Kom på en ting, kan man ta smertestillende og imodium (mot diare) når man går på lavkarbo? Kanskje et dumt spørsmål :rodme:, men det er jo tabletter, og jeg aner ikke hva de inneholder som kanskje kan ødelegge.
Kom på en ting, kan man ta smertestillende og imodium (mot diare) når man går på lavkarbo? Kanskje et dumt spørsmål :rodme:, men det er jo tabletter, og jeg aner ikke hva de inneholder som kanskje kan ødelegge.
Jada, smertestillende er greit. :)
Hvis du ikke har esken til tablettene, så kan du lete de opp i felleskatalogen.no
F.eks står det der at Imodium inneholder:
MIKSTUR 0,2 mg/ml: 1 ml inneh.: Loperamid. hydrochlorid. 0,2 mg, saccharin. natr. 10 mg, methyl. parahydroxybenz. (E 218), propyl. parahydroxybenz. (E 216), const. q.s., aqua purif. ad 1 ml. Fruktsmak.
T
TABLETTER 2 mg: Hver tablett inneh.: Loperamid. hydrochlorid. 2 mg, lactos. 163 mg, const. q.s. Fargestoff: Titandioksid (E 171).
Dessuten må du huske at det er ikke akkurat MENGDER du bruker av disse tablettene - det skal litt til for å "ødelegge" noe.
Er man syk, skal man først og fremst sørge for å bli frisk.
Det eneste jeg kan komme på som man ikke bør drikke for mye av, er en del hostesafter som inneholder mye "sirup".
Der har man andre sukkerfrie alternativer. :)