View Full Version : Pilates


Daizy
24-02-05, 12:44
Jeg må innrømme at jeg er ganske så lat av meg og selv om jeg prøver å ta meg selv i nakken, så sluntrer jeg fort unna med treninga!:o

Har trimsykkel som jeg prøver å sykle på innimellom (ca 30 min hver gang) - men det er så kjedelig!! Så derfor har jeg lastet ned et pilates program ("Pilates for dummies - dvdrip") på nesten 30 min som virker ålreit. Jeg kjenner iallefall at jeg gjennomførte programmet igår (litt øm i mage-, ben-, arm-, og rumpemuskler :p )

Er det noen som har erfaring med Pilates? De sier ingenting om oppvarming, men jeg tenkte at 10 min på sykkel først er sikkert lurt?! Noen synspunkter? Noe som har noen lure tips ang. Pilates?:confused:

mofe
24-02-05, 19:51
Se denne tråden her, innlegg 15
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1697

Summer
24-02-05, 19:57
Jeg er pilatesfan! :cool:

Har bare trent litt, men når jeg trener så får jeg bedre resultater enn jeg noengang har fått av noe annet før! :D 10 min. oppvarming på sykkel først er helt greit ja! :ja:

mofe
24-02-05, 20:03
Lise - du hadde en Pilates-video, hva het den?

Daizy
24-02-05, 22:45
Ja jeg har allerede lest yoga tråden (søkte etter pilates), men takk for tipset.
Syns det virker veldig greit jeg, var bare usikker på oppvarming...

Lise - trener du etter video eller har du gått/går kurs?

Summer
24-02-05, 23:14
Ja jeg har allerede lest yoga tråden (søkte etter pilates), men takk for tipset.
Syns det virker veldig greit jeg, var bare usikker på oppvarming...

Lise - trener du etter video eller har du gått/går kurs?

Jeg kjøpte en video fra bokkilden med masse øvelser på :) 179 kr tror jeg den kostet.. -der gjør vi oppvarmingsøvelser først.:)

mofe
24-02-05, 23:20
Jeg kjøpte en video fra bokkilden med masse øvelser på :) 179 kr tror jeg den kostet.. -der gjør vi oppvarmingsøvelser først.:)

Hva heter den? :)

Summer
24-02-05, 23:24
power of pilates

Muskat
24-02-05, 23:29
Pilates er treningen som holder meg på beina, med ryggproblemene mine! Oppvarming eller ikke kommer helt an på programmet du følger, men det skader aldri. Jeg har to varianter, alt etter som hvor god tid jeg har og hvor opplagt jeg er, men begge er lagt opp slik at oppvarmingen er en del av programmet.Jeg følger bøker for begge programmene, det ene er bare på matte på gulvet, det andre er med en stor "body ball" og er litt tøffere og mer utfordrende.

Muskat

mofe
24-02-05, 23:33
Fra http://www.pilates.com/history.html



The History of Pilates

The Pilates method of exercise was created by Joseph Pilates, who was born in 1880 near Dusseldorf, Germany. Joe was frail as a child, suffering from asthma, rickets and rheumatic fever. He overcame his physical limitations with exercise and body building, becoming a model for anatomical drawings at the age of 14. He became accomplished in many sports, including skiing, diving and gymnastics. Joe went to England in 1912, where he worked as a self-defense instructor for detectives at Scotland Yard. At the outbreak of World War I, Joe was interned as an "enemy alien" with other German nationals. During his internment, Joe refined his ideas and trained other internees in his system of exercise. He rigged springs to hospital beds, enabling bedridden patients to exercise against resistance, an innovation that led to his later equipment designs. An influenza epidemic struck England in 1918, killing thousands of people, but not a single one of Joe's trainees died. This, he claimed, testified to the effectiveness of his system.



After his release, Joe returned to Germany. His exercise method gained favor in the dance community, primarily through Rudolf von Laban, who created the form of dance notation most widely used today. Hanya Holm adopted many of Joe's exercises in her program, and they are still part of the "Holm Technique." When Joe was asked to teach his fitness system to the German army, he decided to leave Germany for good. In 1926, he emigrated to the United States. During the voyage he met Clara, whom he later married. Joe and Clara opened a fitness studio in New York, sharing an address with the New York City Ballet.




The Pilates movement gains in popularity

By the early 1960s, the Pilates' could count among their clients many New York dancers. George Balanchine out "at Joe's," as he called it, and also invited Pilates to instruct his young ballerinas at the New York City Ballet. In fact, "Pilates" was becoming popular outside of New York as well. As the New York Herald Tribune noted in 1964, "in dance classes around the United States, hundreds of young students limber up daily with an exercise they know as a pilates, without knowing that the word has a capital P, and a living, right-breathing namesake."




While Joe was still alive, only two of his students, Carola Trier and Bob Seed, are known to have opened their own studios. Trier, who had an extensive dance background, found her way to the United States after she fled a Nazi holding camp in France by becoming a contortionist in a show. She found Joe Pilates in 1940, when a non-stage injury pre-empted her performing career. Joe Pilates assisted Trier in opening her own studio in the late 1950s and the Pilateses and Trier remained close friends until the respective deaths of Joe and Clara.
Bob Seed was another story. A former hockey player turned "Pilates" enthusiast, Seed opened a Studio across town from Joe and tried to take away some of Joe,s clients by opening very early in the morning. According to John Steel, one day Joe visited Seed with a gun and warned Seed to get out of town. Seed went.




The second generation of Pilates teachers

When Joe passed away, he left no will and had designated no line of succession for the "Pilates" work to carry on. Nevertheless, his work was to remain. Clara continued to operate what was already known as the "Pilates" Studio on Eighth Avenue in New York where Romana Kryzanowska became the director in around 1970. Kryzanowska had studied with Joe and Clara in the early 1940s and then, after a fifteen year hiatus due to a move to Peru, re-commenced her studies.

Several students of Joe and Clara went on to open their own studios. Ron Fletcher was a Martha Graham dancer who studied and consulted with Joe from the 1940s on in connection with a chronic knee ailment. Fletcher opened his studio in Los Angeles in 1970, where he attracted many Hollywood stars. Clara was particularly enamored with Ron and she gave her blessing to him to carry on the "Pilates" work and name. Like Carola Trier, Fletcher brought some innovations and advancements to the "Pilates" work. His evolving variations on "Pilates" were inspired both by his years as a Martha Graham dancer and by another mentor, Yeichi Imura. Kathy Grant and Lolita San Miguel were also students of Joe and Clara who went on to become teachers. Grant took over the direction at the Bendel's studio in 1972, while San Miguel went on to teach Pilates at Ballet Concierto de Puerto Rica in San Juan, Puerto Rico. In 1967, just before Joe's death, both Grant and San Miguel were awarded degrees by the State University of New York to teach "Pilates." These two are believed to be the only "Pilates" practitioners ever to be certified officially by Joe.

Other students of Joe and Clara who opened their own studios include: Eve Gentry, Bruce King, Mary Bowen and Robert Fitzerald. Eve Gentry, a dancer who taught at the Pilates Studio in New York from 1938 through 1968, also taught "Pilates" in the early 60s at New York University in the Theater Department. After she left New York, she opened her own studio in Santa Fe, New Mexico. Gentry was a charter faculty member of the High School for the Performing Arts, as well as a co-founder of the Dance Notation Bureau. In 1979, she was given the "Pioneer of Modern Dance Award" by Bennington College. Bruce King trained for many years with Joseph and Clara Pilates and was a member of the Merce Cunningham Company, Alwyn Nikolais Company, and his own Bruce King Dance Company. In the mid-1970s King opened his own studio at 160 W. 73rd Street in New York City. Mary Bowen, a Jungian analyst who studied with Joe in the mid-1960s, began teaching Pilates in 1975 and founded "Your Own Gym" in Northampton, Massachusetts. Robert Fitzgerald opened his studio on West 56th Street in the 60s, where he had a large clientele from the dance community.

Joe continued to train clients at his studio until his death in 1967 at the age of 87. In the 1970s, Hollywood celebrities discovered Pilates via Ron Fletcher's studio in Beverly Hills. Where the stars go, the media follows. In the late 1980s, the media began to cover Pilates extensively. The public took note, and the Pilates business boomed. "I'm fifty years ahead of my time," Joe once claimed. He was right. No longer the workout of the elite, Pilates has entered the fitness mainstream. Today, five million Americans practice Pilates, and the numbers continue to grow

Summer
24-02-05, 23:35
Pilates er treningen som holder meg på beina, med ryggproblemene mine! Oppvarming eller ikke kommer helt an på programmet du følger, men det skader aldri. Jeg har to varianter, alt etter som hvor god tid jeg har og hvor opplagt jeg er, men begge er lagt opp slik at oppvarmingen er en del av programmet.Jeg følger bøker for begge programmene, det ene er bare på matte på gulvet, det andre er med en stor "body ball" og er litt tøffere og mer utfordrende.

Muskat
Hva er bodyball?
Høres spennede ut!
Hvilke bøker har du?
Kjøpt hvor?
Er de gode?
:)

Muskat
27-02-05, 13:13
Hva er bodyball?
Høres spennede ut!
Hvilke bøker har du?
Kjøpt hvor?
Er de gode?
:)

Kellina Stewart (2001): Pilatesmetoden: Enkel og effektiv trening til hjemmebruk, Noras Ark as, Oslo

Colleen Craig (2001): Pilates on the Ball, Healing Arts Press, Rochester, Vermont

Den ene er kjøpt på en bokhandel i Norge, plukket opp en gang jeg passerte, den andre kjøpte jeg på reise i USA - samtidig kjøpte jeg min Bodyball. Du finner i alle fall den ene boka på Amazon (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0892810955/qid=1109505273/sr=2-1/ref=sr_2_3_1/026-5841851-2926007).

Jeg liker begge bøkene. Den norske beskriver øvelser du gjør på gulvet, med en pilatesmatte (skaff deg en som er litt tykk og ikke glir). Den engelske viser øvelser du gjør med STOR ball. Begge har øvelser i ulike nivåer. Jeg anbefaler at du oppsøker noen som kan hjelpe deg å gjøre øvelsene første gang. Ellers er det bare å være litt tålmodig, lese beskrivelsene veldig godt og be om litt hjelp til å sammenligne hva du gjør med de gode bildene, så klarer du det nok bra.

Øvelsene på gulvet er slikt jeg kan gjøre på reise, 20 - 30 minutter på gulvet på hotellet er nok til å strekke ut og holde rygg og hofter myke og sterke også når jeg er utsatt for litt større belastninger enn kroppen liker. Øvelsene med ballen er mye morsommere, mer krevende og vanskeligere, og absolutt et prosjekt for et ganske ryddig, romslig stuegulv.

En Bodyball er en stor gummiball (http://www.bodytrends.com/products/ball/fitnessball.htm) som ligner på hoppeballer, slik som barna bruker :) Jeg har mistet to stykker til tenåringsgutter som synes det et helt fantastisk med hoppeballer i størrelse 190 cm lang gutt. De er fylt med luft, og solide nok til at du kan sitte og rulle på dem. Hopping går også bra hvis det ikke er noe skarpt på gulvet. De er fine stoler foran datamaskinen, for å sitte på en ball gir musklene rundt ryggsøylen konstant og lett trening. Colleen Craig anbefaler at hvis du ikke får gjort noen annen trening i løpet av en dag bør du i alle fall sitte på ballen i 10-15 minutter.

Muskat

blomkarse
12-03-05, 13:12
Har bare forsøkt pilates noen ganger jeg (startet denne uken:):)), men dette er en treningsform som jeg tror jeg kommer til å ELSKE!! Og det er store ord fra ei som nesten har slitt seg ihjel med å komme ut av god stolen:D:D:D

Nille
12-03-05, 18:02
Har nettop lastet ned Winsor Pilates fra nettet.

Pilates - Basics - Step by Step

Pilates - Accelerated Body Sculpting

Pilates - 20 Minutes Workout

Pilates - Power Pilates

Sitter og ser på den første nå...... Skal begynne å trene på egenhånd etter å ha trent med fysio i flere måneder. Vel, jeg skal fremdeles trene samme sted, men bare to ganger pr uke. Skal prøve Pilates på egenhånd to (kanskje fler) ganger pr uke.

Fikk det anbefalt av SPA damen på Gol...... :)

Daizy
12-03-05, 18:08
Jeg har også nettopp lastet ned winsor pilates :) Både intro og 8 min ab scuplting (eller noe i den duren). Har ikke prøvd de enda, men de så rimelig lik ut som den 'pilates for dummies' som jeg har allerede :) Og den kjenner jeg godt virker dagen derpå! :)
Veldig greit å følge programmet fra tv'n (monkey see, monkey do) og veldig koselig at noen roser meg når jeg har gjennomført økten! :D

blomkarse
12-03-05, 23:05
Har nettop lastet ned Winsor Pilates fra nettet.

Pilates - Basics - Step by Step

Pilates - Accelerated Body Sculpting

Pilates - 20 Minutes Workout

Pilates - Power Pilates

Sitter og ser på den første nå...... Skal begynne å trene på egenhånd etter å ha trent med fysio i flere måneder. Vel, jeg skal fremdeles trene samme sted, men bare to ganger pr uke. Skal prøve Pilates på egenhånd to (kanskje fler) ganger pr uke.

Fikk det anbefalt av SPA damen på Gol...... :)

Hva er adressen til dette nettstedet Nille? Hadde vært morsomt å ha det slik at jeg kan "tørrtrene" litt hjemme..

Nille
12-03-05, 23:31
Jeg laster ned ved hjelp av et fildelingsprogram, så det er ikke noen bestemt side. Også er det jo ikke helt lovlig da........;)

Daizy
13-03-05, 03:56
Jeg laster ned fra www.thepiratebay.com :) det er bit torrents filer og også 'lovlig' ;)

Nille
13-03-05, 13:29
Jeg laster ned fra www.thepiratebay.com (http://www.thepiratebay.com/) :) det er bit torrents filer og også 'lovlig' ;)

:ja: ....ikke sant !? :p ;)

Eliza
13-03-05, 21:23
Jeg er selv en av dem som endelig har kommet meg i gang med trening etter maaaange år i dvale.... På mitt treningssenter i Stavanger har de Pilates på programmet. Dette er veldig ok timer, og anbefales for dem som har samme muligheten som meg!

Nille
13-03-05, 21:26
Jeg er selv en av dem som endelig har kommet meg i gang med trening etter maaaange år i dvale.... På mitt treningssenter i Stavanger har de Pilates på programmet. Dette er veldig ok timer, og anbefales for dem som har samme muligheten som meg!

Det eneste stedet jeg fant i Stavanger som hadde Pilates timer da jeg ringte rundt før jul var YogaYoga. Og de hadde bare på dagtid....

HVOR HVOR HVOR ER DET DU TRENER ??????:)

Eliza
13-03-05, 22:05
Sports-club! Kjempeflotte timer!:)

boble
05-04-05, 13:09
Kjære Nille og Muskat og Lise og alle dere andre som driver med pilates her inne:

Lurer på no greier:
Bruker dere bøker eller dvd èr?

Og hvilke bøker /dvd èr i så fall. Det er jo litt og velge i ser det ut som.
Jeg har blitt anbefalt en dvd fra MTV produtions.
Men har ikke peiling på hva som er brukende.

Man bør trene styrke og kondidjon også når man trener pilates.Har treningen liten virkning om man ikke er så flink med det?

Sånn,det var det...
Så er det bare å vente på svar.

Summer
05-04-05, 14:57
Jeg bruker dvd som jeg ser på. Jeg har the power of pilates fra bokkilden (149) og winsdor pilates fra tvshop. Den første var en veldig fin måte å begynne på, den andre har jeg ikke gått løs på enda, den virker ganske tøff. Treningen har god virkning med en gang man begynner! og du kjnenner når du gjør det riktig! ;)

Nå har jeg fåt tak i en gammel en som heter system 21 pilates, og den har jeg heeelt forelsket meg i...:love: Den er litt sånn Yoga og ballettinspirert, får frem danseren i meg og jeg blir bare hyperengasjert, og jeg kjenner øvelsene gjør nydelig godt i kroppen min! Gleder meg til jeg klarer å gjenomføre hele! :stortsmil

Foreløpig er pilates både bevegelighet, styrke og kondisjons trening for meg hvertfall...

Muskat
05-04-05, 17:30
Jeg bruker bøker. Jeg har et par DVD-er, men jeg blir så irritert på musikken ;)

Bøkene er:
Kellina Stewart (2002): Pilatesmetoden; enkel og efektiv trening til hjemmebruk, Oslo, Noras Ark
Colleen Craig (2001): Pilates on the ball, Vermont, Healing Arts Press

Den første er en veldig fin gjennomgang av øvelser du kan gjøre hjemme på gulvet. Den andre er også øvelser du kan gjøre hjemme, men da trenger du en stor ball, stor nok til å sitte og rulle på. Jeg har ikke funnet en forhandler i Norge, men er er en link så du ser hvordan den ser ut: http://www.walmart.com/catalog/product.gsp?product_id=2216237&cat=49038&type=21&dept=4125&path=0%3A4125%3A4134%3A49038

Pilates er absolutt styrketrening. Jeg tar det så rolig at det er nok ikke det helt store utslaget på kondisjonen, men når jeg er godt inne i øvelsene og klarer å gjøre overgangene uten for lange pauser kjenner jeg at det "tar" på veldig mange måter, også når det gjelder kondisen. Og jeg er absolutt sliten etterpå.

Muskat

boble
05-04-05, 18:30
Takk for svar,Lise og Muskat..

Har litt lyst til å prøve med pilates fordi det er noe jeg kan gjøre hjemme. Etter jeg begynte å jobbe igjen får jeg så dårlig samvittighet når jeg dare er innom hjemme å sier hei og stikker for å trene.
Har en plan om å stå opp en hakvtime før om morgenen for å trene pilates. Men først må jeg jo finne ut om det er noe for meg. Utifra det dere sier,så er det litt "tøffere" enn jeg trodde.
Det er fint,for da klarer jeg meg vel med den treningen + at jeg sykler til jobb hver dag (3 km hver vei.)

Takk,takk jenter...Jeg skal sette igang bare jeg får noen bøker/dvd èr

Nille
05-04-05, 22:09
Jeg har "The Power of Pilates" DVD - ca. 30 min. med Pilates øvelser.
Har også Winsor Pilates 3 DVD'er. Bruker 50 min programmet "Accelerated Body Sculpting" - som er et litt hardere pilates program. Det funker bra om du er litt trent fra før. Begynte på det fordi jeg har trent styrke (motstand) ganske lange og har gode magemuskler.

Jeg merker Winsor Pilates virker bedre enn styrke/motstandstreningen min. Trener du Winsor Pilates bør du trene kardio ved siden av, men styrke er ikke strengt nødvendig om du har et variert Pilatesprogram som tar hele kroppen. Jeg skal bestille noen "viderekomne" DVD'er når jeg er i USA. De finnes ikke på nettet og tollen koster for mye.

Josef Pilates sa:
Etter 10 ganger vil du kunne føle forskjell.
Etter 20 ganger vil du kunne se forskjell.
Etter 30 ganger vil du ha en helt ny kropp.

Baller og utstyr har de her:
http://www.pilatesroom.no/Rammeside_rekvisita.htm

boble
05-04-05, 22:15
Takk Nille.
Jeg har trent lenge nå,så vil gjerne ha et program med litt "bite".
Windsor-DVD`ene høres bra ut.
Må jeg ha ball? Matte har jeg

Nille
06-04-05, 19:27
Behøver ikke ha ball for disse Winsor Pilates øvelsene. Matte holder fint. PÅ grunn av alle rulleøvelsene på rygg bør du ha en som er minst 0,7 cm tykk, helst 1 cm tykk anbefaler de. Min er 15 mm og det var SÅ mye bedre enn den på 0.7. Men det finner du ut av etter en økt !

I dag klarte jeg alle øvelsene untatt en hvor jeg måtte ta en litt revidert versjon - så det går fremover !:D

Ei av jentene på jobben spurte hva slags trening jeg gjorde, - hun syns jeg var blitt så flott md så vin rak holdning .... :rodme: Det var kjekt å høre ! Det hjelper altså å trene !

boble
06-04-05, 19:56
Jeg har en stor Airex-matte,som sønnen min bruker når han har fysioterapi. Den er 1cm tykk.

Men du,Nille. LUrer litt på de DVDène: Søkte på amazon i dag på Winsor Pilates. Da kom det opp flere som var lager av ei dame som het ett -eller -annet -Winsor.
Er det hennes dvdèr du har?
Kunne ikke lagt ut en link eller et bittelite bilde?
Det er så greit å bruke noe son andre har god erfaring med.

Jeg hadde blitt veldig glad......

Nille
06-04-05, 21:49
Airex matte er helt perfekt !!
De har tilbud på www.tvshop.com (http://www.tvshop.com/) (velg Norge kr 397 - ukens produkt)

Her er Mari Winsor

http://www.winsorpilates.com/images/about/AboutMari_Photo.gifMari Winsor began developing her innovative workout nearly 20 years ago and opened her first Pilates studio in 1990 in Los Angeles with techniques based on the groundbreaking workout introduced by Joseph H. Pilates in the 1920's. Winsor has brought Pilates to new levels of public recognition through her work with musicians, celebrities and professional athletes.

The long-time professional dancer and teacher now owns and operates two Pilates studios in the Los Angeles area. More than half of Winsor's clients are A-list celebrities making her one of the most sought-after trainer in showbiz.
www.winsorpilates.com (http://www.winsorpilates.com/)

Marianne
07-04-05, 08:34
nille: Ei av jentene på jobben spurte hva slags trening jeg gjorde, - hun syns jeg var blitt så flott md så vin rak holdning .... :rodme: Det var kjekt å høre ! Det hjelper altså å trene !
¨
Wow - så bra! Jeg har nettopp fått Pilates-CD og skal begynne i dag! Gleder meg!

boble
07-04-05, 09:32
Airex matte er helt perfekt !!
De har tilbud på www.tvshop.com (http://www.tvshop.com/) (velg Norge kr 397 - ukens produkt)

Her er Mari Winsor

http://www.winsorpilates.com/images/about/AboutMari_Photo.gifMari Winsor began developing her innovative workout nearly 20 years ago and opened her first Pilates studio in 1990 in Los Angeles with techniques based on the groundbreaking workout introduced by Joseph H. Pilates in the 1920's. Winsor has brought Pilates to new levels of public recognition through her work with musicians, celebrities and professional athletes.

The long-time professional dancer and teacher now owns and operates two Pilates studios in the Los Angeles area. More than half of Winsor's clients are A-list celebrities making her one of the most sought-after trainer in showbiz.
www.winsorpilates.com (http://www.winsorpilates.com)


Ååå! Supert,Nille.
Da skal jeg skaffe meg den.
Thank you!:blomster:

boble
07-04-05, 13:16
Sånn,Nille..

Winsor Pilates er bestillt fra tv-shop. Flaks,egentlig...ukens tilbud og greier.
Penger spart...
Håper de er kjappe på leveranse!

Nille
07-04-05, 18:35
Jeg har tenkt å kjøpe denne pakka i USA

http://www.winsorpilates.com/images/special_offers/SO_bestvalue2.jpghttp://www.winsorpilates.com/images/special_offers/subhd_kit_includes.gif
Maximum Burn Basics (javascript:popDetails('win_best_value2.php'))
Fat Burning Workout (javascript:popDetails('win_best_value2.php'))
Maximum Burn 20 (javascript:popDetails('win_best_value2.php'))
Maximum Burn Advanced 50 (javascript:popDetails('win_best_value2.php'))
Abs Workout (javascript:popDetails('win_best_value2.php'))
Bun &Thigh Workout (javascript:popDetails('win_best_value2.php'))
Upper Body Sculpting (javascript:popDetails('win_best_value2.php'))
Back Workout (javascript:popDetails('win_best_value2.php'))
Fat Burning Program Planner (javascript:popDetails('win_best_value2.php'))


Koster 80 USD ca. 500 kr.

Men med toll & moms og frakt i tillegg kan jeg likegodt reise over å hente den !
Bestiller via bror min i Houston og tar en tur over i sommer :p .... kanskje. Hvis jeg ikke finner dem på nettet da - til nedlasting...:o

Muskat
07-04-05, 18:46
De linkene virket ikke :(

Nille
07-04-05, 20:33
*fniiiiis* vet jeg vel ! De virker bare direkte fra siden, skal lime det inn her jeg (ikke mye info heller dessverre):

fra www.winsorpilates.com (http://www.winsorpilates.com)

http://www.winsorpilates.com/images/special_offers/subhd_max_burn_basics.gif
20 minute total body workout using Mari’s signature Pilates moves. (20 minutes)

http://www.winsorpilates.com/images/special_offers/subhd_fat_burn.gif
Fast and fun pilates-inspired workout created to burn more fat and calories. (50 minute workout)

http://www.winsorpilates.com/images/special_offers/subhd_max_burn_20.gif
A fast, fun, no-nonsense Maximum Burn session developed to sculpt your body slim when you're on the go.

http://www.winsorpilates.com/images/special_offers/subhd_max_burn_50.gif
Burn even more calories with this advanced, fast-paced series to take your Winsor Pilates workout to the next level.

http://www.winsorpilates.com/images/special_offers/subhd_abs_workout.gif
Isolate your abdominal muscles, flatten your stomach and trim inches from your waistline for a firm, sexy mid-section.

http://www.winsorpilates.com/images/special_offers/subhd_bun_thigh_workout.gif
Isolate your buns and thighs with an effective series of moves for a sleek, sexy lower half.

http://www.winsorpilates.com/images/special_offers/subhd_upper_body.gif
Isolate your arms, shoulders and upper back in this targeted workout.

http://www.winsorpilates.com/images/special_offers/subhd_back_workout.gif
Build a stronger, more flexible back, loosen tight areas, develop better posture and feel more balanced and in control.

http://www.winsorpilates.com/images/special_offers/subhd_fat_burn_planner.gif
Includes your Win in 10 program to help you lose a dress or pants size in 10 days! This handy all in one booklet includes the Winsor Dozen, Body Sculpting Plan, and Win in 10 Exercise Planner.

boble
15-04-05, 22:25
Vil bare nevne,at nå har jeg trent pilates 4 ganger. En runde grunnleggende stabilisering + overkropp og bein.
Og jeg merker det godt! Har blitt stiv fra første gang. Dette er effektivt!!! Topp trening uten å bli svett,engang.
Er superfornøyd. Har brukt en bok nå i første omgang,mens jeg venter på DVD'ene mine.
Syns det funker bra. Men det er nok lettere å få til øvelsene når man ser hvordan det gjøres.
Denne boka bruker jeg,og det er en beste jeg fant for sånne grønnskollinger som meg:

http://fs.gan.no/mentor/fs_images/120/120_150035730.jpgFS bokomtale:
Boka tar for seg hovedprinsippet som underbygger alle Pilates-øvelsene, nemlig grunnleggende stabilisering. Det dreier seg om ei gruppe øvelser som fokuserer på mage- og ryggregionen som kroppens senter og som bygger skjelettnær styrke. Har register. © FS Informasjonstjenester

magdalena
15-04-05, 22:43
Ååååå...Hvor blir min av?? Jeg har bestilt fra Tvshop,og der fikk jeg matte med på kjøpet i tillegg til at det er/var 25% avslag.Så ikke denne tråden før nå:o

boble
15-04-05, 22:57
Ååååå...Hvor blir min av?? Jeg har bestilt fra Tvshop,og der fikk jeg matte med på kjøpet i tillegg til at det er/var 25% avslag.Så ikke denne tråden før nå:o

Jeg har også bestilt fra Tv-shop. Fikk beskjed om ca 2 ukers leverings-tid. Det er sinnsykt treigt,syns jeg. Somlepavene.. Får vel mine til uka,jeg

pysa
21-04-05, 12:15
Jeg har også bestilt fra Tv-shop. Fikk beskjed om ca 2 ukers leverings-tid. Det er sinnsykt treigt,syns jeg. Somlepavene.. Får vel mine til uka,jeg

Fikk mine dvd`er etter 2,5 uke... super treige er de....

Hvor får man kjøpt slik tykk matte? Den som følger med Winsor pilates er alt for tynn for meg... Skulle gjerne hatt en på 2 cm.... noen som vet hvor man får tak i slikt?

boble
21-04-05, 12:41
Fikk mine dvd`er etter 2,5 uke... super treige er de....

Hvor får man kjøpt slik tykk matte? Den som følger med Winsor pilates er alt for tynn for meg... Skulle gjerne hatt en på 2 cm.... noen som vet hvor man får tak i slikt?


Fant denn litt lenger oppi her: (Opprinnelig Nille som kom opp med denne.)

http://www.pilatesroom.no/Rammeside_rekvisita.htm

Nille
21-04-05, 18:20
Jeg har kjøpt 2 cm matte (kjempegod) på XXL (svært sportsbutikk). Den kosta 399 kr. Blå.........:D

Albertine
21-04-05, 18:29
Jeg vil også trene pilates! Mindre sjanse for å bli nedkjørt av en gal kommuneansatt på vill jakt etter landhockeyballen. TV-shop?

sommerfugl
21-04-05, 18:31
har funnet ut at jeg skal prøve meg på pilates jeg og, høres så bra ut.

men er det best med bok eller dvd?
har litt lite penger, så skulle hatt noe billig, må jo ha matte og.. :o

pysa
21-04-05, 20:03
Jeg har kjøpt 2 cm matte (kjempegod) på XXL (svært sportsbutikk). Den kosta 399 kr. Blå.........:D

oi oi det var billig... sjekker nettsiden med en gang!!!!

pysa
21-04-05, 20:09
Jeg har kjøpt 2 cm matte (kjempegod) på XXL (svært sportsbutikk). Den kosta 399 kr. Blå.........:D

Hmmm hva heter matta??? Finner den ikke i nettbutikken... kanskje jeg må dra til Sandvika å kjøpe en?

sommerfugl
21-04-05, 20:09
fant noen matter her:
http://www.killingmo-tonsberg.no/index.html?lang=no&target=d28.html

http://www.xxl.no/product.asp?catalog_name=xxl&category_name=&product_id=1029343&cookie%5Ftest=1


de er veldig billige, men det er omtrent det jeg har råd til.. er de bra nok?

Nille
21-04-05, 21:33
Har akkurat skrevet et kjempelagt svar her - og så får jeg plutselig beskjed om at jeg ikke er logget inn :mad: Halloooooo !!

har ikke tid til å skrive alt omigjen, men hovedpunktene:


Matter under 1,5 cm anbefales IKKE for pilates. Du skal rulle på ryggen/rygghvirvlene, og jeg kan love at du kjenner det om matten er for tynn. Anbefaler 1.5 cm om du har teppe under. Alt . 2 cm på tregulv eller gulv med belegg. Det samme anbefalte Yogamad hvor jeg bestilte tidligere. De hadde yogamatter og pilatesmatter.....men dessverre ble frakten innmari dyr. har prøvd mattene på XXL og de i nettbutikken var harde og vonde. Liggeunderlaget mitt fra campingutstyret var bedre ! Min matte kostet kr. 399, er 2 cm tykk og blå og heter Domyos.
Bøker er OK, men da må du jo bla i boka hele tiden og huske sammensetnignen av øvelsene etc. Anbefaler absolutt dvd/video. I tillegg til at øvelsene blir forklart muntlig, minner de det hele tiden på å puste, å ikke heise opp skuldrene etc. OG du ser de som gjør øvelsene fra alle kanter. Jeg hadde ikke giddet å trene om jeg skulle lese i bok for hver øvelse. Så har det litt med rekkefølge og farten du gjør øvelsene i også ! kan ikke sammenligne info du får på DVD med bok nei !

Nille
22-04-05, 00:23
Da jeg kom hjem hadde sambo lastet ned "Pilates for Dummies" til meg. Den viser enda tydligere hvordan øvelsene skal gjøres/ikke gjøres.... om det var mulig å gjøre det tydeligere da....:p :p

Marianne
22-04-05, 08:12
Jeg bruker teppet under salongen. Det fungerer kjempegreit!

Aline
22-04-05, 09:38
jeg bretter dyna mi dobbelt :p fungerer ok...

sommerfugl
22-04-05, 19:06
Anbefaler absolutt dvd/video. I tillegg til at øvelsene blir forklart muntlig, minner de det hele tiden på å puste, å ikke heise opp skuldrene etc. OG du ser de som gjør øvelsene fra alle kanter. Jeg hadde ikke giddet å trene om jeg skulle lese i bok for hver øvelse. Så har det litt med rekkefølge og farten du gjør øvelsene i også ! kan ikke sammenligne info du får på DVD med bok nei !

kjøpte dvd i går jeg, "power of pilates" så dt blir bra! :visemuskl (http://forum.lavkarbo.no/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=5#)

jeg bretter dyna mi dobbelt :p fungerer ok...

skal jeg prøve, hehe :D

Fedonisten
27-04-05, 10:17
hallo?

.....er det noen her?

Skulle bare si at jeg har også fått pilates-DVD'ene mine nå - men jeg har ikke sett på dem enda. Langt mindre TRENT etter dem :rodme:

Det er bestilt på TV-SHOP (fikk dem etter under en uke!!) hvor den er 3 DVD'er i en pakke lissom. Bør en stakkar student starte med Basics? Eller? Body sculpting høres jo fristende ut, men det er kanskje å starte litt voldsomt eller?

....eh....svar da......hallooooo?

*tusler tilbake til den spennende historien om dendritter og aksoner*

Marianne
27-04-05, 10:24
Begynn på basic'en du vennen! Det er viktig i Pilates å trene sakte og riktig og med kontroll. Gjør denne først, og når du har full kontroll kan du begynne på neste.

Håper det blir ukentlige treningsrapporter på radioen min...

Til inspirasjon:

http://www.sxc.hu/pic/1/s/g/gu/gun/66756_3690.jpg (http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=66756)

Begod
27-04-05, 12:20
hallo?

.....er det noen her?

Skulle bare si at jeg har også fått pilates-DVD'ene mine nå - men jeg har ikke sett på dem enda. Langt mindre TRENT etter dem :rodme:

Det er bestilt på TV-SHOP (fikk dem etter under en uke!!) hvor den er 3 DVD'er i en pakke lissom. Bør en stakkar student starte med Basics? Eller? Body sculpting høres jo fristende ut, men det er kanskje å starte litt voldsomt eller?

....eh....svar da......hallooooo?

*tusler tilbake til den spennende historien om dendritter og aksoner*


Nå har også jeg bestilt den pakken. Ble fristet av Mariannes mave bilder:D

pusi
27-04-05, 17:30
Fint mavebilde, Marianne! Mye mer inspirerende enn de oi-så-amerikanske damene i videoene, hehe ;)
Men man skal ikke dømme treningen etter innpakningen! Husker en gang i tiden da jeg ble med min mor på Jane Fonda-workout på stuegulvet. Knis!:rodme: Jeg skulle ønske jeg fant den på dvd eller på nettet. Mange hysteriske treningsoutfits der, altså! Men workouten var kjempefin, den!

Nille
27-04-05, 17:52
Nå er det vel på tide jeg poster bilde av MIN mage snart...... snart...... kanskje ...... :p

Jeg hoppet over basics delen av Pilates pakka... treneren/fysioen min mente det var like greitt. Nå nå har jeg trent 50 minutters programmet "Accelerated Bodu Sculpting" nøyaktig 15 ganger..... Det hjelper.....:D

nøtte
01-05-05, 09:57
Så akkurat pilates dvd'ene på tv shop og ble skikkelig gira, hadde ikke tenkt tanken om at de at gikk ann å trene hjemme før, er milievis til treningstudio her og med en liten baby er alt litt begrenset.. men dette er jo supert, skal virkelig invistere i dette!
Er dere som har kjøp fra tv-shop fornøyde??

Nille
01-05-05, 16:20
Jeg har ikke akkurat KJØPT da, men jeg bruker som nevnt produktet. Winsor Pilates Accelerated Body Sculpt - og er KJEMPEFORNØYD !!!

:D

nøtte
01-05-05, 19:49
Jeg har ikke akkurat KJØPT da,
:D

Hæ? er jeg treg nå som ikke skjønner hva du mener??:o

Nille
01-05-05, 20:39
Hæ? er jeg treg nå som ikke skjønner hva du mener??:o

Har lasta ned fra nettet......:o

Aline
03-05-05, 20:49
hva slags effekt har pilates på ryggmuskulaturen...?
jeg synes det blir fokusert veldig på magen, men jeg merker ikke noe særlig i ryggmusklene...
er det jeg som gjør øvelsene feil...?

(winsor basic...)

:)

Nille
03-05-05, 21:38
hva slags effekt har pilates på ryggmuskulaturen...?
jeg synes det blir fokusert veldig på magen, men jeg merker ikke noe særlig i ryggmusklene...
er det jeg som gjør øvelsene feil...?

(winsor basic...)

:)

Pilates tar "beltet" rundt mage OG rygg ! Alt sitter rundt "the power House" - mellom navlen og ryggsøylen. Det er derfor det er så bra vettu !:D

Aline
03-05-05, 22:06
hm.... da gjør jeg noe feil... :ja: skal se mer på det neste gang jeg prøver meg :ja:

:klem:

Nille
03-05-05, 22:28
At du ikke verker i musklene betyr IKKE at det ikke virker på musklene. Husk at mange av øvelsene i Winsor Pilates er strekkøvelser som gjør at du unngår "gangsperr".
Josef Pilates sa at muskelverk IKKE er bevis for at du gjør noe riktig ! Du skal kjenne at du har brukt kroppen etter en økt, men du skal ikke bli stiv og støl...spesielt ikke etter at du har gjort noen økter. Du bruker musklene, som bygger seg opp til å tåle belastningen du har gitt dem.... :snill:

Kanskje du bør prøve å kjøre igjennom Accelerated programmet en gang for å se om det passer deg bedre ? Jeg syns iallefall at kortprogrammet var litt "tamt"....

Aline
03-05-05, 22:31
hm.. der sier du noe :ja: jeg har prøvd å finne det du bruker, men har ikke klart det ennå.

soon, very soon :)

Albertine
03-05-05, 22:44
Jeg har lyst til å prøve pilates jeg også, men er jo ikke bevegelig for fem flate øre!

Nille
03-05-05, 22:49
Jeg har lyst til å prøve pilates jeg også, men er jo ikke bevegelig for fem flate øre!
---men det blir du, - det blir du !!:D

Albertine
03-05-05, 22:52
Ok, da kjøper jeg DVD på TV-shop, men jeg blånekter å kjøpe papirtynn matte! Da får jeg heller investere i en Airex-matte, sånn at jeg ikke ødelegger meg helt...:p

sommerfugl
09-05-05, 21:14
prøvde pilates for første gang i går jeg, var arti :D men jeg var noe dårlig da, er jo sjuk, så dette var første treningsøkta på et år.. :eek: :eek:
bittelitt støl i magen nå.. :p

men hvor ofte skal man trene? sånn for best resultat...?

dingpot
09-05-05, 21:53
men hvor ofte skal man trene? sånn for best resultat...?

Etter 10 ganger føler man forskjellen
Etter 20 ganger ser man forskjellen
etter 30 ganger, har man en helt ny kropp

Dette er sigende fra pilates guruer ;) Jeg har trent ca 10 ganger, og jeg SER allerede forskjellen!!! (Jeg trener pilates og yoga vekselvis, annen hver gang, sånn omtrent. Alt etter humøret) Magen er flatere, og musklene synes bedre. :D

Nille
09-05-05, 21:56
men hvor ofte skal man trene? sånn for best resultat...?

Både Josef Pilates og Mari Winsor sier man bør trene annenhver dag om man bruker samme program/øvelser hver dag. Kroppen trenger hvile innimellom. :)

sommerfugl
09-05-05, 22:09
oki, takk for svar begge to :klem: :klem:

Tingeling
24-05-05, 19:22
Jeg har sett at flere nevner Pilates her inne, som for meg bare var et fremmedord jeg såvidt hørte fra Kari Jacqueson på Frokost-TV en dag.. Men jeg ble nysgjerrig - og er litt på søken etter en slags styrketrening i tillegg til joggeturer - så dette ser jo veldig spennende ut !!! Tenkte derfor jeg skulle starte en pilates-tråd og fant ut til min store begeistring at det ABSOLUTT fantes en fra før (no surprise;) )Har VELDIG lyst til å prøve dette!! (selv om jeg bor i kollektiv og sannsynligvis må gjøre øvelsene på mitt bittelille soveromsgulv *fnis* )

http://smileys.smileycentral.com/cat/5/5_1_123v.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZNxdm119YYNO)

Jeg tenkte å laste ned fra nettet - men hvilke filer/programmer anbefaler dere?? Ser Nille anbefaler "Winsor Pilates Accelerated Body Sculpting" - går det an å BEGYNNE på den ??

Hilsen Tingeling - lyst-til-å-begynne-med-en-gang :)

Tingeling
24-05-05, 20:41
WHEEEEEE !!!

Nå driver jeg og laster ned Winsor Pilates (CD3 (?) ) Accelerated Body sculpting 1 - og jeg gleder meg som en liten unge på julaften !!! hihi. Dette blir spennende :)

http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_13.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZNxdm119YYNO)

Aline
24-05-05, 22:53
jeg ville begynt med en basic pilates :)
jeg har basic winsor pilates og winsor pilates 20 minutes workout. greie program og begynne med :)

cath
24-05-05, 23:48
Jeg anbefaler den som heter Pilates for dummies for nybegynnere.... den går grundig gjennom hver øvelse.... også de feilene som er vanlig....
Pilates er bare beste treningsformen......... VIRKELIG Å ANBEFALE

Nille
25-05-05, 19:25
Jeg tenkte å laste ned fra nettet - men hvilke filer/programmer anbefaler dere?? Ser Nille anbefaler "Winsor Pilates Accelerated Body Sculpting" - går det an å BEGYNNE på den ??

Sier som de andre jeg, - prøv først noe enklere, som Pilates for dummies eller 20 minutters basic fra Winsor Pilates. Når du føler at de øvelsene går fint kan du hoppe videre til accelerated ! :D

Dirgni
26-05-05, 10:03
3-5 ganger i uken med å bytte på mellom Accelerated Body sculpting og 20 minutes workout. Kjenner det hjelper, og håper å se resultater etterhvert også! 20-minutters-programmet er en grei pause fra eksamens-lesinga, Accelerated Body sculpting er en mye bedre treningsøkt, men man trenger en dusj etterpå. Ble positivt overrasket her en dag da jeg plutselig klarte å strekke beina mer enn før! Så resultatet etter tre uker er ihvertfall mykere kropp:D og strammere rompe...:rolleyes:
Men det er endel øvleser på Accelerated Body sculpting jeg sliter litt med... Greit at "Dagny" viser enklere versjoner av øvelsene (your getting stronger....)

Vesle My
08-06-05, 16:00
Har nettop lastet ned Winsor Pilates fra nettet.

Pilates - Basics - Step by Step

Pilates - Accelerated Body Sculpting

Pilates - 20 Minutes Workout

Pilates - Power Pilates

Sitter og ser på den første nå...... Skal begynne å trene på egenhånd etter å ha trent med fysio i flere måneder. Vel, jeg skal fremdeles trene samme sted, men bare to ganger pr uke. Skal prøve Pilates på egenhånd to (kanskje fler) ganger pr uke.

Fikk det anbefalt av SPA damen på Gol...... :)

Hvor fant du de på nett hen? :confused:
Det er nemlig de jeg har tenkt å kjøpe på TV-Shop, men hvis jeg kan laste de ned, er da det mye billigere :D

Amica
08-06-05, 17:18
Siden dere skryter så fælt av dette må jeg prøve - OM jeg får ned noen av filmene..Hehe :p

Brukes DC++ og driver på å laster ned "Pilates for dummies" (må passe meg bra :rodme: ) og "Bsics - step by step". Er den for dummies best å evt. begynne med..? Eller er dem like grunnleggende begge to?

Nå tipper jeg at brukerene jeg laster ned fra logger seg av før dem er nede, men satser på å begynne i løpet av sommeren :D

Miriel
26-07-05, 09:12
Jeg har også skaffet meg to pilates dvd'er fra bokkilden :)


Power of Pilates og Aerolates

Aerolates er en blanding av aerobic og pilates :)

emin
03-08-05, 22:10
Nå er jeg en kriminell.....jeg laster ned 3 pilates-videoer. :p

Nille
03-08-05, 22:28
Nå er jeg en kriminell.....jeg laster ned 3 pilates-videoer. :p

Velkommen i klubben !! ;)

mikkeline
25-08-05, 20:50
Kan noen fortelle meg HVORDAN jeg laster det ned fra nettet?
Er ingen kløpper på dataen,skjønner dere.....
Har prøvd å låne Pilates dvd på biblioteket,for å se hva det gikk i, men står på venteliste...
Derfor,kanskje noen kan fortelle meg den lette løsningen????:confused:

des65
11-09-05, 20:49
Pilates høres faktisk spennende ut. Det tror jeg at jeg må prøve. Har lagt inn ønske hos datteren min at hun skal laste ned pilates for dummies... det var vel den dere anbefalte for oss superferske.


Nå har dere jo prøvd litt matter, og jeg har vært inne på linker og sett, men de er da innmari dyre de tykke på 2cm. Har ikke råd til det men vil ha en god og tykk en. Hva anbefaler dere?

Nille
11-09-05, 21:06
Jeg kjøpte min matte på XXL (se www.xxl.no (http://www.xxl.no/) - fitness& trim - treningsmatter)

http://www.xxl.no/images/produktbilder/Fitness%20&%20trim/Decathlon%20SA/111x102/2814659.jpg
TG 700 treningsmatte
399,-


De har billige også, men de var for tynne for min sarte rygg. Hvis du kjøper en tynn matte kan du legge den oppå et teppe eller noe kanskje ??


http://www.xxl.no/images/produktbilder/Fitness%20&%20trim/Decathlon%20SA/111x102/1775254.jpg

NC 400 treningsmatte
149,-

des65
11-09-05, 21:52
Jeg kjøpte min matte på XXL (se www.xxl.no (http://www.xxl.no/) - fitness& trim - treningsmatter)

http://www.xxl.no/images/produktbilder/Fitness%20&%20trim/Decathlon%20SA/111x102/2814659.jpg
TG 700 treningsmatte
399,-


De har billige også, men de var for tynne for min sarte rygg. Hvis du kjøper en tynn matte kan du legge den oppå et teppe eller noe kanskje ??


http://www.xxl.no/images/produktbilder/Fitness%20&%20trim/Decathlon%20SA/111x102/1775254.jpg

NC 400 treningsmatte
149,-
Så du synes den til 399,- er bra?

Forresten.... finnes det XXL butikk midt i Oslo sentrum? Skal dit til helgen og kunne jo spart litt porto da.

Nille
11-09-05, 22:39
Så du synes den til 399,- er bra?.

Ja, den er veldig behagelig. Jeg har et par prolapser og det er "rulleøvelsene" jeg trengte litt ekstra tykkelse for. Har bl.a. en hvirvel som stikker littegrann ut og blir litt øm.

Nå når jeg har et program hvor jeg skal gjøre pushups og trenger litt mer "motstand" er matta litt myk, den "strekker" seg liksom.... Men jeg er kjempefornøyd med den jeg :p

Nille
11-09-05, 22:45
Varehusene (http://ego.xxl.no/center/http://www.xxl.no/informasjon.asp?id=221)
Varehusene

Åpningstider og adresser for varehusene.

OSLO Sentrum

http://www.xxl.no/img/bildearkiv/naf4.1.jpg

Adresse:
NAF-huset vis a vis Kirkeristen, Storgata 2-6, 0155 Oslo.

Åpningstider:
Mandag - fredag 10-19 og lørdag 10-17.

Telefon: 24 08 40 25
Du får deretter opplest innvalgene til de ulike avdelingene.

Du kan også kontakte varehuset på e-post: post.naf@xxl.no (post.naf@xxl.no)

OSLO Alnabru

http://www.xxl.no/img/bildearkiv/Sommerfasade-431x107.jpg

Adresse:
ALNA Senter, Strømsveien 245, 0668 Oslo.

Åpningstider:
Mandag - fredag 10 - 20 og lørdag 9 - 18.

Telefon: 24 08 40 45

Du kan også kontakte varehuset på e-post: post.alna@xxl.no (post.alna@xxl.no)

SANDVIKA

http://www.xxl.no/img/bildearkiv/Inforama2-431x107.jpg

Adresse:
Inforamasenteret i Sandvika, Sandviksveien 184, 1337 Sandvika.

Åpningstider:
Mandag - fredag 10 - 20 og lørdag 10 - 18.

Telefon: 24 08 40 65
Du får deretter opplest innvalgene til de enkelte avdelingene.

Du kan også kontakte varehuset på e-post: post.inforama@xxl.no (post.inforama@xxl.no)

Nille
11-09-05, 23:18
Kanskje jeg også burde prøve pilates?

:ja: det syns jeg absolutt, - jeg er helt bitt av basillen jeg !! :p

des65
11-09-05, 23:34
Tusen takk for hjelpen, Nille!:klem:

des65
14-09-05, 11:22
Nå har jeg i flere dager bedt mitt lille barn om å laste ned Pilates for dummies til meg, men klarer hun å gjøre det? Nei og nei og nei! Jeg vil begynne og trene men har jo ingenting grrrrr.....:mad:

des65
25-09-05, 19:47
Jeg laster ned fra www.thepiratebay.com (http://www.thepiratebay.com/) :) det er bit torrents filer og også 'lovlig' ;)
Jeg prøvde å laste ned herfra men fikk ikke til noe...

Kanari
03-06-06, 01:46
Jeg laster ned fra www.thepiratebay.com (http://www.thepiratebay.com) :) det er bit torrents filer og også 'lovlig' ;)

Har vært inne på piratebay for å prøve dette med å laste ned torrents, men har ikke skjønt mer enn at jeg trykker på download torrent og så skjønner jeg ikke mer, kan du forklare`?

Ariel
03-06-06, 15:02
Hei! Har vært inne på siden deres siden jul og går på en blanding av Atkins/Lindberg- fungerer kjempefint for meg. Er instruktør på treningssenter i step og skal begynne å ha pilates timer. Står kjempemye fint ovenfor her men tenkte å nevne at pilates ballen er kjempefin å bruke istedenfor godstolen foran tv-en :) 20 min der du sitter å rugger frem og tilbake trener du både balanse, mage og rygg. Effektivt og lettvint! Vi har egne pilates timer men også blanding av både sykkel/pilates og begynner med aerobic/pilates til høsten. Pilates er absolutt en fin trening og passer for alle.