View Full Version : Sukkerfri sweet chilisaus

Kanutten
20-02-11, 15:48
Fant denne i importbutikken da jeg var på bytur lørdag.

http://grocerythai.com/images/34026.jpg

Den er søtet med sukralose og malitol. Karbiser pr 100 gram er 31.6, MEN det er 0 gram sukker. Bare sukkeralkohyler. Det er scanasia as som er importør. Jeg betalte ca 30 kr for 730 ml. Og den er gooood! :sikle:

scartz
20-02-11, 16:02
ååååååh! :) Me liky! Er vel god holdbarhet på den også? Elsker Sweet Chili saus...

Tiki
20-02-11, 16:10
En sånn flaske kunna jeg tenkt meg også, deilig til scampi og masse annet. Får se etter når jeg er i invandrerbutikken neste gang.

Kanutten
20-02-11, 16:21
ååååååh! :) Me liky! Er vel god holdbarhet på den også? Elsker Sweet Chili saus...

Den jeg har er holdbar til september 2012. :ja:

Leste nå på flaska at overdrevent bruk kan ha lakserende effekt! :lol:

langaard
20-02-11, 16:33
Supert når man kommer over sånne (Skatter) i butikken! Jeg kom over en nydelig kebabdressing her om dagen, med bare 0,7kh pr100g:)

Kanutten
20-02-11, 16:35
Supert når man kommer over sånne (Skatter) i butikken! Jeg kom over en nydelig kebabdressing her om dagen, med bare 0,7kh pr100g:)

:sikle: Denne brune plastflasken??

Jabba
20-02-11, 16:38
Åhhh - hvis noen finner denne i mitt område (Rogaland) så hyl ut!!!

marjusen
20-02-11, 16:40
Hyl ut om du vet om både denne og den kebabsausen i Gjøvik området:D

Kanutten
20-02-11, 16:42
Denne kebabdressingen er ikke så ille på karber (3.1) og den har de stort sett overalt... har jeg inntrykk av.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ0Y81y3zXtZIPeV8PhymSn4o6cBpNlY GE2cL7MmyglGDseSMflnw

langaard
20-02-11, 16:42
:sikle: Denne brune plastflasken??
Nei, det er en svart plastflaske og produsert for Aramso:)

Jabba
20-02-11, 16:46
Er det forresten noen av de lavkarbo nettbnutikkene som selger slikt?

Kanutten
20-02-11, 16:58
Er det forresten noen av de lavkarbo nettbnutikkene som selger slikt?

Jeg bestilte en gang barbecuesaus fra Dialife. Den var bare nyyyyydelig!! Det var skikkelig "hickory honey smoked" smak!!

Må kanskje bestille den igjen??

Anarko
20-02-11, 20:18
Oi, fantastisk! Skal i innvandrerbutikk og se etter den ved neste anledning :D Fantastisk å blande med rømme eller cf og bruke som dip også...

marjusen
20-02-11, 20:41
Tror dere innholdfortegnelsen på denne stemmer??

http://dialife.dk/product.asp?product=1297

Står den har 0 av alt. Omtrent som sukkerfri brus, men kan det stemme på BBQ saus?

Marius

MAR
20-02-11, 21:34
Heh, dessverre ingen innvandrerbutikker å spore på mange titalls mil heromkring.. :(

Om noen kunne tenke seg å huke med seg et par ekstra neste gang de er innom en sånn sjappe, for så å sende den oppover (jeg betaler, selvfølgelig, og overfører gjerne en ekstra hundrings), er det bare å rope ut! :hjelp:
Jeg trodde nemlig at jeg hadde gitt opp sweet chili-saus for godt...:( Lover evig vennskap og lojalitet i bytte! :D

marjusen
20-02-11, 21:41
Fant denne nettbutikken som sender world wide.
Koster 18 kroner flaska, så det var jo ikke så ille

http://grocerythai.com/pantainorasingh-sweet-chili-sauce-pantai-75oz-sugar-free-p-982.html

MAR
20-02-11, 21:55
Fant denne nettbutikken som sender world wide.
Koster 18 kroner flaska, så det var jo ikke så ille

http://grocerythai.com/pantainorasingh-sweet-chili-sauce-pantai-75oz-sugar-free-p-982.html
Hahaha, supert! Evig vennskap og lojalitet coming your way :klem:

Jabba
20-02-11, 22:55
Prøvde å bestille herfra - men kom ikke lenger enn til checkout.....noen andre som sliter evt. har fått gjennom sin bestilling?

marjusen
20-02-11, 22:58
Prøvde å bestille herfra - men kom ikke lenger enn til checkout.....noen andre som sliter evt. har fått gjennom sin bestilling?

Fikk en adressefeilmelding eller noe når jeg sku checke ut også. Sendte dem en mail før i dag, så poster svaret her så fort jeg får svar.

Marius

Jabba
20-02-11, 23:01
OK- Da var det ikke jeg som har gjort feil da.....
Da venter vi i spenning på svar! Elsker søt chilisaus!!!

Anarko
21-02-11, 00:21
Heh, dessverre ingen innvandrerbutikker å spore på mange titalls mil heromkring.. :(

Om noen kunne tenke seg å huke med seg et par ekstra neste gang de er innom en sånn sjappe, for så å sende den oppover (jeg betaler, selvfølgelig, og overfører gjerne en ekstra hundrings), er det bare å rope ut! :hjelp:
Jeg trodde nemlig at jeg hadde gitt opp sweet chili-saus for godt...:( Lover evig vennskap og lojalitet i bytte! :D

Om jeg finner i innvandrerbutikken i Bergen (en av de) så har jeg ikke noe problem med å sende oppover til deg :)

MAR
21-02-11, 02:49
Om jeg finner i innvandrerbutikken i Bergen (en av de) så har jeg ikke noe problem med å sende oppover til deg :)

Høres aldeles ypperlig ut - enn så lenge ser det dessuten ut til at den nettbutikken ikke er interessert i å ta imot pengene mine (jeg får også feil ved checkout, som de andre), så bare send meg en PM med kontonummer om du får fatt i! :D :klem:

Anarko
21-02-11, 03:44
Høres aldeles ypperlig ut - enn så lenge ser det dessuten ut til at den nettbutikken ikke er interessert i å ta imot pengene mine (jeg får også feil ved checkout, som de andre), så bare send meg en PM med kontonummer om du får fatt i! :D :klem:

Will do :) Er i Bergen fra 8 mars. (Er hos min mor for tiden). Og skal da sjekke rundt.

MAR
21-02-11, 05:05
Will do :) Er i Bergen fra 8 mars. (Er hos min mor for tiden). Og skal da sjekke rundt.
Takker og bukker :D

streber
21-02-11, 06:35
får håpe nettbutikken er i orden om en stund, hadde vært spennende å teste ut ferdigsauser, ikke mange invandrerbutikker her på bygden heller:p

Jabba
21-02-11, 17:15
Det blir dessverre en dyr saus....de skulle ha den nette sum av USD 38 å sende en flaske med saus.... 60 dollar for 4 flasker......
Det værste er at jeg nesten vurderer det......slik aus er jo sååååå god!!!

Tunrida
21-02-11, 17:38
Kjøpte denne i dag, gleder meg til å smake! :D

Jabba
21-02-11, 18:45
Kjøpte denne i dag, gleder meg til å smake! :D

I hvilken butikk handlet du ? :)
En lokal butikk eller en kjedebutikk?

Kanutten
21-02-11, 19:22
I hvilken butikk handlet du ? :)
En lokal butikk eller en kjedebutikk?

Fant denne i importbutikken da jeg var på bytur lørdag.

http://grocerythai.com/images/34026.jpg

Den er søtet med sukralose og malitol. Karbiser pr 100 gram er 31.6, MEN det er 0 gram sukker. Bare sukkeralkohyler. Det er scanasia as som er importør. Jeg betalte ca 30 kr for 730 ml. Og den er gooood! :sikle:

Kanskje det går an å ringe dem? Ev få en butikk til å kjøpe inn fra dem?

Tunrida
21-02-11, 20:32
Jeg kjøpte det i en thai butikk, så den er lokal..

Apropo chilisaus.. Noen som har en "vårrull" oppskrift?

Anarko
21-02-11, 21:21
Vårruller hadde vært top notch.

ada-emilie
21-02-11, 21:50
Det skal finnes oppskrift på slik saus her inne. Man kan jo bare bruke sukralose eller sukrin i selv.

Kanutten
21-02-11, 21:52
Det skal finnes oppskrift på slik saus her inne. Man kan jo bare bruke sukralose eller sukrin i selv.

Mye snarere, billigere og lettere og kjøpe.

Tunrida
21-02-11, 21:55
Den var vanvittig digg!! Sterkere enn den "gamle" jeg har i skapet :D

Jabba
21-02-11, 21:56

Enig.....hadde vært himla lettvint å kjøpe ferdig ja....

ada-emilie
22-02-11, 00:21
Billigere enn 30 kr tror jeg nok du hadde klart å lage den selv.En del her inne har sikkert ikke tilgang på en slik butikk heller.

Jabba
22-02-11, 20:30

Hvis du finner slik saus - har du mulighet til å sende nedover til meg ?
(håper jeg ikke er for frekk nå...):o

Anarko
22-02-11, 21:02
Hvis du finner slik saus - har du mulighet til å sende nedover til meg ?
(håper jeg ikke er for frekk nå...):o

Hehe, det skal gå fint :)

sylwester
22-02-11, 22:13
Spør du meg så syns jeg den hjemmelagde her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9745) er grei og du slipper så sitte flere timer på ramma etterpå.

Jabba
22-02-11, 22:26
Hehe, det skal gå fint :)

Så flott da!!! *jubler*
Takker og bukker! Da håper jeg du finner!

Anarko
22-02-11, 23:15
Så flott da!!! *jubler*
Takker og bukker! Da håper jeg du finner!

Finner ut av det andre uka i mars :)

MAR
22-02-11, 23:17

Billigere enn 30 kr tror jeg nok du hadde klart å lage den selv.En del her inne har sikkert ikke tilgang på en slik butikk heller.

Om du tenker på denne her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9745), så må man vel innom innvandrerbutikk for å finne riseddik også, eller? De har ikke riseddik på noen av dagligvarebutikkene her i alle fall (utenom en variant med masse sukker), kanskje de store butikkene som skryter av utvalg (eks. Meny) har det, men det funker like dårlig ute på bygda :)

Anarko
08-03-11, 23:46
Jeg har nå vært innom en innvandrerbutikk og spurt, der hadde de den ikke. Men jeg vet om 2 butikker til der de KANSKJE har den. Skal innom og spørre. Så får vi se der :) Noen av dere som bor i Bergen som vet hvor man får tak i?

Jabba
09-03-11, 13:23
Jeg har skrevet mail til flere av matvarekjedene her i byen jeg bor og spurt om de har denne i sortimentet. Jeg sendte nok 7-8 mail og fikk 1 - ett svar. Det er for dårlig! Selv om de ikke har den kan de vel iallefall svare!

Uansett - en snill dame på en av Helgø butikkene i Rogaland skulle undersøke om de kunne få den inn i sortimentet! Håper det ordner seg!

Jeg etterspør sjokoladen fra Sukkerfritt hver gang jeg er å handler! På den måten håper jeg butikkene hører det nok og etterhvert tar hintet! Jo flere som "maser" - jo større sjangs for å få "våre" produkter inn i butikkhyllene!

Kanutten
09-03-11, 13:38
Jeg har skrevet mail til flere av matvarekjedene her i byen jeg bor og spurt om de har denne i sortimentet. Jeg sendte nok 7-8 mail og fikk 1 - ett svar. Det er for dårlig! Selv om de ikke har den kan de vel iallefall svare!

Uansett - en snill dame på en av Helgø butikkene i Rogaland skulle undersøke om de kunne få den inn i sortimentet! Håper det ordner seg!

Jeg etterspør sjokoladen fra Sukkerfritt hver gang jeg er å handler! På den måten håper jeg butikkene hører det nok og etterhvert tar hintet! Jo flere som "maser" - jo større sjangs for å få "våre" produkter inn i butikkhyllene!

Er ikke sukkerfritt nedlagt?? I allefall kjøpte jeg sukkerfritt via en annonse på nettet. Det jeg fikk tilbake var sukkerfrittgodis utgått på dato. :(

Det var en butikk jeg kjøpte fra..

Jabba
09-03-11, 17:24
Jeg bestilte nettopp fra Sukkerfritt.com så jeg tror ikke det. Hører snakk om at mange REMA butikker også fører varer fra dem.....bare ikke min lokale REMA selvfølgelig....

Kanutten
09-03-11, 17:31
Jeg bestilte nettopp fra Sukkerfritt.com så jeg tror ikke det. Hører snakk om at mange REMA butikker også fører varer fra dem.....bare ikke min lokale REMA selvfølgelig....

Joda... ser det er samme greia som jeg brukte.. Nettbutikken driftes av Shopzone AS som også er avtalemotpart ved bestillinger. Alle spørsmål vedrørende bestillinger/ ordre rettes til Shopzone AS på post@shopzone.noDenne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen

Jeg sendte mail, jeg ringte og ingen svarte... Jeg sendte tom bilde av sjokkisene som var utgått av dato.

Jabba
24-03-11, 10:51
Gode nyheter til dere som har lyst til å prøve denne sausen.....den er observert i hyllene til en innvandrerbutikk på Kvadrat (Rogaland)!!!

Jeg skal ta meg en tur ut dit snarest (men det kan godt gå et par uker - har sjeldent ærend den vei) og hvis jeg skal plukke med meg til noen er det bare å hyle ut i tråden!!!

Så får vi bare håpe at de ikke blir utsolgt med det første!

Anarko
24-03-11, 14:20
Har enda ikke funnet den i Bergen.

Jabba
15-04-11, 19:12
Jeg har nå hatt meg et av de beste måltidene jeg har spist på lavkarbo! Og den inneholdt denne sausen! Fytti katta den var god!!!

Stekte svinekjøtt i biter på panna sammen med championg, paprika, rosenkål, avocado og reker. Mot slutten hadde jeg i chilisaus, litt soyasaus og vann og lot det bli varmt. Strødde over sesamfrø før servering......NAM, NAM!!!!!

halkatlala
26-05-11, 18:03
Jeg har nå hatt meg et av de beste måltidene jeg har spist på lavkarbo! Og den inneholdt denne sausen! Fytti katta den var god!!!

Stekte svinekjøtt i biter på panna sammen med championg, paprika, rosenkål, avocado og reker. Mot slutten hadde jeg i chilisaus, litt soyasaus og vann og lot det bli varmt. Strødde over sesamfrø før servering......NAM, NAM!!!!!
hei. ser det er en stund siden denne tråden var aktiv. jeg har lett etter sånn saus lenge, jeg. hvis du er i nærheten av den butikken en dag, hadde du hatt lyst til å kjøpe med 2 flasker sånn til meg? eller er jeg litt sent ute?

Anarko
26-05-11, 22:20
Jeg er fremdeles på jakt etter denne sausen selv. Noen som vet hvor i Bergen den selges? Om den blir solgt her...

Kanutten
26-05-11, 22:25
Har kjøpt ei ny flaske jeg. Jeg kan spørre neste gang jeg er innom hvor DE kjøper denne slik at jeg kan videreformidle grossisten.

Jabba
26-05-11, 23:10
hei. ser det er en stund siden denne tråden var aktiv. jeg har lett etter sånn saus lenge, jeg. hvis du er i nærheten av den butikken en dag, hadde du hatt lyst til å kjøpe med 2 flasker sånn til meg? eller er jeg litt sent ute?

Jeg er sjeldent på den kanten - men hvis jeg er innom kan jeg godt kjøpe ja! Men de veier ganske mye så portoen blir dyr.....de må gå i en Norgespakke til kr 160,-

Sausen er forøvrig svin god!!!

MAR
27-05-11, 03:43
Jeg er sjeldent på den kanten - men hvis jeg er innom kan jeg godt kjøpe ja! Men de veier ganske mye så portoen blir dyr.....de må gå i en Norgespakke til kr 160,-

Sausen er forøvrig svin god!!!

Signerer den, sausen er absolutt verdt pengene! Jeg fikk tilsendt tre flasker i en pakke, og jeg skulle glatt ha betalt det dobbelte! :)

halkatlala
27-05-11, 08:50
Har kjøpt ei ny flaske jeg. Jeg kan spørre neste gang jeg er innom hvor DE kjøper denne slik at jeg kan videreformidle grossisten.
det hadde vært fint. har 3 innvandrershapper her i byen som jeg vet om. kan jo hende en av dem kunne tatt den inn :)

manebane
27-05-11, 21:56
Kasta akkurat min gamle chilisaus i søpla siden den er full av sukker. Skal definitivt jakte på denne...nå mangler jeg bare godkjente vårruller.
:)

halkatlala
09-06-11, 09:00
jippiiii :) nå har de fått den inn på en kinesisk butikk i hamar også :) den er kjempegod :sikle:

Anarko
09-06-11, 11:29
Har så lyst på denne sausen! :D

marjusen
09-06-11, 11:33
jippiiii :) nå har de fått den inn på en kinesisk butikk i hamar også :) den er kjempegod :sikle:

Hvilken butikk er dette? Hva heter den og hvor ligger den?

Marius

Anitra
09-06-11, 11:46
Nå skal jeg jammen sjekke på innvandrerbutikken i Arendal neste gang jeg er der!

halkatlala
09-06-11, 16:02
Hvilken butikk er dette? Hva heter den og hvor ligger den?

Marius
jeg vet faktisk ikke hva den heter, men den ligger over gata for midtbyen skole. hjørnet på gamle brannstasjonen :)

Anarko
10-06-11, 16:16
Jeg fant jeg fant! På vektertorget i Bergen! Hurra!

Bravo
10-06-11, 18:09
Er det noen som har funnet denne i Oslo? Evt Asker/Bærum?

*veldiglystpå*

marjusen
12-06-11, 19:29
eller noen på gjøvik? ser jo over at dem har den på hamar, men fint om den finnes på gjøvik også:)

Batillip
23-06-11, 10:34
Jeg pleier å skryte av at Drammen har alt, så jeg skal dra og sjekke om litt. :cool:

Ullabulla
28-06-11, 21:57
Er det noen som har funnet denne i Oslo? Evt Asker/Bærum?

*veldiglystpå*

Fant denne sovsen i innvandrerbutikken ved Rimi i Sandvika (ved stasjonen).
Den er veldig og farlig god.

Bravo
05-07-11, 21:27
Fant denne sovsen i innvandrerbutikken ved Rimi i Sandvika (ved stasjonen).
Den er veldig og farlig god.

Takk, da skal jeg sjekke der:)

LeneM
22-09-11, 18:01
Hahaha, supert! Evig vennskap og lojalitet coming your way :klem:

Har sjekka denne netbutikken og de sender desverre ikke internasjonalt.

Noen som vet om der er distributører i Stavanger / Rogaland området som har dette produktet?

Jabba
22-09-11, 21:42
Har sjekka denne netbutikken og de sender desverre ikke internasjonalt.

Noen som vet om der er distributører i Stavanger / Rogaland området som har dette produktet?

Denne sausen har de på innvandrerbutikken på Kvadrat!

jannesnuppa
22-09-11, 22:22
Kjøpte denne på wung tau i kristiansand i går, og den var helt nydelig. Kjøpte en liten flaske, men neste gang blir det den stoooore flaska.. nam nam

marjusen
23-09-11, 23:51
Hva er kh pr 100 gram her

halkatlala
24-09-11, 10:26
hmmm. godt spørsmål- de har teipa en etikett over der det står. har surra en våt klut rundt flaska mi nå for å se om jeg kan klare å få av etiketten og finne ut av det :rolleyes:

halkatlala
24-09-11, 10:31
jah- der har vi den.
carbohydrate 36,1 g
of whith sugars 0 g
så da skjønner jeg hvorfor jeg fikk vondt i magen da jeg lagde kylling i sursøt saus med halve flaska oppi :rolleyes:
noe ømfintlig for dukkeralkoholer, jeg :eek:

Anarko
24-09-11, 16:56
jah- der har vi den.
carbohydrate 36,1 g
of whith sugars 0 g
så da skjønner jeg hvorfor jeg fikk vondt i magen da jeg lagde kylling i sursøt saus med halve flaska oppi :rolleyes:
noe ømfintlig for dukkeralkoholer, jeg :eek:

Ja, bruker man mye så kjennes det godt i magen... men det skal jo veldig lite til før man får den gode smaken. Jeg blander ofte med litt rømme, da blir det fantastisk!

Kanutten
24-09-11, 17:01
Ja, bruker man mye så kjennes det godt i magen... men det skal jo veldig lite til før man får den gode smaken. Jeg blander ofte med litt rømme, da blir det fantastisk!

Og blander man den med litt fløte og koker opp så er det nyyydelig saus til stekt kyllingfilet! :sikle:

Anarko
24-09-11, 17:16
Og blander man den med litt fløte og koker opp så er det nyyydelig saus til stekt kyllingfilet! :sikle:

Ja! Yum yum give me some... Hehe. Blir kylling i morgen med noe a la det der :)

LeneM
06-10-11, 09:43
Denne sausen har de på innvandrerbutikken på Kvadrat!

Fantastisk =) Da blir det sweet chili saus her i huset =)

Tusen hjertelig takk :D

kamp
11-07-16, 13:14
Hvordan påvirker denne blodsukkeret?