View Full Version : Hilser på

Makka Pakka
24-03-11, 16:35
Hei! Enda en Skaldeman entusiast her :) Leste Skaldeman for første gang i 2009 og har levd delvis lavkarbo siden da...Det gjorde iallefall sitt til at vekta stoppet opp og holdt seg stabil. Siden 6.januar i år har jeg levd mitt "nye liv" under Skaldemans filosofi, og har så langt gått ned 9 kilo og 30 cm rundt omkring på kroppen (9 av dem rundt midjen...jooohooo...og nesten like mye over bysten...ikke fullt så jooohooo,men men..).
4-5 første ukene var slitsomme siden vekt og cm gikk opp og ned annenhver uke, men stakkars kroppen har jo vært på karbokjøret i 35 år, så hva annet kunne jeg forvente? Alt har stabilisert seg nå og jeg går jevnt og trutt nedover. Deilig!

Har nå bare 500g igjen for å komme litt under 100, men siden jeg et par dager nå har opplevd værste pms siden desember, tror jeg at jeg må vente til neste uke med å se at de forsvinner...hehe.
Skal komme meg inn i veietråden også etterhvert. Ser det er mange flinke folk her, og det er jo alltid godt å være flere til å støtte opp om hverandre :)

Charlott
24-03-11, 16:49
Så flink du har vært!
Hjertelig velkommen hit og lykke til videre! :D

Snorkfroken76
24-03-11, 17:08
Hei! Enda en Skaldeman entusiast her :) Leste Skaldeman for første gang i 2009 og har levd delvis lavkarbo siden da...Det gjorde iallefall sitt til at vekta stoppet opp og holdt seg stabil. Siden 6.januar i år har jeg levd mitt "nye liv" under Skaldemans filosofi, og har så langt gått ned 9 kilo og 30 cm rundt omkring på kroppen (9 av dem rundt midjen...jooohooo...og nesten like mye over bysten...ikke fullt så jooohooo,men men..).
4-5 første ukene var slitsomme siden vekt og cm gikk opp og ned annenhver uke, men stakkars kroppen har jo vært på karbokjøret i 35 år, så hva annet kunne jeg forvente? Alt har stabilisert seg nå og jeg går jevnt og trutt nedover. Deilig!

Har nå bare 500g igjen for å komme litt under 100, men siden jeg et par dager nå har opplevd værste pms siden desember, tror jeg at jeg må vente til neste uke med å se at de forsvinner...hehe.
Skal komme meg inn i veietråden også etterhvert. Ser det er mange flinke folk her, og det er jo alltid godt å være flere til å støtte opp om hverandre :)

Hei Makka Pakka! Så flink du har vært da! Trivelig med flere Skaldeman-entusiaster her! Lykke til videre:)

Aline
24-03-11, 17:53
Velkommen hit :heia:
Du har gjort en flott jobb så langt, dette blir bra!

Mithila
24-03-11, 20:48

Gratulerer! Du har vore flink!:) Kva modell har du fulgt? Har du tips? Eg går knapt ned i vekt, og skulle gjerne fått fart i sakene :)

Aline
24-03-11, 20:56
4-5 første ukene var slitsomme siden vekt og cm gikk opp og ned annenhver uke, men stakkars kroppen har jo vært på karbokjøret i 35 år, så hva annet kunne jeg forvente?

Dette er nok det beste tipset :) Ting kan ta tid og kroppen stopper litt opp innimellom. Gi det en uke :)

Mithila
24-03-11, 21:40
Dette er nok det beste tipset :) Ting kan ta tid og kroppen stopper litt opp innimellom. Gi det en uke :)

Har gitt det mange veker etterkvart ;)

Aline
24-03-11, 22:25
Har gitt det mange veker etterkvart ;)

Jeg skjønner at det tar på å stå stille altså :)
Har du prøvd en "skaldemansk sommer" ? Han skriver om det i GI-null :)
Jeg husker ikke nøyaktig hva han anbefaler.

kallemann
25-03-11, 08:43
Velkommen

Makka Pakka
25-03-11, 13:42
:blomster:
Mithila, jeg har nok ingen supertips å komme med. Det eneste er at tålmodighet lønner seg. Prøving og feiling kommer man ikke utenom.
Jeg spiser både fra 25+ og 50+, pluss at jeg bruker noen av Annika Dahlqvist sine oppskrifter.
Første uka jeg holdt på spiste jeg hele tiden ...frokost,mellommåltid,lunsj,mellommåltid,middag, mellommåltid og jammen spiste jeg ikke kvelds også. Jeg var sulten støtt!!! I ettertid har jeg tenkt at det sikkert var kroppen som skrek etter karbohydrater og gjorde meg sulten i håp om å få noe søtt. Men det gikk over, og nå er jeg såpass stabil at en sen frokost/tidlig lunsj (brunsj?), middag og eventuelt et par osteknekker til kvelds holder i lange baner. Noen dager er jeg mer sulten og da spiser jeg mer.

Ellers er jeg kanskje av de heldige som synes det er helt greit å være ensidig i kosten. Denne uka som har gått har jeg levd på fakirbiffer siden mannen har vært bortreist. Veldig enkelt og greit.

Jeg håper du ikke gir opp. Gi det en sjanse i 3 måneder.

Mithila
25-03-11, 15:53
:blomster:
Mithila, jeg har nok ingen supertips å komme med. Det eneste er at tålmodighet lønner seg. Prøving og feiling kommer man ikke utenom.
Jeg spiser både fra 25+ og 50+, pluss at jeg bruker noen av Annika Dahlqvist sine oppskrifter.
Første uka jeg holdt på spiste jeg hele tiden ...frokost,mellommåltid,lunsj,mellommåltid,middag, mellommåltid og jammen

Jeg håper du ikke gir opp. Gi det en sjanse i 3 måneder.

Vil jo ikkje gi opp! :) Eg har uansett fått mindre hovudverk, mageverk osv sidan eg starta i januar. Men fekk vite at eg er laktoseintolerant i dag, så nå lurer eg på om eg ska ta vekk alle meieriprodukt ei stund, og så føre ein og ein ting tilbake, håper jo eg kan ete ost og rømme i alle fall! Skal også nå ha ein periode med mindre grønnsaker, sjå om det har betytning. :)