View Full Version : Yoga-matter?


LilNoor
24-02-05, 22:30
Hei! Jeg leiter etter et sted som selger yoga matter over internettet. Jeg savner et Norskt sted slikt som www.yogamatters.co.uk som er helt yoga fokusert. Setter pris på litt hjelp her. :)

HP
24-02-05, 23:15
G-sport har gode treningsmatter :ja: 449 kr

mofe
24-02-05, 23:17
G-sport har gode treningsmatter :ja: 449 kr

Men de selges ikke fra web-butikk?

HP
24-02-05, 23:24
nei, men det er en kjede som finnes sånn omtrent overalt :snill: Til og med her i Sogndal! :cool: Det er en mulighet å ringe til en butikk å bestille, eller stikke innom når en er i nærheten :ja: Nettbutikker er det faktisk dårlig med her til lands :(

HP
24-02-05, 23:30
Hei! Jeg leiter etter et sted som selger yoga matter over internettet. Jeg savner et Norskt sted slikt som www.yogamatters.co.uk som er helt yoga fokusert. Setter pris på litt hjelp her. :)
Ser at butikken du nevner der sender til norge også! :D

jogamatte: http://www.yogamatters.co.uk/acatalog/Classic_yoga_mats.html (nr2)

2024 Extra thick value yoga mat (67cm wide) 1
- Colour:: Classic purple

Subtotal: £14.89 / €22,25
Shipping: (European delivery) £13.00 / €19,43
Total: £27.89 / €41,68

Dvs totalt kr 350? + event 25%mva :ja:

Har lyst å bestille selv jeg nå! :cool:

LilNoor
25-02-05, 09:04
Jeg vet det. MEN du glemmer 200 kr ekstra i toll og slikt tull. :(

Jeg har veeeeeeeldig lyst å bestille en fin fin matte hos de, men jeg nekter å betale så mye i tull... erm, toll!

LilNoor
02-03-05, 06:56
Jeg sendte de en e-post hvor jeg spurte om det var mulig å merke pakken "gift", og det var ingen problem, bare jeg la det inn i notat området! Så snart lønningen kommer inn, bestiller jeg en matte! :D

friflex
02-03-05, 14:05
Det er ingen garanti for at du slipper unna desverre LilNoor! Om ikke pakken er sendt fra en privatperson, så må du som regel betale moms likevel, siden "alle" merker pakker som "gift" nå for tiden, litt velkjent triks liksom;)

Jeg kjøpte noen fjellbøker fra Chesslerbooks i USA engang, og da sendte en av de som jobbet der fra sin private adresse på veien hjem fra jobb, og da gikk de smertefritt igjennom, andre ganger når de kommer fra nettbutikker eller firma blir momsen lagt på likevel..

HP
02-03-05, 14:12
Bøker er moms og tollfritt da Friflex :snill:

Men det er nok uansett ikke mye det er snakk om da om en bestiller bare en matte :)

friflex
02-03-05, 14:14
Var noen DVD'er inne i der også;) Men glemte at bøker var momsfritt ja:o

Men uansett, har samme erfaringen med sykkeldeler, et par telemarksbindinger også. Alt som blir sendt fra privatadresse merket "gift" går gjennom uten moms, kommer det fra nettbutikker eller firmaadresser blir de sjekket likevel

HP
02-03-05, 14:22
stemmer nok det, men jeg tror nok ikke regelen er 100% - kommer nok an på hvor mye tollerne har å gjøre :snill:

Sånn helt på sidesporet - så vurderer jeg å kjøpe et dyrt dataprogram. Og om jeg kjøper det til Amazon, setter en kamerat i USA som mottaker, og han sender det videre til meg som "gift" - gjerne stykket opp i 2 pakker så blir det halv pris i forhold til å kjøpe i Norge (sparer 7000,- :eek: )

Må bare spare til jeg har råd å kjøpe først :p

friflex
02-03-05, 14:30
Regelen er nok ikke 100% nei, men poenget mitt var bare at man må ta høyde for at man må betale moms, selv om pakken skulle være merket "gift".

HP
02-03-05, 14:38
Regelen er nok ikke 100% nei, men poenget mitt var bare at man må ta høyde for at man må betale moms, selv om pakken skulle være merket "gift".
Selvsagt ;)

Men faktisk, den matten jeg regnet på over blir ikke mye dyrere (inkl moms) enn den vi kjøpte på G-sport (til deres spesiellt gode pris) - og jeg er sikker på at det er en mye bedre matte. :ja:

friflex
02-03-05, 15:09
Kjenner ikke til den matten, men siden det er en matte laget spes for Yoga er den nok toppers ja.:)

HP
02-03-05, 15:11
Kjenner ikke til den matten, men siden det er en matte laget spes for Yoga er den nok toppers ja.:)
Mente vel egentlig å si at jeg ikke var fornøyd med G-sport matten vår :p Ikke verdt 449kr :snill:

friflex
02-03-05, 21:49
Ok, det lokale treningssenteret har en del slik og er fornøyd, men de bruker dem til styrke, pump og slikt, ikke yoga.