View Full Version : EasyLife og ketolyse


pepsimia
12-02-11, 17:19
Hei
Jeg har gått på Easylife snart i 5 uker. Etter 3 uker begynte jeg å spise ett måltid; middag.
Tanken er at middagen skal være mest mulig lik ketolyse, og jeg har lest og lest her på forumet, men syns likevel det er vanskelig å finne ut hvordan/hva jeg skal spise for å "gå i balanse". Jeg har tydeligvis ikke klart det, for ketostixen har sluttet å gi utslag. :(

Etter som jeg har forstått så skal jeg ha i meg 80% fett, og hvis jeg går ut fra at jeg skal ha 1600kcal, så blir dette ca 140g fett. Men så er jeg også usikker på hva dagsbehovet mitt bør være?
Jeg trener 3 - 5 ganger i uka og forbrenner ca 300kcal pr trening.
Det beste hadde vært om noen bare kunne si til meg akkurat hva jeg skulle spise :D
Brokkoli så og så mange gram
Kylling så og så mange gram
smør så og så mange gram
osv osv.
Jeg er ganske altetende, og jeg har ikke noe imot å spise det samme i mange dager.
Noen som kan hjelpe?

Kitt
12-02-11, 17:27
Nederst på første side i journalen til Gerd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27135) ligger det en del menyer/ukeplaner. Du kan jo titte på dem!:)

marjusen
12-02-11, 23:10
Jeg tror grunnen til at du faller ut av ketose er fordi du får i deg alt for mye karbohydrater gjennom easylife pulveret. Grunnen til at du var i ketose FØR du begynte å spise middag er fordi når du kun spiser pulveret ligger du utrolig lavt på kcal. Da vil du pga underskudd av kcal komme i ketose.

Når du nå legger inn en middag, selv om den satt på spissen har 0 karbo, men mye fett og dermed mye kcal vil du falle ut av ketose fordi kcal inntaket ditt øker såpass.

Jeg TIPPER det er vanskelig å være i ketose OG spise pulver fra easylife samtidig ettersom pulveret har ganske mye karbo OG når du da skal spise i tilegg som sagt kommer kcal inntaket såpass høyt at du faller ut igjen fra av ketose:)

Marius

Icandoit
19-03-11, 08:33
Jeg fortsatte å være i ketose i flere uker etter at jeg startet med ett og to måltider i kombinasjon med kosterstattere, så det er fullt mulig.

Jeg spiste da i hovedsak egg, hvitt kjøtt og fisk og grønnsaker/salat, samt rugsprø med magert kjøttpålegg og magerost.

fatmama
02-04-11, 12:31
Har samme problem jeg også. Har gått på Easylife i 9 uker for så å begynne med ett måltid. Har kun spist rene proteinkilder og grønn salat, men ryker ut av katolysen tvert :mad:. Kanskje vi burde droppe en pose kosterstatter?

Marianne09
12-07-11, 18:25
Du skal ikke spise noe til shakene fra easylife, de er annerledes satt opp en vanlig ketolyse kur, derfor faller du ut, må bare holde deg til pulver og vann, vært der en del ganger selv, men falt ut hver gang jeg har prøvd og unne meg en middag eller to :)