View Full Version : Generell lavkarbo og amming?


mette_moj
04-01-11, 20:10
Går det eller?? Evt. noen forslag for å komme inn i normale klær igjen menst man ammer?:p

mette_moj
04-01-11, 20:13
Oh, så eget forum for det nå.. Har ikke sett det før..:rolleyes:

Mellon
04-01-11, 21:06
Jeg ammer og spiser lavkarbo. La på meg 25 kg i avangerskapet, og hadde da alt 10 kg for mye. Jeg er ennå ikke tilbake på før gravid vekta mi, men jeg er på vei. Siden jeg har lagt på meg kjapt er jeg ikke så bekymret for vektnedgangen og amming. Har til nå gått ned 500 gram i uken, målet for 2011 er å gå ned 1 kg i uken. Spiser max 50 g karber

mette_moj
04-01-11, 21:43
men det blir ikke mangel på noe til den lille når man går på lavkarbo da? har holdt meg under 20-25 karber før graviditeten.. bør jeg spise fler når jeg ammer?
er redd det ikke er bra for ungen..:confused:

Mellon
05-01-11, 07:16
Mini her er 5 mnd og jeg tipper hun er 8 kg, så ser ikke ut til at hun lider. Har godt med melk, og en glad unge

KarMa40
05-01-11, 09:22
Gratulerer med babyfolk!!

Google det, men kroppen trenger mettet fett for å lage næringsrik melk. Du kan drikke olivenolje i flasker og ikke gi ungen nok mat. (tenker på noen slankestressa legemødre jeg kjenner som måtte gi opp amming og gi flaske istedet)

Spis lavkarbo med god samvittighet! Spis heller ekstra smør:D

Mellon
05-01-11, 09:33
Det er jo ikke gjort noe forskning på gravide og lavkarbo- litt fordi man ikke vet virkningen og det er jo ikke så veldig bra å drive forskning på gravide og ammende- de som har den viktigste jobben i verden. Men lavkarbo er ren mat, og mye mat, så jeg kan ikke forstå at det skal være skadelig. Det eneste jeg begrenser er mitt inntak av karber, ellers passer jeg jo på å ha et variert kosthold med vitaminer, proteiner og fett og slikt. Så lenge man holder seg unna ketos så kan jeg ikke forstå annet enn at det skal gå helt fint

Carisma
05-01-11, 11:05
Man kan spise lavkarbo, men man bør ikke være i ketose.

mette_moj
05-01-11, 21:27
hvorfor skal man ikke gå i ketose egentlig? bare lurer..

begynner karb-nedtrappinga i morra.. :D

Mellon
05-01-11, 21:55
hvorfor skal man ikke gå i ketose egentlig? bare lurer..

begynner karb-nedtrappinga i morra.. :D

Ingen er vel sikker på om det er skadelig, tror jeg, men siden ingen vet sikkert, anbefaller man å la være for å være på den sikre siden

Carisma
05-01-11, 22:12
Det har vel også med at man ikke skal slanke seg intenst under amming, da miljøgifter blir frigjort og kommer ut i morsmelka

Mamma90
10-01-11, 09:23
Som mange andre sier her, så er det ikke forsket på lavkarbo og amming.
Så om det er skadelig for barnet er det ingen som vet, så da må du bestemme selv om du skal ta den sjansen eller ikke.
Når ammede slanker seg vil det skilles avfallsstoffer ut i melken, som frigjøres når man går ned i vekt.
Men, dette er om det er snakk om raskt vekttap. Går du ned 1 kilo i uken, vil ikke miljøutgiftene skilles ut i melken.

Det sies jo at når man fullammer forbrenner kroppen 450-500 kalorier daglig.
(Jeg så aldri noe resultat etter de kaloriene jeg skulle ha forbrent med fullamming i seks og en halv mnd, men har hørt om folk som raser ned i vekt når de ammer. Heldige de!)

Elanessë
11-01-11, 11:42
Jeg er også ammende og skal begynne å spise litt lavkarbo. Tar det ganske generelt med ro, men skal kutte ut snop, snacks og de raske karbohydratene. Er jo bare sunt for kroppen det :) og håper og tror også jeg skal få mer energi når all junkfood'en er borte, og det gagner jo babyen min også.

achi_bachi
15-01-11, 21:10
heisann jeg er ny her. jeg vil ned 36 kg. jeg har fått to barn på tre år. jeg veide 68kg før graviditet og nå veier jeg 106 kg. jeg skal begynne med dietten imorra har tenkt å spise bare kjøtt håper å gå ned 2 kg i uken. tror dere at jeg klarer det??

Elanessë
15-01-11, 21:12
har tenkt å spise bare kjøttBare kjøtt? Tror nok du må variere litt mer enn det egentlig. Å gå ned 36 kg vil ta tid, og det er lurt å sette seg ordentlig inn i en filosofi :ja: