View Full Version : Squashlasagne
Jeg ble inspirert til å lage squash lasagne i et ukeblad, og har laget den med min egen fantastisk gode kjøttsaus.. Anbefales!
Squash lasagne
Kjøttsaus:
1 kg kjøttdeig
en løk
3 fedd hvitløk
2 ss landlord tomatpure
2 bokser landlord hakka tomater
Litt vann
krydder: Salt, chili, pepper, paprika og hva du måtte like (gjerne litt buljong også)
Ostesaus:
2-3 dl creme fresh som blandes sammen med
200-300 g god ost - jeg bruker tine sin ferdigrevne med 4 forskjellige oster..
Stek kjøttdeig, ha i løk, og hvitløk og fres det blankt.. Ha så i tomatpuren og fres den litt før du har på hakka tomater..
Krydre... La sausen koke lenge.. Du må gjerne koke sausen uten kjøttdeig en god stund (det bruker jeg å gjøre) Da blir sausen perfekt.. En god time ar jeg den gjerne putre..
Ha så over masse kjærlighet og omtanke..
Skjær Squasjen i tynne skiver på langs..
Legg så lag i lag.. Kjøttsaus, Squasj og ostesaus.. Kjøttsaus, squasj og ostesaus
Inn i ovnen på 180-200 grader i ca 35-40 min.. Følg med på osten..
Jeg serverer den gjerne med rukkulasalat, rødløk og rømme..
Ostechips er også godt til..
Denne lagde jeg på mandag, og den ble fantastisk god!!
Denne lagde jeg på mandag, og den ble fantastisk god!!
Jaaa! Den er farlig god :)
Så bra du liker den :ja:
:D Denne skal jeg prøve i påsken
<insert_scary_name_here>
18-04-11, 13:08
Mitt tips - skjær squashen opp noen timer før - legg på bakepapir og strø salt over. La tørke. Tørk av vann noen ganger, så blir det heller ikke så salt. Da blir ikke lasagnen fullt så våt! ü
Mitt tips - skjær squashen opp noen timer før - legg på bakepapir og strø salt over. La tørke. Tørk av vann noen ganger, så blir det heller ikke så salt. Da blir ikke lasagnen fullt så våt! ü
God Ide!
Denne står i ovnen med halvert oppskrift :sikle:
Antoinette6
26-05-11, 17:20
Hjerrrrrtelig takk, skjønne Tone !
:klem:
aurorawilma
27-05-11, 18:02
Står og lager denne til middag nå, på request fra familien! Alle liker den så godt :)
Hjerrrrrtelig takk, skjønne Tone !
:klem:
Ja, den er så absolutt å anbefale! :sikle:
Står og lager denne til middag nå, på request fra familien! Alle liker den så godt :)
Så bra! Ja, den passer for hele familien.. Ikke bare lavkarberne.. Nyt middagen idag :ja:
Det var et godt tips!
Jeg lager denne lasagnen ofte, men den blir alltid så våt, alt flyter i fettet :rolleyes:
Den var helt fantastisk!!!!! M.:p
Jeg ble inspirert til å lage squash lasagne i et ukeblad, og har laget den med min egen fantastisk gode kjøttsaus.. Anbefales!
Squash lasagne
Kjøttsaus:
1 kg kjøttdeig
en løk
3 fedd hvitløk
2 ss landlord tomatpure
2 bokser landlord hakka tomater
Litt vann
krydder: Salt, chili, pepper, paprika og hva du måtte like (gjerne litt buljong også)
Ostesaus:
2-3 dl creme fresh som blandes sammen med
200-300 g god ost - jeg bruker tine sin ferdigrevne med 4 forskjellige oster..
Stek kjøttdeig, ha i løk, og hvitløk og fres det blankt.. Ha så i tomatpuren og fres den litt før du har på hakka tomater..
Krydre... La sausen koke lenge.. Du må gjerne koke sausen uten kjøttdeig en god stund (det bruker jeg å gjøre) Da blir sausen perfekt.. En god time ar jeg den gjerne putre..
Ha så over masse kjærlighet og omtanke..
Skjær Squasjen i tynne skiver på langs..
Legg så lag i lag.. Kjøttsaus, Squasj og ostesaus.. Kjøttsaus, squasj og ostesaus
Inn i ovnen på 180-200 grader i ca 35-40 min.. Følg med på osten..
Jeg serverer den gjerne med rukkulasalat, rødløk og rømme..
Ostechips er også godt til..
Det var et godt tips!
Jeg lager denne lasagnen ofte, men den blir alltid så våt, alt flyter i fettet :rolleyes:
JEg lagde den før helgen, og reduserte på tomatene.. Da ble den helt passe! :ja:
Den var helt fantastisk!!!!! M.:p
Ja, den er så god at tennene løper i vann :ja:
Den tomatsausen har jeg som basis til andre retter også :ja:
Ha i fløte eller rømme, så blir det en god saus til div grønnsaker og pasta for resten av familien :ja: Du trenger ikke å ha i rømme og fløte.. Men jeg liker en god skvett fløte i :ja:
Nam, denne står i ovnen nå :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.