View Full Version : Problemer med frokost


lottesinverden
16-04-11, 09:06
Jeg har veldig problemer med å finne en lavkarbo frokost jeg liker. Har prøvd nannah sine knekkebrød, en type pannekake og vanlig egg og bacon, men ingen ting frister å spise så tidlig på morningen. Har dere noen forslag til noe enkelt og raskt jeg kan spise?

Moxie
16-04-11, 09:09
1. Avokado med reker og majones

2. Røkelaks

marionilona
16-04-11, 09:17
Er du sulten på morgenen da?

trollmamma
16-04-11, 09:25
Jeg tar et glass vann og en kopp kaffe, og så spiser jeg frokost noen timer senere. Da har jeg mer lyst på "ordentlig" mat.

Livsglede
16-04-11, 10:12
Hva med å ta en kaffelatte versjon av eggemelk? Masse gode fettkilder og metter lenge. lag en smoothi eller ta en proteinshake/proteinkaffe. Men er du ikke sulten, hvorfor spise? Det er jo det som er så greit med lavkarbo, spis kun når du er sulten.

e84
16-04-11, 10:24
kokosmelk ( evt tyrkisk yoghurt ) og cottage cheese med noen få bringebær og litt nøtter og frø- gjerne også med litt kokosmasse på. min favoritt- every single day! ;)

lillemeg88
16-04-11, 10:27
lavkarbomusli, den smaker nydelig :)

http://fotballfrue.no/?p=3038

lillemeg88
16-04-11, 10:28
ser nå at du skal prøve deg på ketolyse - da kan det hende det er for mye karbo i den jeg la ut..?

Zalah
16-04-11, 10:38
Omelett m fløte og hakket skinke/purre/champignion stekt kvelden før. Så står den klar i kjøleskapet og venter på deg når du er klar for frokost! GODT!

Modezty
16-04-11, 10:53
Hopp over frokosten hvis du ikke er sulten :)

Jeg spiser litt senere på formiddagen, og varierer litt - men det er alltid noe som går fort. Cottage cheese med kanel og splenda, kaffe med fløte eller lavkarbobrød/knekkebrød med ost og skinke.

Innimellom har jeg rester fra middagen før til frokost - fungerer supert :) Synes også kalde omletter er gode.

lottesinverden
16-04-11, 11:52
takk for tips! vet at jeg ikke måå spise frokost, men det er greit å få i seg noe mat før jeg går på skolen, liker ikke å sitte å spise lavkarbo mat på lesesalen, og har som regel med meg salat på skolen som lunsj, og på jobb har jeg bare mulighet til å spise i pausen som er 4 timer etter arbeidsstart så det er litt lenge å vente.
men nå er det påske og eksamenslesing så da skal jeg sitte mye hjemme å lese så kan jo prøve meg litt ut de neste ukene, kanskje lage eggemelk latte og se hvor lenge jeg holder meg på den? hvis ikke har jeg noe proteinpulver med sjokoladesmak jeg kan prøve å lage noe av....
har ikke blender lenger (hele glasset sprakk opp) men tenker å kjøpe en ny til sommeren når feriepengene kommer, så jeg må vente meg å lage meg smoothie (selv om det er sinnsykt godt til frokost)

En annen til jeg har tenkt på er at når jeg har spist lavkarbo frokosten min (yoghurt med litt nøtter) så får jeg kanskje i meg litt for lite fett, kanskje det er derfor jeg ikke holder meg mett lenge nok

Rin
16-04-11, 12:01
En annen til jeg har tenkt på er at når jeg har spist lavkarbo frokosten min (yoghurt med litt nøtter) så får jeg kanskje i meg litt for lite fett, kanskje det er derfor jeg ikke holder meg mett lenge nok

Jeg liker å blande tyrkisk yoghurt med kremfløte! :)

Regret
16-04-11, 12:14
om du ikke er sulten, skipp frokosten. Jeg faster 15 timer om dagen hvor frokost går ut, siden jeg ikke er noe frokostmenneske. Fungerer kjempebra her :)

Modezty
16-04-11, 12:33
Jeg liker å blande tyrkisk yoghurt med kremfløte! :)

Signerer! Jeg har i kanel også - og det er kjempegodt! Bruker splenda som søtning de dagene jeg har lyst på det også.

annepaanett
17-04-11, 18:02
Jeg har det samme problemet, så kom jeg på at jeg kunne lage eggedosis, blandet inn litt fløte og kakao også for å få litt variasjon.

Pøsh
03-05-11, 20:17
Jukseloff! Det er kjempegodt.