View Full Version : Hva har du spist i dag?
Det er sikkert mange sånne tråder på forumet, men synes vi kan ha en egen for Fedon:) Dessuten er det så lite liv her:rolleyes:
Så, oppfordrer alle til å legge inn en tråd her hver kveld:)
Godt forslag! Det er veldig lite liv her, ja. Så det var lurt med en slik tråd. Også kan vi kanskje korrigere, støtte og veilede hverandre når det gjelder maten, om en ser at noen tråkker litt i feil retning. Jeg vet i hvert fall at jeg kan trenge litt hjelp i blant :)
Skal prøve å være flink å skrive innlegg her hver kveld!
Egg og bacon
2 ryvita knekkebrød
Et rundtykke med ost og skinke (burde ikke spist det)
To glass vin
Stekt svinekjøtt, paprika, brokkoli, sukkererter og kikerter.
Og litt godteri.... ups. Men bare 5-6 biter smågodt da.
Så idag er jeg nok litt over karbonivået jeg vil ligge på, men jeg har vært flink i hele år, og det er lørdag:D
LanoGakkGakk
15-01-11, 17:43
Det er ganske livlig på håndarbeidstråden....:D
Jeg for min del har spist lørdagsgodt i dag, men i mye mindre mengder enn tidligere. Holder på med nedtrapping.
I dag har jeg spist:
- Frokost: 1 havreknekkebrød med vossafår, kokt egg og majones. Reker, avokado og litt majones. Noen skiver hvitost med paprika. En kopp te.
- Mellommåltid: 1 yoplait vaniljeyoghurt og en neve paranøtter.
-Lunsj: 8-10 kyllingvinger, salat av hjertesalat, tomat, agurk, paprika og minimais. Litt rømmedressing.
- Middag: 3 små biter entrecote, ovnsbakte grønnsaker; brokkoli, blomkål, squash, sopp, løk og minimais. Litt bernaisesaus. Ett glass vin (blir sikkert ett til i kveld) :)
- Om jeg orker, blir det noen jordbær med litt vaniljekesam til lørdagskos.
I tillegg har jeg drukket bra med vann og litt Pepsi max.
Eggsalat (egg, purre, majones)
En haug med hjemmelaget lavkarboknekkebrød
Salat med kjøttdeig og tacokrydder
- 2 tynne små skiver med hjemmebakt rugbrød. Med majones og okserull, kaffe og vann.
- omelett med grønnsaker og salat til.
- fiskegryte med sei og grønnsaker.
Til kvelds blir det nok druer, yoghurt og nøtter eller en smoothie av bær, yogurt, nøtter og bittelitt fedon musli- nydelig!
Og masse vann :))
Frokost: eggerøre, spekeskinke, mørpølse, tomat, agurk. Reker m/majones og litt salat og agurk ved siden av. En kopp te.
Mellommåltid: en yoplait jordbæryoghurt og en neve mandler.
Middag: 4 stykker hjemmelaget pizza (lavkarbobunn) med kjøttdeig, løk, sopp og litt rømmedressing.
Til kvelds blir det en skål bær med vaniljekesam.
Litt lite mat i dag, og for lite grønnsaker, men er ikke så veldig sulten. Holder i lange baner på en inaktiv søndag.
tacosalat til frokost. lavkarbobrød med sylte og kyllingskinke til lunch. lavkarbopizza med skinke til middag. 4 ruter cloetta og 5 mandler som snacks også blir det et par kyllingvinger med salat til, til kvelds
Frokost/lunsj (sov lenge i dag): Rester av tikka masala med kylling og jukseris (revet blomkål)
Middag: Gryte med kjøttedeig, tomater, løk, hvitløk, bønner og litt lett reme fraiche
Kaffemat: Et par plater med lavkarbovafler og litt syltetøy uten sukker.
Kvelds: Litt middagsrester + et par biter sukkerfri sjokkis.
I gar spiste jeg:
Frokost: 2 egg i eggerore, m 1 ss olje
Lunsj: spekeskinke, salat med parmesan, oljedressing, en latte uten sukker
Middag: kyllingvinger
Hanne
2 lavkarbo knekkebrød
2 lavkarbo knekkebrød
Tacokjøttdeig med paprika og kikerter
Frokost.: 1 protein shake fra spis deg slank med bringebær
Lunch: 1 salat med ost-skinke-salat-paprika-agurk ingen dressing
Middag: 1 sweet curry kylling gormet fra spis deg slank
Kvelds: Planlegger 2 kanskje 3 skiver med fedon grovbrød og dobbel kokt skinke med litt majo på
Har gått på lav karbo en uke nå og begynner å få igjen form,humør og overskudd.
Vekttap foreløbig er 3 kilo
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat, 1 glass vann + multivitaminer.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, salami, agurk og majones
Mellommåltid: 1 yoplait yoghurt, en neve mandler, et eple
Middag: 2 kyllinglår med blandet salat og litt dressing.
Kvelds: en Atkinsbar og noen paranøtter.
Frokost: 2 tynne skiver med rugbrød, majones og okserull, 1/2 pære, vann og kaffe.
Lunch: salat med grønnsaker, avocado og 2 egg, litt olivenolje. The.
Mellommål: 1/2 frukt, noen nøtter.
Men jeg laget middag : 1/2 avacado, noen druer.. :)
Middag: wok med grønnsaker, kyllingfilet, 1 ss ris og østerssaus, vann.
Kvelds blir nok: 1 skive rugbrød med makrell, 1 yughurt, noen druer og nøtter.
Sulten i dag kjenner jeg ;) Men skal på vekten en snik tur i morra for å se om jeg går ned. spiste mye en annen dag og da gikk jeg ned over 1 kg på 1 døgn! så trenger nok en del mat, bare den er rett :)
I gar spiste jeg:
Frokost: 2 egg, 1 ss smor
Mellommal: 1 enkel latte uten sukker
Lunsj: stekt kylling, brokkoli, rosenkal, olivenolje over, 1 cappucino uten sukker
Middag: grillet kylling, stor gronn salat m paprika og agurk, oljedressing m urter
Snacks: cappucino fra pulver, en handfull mandler
Ble mye kaffe i gar. Det var kaldt pa jobb og hjemme, sa godt med litt varmt.
Hanne
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat, vann å drikke.
Mellom: 1 yoplait yoghurt.
Lunsj: 2 knekkebrød med ost, skinke, agurk og majones
Mellom: reker, avokado, majones.
Middag: Wok m/kylling, diverse grønnsaker.
Kvelds: bær med vaniljekesam.
I dag har jeg spist:
Frokost:måtte faste før blodprøver
Lunsj:kyllingsalat,rømme,pesto og noen få eplebiter på
Middag:1 stor kotelett,sjy,bearne,kokt blomkål,brokkoli og bittelitt gulrot,desverre også litt tyttebærsyltetøy med sukker i
Kvelds:noen ruter mørk sjokolade
Ser jeg får i meg for mye fy,litt her og litt der liksom,mange bekker små osv:o
Frokost: 2 tynne skiver rugbrød med majones og okserull. kaffe og vann,
Lunch: salat m 2 egg, avocado. the og vann.
mellom: 1/2 pære, noen mandler. noen druer.
Middag: kjøttkaker, ovsstekte grønnsaker, vann,
mellom: 1 kjøttkake, noen nøtter, 4 ts skyr (ikke god!!!) kaffe.
kvelds: 2 skiver rugbrød med laks og majones, 1 glass ekstra lett melk. 1/4 eple.
og vann og masse vann. Og en 1 tur etter kveldsmaten. mye mat, men gått ned fra i går til i dag og! :))
I gar spiste jeg:
Lunsj: stekt kalv, gratinert blomkal, gronn salat, cappucino
Middag: indisk mat med biffstrimler, gronnsaker og indisk saus pa glass (ca 15g karbo)
Snacks: cappucino fra pulver
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat. Vann å drikke.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, skinke, agurk og majones. Noen biter frukt. Te å drikke.
Mellom: 1 yoplait bringebæryoghurt, en neve mandler, litt frukt. Vann å drikke.
Middag: kalkunskinke, sopp, løk, brokkoli, carbonarasaus. Pepsi max til drikke.
Kvelds: bringebær med vaniljekesam.
Har også drukket bra med vann gjennom dagen.
Nå skal jeg ut på tur fra torsdag til søndag, så da blir det kanskje så som så med maten, men skal velge de beste alternativene hele veien. Får heller ikke skrevet noe her inne, etter som jeg blir uten nett.
I dag ble det så langt:
Frokost: 1 tekake med egg og reke salat
Lunsj: 1 grovskive m nugatti:o:o:o:o
Middag: 2 fiskekaker,kokt blomkål og brokkoli og smør
Kvelds:nøtter og sukkerfri sjokolade,pluss smeltet ost i microen
Trening blir det null av for tiden..............
I dag ble det så langt:
Frokost: 1 tekake med egg og reke salat
Lunsj: 1 grovskive m nugatti:o:o:o:o
Middag: 2 fiskekaker,kokt blomkål og brokkoli og smør
Kvelds:nøtter og sukkerfri sjokolade,pluss smeltet ost i microen
Trening blir det null av for tiden..............
Det står ketolyse i boksen din. Dette så ikke veldig ketolysevennlig ut ;) Også er dette en tråd for de som følger Fedon, men selvfølgelig er det lov for andre å svare. Kanskje følger du Fedon også, men har ikke endret filosofiboksen din :)
frokost : havregrøt med blåbær og kanel, noen nøtter.
lunch: 2 fiberrik med makrell, 1 yoplait yoghurt, vann og kaffe.
mellom: frukt og noen mandler.
middag: laks, bønner og broccoli og blomkål grateng, 1ss rømme. nam, nam!! ;)
kvelds: 2 skiver grovt brød med laks og majones.
Gjenstår å se om det er for mye karber... :(
masse vann. :)
I gar spiste jeg:
Mellommal: 1 latte uten sukker
Lunsj: eggerore, spekeskinke
Middag: oksekjott, gronnsaker
Snacks: en handfull salte cashewnotter
drakk et glass cola zero og 3 liter vann
frokost: 2 skiver med majones og laks, vann, kaffe.
Ellers har jeg planer om å spise i dag :
lunch: omelett og salat. the og vann.
middag:kjøtt og salat, bønner.
skal ha klubb i kveld, da er det om å gjøre å ikke spise for mye og hoøde meg unna desserten!! Bra jeg er kokken ;) men en utfordring det der når det står foran en :)
Har gått ned 1 kg siden lørdag, altså 5 dager ;) er nok mest vann, men motivernde. Og formen er bra, denne maten gjør en godt :)
Så bra med en tråd her! Kjempeflott med inspirasjon... Er så lenge siden jeg har spist etter Fedons filosofi at jeg føler jeg har glemt så mye. Er på min 3.dag i dag på den nye starten. Skal jammen følge med her! Jeg skriver opp hver dag i journalen min hva jeg spiser, men kan prøve å plotte inn her også når jeg husker.
Tirsdag
Frokost: 1 frokostpannekake m/syltetøy
Lunch: salat (isberg, ruccola, agurk, rødløk, mais, ost, piknicskinke, avocado, egg)
MM: salamiavskjær, squash og søtpaprika
Middag: Kjøttpølse med blomkål og brokkoli
Drikke: vann
Onsdag
Lunch: salat (isberg, ruccola, agurk, rødløk, mais, ost, piknicskinke, avocado, egg)
Middag: Kyllingvinger med jasminris, litt bacon og tsatziki
Drikke: vann og en kopp drikk to frukter
Kveldsdessert: sjokoladekake i en kopp m/krem og bær
Torsdag
MM: 1 kokt egg med reker og majones
Lunch: liten kyllingsalat fra rema
MM: spekeskalk
Kveldsmiddag: Hamburgerkarbonade m/to stekte egg, isbergsalat, ost og løk
Akkurat nå føler jeg kanskje at jeg spiser for lite karber.....? Hmm... kanskje jeg kan innføre litt yoghurt og rugsprø innimellom.
I gar spiste jeg:
Frokost: eggerore av 2 egg, smor
Lunsj: Roastbiff, ostegratinerte champignon, gronn salat, cappucino
Middag: kyllingbryst, salat med paprika, agurk, urtedressing
Hanne
Må bare spørre dere kloke lindbergere (og beklager, jeg har enda ikke lest boka, men jeg skal): hvordan gjør dere det med fett? Velger dere seterrømme eller lettrømme, kremfløte eller matfløte, etc? For går man opp på karbene skal man jo kutte ned på fettet, men er usikker på nøyaktig hvordan jeg skal gjøre det :)
3 ss rømmekolle, 1,5 dl fettredusert, sukkerfri yoghurt, 1,5 dl skummet melk. Dette kan du spise en porsjon av daglig.
I middagsoppskriftene brukes det Creme Fraiche, yoghurt naturell, matfløte eller melk (lett). Så fettdelen er lettere/magrere enn på f.eks ketolyse.
Men, når det er sagt så er det ikke bare å kutte ned på fettet, maten skal balanseres, delt inn i A, B og C måltider som betyr at du skal spise mest A og B, og kun ett C måltid.
Vanskelig å forklare, les linkene her, og/eller les boka.
1,5 dl yoghurt var lite. Lurer på om jeg kunne ha blandet inn 1 dl med cottage cheese i den, hehe. Får lese boka ja, har planer om det altså. Vet balansering er viktig og at måltidene deles opp. Skal lese nøyere. Var bare nysgjerrig :)
FROKOST: 1 tynn skive med rugbrød med makrell, noen druer, kaffe, vann,
Lunch: 3 tynne små skiver rugbrød med makrell, druer. the.
Mellom; 1 yoghurt, nøtter og 1/2 frukt.
middag: salat med stekte kjøttbiter. 1/2 avocado.
kvelds: 2 skiver rugbrød med fiskekake og majones, the, 1 glass vin.
Har vært på tur fra torsdag til søndag, og det har vært så som så med kosten. Har prøvd å velge rett mat så mye som mulig, men har ikke vært så veldig flink. Vekta viste det samme i dag som før jeg dro, så ingen krise :)
I dag har jeg enda ikke spist noe, for magen er i skikkelig ulage. Så mye, at jeg måtte holde meg hjemme fra jobb. :P
Må vel prøve å spise litt etter hvert, men akkurat nå har jeg ikke matlyst.
I gar spiste jeg:
Frokost: eggerore av 2 egg, 1 ss smor
Lunsj: kyllingbryst, squash, gronn salat
Middag: laks, salat med urtedressing
Snacks: hasselnotter
Mandag
Frokost: 1 ingers rugbrødskive med stekt egg
MM: squashstenger surret i hamburgerrygg + 1/8 del atkinsbar
Lunch: hamburgerkarbonade med stekt egg, squash og ostechips
Middag: blomkålsuppe med baconstrimler
Kvelds: eggerøre og spekemat
I går spiste jeg nesten ingenting, da jeg var syk. I dag har appetitten vært bedre, så da har jeg spist følgende:
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat. Vann og vitaminer.
Mellom: en skyr
Middag: marinert kyllingfilèt med brokkoli, løk, sopp og squash.
Til kvelds tenker jeg det blir bær med vaniljekesam og noen nøtter.
Ikke så mye mat i dag heller, men er fortsatt ikke helt i form. Framgang fra i går da, både med formen og mat :)
Frokost: omelett av to egg, en tomat. Vann + vitaminer
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones
Mellom: 1 eple, en yoplait vaniljeyoghurt, en neve mandler
Middag: lavkarbopizza med kjøttdeig og løk, litt rømmedressing
Alt for lite grønnsaker i dag :P
frokost: 2 tynne skiver rugbrød med laks og majones. helt dilla på det, må ikke kjøpe det laks trur jeg. :(
mellom: yogurt, nøtter og noen druer.
middag: kotelett og grønnsaker i form.
ettermiddag: 2 skiver grovt brød med ost - klarte ikke å stå imot nystekt grovt brød!! :(
kveldsen planlegger jeg nu, er sulten etter å ha gått en tur. Blir nok 2 veldig tynne skiver med laks og majones, the.
må prøve å ikke spise så mye karber.
har og dillla på fedon musli i yoghurt, nøtter og bær - godt!!
Ikke at jeg har noe med det, Kveita, men spiser du ikke litt vel mye brød hver dag?
I gar spiste jeg:
Frokost: eggerore av 2 egg, 1 ss smor
Mellommal: kaffe latte uten sukker
Lunsj: stekt laks, salat
Middag: kyllinglar stekt i ovnen, salat m urtedressing
Snacks: cashewnotter
Frokost: 2 stekte egg, 4 skiver bacon, 1 tomat. Vann og vitaminer.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, majones. Litt frukt.
Mellom: en skyr, noen nøtter, litt frukt.
Middag: rester av lavkarbopizza fra i går.
Kvelds: blåbær, bringebær, vaniljekesam, noen nøtter.
Ikke at jeg har noe med det, Kveita, men spiser du ikke litt vel mye brød hver dag?
Ja jeg gjør nok det :(
>Har prøvd å skjerpe meg i dag , men syns det å finne noe til kveldsmaten er vanskelig!! er lissom ikke kommet i noen god rutine der, og tom for ideer.
I dag spiste jeg yoghurt, nøtter, bær og litt korn. (sku kanskje utelatt de korna , selv om det var fedon musli )
Skjerpings!!
Nå er klokken 14.45. dette er hva jeg har spist og skal spise i dag
Frokost kl 0715: to knekkebrød med masse cottage cheese. Strødde kanel på. Vann til drikke (ikke tid til kaffe/te)
Lunch 1130: rester av gårsdagens middag: kyllingfileet med salat, røde bønner, asparges. Olivenolje og eddig til dressing. kaffe
Mellomåltid 1500: en neve med blandede nøtter; paranøtter, valnøtter, hasselnøtter og mandler
Mini middag kl 17 i dag:
halvt eple og halv appesin med yogurt naturell og cottage cheese. strør linfrø over.
Middag kl 20:
Hjortestek med brun saus (ikke mye saus da denne ikke er lavkarbo), rosenkål, brokkoli og salat. Drikke: håper på en dyr rødvin;)
Ja jeg gjør nok det :(
>Har prøvd å skjerpe meg i dag , men syns det å finne noe til kveldsmaten er vanskelig!! er lissom ikke kommet i noen god rutine der, og tom for ideer.
I dag spiste jeg yoghurt, nøtter, bær og litt korn. (sku kanskje utelatt de korna , selv om det var fedon musli )
Skjerpings!!
Det er jo masse du kan spise (som er bedre enn brød, spør du meg). Egg i all slags form, reker med avokado og majones, ostestaver og skinke med paprika, lavkarbolapper/vafler, oopsiruller osv. Sjekk ut oppskriftsdelen av forumet, eller bloggen til Lena Beatrice. Masse gode tips :)
I dag har jeg spist:
Frokost: Fedons musli med blåbær, litt lettmelk på.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, majones + litt frukt.
Middag: 3 kyllinglår med blandet salat og rømmedressing
Mellom: blåbær og bringebær med vaniljekesam.
Kveldskos: paranøtter
God helg, alle sammen :)
Det er jo masse du kan spise (som er bedre enn brød, spør du meg). Egg i all slags form, reker med avokado og majones, ostestaver og skinke med paprika, lavkarbolapper/vafler, oopsiruller osv. Sjekk ut oppskriftsdelen av forumet, eller bloggen til Lena Beatrice. Masse gode tips :)
Jo i dag er jeg klart å ha fokus! :) takk for å "minne meg på det" , en trenger en oppstrekk innimellom for å skjerpe seg. Er jo en del av det å legge ut hva en spiser tenker jeg, få tips og diskutere :)
Frokost : 1 tynn liten skive rugbrød med grov leverpostei og majones. vann, kaffe.
lunch: salat med 2 egg, bønner, avocado, grønnsaker.
mellom: youplait yoghurt, nøtter, noen få nøtter, 1/2avocado, litt eple.
middag: kjøtt i form, ulike grønnsaker, olje, herm tomater, koteletter.
kvelds: smoothie av bær, naturell yoghurt og juice.
Dett er jo en bra dag i god fedon stil ;)
God helg :)
I morra skal jeg lage taco, da blir det omelett til frokost, så tar jeg lefsa til tacoen som mitt c-måltid :)
I dag har du hatt en flott matdag, kveita :) Kjempebra! God helg til deg også, og kos deg med taco i morgen ;)
frokost: omelett med grønnsaker og litt ost. kaffe og vann. mett i 5 timer!!
mellom: 1 pære og noen nøtter. vann.
middag: kokt torsk, blomkål og brokkoli grateng, bønner, stekt bacon, 1/2 kokt gulrot - nydelig og leeenge mett!!
kvelds blir en smoothie, og nøtter og litt fedom musli :)
Blei ikke taco, blei så mett etter torsken at det holder :)
Du har jammen vært flink i dag også, kveita! Dette går fint, sant? ;)
I dag har jeg spist følgende:
Frokost: 2 stekte egg, 4-5 skiver bacon, 1 tomat, vann + vitaminer
Mellom: et eple, noen mandler, en yoplait yoghurt.
Lunsj: reker med majones, avokado.
Middag: wok med svinekjøtt, brokkoli, sopp, løk, squash og blomkål. Et glass rødvin :)
Tenker det blir litt bær med vaniljekesam som kveldkos, og kanskje noen paranøtter hvis jeg får lyst på.
Har til og med gått tur i dag. Herlig å komme seg ut i sol, 5 varmegrader og joggeskoføre :)
i adg har jeg spist så langt:
frokost: 1 tynn skive rugbrød med kaviar og 2 egg. kaffe og vann.
mellom/lunch: 1/2 skive rugbrød med skinke og majones. 1/2 eple, 1/2 yoghurt, nøtter, 1/2 avacado.
middag blir kokt salt kjøtt- lapskaus. Vet ikke helt hvordan jeg skal løse det!! tenkte å lage blomkålris og ha litt lapskaus oppå, mest kjøtt. hmm, ja det må vel bli bra :) og da unngår jeg de kokte grønsakene i lapskausen.
Det er et middagsønske fra jenta mi, og av og til blir det sånn :/
Kvelds vet jeg ikke ennå, mulig en salat med bønner og kylling. Må allikavell steke opp litt kylling så jeg har til salat i morra på jobb :)
Har og gått 1 timrs tur i bra tempo.
Frokost: 2 stekte egg, 4 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer.
Mellom: 1 yoplait yoghurt
Middag: rester fra i går, dvs svinekjøtt med grønnsaker og bernaisesaus
Kvelds: 2 knekkebrød med ost, pølse, agurk og majones. 1 kopp te.
Også har jeg spist en skål med jordbær, blåbær og vanilje kesam.
Mulig jeg tar meg noen paranøtter og et glass Pepsi max til søndagsfilmen i kveld :)
frokost: 2 tynne små skiver rugbrød med makrell. kaffe, vann.
lunch: salat med avocado og 2 egg, litt olje.
mellom: 1/2 yoghurt, 3/4 avocado.
middag: 1 tacolefse med salat, kjøttdeig og rømme. 1 glass pepsimax. :)
ikke helt i form i dag, så får se om jeg spiser noe mer.
I dag har jeg spist:
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat. Vann og vitaminer.
Lunsj: kurs på jobb og da ble vi servert pastasalat. Prøvde å pirke ut mest kjøtt og grønnsaker, men litt pasta ble det med. Grønn salat ved siden av. Skippet brød og gulrotkake da :)
Mellom: 1 yoplait yoghurt, en neve mandler.
Middag: wok med kylling, brokkoli, sopp, løk, squash og babymais. Litt Bretagne kyllingsaus på.
Kvelds blir min sedvanlige skål med bær og vaniljekesam.
formen ble bedre ut på kvelden i går så da blei det i tillegg: druer, nøtter, 1/2 kyllingfilet, 1 lite hjemmebakt knekkebrød :)
Så greit å skrive opp hva en spiser så får en god oversikt. Men vi er visst bare 2 her på denne tråden :)
frokost: 2 småe tynne skiver rugbrød med laks og majones - nydelig!! vann, kaffe.
lunch: omelett med grønnsaker og tacokjøttdeig. The.
middag : 2 tynne små skiver av rugbrød med majones og stekt kylling filet, 3 cherry tomater og noen druer.
Kvelds: blir nok yoghurt, nøtter og litt frukt eller smoothie.
ikke i form , men holder fokus <3
vann, vann og vann :))
formen ble bedre ut på kvelden i går så da blei det i tillegg: druer, nøtter, 1/2 kyllingfilet, 1 lite hjemmebakt knekkebrød :)
Så greit å skrive opp hva en spiser så får en god oversikt. Men vi er visst bare 2 her på denne tråden :)
Kanskje det bare er vi som spiser noe? ;)
I dag har jeg spist:
Frokost: omelett og en tomat. Vann og vitaminer.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, skinke, agurk, tomat, majones. Te å drikke.
Mellom: en Skyr og en neve paranøtter.
Middag: rester fra i går.
Kvelds: en skål bringebær og blåbær med vaniljekesam.
Og har drukket mye vann gjennom dagen.
Men lurer på om jeg spiser for lite, for mye, helt feil eller trimmer for lite. Vekta flytter seg ikke akkurat noe særlig:confused:
Tirsdag
Frokost: 1 frokostpannekake med syltetøy
MM: squashstenger surret i spekeskinke
Lunch: 1/2 pakke Fjordland karrikylling
Middag: løvbiff, brokkoli, salat, bearnaisesaus og hvitløksdressing
MM: 6 stk kyllingkjøttboller + bacongullrester + litt sukkerfri sjokolade
Kvelds: 2 lavkarboskiver med omelett
Drikke: vann + et glass pepsi max
Kanskje det bare er vi som spiser noe? ;)
I dag har jeg spist:
Frokost: omelett og en tomat. Vann og vitaminer.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, skinke, agurk, tomat, majones. Te å drikke.
Middag: rester fra i går.
Og har drukket mye vann gjennom dagen.
Men lurer på om jeg spiser for lite, for mye, helt feil eller trimmer for lite. Vekta flytter seg ikke akkurat noe særlig:confused:
:) jeg tenker når jeg leser hva du spiser, at du spiser helt rett. Trur nok heller du spiser for lite enn for mye. Jeg veier aldri proteiner feks, orker ikke det, men spiser alltid en kyllingfilet i salaten min og gjerne bønner og avocado, blir en del det, eller 2 egg. Men noen dager mer noen dager mindre.. Jeg prøver å tenke at jeg går ned over tid, kroppen trenger og tid til omstilling :)
Jeg merker når jeg spiser ofte og ganske mye går vekten ned. nei ikke lett å bli klok på det der. Men å huske det er en livsstil og ikke en diett, men klart en vil jo gå ned :)
Forrige uke gikke jeg tur hverd ag og var på zumba en dag, det hjalp nok. Er du aktiv??
:)
Jeg skrive nå jeg, Dette blir like mye for å ha oversikt selv, når en skriver ser en så godt hvordan en spiser. OG jeg føler litt forpliktelse for å holde fokus ;)
frokost: 2 tynne , små rugbrødskiver med laks og majones. kaffe og vann.
Dette holdt meg mett i 4,5 timer!! Og jeg som før var skrubbsulten etter 3 timer selv om jeg spiste 3 skiver brød med ost, og fikk et ekstremt lavt blodsukker! Dette er deilig! og selv om jeg kjenner sult, klarer jeg å vente og lage mat, og spiser rolig. Det klarte jeg ikke før! da forsvant det en middagspølse mens jeg venta..... :(
lunch: omelett med paprika, purre og taco kjøttdeig. med 2 egg. the.
og som dessert litt nøtter og druer. Så nu er jeg veldig mett, og det holder sikkert ialefall 4 timer!
Middag: fiskegryte medtorsk, sei, broccoli, blomkål, purre, gulrot, løk, bacon og en form for saus.
Den spiser jeg sent i ettermiddag tenker jeg.
og må jeg ha noe blir det yoghurt, frukt og noen nøtter til kvelden.
Å du deilige fedon mat som gjør meg så god, mett og glad!! :) :) hehe
Takk for svar, kveita :)
Jeg tror nok også at jeg spiser rett mat, men at jeg kanskje spiser litt lite. Du har nok rett i det. Men samtidig er jeg ikke sulten heller, så da er det kanskje nok? Vanskelig å finne helt rett mengde, syns jeg. For jeg veier heller ikke maten min.
Jeg er alt for lite aktiv. Mye av svaret ligger nok der. Jeg har en veldig aktiv jobb, og går turer i blant, men det er nok ikke nok. Må bare komme i gang med mer aktivitet :)
I dag har jeg spist:
Frokost: omelett med tomat og agurk, vann og vitaminer.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, skinke, tomat, agurk, litt majones. Noen fruktbiter og en kopp te.
Mellom: en Skyr og en god neve paranøtter, noen fruktbiter. Vann å drikke.
Middag: nachos.....vet det er fy-mat, men spiste mest kjøtt, grønnsaker og ost, begrenset chipsen. Det får bli mitt c-måltid i dag.
Kvelds blir nok jordbær og blåbær med vaniljekesam-
I dag føler jeg ikke at jeg har vært veldig flink med maten, men så hakkende galt er det vel heller ikke. Begynte veldig tidlig på jobb, og da ble det litt lettvinte løsninger...
Frokost: ca 100 g Fedons frokostblanding med litt yoplait vaniljeyoghurt over.
Mellom: 2 fiberrik med ost, skinke og majones.
Lunsj: det samme som mellommåltid.
Middag: ovnsbakt laks med brokkoli, redikker, squash, rødløk og dill. Steike godt!
Kvelds blir nok bringebær og blåbær med resten av yohurten over.
I dag føler jeg ikke at jeg har vært veldig flink med maten, men så hakkende galt er det vel heller ikke. Begynte veldig tidlig på jobb, og da ble det litt lettvinte løsninger...
Frokost: ca 100 g Fedons frokostblanding med litt yoplait vaniljeyoghurt over.
Mellom: 2 fiberrik med ost, skinke og majones.
Lunsj: det samme som mellommåltid.
Middag: ovnsbakt laks med brokkoli, redikker, squash, rødløk og dill. Steike godt!
Kvelds blir nok bringebær og blåbær med resten av yohurten over.
Du har jo vært flink :))
Men ikke jeg... :confused:
men lærte noe faktisk., eller fikk bekreftet fordelene med et slikt fedon kosthold....
frokost: hjemmelaga knekkebrød - mengde som et vanlig kjøpt ) med laks og majones. kaffe. nøtter og druer, vann.
lunch: like mye knekkebrød med makrell i tomat. Noen druer og nøtter, 1 youplait yoghurt. The.
Middag: 2 fiskekaker, hjemmelaga kjøpt fiskegrateng med raspa gulrot, - åå så nydelig!! Hjemmelaga fiskekaker/grateng o.l er til å spise seg ihjel av :)
kvelds: en skive grovt brød med fiskekake og majones, nøtter og druer.
masse vann og the i kveld.
Ja alt for mye karber , men denne fiskegratengen og fiskekakene lages her på en butikk, (og noe av det beste jeg vet . hjemmelaga da.. ) og jeg holdt på å sulte ihjel etter jobb og hadde et utrolig sug!!! slik som jeg får på høykarbo, hjernen kobler ut og lysten styrer!!:mad:
Jeg har lært at jeg nok spiste for lite lunch og jeg hadde heller ikke planlagt middagen, så blei stressa og klarte ikke tenke "kloke valg" grunnet dette.
Ja, ja ingen lrise, formen er kjempe bra og det er grunnet maten så en dag er ikke ille ;)
Jeg har og vært på zumba 1 time, måket snø og gått en tur på 30 minutter så det er jo bra! :)
Bare å satse på en bedre dag i morra , og planlegge, planlegge, planlegge.... ;)
Frokost: 1 frokostpannekake med syltetøy
Lunch: salat fra butikkbuffè
MM: 1 1/2 fedonskive med leverpostei
Middag: tomatsuppe m/kokt egg
Kvelds: eggerøre, salami, søtpaprika og squash
Drikke: vann + en kopp drikk 2 frukter
Frokost: omelett av 2 egg med agurk og paprika, noen mørpølseringer. Vann og vitaminer.
Lunsj: 2 fiskekaker i brun saus med grønnsaker
Mellom: en skål vaniljeis med peanøtter! Fy og skam :P Det var bursdagsfeiring på jobb, og jeg tok en liten skål is med peanøtter i pausa. Jaja, godt var det, og jeg er så flink ellers.
Mellom: en skål bringebær og blåbær med vaniljekesam
Kvelds: grillet kylling med salat og hvitløksdressing.
Og nuh - rødvin :)
ikke vært noe flink i går og i dag :( Må stoppe nu før jeg sklir helt ut; og det verste er jo at det ene trigger det andre , så fort i en vond sirkel!
Spiste pizza i går, bunn laget på grovt såelt mel, og sjokoladekake med is.. nydelig..
i dag har jeg spist bra mat men et stk kake, og kastet resten!! ;) kan ikke ha slikt i hus.
men er litt deppa om dagen, mye vondt i kroppen, sliten og pms - ikke lett å holde fokus :)
satser på at alt er bedre i morra..
Ha en fin kveld :)
Karber øker suget etter karber vettu, Kveita. Like greit å styre unna da, så slipper man det suget ;)
I dag har jeg spist/skal spise:
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat, vann og vitaminer.
Mellom: litt mango, en yoplait yoghurt, en neve paranøtter.
Lunsj: 2 kyllinglår og salat
Middag blir: entrecote med masse gode grønnsaker og litt bernaise.
Har kjøpt Cloetta sukkerfri sjokolade, så da blir det litt av den til rødvin i kveld :)
Karber øker suget etter karber vettu, Kveita. Like greit å styre unna da, så slipper man det suget ;)
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat, vann og vitaminer.
Mellom: litt mango, en yoplait yoghurt, en neve paranøtter.
Lunsj: 2 kyllinglår og salat
Middag blir: entrecote med masse gode grønnsaker og litt bernaise.
Har kjøpt Cloetta sukkerfri sjokolade, så da blir det litt av den til rødvin i kveld :)
Huff ja vet mama, må bare lære!! Skulle nu bare ta litt, hmm like dum som sist :((
ja da vet jeg det, fått det bekreftet atter en gang! Ikke lag noe jeg ikke kan spise som jeg syns er veldig godt!! DER har jeg ikke viljestyrke ...
ja, ja spist er spist - bare å fortsette. :)
Du er flink du mama, flott meny :)
Sent oppe i dag, ikke tid til alle måltider:
Frokost: Omelett
Lunch: havregrøt med cottage cheese
Middag: Salat med reker og kamskjell. Kamskjellene er stekt i kokosmelk og smør (nam). Kokosmelkene utgjør dressing, men laget en ekstra hvitløksdressing av rømme og majo ved siden av. Kokosmelksky og hvitløksdressing var faktisk veldig godt sammen:)
Drikke: Tørr hvitvin
:D Hei!
Ja i dag er livet så mye lettere, ikke tvil for meg iallefall at mat, form, humør og alt dette har en sammenheng...
så jeg får bare akseptere at på de verste dagene og når ting er tungt er det ikke lett å holde fokus på maten, uten å tillate å ta helt av da..;)
I dag har jeg spist:
frokost: 2 små hjemmebakt knekkebrød med ostm paprika og skinke. kaffe.
mellom: 1 yohurt med nøtter.
lunch: 1 skive rugbrød med makrell. kaffe.
middag: laks, bønner, grateng, revet gulrot og rømme - himmelsk godt :p
kvelds vet jeg ikke ennå, men satser på smoothie.
Fin matdag for deg i dag, kveita :)
Jeg har spist:
Frokost: spekemat, eggerøre, tomat, agurk. En kopp te.
Mellom: en yoplait yohurt og en liten skål paranøtter. Masse vann.
Middag: 3 karbonader med ost, salat og dressing.
Kvelds blir jordbær og blåbær med vaniljekesam.
Ser litt lite ut, men jeg er veldig god og mett. Dessuten har jeg gått tur i 1,5 time i dag. Skikkelig tempo, jeg ble faktisk svett :)
Frokost: omelett av 2 egg, en tomat, vann og vitaminer.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, skinke og majones. En kopp te.
Mellom: en skyr, en neve paranøtter, litt frukt.
Middag: kalkunskinke, brokkoli, løk, sopp og paprika med carbonarasaus, ca 50 g fullkornspasta.
Kvelds: en skål blåbær og jordbær med vaniljekesam.
litt mye karber i dag, men er så dårlig form av forkjølelse og har en veldig dårlig periode ellers, tungt å planlegge mat. Men overspiser ikke.. :)
frokost: rugbrød med ost og skinke,
lunch: 1 egg, 1 lite hjemmebakt knekebrød med skinke og 1/2 avocado, 1 yoghurt.
middag: kotelleform, med grønnsaker.
kvelds: vanilje yoghurt, bær, nøtter og litt musli.
kaffe og masse vann.
The med honning og kanel - dritt å være så forkjøla.. :(
Håper formen din er bedre i dag, kveita :)
I dag har jeg spist:
Frokost: 2 speilegg og en tomat. Vann og vitaminer.
Lunsj: middagsrester fra i går, minus pasta. Litt frukt.
Mellom: en Skyr, en neve paranøtter, litt frukt.
Middag: en laksefilèt med blomkål, rødløk, reddiker og squash. En liten dæsj rømme ved siden av.
Kvelds: bringebær og blåbær med vaniljekesam.
Har dessuten drukket veldig mye vann i dag!
Jo takk mama 67, litt bedre men lngt fra bra :(
men, men ikke noe å gjøre med. Maten blir deretter, spiser en del hjemmebakte knekkebrød, det får nu bare være slik akkurat nu.
frokost: 1 tynn skive rugbrød med leverpostei og majones. kaffe.
lunch: knekkebrød med ost og kaviar. the med melk og kanel- godt mot forkjølelsen føles det som :)
middag: kokot torsk med kokte grønnsaker og stekt løk.
kvelds: 1 skive rugbrød med laks og majones, kaffe.
før jeg klegger meg blir det nøtter, druer, yoghurt tenker jeg :)
og the ! :)
drukket masse vann og ligger /sitter nu i ro og venter på å bli frisk!! ;)
så mange skrivefeil, må sjekke bedre neste gang!! :)
syns foressten mama 67 at du er veldig flink med maten :)
er du fornøyd med vektnedgangen?
Takk, jeg prøver så godt jeg kan. Og syns jeg spiser god mat, er sjelden sulten og kroppen trives, så da er det ikke så vanskelig :) Skulle gjerne sett at vekta gikk litt fortere nedover, men har bestemt meg for å tenke som så at det får ta den tida det tar. Og at jeg klarer å holde vekta nede. Det er nemlig min største utfordring. Klarer å gå ned, men går som regel opp igjen litt. Nå er dette en livsstil og ikke en diett, så kanskje jeg lykkes nå!
Syns forøvrig at du har vært flink med maten i dag, kveita :) Hva med ditt vekttap, er du fornøyd? Fortsatt god bedring, forresten :)
Takk, jeg prøver så godt jeg kan. Og syns jeg spiser god mat, er sjelden sulten og kroppen trives, så da er det ikke så vanskelig :) Skulle gjerne sett at vekta gikk litt fortere nedover, men har bestemt meg for å tenke som så at det får ta den tida det tar. Og at jeg klarer å holde vekta nede. Det er nemlig min største utfordring. Klarer å gå ned, men går som regel opp igjen litt. Nå er dette en livsstil og ikke en diett, så kanskje jeg lykkes nå!
Syns forøvrig at du har vært flink med maten i dag, kveita :) Hva med ditt vekttap, er du fornøyd? Fortsatt god bedring, forresten :)
Ja jeg er så enig med deg, som jeg skulle skrevet det sjøl. :) må se det som en livstil, og holde vekta.
Nei det går sakte ned ja, jeg gikk jo ned 2 kg, og har ikke vært på vekta siden. Var skikkelig dårlig og utafor noen dager og da ble det feil mat en dag og det er nok til at vekta stopper eller går opp - ( det ble litt mye sjokoladekake, is og pizza... :( )
Skal og ha mensen nu, og da går jeg opp. Så jeg skal vente til jeg er frisk, ferdig med mensen og da veie meg. ER nok ikke gått noe ned kjenner jeg, men prøver som du sier å ikke fokusere så mye på det. Men holde fokus og spise slikt som jeg kjenner kroppen har godt av :)
Jeg er jo slik at spiser jeg for lite går jeg jo ikke ned heller!! Så det må være riktig mat, ofte nok, rett mengde.. ja, ja det skal ikke være lett ;)
Ha en fin dag, så kommer en rapport i kveld tenker jeg :)
Var opptatt i hele går, så rakk ikke skrive ned noe. Så da skriver jeg for gårsdagen nå, og for dagen i dag senere ;)
Frokost: 2 speilegg med tomat. Vann og vitaminer.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, skinke, agurk og majones.
Mellom: en liten skål paranøtter.
Middag: wok med svinekjøtt og masse gode grønnsaker. Ca 50 g basmatiris.
Var på filmkveld med kolleger, og styrte unna alle godteskålene. Tok litt frukt i stedet :)
frokost: 1 hjemmelaga knekkebrød med ost, druer, 2 egg. kaffe, vann.
lunch: 1 skive rugbrød med makrell, vann og kaffe.
middag: stekt torsk med ertepure, tomater og litt bacon.
kvelds: nøtter og druer.
vann, vann og vann...
Formen er så og si bra, men ikke særlig lyst på mat, men godt når jeg lager da. Men og godt og ikke kjenne seg sugen og sulten, Og når jeg er sulten er det lett å ha kontroll!
Hurra for denne kosten :))
I dag har jeg spist:
Frokost: 2 speilegg og en tomat. Vann og vitaminer.
Lunsj: 2 havreknekkebrød med ost, skinke og majones. Noen fruktbiter. En kopp te.
Mellom: en Skyr og litt frukt.
Middag: 2 chiozopølser frest i panne med brokkoli, løk, sopp og paprika. Revet ost på toppen.
Kvelds: 1 skål jordbær og blåbær med vaniljekesam.
Fredrikke07
10-02-11, 20:20
I dag har det blitt:
Frokost: 2 skiver jukseloff med litt gulost
Mellom: Proteinshake+ salat
Middag: Tomatsuppe-lavkarbo (oppskrift fra her inne) og lavkarbo pannekaker
Mellom: Proteinshake
Kvelds: sellerirot
Må legge til at det ble noen ost-og skinkeruller med majones nå. Ble da så sulten!
hehe, mama67 jeg skulle og bare legge til at jeg spiste litt stekt svine filet, 2 små tomater og 1/4 avocado - blei sulten :)
i dag har jeg spist så langt: (legeger inn mens jeg husker, og så får en sjøl god oversikt)
frokost: rugbrød med svinefilet og majones. kaffe og vann.
mellom: litt svinefilet, 1 liten tomat, litt brune bønner, litt avacado. vann .
middag: stekt svinekjøtt i strimler, salat, sukkererter, tomater , rødløk og avocado, bittelitt olivenolje.
mellom: svinekjøtt, litt ertepure, nøtter og druer. kaffe.
kvelds blir bringebær, nøtter og vanilje kesam :)
hehe, mama67 jeg skulle og bare legge til at jeg spiste litt stekt svine filet, 2 små tomater og 1/4 avocado - blei sulten :)
Godt man kan ta seg litt når man blir sulten. Slik kunne jeg ikke gjøre da jeg var på lavkalori. Da måtte man pent legge seg sulten! Fyttirakker`n, aldri mer ;)
Fin matdag for deg så langt i dag også, syns jeg :)
I dag har jeg spist:
Frokost: omelett av 2 egg og en tomat. Vann og vitaminer, som vanlig.
Lunsj: 2 havreknekkebrød med ost, skinke, tomat og majones. Noen fruktbiter. Te.
Mellom: 1 fiberrik med ost og salami og majones. En skyr og noen fruktbiter. Vann.
Mellom: 2 chorizopølser dyppet i sukkerfri ketchup. Vann.
Middag/kvelds: grillet kylling med squash, løk, sopp og babymais. Litt kylling bretagnesaus. Rødvin.
Tror det blir litt sukkerfri sjokolade til rødvinen i kveld altså :)
Frokost: Tran
Lunch: 2 NyStartloff med hamburgere, salat og speilegg på toppen.
Middag: helstekt blå Entrecôte, strimlet over en seng av Fajitakrydrede paprika/løk med ost, firstprice tacosaus, rømme og jalapeno. Syns krydderblandingen ble veldig god selv på første forsøk :D
frokost: omelett med grønnsaker. kaffe, vann.
mellom: 1/2 pose "småsulten nøtteblanding", holdt på å sulte ihjel på vei hjem fra butikken
:(
lunch: 1 1/2 fiberrik med makrell, kaffe.
middag: laks, broccoli/blomkål grateng, rødebønner, revet gulrot, 1 ss rømme, vann.
kvelds blir nok bær, nøtter og vanilje kesam :)
Frokost: Tran
Lunch: 2 NyStartloff med hamburgere, salat og speilegg på toppen.
Middag: helstekt blå Entrecôte, strimlet over en seng av Fajitakrydrede paprika/løk med ost, firstprice tacosaus, rømme og jalapeno. Syns krydderblandingen ble veldig god selv på første forsøk :D
Hva er NyStartloff?
I dag har jeg spist:
Frokost: 2 speilegg, 5 skiver bacon, 1 tomat. Vann og vitaminer.
Lunsj: Et kyllinglår, salat med rømmedressing. Vann.
Middag: Taco. Spiste 2 skjell, men mest kjøtt, salat, løk, paprika, ost og rømme. Nam :)
Nå har jeg funnet meg et glass rødvin, og har kjøpt en sjokolade fra Sjokoladeprinsen. Sjokkis og rødvin er sååååå godt! :)
ja så blei det ei rugbrødskiva med laks på seine kvelden, klarer ikke å legge meg sulten :)
frokost blei rugbrød med laks og majones. kaffe og vann-
mellom: 1/4 avocado, 1 yoghurt, noen druer og sukkererter. ikke vært noe sulten...
midddag: ribbe, hvor svor og mye fett er skjært bort, broccoli og blomkål grateng, ertepure, litt tyttebærsyltetøy.
kvelds: blir nok rester etter middag tenker jeg..
vann , kaffe og the.
Frokost: 2 speilegg, 5 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer.
Mellom: en Skyr og noen paranøtter
Middag: 2 skiver røkt svinekam, brokkoli, blomkål, litt surkål og sjysaus. En liten skje tyttebærsyltetøy.
Kvelds blir nok jordbær og blåbær med vaniljekesam. Også har jeg igjen en liten Sjokoladeprinsensjokolade som frister. Kanskje til kveldskos?
I dag har jeg ikke vært så veldig flink. Har ikke fått i meg noe grønnsaker, og det føles rett og slett rart! Lang dag på jobb, syk samboer og lettvinn (dårlig) løsning til middag. men pytt, i morgen er atter en dag med blanke ark :)
Har spist...
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer.
Lunsj: 2 fiberrik med salami og majones. Te å drikke.
Mellom: en yoplait yoghurt, noen paranøtter, litt frukt. Vann.
Middag: kjøttdeig m/tomatsaus og litt fullkornspasta.
Kvelds: jordbær med vaniljekesam.
Har drukket mye vann gjennom dagen.
Hva er NyStartloff?
Det er en lavkarboloff laget av carbzone.se (http://carbzone.se). De har 3 forkjellige lavkarbobrød, men jeg har kun testet denne og "low carb" som jeg bestiller over nettet og som jeg fryser ned og tar opp 1-2 skiver innimellom. Jeg har ikke smakt annet lavkarbobrød så jeg vet egentlig ikke om dette er bedre eller ikke, men jeg syns de er greie.
Henger meg på denne tråden .
Idag har det blitt
frokost: vitaminer og vann 1.frokostbrød skive med makrell og majones
Lunsj: Rester fra i går , wok med kjøttdeig og en haug med grønnsaker . Vann.
Mellom: Halv avokado. Vann
Middag: Fløtegrøt
Kvelds : Kyllingsalat med avokoado, ruccola, isberg, paprika,egg , feta og litt olje . Masse vann :)
Idag føler jeg det blir litt mye?! Men sulten idag altså. Igår var ingen god dag , dermed lite mat også.
i dag er det ikke den optimale fedon dagen, men, men spist er spist. ;)
Jeg var sinnsykt sulten og helt desperat etter jobb. da var det og 5 timer siden lunch, og jeg var hul!!
Jeg følte at jeg ikke klarte å tenke en tanke før jeg fikk mat - fort!!
Så middagen ble "dårlig"..
frokost: 1 tynn skive rugbrød med makrell.
lunch: salat med kylling, avocado, tomat, olje, og andre grønnsaker. Skulele hatt bønner også i, hadde holdt lengre i magen da..
mellom: 1/2 pære og 6 mandler (hjalp ingenting mot sulten faktisk...)
middag: et stykke grov bagett, 2 lunch kaker, en liten sjokolademelk.
Middagen var kl 16.30 og nu er klokka 21, og nu er jeg litt sulten. Så det satt lenge i da.. :)
Det er en lavkarboloff laget av carbzone.se (http://carbzone.se). De har 3 forkjellige lavkarbobrød, men jeg har kun testet denne og "low carb" som jeg bestiller over nettet og som jeg fryser ned og tar opp 1-2 skiver innimellom. Jeg har ikke smakt annet lavkarbobrød så jeg vet egentlig ikke om dette er bedre eller ikke, men jeg syns de er greie.
Aha, takk for svar :)
I dag har jeg spist følgende:
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat, vann og vitaminer
Mellom: 1 yoplait yoghurt
Lunsj: 3 fiberrik med ost, pølse, skinke, egg, paprika, agurk og majones.
Middag: ovnsbakt laks og scampi med brokkoli, blomkål, squash, babymais, reddiker, rødløk, dill og hollandaisesaus. Steike godt!
Kvelds: bringebær og blåbær med vaniljekesam. Noen paranøtter.
Føler meg litt sulten, så kanskje jeg spiser litt pølse og ost etter hvert.
I dag har jeg spist bare middag, hjemmelaga:D karbonader med spilegg m/smelta ost, salat m/valnøtter:) Mett til i morra
Frokost: Fedons frokostmusli med yoplait vaniljeyoghurt og bringebær.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, paprika og majones.
Mellom: 1 yoplait yoghurt, noe frukt.
Middag: 2 karbonader med smeltet ost, salat, tomat og løk. Litt grilkrydder, ketchup og dressing.
Kvelds: Bringebær og blåbær med vaniljekesam.
Har drukket masse vann og tatt vitaminene mine.
Mulig jeg tar noen paranøtter hvis jeg blir småsulten.
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, paprika og litt majones.
Mellom: 1 yoplait yoghurt, litt frukt.
Middag: wok m/svinekjøtt, brokkoli, squash, løk, babymais, paprika og ca 50 g basmatiris. Sweet and soursaus.
Kvelds: jordbær med vaniljekesam.
Mulig jeg lager meg noen osteknekkis snart ;)
Til mama 67 !
Spørsmålene hagler på for meg her.
Vi skal starte med Lindbergs i morgen men jeg lurer jo på litt sånn etterhvert.
Du skriver at du har spist 50g basimatiris. Mener du da 50g før du koker den ?
Hmmm....det er vel antagelig det ellers så ble det ikke en munnfull engang:confused:
Brukere dere noen spesielle vitaminer?
Hva er osteknekkis.....hørtes så innmari godt ut :o
Skal prøve å henge oss (Fideline og Rally) på tråden for å få litt innput og "orden i sysakene"
Ikke kommet helt og fullt i gang ennå (starter mandag). Men siden jeg spiser litt sånn generell lavkarbo håper jeg at jeg allerede er litt på sporet når det gjelder lindberg...
Frokost: 2stk fiberrik med spekepølse, ost og majones
Lunsj: 1 boks makrell i tomat (skrapte vekk tomatsausen)
Middag: pølsegryte bestående av falukorv, løk, paprika, baconost gratinerte med bittelitt norvegia.
Til mama 67 !
Spørsmålene hagler på for meg her.
Vi skal starte med Lindbergs i morgen men jeg lurer jo på litt sånn etterhvert.
Du skriver at du har spist 50g basimatiris. Mener du da 50g før du koker den ?
Hmmm....det er vel antagelig det ellers så ble det ikke en munnfull engang:confused:
Brukere dere noen spesielle vitaminer?
Hva er osteknekkis.....hørtes så innmari godt ut :o
Skal prøve å henge oss (Fideline og Rally) på tråden for å få litt innput og "orden i sysakene"
Jeg spiser nok ikke mer enn 50g ferdig kokt basmatiris. Er ikke så glad i det, så da klarer jeg fint å begrense meg.
Jeg bruker multivitaminer, mineraltilskudd og omega3-tabletter.
Osteknekkis lages enkelt ved å kjøpe Kavli ost i skiver - de finnes i ulike smaker- og kjøre 2-3 minutter i mikro-eller stekeovn til de er sprø. Kjempegodt :)
Har man mange spørsmål, er det lurt å lese de klistrede trådene øvers i forumet.
Ikke kommet helt og fullt i gang ennå (starter mandag). Men siden jeg spiser litt sånn generell lavkarbo håper jeg at jeg allerede er litt på sporet når det gjelder lindberg...
Frokost: 2stk fiberrik med spekepølse, ost og majones
Lunsj: 1 boks makrell i tomat (skrapte vekk tomatsausen)
Middag: pølsegryte bestående av falukorv, løk, paprika, baconost gratinerte med bittelitt norvegia.
Det ser ut som veldig lite mat, syns jeg. Fedon anbefaler jo en grei frokost, helst et par mellommåltider, en god lunsj og middag. Syns du hadde lite grønnsaker også.
Det er ikke lavkalori eller sultekur dette her. Poenget er jo å leve med kost i balanse, og gi kroppen den næringen den trenger.
Les de klistrede trådene øverst i forumet, om du er usikker :)
i dag har jeg spist til nå..
frokost:
3 fakir kjøttkaker + vann
middag:
1.4 kylling og en stor nakkekotelett + vann
Frokost: Wasa fiberbalance, cottagecheese,kokt skinke, tomat, 4 paranøtter
Lunsj: 1 skive med fedon brød, kokt egg, røkelaks, tomat og noen dråper sesamolje over
Middag: kyllingfilet gratinert med grønnsaker
Mellom: yoplait youghurt, druer og noen valnøtter
Kvelds: Wasa fiber balance med kokt egg og ansjos + 1 pære
Multivitaminer og trankapsler.
Masse vann. Jeg har i enpar dråper hvitvinseddik i en mugge med vann for da klarer jeg å drikke rent vann.
Mengden er litt forskjellig for oss men basisen den samme.
Bare hyggelig, Fideline. Håper det var til litt hjelp :)
I dag har jeg spist:
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer.
Lunsj: kyllingfilèt med brokkoli, blomkål og litt gulerot.
Mellom: 1 yoplait yoghurt, 1 neve paranøtter og 1 fiberrik med pølse og majones.
Middag: nachos. Spiste kanskje 10 chips, og ellers mest kjøtt, grønnsaker, salsasaus og rømme. C-måltid, men ikke så ille likevel.
I kveld skal vi på kino, og jeg har en sukkerfri sjokolade med i veska. Mulig vi går ut og tar et glass vin og to etter kinoen. God fredag til alle :)
Takk for tilbakemelding på maten:-) føler ikke jeg spiser lite, men det kun e kanskje se litt sånn ut. Middagen var ganske stor, og så er jeg ikke så sulten om dagen (småsyk, så får rørt meg litt lite).
Ser den med lite grønnsaker, må virkelig bli flinkere der altså. Til lunsj spiser jeg som regel en stor salat (i kantina på jobb), men frokosten er det lite grønt på... Skjerpings!
I går ble det følgende mat:
F: 2 fiberrik med Spekepølse, ost og majones, litt agurk (min faste frokost)
L: en skyr (nam, den var god!)
M: tacokjøttdeig, tomat, agurk, salsa, litt ost og masse hjemmelaget guacamole (guacamole var lettvint og supergodt, så det skal lages igjen altså)
Så langt gikk alt bra. Men skeiet ut med 50 g sjokolade til kvelds. Veldig godt, men litt skuffa over meg selv. Neste gang blir det vaniljekesam og bær altså. Ble litt rødvin og, men har forstått det som fedon synes det er grei:-)
Syns fortsatt det ser ut som lite mat, Cheyla, og Fedon er det ikke. Men nå står det bare lavkarbo i boksen din, så da blir det vanskelig å si noe om hva som er rett/feil. På Fedon er i hvert fall ikke en Skyr en fullverdig lunsj, og du har ingen mellommåltider og lite grønnsaker. Men hvis det funker for deg, skal ikke jeg legge meg opp i det ;)
I dag har jeg spist:
Frokost: 2 speilegg, tomat, agurk og paprika til. 4 osteknekkis med pølse og agurk på.
Lunsj: crispysalat med reker, majones og avokado.
Mellom: en Skyr.
Middag: indrefilèt av okse med brokkoli, løk, sopp, paprika, babymais, squash og litt bernaisesaus. Steike godt!
Til kveldskos blir det enten bringebær med vaniljekesam eller litt sukkerfri sjokkis til et glass rødvin :)
Frokost: omelett med ostedryss og spekeskinke, tomat og noen nøtter.
Mellom: yoplait med nøtter
Middag: ovnsbakt laks med kokte grønnsaker og gratinert blomkål
Mellom: salat med kylling og tomater, sesamolje
Kveldskos blåbær og jordbær med vanilje kesam.
Knaker litt gresskarfrø innimellom og drikker mye vann.
Vitaminer og omega3
Maten funker godt hittil og jeg føler meg ikke så oppblåst og stinn.:)
I dag ble dagens første måltid kl 12.30, så kan vel ikke kalle det frokost :P Og generelt lite mat, men har hatt en drittdag, og har ikke hatt særlig matlyst.
Da blir det som følger:
Brunsj: eggerøre, bacon, tomat, agurk og paprika. Noen reker med majones og litt crispysalat.
Mellom: en neve paranøtter.
Middag: Scampi i sweet chillisaus med crispysalat, paprika, babymais, agurk og ca 75 g basmatiris.
Kvelds: Bringebær med vaniljekesam.
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, tomat (sen frokost)
Middag: 2 hjemmelagde elgkarbonader, sjy, 50g byggris, grønnsaker
Mellom: Rå kålrabi,paranøtter 10 druer
Kvelds: 2 tynne skiver Fedonbrød med kokt egg og laks, tomat
Senkvelds:skinke og tomat+ grønnsalat
Vann+ vitaminer og omega3
1 stk egenkomponert caffe latte = 1 ts fruktose, kanel, skum av matfløte og en espresso på nespresso maskin
Frokost: 2 speilegg, 1 tomat, vann og vitaminer.
Mellom: en yoplait yoghurt, litt frukt.
Lunsj: 3 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones.
Middag: Kylling tikka masala med salat og litt basmatiris.
Kvelds: en skål bringebær med vaniljekesam.
Tror det blir noen paranøtter her snart :)
Frokost: 2 stk Wasa fiber balace med cottagecheese, pepperotkrem og kokt skinke (1.stk til
meg)
Mellom: 1 stk Wasa fiber balance med cottagecheese, pepperotkrem og kokt skinke ( yoplait+ 1 pære til meg)
Middag:1 kyllingfilet med ingefær/fløtesaus kokte grønnsaker (3/4 kyllingfilet til meg)
Mellom: 1 kokt egg, 1 skive røkelaks 1 tomat
Kvelds : grønnsalat med tomat og kylling (1 dl blåbær 1/2 yoplait)
Vitaminer, omega3 og masse vann.
Frokost: 2 speilegg, 1 tomat, vann og vitaminer.
Lunsj: blandet salat med olivenolje, salt og pepper som dressing, reker.
Mellom: en Skyr, noen biter frukt.
Middag: ovnsbakt laks med brokkoli, blomkål, reddiker, rødløk og babymais, hollandaisesaus.
Kvelds: en skål jordbær og bringebær med vaniljekesam.
Frokost : 2 skiver jukseloff med creme fraiche og bringebær
Lunsj : 3 skiver spekeskinke og en skål rømmegrøt
Ehhh bilsnacks :o : atkins bar
Middag : taco kylling med egg,salat,ost og rømme
Håper jeg holder meg mett resten av kvelden,eller så står det rømmegrøt rester i kjøleskapet :D
Frokost: omelett av 2 egg med løk og ostedryss, tomat og 5 skiver bacon
Mellom: yoplait og nøtter
Middag: torsk i form med baconterninger,løk, grønnsakblanding. Matfløte og ost over. Krydret med litt salt, pepper og chilli.
Mellom: cottagecheese med bringebær og litt nøtter
Kvelds: 2 tynne skiver fedonbrød med masse makrell i tomat og et lite glass lettmelk
Masse vann og mine vitaminer og omega3
Du er flink til å varière maten, Fideline :)
Må legge til at det ble sen kvelds her, i tillegg til det andre. Stekte to bratwurst og dyppet i sukkerfri ketchup...
Du er flink til å varière maten, Fideline :)
Må legge til at det ble sen kvelds her, i tillegg til det andre. Stekte to bratwurst og dyppet i sukkerfri ketchup...
Jeg er hjemmeværende fordi jeg er 100 % ufør og så elsker jeg å lage mat som ser god ut. På Fedon så er jo det kjempeartig da jeg fråtser i flotte oppskrifter som gir meg inspirasjon til å la gubben prøve nye ting.
Jeg komponerer sammensetninger selv også med innhold av ting som er bra og som vi liker godt :)
Frokost: CarbZone LowCarb-skive med 1 boks med makrell i tomat minus mesteparten av tomatensausen, men med mye majones til
Lunch: Salat med noe paprika og ost og 4ss olivenolje og 150g kalkunkjøtt
Middag: Thai brokkolisuppe med kokosmelk, posjon med 2ss cocosa og 50g stekt kjøttdeig.
Kveldskos: En tripe med Cloetta 72% sjokolade og et lite glass med Pepsi Max...Føles som jul :)
Frokost: 2 Wasa Fiber balance med cottagecheese, pepperrot, tomatskiver og kokt skinke ( 1 til meg )
Lunch: tomat og agurksalat med rester av kyllingkjøttdeig og sesamolje
Middag: Jukselasagne:AUBERGINER MED KJØTTSAUS
2 auberginer skrelt og i skiver stekes i panna med olje, salt og pepper
legg de så i en ildfast form som er smurt med olje
fres litt bacon i terninger + løk og legg oppå auberginerskivene
Sopps spaghettisaus med kyllingkjøttdeig (ca halvparten, resten fryser du til neste gang)
avkjøles og blandes med litt jalapenopepper, estragon og hvitløkpulver. Rør inn 1/2 fløtehus med matfløte og fordel dette over auberginene og baconet. Dryss revet ost på toppen og gratiner i stekeovn ca 30 min
Server med grønn salat eller spisese som det er.
Mellom: 1 skive fedonbrød med egg og sild
Kvelds: salat med tomat,bladsalat,agurk,ostrester, kyllingkjøtt, egg og sesamolje.
mellom før natta, noen nøtter
Får helt vann i munnen av maten du lager, Fideline :)
I dag har jeg vært hjemme fra jobb pga dårlig form, så det har blitt så som så med mat...
Frokost: omelett av 2 egg med 1 bratwurst i, revet ost på og en tomat til. Vann og vitaminer.
Middag: 2 karbonader med ost, salat, tomat og løk.
Kvelds: en skål jordbær med vaniljekesam.
Har prøvd å drikke mye vann, men har nok ikke fått i meg mer enn 1,5 liter.
Håper formen er bedre i morgen altså!
Takk for komplemang Mama. Jeg er bare glad i farger og god smak og da komponerer jeg i vei etter hva jeg får lov å disponere...........kanskje jeg valgte feil yrke og skulle vært kokk :D
Lavkarbokokk måtte være noe for deg :)
Jeg har vært i dårlig form i dag også, ikke fått handlet inn riktig mat, og dermed ikke hatt noen optimal mat-dag. Men sånn er det noen ganger. Tar det inn igjen i morgen :)
Frokost: 2 havreknekkebrød med kokt egg, tomat og majones.
Middag: Mexikansk gryte.
Kvelds: 2 havreknekkebrød med ost, salami, agurk og majones.
Frokost: omelett av 2 egg m/løk og ostedryss, 3 skiver spekeskinke og tomat ( ansjos til meg)
Middag: Betasuppepose med ekstra kjøttpølsebiter og kål
Mellom: 1 stk ost og baconpølse med et lite grovt pølsebrød
Kvelds: salat med kylling, egg, tomat, agurk, bladsalat og sesamolje ( 2 tynne Fedon brøskiver med egg og røkelaks for meg)
I dag ble det litt lettvindtmat fordi det var møter og jeg underviste på data.
Grønn salat klarer ikke jeg å spise for det kjennes ut som jeg spiser bare noe med metallsmak........har aldri fått dreisen på sånn salatsmak :(
-7.7 kg på gubbeluren nå, siden 17 januar. Er han ikke flink :)
Dagens meny :D
Frokost: 2 Wasa fiberbalance m/pepperot,cottagecheese, kokt skinke og tomat ( 1 til meg )
Mellom: yoplait med blåbær og musli.
Middag: resten av kjøttsuppa fra i går
Mellom 1 gulrot pluss druer og noen nøtter
Kvelds : salat av lettstekte scampi, tunfisk, tomat, agurk og rukkola 1 skje m sesamolje over
TV-kos: litt bær og vanilje kesam
Frokost : kopp te
Lunsj : 3 små egg og 6 striper bacon (mett ja :))
Middagen i dag trur jeg blir Gerd sine tynne dessert pannekaker,for vi skal ha små barn på overnatting :D fyller de med litt krem og bær,så blir alle veldig fornøyde
Frokost: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones.
Lunsj: 2 grillpølser dyppet i ketchup (karneval på jobb med pølsefest, så da valgte jeg det minst dårlige alternativet)
Mellom: reker med majones, isbergsalat, paprika og agurk.
Middag blir: grillet kylling med forskjellige grønnsaker og kylling bretagne saus.
Mulig jeg tar en Sjokoladeprinsjokkis til et glass rødvin i kveld :)
Før ovrig er jeg frustrert over vekta, som går opp og ned med +/- 1-2 kilo hele tiden. Kan f.eks veie 76 kilo en dag, og nærmere 78 den neste, for så å være 76, 5 dagen der etter. Arrrrgh!!
Men god helg til alle, uansett :)
Så "godt" å se at andre også rister på hodet av vekta mama67.
Gubben min siger jamt nedover i vekt mens jeg står rolig omtrent.
Jeg spiser mindre enn han, drikker mere vann og trener faktisk mere og hardere. Vi er i fysioens treningslokaler man-ons-fredag morgen, der jeg trener en kombinasjon mellom styrke og utholdenhet så svetten renner + lange raske gåturer de andre dagene der jeg også går meg svett.
Nå skal jeg til legen 9 mars så jeg skal be om råd og blodprøver. Har mye nattsvette og uregelmessige blødninger nå antagelig fordi jeg har startet på overgangsalder (gammel røy jeg jo :o ) men jeg har jo både fibromyalgi, sjøgrenssyndrom og et bekken som ikke forstår at det er snart 16 år siden siste fødsel :p så kroppen er jo ikke helt i balanse MEN jeg bruker mindre smertestillende etter omlegging til Fedon........
Menn går jo generelt mer og raskere ned i vekt enn kvinner, sånn er det bare. Men jeg er frustrert over at det ikke kan stabilisere seg, og gå ned over, smått om senn. Det aner meg at det handler om for lite aktivitet, for jeg er jevnt over veldig flink med kost og drikke.
Menn går jo generelt mer og raskere ned i vekt enn kvinner, sånn er det bare. Men jeg er frustrert over at det ikke kan stabilisere seg, og gå ned over, smått om senn. Det aner meg at det handler om for lite aktivitet, for jeg er jevnt over veldig flink med kost og drikke.
Huff ja, men det er litt urettferdig at kiloene kommer lettere på enn av ;)
Ja, sånn kan det jammen føles! Men en merker at med stigende alder, kommer kiloene lettere på, og er mye vanskeligere å få av. Hvert fall så har det vært sånn for meg...
Har hatt en bra mat-dag i dag, syns jeg. Det er lettere når man har fri, enn når man er på jobb, av en eller annen grunn.
Frokost: 2 speilegg med tomat til. Vann og vitaminer.
Mellom: en skål bringebær og blåbær med vaniljekesam.
Lunsj: Rester av kylling fra i går med salat bestående av crispysalat, agurk, tomat og paprika. Mikset min egen dressing av rømme, krydder, litt naturell yoghurt og en sprut sitronsaft.
Mellom: en Skyr og noen paranøtter.
I kveld skal vi ha taco. Jeg spiser det meste, bortsett fra skjell/lefse og mais.
Har en Sjokoladeprinsensjokkis til kveldskos :)
I morgen reiser jeg bort et par dager, og erfaringsmessig er det ikke like lett å spise riktig hele tiden på tur, men jeg velger de beste alternativene hele veien. Så får det ikke hjelpe at det ikke blir helt i tråd med Fedon et par dager.
Frokost: Wasa fiberbalance med kavli lett smøreost, pepperot, kokt skinke og agurk. Ett lite glass ekstra lett melk
Sov lenge i dag så da ble middagen tidlig, he he he
Middag: Kyllingfilet gratinert med grønnsaker og blomkålmos
Mellom: 1 youghurt med litt nøtter
Kvelds: Wasa fiberbalance med mager kavli ost , spekeskinke og tomat
Lørdagskos: 2 ost og baconpølse med et halvt grovt pølsbrød til hver pølse.
ada-emilie
26-02-11, 20:43
Da jeg begynte å spise frukt gikk jeg sakte men sikkert opp en kg ettersom jeg spiste flere og flere av dem. Etter en uke helt uten frukt har jeg idag gått ned den kg jeg hadde gått opp. Jippi! Frukt er ikke for meg:)
Frokost: et stort egg, 50 g ost og 5 ml linfrøolje.
Lunsj: en utplukket salat kjøpt på cafe med litt kylling i.
Middag: atkinsbar og 50 g ost.
Kvelds: stor salat med kanskje opptil 200 g kylling og en liten avokado som dressing.
Drikke :te og kaffe med ren soyamelk, vann og noe pepsi max.
Takk for tipset ada-emilie :)
Frokost i dag var 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer.
Skal snart ut å reise, og tar med en Skyr og paranøtter som proviant.
Hva maten resten av dagen blir, vet jeg ikke enda...
nu har jeg ikke vært så nøye på et par uker. Vært bortreist og i helga har jeg vært på fest..
så de 2 kg jeg hadde gått ned er på igjen :(
Men optimist som jeg er, er jeg klar igjen i morra. Fokus!! Dette er en livsstil så selv om jeg sklir ut er det "fedon" mat jeg skal leve på -
I dag har jeg spist:
frokost: 1 stk kald pizza, kaffe ;)
lunch: 1 skive brød og 2 hjemmelaga knekkebrød med ost. kaffe.
middag: kylling, salat og litt ris.
kvelds: bær, kesam og nøtter.
Jeg skal prøve å spise litt mindre fett enn jeg har gjort og se om jeg går ned, det er jo det jeg ønsker selv om det er en løivsstil :)
Ønsker dere en fin uke!
I går ble en rotete dagmen mat fikk vi i oss :D
Frokost: omelett av 3 små egge med ostedryss, løk og 4 skiver bacon
Middag: (sov litt lenge ja ) 1.5 stor hjemmelaget elgkarbonade med grønnsaker og en spiseskje brun saus.
Mellom: yoplait med 5 valnøtter
Kvelds: to Wasa fiber balance med cottagecheese, pepperrot, skinke og agurk
I dag blir det:
Frokost: 2 Wasa fiberbalance medcottagecheese, skinke, pepperrot og agurk
Mellom: Yoplait med litt valnøtter
Middag: Laks og torsk i form med toro sin gratinerte saus men jeg laget den på mager Crem Fraiche ( en form med 400g laks og 200g torsk gir tre middager til to pers) Kokte grønnsaker og tomatbåter til.
Mellom: 1 ss gresskarfrø, 1 ss solsikkekjerner og 5 knuste paranøtter, 1 ss cottagecheese
Kvelds: salat av kyllingkjøttdeig, egg, tomat, agurk, rukkola og bladsalat. 1 ss sesamolje og 1 ss agurkdressing
Min første Fedon-dag.
Så langt har jeg spist:
Frokost: En liten neve nøtter (ubehandlede) og to egg.
Lunsj: En god porsjon laks, noen agurk og paprika-biter, bønner og kikerter. Og liten dæsj med rømme.
Mellommåltid: En yoplait 0 % vanilje youghurt og en liten neve valnøtter.
Godkjent så langt?:)
Jeg er rimelig nystartet Helene men det ser da ikke så hakke gale ut det har spist :)
Her er vår liste i dag
Frokost: 2 Wasa fiberbalance med pepperot, kokt skinke og cottagecheese( jeg 1 med makrell i tomat)
Mellom: 1 yoplait (meg: jeg feiret 9 mnd uten røyk og tok noen bær med lett vanilje kesam og noen nøtter)
Middag: en slags lasagnetterligning med 50 g fullkornsmakaroni fra AXA, rester etter spaghettisaus med kjøttdeig, litt kaffefløte og ost.Chilipulver på toppen og tomat, agurk og rukkola salat.
Mellom: 2 hardkokte egg med sild til meg og røkelaks for gubben
Kvelds: en salat med kyllingkjøttdeig, litt ost, egg, tomat, agurk, grønnsalat og rukkola og olivenolje.
Vi har liksom funnet en rytme på maten nå og jeg har sakte begynt å gå ned. Gubben står litt rolig men han er for dårlig med vannet. Har øket det en del på han nå, så vi får se, maten er det i hvertfall ikke :D
Heisann
Nå ble jeg glad for å se denne tråden, og slenger meg på dere. Som dere ser er også jeg en -67 modell, skjønner at jeg ikke er alene om det her ;)
Jeg prøver hardt og mer enn hardt for å holde meg til fedon etter svangerskap og MYE amming i 1.5 år. Nå er snuppa 19 mnd og får kun to måltider om dagen av meg, og jeg må stramme kraftig inn her :ja:
frokost: Havregrøt av store havregryn m en klatt smør, fruktose og kanel.
lunsj: To egg, to skiver Fedonbrød m kaviar og leverpostei
middag: Wok m chilipaste, kokosmelk, grønnsaker (sukkererter, paprika, chili, gulrot, squash). Og litt risnudler.
Kvleds: Ikke sikker enda, yoplatiyoghurt og nøtter kanskje? Middagsrester? Vi får se.
ada-emilie
01-03-11, 18:05
Kyllingsalat med asparges, is-salat, agurk, tomat, løk og brokkoli og avokado, sitronsaft og sennep som dressing.
Torskesalat med ingredienser som over, pluss to skiver nøkkelost.
Til kvelden blir det to egg, to skiver ost og olje på eggene.
Og jeg innrømmer skamfull at de to dagene jeg har vært på tur, har vært totalt på trynet når det gjelder mat. Har vel knapt spist så mye drittmat på så kort tid, til tross for gode intensjoner. Men spist er spist, og i morgen er det fullt fokus igjen :)
Jeg oppdaterte aldri ferdig i går jeg... Makan:rolleyes:
Men.. Dagen i dag skal se sånn ut.
Frokost: En neve valnøtter, noen cherrytomater og en yoplait youghurt.
Lunsj: Salat bestående av sukkererter, salatblader, cherrytomater, gul og grønn paprika, agurk, sopp, mye skinke og en god dæsj med hvitløksdressing.
Middag: Entrecote, bernaisesaus og en blandet salat.
Kvelds: Litt nøtter og bær.
Og jeg innrømmer skamfull at de to dagene jeg har vært på tur, har vært totalt på trynet når det gjelder mat. Har vel knapt spist så mye drittmat på så kort tid, til tross for gode intensjoner. Men spist er spist, og i morgen er det fullt fokus igjen :)
Sånn skal det låte! Ny dag i mårra:D
ada-emilie
02-03-11, 18:24
Ingenting. Har spydd i hele natt, urkh:)
Ingenting. Har spydd i hele natt, urkh:)
Huff da - god bedring!
I dag har jeg spist:
frokost: en skål havregrøt av store havregryn
lunsj: salat m skinke, tomat, avocado og fetaost
middag: krydret bønnesuppe med pølse (har lagt ut oppskrift her på forumet)
kvelds: to fedonskiver med ost og vossafår.
Ellers var jeg og veide meg hos tanita i dag, og har gått opp 3 kg etter ammeslutt. Det ante meg, så nå skal jeg kutte ut grøt til frokost og bytte ut med egg. Blir nok omelett m egg, ost og tomat eller noe. lei kokte egg...
Jeg skal også kutte ut alle fullkornsprodukter til middag, dvs pasta, ris og byggris. Dette tålte jeg jo fint da jeg fullammet.
Ellers har det vært en fin matdag. Ikke sulten mellom måltidene, så det har vært passe.
I dag er jeg i gang igjen med gode matvaner :)
Frokost: omelett av to egg med bratwurst og en tomat til. Vann og vitaminer.
Lunsj: tomatsuppe med egg. Vann å drikke.
Mellom: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones. En kopp te.
Middag: en kyllingfilèt med brokkoli, paprika, purre og sopp. Litt bretagne kyllingsaus til. Et glass Pepsi max.
Ca 1,5 liter vann utenom drikke til måltidene.
ja prøver igjen! :)
jeg er inne i en slitsom peride nu, men prøver å holde fokus på rett mat, kan være en utfordring! Tenker at det jeg spiser må være rett så langt det går. :))
Er også skikkelig lei av salat, makrell, rugbrøg og youplait 0,1 yoghurt.!! :(( Og det er et problem, vært basis... - må lage en ny type salater trur jeg.
frokost/lunch: 1 skive fedon brød med laks og majones. vann og kaffe.
mellom: 1 yoghurt med nøtter, noen druer.
middag: omelett av 2 egg, sopp, løk, paprika, 3 osteskiver, The og vann.
etterm/kveld: ! skive fedom brød med laks og majones, noen få biter stekt svinekjøtt, nøtter, druer, kaffe, vann. BÆr med biola eller vanilje kesam. :)
ja prøver igjen! :)
jeg er inne i en slitsom peride nu, men prøver å holde fokus på rett mat, kan være en utfordring! Tenker at det jeg spiser må være rett så langt det går. :))
Er også skikkelig lei av salat, makrell, rugbrøg og youplait 0,1 yoghurt.!! :(( Og det er et problem, vært basis... - må lage en ny type salater trur jeg.
frokost/lunch: 1 skive fedon brød med laks og majones. vann og kaffe.
mellom: 1 yoghurt med nøtter, noen druer.
middag: omelett av 2 egg, sopp, løk, paprika, 3 osteskiver, The og vann.
etterm/kveld: ! skive fedom brød med laks og majones, noen få biter stekt svinekjøtt, nøtter, druer, kaffe, vann. BÆr med biola eller vanilje kesam. :)
Tungt når man blir lei maten, da er det på tide med litt variasjon! jeg har lagt ut tre nydelige suppeoppskrifter som passer til fedon inne på middagsoppskriftene.
Jeg bruker mye oppskrifter forøvrig, og har nå bestilt meg Hexebergboka.
og masse ros tilo deg mama67, du er så flinkover tid - imponerende :))
jeg er så frem og tilbake, og går like fort opp det jeg går ned!! spiser nok for mye av og til , og gal mat av og til og da går vinninga opp i spinninga ;)
Tungt når man blir lei maten, da er det på tide med litt variasjon! jeg har lagt ut tre nydelige suppeoppskrifter som passer til fedon inne på middagsoppskriftene.
Jeg bruker mye oppskrifter forøvrig, og har nå bestilt meg Hexebergboka.
Flott!
ja jeg har akkurat fått den boka, men har så vidt sett i den. Ja må nok få inn noen nye ideer :)
og masse ros tilo deg mama67, du er så flinkover tid - imponerende :))
jeg er så frem og tilbake, og går like fort opp det jeg går ned!! spiser nok for mye av og til , og gal mat av og til og da går vinninga opp i spinninga ;)
Takk, men nå har jeg virkelig ikke vært flink noen dager. Og jeg merker at jeg må bare ha fokus hele tiden! En to-tre dager med "slakk", så ramler jeg fort helt utpå, og det er et slit å ta seg inn igjen. Sånn kan jeg jo ikke holde på, for dette skal ikke være en diett, men en livsstil. Og det er nesten skummelt å se at jeg ikke kan gi meg selv "lov" til å miste litt fokus, uten at det går helt galt.
Det kommer til å bli bra for deg også, over tid. Det er jeg helt sikker på! Det gjelder bare å hele tiden tenke på hva kroppen har det best med. Selv om det er vanskelig noen ganger.
Takk, men nå har jeg virkelig ikke vært flink noen dager. Og jeg merker at jeg må bare ha fokus hele tiden! En to-tre dager med "slakk", så ramler jeg fort helt utpå, og det er et slit å ta seg inn igjen. Sånn kan jeg jo ikke holde på, for dette skal ikke være en diett, men en livsstil. Og det er nesten skummelt å se at jeg ikke kan gi meg selv "lov" til å miste litt fokus, uten at det går helt galt.
Det kommer til å bli bra for deg også, over tid. Det er jeg helt sikker på! Det gjelder bare å hele tiden tenke på hva kroppen har det best med. Selv om det er vanskelig noen ganger.
Spennende!! For at det du skriver er som jeg skulle skrevet det samme om meg selv! :) interessant.... ;)
i dag har jeg spist/skal spise:
frokost/lunch: 1 skive fedon brød med en skinke skive, 1 egg, avocado og tomat. masse vann og kaffe.
lunch: 1 egg, stekt svinekjøtt, løk, tomater, litt blomkål ris.
middag: fisk og broccoli/blomkål grateng.
Kvelds blir nok bær og kesam, nøtter.
Er ikke frisk så er hjemme , så det skorter både på matlyst og energi :(
Spennende!! For at det du skriver er som jeg skulle skrevet det samme om meg selv! :) interessant.... ;)
Det er vel bare sånn det er når man er en eks-karbojunkie. En gang junkie, alltid junkie :p
Og jeg må innfinne meg med at dette er noe jeg må leve med og være bevisst på hele livet.
God bedring, forresten :)
I dag har jeg spist:
Mellom: en Skyr
Lunsj: 3 fiberrik, en med ost, pølse, agurk og majones, to med pølse og italiensk salat.
Mellom: reker med majones og avokado.
Middag: kyllingfilèt, brokkoli, blomkål, purreløk og sopp woket i panne med sweet chillisaus.
Frokost: frokostpannekake. Er kjedelig der, det er det samme hver dag. ;)
Lunsj: Hadde planlagt avocado, men siden barselvenninne overrasket med nydelig salat og dressing, ble det det. (Hun serverte kanelboller sist, så jeg forventet noe i den stilen.)
Middag. Taco!
ada-emilie
03-03-11, 20:48
Litt rar meny idag grunnet dårlig apetitt etter oppkastsjau forrige natt.
En atkinsbar
Bringebær med sukrin
Bringebær med sukrin og tre skiver norvegia lett-ost
Et grønt eple
En minisalat med iss-salat, agurk og løk med litt olje, sitronsaft og sennep
og en pakke med kyllingpålegg.
Frokost: Havregrøt av store gryn m smør, fruktose og kanel (hadde ikke egg i hus)
Lunsj: Salat fra kantinesalatbar m tomat, feta, løk, agurk, linser og egg
Da jeg kom hjem og var sulten: To skiver Fedonbrød med rekesalt og salami
Middag: en skål suppe fra i går (men alle pølsene og bønnene var bortevekk ;))
Kvelds (middag): Kyllingfilet m sopp og paprika. Stekt og med rømme.
En appelsin
Omleggingen går greit, men jeg har fryktelig lyst på sjokolade, noe jeg ikke har hatt lyst på lenge!
Det er jo ikke store endringer egentlig, bare litt mer bevisst. f eks på jobben i dag. jeg er ofte på seminarer hvor man blir servert rundstykker osv. Greit de er grove, men hittil har jeg kunnet unne meg disse lunsjene og tenkt at det går nok bra. Men i dag kjøpte jeg altså salat, og det føles bra.
Magen min er også mye bedre av å kutte ut hvetemel HELT fra kostholdet. Hvetemel og sukker gjør meg fryktelig oppblåst i magen.
Håper disse kiloene som har sneket seg på går raskt av igjen!
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones. Styrte unna nybakte fastelavensboller med krem! *stolt*
Mellom: En Skyr, en neve paranøtter.
Mellom: reker med majones og avokado.
Middag: biff med brokkoli, blomkål, løk, sopp og bernaisesaus.
Magen har ikke vært helt i vater i dag, så det har ikke blitt så mye mat. Men er bedre nå, så helt galt blir det vel ikke til slutt. Litt for lite grønnsaker.
Frokost: 2 bløtkokte egg med spekepølse og majones.
Lunsj: 2 karbonader med ost stekt i ovn, tomat, salat og løk til.
Mellom: en neve paranøtter
Middag: lavkarbopizza med kjøttdeig og løk.
Kveldskos blir bringebær og blåbær med vaniljekesam.
Føler jeg begynner å få grei kontroll på dette her igjen. Har jo levd slik i mange år, men må bare få strukturert måltidene igjen. Og venne meg til at det er dette som er tilnærmet mitt vedlikeholdskosthold.
Frokost: To egg, en fedonskive
Lunsj: leverposteibiter og syltet agurk (i mangel på annet spiselig)
Middag: Pølse fra Bønes gård med squash og blomkål
Mellom: Yoplatiuyoughurt og en mandarin
Litt kos i form av 70% sjokolade
I dag har jeg vært ekstremt fysen på noe hele tida! Mistenker at det er fordi jeg har drukket for mye Pepsi max i helgen. Syns jeg har spist hele dagen, så nå blir det greit å skrive ned for å få litt oversikt.
Mellom: en Skyr og en neve paranøtter
Lunsj: restene av pizza fra i går, 4 små biter
Mellom: bringebær og blåbær med vaniljekesam
Middag: 2 karbonader med ost, salat, tomat og løk.
Kvelds: en liten skål yoghhurtis. Totalt unødvendig, men godt var det lell :P
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, rødløk, tomat og majones.
Mellom: en Skyr og en neve paranøtter
Middag: 2 bratwurst med løk, sopp, paprika og babymais, gratinert med ost.
Mellom: en skål bringebær med vaniljekesam.
Kvelds: en karbonade med ost, salat og løk.
Frokost: 3 egg poppet i mikroen med paprika og urtekremost
Lunsj: Hasselnøtter og 3 babybel ost
Middag: Egg & bacon
Kvelds: 2 hjemmelagde lavkarbo scones
++ vann, lakriste, grønn te og kaffe med fløte + enda en kopp kaffe med kokosmelk
Frokost: omelett av to egg, en tomat.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones.
Middag: 2 bratwurst med sopp, paprika, brokkoli og minimais - gratinert med ost.
Mellom: en liten skål bringebær med vaniljekesam.
Kvelds: en porsjon havregrøt med kanel, litt fruktose og smørøye.
Har drukket masse vann i dag!
Frokost: havregrøt med kanel, fruktose og smørøye
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, majones, italiensk salat.
Mellom: 2 kokte egg med pølse og majones
Middag: svinekjøtt med blomkål, brokkoli, babymais, sopp og bernaisesaus.
Kvelds: en skål bringebær med vaniljekesam, en neve paranøtter
Lunsj: 3 fiberrik med forskjellig pålegg, ost, skinke, pølse, tomat, agurk, majones.
Mellom: en Skyr og en neve paranøtter, litt frukt.
Middag: en kotelett med blomkål, brokkoli, sopp, babymais og bernaisesaus.
Mellom: litt bringebær med vaniljekesam.
Kvelds: 5 skiver osteknekkis med pølse og majones.
Har også spist en Atkinsbar i kveld. Ble litt fysen. Har drukket masse vann i dag også.
Frokost: 2 lavkarbo scones med baconost
Lunsj: Salat med fetost, italiensk skinke, tomater, agurk og paprika
Middag: 1 laksefilet med creme fraiche, 1 avocado, brokkoli og stekt paprika
;)
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat, vann og vitaminer
Mellom 1: maulet en røkt kjøttpølse :P
Mellom 2: en Skyr og en neve paranøtter
Sen lunsj: 2 fiberrik med vossafår og italiensk salat
Middag: 2 kyllinglår, brokkoli, sopp, løk, paprika, kylling bretagnesaus
Kvelds: en skål bringebær med vaniljekesam
Tenker det blir en Sjokoladeprins sammen med et glass rødvin i kveld :)
Mellom: en Skyr og en neve blandede nøtter.
Lunsj: et kyllinglår med salat av crispysalat, tomat, agurk og paprika. Litt rømmedressing.
Mellom: en skål blandede skogsbær med vaniljekesam.
Middag: ca 150 g indrefilèt av okse med brokkoli, blomkål, sopp og babymais, bernaisesaus.
En Sjokoladeprins til et glass rødvin :)
Dårlig matdag i dag, men sov lenge og rakk ikke alle måltider. Det jeg har spist er heller ikke så mye å skryte av, men here it goes.
Middag: 2 cheeseburgere (uten brød, så klart), crispysalat, løk og tomat, rømmedressing.
Mellom: en skål blandede skogsbær med vaniljekesam.
Kvelds: osteknekkis med vossafår og majones.
Har hatt en kjempetravel dag, og knapt hatt tid til å spise, så maten bærer preg av det.
Frokost: omelett av 2 egg med tomat og agurk til.
Lunsj: 2 havreknekkebrød med ost, skinke og majones.
Mellom: en Skyr, en halv banan, noen pærebiter.
Middag: 3 cheeseburgere (uten brød) med salat, agurk, tomat og paprika. Litt rømmedressing.
Kvelds: litt bær med vaniljekesam.
Er det bare meg igjen her inne? :O
I natt har jeg sprunget på do mange ganger, så matlysten har ikke vært på topp. Ikke optimal kost i dag, men pytt.
Frokost: 2 havreknekkebrød med ost, skinke, agurk og majones.
Lunsj: 1 havreknekkebrød med ost, skinke, tomat og majones, 1 med vossafår og italiensk salat.
Middag: kyllingfilèt, blomkål, brokkoli, sopp og babymais. Bretagne kyllingsaus.
Nå spiser jeg litt paranøtter.
Frokost: omelett av 2 egg, en tomat.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, skinke, agurk og majones
Mellom: en skyr, noen fruktbiter og en neve paranøtter
Middag: indrefilèt av svin med brokkoli, sopp, løk, babymais, bernaisesaus.
Lunsj: 2 havreknekkebrød med ost, skinke, tomat og majones.
Mellom: en Skyr og noen paranøtter.
Middag: grillet kylling med salat og dressing
En Atkins endulgence til et glass rødvin :)
Har også gått lang tur i dag :)
Dette har visst blitt min private matjournal...
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat
Mellom: en Skyr og noen nøtter
Middag: røkt svinekam med brokkoli, rosenkål, blomkål og litt surkål, sjysaus.
I dag er jeg i gang igjen med gode matvaner :)
Frokost: omelett av to egg med bratwurst og en tomat til. Vann og vitaminer.
Lunsj: tomatsuppe med egg. Vann å drikke.
Mellom: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones. En kopp te.
Middag: en kyllingfilèt med brokkoli, paprika, purre og sopp. Litt bretagne kyllingsaus til. Et glass Pepsi max.
Ca 1,5 liter vann utenom drikke til måltidene.
er det ikke slik at man skal IKKE ha majones og fete pålegg sammen med fibermåltider som f.eks fedonbrød, knekkebrød og fiberrik?
er det ikke slik at man skal IKKE ha majones og fete pålegg sammen med fibermåltider som f.eks fedonbrød, knekkebrød og fiberrik?
Mulig det, men jeg bryr meg ikke så mye. Tenker at kroppen trenger det gode fettet, og Fedon har blitt litt mer velvillig innstilt til fett i det siste. Dessuten tror jeg at jeg totalt sett er ganske flink med kosten, så en majonesstripe er ikke det som gjør meg feit, når en sammenlikner med hvordan jeg spiste på høykarbo;)
Lunsj: kyllingsalat
Mellom: en Atkinsbar (var på farten)
Middag: ca 50 g fullkornspasta, kjøttdeig og pastasaus
Noen nøtter
Frokost: omelett av 2 egg med tomat og agurk til
Mellom: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones
Lunsj: en liten salat med skinke, olje til dressing
Middag: ovnsbakt laks med brokkoli, blomkål, reddiker, rødløk, squash og hollandaisesaus
Lunsj: 2 fiberrik med ost, skinke, agurk, tomat, paprika og majones.
Middag: wok med svinekjøtt, brokkoli, blomkål, squash, løk, paprika og minimais.
slettet. Jeg så ikke at dette var en Lindberg-tråd. :-D
Dette har visst blitt min private matjournal...
Bare fortsett å notere, du! Helt supert å lese for en fersking som meg! :ja:
Bare fortsett å notere, du! Helt supert å lese for en fersking som meg! :ja:
Jada, jeg fortsetter, men jeg er ikke så sikker på om det jeg spiser er noe godt eksempel til etterfølgelse. Er ingen Lindberg-spesialist, og nå for tiden tror jeg det mest går i egenkomponert, selv om jeg prøver å følge Lindberg i grove trekk.
I helgen har jeg ikke vært så veldig flink med maten. Vi har hatt gjester hele helgen, og jeg har stort sett spist "vanlig" mat, med moderasjon.
Ny uke og nye muligheter fra i morgen :rolleyes:
Frokost: omelett av 2 egg, 1 tomat.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones.
Mellom: en skyr, litt havregryn med litt melk over.
Middag: 2 karbonader med ost, paprika, salat og cherrytomater. En dæsj rømme ved siden av.
Har forøvrig bestilt boka "Bedre uten brød" i dag, så da skal jeg lese meg opp og vurdere veien videre.
Jeg kommer også til å finne min egen metode, mama67. Inspirert av Lindberg, men tilpasset mine vaner og forutsetninger. :ja: I første omgang skal jeg ta knekken på sukkersuget, og så får jeg finne et kosthold som er til å leve med over tid etterhvert.
I dag:
Frokost: 1/2 beger cc med sukkerfritt syltetøy og mandelflak
Lunsj: Eggerøre av to egg, røkelaks, sukkererter
Mellom: En halv avokado med sitron, salt og pepper
Middag: Gryte med kyllingkjøttdeig, tomater og paprika, salat til
Kvelds: Deilig kyllingsalat med fetaost og soltørkede tomater
Setter pris på innspill dersom dere ser noen graverende kostholdsfeil i menyen min!
Den menyen der ser veldig bra ut syns jeg, Dropset :)
Skippet frokost i dag, da jeg fikk veldig knapp tid før jeg skulle på jobb. Prioriterte å sove så lenge jeg kunne.
Lunsj: tacokyllingfilèt med crispysalat.Paprikastenger, noen redikker, noen cherrytomater, 3 babybelost.
Mellom: en skyr og en neve paranøtter.
Middag: fikk jammen servert kylling da også, men grillet. Spiste den med blandet salat av crispy, tomat, agurk, paprika og babymais. Rømmedressing på.
Kvelds: en skål bringebær og blåbær med vaniljeyoplait yoghurt over.
Takk for tilbakemelding, mama67. :)
Jeg ammer, og melka begynner å minke, så jeg skal forsøke å øke fett- og matinntaket litt.
Frokost: 2 speilegg stekt i meierismør, 4 skiver bacon, 1 tomat.
Mellom: noen cherrytomater, 3 minimais, 3 reddiker, noen paprikastrimler, 3 babybelost.
Mellom: en skyr, en neve paranøtter, noen eplebiter.
Middag: kyllingsalat.
Kvelds: en skål blåbær med yoplait vaniljeyoghurt over.
Frokost: 2 kokte egg, spekepølse og majones.
Mellom: en yoplait vaniljeyoghurt
Lunsj: 2 karbonader med smeltet ost, noen cherrytomater, noen minimais, noen reddiker, noen paprikastrimler.
Mellom: en Atkinsbar i farta. Var kjempesulten etter jobb og rasket med meg en mens jeg handlet.
Middag: ovnsbakt laks med brokkoli, blomkål, reddiker, squash og rødløk. Hollandaisesaus.
Kanskje tar jeg noen paranøtter i kveld.
I morgen reiser vi på hotelltur for helgen, og jeg gleder meg til masse deilig buffetmat :)
Frokost: mhms pannekake.
Lunsj: Gratinert avocado med ost
Mellommåltid: Yoghurt/cottage cheese med nøtter og kakao.
Middag: Grillet kylling med ovnsstekte grønnsaker, bakte hvitløksbåter og trompetsoppsaus...nammmmmm...
Kvelds: et eple.
Jeg har vært på hotelltur i helgen og fråtset i deilig mat fra buffeten! Skeiet ut med en bitteliten dessert både fredag og lørdag, og tok noen drinker jeg hadde lyst på, men bortsett fra det, har det gått veldig fint med maten. Fikk til og med svømt og spilt tennis, så det ble en flott helg :)
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse og majones
Mellom: samme som lunsj
Middag: wok med svinekjøtt og blandede, friske grønnsaker
I dag har jeg fått boka "Bedre uten brød", så nå skal jeg lese meg opp og finne ut hvilke endringer jeg skal evnt gjøre :)
Lunsj: middagsrester fra i går (wok med svinekjøtt og grønnsaker)
Mellom: cherrytomater, babymais, reddiker, ostestenger, en skyr.
Middag: 2 bratwurst med babymais, paprika og vårløk gratinert med ost og en dæsj rømme ved siden av.
Kvelds: en skål blåbær og bringebær med vaniljekesam
Merkelig frokost i dag, men bare rasket med meg noe i farta.
Frokost: 7-8 spekepølseringer med majones, 3 cherrytomater med majones, 2 minimais, 3 babybelost, en skyr.
Lunsj: 2 karbonader med smeltet ost, crispysalat, cherrytomater og paprikastrimler.
Mellom: noen pølseringer med majones.
Middag: ovnsbakt laksefilèt med blomkål, brokkoli, squash, rødløk og minimais. Hollandaisesaus.
Og nå tror jeg at jeg er i ketose, etter ånden å dømme. Dèt var ikke noe mål, men jeg prøver meg med å spise mer fett og litt mer mat. Så får vi se om det kan hjelpe på nedgangen.
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1/2 tomat.
Lunsj: 2 karbonader med smeltet ost, crispysalat, cherrytomater og paprika.
Mellom: cherrytomater, babymais, 3 babybelost, 1 yoplait yoghurt.
Middag: kyllingsalat med rømmedressing.
Mellom: noen pølseringer med majones.
Kvelds: jordbær og bringebær med yoplait vaniljeyoghurt.
Mulig jeg tar noen paranøtter litt senere.
Frokost: omelett av 2 egg, skinke og litt hvitost
Lunsj. det samme som til frokost
Middag: 1 kyllingfilet og blomkål
Ettermiddagsmat: 1 skive lavkarbobrød med baconost og masse skinke.
Til kvelds blir det kald kyllingfilet.
Fersk i faget jeg, så håper dette ser greit ut ;)
Ser mer ut som ketolyse, egentlig, men helt grei lavkarbo. Litt for lite grønnsaker og for lite fett, syns jeg da. Så lenge du er nybegynner, må du nok kanskje prøve deg litt fram. Har du noen av bøkene til Lindberg, eller har lest startrådene øverst i forumet her?
Ja, jeg har en bok av Lindberg. Tenker litt mindre karbo og litt mer fett enn hva Lindberg anbefaler jeg da.
Ser at det er der jeg havner når jeg ser hva jeg spiser ja.
Vet ikke hva jeg da kaller det jeg prøver å følge jeg? :confused:
Må ta med at jeg i tillegg til maten drikker litt kaffe med kaffefløte
Jeg prøver meg også på mer fett enn Fedon anbefaler, og kutter ut en del smårusk som jeg spiste før, som f.eks fiberrik. Håper at det kan hjelpe på for min del hvert fall. Mulig vi begge burde kalle det egenkomponert, men det spiller jo ikke så stor rolle ;)
Om du vil ha mer fett enn Lindberg anbefaler, bør du spise mer fett enn det du gjorde i går. Og mer grønnsaker. De kan ofte trigge vekttapet, samt at det er sunt for deg :)
Mellom: diverse knaskegrønnsaker, noen jordbær, 3 babybelost, en yoplait yoghurt.
Mellom: en skål bringebær og jordbær med yoplait vaniljeyoghurt.
Middag: Taco, jeg spiste alt untatt skjell/lefser og mais.
Tok 3 ruter med mørk sjokolade med mousse til et glass vin. Nam!
Jeg prøver meg også på mer fett enn Fedon anbefaler, og kutter ut en del smårusk som jeg spiste før, som f.eks fiberrik. Håper at det kan hjelpe på for min del hvert fall. Mulig vi begge burde kalle det egenkomponert, men det spiller jo ikke så stor rolle ;)
Om du vil ha mer fett enn Lindberg anbefaler, bør du spise mer fett enn det du gjorde i går. Og mer grønnsaker. De kan ofte trigge vekttapet, samt at det er sunt for deg :)
Takk for tips. Mer grønnsaker spiser jeg mer enn gjerne, men ikke så mye mer fett kjenner jeg, blir så kvalm av det.
Hvilke grønnsaker bør jeg spise, og hvike bør jeg avstå fra:confused:
Vet at mais bør unngås da
Brokkoli er jo selve kongen av grønnsaker, så den bør du spise en del av. Blomkål, squash, paprika, tomat (selv om det egentlig er en frukt), minimais, spinat, salat, agurk, løk osv....det er jo en hel verden av grønnsaker å fråtse i. Du skal ikke spise gulrot og mais. Hold deg mest til grønnsaker som vokser over bakken.
Fett kan du få i deg ved å "skjule" den i mat/drikke. Om du liker majones er det flott å spise sammen med ost-og skinkeruller. Lag osteknekkis av Kavli osteskiver. Drikk kaffe med cocosa eller fløte. Ha i fløte i sauser.
Men om du skal leve veldig fettrikt, må du huske på å kutte karbene, og da er kan hende ketolyse mer din retning.
Selv spiser jeg nå mer mat og mer fett enn tidligere, og merker at det hjelper på vekta. Det går sakte men sikkert rett vei :)
Har du mye du skal ta av?
I dag kan vel dagen første måltid knapt kalles frokost, da vi spiste litt etter kl 12, men here it goes:
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1/2 tomat
Lunsj: 2 bratwurst stekt i smør med løk, sopp, paprika og babymais.
Middag: entrecotè med brokkoli, blomkål, rosenkål, løk, sopp, babymais og bernaise.
Koser meg med litt 70% sjokolade sammen med litt rødvin :)
Sov lenge i dag også, så har ikke rukket så mange måltider.
Middag: grillet kylling med salat og rømmedressing.
Mellom: en skål jordbær og bringebær med yoplait vaniljeyogurt over.
Kvelds: 4 osteknekkis med vossafår og majones, noen mørpølseringer med majones.
Kanskje jeg tar noen nøtter etter hvert.
Mellom: 3 minimais, 2 cherrytomater, 3 babybelost, en skyr.
Middag: 2 karbonader med smeltet ost, crispisalat.
Kvelds: en skål bringebær og jordbær med yoplait vaniljeyoghurt.
Frokost: 2 kokte egg, noen pølseringer og majones.
Mellom: en yoplait yoghurt.
Lunsj: 2 karbonader med smeltet ost, crispisalat, cherrytomater, paprikastrimler.
Middag: ovnsbakt ørretfilèt med brokkoli, blomkål, redikker, rødløk, minimais og hollandaisesaus.
Blir nok noen paranøtter snart.
Lunsj: 2 karbonader med smeltet ost, crispisalat, cherrytomater og paprikastrimler.
Mellom: knaskegrønnsaker, 3 babybelost, en skyr.
Middag: 2 chorizopølser med sopp, vårløk, paprika. Strødde litt revet ost over, en liten dæsj rømme ved siden av.
Har spist litt bacongull i kveld.
Ingen god mat-dag, men jeg noterer ned likevel.
Frokost: egg og bacon
Mellom: knaskegrønnsaker, babybel og en skyr
Sen lunsj: 2 karbonader med smeltet ost, crispisalat og perletomater.
Middag/kvelds: 2 chorizopølser dyppet i sukkerfri ketchup.
2 ruter mørk sjokkis med mandel.
Frokost: egg og bacon
Lunsj: eggerøre, ost-og skinkeruller, tomat og agurk
Mellom: knaskegrønnsaker, noen strimler jarlsbergost, en skyr
Middag: entrecotê med diverse grønnsaker og bernaisesaus.
Falt for fristelsen til å smake på noen biter påskemarsipan i pausa på jobb i dag :P
Jeg vet ikke helt hvem lavkarbo filosofi jeg fører, delvis Lindberg trur jeg.
Frokost: Omelett med bacon, purre, paprika og tomat.
Mellommåltid: Yoghurt naturell med "neve" blåbær.
Middag: Kyllingfilet med taziki, tomat og agurk.
Kvelds/mellommåltid (ble sen middag): 1 Kiwi
Drikke: Vann.
Noen som kan si noe om dette??
Hei.
Jeg er ikke så flink til å skrive hva vi spiser lenger men maten vi inntar fungerer.
Gubben har nå gått ned 14.5 kg siden 17.januar
I dag har vi spist:
Frokost: 1 Wasa Fiber balance med røkelaks og 1 hardkokt egg.
Lunch: 1 yoplait youghurt og noen paranøtter
Middag: Himmelsk svinekjøtt etter min oppskrift. (se lenke under)
Mellommåltid og kvelds er ikke planlagt ennå :)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1086755#post1086755
Prøvd å komme litt tilbake i et godt Lindbergspor (med mer fett) i dag.
Frokost: Omelett av 2 egg, 10 gram fløte, 10 gram smør og 60 gram Philadelphia.
Mellom: 20 gram peanøtter
Lunch: 1 grillet paprika men fetaost og bacon
Mellom: 1 liten proteinshake
Middag: 1 laksefilet, 1 ss lettrømme, blomkålmos med philadelphia
Skal prøve å legge inn litt her jeg og, håper på noen tilbakemeldinger, da jeg er helt ny i dette. I dag har jeg spist:
Frokost: en liten boks makrell i salsa, med brokkoligrateng fra i går (brokkoli, ost og matyoghurt)
Mellom: Biola med litt usøtet syltetøy og en del nøtter/frø og litt havregryn. En rå gulrot.
Lunsj: Rå grønnsaker med guacamole av 1/2 avocado, (et av de bedre alternativene hittil av avocado retter)
Mellom: en liten neve nøtter
Middag: Wok med oksekjøtt, div. grønnsaker (noe rotgrønnsaker) og linser.
Kvelds: Ikke planlagt, blir ikke så stor da det ble sein middag.
Blir egentlig to litt mellomstore måltider på formiddagen, isteden for et mellommåltid og en større lunsj. Litt usikker på om jeg klarer å få i meg nok grønnsaker, men prøver etter beste evne. Er stort sett god og mett i hvert fall og fyser jeg på noe funker det helt fint med noen nøtter, ev. sammen med en frukt.
Det så ikke så ille ut det der, VSB.
I dag er jeg på rett matspor igjen etter en påske med alt for mye utskeielser. Kjøleskapet var temmelig tomt i dag tidlig, så det ble ikke optimal mat på jobb, men bedre enn sånn jeg har spist i påska :P
Frokost: omelett av to egg, noen perletomater
Lunsj: 2 havreknekkebrød med smør, ost og skinke
Mellom: det samme som lunsj
Middag: kjøttboller av kalkun med diverse grønnsaker, revet ost på
Kvelds: en skål bringebær og blåbær med vaniljekesam
Nå spiser jeg litt paranøtter.
I dag.
Tidlig, en liten neve nøtter, var kvalm og tenkte det kanskje var lurt å få i seg noe fort.
Frokost, omelett på 2 egg, magert bacon og litt ost. Spiste 3/4 av den.
Mellom, eple og litt nøtter, fikk tips her inne at kvalmen kunne skyldes ketose, det er jo ikke meningen med Fedon.
Lunsj, middagsrester fra i går.
Mellom, biola med litt usøtet syltetøy, nøtter , frø og litt havregryn.
Middag, Litt fullkornsspagetti (kanskje litt for mye?) med kjøttsaus og ost. (Første gangen jeg tar belønningsmåltidet, utover litt utskeielser 3 dager i påsken.)
Vet ikke om det blir noe kvelds i dag, i så fall ikke mye.
Føler meg nesten litt oppblåst etter den "karbobomben" middagen ble i forhold til hva jeg har vent meg til.
Frokost: 2 fiberik med rød pedto, salatblad og krydderskinke
Mellom: 15-20 stk hasselnøtter/ mandler og to tørket aprikos (mener på å lese det var ok?)
Lunsj: salat av isberg, tomat, agurk, rødløk, sukkererter, feta og olje til dresssing
Middag: kotelertter med sopp i hvitløksmør og salat til
Kvelds: en avokado med rømme
I dag har jeg spist:
Frokost: noen sukkererter, biola med usøtet syltetøy, noen jordbær, nøtter, frø og litt havregryn.
Mellom: Atkinsbar straks etter trening. En restebit omelett og en gulrot etter dusj.
Lunsj: En skive fedon-brød med ost/skinke og peppermakrell en halv liten boks. Salat av litt sukkererter, stangselleri, tomat og agurk. Oljedressing over.
Middag: Råkost, laks, asparges og kikertpurè. Jordbær med kremfløte til dessert (og med god samvittighet).
Kvelds: stangselleri med ost til dipp, noen nøtter.
Blir ikke helt klok på dette med trening jeg da, om man skal spise karbohydrater før eller etter, eller ikke i det hele tatt. Forsøkt å lese tråder om det og på fedons hjemmeside og er fortsatt like forvirret.
Frokost: 30 gram hjembakt lavkarbobrød med smør, skinke og hvitost. 1 krus koffeinfri kaffe med kremfløte.
Lunsj: salat med svinefilet
Mellommåltid: 1 krus kaffe med kremfløte
Middag 1 stykke hjemlaget lavkarbopizza
Brokkoli er jo selve kongen av grønnsaker, så den bør du spise en del av. Blomkål, squash, paprika, tomat (selv om det egentlig er en frukt), minimais, spinat, salat, agurk, løk osv....det er jo en hel verden av grønnsaker å fråtse i. Du skal ikke spise gulrot og mais. Hold deg mest til grønnsaker som vokser over bakken.
Fett kan du få i deg ved å "skjule" den i mat/drikke. Om du liker majones er det flott å spise sammen med ost-og skinkeruller. Lag osteknekkis av Kavli osteskiver. Drikk kaffe med cocosa eller fløte. Ha i fløte i sauser.
Men om du skal leve veldig fettrikt, må du huske på å kutte karbene, og da er kan hende ketolyse mer din retning.
Selv spiser jeg nå mer mat og mer fett enn tidligere, og merker at det hjelper på vekta. Det går sakte men sikkert rett vei :)
Har du mye du skal ta av?
Målet mitt er ikke først og fremst å gå så mye ned i vekt, men mer å holde den vekta jeg har i dag.
Jeg hadde en vektregulerende operasjon for snart 6 år siden, og sliter nå med å holde vekta.
Det gjør jo ingenting om jeg går ned noen få kilo, men jeg maser ikke med det heller da
I dag har jeg spist:
Frokost: to kokte egg med mørpølse og majones.
Lunsj: kalkunkjøttboller, hjertesalat, minimais, cherrytomater og 3 babybelost.
Middag: ovnsbakt laksefilèt med brokkoli, blomkål, redikker, rødløk, minimais og hollandaisesaus.
Tror det blir noen paranøtter også.
I dag:
Frokost: Biola med usøtet syltetøy, nøtter, soyaflak og frø.
Mellom: 1 yoghurt, 0-0, noen nøtter
Lunsj: lavkarbo pannekake, råkost og asparges fra i går.
Mellom: Råkost og asparges, oljedressing og litt kesam.
Middag: Hjemmelaget pizza med veldig grov bunn, en mini agurk og 3 cherrytomater. Sukkerfri is til dessert.
Kvelds?
I dag:
Frokost: Biola med egenkomponert frokostblanding.
Mellom: 1 miniagurk og noen nøtter.
Lunsj: Eggerøre av 2 egg, spekeskinke, salat med olivenolje og sitron.
Middag: Grilling: Litt av hvert, men litt mye til sammen tror jeg: Entrecòte (klarte å spise mye av fettet), en kyllingklubbe og en bit grillribbe. Salat og litt kikertpurè. Hvitløksmør.
Kos: Lavkarbokake og litt sjokolade (kvalmen stoppet det suget).
kvelds: Et eple og litt nøtter (forsøker å komme ut av ketosen og bli kvitt kvalmen før natten).
I dag:
Frokost: Biola/vaniljeyoghurt med hjemmelaget frokostblanding (soyaflak, sosikkefrø, nøtter, m.m.) og noen jordbær.
Mellom: 1 miniagurk og noen nøtter.
Lunsj: 1 pære, 1 miniagurk, cherrytomater, pannekaker med litt for mye karbo, med usukret syltetøy.
Middag: 3 kyllingklubber, en bit grillribbe, salat, kikertkaker, hvitløksmør.
Kvelds: CC med eplemos og masse kanel
I dag:
Frokost: pannekake, røre fra i går tilsatt mer ost og egg=mindre karbo, mer protein, noen bær og litt sukkerfritt syltetøy.
Mellom: kantinemat i dag, salat og vietnamesisk (eller no) suppe på grønnsaker. Litt lite protein og fett, så ble fort sulten igjen, men det var lavkarbo alternativene. Får kanskje vurdere å ta med noen nøtter neste gang.
Lunsj: Spekemat, egg og salat, hvittløksmør.
Middag: Gryte med bønner, kjøtt og grønnsaker.
Kvelds: Yoghurt med div. frø, nøtter og soyaflak.
Blir en del cola zero, fun saft og for lite vann for tiden. Tror det er nok væske til sammen, men har litt utfordringer her. Kan drikke mye mer vann. Får ta en utfordring av gangen tror jeg.:rolleyes:
Frokost: 2 speilegg stekt i smør, 1/2 pk bacon.
Lunsj: rester fra middag i går: kyllingwok
Mellom: knaskegrønnsaker, 3 babybelost, 1 skyr
Middag: 2 karbonader med smeltet ost, crispisalat, paprika, en dæsj rømme
Kvelds blir en skål bringebær og blåbær med vaniljekesam. Muligens noen paranøtter også.
Frokost: 2 speilegg, 1/2 pk bacon - begge deler stekt i smør.
Lunsj: 2 karbonader med smeltet ost, crispisalat, babytomater.
Mellom: knaskegrønnsaker, 3 babybelost og en skyr
Middag: 1 nakkekotelett, 1/2 hamburger, blandet salat.
Blir nok noen paranøtter i kveld også.
Måtte faste fra morgenen av i dag pga jeg skulle på ct.
Derfor ble det ikke noe mat på meg før i 11 tiden.
Da ble det en baconpølse uten brød på meg.
Ellers så har jeg spist: 2 stk eggemuffins til sen lunsj
1 lavkarboskive med meierismør og en tykk skive ridderost og nå i kveld en liten skål salat, hadde både ost i olje og stekt svinekjøtt i den, så det ble bra med proteiner og fett i den :D
Frokost: Skummet kultur med sukkerfritt syltetøy og selvlaget frokostblanding. Noen jordbær med kremfløte.
Lunsj: 1 atkinsbar, 1 yoghurt (0-0) og noen nøtter.
Middag: Linsesuppe fra Lindbergs oppskrifter.
Kvelds: 1 stykke lavkarbo sjokoladekake med jordbær og krem (har lenge lovet at sønn min skal få bake...) CC med sukkerfritt syltetøy og nøtter.
Frokost: 2 multigrain knekkebrød med jarlsbergost, våssafår og majones.
Lunsj: 2 karbonader med smeltet ost, blandet salat.
Middag: grillet laks i folie med blomkål, brokkoli, minimais, redikker, rødløk og hollandaisesaus.
Blir nok noen paranøtter i kveld også.
Frokost: Skummet kultura med med jordbær og müsli
Mellom: 1 atkinsbar (rett etter trening)
Lunsj: Linsesuppe (fra i går), røykelaks og lettrømme.
Middag: Wok med strimlet kjøtt og grønnsaker, litt sitron, rapsolje og en kladd hvitløksmør.
Kvelds: 2 babybel, cherrytomater og nøtter.
Frokost: Omelett av to egg, litt fløte og raspet ost med skiver av røkt laks.
Lunsj: 4 skiver roastbiff, litt grillet kyllingbryst og en dæsj ekte majones.
Mellommål: Noen skiver roastbiff og røkt laks og litt grillet kylling med en dæsj majones.
Middag: En liten porsjon fløtegrøt
Kvelds: 4 Nannahs knekkebrød (ca 4x4 cm store) med makrell i tomat. Et lite glass melk.
Ca 3 liter vann i løpet av dagen.
Spirulina (5 tabl) og Omega 3 (2 kapsler)
Frokost: 2 stekte egg med 40 gr meierismør
Lunch: 1 hjemmelaget karbonade
Mellom: 1 kopp kaffe m fløte og 1 liten sjokoladebit
Middag: Laksefilet med grønnsaker og hjemmelaget hvit ostesaus m reker
Kvelds: Noen IFA pastiller
Drukket 3-4 liter væske
Frokost: 2 speilegg, 2 karbonader.
Lunsj: et multigrain knekkebrød med ost, pølse og majones, 1 atkinsbar
Middag: grillet entrecotè med stekte grønnsaker, litt basmatiris, bernaisesaus.
Kveldskos: litt mørk sjokolade, paranøtter, rødvin, pepsi max
Nå har jeg vært sløv med å skrive her, men det er jo fordi jeg har vært litt løssluppen med maten i det siste:p
Burde jo skrive på dårlige matdager også, men jeg blir i dårlig humør av å se svart på hvitt hvor lite flink jeg har vært, så det lar jeg være...
Ikke så verst i dag, så her kommer det:
Frokost: 2 speilegg, 1/2 pk bacon - alt stekt i meierismør.
Lunsj: 2 karbonader med smeltet ost, blandet salat med olje som dressing.
Mellom: en skyr, noen osteskiver og eplebåter.
Middag: ovnsbakt ørret med diverse grønnsaker og hollandaisesaus.
Kvelds: en skål jordbær med vaniljekesam.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.