View Full Version : En liten dugnad fra ALLE som er medlemmer her

marjusen
01-02-11, 11:45
Kan ikke ALLE gå inn og stille spørsmål her:

http://www.aftenposten.no/nettprat/article4013782.ece

Prøv å vær så saklig som mulig, slik at han ikke bare kan svare svada. Spør gjerne etter flere kilder som underbygger konklusjonen dems om at man skal spise maks 500 gram om dagen.

Marius

<insert_scary_name_here>
01-02-11, 12:01
spørsmål sendt inn =)

Gracella
01-02-11, 12:50
Sendt!

Gracella
01-02-11, 16:48
dytter...

MAR
01-02-11, 17:08
Sendt inn jeg også. Bra tiltak! :)

trillian78
01-02-11, 17:11
konklusjonen dems om at man skal spise maks 500 gram om dagen

Hehe, hadde det bare vært så vel ;)

MAR
01-02-11, 17:17
Hihi, gikk helt glipp av den jeg - det hadde vært noe ;D

Gracella
01-02-11, 17:19
Hihi, gikk helt glipp av den jeg - det hadde vært noe ;D
NEttdiskusjonen avsluttes i morgen, ikke for seint å stille spørsmål, regner jeg med?

MAR
01-02-11, 17:23
man skal spise maks 500 gram om dagen.

Mente jeg gikk glipp av den altså - det skal vel være uken? ;) Har sendt inn spørsmål, et par stykker faktisk :)

marjusen
01-02-11, 17:24
hahaha, skal være uken så klart;) 500 gram om dagen ja, da begynner vi å snakke:D

Gracella
01-02-11, 23:45
hahaha, skal være uken så klart;) 500 gram om dagen ja, da begynner vi å snakke:D
HVA?? Nå har jeg allerede skjelt ut fyren etter noter!:eek:

;)

Marjusen, du kan trykke "endre" oppe i høyre hjørne på innlegget ditt...

MAR
02-02-11, 01:41
Hihihi, begynte å lure litt først nå, før jeg så slutten på innlegget ditt ja ;D

Megvel
02-02-11, 09:05
Jeg har spurt hvorfor det er bedre med kyllingkjøttdeig (7% fett) enn karbonadedeig (maks 6% fett).

marjusen
02-02-11, 15:24
Det er ikke rart dem er på ville veier ang kostholdsråd egentlig, når man ser at han klarte å svare på 15 spørsmål:p hehe. Da er du ikke akkurat kjapp:p

MEN, jeg synes faktisk han er litt mer nyansert i svarene sine. Er faktisk ikke heeelt avvisene til lavkarbo.

Og jeg er jo litt enig med han i at de rådene gjelder friske folk, og at det kan være andre retninger som er bedre for de med ekstra behov:)

Marius

jvb
02-02-11, 15:45
Og jeg er jo litt enig med han i at de rådene gjelder friske folk, og at det kan være andre retninger som er bedre for de med ekstra behov:)

Så når de blir kronisk syke, da er det på tide med noe annet.

Blir jo litt som å si at det ikke er farlig å røyke hvis du er frisk og ikke har kols. Hvis du derimot får kols, så må du slutte å røyke siden røyking kan forverre kols.

Disse rådene er en oppskrift på å få folk til å la være å tenke selv, og forsette som før.

marjusen
02-02-11, 16:59
Så når de blir kronisk syke, da er det på tide med noe annet.

Blir jo litt som å si at det ikke er farlig å røyke hvis du er frisk og ikke har kols. Hvis du derimot får kols, så må du slutte å røyke siden røyking kan forverre kols.

Disse rådene er en oppskrift på å få folk til å la være å tenke selv, og forsette som før.

Det er mange på lchf som spiser glutenmel, soya, kunstig søtning og sikkert mye mer. Det blir ikke mye igjen å spise om alt er farlig

Rin
02-02-11, 17:01
Det er mange på lchf som spiser glutenmel, soya, kunstig søtning og sikkert mye mer. Det blir ikke mye igjen å spise om alt er farlig

Men det må vel være et poeng å ha et bevisst forhold til det og ta avgjørelser om hva man spiser selv, heller enn å la andre ta avgjørelsen for deg. :cool: