wollafruen
11-04-11, 13:28
Jeg sliter fortsatt (etter 3-4 år med lavkarbokosthold) å få i meg mat når jeg er syk. Fettholdige saker frister liksom minst av alt i hele verden, og kjøtt og fisk like så..
"Magesjuka" er verst - hva får dere i dere som funker da? Jeg blir helt rådvill på sånne sykedager... Får nesten ikke i meg vann en gang.
Noen tips?
lillemeg88
11-04-11, 13:34
hva med osteknekkis? er litt salt og godt så kan være godt om man er kvalm og sånn?
Dette er jeg skikkelig dårlig på. Jeg som har gått opp 10kg siden jul fordi jeg har vært sjuk hele tiden( 3 forkjølelser, influensa i 2 uker, omgangssyke, 1 uke med nakkevondt og kvalme pga det og nå halsbetennelse)...
Men om du orker å lage mat( jeg orket ikke pga vi hadde ikke vann i krana heller, tom brønn), så er blomkål/brokkolisuppe godt og det kan gjøres enklere ved å bruke frossen blomkål/brokkoli.
Tomatsuppe av grovhakkede tomater på boks er også enkelt.
Men ellers er det proteinene jeg sliter maks med å få i meg når jeg er sjuk, jeg får ikke til å svelge kjøtt når jeg er kvalm eller mandlene hovne. Dessverre går det også fint å spise is også:rolleyes:
Jeg har spist nudler og pastasalat og is, og DET er ikke lurt.
Stort sett er "sykematen" min enkle ting, men ikke nødvendigvis hverdagsmat - et par klementiner, nannahknekkebrød eller fiberrik med litt ost på, suppe av noe slag om det går ned. Og mørk sjokolade. :o Drikker gjerne te med ingefær og sitron, og tyr evt til lettbrus eller denslags for å opprettholde væskeinntaket. (Vann er ikke så lett når man helst vil slippe å smake på sitt eget svelg...)