View Full Version : Induksjon


Nanett
16-03-05, 09:41
God morgen alle sammen! Har noen spørsmål ang induksjon. Bør alle som skal ned i vekt gjennomføre en iduksjon? Er det avhengig av hvor mye man skal ned, større mulighet for å lykkes? Jeg skal ned ca 4-5 kilo til sommeren bør jeg ta induksjon først el bare kutte ned på karbohydratene? Trening blir det lite av nå siden jeg opererte ryggen for 2 1/2 uke siden, men er såpass på beina at jeg kan ta en rusle tur på 1 time hver dag. Kommer igang igjen skikkelig med trening etter påske og da trener jeg 1- 1 1/2 time 5 dager i uken:) .
Bør jeg gjennomføre en induksjon for å nå målet mitt?

Anne
16-03-05, 10:18
Lindberg sier ingen ting om induksjon..men det gjør Atkins, Ketosedietten sier seg selv...

Lindberg anbefaler kun Eurodiett til de som sliter veldig hardt med å bli kvitt kiloene og som regel så er de også betydelig overvektige.

Har du lest noern av Lavkarbo-bøkene? Sånn at du vet hvilken diett du skal holde deg til?
En annen ting..Lavkarbokosthold, skal være et kosthold for livet. Meningen er bare å utvide litt og litt., til vekten stopper.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at du vil klare det du skal uten å gå på induksjon. Bare kutte ut alt som heter sukker, mel (brød-pasta-kaker), poteter, ris,vanlig brus, snop, is....Jeg gikk ned 6 kilo på kort tid når jeg startet med Fedon mat, men så stoppet det. Trolig mye vann eller jeg begynte å ta meg friheter:p

Gjør eet forsøk da vel, og ta heller et rush hvis det ikke funker, men les bok...:p
Lykke til:)

Nanett
16-03-05, 11:51
Jeg har lest ene boken til Lindberg og en bok som heter endelig slank. Jeg kuttet ut alt det du nevner før jul og gikk ned 3 kilo på 3 uker og var kjempe fornøyd:) ,så stagnerte det helt. Jeg spiser fremdeles ikke de tingene, men går ikke ned. Lurer av og til på om jeg spiser for lite i forhold til at jeg trener så mye:confused:
Jeg spiser frokost, mellom, lunsj, mellom, middag og stort sett litt kvelds. Drikker 3 liter vann hver dag og en kopp te til frokost.

For 2 år siden hadde vi et kostholdskurs på jobben og der fikke jeg vite følgende:
Vi har beregnet ditt energiforbruk og kommet frem til at du har et basalstoffskifte på omkring 1360 kcal, og legger man til aktiviteten din skulle du ligge på omkring 2000 kcal.
Den gang trente jeg 1t 3 ganger i uken.

Anne
16-03-05, 12:00
Kan du ikke ramse opp hva du spiser da...så kan vi se om vi ser noe....

Feks spiser du yoghurt? Hvilken type og hvor mange? Cottage cheese? Hvor mye nøtter? Hvor mye ost? Fløte? Rømme? Spiser du havregrøt? Kornblandinger?

Lindberg sier at maten hans er mat i balanse. Hvis du skal ned i vekt, så må du også se på kaloriinntaket. Det skal ikke være for høyt....sier han da....men sunt fett må du få i deg. Derimot kan du trygt skjære ned på meieriproukter hvis du spiser mye av det.

Noen tips, enn så lenge....:)

Nanett
16-03-05, 12:12
Frokost: stort sett omelett med paprika, løk, sopp, skinke og en liten grønn salat ved siden av el eggerøre og laks
Mellom: En yoplait yoghurt 0,1 og 4-5 valnøtter
Lunsj: som oftest en grønn salat med reker, krepsehaler el med feta el kylling el en smoothie som jeg har funnet oppskrift på her inne.
Mellom: en pære og noen mandler
Middag: stort sett kylling, fisk, kjøtt med salat el kokte grønnsaker til, veldig ofte oppskrifter som jeg finner her inne.
Kvelds: 1/2 avokado med reker, rå løk, litt agurk, grønn paprika, noen sukkererter el litt grønnsaker og dipp, lager egen dipp med rømme, hvitløk og hindu tacokrydder.

Innimellom drikker jeg et glass skummet melk til lunsj, kanskje 2 dager i uken.

Anne
16-03-05, 12:20
Fantastik flotte måltider, Nanett. Ikke mye å sette fingern på her..om noe...

I helgen da? Hva drikker du? Vin? Øl-lavkarbo ? Brus? Selv om det ikke er karber i det, så kan det hindre vektnedgang. I vin er det alkohol som blir brukt som brennstoff og da tar det litt tid før du er over på ren fettforbrenning i gjen. Og for noen stopper vektnedgangen pga Aspartam.

For min del, så ser det ut som jeg har måttet kutte ned på CC og yoghurt...Dvs. meieriprodukter generelt:cool: Kanskje melken? Litt karber i den....:o

Jeg og har nesten stått stille , bare ned 200 gr eller 100..ikke mye det. Nå har jeg strammet inn og er i ketose, da hjelper det litt for min del.

Nå ser du om ikke annet hva du kan spise for å holde vekten. Det er jo kjempeflott da....:)

Nanett
16-03-05, 12:36
Jeg skal vel egentlig være fornøyd for at jeg ikke går opp. Særlig nå når jeg ikke får trent, men har vel vært enda mer bevisst på å spise riktig i denne perioden.

I helgen klarer jeg meg stort sett fint. Det hender av og til at jeg tar et glass rødvin en fredag kveld. Øl er jeg ikke så veldig gla i, men er jeg på fest kan jeg drikke iskald øl.(Det er så sjeldent at kan nesten ikke regnes med, 1 gang hittil i år).
Jeg fant ut at jeg måtte kutte ut pepsi max, ble så oppblåst i kroppen og da stoppet vekten. De smertestillende tabelettene jeg fikk etter operasjonen inneholdt aspertam, jeg ble så oppblåst, gikk opp i vekt og magen sto rett ut som et trommeskinn. Når jeg sluttet med de tabelettene forsvant alt ubehaget og vekten gik ned, nok et bevis på at aspertam ikke er noe for kroppen min.
Jeg spiser aldri potetgull og sjokolade el annen snop. Søthungeren er helt borte:) .

Mannen min er oppvokst med hjemmelaget pizza hver lørdag til fotballen kl 16. Jeg sliter litt med å få lagt om på den rutinen. Ungene er jo også veldig gla i hjemmelaget pizza. Jeg spiser stort sett 2 stk om lørdagen og har en salat til. Vil ikke bli helt fanatisk heller og tenker vel litt på at jeg kan kose meg litt om lørdagen:) Synes jeg er så flink ellers i uken både med kosthold og trening:)

Anne
16-03-05, 12:49
Jeg skal vel egentlig være fornøyd for at jeg ikke går opp. Særlig nå når jeg ikke får trent, men har vel vært enda mer bevisst på å spise riktig i denne perioden. Klart at en operasjon virker inn...og bare du kommer på bena skal du se det snur:)

I helgen klarer jeg meg stort sett fint. Det hender av og til at jeg tar et glass rødvin en fredag kveld. Øl er jeg ikke så veldig gla i, men er jeg på fest kan jeg drikke iskald øl.(Det er så sjeldent at kan nesten ikke regnes med, 1 gang hittil i år). Det glasset med vin er ikke store utskeielsen, og det er både godt og sunt på mange måter. Jeg er veldig glad i litt vin og har drukket det hver helg, men må dessverre innrømme selv for meg selv(så nødig jeg enn vil),at det nok hindrer meg litt i vektreduksjon...:cool: Jeg skjønner at det er noe jeg gjør i helgen som ødelegger for meg, for jeg veier meg nesten hver dag. Da ser jeg at jeg går ned, men på mandag har jeg gått det opp igjen....Nesten bare vinen jeg gjør annerledes...:o
Jeg fant ut at jeg måtte kutte ut pepsi max, ble så oppblåst i kroppen og da stoppet vekten. De smertestillende tabelettene jeg fikk etter operasjonen inneholdt aspertam, jeg ble så oppblåst, gikk opp i vekt og magen sto rett ut som et trommeskinn. Når jeg sluttet med de tabelettene forsvant alt ubehaget og vekten gik ned, nok et bevis på at aspertam ikke er noe for kroppen min. Ja, den erfaringen har jeg og, legger alltid på meg i perioder med mye smertestillende..Vet ikke hvorfor, for det skjer selv om jeg ikke spiser mer eller annerledes....:ja:
Jeg spiser aldri potetgull og sjokolade el annen snop. Søthungeren er helt borte:) .:ja:Min og, bare en sjelden gang dukker det opp...

Mannen min er oppvokst med hjemmelaget pizza hver lørdag til fotballen kl 16. Jeg sliter litt med å få lagt om på den rutinen. Ungene er jo også veldig gla i hjemmelaget pizza. Jeg spiser stort sett 2 stk om lørdagen og har en salat til. Vil ikke bli helt fanatisk heller og tenker vel litt på at jeg kan kose meg litt om lørdagen:) Synes jeg er så flink ellers i uken både med kosthold og trening:)Ja du er veldig flink hele uken...synd at helga skal ødelegge for deg. Og klart du skal kunne kose deg litt, bare synd det er "de andre" som skal sette standarden for kos... men du..hva med en nye Lindberg-pizzaen til deg da? Bare nå, mens du jobber med å komme mer ned i vekt?

Det er mye mindre karber og masse protein i den. Jeg har kjlpt, men ikke smakt enda, men flere sier den er fin... Verdt et forsøk. Bare til du har fått tatt knekken på de kiloene du ikke vil ha? Skal så lite til....

Flott vedlikeholdskosthold har du ihvertfall:klem:

Nanett
16-03-05, 13:15
Tusen takk for gode råd og kjappe tilbakemeldinger!:) Jeg skal kjøpe lindberg pizza'en og prøve. Det er jo som du sier bare for en periode så det fikser jeg. Dessuten blir pizza'en kuttet ut når det blir varmt i været. Sommer er grilling av kjøtt og fisk med mange deilige salater til:D Da blir alt lettere.
Neste utfordring er påsken med svigers på hytten. Da er det kos til formiddag, kos til kaffen og kos til kvelds. Skal stålsette meg og ikke falle for fristelsen. Guleroten min er at jeg skal til syden 10 april og det skal ikke noen kilo på denne kroppen før den turen. Tror jeg tar med meg noen Atkins barer og tester ut. Har ikke smakt de enda, men kanskje de kan redde meg hvis fristelsene blir for store.

Anne
16-03-05, 13:27
Ja, lurt å prøve Lindberg-pizza ihvertfall...:p

Jeg vet ikke noe om Atkinsbarene, men jeg bruker Lindbergbarene og de synes jeg dekker flere behov. Metter og litt å knaskepå til kaffen. Kan skjæres i passende biter og legges på egen godteskål:D

Lykke til i påsken. Dette klarer du vet du....Du har jo en veldig fin motivasjonsfaktor også. Syden neste.... Herlig. Skyld litt på at du ikke kan spise så mye "nydelig kakedill", nå som du hart måttet holde deg så lenge i ro så lenge....:_plystre: Svigermødre kan lett bli såret:p
God tur, Nanett og god påske:klem:

Nanett
16-03-05, 13:38
Hadde nesten glemt Lindberg barene, de er gode. Greit å ta med noe jeg vet jeg liker. Skal nok klare å vri meg unna kaker, vaffler, boller osv. Har litt motivasjon i min svigerinne og som blir større og større for hver gang jeg ser henne. Hun kommer alltid med meldinger til meg om at nå er du tynn nok osv. Vet det er misunnelse, men det irriterer meg. Nå må du spise, skal du bare ha en porsjon, så småspist du er, sånne små stikk er irriterende.:mad:

God påske til deg og!Håper du får en fin fin påske!:D De melder jo bra vær i påsken og så kanskje påsken i hytteveggen ikke blir så ille alikevel!:) Selv om jeg helst vil være ute på ski!

Anne
16-03-05, 13:48
God påske til deg og!Håper du får en fin fin påske!:D De melder jo bra vær i påsken og så kanskje påsken i hytteveggen ikke blir så ille alikevel!:) Selv om jeg helst vil være ute på ski!Et par gode bøker og litt god musikk på øret kan være deilig det og.....uansett vær:p Skiturene kan du ta til neste påske...slank og lett og frisk i ryggen...:) fyker du bortover viddene...

Ikke la deg friste ....:p