View Full Version : Skjevt blikk på Atkins


Carbokiller
24-02-04, 23:33
Med skjevt blikk på Atkins

Da men endelig trodde at cottage cheese var greit, så var det plutselig ikke greit likevel. Og Splenda.... er det virkelig så bra som navnet låter (som et oppvaskmiddel)eller er det direkte skadelig kanskje? Og jeg som trodde at fløte og rømme var heidundrandes greit og har brukt det opptill flere ganger i uken... har vel bare oppnådd å kline til blodårene mine så det bare er et lite hull igjen som blodet kan flomme igjennom. Dette har nok både ført til enda mere hjernesvinn også er jeg redd.... For karbohydrater er ikke lenger karbohydrater. De er blitt lumske og lure. Sitter der å gjemmer seg i enhver matvare og hopper ut og tar deg så snart du har svelget dem. Ja til og med polyoler er jo ikke lenger lov, selv om det er det likevel. Jeg føler sterk trang til å hoste opp de to siste Läkerolene jeg svelget overbevist om at de vil tyte ut som to store fettkuler på hoftene i morgen. Og kjeksmel var likevel ikke kjeksmel men glutenmel, og Gud vet hva som dukker opp i morgen? Kanskje egg blir forbudt også da... fordi hønene har spist for mye karbohydrater som har smittet over på eggene de legger og som igjen smitter over på meg? Og er vi sikre på at kjøttet virkelig ikke har noen karbohydrater i seg som ligger gjemt innemellom og gjør at man hoppe ut av ketosen. Ja ketosen, som ikke spiller så rolle lenger den heller. For nå er det helt greit å være på rosa. Gud, så deilig om jeg hadde visst dette før da, gråtkvalt som jeg har vært når en sjelden gang stixen har lurt seg opp fra lilla....

Det eneste som er sikkert er at stålånden er tilstede som alltid. Drepende nok til at stueplanter henger med hodet og sambon lever med ryggen til meg i sengen. Jeg må begynne å pusse tennene oftere tror jeg. Men er det noen karbohydrater i tannpastaen?

Man kan i alle fall ikke si at denne dietten er kjedelig... det er jo noe nytt å lære hver eneste dag!
Sukk og stønn fra Carbokiller som skal gå å kille noen karboser i tannpastaen....

ayliah
25-02-04, 08:23
Innleggene dine er bare så herlige:D Og vet du...ja..tannpastaen..tanken har falt meg inn..både den og fluorskyllet...:o Haha

cathrine
25-02-04, 09:56
-Det var det du gav meg :D !!!
Og en ting er sikkert ja...ånden...den er der uansett, cottage cheese eller ei...*ler*...

cathrine

Skorpia
25-02-04, 15:37
Hmm,morsomt innlegg som alltid.:D kjeksmel er finbakstmel ikke gluten mel.Gluten er jo kun hveteprotein med rester av karbohydrater. Og du kan tillate deg ca 1 dl fløte tilsammen på en dag selv om det også der advares mot at det kan forårsake minsket vekktap.

Ser at etter boka ble skrevet har de lagt til at en heller bør bruke mer olje enn rømme og fløte:-),men så vidt jeg kan forstå har de ikke lagt til restriksjoner på meierismøret:-)
Så sleng innpå litt fisk dynket med et par deciliter smør:D