View Full Version : Ergometersykkel -bra trening?


blomkarse
06-03-05, 13:27
Jeg har en flott ergometersykkel stående midt i TV stuen vår, den er ca 3 år gammel og svært lite brukt:o:o Og det er lett å se at jeg ikke lyver, for det ligger et jevt støvlag på den som blir tørket bort ca hver 14. dag . Egentlig så vil jeg gjerne trene litt, men jeg finner på millioner av unnskyldninger for å ikke gjøre det.. Sånne ting som travel hverdag, mannen min jobber så mye at jeg ikke får tid til å gå på treningsstudio og dessuten så kommer datteren min til å nekte å være på barnepassen, så helsestudio er helt umulig for en i min situasjon... :D:D Men så kom jeg på her om dagen at hvis noen virkelig kunne BEVISE for meg at ergometersykkel gir resultater, ja da skal jeg jammen sette meg på sykkelen på kvelden:(:( Men jeg trenger BEVIS!!! For det er så grusomt kjedelig, og dessuten så får jeg vondt i rumpa.

Men som sagt, finnes det en noen her som har forsøkt ergometersykkel med positivt resultat, så hører jeg gjerne din solskinns historie. Gjerne om hvor ofte og hvor lenge du trente.

LilNoor
06-03-05, 13:38
Jeg har ingen erfaring med en ergometer sykkel, men desto mer erfaring med en ækte sykkel. Da jeg bodde i Nederland syklet vi overalt, og tok oss ofte en tur i skogen på sykkelen. Jeg tror at det at jeg holdt vekten nede i så mange år har mye med at jeg syklet så pass mye.

Og det med vondt i rumpa går over av seg selv. Den eneste gangen jeg fikk vondt i rumpa etter noen år var når vi tok oss en "tur" på 50 km. :rolleyes:

Så, bare sleng deg på sykkelen og kos deg mens du tenker på alt det gode du gjør for kroppen din! :)

Muskat
06-03-05, 13:56
I den perioden jeg gikk mest ned i vekt oppdaget jeg at vekttapet var dobbelt så stort hvis jeg brukte ergometersykkelen minst en halv time om dagen.

Nå for tiden, når det gjelder å holde vekten stabil, er den viktigste nytten av sykkelen at jeg får mer overskudd og blir sterkere, og dermed takler hverdagen bedre, når jeg klarer å bruke sykkelen 2-3 ganger i uken. Jeg kan av ulike grunner ikke gå på tur OSV, og jeg er håpløs når det gjelder å komme meg avgårde på helsestudio og lignende. HAdde jeg ikke hatt sykkelen hadde jeg aldri kommet meg opp av stolen.

Dessuten har jeg god samvittighet for å se på dårlige såpeserier når jeg gjør det mens jeg sykler :)

Sterkere bevis har jeg ikke, men det holder for meg.

Muskat

Albertine
06-03-05, 14:04
Dessuten har jeg god samvittighet for å se på dårlige såpeserier når jeg gjør det mens jeg sykler :) :ja:

LilNoor
06-03-05, 14:34
Derfor har jeg også lyst til å skaffe meg en sykkel eller aller helst en crosstrainer når jeg blir liten og flytter for meg selv! Se på TV og trimme samtidig! (Eller høre på musikk)

blomkarse
06-03-05, 14:45
Takk for inspirasjon!!

Jeg skal sette meg på sykkelen ikveld.. Har akkurat regnet ut at skal jeg nå målet mitt på 13 kg frem til 1. juli må jeg gå ned 0,75 kg pr uke. Hadde vært fint med litt hjelp til å forbrenne litt fett da ja!! Jeg skal også lage meg en sånn målsetningsside, slik at det blir lettere å holde motivasjonen opp!!

snoopygirl
06-03-05, 20:35
er kjempe fin trim å sykle...begynner stort sett dagen med å sykle en halv time jeg,,og ofte sykler jeg 10-15 min kansje et par ganger utover dagen/kvelden,,,,,man blir ihvertfall fastere i fisken av å sykle.....og det setterjo fart på forbrenninga..så sykle i veg du:) :) må liksom ha noe å se på da..hi-hi