View Full Version : Fy så gode grove te-kaker var ...
3 egg
75 gram philadelphia ost (den fete typen)
1/2 dl rømme/creme fraiche
litt salt
1 ss Semper pofiber (kan sikkert bruke fiberhusk eller annet også)
Kruskakli til røren blir tykk nok
1 ts bakepulver
Hjelper å lese rundt på oppskrifter og blogger..
Endelig en god og kjapp frokost eller til å ha ved siden av salat.
Fant den her.
http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/brod/enkle-grove-tekaker/#comments
Ja. disse lager vi i helgene, men sliter med å få tak i glutenfri kruskakli til sønnen, men jeg nyyyter de ;)
Har tenkt å prøve meg på å lage disse, når butikkene åpnes på mandag og en får kjøpt inn ingrediensene. :)
Men dagen etter var de IKKE gode....
hmm, kan jo ikke spise opp alle på en gang heller.
Tenkte disse kunne være en fin frokost med ett stekt egg på eller som erstattning til hamburgerbrød...
Men jeg måtte rett og slett spytte den ut igjen da jeg skulle ha en skive.
TrillTrall
01-01-11, 18:08
Men dagen etter var de IKKE gode....
hmm, kan jo ikke spise opp alle på en gang heller.
Tenkte disse kunne være en fin frokost med ett stekt egg på eller som erstattning til hamburgerbrød...
Men jeg måtte rett og slett spytte den ut igjen da jeg skulle ha en skive.
Hiv i fryseren og tin i micro. Evt. del dem i to og tin i brødristeren.
Mine er da gode dagen etterpå ;) Men jeg har de i en plastpose og oppbevarer de i kjøleskapet ;) :)
Smaken er som baken ja, for jeg synes disse tekakene var gyselige! :rolleyes:
Får dere mange kaker av en røre? Jeg fikk FIRE:p
Mine er da gode dagen etterpå ;) Men jeg har de i en plastpose og oppbevarer de i kjøleskapet ;) :)
Var det jeg gjorde.....
Får dere mange kaker av en røre? Jeg fikk FIRE:p
Fikk 5, siden røra ble litt tykk...
Ble litt mye kruskakli.
min erfaring er når jeg lager ting med litt mye kruskakli og sånt så får det en svampete konsistens.. Ble disse slik? Prøvd meg på mang en pizzabunn og lapper og de blir bare svampete og vokser i munnen min :/
Jeg får 8 stk ut av røra.. Mine er ikke så tjukke når jeg legger de på bakepapiret..
min erfaring er når jeg lager ting med litt mye kruskakli og sånt så får det en svampete konsistens.. Ble disse slik? Prøvd meg på mang en pizzabunn og lapper og de blir bare svampete og vokser i munnen min :/
Akkurat svampete,det er det de er!!:ja:
Okei da tror ikke jeg at jeg orker prøve.. :P svamp er ikke noe for meg :D
Jeg får 8 stk ut av røra.. Mine er ikke så tjukke når jeg legger de på bakepapiret..
Takk, jeg merka det, det ble noen gigasvære saker ut av mine :p
Okei da tror ikke jeg at jeg orker prøve.. :P svamp er ikke noe for meg :D
De ble faktisk ikke så svampete som jeg er vant med at lavkarbobakeverk blir. Men jeg stekte mine mye lengre fordi at de ikke skulle bli sånn "våte" inni. Nåja, nåja, de går ned ja, men jeg kan ikke si at de verken var gode eller dårlige. Faktisk litt smakløse.
Det er oppskrifta til Lena Beatrice, ikkje sant? Legg merke til at ho har endra på oppskrifta si seinare, at ein bør ha i ei skei til med pofiber/fiberhusk, og då litt mindre kruskakli. Betre konsistens på dei då.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.