyse-boka?
Nei. Dersom kuren lar seg kombinere med det oppsettet jeg har nå og jeg bestemmer meg for å teste den, kjøper jeg nok boken. Først vil jeg gjerne vite litt mer, jeg har kjøpt alt for mange slankebøker, lest dem og funnet ut at dette passet ikke for meg (noen som vil ha noen Lindbergbøker:rolleyes: ...)

Thula
23-02-05, 22:23
Hvorfor vil du gå tilbake til Grete da? Da vil det være lurere å ta ketolysekuren i 14 dager, også gå over på Atkins prinsipper. Jeg skal ikke garantere det, men du vil nok gå opp i vekt når du går tilbake til GR :snill:

Fordi Grete Roede kuren er den kuren jeg ser på som mest sannsynlig at jeg vil klare å følge i lengden. Derfor ønsker jeg bare å teste ketolyse som et supplement, ikke legge om hele livsstilen min ;)

Helene
23-02-05, 22:29
Jeg ville personlig aldri taklet en GR diett.. men folk har forskjellig føleser når det kommer opp til det.. Jeg er selv kresen og hadde sikkert hatt lettere for å følge en GR diett.. men jeg vil ikke gå sulten heller..

jeg synest det hørtes greit ut å kombinere de.. om det går an.. for da får man en brå start.. og så kan man forsette sån som man vil etterpå..

Ketolyse dietten er jo en kur.. ikke en livstil.. selv om man bør gå over til lavkarbo etterpå så ser jeg ingen problem med å gå over til en lav fett.. noen kg på igjen fordi man legger om kansje.. men man har jo da et bedre utganspunk for GR kuren enn om man ikke har vert innom ketolyse kuren

HP
23-02-05, 22:50
Ketolyse er den andre ytterligheten. Du har høykarbo GR og nesten ingen karbo ketolyse. Årsaken til at ketolyse og lavkarbo virker er at den balanserer hormonene dine, Grete Rohde gjør det i mye mindre grad, og for mange i ikke tilstrekkelig grad. :snill:

Hva med Fedon da? :snill: Ketolyse, så fedon. :ja:

Og du skal vel ikke slanke deg resten av livet vel? :snill:

Albertine
23-02-05, 23:37
Ketolyse først, Fedon etterpå. Glimrende kombinasjon.

Anne
24-02-05, 13:11
Ketolyse først, Fedon etterpå. Glimrende kombinasjon.:ja: Tror jeg og.....:p

Begod
24-02-05, 13:33
Jeg følger foreløpig Grete Roede, noe som funker fint, men sakte. Jeg vurderer å gå over på ketolysekuren en måneds tid og så bytte tilbake til Grete Roede. Vil det føre til at jeg går opp igjen, eller er det mulig å kombinere kurene så lenge man følger dem adskilt?

Hvis Grete Roede funker for deg så syns jeg at du skal holde deg til den, blir fort bare rot hvis du skal over på en ketogen diett og jeg tror ikke det er særlig sunt å trikse å mikse sånn. Hovedgrunnen til at man går så fort ned på ketogene dietter er at man slipper mye vann, så fort begynner å spise karbo igjen kommer vannet tilbake og du vil sannsynlig vis ikke veie stort mindre enn du ville gjort hvis du hadde holdt deg til Grete Roede.

Min personlige mening i hovedsak basert på synsing.

Torkil
24-02-05, 13:46
:ja: Tror jeg og.....:p

Hei
Dette var en interessant diskusjon. Det er ikke noe i veien for å gjennomføre ketolysekuren i noen uker måneder - etter behov for vektreduksjon - og så som anført i boken velge et sunt kosthold. Selv anbefaler jeg sunt vett som bygger på viten om kosthold. Fedon Lindberg er mest rasjonelt og en god fortsettelse på ketolysekuren. Jeg har hatt mange på kurs som har gått 3-4-5-6- og 7 GR kurer. GR er litt gammeldags, bygger på spis lite mosjoner mer ( og lev med sult) men de er på glid når det gjelder karbohydrater med høy Glykemisk Indeks.

Er man fet, har HP helt rett i, at man ofte har forstyrrelser i hormonbalansen, vanligvis insulinresistens/ Hyperinsulinisme. De høye insulinkonsentrasjoner i blodet vil jobbe effektivt mot vektreduksjon, gi søthunger og svak vektoppgang over tid. Her er Ketolysekuren ideel fordi insulinresistensen reverseres på grunn av selve dietten og den daglige mosjon. ( mosjon reduserer insulinresistens direkte i 24-72 timer etter en moderat treningsøkt) Mosjon er altså ikke bare for å forbrenne fett, men også for å bedre insulinets effekt.

Ketolysetablettene vil ha positiv effekt på insulinets effekt som bedres, dermed frigis det mindre insulin til blodet .

Professor Hans Bassøe som benyttet kostindusert ketose i På Haukeland Sykehus på syttitallet brukte kuren for "sterkt overvektige personer der alle andre kurer ikke hadde effekt." Han anbefalte også kuren over flere måneder.

Og, ja Ketolysekuren er en kur , etter målet er nådd, må man gjøre forandringer i kosthold og livsstil i forhold til utgangspunktet, ellers er man tilbake på startstreken i løpet av forbausende kort tid.

Lykke til
Torkil P. Andersen

Anne
24-02-05, 13:50
Er man fet, har HP helt rett i, at man ofte har forstyrrelser i hormonbalansen, vanligvis insulinresistens/ Hyperinsulinisme. De høye insulinkonsentrasjoner i blodet vil jobbe effektivt mot vektreduksjon, gi søthunger og svak vektoppgang over tid.
Hm...hvor høyt er for høyt da?

Begod
24-02-05, 14:18
Og, ja Ketolysekuren er en kur , etter målet er nådd, må man gjøre forandringer i kosthold og livsstil i forhold til utgangspunktet, ellers er man tilbake på startstreken i løpet av forbausende kort tid.

Lykke til
Torkil P. Andersen

Hvis jeg har forstått Thula rett så vil veksle mellom Ketolyse og GR til hun kommer i mål, for meg høres det ut som man fort vil komme i sykluser med jo-jo slanking.

I følge tickeren til Thule så er det 30 kg det er snakk om og hvis hun ikke greier å følge et fedon kosthold så tviler jeg på at hun holder særlig lenge på Ketolysekuren.

Torkil
24-02-05, 14:22
Hvis jeg har forstått Thula rett så vil veksle mellom Ketolyse og GR til hun kommer i mål, for meg høres det ut som man fort vil komme i sykluser med jo-jo slanking.

I følge tickeren til Thule så er det 30 kg det er snakk om og hvis hun ikke greier å følge et fedon kosthold så tviler jeg på at hun holder særlig lenge på Ketolysekuren.

Hvis det er korrekt at det var en vekslen mellom to kurer, da går det neppe bra.
Ketolysekuren fjerner sulten for de allerfleste og den vanlge opptatthet av mat vi har når vi slanker oss blir borte.Samtidig opplever de fleste en masse enegri i kroppen. Derfor er det fler som klarer å nå sitt mål med ketolysekuren enn mange andre slankekurer.
Husk Ketolysekuren var opprindelig til " de hvor intet annet virket" .

Ikke gi opp håpet.
Lykke til
Torkil Andersen

Helene
24-02-05, 16:47
Hvis det er korrekt at det var en vekslen mellom to kurer, da går det neppe bra.
Ketolysekuren fjerner sulten for de allerfleste og den vanlge opptatthet av mat vi har når vi slanker oss blir borte.Samtidig opplever de fleste en masse enegri i kroppen. Derfor er det fler som klarer å nå sitt mål med ketolysekuren enn mange andre slankekurer.
Husk Ketolysekuren var opprindelig til " de hvor intet annet virket" .

Ikke gi opp håpet.
Lykke til
Torkil Andersen

Sån som jeg har forstått det så vil hun bruke ketolyse for å komme igang.. og når hun har kommet langt i gang og en del ned, da de andre vil gå over til et annen lavkarbo kosthold gå over på GR for å ta de siste kg av for å så forsette med et sundt kosthold.

Thula
24-02-05, 19:01
Takk for svar alle sammen!:)

Etter å ha lest svar og gått litt i meg selv for å finne ut hvordan jeg vil gjøre dette her, så har jeg kommet frem til følgende:

Jeg holder meg til Grete Roede. Greit nok, egentlig så liker jeg dårlig at GR er så hypp på light-produkter og at metodene hennes er gammeldagse, men samtidig så kjenner jeg meg selv godt nok til å vite at det er det som passer best for meg. Jeg har gått på GR i 3 uker og riktignok har jeg bare gått ned 4 kg, men jeg har gjort noe med vanene mine, og det er det som teller. Å kunne spise det som alle andre spiser, bare mindre av det virker på meg som det greieste alternativet. Grunnen til at jeg ikke vil verken gå på Fedon eller Lindberg er fordi jeg VET at jeg ikke vil være i stand til å leve med de endrede kostholdsvanene over tid. Ikke er jeg motivert til det heller. Grunnen til at jeg stilte spørsmålet blant masse lavkarbo-folk er at det jo er dere som vet mest om denne type kur. Hadde det vært mulig å gå over til GR etter at jeg har oppnådd ønsket vektnedgang, så hadde det gått, men å endre hele kostholdet mitt ....neeeei...

Jeg får se det an. Jeg fortsetter på GR, og dersom jeg sprekker og gir opp hele greia, så blir Atkins eller ketolysekuren mitt neste prosjekt. Nok en gang, takk for svar og lykke til dere også!

LilNoor
24-02-05, 19:26
Lykke til med Grete Roede! Det er bra det har kommet slanke kurer for "alle" nå, slik at oss som ikke klarer å gp ned den "gode gammeldagse" metoden har en mulig het og! Det er en omvending, det innrømmer jeg, og med en familie, kan det kanskje være mer vanskelig enn for folk som er enslige.

Lykke til videre Thula, og stikk innom igjen hvis du har spørsmål! :)

Elisabet
25-02-05, 09:05
Jeg følger foreløpig Grete Roede, noe som funker fint, men sakte. Jeg vurderer å gå over på ketolysekuren en måneds tid og så bytte tilbake til Grete Roede. Vil det føre til at jeg går opp igjen, eller er det mulig å kombinere kurene så lenge man følger dem adskilt?

Dette spørsmålet har jeg tenkt MYE på og velger å ta det opp igjen. Torkill svarer i tråden sin at man etter endt kur må legge om kosten sin. Ikke falle tilbake til gamle vaner. Det er forståelig, MEN:

Som jeg forstår denne tråden.. Thula har NOEN kilo å gå ned. Hun ER allerede flink og spiser sundt via GR. Å når man hører om så gode resultater gjennom Ketolyse, så forstår jeg godt tankegangen her. GR går over langen, det er en livsstil..

Derfor: Thula har ALLEREDE lagt om livstilen til et sundt kosthold. Hun går GR - mulig Ketolyse - tilbake til GR. Synes det høres sundt ut jeg..

På Tirsdag starter jeg opp med Ketolyse, å skal innrømme at jeg sitter her med maange tanker: Blir jeg fanget inn i Ketolyse`s verden for alltid? Om jeg skulle være flink å gå ned mine kilo, vil de bare rase på igjen om jeg feks liker livsstilen til GR?
Oioi:confused:

Begod
25-02-05, 09:56
Thula har 28 kg å gå ned. Det er helt greit å gå tilbake til et GR kosthold når målet er oppnådd,Ifølge Torkil.Det vil dog vært mye bedre å gå over på Lindberg etter en slik kur. Men man skal være lenge på ketolysekuren for å gå ned så mange kg , jeg tipper ca 1 år hvis man er flink. Dessuten er vel Ketolysekuren ikke for dem som bare har noen få kilo som skal av, det skal vissst være minimum 10 kg man ønsker å gå ned ellers anbefaler Torkil mer tradisjonelle metoder.

Min erfaring er at det er fort gjort å skli helt ut når man går fra et ketogent kosthold til et høykarb kosthold. Det som skjer meg er at jeg blir fryktelig sulten. Fra september til desember i fjor la jeg om fra et lavkarbokosthold til et mer tradisjonelt kroppsbyggerkosthold (Bulk)med mye karbo , resultat + 12 kg. Mestparten var helt klart fett, og nå sliter jeg med å få det av igjen.

HP
25-02-05, 10:53
Dette spørsmålet har jeg tenkt MYE på og velger å ta det opp igjen. Torkill svarer i tråden sin at man etter endt kur må legge om kosten sin. Ikke falle tilbake til gamle vaner. Det er forståelig, MEN:

Som jeg forstår denne tråden.. Thula har NOEN kilo å gå ned. Hun ER allerede flink og spiser sundt via GR. Å når man hører om så gode resultater gjennom Ketolyse, så forstår jeg godt tankegangen her. GR går over langen, det er en livsstil..

Derfor: Thula har ALLEREDE lagt om livstilen til et sundt kosthold. Hun går GR - mulig Ketolyse - tilbake til GR. Synes det høres sundt ut jeg..

På Tirsdag starter jeg opp med Ketolyse, å skal innrømme at jeg sitter her med maange tanker: Blir jeg fanget inn i Ketolyse`s verden for alltid? Om jeg skulle være flink å gå ned mine kilo, vil de bare rase på igjen om jeg feks liker livsstilen til GR?
Oioi:confused:
Ketogene dietter som Ketolyse og Atkins induksjon virker fordi de balanserer hormonene i kroppen. Grete Rohde virker for noen fordi det skaper et energiunderskudd i kroppen. For utallige andre betyr et GR kurs ingen vektnedgang, eller til og med økning! :eek:

Jeg vil ikke si at det er lurt for en som trenger en ketogen diett for å ta av kiloene sine - mange kilo - å gå tilbake til Grete Rohde. Da kan jeg nesten garantere at fett rundt magen og på hoftene kommer tilbake. Og det vil en vel ikke?

Atkins sier at de som trenger induksjon for å nå målet sitt, trenger å fortsette med et kosthold som inneholder mellom 40 til 100g karbohydrater (HELT individuelt avhengig av metabolsk motstand, insulinresistens og fysisk aktivitet) etter endt diett. (Opptil 150g for de som trener på et semi-profft nivå)

Jeg - og Atkins - mener at det er ok å teste / bruke en ketogen diett over noen uker, men følger du den mer enn det så er det UTROLIG viktig at du gjør en forpliktelse ovenfor deg selv for resten av livet ditt til å spise et sunt og balansert kosthold ala Lindberg / Atkins vedlikehold. Hvorfor? For at du skal kunne bevare din egen helse!

Elisabet
25-02-05, 14:47
Litt mer beroliget nå kan du si. Vi er alle forskjellige og reagerer på ulike ting:D
Jeg vet med meg selv at jeg takler et sunt kosthold, men å aldri mer spise brød -DET klarer jeg ikke:p

Jaja. Ketolysekur - here i am:D

HP
25-02-05, 15:08
Flott Elisabet!

Men jeg vil bare understreke at for en person som har sterk metabolsk motstand, insulinresistens og gjerne også noen matvareintoleranser på toppen så er gjerne ikke ett brødmåltid for dagen sunt for denne personen. :snill: Men dette er noe en finner ut av etter en stund - når en er mange kilo lettere! :D

Grete Rohde er sunt for noen - for meg personlig så vil ikke GR's anbefalinger innebære mye sunt - hverken med tanke på vektkontroll eller helse. ;)

MHM
25-02-05, 17:10
Jeg vil ikke si at det er lurt for en som trenger en ketogen diett for å ta av kiloene sine - mange kilo - å gå tilbake til Grete Rohde. Da kan jeg nesten garantere at fett rundt magen og på hoftene kommer tilbake. Og det vil en vel ikke? Her synes jeg du dramatiserer og skremmer HP. Det ikke noe tema at noen har gått på Grete Rhode i månedsvis og så MÅ gå i ketose for å gå ned i vekt. Spørsmålet er om det er ok å ta en periode med ketolysekuren og så gå tilbake til det som føles mest riktig for Thula, nemlig Grete Rhode. Den minste menyen/dietten på Grete Rhode er nå på 1600 kalorier, og det er ikke noe uforsvarlig i det hele tatt.

Jeg synes det er rart at du nesten kan garantere at fett på mage og hofter kommer tilbake. Vi må være ydmyke for at alle er forskjellig, og selv om DU tror din kropp ville ha reagert på den måten, så kan det være helt kurant for mange andre.
Jeg - og Atkins - mener at det er ok å teste / bruke en ketogen diett over noen uker, men følger du den mer enn det så er det UTROLIG viktig at du gjør en forpliktelse ovenfor deg selv for resten av livet ditt til å spise et sunt og balansert kosthold ala Lindberg / Atkins vedlikehold. Hvorfor? For at du skal kunne bevare din egen helse! Kan vi ikke oppfordre folk til å prøve lavkarbo da, framfor å støte dem fra oss. Hvem orker vel å prøve noe nytt hvis man MÅ FORPLIKTE SEG til å spise sånn resten av livet. Vi må ha respekt for de som prøver, og så ikke finner ut at det er for dem.

Jeg mener selvfølgelig at lavkarbo er en mye mer naturlig, hormonstaboiliserende og forbrenningsvennlig måte å gå ned i vekt på /leve på enn lavfett-lavkalori. Jeg mener at dette er allmenngyldig, da mennesker er mer like enn ulike, rent genetisk og fysiologisk. Men jeg sier ikke at alle som ikke spiser lavkarbo har dårlig helse (jmf fet skrift over HP).

Thula: Du forstyrrer ikke noe i kroppen din ved å prøve ketolysekuren. Om du ikke liker denne måten å spise på, så er det bare å fortsette med Grete Rhode. Men kanskje gjør du oppdagelser om kroppen din som du ikke forutså. Jeg synes det er flott at du både er nysgjerrig og ærlig, og takker for at du kommer hit til dette forumet for å spørre om råd.

LilNoor
25-02-05, 19:54
Elisabet, slik som jeg har forstått det, så blir det en balansegang seinere i livet, når vi er ved den vekten vi vil ha.

Jeg har ikke studert Fedon så mye, men det er det de fleste sier man bør begynne på etter Ketolyse. Slik jeg ser det nå, inneholder det grov brød, grov pasta o.l., ikke fint brød, og lite poteter, vanlig pasta. Kanskje ris? Jeg dør uten ris... :rolleyes: Men, det er i mindre mengder enn vi er vant til, og kanskje bare 1 brødmpltid for dagen.

Dette er mine tanker... "Correct me if I'm wrong"

Thula
25-02-05, 20:02
Takk alle sammen for ytterligere svar, og en spesiell takk til deg, MHM!! Dette var virkelig er bra svar, jeg følte at du tok spørsmålet mitt helt slik det var ment og kom med et bra svar! I tillegg slo du ned på akkurat de samme tingene som jeg hadde reagert litt på i andres besvarelser! Du høres ut som et veldig reflektert og fornuftig menneske :)

Jeg er jo stadig her inne og leser da, så det må jo bety at jeg fremdeles er ganske interessert, men nøler fremdeles ganske mye. Jeg ser ikke bort i fra at jeg blir "frelst" hvis jeg bare tester en ketogen diett, men i utgangspunktet så er jeg ikke interessert i mer enn å bruke ketolyse som et steg på veien til ønsket vekt, for så å gå over til GR. OM jeg bestemmer meg for å teste ketolyse, så kommer jeg likevel til å ha et åpent sinn;)

Det jeg er mest redd for er dette: GR har funket slik at jeg har klart å holde dietten i snart 6 uker uten noe særlig besvær. Atkins og Ketolyse er jeg heller mindre overbevist om at vil funke i lengden for meg. Hva om jeg går over til den, og sprekker slik at jeg kommer ut av den "gode stimen"? Altså: hva om dette er veien å gå for meg og så ødelegger jeg alt med å hoppe over på noe som ikke fungerer for meg... (Dette er mer et retorisk spørsmål for å illustrere tankegangen min, jeg vet jo at sånt kan jeg bare vite selv). Uansett, jeg følger med her inne og tenker og vurderer, men tør ikke kaste meg ut i noe :o

HP
25-02-05, 20:39
Kan vi ikke oppfordre folk til å prøve lavkarbo da, framfor å støte dem fra oss. Hvem orker vel å prøve noe nytt hvis man MÅ FORPLIKTE SEG til å spise sånn resten av livet. Vi må ha respekt for de som prøver, og så ikke finner ut at det er for dem.

Sier ikke det, og mener ikke det ;) Det jeg sa var at en godt kunne teste (altså totalt uforpliktende) i noen uker (2-3), og ønsker en å fortsette så trenger en å forplikte seg ovenfor seg selv. :snill:

Kosthold er biokjemi på avansert nivå. :ja:

Jeg dør uten ris... :rolleyes:
Tviler sterkt på at du mener det samme når du har tatt av 30-40kg :p

Begod
28-02-05, 10:07
Det jeg er mest redd for er dette: GR har funket slik at jeg har klart å holde dietten i snart 6 uker uten noe særlig besvær. Atkins og Ketolyse er jeg heller mindre overbevist om at vil funke i lengden for meg. Hva om jeg går over til den, og sprekker slik at jeg kommer ut av den "gode stimen"? Altså: hva om dette er veien å gå for meg og så ødelegger jeg alt med å hoppe over på noe som ikke fungerer for meg... (Dette er mer et retorisk spørsmål for å illustrere tankegangen min, jeg vet jo at sånt kan jeg bare vite selv). Uansett, jeg følger med her inne og tenker og vurderer, men tør ikke kaste meg ut i noe :o

Jeg er overbevist om at det finnes mennesker som har det best på et kosthold med mye karbohydrater og at det finnes mennesker som rett og slett blit syke og overvektige av karbohydrater. Det viktige for deg er å finne ut av hvilken type du er , jeg tror ikke at et lavkarbomenneske vil trives og gå så fort ned i vekt på GR som det du har gjort.
Dermed er min konklusjon at du tåler karbohydrater godt og vil ikke ha spessiel nytte av ketolysekuren. Greier du å ha en vektnedgang på ca 500 gram i uken så skal du være veldig fornøyd.

Må presissere at det finnes ikke forskning på dette ( så vidt jeg vet) men etter å ha møtt utallige mennesker på nettet som tåler karbo godt, og ikke har det minste problem med å gå ned i vekt på et kosthold med mye karbohydrater og har møtt alle her som ikke tåler karbo ,så mener jeg at det bare må være slik.

RAGNA
03-03-05, 09:48
Jeg følger foreløpig Grete Roede, noe som funker fint, men sakte. Jeg vurderer å gå over på ketolysekuren en måneds tid og så bytte tilbake til Grete Roede. Vil det føre til at jeg går opp igjen, eller er det mulig å kombinere kurene så lenge man følger dem adskilt?

Jeg har ikke peiling på hvordan det kommer til å gå, men selv har jeg planer om å gå over fra ketolysekuren til Libradietten om en stund. Libra er så og si likt Grete Roede. Jeg har også familie og barn, og ser at det ikke fungerer slik jeg ønsker sånn i hverdagen. Jeg har ikke lyst til at ungene mine skal se at jeg spiser noe annet hver gang de har pannekaker, lasagne, pizza eller grøt til middag. Det går greit for en stund, men ikke sånn for ever.

Jeg tenker å gå på ketolysedietten en stund til nå, men begynner å bli temmelig lei av egg allerede etter 2 uker. Foreløpig er jeg kjempestreng og holder meg alltid innenfor dagsrasjonen på 15 g. karbohydrat, men etter hvert tenkte jeg å innføre grovt brød og flere påleggsorter sakte men sikkert. For meg blir ketolysekuren kun en kur som varer en stund. Nå som jeg er hjemme i svangerskapspermisjon kan jeg lage omeletter både til frokost og lunsj. Når jeg begynner i jobb igjen, blir det nok grovt klibrød eller rugbrød med div. magert pålegg å finne i matpakka mi. :rolleyes: