View Full Version : Er dette godkjent som lavkarbo-middag?
Løvemamma83
04-02-11, 16:03
Hei, er ny her og litt usikker på kor eg burde poste denne, så prøver her:
lagde middag av 5 kyllingfileter,fyllt med philadelphia hvitløk og urter (ca 1 ss i kver filet). La de i en ildfast form og stekte i ovnen. hadde noen dæsjer med meierismør oppi forma, og mot steke slutt tok eg en god dæsj med fløte oppi.
Tilbehør: kokte brokkoli og blomkålsmos.
D eg evt kan tenke meg ikkje va sååå veldig lavkarbo vennlig var philadelphiaen, i'm i right??
hadde vert greit om eg fikk en bekreftelse på at d eg gjør går i riktig retning (er på dag 5 i andre veka mi me lavkarbo kosthold)
Høres deilig ut. Ska du spise fem fileter alene?
Hvor mange karber er det i osten? Kan da ikke være så ille?
Synes det høres både godt og bra ut jeg :D
Løvemamma83
04-02-11, 16:13
haha, nei e du galen. spiste 1. med 5 brokkolibuketter og en god dæsj blomkålsmos, kyllingen va forresten surra med bacon:)
kjekt å høre at eg sannsynligvis har funne en god og grei lavkarbo middag.
Løvemamma83
04-02-11, 16:15
Hvor mange karber er det i osten? Kan da ikke være så ille?
Synes det høres både godt og bra ut jeg :D
osten har vel rundt 4-5 pr 100, og eg prøve vanligvis holde meg t dei som e under 5 pr 100..
så kanskje det e en ok middag da ja :)
osten har vel rundt 4-5 pr 100, og eg prøve vanligvis holde meg t dei som e under 5 pr 100..
så kanskje det e en ok middag da ja :)
Veldig bra! :D
Den osten er knall og bruke. En ss med slik ost blir ca 0,5 kh, så det er veldig lavkarbovennlig ja:D
å dette hørtes godt ut :p og en perfekt lavkarbo middag ...blir nok middagen her i morra ,tusen takk :D
Sikkert sulten hihihi
Løvemamma83
04-02-11, 18:40
Sikkert sulten hihihi
Er jo ikke aleine i fam da:p
Hehe, nei, men det er liksom forskjell på fem ss med philadelphia og en...
Minner om den oppskriften på kylling med mozarella inni. Men der rant hele osten ut...... renner philadelphiaen ut også? Jeg har kun naturell . Kan kanskje ha noe krydder inni? (hva passer til kylling?)
Mmm.. namme nam..
Ett tips er å smøre litt pesto inni ;) Fant ikke næringsinnhold, men sukker sto som ingrediens nr 10 eller 11, så ikke mye i en teskje ;)
For at det ikke skal renne ut, kan du lage en lomme oppå fileten ;)
Takk for tips, Hadde helt glemt denne retten ;)
Surrer man bacon rundt holder vel mer av osten seg inni?
Høres både lavkarbovennlig og godt ut for meg!
Løvemamma83
05-02-11, 09:53
Minner om den oppskriften på kylling med mozarella inni. Men der rant hele osten ut...... renner philadelphiaen ut også? Jeg har kun naturell . Kan kanskje ha noe krydder inni? (hva passer til kylling?)
surra bacon rundt, så den holder jo osten på plass.. men renner litt da.. men d synes eg bare va ok, for oppi den ildfaste forma hadde eg smør og etterhvert litt fløte...og når osten renner litt ut blir dette til en nydelig saus:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.