View Full Version : Papadums uten karbo


Oregano
19-02-11, 20:54
Jeg har fått dilla på ostechips (200 grader i steikovn, fant tipset i en annen tråd her inne som jeg nå ikke finner igjen) og i dag testet jeg ut ulike oster. Stor var gleden da jeg fant ut at sprøstekt nøkkelost smaker som indiske papadums! Glimrende tilbehør neste gang det står indisk mat på menyen hos oss. Gode som snacks var de også.

langaard
19-02-11, 20:55
Jeg har fått dilla på ostechips (200 grader i steikovn, fant tipset i en annen tråd her inne som jeg nå ikke finner igjen) og i dag testet jeg ut ulike oster. Stor var gleden da jeg fant ut at sprøstekt nøkkelost smaker som indiske papadums! Glimrende tilbehør neste gang det står indisk mat på menyen hos oss. Gode som snacks var de også.
Takk for tipset, må prøves:)

Kitsu
19-02-11, 21:08
Oh, takk for tipset. Har savnet tilbehør til indisk.

Jeg har dillen på ostechips og, i dag har det gått i ost med rosmarin og hvitløk. Fikk ideen etter å ha smakt to-tro cashewnøtter med det i går. Hadde sikkert spist opp hele pakken med ost hadde det ikke vært for at jeg nettopp gikk tom for bakepapir.

Oregano
19-02-11, 21:21
Vi går aldri tom for bakepapir - vi bruker sånn brunt papir du kan bruke omatt og omatt og omatt. Fås kjøpt på Clas Ohlson. Miljøvennlig er det også. :D

Kitsu
19-02-11, 21:23
Har jeg og, men bruker stort sett micro'n til å lage chips, og da er det greiest med vanlig bakepapir. Renner en del fett av osten, så...

Oregano
19-02-11, 21:24
Vi har ikke mikro, så det alternativet har ikke jeg.

Kitsu
19-02-11, 21:31
Er så utrolig greit - hvis jeg blir småsugen på noe mat, hiver jeg noe ost i micro'n, 3 min, ferdig. XD

Oregano
19-02-11, 21:32
Vi kastet ut mikroen da vi pusset opp kjøkkenet i fjor, og jeg har ikke savnet den et sekund. Ble veldig fornøyd da jeg innså at jeg kunne lage ostechips i vanlig ovn også.

LineJM
19-02-11, 21:47
Skriver nøkkelost på handlelappen. :)

Kitsu
19-02-11, 21:55
Tror faktisk aldri jeg har smakt nøkkelost før, men liker papadums, så havner på min handleliste og.