View Full Version : Eggløsning og vektnedgang


Nurk
25-03-11, 10:00
Er det flere som merker at dere står stille, evt går litt opp rundt eggløsning - eller er dette veldig uvanlig??

Vet jo mange går litt opp eller står stille ved mensen, men jeg merker det samme rundt eggløsning også...Utrolig irriterende, men må jo bare holde det gående i samme stil... ;)

Andre? Og syns dere det er demotiverende?

Gerd
25-03-11, 10:23
Det er ganske vanlig at kroppen samler vann både under mens og eggløsning. Og at man dermed står stille eller går opp i vekt :ja:

Georgine
25-03-11, 10:30
Dette er helt vanlig og jeg vet jo at det er vann så det er ikke demotiverende for meg.

Engledans
25-03-11, 11:20
Er ganske ny på dette, men denne måneden gikk jeg opp 1 kg nå, og har eggløsning. Vet ikke om det er dette som gjør det, det får vi se neste måned.:(

Kitt
25-03-11, 11:32
Jeg har alltid vært sånn. Om jeg legger inn vektnedgang i et diagram, ser det ut som en trapp. :p
Ned, flatt for EL, ned, flatt for mens, ned, flatt for EL osv .........

Cherry
25-03-11, 12:20
Er ganske ny på dette, men denne måneden gikk jeg opp 1 kg nå, og har eggløsning. Vet ikke om det er dette som gjør det, det får vi se neste måned.:(

Ingenting å være lei seg for :)

Den går av den kiloen og det er bare vann, og er den direkte årsaken til at vi føler oss ekstremt feite rundt den tiden :)

Ja da skulle du sett ansiktsutrykket mitt her i fjor en gang da jeg gikk opp TI KG nesten over natta:p

Engledans
25-03-11, 12:25
Ingenting å være lei seg for :)

Den går av den kiloen og det er bare vann, og er den direkte årsaken til at vi føler oss ekstremt feite rundt den tiden :)

Ja da skulle du sett ansiktsutrykket mitt her i fjor en gang da jeg gikk opp TI KG nesten over natta:p

:p:p:p

Nurk
25-03-11, 12:32
SÅ deilig å høre at jeg ikke er alene om dette!! :D Er skikkelig kjipt den uken der eggløsning er i fokus, for jeg går ikke ned - står bare stille eller litt opp.

Cherry: Moroklump!10 (!!) kg opp pga eggløsning, det må jeg si jeg har til gode....ehm...og jeg må si at jeg føler meg heller ikke ekstremt feit akkurat bare pga en kg opp eller litt stillstand... ;)

Nurk
29-03-11, 21:32
Dere som går opp under eggløsning, - hvor mye er det snakk om, da? Og når merker dere at dere går tilbake til normal vekt igjen?

Kitt
29-03-11, 22:56
Går opp 1-2kg, etter 2-3 dager tisser jeg enormt mye en dag og så er vekten nede igjen!:p
Samme med mensen, da tar det 1-3 dager etter siste blødningsdag før det slipper.