View Full Version : Handling i Sverige - tips


Marianne
16-11-04, 23:14
Ønsker tips til hva som er billig/bra/umulig å få tak i her som kan kjøpes i Sverige.

Jeg har kjøpt Lipton Vaniljete (umulig å få tak i her)
Kyllingfilet (fordi det er billig)
Kalkunfilet-kjøttpålegg (billig)
Soya-is (billigere)
Spelt (billig)
Endel melkeprodukter og yoghurter som har andre smaker, uten sukker el.l. men disse husker jeg selvsagt ikke nå. Der kommer tipsene fra dere inn...

I helsekosten der borte trenger jeg også tips om billige varer...

Metalann
17-11-04, 00:21
Ønsker tips til hva som er billig/bra/umulig å få tak i her som kan kjøpes i Sverige.

Jeg har kjøpt Lipton Vaniljete (umulig å få tak i her)
Kyllingfilet (fordi det er billig)
Kalkunfilet-kjøttpålegg (billig)
Soya-is (billigere)
Spelt (billig)
Endel melkeprodukter og yoghurter som har andre smaker, uten sukker el.l. men disse husker jeg selvsagt ikke nå. Der kommer tipsene fra dere inn...

I helsekosten der borte trenger jeg også tips om billige varer...
Dettan leste æ på et anna forum:

"Kjøper du den billige kyllingen på Svinesund (ca 70/kg) får du filéter som inneholder 10-15% vann. I tillegg er de tilsatt salt og sukker. Dette gjør at de har en helt motbydlig konsistens, og ikke så sunn som i Norge."

ryli
17-11-04, 09:19
Jeg kjøper kyllingfilet på Svinesund. Den billigste er en 2,5kg pose som koster ca. 150. Den er ikke noe særlig, synes jeg. Men de 2kgs-eskene fra Gullfågeln (også ca. 150 kr), er etter min smak ikke noe dårligere enn prior sin i hvert fall, hverken når det gjelder smak eller konsistens. Og den er jo mye billigere. :D

Dessuten kjøper jeg som regel masse kalkunbryst til 59/kg, karbonadedeig, bacon, indrefilet av svin, kjøtt-, kalkun- og kylling-pålegg og litt forskjellig annet kjøtt.
Kjøper også Danone sukkerfri, 0,1% fett yoghurt m/ vanilje eller jordbær ( 1liters-kartonger), masse Lindt excellence sjokolade (19kr i Sverige, fant dem i en innvandrerbutikk i Oslo til 45kr:eek: ). I tillegg har mange av de svenske butikkene veldig bra vareutvalg, så jeg kjøper ofte ting som kanskje ikke er noe billigere enn hjemme, men som man må på Meny, Ultra, Maxi e.l. for å få tak i.

Jeg er også takknemlig for tips fra helsekosten. Sist gang skulle jeg kjøpe soyaflak der, men det hadde de ikke.:eek: (Heldigvis, etter det jeg har lært siden den gang :D ). Men ellers er jeg helt blank på den fronten. Er ikke noe flink til å bruke helsekosten her hjemme heller.:o

guro
17-11-04, 09:30
Jeg kjøper følgende i Sverige:

Guldfogelen kyllingbryst - som Ryli
Svinefilet
Bacon
Juleskinke - sesong nå
Litt annet kjøtt, avhengig av hva de har den dagen - gjerne løvbiff
Fruktose 25 kr
Økologiske havregryn (fra Änglamark - synes det er så fint navn på økologiske produkter)
Kaffe - Løvbergs lilla
Ost

Og når jeg først er der kjøper jeg melk også, det er også billigere.
Også oppdaget jeg endel vilt-kjøtt i fryseren der sist, malt elg, malt vilt, hjortestek ol.
Mange kjøper ribbe i sverige om dagen. Jeg kjøper min ribbe i norge.
Lint har jeg også funnet i 'godissen', like spesielt godt den som var tilsatt ekte vanilje jeg da.

I helsekosten kjøper jeg B-vitaminer, de er både sterkere og billigere en i Norge. Bruker du spesielle kosttilskudd, ta med deg esken og sammenlign styrke og pris.

Musti
17-11-04, 09:38
I følge min 1/2-svenske storesøster så er det beste kylling merket Svensk Kronfögel (tror det skrives sånn).

http://smileys.smileycentral.com/cat/8/8_5_1.gif (http://www.lavkarbo.no/#ZSzeb001_ZNxdm414XXUS)

guro
17-11-04, 09:42
Det er hel kylling, tipper jeg, ikke fileter ??

Carisma
17-11-04, 09:47
Før jobbet jeg med noen skikelig treningsfreaker, og de pleide å kjøpe proteinpulver på svinesund fordi det var mye billigere. Noen som vet noe om dette? Pris, typer osv....

Musti
17-11-04, 09:54
Det er hel kylling, tipper jeg, ikke fileter ??
Mener det skulle være begge deler jeg Guro, mulig det ikke finnes på Svinesund.Har ikke sett så nøye etter selv.
Jeg har nemelig ofte lett for å kjøpe det som er billigst.

Mulig jeg svipper over i helgen for å handle, skal kikke da,- og jeg kommer helt sikkert til å kikke etter om jeg kan "se" noen der herfra :p
(Er vel bare å ta en ekstra kikk i handlekurvene for å se om det er noen lavkh mennesker tenker jeg.)

guro
17-11-04, 10:01
Mener det skulle være begge deler jeg Guro, mulig det ikke finnes på Svinesund.Har ikke sett så nøye etter selv.
Jeg har nemelig ofte lett for å kjøpe det som er billigst.

Mulig jeg svipper over i helgen for å handle, skal kikke da,- og jeg kommer helt sikkert til å kikke etter om jeg kan "se" noen der herfra :p
(Er vel bare å ta en ekstra kikk i handlekurvene for å se om det er noen lavkh mennesker tenker jeg.)

Jeg handler ikke i Svinesund jeg:p Men ja - jeg kan gjennkjennes på handlekurven der jeg handler!

Musti
17-11-04, 10:04
Jeg handler ikke i Svinesund jeg:p

SØREN!!!!

Anne
17-11-04, 10:16
....og jeg synes vi burde få oss et "merke/blomst i knapphullet-type"...så vi kjenner igjen en Lavkarbo-venn når vi møtes :D

Tror vi får lage en "losje-ring" jeg..... så slipper jeg å kle meg som en frosk for å bli gjenkjent:D :D :D

I tillegg til mye av det som er nevnt over, så kjølper jeg hele kyllinger. De er mye større og bedre enn de norske og er ypperlige til å koke (trekke) til suppe og gryteretter av kylling. De er også myyye billigere.
:)

Fedonisten
17-11-04, 10:40
Før jobbet jeg med noen skikelig treningsfreaker, og de pleide å kjøpe proteinpulver på svinesund fordi det var mye billigere. Noen som vet noe om dette? Pris, typer osv....Det jeg vet om billig proteinpulver - er at du ofte får det du betaler for...... Som for så mange andre ting. Jeg ville kjøpt kjente merker hvis jeg var deg. De er renest og du vet hva du får. Hvordan prisene er i forhold til her hjemme på kjente varer vet jeg ikke.

Fedonisten
17-11-04, 10:42
....og jeg synes vi burde få oss et "merke/blomst i knapphullet-type"...så vi kjenner igjen en Lavkarbo-venn når vi møtes :D

Tror vi får lage en "losje-ring" jeg..... så slipper jeg å kle meg som en frosk for å bli gjenkjent:D :D :D Losje-ring høres fint ut. Eller..... HVA MED T-skjorter????? :D

Musti
17-11-04, 10:49
T-skjorter .... YES

HP!!?????

God ide` til treffet!


....og jeg synes vi burde få oss et "merke/blomst i knapphullet-type"...så vi kjenner igjen en Lavkarbo-venn når vi møtes :D

Hva med en søt liten brokkoli-bukett :rolleyes:

Svinesund-treff? :p (Hørtes i allfall skikkelig Harry ut!)

I tillegg til mye av det som er nevnt over, så kjølper jeg hele kyllinger. De er mye større og bedre enn de norske og er ypperlige til å koke (trekke) til suppe og gryteretter av kylling. De er også myyye billigere.


Mmmm, kyllingfrikase :sikle:

Marianne
17-11-04, 11:53
Her var mange gode svar fra gode venner - takk!

....og jeg synes vi burde få oss et "merke/blomst i knapphullet-type"...så vi kjenner igjen en Lavkarbo-venn når vi møtes :D

Jeg skal på messa på søndag og da skal jeg ha på meg en stor fløyelsblomst-brosje!!! :)

Tror vi får lage en "losje-ring" jeg..... så slipper jeg å kle meg som en frosk for å bli gjenkjent:D :D :D

Det blir jo vanskeligere for meg å kjenne deg igjen uten froskedrakt! Du har ikke grønn kåpe eller grønn drakt i det minste da?

I tillegg til mye av det som er nevnt over, så kjølper jeg hele kyllinger. De er mye større og bedre enn de norske og er ypperlige til å koke (trekke) til suppe og gryteretter av kylling. De er også myyye billigere.
:)
Ha en jättekul dag!
Marianne

Anne
17-11-04, 11:57
Her var mange gode svar fra gode venner - takk!


Ha en jättekul dag!
MarianneOg jeg Marianne...ingen grønn kåpe eller froskedrakt...men jeg har Lilla negler:D og briller:D og lilla striper i håret:D og jeg skal dit på søndag jeg også:D

Marianne
17-11-04, 12:34
Og jeg Marianne...ingen grønn kåpe eller froskedrakt...men jeg har Lilla negler:D og briller:D og lilla striper i håret:D og jeg skal dit på søndag jeg også:D
Så hvis jeg ser en dame som likner på en prikk på Dame Edna så er det deg? :D

Huldr
17-11-04, 12:47
Åååå...dere er så heldige som kommer dere til Sverige!! :kadetgaar Lindt til 19 kroner da... jeg betaler 30 jeg. *Drømmer om alt jeg skulle ha kjøpt i Sverige...* :rolleyes:

Ingen som har nevnt vin enda? Marianne - vin!!! :D

Anne
17-11-04, 13:06
Så hvis jeg ser en dame som likner på en prikk på Dame Edna så er det deg? :D :eek: Ikke helt håper jeg......:D Jeg har ikke krøller, også har jeg ikke krusseduller på brillene...også er vi ikke like høye:D

Carisma
17-11-04, 14:23
Åååå...dere er så heldige som kommer dere til Sverige!! *Drømmer om alt jeg skulle ha kjøpt i Sverige...* :rolleyes:
Ta Säfflebussen!Eller E6 expressen.. de er billige, og man er i sverige på et under par timer....

ryli
19-11-04, 11:13
Var i Sverige og handlet i går. Dette kjøpte jeg:

Benfri skinkstek (ca. 2 kg)
Buffalo Wings (ferdigstekte, krydrede kyllingvinger) (2x500g)
2 Bønnemix i tacosaus
Chark??? (Står det på lappen, men vet ikke hva det kan være)
Lindt excellence Ghana & Madagaskar (2 av hver)
Svin indrefilet (600g)
Fruktose
Garam Masala krydder
Hasselnøtter
Julmust (2 flasker til frua, masse sukker:eek: )
3 kg Karbonadedeig
Kidneybønner
20 Egg
2 kg Kyllingfilet (De har svensk kronfågel på Maximat. 95 kr pr. kg, men pakkepris på 159kr hvis du kjøper to)
1 Hel kylling (svensk kronfågel)
Kyllingkjøttboller (ferdigstekte 2,5 kg)
Pekannøtter
Pålegg: røkt bogskinke
Pålegg: røkt skinke
Squash
2 Tacomarinert kyllingkjøtt i strimler (350g poser-ferdigstekt)
Diverse woksauser i pose
1 kg Tex-mex stek (krydret løvstek)
Valnøtter
Epler
5 liter Danone vaniljeyoghurt, usukret, 0,1% fett
2 kg hamburgere (rå)
2 kalkunbryst (2,5kg)

1,5 kg grovt, sammalt speltmel (i helsekosten)

Orket ikke å skrive opp alle prisene, men har de foran meg hvis dere lurer på noe spesielt.

Marianne
19-11-04, 11:44
Lurer på prisene på melet og på valnøttene, jeg (jeg er rå på å spise valnøtter).

Og så lurer jeg litt på prisen på haien :confused:

Marianne

ryli
19-11-04, 11:52
42 NOK for melet (1,5 kg), 17 SEK for en pose valnøtter (men det står ikke noe volum eller kg-pris, så da er du vel like langt?:confused: ). Tror jeg har funnet ut hva den haien er.:D Det må være den 3-pakningen med (hai-)bacon som jeg kjøpte, for den finner jeg ikke noe sted på kassalappen. Og den kostet 25,50 SEK.

Marianne
19-11-04, 11:59
Chark har du kjøpt, men det skrives kanskje med S? :D

Marianne
19-11-04, 12:00
42 NOK for melet (1,5 kg), 17 SEK for en pose valnøtter (men det står ikke noe volum eller kg-pris, så da er du vel like langt?:confused: ). Tror jeg har funnet ut hva den haien er.:D Det må være den 3-pakningen med (hai-)bacon som jeg kjøpte, for den finner jeg ikke noe sted på kassalappen. Og den kostet 25,50 SEK.
39 kroner for 1 kg mel her i Noregs land, og 14,90 for en boks valnøtter på kiwi. Posen er vel større en den standard boksen med valnøtter du får kjøpt overalt?

Marianne

Fedonisten
19-11-04, 12:02
Var i Sverige og handlet i går. Hvorfor ble ikke jeg invitert med på handletur da? :hylgrine:

aveline
19-11-04, 12:11
Hei Marianne!

Sitter med arsenalet med kosttilskudd foran meg, som jeg har handlet i "bole-butikk" på Svinesund.
Spectro3 - multi-vita-min kr 219 (90tabl)
Super c-kompleks-1000, ekstra sterke kr139 (90 tabl.)
Selen kr 67(100tabl.)
E-vitamin kr 229 (150 tabl.)
Kelp kr 39 (100tabl.)
Kjøpte Omega-3 på MaxiMat, står ikke pris på glasset - men mener det lå mellom 50-60 kr
Lidl.har deilig grønn te med vanilje. All te koster 7.90 for 25 poser. Håper du har en Lidl-butikk i nærheten da.

God tur!!!

MHM
19-11-04, 12:13
Tror jeg har funnet ut hva den haien er. Det var da enda bra at det var kassalappen du ikke skjønte. Trodde du bare kjøpte noe som det stod hai på, uten å vite hva det var...

Jeg har ikke samvittighet til å kjøpe kjøtt i Sverige, fordi vi har fryseren full. Men det er fristende noen ganger, for kjøttet i fryseren er helt naturell, og vi må da marinere, krydre og smaksette selv. Synes løvbiff, bacon, marinert kylling m.m. er godt. Men det må da være billigere å kjøpe en halv gris i Norge enn å kjøpe pakninger i Sverige? (just asking, don't kill me...)

Er ikke så ofte i Sverige, men det er moromt å handle der. Bra utvalg, og litt nye, spennende saker. Kjøpte i sommer syrnet melk med blåbærsmak søtet med fruktose (bilde av LilleMy fra Mumidalen utenpå). Den var veldig god.

Er det lov å ha med egg inn i Norge da Ryli? Tro'kke det... :rolleyes:

Marianne
19-11-04, 12:25
Hei Marianne!

Sitter med arsenalet med kosttilskudd foran meg, som jeg har handlet i "bole-butikk" på Svinesund.
Spectro3 - multi-vita-min kr 219 (90tabl)
Super c-kompleks-1000, ekstra sterke kr139 (90 tabl.)
Selen kr 67(100tabl.)
E-vitamin kr 229 (150 tabl.)
Kelp kr 39 (100tabl.)
Kjøpte Omega-3 på MaxiMat, står ikke pris på glasset - men mener det lå mellom 50-60 kr
Lidl.har deilig grønn te med vanilje. All te koster 7.90 for 25 poser. Håper du har en Lidl-butikk i nærheten da.

God tur!!!
Javisst har vi Lidl! Jeg har vært der en gang dagen etter den åpnet, og det krydde av merkelige mennesker. Jeg er ikke spesielt fordomsfull, men der var det virkelig mye rart! Så ikke teen du nevner, men kjøpte fersk tunfisk, ferske kalkunfileter (vakuumpakket kanskje det var?), cottage cheese 0,1 % tror jeg, laktosefri smøreost med 0,1 % fett (DET får du ikke mange andre steder altså), stoor og billig pakke med valnøtter og endel 0,1 % yoghurter i andre smaker enn vi har her. Hmm...kanskje jeg skal tørre å ta en tur til??? :p

marianne

guro
19-11-04, 13:16
Men det må da være billigere å kjøpe en halv gris i Norge enn å kjøpe pakninger i Sverige? (just asking, don't kill me...)

Når man får den til smugler-pris så. Men det er ikke ofte, skulle vist bli i år også men. Når man bare spiser filetten og kotelettene - da blir det litt dyrt med halve grisen, tenk på all den feite, ekle medisteren da .. :o

Men skulle gjerne hatt tilgang på tilsvarende til alt det deilige øko-kjøttet du har ..... Lurer altid litt på hva det egentlig er jeg kjøper når jeg handler i Sverige. Tørr ikke handle der når det er som mest etterspørsel, da sender de vell all søpla mot grensen ...

ryli
19-11-04, 13:26
Det var da enda bra at det var kassalappen du ikke skjønte. Trodde du bare kjøpte noe som det stod hai på, uten å vite hva det var...Må jo krydre hverdagen litt med å kjøpe noe nytt og ukjent også vel? :D Det stod bacon på pakka, men chark på kassalappen. Er det rart jeg ble litt forvirret.:confused: Svenska är inte alltid så lett att forstå!

Men det må da være billigere å kjøpe en halv gris i Norge enn å kjøpe pakninger i Sverige? (just asking, don't kill me...)Men da trenger jeg hjelp til parteringen. Og jeg har ennå ikke opplevd at du har troppet opp på døra mi med slakterkniv i hånda. :( Hvor mange kyllingfileter får man fra en halv gris, da? :confused:

Er ikke så ofte i Sverige, men det er moromt å handle der. Bra utvalg, og litt nye, spennende saker. Kjøpte i sommer syrnet melk med blåbærsmak søtet med fruktose (bilde av LilleMy fra Mumidalen utenpå). Den var veldig god.

Er det lov å ha med egg inn i Norge da Ryli? Tro'kke det... :rolleyes: Det er ikke lov å ha med mer enn 10kg kjøtt, det er heller ikke lovlig å kjøpe stereoanlegg og videokamera uten å fortolle det tror jeg, og det er ikke lov å kjøpe tobakk og alkohol uten å ha vært ute av landet i 24 timer. Men jeg er så tøff og barsk og kul at det bryr jeg meg ingenting om.:cool: :cool:

Sitter med arsenalet med kosttilskudd foran meg, som jeg har handlet i "bole-butikk" på Svinesund.Hvor er dette hen, da. Vet den gamle tobakkslåven var bolebutikk nr.1, men den er vel lagt ned?

Hvorfor ble ikke jeg invitert med på handletur da? :hylgrine:.Fordi du satt i kantina og skravlet sånn med MHM, så jeg kom ikke til orde så jeg fikk spurt, vel.

aveline
19-11-04, 13:45
Hei Marianne!

Nå skal jeg prøve en gang til. Jeg skrev nemlig opp alt jeg hadde handlet i en "bole-butikk" på Svinesund.....men innlegget har forsvunnet ut i det store intet, ser jeg.

Spectro 3 - Multi-Vita-Min 90 tabl. kr.219
Super C-Comples-1000 90 tabl.kr.139
Selen 100 tabl. kr.67
Kelp 100tabl. kr.39
Omega 3 extra kjøpte jeg på MaxiMat, står ikke pris på, men jeg mener det var kr 50-60

Hvis du har Lidl i nærheten, så selger de alle typer te for kr 7.90 (25poser) Også grønn vanilje-te.
God tur!

Nille
19-11-04, 13:48
Dagens lille svensk-info fra ho bæssmor !

Chark på svensk betyr oppstykket kjøtt/fugl-produkt på norsk. De har iallefall Chark-SM og det er svensk mesterskap for slaktere, hvor de konkurrerer om pølse, kjøttdeig, pate- etc laging !
:p

.....alt jeg vet ! :snill:

ryli
19-11-04, 13:55
Dagens lille svensk-info fra ho bæssmor !

Chark på svensk betyr oppstykket kjøtt/fugl-produkt på norsk. De har iallefall Chark-SM og det er svensk mesterskap for slaktere, hvor de konkurrerer om pølse, kjøttdeig, pate- etc laging !Tror jeg skal oppnevne deg til offisiell lavkarbotranslatør også jeg, Nille.:snill: Du kommer inn og hjelper meg samme hvilket språk vi snakker, du. :klem:
I så fall venter jeg på at sjefs-charkemesteren fra Hedmarken kommer hjem og parterer grisen min. :D

aveline
19-11-04, 14:17
Stikker innom igjen, jeg!!
Måtte flire over obeservasjonen du hadde gjort av kundene på Lidl, Marianne. Jeg satt med nøyaktig samme følelse første gang jeg var der. Vel ett hederlig, STORT unntak....jeg møtte en gammel venn jeg ikke hadde sett på hauger av år, fordi han hadde jobbet i oljeindustrien i araber-verdenen nesten like lenge.
Jeg handler der rundt åpningstid, da slipper man å skumpe borti uhøflige folk.

Titt deg, Ryli......ser du lurer på hvor bole-butikken ligger. Heter det ikke "veteranen" der du tar til venstre i rundkjøringa? Slit deg forbi forurensinga av svensk-topp-volum på sitt værste, så ligger den på høyre hånd....mot slutten av sjappene.

Huldr
22-11-04, 03:50
(må ha tittel, for ellers står det "standard" øverst - gjør det det hos dere??)

Chark er forkortelse for charcuterie som er fransk og betyr det Nille sier... :p

(Nå skal jeg IHVERTFALL legge meg... :rolleyes: )

Huldr
22-11-04, 03:57
Står Standard hos meg også.. gjort de siste dagene.. Nå har jeg ikke noen overskrift, så da skal det stå det.

Nå jeg også sove..
Trodde jeg var alene her så seint jeg... :p Natta Mofedilla! :sove:

Elisabet
26-02-05, 20:15
På tirsdag starter jeg opp m Ketolysekuren og tenkte meg en tur til Sverige i morgen for forbedredelse.
Jeg har nå lest boken godt og har iallefall fått en viss forståelse. Så flott at man kan drikke lightbrus. DA kommer jeg langt:p

Men så har du dette med tyggis da, å dette med kunstig sukker som blir omgjort til vanlig sukker. Slike ting er litt vrient å få inn.. Hva med dere som allerede har startet.. noen tips om sukkertøy, tyggis el lignende man kan spise innimellom?

Så langt noterer jeg ned på huskelisten:

MASSER av egg
fløte
lovlige oster
smør
brokkoli
salat
blomkål
agurk
bacom
skinke
kalkunbryst
kylling

Ellers så jeg si at boken inneholder maange fine oppskrifter, men alltid kjekt å høre litt fra dem som allerede er i gang:D

Anne
26-02-05, 20:23
Husk bare å se etter om det er Druesukker i Baconet....Det finnes både med og uten......:cool: Ellers vil jeg anbefale
Kjøttdeig
Karbonade
Svinefilet (dansk)
Frosne grønnsaker:
Spinat
Blomkålbuketter
Hel kylling og kyllingfilet...så du hadde skrevet kylling....
Kan koke nydelig kyllingsuppe på hel kylling...:cool:

God tur

Elisabet
26-02-05, 20:54
Tuusen takk Anne. Jeg skal notere ned. Å ettersom jeg finner ting og tang, skal jeg gi dere tilbakemelding:D

LilNoor
26-02-05, 20:58
Her er noen ting jeg har i skapene mine:

Tunfisk i olje / gele
Asparges på boks
Makrell i tomat (litt karbo, men godt alikevel)
Varm eller kaldrøkt makrell
Røkt laks
Reker i lake
Masserav laksekoteletter i frysen (var på tilbud denne uken :o)
Seifilet
Tomater

Jeg har også kjøpt sylte agurker, slik at jeg kan ha 1 i litt remulade eller noe lignende.

Som kos bruker jeg Freia Dark sjokolade, ca. 10 gram gangen. Ikke mye, men nok for meg. Det står noen oppskrifter i ketolyse boken, men jeg har litt problemer med søtningstoff i melkeprodukter. Ellers så drikker jeg te med suketter, disse er lovlige.

Når det gjelder lettbrus, så husk at ikke alle er "tillatt". Sjekk karbohydratene bakpå flasken. Jeg holder meg til 7up Light, Sprite Zero og Cola Light. (I den rekkefølgen, har ikke begynt på Cola Light enda... Ick! :p )

Anne
26-02-05, 21:49
Lindt sjokolade er også billigere i Sverige, hvis du har lov å spise det på Ketosedietten....

og ost...:p

Marianne
27-02-05, 10:02
Se i denne tråden:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2503&highlight=Sverige (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2503&highlight=Sverige)


Forresten - kan du slå sammen disse trådene nille? Lage EN svenskehandel-tråd som kanskje ikke ligger under ketolysekuren?

Nille
27-02-05, 14:15
Trådene om handling i Sverige er flyttet til Lavkarbo generelt - Handling i Sverige - Tips :D

Marianne
27-02-05, 14:19
Trådene om handling i Sverige er flyttet til Lavkarbo generelt - Handling i Sverige - Tips :D

"smask"

Albertine
27-02-05, 14:23
Når skal vi få en egen tråd om handling i Finland da? :snill:

Marianne
27-02-05, 14:37
Kalkunkjøttpålegg
Jeg var på matbutikken på Nordby kjøpesenter og der syntes jeg kalkunfilet-pålegget var kjempedyrt!

Cappuccino
Nescafe Cappuccino er veldig mye billigere enn i Norge for de som drikker det.
Kjøpte Gevalia Cappuccino uten sukker fordi det var uten sukker, men karbohydratinnholdet er allikevel høyt. Men man bruker ikke mange gram i en kopp, så jeg nyter det!

Frosne bær
Kjøpte 1 kg frosne bringebær for 39,- og 1 kg blåbær for samme pris.
Her koster det 23 kroner for 250 g på Kiwi.
De hadde også skogsbær, bringebær og multer (men de var vel dyrere)

Atkins Morning Shine frokostbar med sjokolade
Kostet 69,- SEK og her koster den 75,-. (Valutaen var 0,90)

Lindt Excellence 70% (vet ikke prisen)
Dietorelle sugar free lakris-karameller (vet ikke prisen) men de hadde enormt utvalg av sukkerfritt godteri på Gottebiten på Nordby kjøpesenter

Atkins Advantage hazelnut crunch bar
Tror den kostet noen kroner mindre enn her ja

Matvarer jeg ikke har fått tak i her i Norge:

Ferdig hakket løk, frossen
Utrolig kjekt når man plutselig mangler den uunværlige løken (eller når den er råtten)

Soja-yoghurt naturell 1/2 liter (har jeg ikke sett her)

Yoggi blåbæryoghurt uten sukker men med sukralose!

Små trepakninger med hermetiske erter (bare jeg er glad i erter her i familien)

Lav-laktose fløte

Fant ikke Cottage Cheese :( , men tror det lønner seg å dra på den andre gamle matbutikken ved McDonalds: Maxi-mat. Tror de har endel ting der som de ikke har i den andre matbutikken.

Daizy
17-08-05, 14:07
Cottage cheese er veldig billig i Sverige, 5 dl for 18 SEK såvidt jeg husker. Heter KESO naturell tror jeg :)

Denne sjokoladen er fantastisk god, den er litt crispy men inneholder 72% sjokolade. 19.90 SEK på godtebutikken på REMA senteret!
Anbefales for sverige-farere :)

For Lindt elskere så koster Lindtsjokoladene (mange ulike) fra 15 SEK til 19.90 avhengig hvor du handler :)

http://mujweb.cz/www/chocolate/Francie/Cemoi/frcame.jpg

guro
16-11-05, 16:25
Om billig varer:

http://forbruker.no/pengenedine/dinerettigheter/article1157807.ece

leenam
21-11-05, 16:10
chark er etter hva jeg skjønner en forkortelse for charkuterier, hvilket betyr alt det du kjøper i påleggsdisken .... "oppskåret" kanskje på norsk?

David
25-11-05, 09:18
Veit ikke om det er nevnt, men man får 2 kg kyllingfilet til 130,- på Kiwi. Og den er like god som Prior sin.

nøtta
25-11-05, 12:49
jeg skal til sverige neste uke

:D

Hillelille
07-07-09, 11:29
Skal kjøre til sverige i neste uke. Hamstre litt B-vitaminer og slikt. Tips til andre kosttilskudd som er bra i Sverige og billigere enn i Norge?

Jeg bor jo langt her oppe i gokk, hvor det tar 4 timer å komme seg til grensen, så det er ikke bare en svipptur som det er for dere der nede :p

Ikke er det spesielt billig i Sverige heller lengre til at det lønner seg å kjøre bare for å handle, så det blir jo mest for turens del og svenske produkter vi ikke har i Norge.

arnakristin
07-07-09, 18:54
…oppdaget at Fiberhusk er mye billigere i Sverige, her hjemme har jeg betalt 49 NOK for100 gram i Sverige fikk jeg tak i en 300 grams pose for 49 SEK.
Jeg har nemlig fått smaken på Linfrø og fiberhusk kjeks, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26154&highlight=fiberhusk (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26154&highlight=fiberhusk)
Har ikke fått de til å bli kjeks ennå, men funnet ut at de er kjekke å lesse masse pålegg på.
I tillegg så kjøper jeg ofte med sukkerfri Jell-o gele på Maxi mat.

mimmi29
18-04-11, 19:46
Prøver å ta oppigjen denne tråden jeg da jeg skal til sverige i morra..

Kan man spise lindt på ketolyse???
Å er det noe man absolutt burde kjøpe med seg hjem? Som man finner billigere i sverige og kanskje ikke finner i heletatt i norge? :D

Kitt
18-04-11, 20:21
Ville nok heller tatt en titt i denne tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24639&highlight=harrytur)
Litt nyere dato kan du si!;)

I utgangspunktet kan man ikke spise sjokolade på ketolyse. Annet enn sukkerfri, da, som kan gi magesmerter og veldig behov for hyppige turer til rommet med hjerte på døren.:eek:
Det er da sunnere og bedre og i stede for bare spise noen få ruter mørkmørk sjokolade om man vil ha noe annet enn fett og proteiner!:spisesnak

mimmi29
18-04-11, 21:50
Har du noen bra anbefalinger på god sukkerfri sjokolade som man kan kjøpe i sverige da?? Å takk for link :D den var litt nyere ja :P

Kitt
18-04-11, 22:38
Kjøper ikke sukkerfri sjokolade i Sverige egentlig. Holder med den jeg finner på Rema!:)
Blir så utrolig dårlig i magen, så det er sjelden jeg kjøper noe i det hele tatt. Foretrekker noen få biter mørk sjokolade!:)