View Full Version : Flere som skal begynne 1. mai?

Sider : 1 [2] 3

Euphita
13-05-11, 12:17
Whynn: ja jeg har lest dette jeg og. Skal tisse på en sticks idag og for å sjekke, det kan vel først slå ut dagen etterpå.

Paris: jeg mener å ha lest at det er vanlig å komme dithen at man ikke blir noe særlig sulten, men ja, det er jo viktig å spise nok og riktig for å fortsette fettforbrenninga.

Bakte noen lapper til frokost idag, men de smakte null og niks. Får forske litt på dem kanskje, krydder osv.

Cirius
13-05-11, 12:32
Her går det så det suser med allesammen ser jeg :)

Ang hvor kjapt man faller ut av ketose aner jeg ikke, her har stixa vært lilla siden dag 2 eller 3. Har unnet meg både pepsi max, brukt litt sukrin i ting jeg har laget samt spist litt 70% mørk sjokolade disse ukene, men ser ut til å holde meg i ketosen.

Ang mat, så føler jeg det går greit om dagen, har en liten mistanke om at jeg muligens får i meg litt lite fett, men har bare ikke lyst å begynne lege inn alt på diett.no, ser for meg det blir tidkrevende. Var med i vg vektklubb i fjor og gikk skikkelig lei av å veie og måle alt jeg skulle lage. Så så lenge jeg har nedgang vil jeg prøve å la være.

Godt å se at det ikke bare er her ånden regjerer, har innimellom forferdelig ekkel smak i munnen. Kankje jeg også må gå til innkjøp av frisk pastiller..

Nei, nå er det kylling til lunsj her, sulten etter å ha gått 5km i skogen med jentungen på 2 år i bæremeisa.

Ha en fin frdag allesammen, og ikke minst en riktig god helg. Her står arbeidshelg for tur, skal jobbe 5 dager i strekk nå, så blir ikke mye 17.mai feiring her.

lucifine
13-05-11, 13:36
Drikker 3l vann fortiden og stixen viser en mellomting mellom den nest lyseste og nest mørkeste fargen. Er ikke ketosen skikkelig i gang eller drikker jeg for mye vann?

Holtapp
13-05-11, 13:46
Holtapp: håper tickeren din ikke er rett. Står at du har "gained" 2,8 kg, vil vel tro du heller vil ha "lost" ;) Bra du føler du har kommet greit inn i kuren :)

Jeg har hatt en dårlig dag på matfronten. Så dårlig at jeg ikke tør legge den inn på diett.no....
Tenkte bestille noen Atkinsbarer på iherb, men da måtte jeg jo vite hva som smakte godt. Dermed kjøpte jeg 3 stk på butikken idag og *kremt* hvor ble de av :o

Er i ketose enda, men jeg aner ikke hvor fort man kommer ut av ketose. Noen som vet?

Ny dag i morgen, og da skal jeg være flink jente :rolleyes:
Hei Euphita, jeg har styrt fælt med de ticker`ne altså. Jeg så det stod gained, men fant ikke ut hvordan jeg skulle fikse det. Helt ny på dette, så syns jeg hadde vært flink å fått det til jeg :D
Får sjekke det opp litt mer da.....
Angående inn og ut av ketose så vet jeg ingenting, men ut av det jeg har lest så kan det ta 2-4 dager før man kommer inni det igjen, men det var feks hvis du skeiet ut med et kakestykke eller noe sånt.....

trultemamma
13-05-11, 14:17
Jeg er i ketose hele tiden, men går ikke ned..

:sukk:

lucifine
13-05-11, 14:18
Måler du deg TM? Om du ikke går ned på vekta så kan det ehnde du går ned i størrelse?

trultemamma
13-05-11, 14:29
Måler meg på vekta ja. Men er veldig oppblåst føler jeg.
Har ikke skeiet ut med sukkerfri brus eller annet. Har spist en atkinsbar over 3 dager på forelesing, kan da ikke ha såå ??? :undrer:

Drikker kaffe med fløte i, men er fortsatt i ketose.. (ifølge stix)

lucifine
13-05-11, 14:35
Mål med målbånd snuppa!

trultemamma
13-05-11, 14:48
Uff, det er så deprimerende...

lucifine
13-05-11, 14:50
Jeg skjønner det, er derfor jeg håper du skal få deg en overraskelse.

Du trener jo en del? Har du lest i boken om at trening kan påvirke vekttapet? At du kan miste cm fremfor kg? Har du mange kg igjen? Kanksje det er stabiliseringstid? Kanskje du må senke karb eller kalori inntaket? Hvor lenge har det stått stille?

trultemamma
13-05-11, 14:56
Jeg har jogget 4 ganger på to uker, ellers veldig stillesittende. Situps og push ups hver dag. (nesten).

Ja jeg håper å komme over "kneika", skal ihvertfall ikke gi meg! :D

PS en digresjon; vi skal nedover til Bø i sommer og antageligvis Dyreparken. Møtes??? Har dere planer i sommer?

lucifine
13-05-11, 15:02
Ja det hadde vært moro! Kan du ikke skrive på fb når det blir?

trultemamma
13-05-11, 15:08
Det skal jeg Luci!

Men hva er dagsbehovet mitt? Jeg har sett at 1g protein pr kg kroppsvekt og max 15 kh, resten fett?? Og hvor mye??

Er litt "redd" for mye fett, skummelt med det så mye fett er så redd for å legge på meg..

Cheyla
13-05-11, 15:42
Hei hei Cheyla!
Ikke gi opp! Det løsner sikkert snart :)
Prøver du deg på ketolyse nå?

Takk for oppmuntring Euphita:) Klarer liksom ikke helt finne ut hvilken retning som passer for meg, så nå teller jeg alt som er (nesten), både kalorier og karber. Så sånn sett spiser jeg vel litt ketolyseorientert egenkomponert, og det er nok ikke helt ideelt. Stresser nok litt for mye med maten for tida, kan godt være det er det som gjør at vekten ikke rikker seg!! Veide meg i dag, -400 g på en uke. Det er jo noe da...

Håper dere andre her inne har litt mer fremgang en meg! Og ikke minst, god helg:)

Cheyla
13-05-11, 15:48
Det skal jeg Luci!

Men hva er dagsbehovet mitt? Jeg har sett at 1g protein pr kg kroppsvekt og max 15 kh, resten fett?? Og hvor mye??

Er litt "redd" for mye fett, skummelt med det så mye fett er så redd for å legge på meg..

Hei du
Jeg mener å ha lest her inne at passe mengde protein er ca. 1-1,5 g per kg ønsket kroppsvekt. Hvis du trener endel lønner det seg å øke litt, og nyere forskning viser at du uten problemer kan spise opp mot 2 ganger kroppsvekt (ikke lest selv, men har lest der her inne, mener det var Nerthus som sa det, og det er jo en rimelig sikker kilde:)) Dvs at om ditt mål er 60 kg og du trener litt, så bør du spise ca. 90 g protein per dag. Fordelingen i henhold til ketolyse skal vel være 75 % fett, 20 % protein og 5 % karbohydrater. Om jeg ikke husker feil....?

Jeg og strever veldig med å finne ut hvor mye som er passe mye. Det der "spis når du er sulten og stopp når du er mett" høres veldig bra ut, men ikke så lett og leve etter. "Fettangsten" etter mange år som kaloriteller sitter igjen hos mange av oss tror jeg!

Har lest her inne at noen må telle kalorier i tillegg til karb. Gjør dere det? Og hvor mye bør man ligge på tro....?

lucifine
13-05-11, 17:02
1-1,5xkg med proteiner ja, de magiske tallene som vi må huske er 75%fett 20%protein 5% karbohydrater.
Har du lest boken snuppa? Dersom du ikke spiser mye fett så spiser du ikke ketolyse, da må du prøve en annen retning. Ketolyse er for de som må gå ned minst 10-15 kg og er en slankeKUR ikke en livsstil.
Hvor lenge har du holdt på (og fulgt dietten helt) og hvor lenge har du stått stille? Det står noe i boken om noen tiltak dersom du har stått helt fast en stund. Men ikke la deg demotivere av de som mister mye vekt, de med mest å miste går ned fortest (ikek sant for meg da :P ).

lucifine
13-05-11, 17:03
Telle kalorier itillegg skal vi IKKE gjøre, vi er helt ferske her inne. Det er to steg som må prøves FØR en går så langt. Står i boken om det i steg som en må følge.

Namba
13-05-11, 18:14
Du legger ikke på deg av fettet, hvis du ikke spiser mye karbohydrater da og det gjør du sikkert ikke. Hvis du spiser for mye fett, får du fettdiare, så det gir deg en god pekepinn på om du spiser for mye fett. Jo mer fett du spiser, jo mettere blir du og vil da spise mindre mengde. Det er fordelen med dette kostholdet, at mengden fett justerer appetitten.

trultemamma
13-05-11, 19:43
1-1,5xkg med proteiner ja, de magiske tallene som vi må huske er 75%fett 20%protein 5% karbohydrater.
Har du lest boken snuppa? Dersom du ikke spiser mye fett så spiser du ikke ketolyse, da må du prøve en annen retning. Ketolyse er for de som må gå ned minst 10-15 kg og er en slankeKUR ikke en livsstil.
Hvor lenge har du holdt på (og fulgt dietten helt) og hvor lenge har du stått stille? Det står noe i boken om noen tiltak dersom du har stått helt fast en stund. Men ikke la deg demotivere av de som mister mye vekt, de med mest å miste går ned fortest (ikek sant for meg da :P ).

Og da skal jeg forsøke å legge inn data på diett.no, synes det er innviklet. Jeg SKAL klare det. Er kvitt søtsuget (for det meste) og savner ikke brød, pasta og chips. faktisk! Utrolig nok. Nok fett ja, hvordan gjør dere det? Ikke så lett å spise salater, egg og bacon, kylling/svin med sauser og kaffe med fløte, tenker at det må være nok fett? Kanskje det er for mye.

Du legger ikke på deg av fettet, hvis du ikke spiser mye karbohydrater da og det gjør du sikkert ikke. Hvis du spiser for mye fett, får du fettdiare, så det gir deg en god pekepinn på om du spiser for mye fett. Jo mer fett du spiser, jo mettere blir du og vil da spise mindre mengde. Det er fordelen med dette kostholdet, at mengden fett justerer appetitten.

Tusen takk for tips, jeg skal forsøke å få inn mer fett gjennom hele dagen. ;)

lucifine
13-05-11, 19:46
Lover deg at det er ikke innviklet. bare gi det noen minutter og lek litt med det, programmet er fantastisk!

Spiser mye fløte, en del ost, kesam, creme fraish, og sliter med å hold eoppe fettinntaket. Har begynt å innføre mere grønnsaker da jeg har ligget laaaavt på carbs i det siste. Nå skal jeg ligge på 15 og da utgjør halvparten av dem grønnsaker.

Diett.no er fin fordi det regner ut alt for deg. Trenger ikke lure på om du spiser nok, det viser deg med en kakediagram!

Energi
https://www.diett.no/images/null.gifFett (https://www.diett.no/infocenter.php?word=Fett)71 %https://www.diett.no/images/null.gifProtein (https://www.diett.no/infocenter.php?word=Protein)25 %https://www.diett.no/images/null.gifKarbohydrat (https://www.diett.no/infocenter.php?word=Karbohydrat)4 %https://www.diett.no/images/null.gifAlkohol (https://www.diett.no/infocenter.php?word=Alkohol)0 %https://www.diett.no/sector.php?type=food_log_calories&date=&user_id=23106

trultemamma
13-05-11, 19:59
Fant det ut nå!! :D Mye enklere enn jeg trodde. :D

lucifine
13-05-11, 20:06
Det er kjempebra!

Etterhvert kan du legge inn egne oppskrifter (så regner den også ut for deg), skrive inn vektmål, maks/min verdier og mer...

Euphita
14-05-11, 11:45
Å æsj altså :(
Jeg laget noen frokost pannekaker som smakte helt greit. Hadde på lerums sukkerfrie bringebær/eple syltetøy. På pannekake nr.2 dukket det opp en liten veps ut av syltetøyet :eek: !!
Fysj, jeg mistet helt matlysten.
Med brodd, føtter og to følehorn. Hjelpes!
Jammen glad jeg prøvde syltetøyet på pannekaken og ikke rett i kaka jeg skal bake mandag. Da hadde jeg nok ikke oppdaget den...

lucifine
14-05-11, 12:30
Æsj!

(men godt alle delene var der.. Hadde jeg spist en pannekake med syltetøy og SÅ funnet en død veps i glasset som inneholdt minusdeler... ja da tror jeg frokosten hadde blitt returnert!)

Godt det ikke havnet i kaken!

Euphita
14-05-11, 12:57
Usj, ja det var nummeret før det kom opp...

TrillTrall
14-05-11, 13:40
Drikker 3l vann fortiden og stixen viser en mellomting mellom den nest lyseste og nest mørkeste fargen. Er ikke ketosen skikkelig i gang eller drikker jeg for mye vann?

Fargen spiller ingen rolle, utslag = ketose. :) Veldig mørkt = du har drukket for lite vann (væske), veldig lyst = du har drukket mye vann (væske). :) Det er ingen grader av ketose, enten er du i ketose eller så er du det ikke.

Bjella
14-05-11, 16:15
Å æsj altså :(
Jeg laget noen frokost pannekaker som smakte helt greit. Hadde på lerums sukkerfrie bringebær/eple syltetøy. På pannekake nr.2 dukket det opp en liten veps ut av syltetøyet :eek: !!
Fysj, jeg mistet helt matlysten.
Med brodd, føtter og to følehorn. Hjelpes!
Jammen glad jeg prøvde syltetøyet på pannekaken og ikke rett i kaka jeg skal bake mandag. Da hadde jeg nok ikke oppdaget den...

Fytti pyton! Men enig at godt han hadde alle delene sine. Om du sender inn til lerum, får du sikkert et plaster på såret ;)

Noen som skal bake en kake til 17. mai da? ( ser jo at du Euphita skal prøve deg på en veps-kake :p men den frister ikke noe særlig haha) Jeg har tenkt til det når jeg bare vet hvilken. Noen som har noen å anbefale? Kommer til å bli servert til høykarbs folk også.

Euphita
14-05-11, 18:33
Haha, vepsekake blir det nok ikke nei. Og ikke blir jeg å bake den kaka jeg tenkte heller. Får se om jeg finner noe annet smashings :)

Bakte Gerds ostekake idag, likte godt ostemassen men bunnen ble merkelig. For mye smørsmak etter min smak. Svigermor likte den da :)

wonderwoman
14-05-11, 20:50
I dag har jeg prøvd meg på Fun light-gele. Brukte granateple, og det ble kjempegodt. Prøvde to froskjellige toppinger. 1 ss rømme med 1 ts sukrin og noen dråper vaniljeessens, nam!! Og så stivpisket jeg litt krem og blandet med et pisket egg med 2 ts sukrin, også nam! Denne geleen blir kjekk og kunne ty til når jeg har lyst på noe godt:-) I morgen har kjæresten min bursdag, så da tenkte jeg å lage sjokolademousse. Noen som har en oppskrift de har prøvd og er fornøyde med? Har aldri laga det før.

Euphita
14-05-11, 21:17
Geléen ble god ja! Jeg laget av gele av funlight granateple til ostekaka, smakte godt ja :)

Tommeline
14-05-11, 21:44
Hei, startet idag jeg. Gått på Easylife pulver i 6.5 uke, men tok min siste shake til frokost idag. Så har jeg handlet masse mat idag, fylt opp kjøleskapet.

Ble omelett med paprika, løk og ost til lunsj, så middag ble lakserull (fra ica) med seterrømme og salat. Hadde pause på jobb bare 3 timer etterpå og da var jeg ikke sulten, men spiste 6 spekeskinkebiter og 1 babybelost. Så 2 små kakestykker av en lavkarbokake (smakte kokos) nå ikveld (er flere på jobben som er begynt med lavkarbo, så hun ene bakte ikveld). Har verken veid eller telt karber. Rakk bare hive i meg mat før jeg måtte på jobb.

Satser på en bedre dag imorra.

Har jo vært i ketose hele tiden, men aner ikke idag. Har 1 stix jeg tenkte å ta imorra kveld. Må få bestilt meg vitaminer og stix. Har allerede ketolyseboka.

caramba
14-05-11, 22:17
Lest siste nytt her, og tanken som slo meg er, hvor mange karber er det i en veps???
:D

Vært litt fysen og rastløs de siste dagene, kanskje fordi jeg har spist en del kylling og fått i meg for lite fett. Tom for cocosa ble jeg også, så regner med at det er fett det skorter på.

Euphita
14-05-11, 22:22
:lol: Caramba, mye protein iallefall hahaha

Velkommen Tommeline! Du "kjenner" meg ;)
(sjekk prikk)

Cirius
15-05-11, 07:30
Fin start på dagen, ned 0,7kg siste uken :stortsmil
Så lenge det går rette veien er jeg kjempe fornøyd :)

Kommende uke blir en utfordring med både 17.mai og 80 års lag, men har tilbudt meg å bake kake, og den/de blir lavkarbovennlig, så satser på det skal gå fint ;)

Ha en fin dag, må fyke avgårde til jobb :)

FrustrertFrøken
15-05-11, 11:08
Minus 2,3 kg siden mandag! :D WEEEEEEE!:D Å så er jeg så stolt av meg selv! Har aldri gått så lenge på kuren uten å sprekke! Å gjett hva? Det er ikke vanskelig å ikke sprekke heller:) I går så var jeg med ei veninne som hele dagen spurte meg om jeg ville ha sjokolademelk, brus, pizza, milkshake osv.. Men jeg sa NEI! :D Er så glad for at jeg ikke tok et pizza stykke :)

Holtapp
15-05-11, 11:38
Hei Unnimoor,
Jeg er så enig med deg. Denne kuren er perfekt. Det som er så bra er at jeg blir ikke fristet til , å spise noe jeg ikke skal. Var på besøk i går og ble tilbudt sjokoladekake (noe av det beste jeg vet), men takke pent nei og det uten problemer. :) Fantasktisk!
I gårkveld spiste vi pizza laget på bakemix kjmpegod, og dagen før hadde vi taco bare jeg hadde eggewraps i stede for lefser/shell.

Men en annenting Unnimoor, ser du har lily ticheren du også. Hvordan får du til at det står lost? Hos meg står det gained :D

FrustrertFrøken
15-05-11, 12:12
Hei Unnimoor,
Jeg er så enig med deg. Denne kuren er perfekt. Det som er så bra er at jeg blir ikke fristet til , å spise noe jeg ikke skal. Var på besøk i går og ble tilbudt sjokoladekake (noe av det beste jeg vet), men takke pent nei og det uten problemer. :) Fantasktisk!
I gårkveld spiste vi pizza laget på bakemix kjmpegod, og dagen før hadde vi taco bare jeg hadde eggewraps i stede for lefser/shell.

Men en annenting Unnimoor, ser du har lily ticheren du også. Hvordan får du til at det står lost? Hos meg står det gained :D

Så flink du er!:) Er så godt å ha god samvittighet!:)

Hmm.. Jeg vet ikke egentlig:confused: Men prøv å lag en ny, å hvis det blir det samme da, så kan det hende du har skrevet feil vekt på feil sted eller noe? Men hvis ikke så vet jeg ikke.. Hmm, rart!

FrustrertFrøken
15-05-11, 12:14
Så flink du er!:) Er så godt å ha god samvittighet!:)

Hmm.. Jeg vet ikke egentlig:confused: Men prøv å lag en ny, å hvis det blir det samme da, så kan det hende du har skrevet feil vekt på feil sted eller noe? Men hvis ikke så vet jeg ikke.. Hmm, rart!

Eneste gangen jeg fikk sånn var når jeg skrev målvekta mi på startvekta og omvendt! Kanskje det er problemet?:)

Euphita
15-05-11, 12:18
Holtapp: Ja er sikkert som Unnimoor foreslår ang tickeren din, at du har byttet om på hvor startvekt og ønsket vekt skal stå!
Jeg har veiing i morgen, er spent. Dvs jeg trør på den vekta stortsett hver dag så har en viss peiling inntil i dag morres, da skjedde noe ejg ikke skjønenr :lol: Kanskje ett hint om å la være å trø på vekta så ofte ;)

Holtapp
15-05-11, 12:35
Ja, veidagen min er tirsdag. Spent jeg også, men som deg trør jeg på hver morgen ..... ikke bra, men klarer ikke la være. Må liksom følge litt med. Du får satse på at det har ordnet seg til i morgen.

Takk Unnimor, skal prøve å lage en ny. :) Godt med folk som er hjelpsomme.

I går laget jeg brød, og det var fantasktik å spise brød med pålegg til frokost :) johooo. Trenger litt avveksling fra omelett, eggerøre og bacon ;)

Holtapp
15-05-11, 12:43
Euphita og Unnimoor!!

Datageniet :o, helt utrolg hvordan det henger i sammen oppe i hodet mitt av og til.
Tusen takk for hjelpen!
:)

FrustrertFrøken
15-05-11, 13:14
Euphita og Unnimoor!!

Datageniet :o, helt utrolg hvordan det henger i sammen oppe i hodet mitt av og til.
Tusen takk for hjelpen!

Yeeii :D Bare hyggelig :)

lucifine
15-05-11, 18:52
Kryper til korset og tilstår: jeg var i konfirmasjon og spiste kake (:P) Angrer litt nå ja, men nå er det gjort. begynner på ny i morra.

Euphita
15-05-11, 19:18
Vi er egentlig lite lure som begynner på en slankekur i mai, med konfirmasjoner og 17.mai for døren :lol: En og annen sprekk er vel nesten ikke til å unngå!

Dette gjorde jeg for 4 år siden og, snakk om å være korttenkt haha! Men, jeg skal ikke droppe ut som jeg gjorde sist.

Straks fersk torsk til middag :nam:

Paris
15-05-11, 21:33
Vi er egentlig lite lure som begynner på en slankekur i mai, med konfirmasjoner og 17.mai for døren :lol: En og annen sprekk er vel nesten ikke til å unngå!

Dette gjorde jeg for 4 år siden og, snakk om å være korttenkt haha! Men, jeg skal ikke droppe ut som jeg gjorde sist.

Straks fersk torsk til middag :nam:

hihi... men fordelen er at vi blir slanke og fine til sommeren da:p

TrillTrall
15-05-11, 21:41
I morgen har kjæresten min bursdag, så da tenkte jeg å lage sjokolademousse. Noen som har en oppskrift de har prøvd og er fornøyde med? Har aldri laga det før.

Jeg lager av og til en hurtigvariant:

1 ss smør smeltes
30 g sukkerfri sjokolade (evt. mørk sjokolade) has i smøret, la det stå

pisk 1 egg til eggedosis med sukrin etter smak

Rør sammen smøret og sjokoladen godt. Bland alt, rør godt og sett i kjøleskapet i 30-60 min. Mmmm! En liten kremdott (fløte + sukrin) på gjør det nok enda bedre. :sikle:

wonderwoman
15-05-11, 22:04
Jeg lager av og til en hurtigvariant:

1 ss smør smeltes
30 g sukkerfri sjokolade (evt. mørk sjokolade) has i smøret, la det stå

pisk 1 egg til eggedosis med sukrin etter smak

Rør sammen smøret og sjokoladen godt. Bland alt, rør godt og sett i kjøleskapet i 30-60 min. Mmmm! En liten kremdott (fløte + sukrin) på gjør det nok enda bedre. :sikle:

Takk for tips:-) Jeg prøvde meg på en variant med fløte i dag. Men sjokoladen ble ubrukelig. Jeg brukte 86% mørk sjokolade som jeg smelta i vannbad. Men da jeg skulle røre i egg ble den kornete og hard. Noen som vet hva jeg gjorde galt?? Anyway, jeg pælma sjokoladen, så ble det bringebærmousse i steden. Godt det også, og bursdagsbarnet ble fornøyd:-)

Sprekker må man vel regne med. Så lenge man penser inn på riktig spor igjen, isteden for å tenke at shit, nå har jeg ødelagt alt så da er der bare å spise (som jeg har gjort maaange ganger). Da går det an med en sprekk:-)

trultemamma
15-05-11, 22:05
Gratulerer med flott vektnedgang, unnimor og alle dere andre! Kan være stolte av dere!!
Jeg har motstått fest og hjemmelaget loff og sjokoladekake! :D Var i 30 årslag og der var det servering av både tørt og vått, jeg var flink og falt ikke ut av ketosen i det hele tatt. Inntok 3 liter pellegrino, to kaffekopper, gryterett og salat.
Hadde egentlig en liten sprekk planlagt, men det fristet liksom ikke.
Spiste like før vi dro så jeg ikke var utsultet og det lønner seg nok.

På vekta i dag fikk jeg belønning; ned 2,7 kg siste uka!!!!! *weeee* Kjempehappy. Nå gjenstår "bare" 17.mai og eksamenslesing uten noe snop... *minne seg selv om å være passe mett hele tiden*

Holtapp
15-05-11, 23:02
Sjokolademouss fra Ketolyseboka (totalt 10 karb.)

3dl kremfløte
2ss usøtet kakaopulver (bakekakao)
Strøsukkererstatning tilsvarende 2-3 ss sukker
2 egg
5 plater gelantin

Alle ingrediensene skal ha romptemp.
Visp fløte og kakao. Når det tykner tilsett sukkererstat.
Skill eggene. Stivpisk eggehvitene, og pisk eggeplommene lysegule.
Legg gelantinen i kaldt vann i ca 5 min, smelt gelantin platene i 1 dl varmt vann og så avkjøl litt.
Vend alt inn i kremen. Sett til kjøling.
Denne er sikkert god, ha ikke prøvd den, men har laget hjemmelaget sjokolade is med den krem med bakekakao.

Euphita
16-05-11, 08:40
Super vektnedgang Trultemamma! Så flink du var i helga da *imponert*

Vekta mi viste +600g i går og jeg skjønte ingenting, helt til i går kveld.
Da kom tanta på besøk ;)
Så idag var de +600 borte og jeg veier det samme som på fredag.
Ned 1,2 kg siste uka, er veldig fornøyd med det :) Trodde jeg kom til å gå opp mere i forbindelse med tantebesøk. Veldig greit om det bare er en svosj opp også ned igjen :) Også burde jeg slutte å trå på vekta hver dag, I know...

Euphita
16-05-11, 08:41
Paris: ja vi får satse på det :)

FrustrertFrøken
16-05-11, 08:43
I dag er veiedag! :) Har gått ned 3,3 kg! Så det er jeg fornøyd med :) Å jeg har gått ned nesten en kg siden i går, selv om jeg hadde en liten sprekk på kino i går! *Puh* Lettet:)

Euphita
16-05-11, 08:44
Fantastisk Unnimoor!!

Namba
16-05-11, 09:53
Jeg veide meg også i morges, og etter 5 dager der vekta har gått litt opp og ned så gikk den endelig ned. -700 gram denne uka. :) 1,5 kg igjen.

flisa77
16-05-11, 10:09
Da var det veie dag her og, og eg vart djupt skuffet...opp 100g. Eg antar og trur det kanskje kan vere på grunn av at eg er begynt å trene ein del og i går vart det litt pepsi max. Eg bretter ivertfall opp armene og går på ein ny uke og håper på litt meir nedgang til neste uke.

Paris
16-05-11, 10:22
Tru at pepsi max er den store party-stopperen for meg og:(

trultemamma
16-05-11, 11:02
Flott innsats og stå på vilje her inne.

Ang party stoppere så er det greit å vite hva man kan og ikke kan drikke/spise synes jeg, jeg tåler f eks litt cola zero, men ikke pepsi max. *rart*

I dag har vi lapskaus til middag, hjemmelaget sådan, med mye grønnsaker og null potet. Tror kanskje jeg faller ut av ketosen siden grønnsaker er kh rike. Vi får se ;)
Morgendagen er forberedt, har laget 3 slags iskrem, og pavlova står for tur. Må bare handle først. (og før handling må man spise.. ellers blir det både dyrt og større sjangs for sprekk..)

Ha en flott 16.mai!

kattungen
16-05-11, 11:07
Åh, guri, det er sant - vektnedgangen har stoppet etter at jeg byttet fra Cola Zero til Pepsi Max! :( Da blir det Cola Zero fra nå av :p

lucifine
16-05-11, 12:46
Ikke rart det TM, det er sikkert forskjellige søtningsstoffer i dem. Ikke alle tåler alle like bra vettu!

Paris
16-05-11, 17:16
No sliter jeg så veldig med energien - har bare lyst å sove sove sove... er så ufattelig trøtt...:o

Ikke rart det TM, det er sikkert forskjellige søtningsstoffer i dem. Ikke alle tåler alle like bra vettu!

Trodde det var samme søtning i de...:p

lucifine
16-05-11, 17:52
Jeg har vært slapp den siste uken og etter sprekket i går kjenner jeg at jeg kunen sovet en måned.. :P

Skal prøve å sjekke hva som er i dem.. søke litt på nett...

lucifine
16-05-11, 17:57
cola light: Vann, syre (karbondioksid), farge (E 150d), surhetsregulerende midler (E 338, E 339), aromaer (inkl. koffein), søtstoff (aspartam, acesulfam K). Inneholder en fenylalaninkilde.
cola zero: Vann, syre (karbondioksid), farge (E 150d), surhetsregulerende middel (E 338, E 331), søtstoffer (Aspartam, Acesulfam K), aromaer (inkl. koffein), konserveringsmiddel (E 211). Inneholder fenylalaninkilde

pepsi max: Caffeine (mg) (http://www.pepsiproductfacts.com/caffeine.php) Potassium (mg) (http://www.pepsiproductfacts.com/potassium.php) Phosphorous (mg) (http://www.pepsiproductfacts.com/other.php?pg=1088) Acesulfame Potassium (mg) (http://www.pepsiproductfacts.com/infobyproduct.php?prod_size=20&brand_fam_id=1051&brand_id=1000&product=Pepsi+Max&prod_type=1026#) Aspartame (mg) (http://www.pepsiproductfacts.com/infobyproduct.php?prod_size=20&brand_fam_id=1051&brand_id=1000&product=Pepsi+Max&prod_type=1026#) Sucralose (mg) (http://www.pepsiproductfacts.com/infobyproduct.php?prod_size=20&brand_fam_id=1051&brand_id=1000&product=Pepsi+Max&prod_type=1026#)

trultemamma
16-05-11, 18:20
Det kan hende, Luci!

Jeg har bakt masse i dag jeg! :D Både til meg og barna/gubben. Og til i morgen.
Rundstykker og brød til dem og rundstykker til meg selv. :glis:

Har også laget to porsjoner is i dag, vaniljeis og en med atkinsbarer i, knallgodt! mmmm.

Middagen i dag dro meg rett ut av ketosen. :( Lapskaus var ikke tingen. Selv om jeg ikke hadde i poteter eller spiste gulerøtter så ble blomkål, purre, sellerirot og 3 gulerøtter på en hel kjele, for mye... :(

Tar det lang tid før man er i ketose igjen? Merker faktisk at jeg ikke er i ketose, er såååå sulten og fysen at fysj. Må nok ta meg et skikkelig fett og proteinmåltid i kveld.

Pavlovabunnen står i ovnen nå og jeg håper den blir god. :krysserfingre:

Bjella
16-05-11, 22:26
Bare en kort titt innom for å ønske alle en flott 17. mai dag i morgen.
Jeg er klar, med lavkarbo pølser, to lavkarbokaker og lavkarbo pølsebrød.
Nå skal vi prøve oss på en, for oss, tidlig natt.

Et lite spørsmål må jeg også snike inn. Har ikke satt meg inn i sjokolade kunnskapen. Men har forstått at det er greit med 70 / 85 % sjokolade. Men står det ikke en haug med karber bak på disse? Noen som kan gjøre meg raskt litt klokere. Den ene kaka som jeg har bakt er det "70% sjokolade" på.

Men igjen HIPP HIPP HURRA! HA EN STRÅLENDE FLOTT DAG I MORGEN.

marinor
16-05-11, 23:34
Hei
ville bare ønske dere alle en riktig god 17 mai.
Her har vi virkelig satset på lavkarbo meny på 17 mai. Jeg har nå stående i kjøleskapet: spekematfat, eggerøre, "potetsalat" ( bytta ut poteter med sellerirot), gele og ostekake( uten kjeksbotten). Ellers skal jeg lage lavkarbo rømmegrøt i morgen. Synest jeg begynner å få bittelitt taket på dette her lavkarbo kostholdet.

Paris
17-05-11, 00:50
Bare en kort titt innom for å ønske alle en flott 17. mai dag i morgen.
Jeg er klar, med lavkarbo pølser, to lavkarbokaker og lavkarbo pølsebrød.
Nå skal vi prøve oss på en, for oss, tidlig natt.

Et lite spørsmål må jeg også snike inn. Har ikke satt meg inn i sjokolade kunnskapen. Men har forstått at det er greit med 70 / 85 % sjokolade. Men står det ikke en haug med karber bak på disse? Noen som kan gjøre meg raskt litt klokere. Den ene kaka som jeg har bakt er det "70% sjokolade" på.

Men igjen HIPP HIPP HURRA! HA EN STRÅLENDE FLOTT DAG I MORGEN.

God 17. mai feiring til dere alle!! :)

Jo vi kan spise 70 % sjokolade. Jeg også reagerer på alt karbo-innholdet, men siden det ikke blir så mye - fordelt på hele kaka går det greit. og en annen ting er vel at det er mye fett også - som demper virkninga. Men helt enig - jeg skjønner ikke helt dette:o

Holtapp
17-05-11, 10:30
Veiedagen mine er i dag 17. mai og fra starten 02.05 til i dag har jeg gått ned 3,9kg som jeg er kjempefornøyd med.
Jeg har blitt frelst av lavkarbokuren.( føles sånn ;))

Veldig kjekt å lese her inne om alle som er så flinke. Men jeg kjenner at det er en del spørsmål som dukker opp hos meg også....

Kan vi ikke drikke pepsi max? Jeg drikker pepsi max, men det er ikke mye, og heller ikke hver dag.

Hvor nøye er dere på karbene? Jeg prøver å holde meg til max 15pr dag, men tror ikke alltid jeg er like flink. Skriver ikke ned og har derfor ikke full kontroll. Men er i ketose hele tiden, så da er det greit tenker jeg.
70% sjokolade??? Forstår ikke helt den. Men har også hørt at fettet skal kunne utjevne...?

Takk for alle innleggene det er til god hjelp og inspirasjon!
Gratulerer med dagen alle sammen! http://https://www.askoy.kommune.no/GetFile.aspx/images/EPII_ID/2376/EPIT_ID/org

Buck
17-05-11, 18:33
Innom for å gratulere alle med dagen! Håper dere har hatt en kjempefin dag:D

Euphita
17-05-11, 20:12
Juhu, jeg har greidd å gjennomføre lavkarbo hele 17.mai !

Og jeg drikker pepsi max hver eneste dag ;) Går ned, kanskje ikke så mye og kjapt som enkelte andre- men jeg går ned iallefall :)

Holtapp
17-05-11, 20:19
Juhu, jeg har greidd å gjennomføre lavkarbo hele 17.mai !

Og jeg drikker pepsi max hver eneste dag ;) Går ned, kanskje ikke så mye og kjapt som enkelte andre- men jeg går ned iallefall :)
Så flott Euphita! Flink du har vært å spise lavkarbo hele 17.mai, respekt av det. Jeg måtte ty til et kakestykke, men det ser ut til å ha godt bra for jeg er fremdeles i ketose. Fornøyd med den så lang, dvs jeg må vel sjekke senere i kveld også ;)

lucifine
17-05-11, 20:20
Gratulerer med dagen alle sammen!

I går laget jeg nistepakke til meg selv og i dag ble den glemt igjen hjemme. Hurra! Så det ble nødmat hos bestemoren min og nå spiser jeg nistematen. Hehe. Sprakk bare pittelitt: smakte to sjokoladekuler hos bestemor. Men helt seriøst tror jeg ikke de kan utgjøre det helt store altså. Er ihvertfall på vei tilbake, fikk lyserosa/mørkerosa utslag på sticken i dag så da er jeg ihvertfall der jeg var før sprekken min på søndag. Hadde følt meg beroliget dersom den ble helt mørkerosa meeene...

Veide meg i dag og har visst gått ned 3,1kg. Før mat ihvertfall for etter mat veide jeg en hel kilo mere :flau:

Namba
17-05-11, 20:27
God 17. mai alle sammen. :)

Jeg fikk spørsmål om jeg har gått ned i vekt i dag, for jeg var så smal rundt midjen.:) det var jo kjekt å høre. Jeg har ikke gått ned mer enn et par kilo, men jeg synes selv også at det har begynt å vises.

Cirius
17-05-11, 20:45
Gratulerer med dagen alle sammen!!

Har hatt en strålende 17.mai her i dag tross litt regn. Har feiret dagen på jobb, og mannen måtte stresse hjemme alene med barna ;) Litt deilig det også...

Føler meg stolt, har kun levd lavkarbo hele dagen, ingenting annet har fristet. startet dagen med 2 egg + toast av proteinbrød med salami og ost. Lunsj på jobben i dag ble 2 små stykker lavkarbo sjokoladekake som jeg laget i går, men for å være ærlig så angrer jeg på at jeg brukte 86% sjokolade, den ble litt for stram i smaken. Neste gang blir det å prøve med 70%, kanskje med mint eller appelsinsmak :)
!7.mai middagen besto av marinert kyllingfilet med fløtestuet brokkoli og blomkål mos med en herlig stor smørklatt i :D

Håper dere alle har hatt en fin fin dag :)

FrustrertFrøken
18-05-11, 15:05
Jeg klarte meg dårlig på 17. mai! Hehe.. Men gjort er gjort og spist er spist ;) Er tilbake på kuren i dag. Jeg er vell kanskje litt dårlig motivert nå, for jeg skal til Bulgaria den 7. juni, å jeg er bombesikker på at jeg ikke klarer å bli slank nok til at jeg føler meg vel i bikini.. Hengemage og strekkmerker gjør seg ikke så godt på stranda nei :(

Paris
18-05-11, 15:45
Jeg klarte meg dårlig på 17. mai! Hehe.. Men gjort er gjort og spist er spist ;) Er tilbake på kuren i dag. Jeg er vell kanskje litt dårlig motivert nå, for jeg skal til Bulgaria den 7. juni, å jeg er bombesikker på at jeg ikke klarer å bli slank nok til at jeg føler meg vel i bikini.. Hengemage og strekkmerker gjør seg ikke så godt på stranda nei :(

Du er flink!! OG vet du? Jeg syns at magen og alt opptrer bedre allerede - for på lavkarbo blir jeg ikke så oppblåst osv... føler meg mye bedre uten klær nå på lavkarbo enn for 5-6 kg siden i forhold til vekta. Så stå på!! 7. juni er fortsatt litt tid til - så hvis du er superflink så kan du heller være stolt av deg selv! Dette går bra :) Vi heier på deg!!:heia:

FrustrertFrøken
18-05-11, 16:44
Du er flink!! OG vet du? Jeg syns at magen og alt opptrer bedre allerede - for på lavkarbo blir jeg ikke så oppblåst osv... føler meg mye bedre uten klær nå på lavkarbo enn for 5-6 kg siden i forhold til vekta. Så stå på!! 7. juni er fortsatt litt tid til - så hvis du er superflink så kan du heller være stolt av deg selv! Dette går bra :) Vi heier på deg!!:heia:

Åå, takk! :D You made my day :D Hjelper med litt oppmuntring :) Det er sant det, at man er mindre oppblåst:) Skal jobbe hardt med både ketolysen og treninga :D

trultemamma
18-05-11, 17:17
Dere er en super gjeng altså, veldig støttende og så godt å høre om andres gleder/frustrasjoner. Er ikke alltid lett å forklare at dette er "diett"..

Takk for at jeg får være hos dere!

Holtapp
18-05-11, 17:20
Jeg er såååå enig med deg trultemamma :)

Jeg har et spørsmål angående Atkins bar. Hvorfor står det at det er 18 karbohydrater bak på tabellen, mens fremme på baren så står det 2,8 karb*....
Det skjønner jeg ikke, er det noen som kan opplyse meg på det?

trultemamma
18-05-11, 17:36
Tror det har med sukkeralkoholer å gjøre. De påvirker vel ikke blodsukkeret slik som sukker. Men det er sikkert noen som vet dette bedre enn meg her ;)

trultemamma
18-05-11, 17:37
Vær litt obs på at noen tåler lite av de atkinsbarene. (dvs faller lett ut av ketosen)

Bjella
18-05-11, 19:27
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44124&highlight=sukkeralkoholer denne lærte jeg litt av.

Når dere fyser på kvelden, som jeg kan gjøre, hva spiser dere da? Jeg prøver å fokusere på mat med mye fett, er det lurt. Jeg har ennå ikke lest boken, venter på den i posten.

Unnimoor dette klarer du! Veldig enig i forhold til at man er mye mindre oppblåst. Jeg også skal snart inn i bikinien, og føler med deg.

Euphita
18-05-11, 22:19
Stå på ja jenter!
Jeg og merker at kroppen er fastere selv om den ikke er mange kilo lettere. Skal stå på frem til ferietur, da skal jeg ikke ha som mål å være i ketose- men skal spise lavkarbo, også fortsette ketolyse etterpå. Dette blir bra :)

Er himla trøtt for tida, og jammen sto det ikke i boka at man ofte er veldig trøtt i uke 2-3. Passer bra, og håper det stemmer ;)

Laget disse vaflene (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33944) i kveld,helt greie og metter godt (husker nok litt for godt smaken av hvetemel enda ;) ). Hadde ikke sukkerfritt syltetøy pga den vepsen, så rørte ut sukrinmelis i seterrømme. Det smakte godt det! Blir tilbehør til laks neste gang ja :)

FrustrertFrøken
18-05-11, 22:37
Jeg tror kanskje også at motivasjonen er litt dårlig fordi jeg vet at jeg nærmer meg et nytt svangerskap, å da kommer jeg til å bli en del tyngre :P Sist la jeg på meg 20 kg.. Det kunne jo vært værre, men jeg var ganske stor på slutten!

I kveld har jeg spist lavkarbo pizza :) Var ganske OK egentlig :)

Holtapp
18-05-11, 22:49
Takk for hjelpen :)

Euphita
18-05-11, 22:52
Åååå skal du få bære fram en liten spire! Så fantastisk!
Skrangler som ett uvær i eggstokkene her, men jeg har gjort mitt med 3 stk samt at alderen og ikke minst helsa ikke taler for flere :(

Men du vet Unnimoor, jo lettere du er før svangerskapet jo lettere blir det å gå ned etterpå :)

trultemamma
19-05-11, 08:12

Å så koselig, kjenner jeg blir litt misunnelig, men har fått 2 og det får holde så lenge...

Annne
19-05-11, 09:07
Hei folkens! Jeg har hatt en skikkelig tur utpå - både lørdag, søndag og 17. mai ble skikkelig karbodager.. Nå er det tilbake til hverdagen igjen, og en strengere hverdag enn før. Har desverrre ikke sett noen resultater så langt :( Så da må man til med sterkere lut! Skal kutte ned på ost og meieriprodukter (men jeg tror ikke jeg klarer å kutte alt - en dasj rømme til salater og en skyr i ny og ned får gå bra) og se om det får fart på vektnedgangen.

Det litt fine med en sprekk er at man kan virkelig smake på det brødet og de kakene man spiser, og jeg kjente at det virkelig ikke var så stas å spise det.. Og man blir SÅ fysen av å spise sukker! Herlighet, i går var jeg som en eksnarkoman. Bra jeg har masse te i skapet, det hjelper godt på!

ha en fin dag alle sammen!

Euphita
19-05-11, 11:13
Annne:godt du erfarte at brød ikke var så godt og hva sukker gjør med kroppen da :)
Men om du ikke har vært i ketose siden fredag er det vel ikke rart du ikke ser resultat enda ;) Tror ikke jeg ville kutta så drastisk ned på meieriproduktene før det er gått ett par uker, iallefall, kanskje lengre og :)

Nettopp stått opp jeg. Minstemann på 1,5 år har styra så mye i natt at jeg sov ikke. Lekkert :( Heldigvis skal sambo jobbe natta som kommer så han var hjemme og tok over i 7-tida i dagtidlig.
Grusomt når man ikke får sove altså.

Frokost som besto av salat med div er inntatt :)

Annne
19-05-11, 12:18
Euphita: Har ikke gått ned noe siden 1. mai, bortsett fra 2 kg i vann første uka.. Gikk litt ned etter det også, men så kom det bare tilbake på magisk vis.. Tror som sagt ikke jeg kommer til å bli helt nazi, men iallefall kutte ned på litt ost, fløte, sukrin og snacks, og heller prøve å øke mengden fet fisk og avocado og sånt..

Slitsomt å ikke få sove ja! Det er vanskeligere å spise riktig også, når man er trøtt og sliten. virker som om kroppen har lyst til å hjelpe på trøttheten med sukker og da kan det være vanskelig å stå imot! Bra at du har noen som kunne ta over da :)
Ønsker deg en fin dag videre!

Namba
19-05-11, 14:01
17.mai middagen besto av marinert kyllingfilet med fløtestuet brokkoli og blomkål mos med en herlig stor smørklatt i :D

Hvordan laget du fløtestuet brokkoli og blomkålmos? Det hørtes godt ut, så det kunne jeg tenkt meg å prøve.:) Bruker du krydder i?

Annne
19-05-11, 14:30
Hvordan laget du fløtestuet brokkoli og blomkålmos? Det hørtes godt ut, så det kunne jeg tenkt meg å prøve.:) Bruker du krydder i?

Jeg ELSKER grønnsaksmoser - og det er dødslett å lage. Selv moser jeg bare brokkoli, sellerirot eller blomkål med en liten klatt smør og en liten skvett med fløte. Og så er det godt med litt hvitløk, muskatnøtt, nykvernet pepper, persille osv oppi.. og litt salt. Har lest at noen bruker CF i stedet for fløte, for å få en litt syrligere smak. Siden grønnsaker ikke absorberer like mye som potet bruker man MYE mindre fløte og smør enn man ville gjort med potetmos.. Jeg ble helt sjokkert første gang jeg prøvde.

Namba, har du en god oppskrift?

FrustrertFrøken
19-05-11, 14:41
Skrangler som ett uvær i eggstokkene her, men jeg har gjort mitt med 3 stk samt at alderen og ikke minst helsa ikke taler for flere :(

Men du vet Unnimoor, jo lettere du er før svangerskapet jo lettere blir det å gå ned etterpå :)

Gleder meg til å få et lite nurk til ja :D (Forhåpentligvis)
Det er litt av grunnen til at jeg slanker meg egentlig:) For jeg tenker at hvis jeg begynner høyere og høyere i vekt for hver svangerskap så er jeg "stuck" til slutt! Hehe.

Paris
19-05-11, 15:07
Åå, takk! :D You made my day :D Hjelper med litt oppmuntring :) Det er sant det, at man er mindre oppblåst:) Skal jobbe hardt med både ketolysen og treninga :D

Så bra! Stå på!

Masse klemmer:)

Namba
19-05-11, 23:12
Jeg ELSKER grønnsaksmoser - og det er dødslett å lage. Selv moser jeg bare brokkoli, sellerirot eller blomkål med en liten klatt smør og en liten skvett med fløte. Og så er det godt med litt hvitløk, muskatnøtt, nykvernet pepper, persille osv oppi.. og litt salt. Har lest at noen bruker CF i stedet for fløte, for å få en litt syrligere smak. Siden grønnsaker ikke absorberer like mye som potet bruker man MYE mindre fløte og smør enn man ville gjort med potetmos.. Jeg ble helt sjokkert første gang jeg prøvde.

Namba, har du en god oppskrift?
Takk.:)

Jeg har mange gode oppskrifter, og disse er noen av mine favoritter.
Gyros midt nede på siden. Jeg bruker rikelig med CF istedenfor tzatziki. Mums. http://minlavkarbomat.blogspot.com/search/label/Gresk
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29343&highlight=minstens+chilisuppe
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11809&highlight=oste-lasagne
(jeg tilpasser etter egen smak (og fettnivå). Jeg bruker basilikum, oregano, salt og mye pepper til krydder. Ostesausen er så mye bedre enn pasta.)
http://lenabeatrice.net/ Her fant jeg oppskrift på en potetsalat som jeg lager mye.

Potetsalat
Inneholder 2,95 g. karbo pr 100 gram

300 g creme fraiche
50 g purre
40 g løk
35 g majones
Noen dråper søtningsstoff og sitronsaft.
Pepper

Namba
19-05-11, 23:18
Et lite ord for dagen til dere alle:
- Det er alltid for tidlig å gi opp.
Stå på alle sammen.:)

Cirius
20-05-11, 00:01

Veldig godt sagt :)

Euphita
20-05-11, 00:03

Ja den er jeg hjertens enig med deg i!

Leste først "det er alt for tidlig å stå opp!" Og det passet også siden jeg ikke fikk sove forrige natt, men greier jeg å legge meg i normal tid i kveld da? Nei da.....sambo jobber natt så da har jeg ingen til å sparke meg i seng heller. men nå MÅ jeg gå. Er sikkert en liten en som våkner snart .Sukk.

trultemamma
20-05-11, 00:11

:heia:

Paris
20-05-11, 09:29
Veiedag - og opp siden sist :mad:

FrustrertFrøken
20-05-11, 09:34
Slitsom morgen! Gikk inn til sønnen min, å fant ut at han hadde tatt av seg bleia i natt....... Med andre ord! Mye å gjøre rent!

Men ellers fornøyd!:) For jeg har gått ned 1 kg siden i går :D Skal steke meg svinefilet strimler med smelta smør og ost til frokost!:) Det er jo litt middags aktig, men fikk så lyst på :D

Euphita
20-05-11, 10:46
Ja da hadde du arbeid på morgenkvisten! Jeg er så kvalm i dag, skikkelig uvel. Kan ikke si at omelett og annen lavkarbo frister :( Ikke er jeg gravid heller ;) Usj ekkelt

Cirius
20-05-11, 11:16
Skjønner du har hatt en fin start på dagen unnimoor.... kjenner til den med barn som tar av bleien....

Paris: Ikke mist motet, det snur nok like fort, syns du har vært flink jeg!! :)

Euphita: God bedring til deg, håpe det er forbigående :klem:

Her ble det veiedag i dag, har egentlig søndager, men skal ut å reise i helgen, så måtte gjøre det i dag, klarer ikke vente til mandag :rodme: Fornøyd med resultatet som er -0,9 på fem dager. Totalt 5,3 kg borte nå etter vel 4 uker. Har begynt å få kommentarer på nedgangen og at klærne sitter løst, HERLIG :D

lucifine
20-05-11, 13:18
I dag ble det hjemmelaget tacosalat på meg! Takk til cola som inspirerte meg! Måtte ha litt mer krydder ann deg (tror mine smaksløk er nummen :P) og neste gang skal jeg ha oppi cayenne pulver oppi for å se om det "sparker mer i fra", men til og med mannen sa dette var godt! Neste gang skal jeg ikke glemme nachochipsene på hans porsjon ( :flau: ).

lucifine
20-05-11, 13:23
Veide meg i dag og dersom vekten stemmer så veier jeg 4,1kg mindre nå enn for fire uker siden. Kan ikke si at jeg merker noe på hverken klær eller mål, men nedgang er det!!! Er veldig fornyd med at vekta minker. Dersom jeg mister 1,9 kg til så vil jeg veie det samme nå som for 4år siden da jeg ble gravid med vesla. Yey!

trultemamma
20-05-11, 15:32
her er det vekta som står stille, men klærne sitter løsere.
Sliter med motivasjonen, men klorer meg fast til dette opplegget. Savner heller ikke noe etter disse ukene på lavkarbo.

Annne
20-05-11, 16:32
Sliter med motivasjonen, men klorer meg fast til dette opplegget. Savner heller ikke noe etter disse ukene på lavkarbo.

Stå på, Trultemamma! Jeg er overbevist om at dette kostholdet er det beste for kroppen. Nå holder jeg på å bake brød, og har spist herlig kokt egg og avocadosalat i dag. Unnet meg å kjøpe hjertesalat denne uka, og i dag har jeg kjøpt kokosmel. Det luktet helt fantastisk godt, og jeg gleder meg til å bruke det :) det er rart hvor stor forskjell en liten luksusting som det kan gjøre for motivasjonen! Plutselig ble mat gøy igjen.

Det kan jeg forsåvidt anbefale til alle sammen, ta dere en tur på helsekosten og brenn av et par hundre kroner på noen morsomme matvarer. I dag kjøpte jeg:

1 atkins peanut butter cups (De er HELT SYKT GODE)
1 Atkins coconut bar
1 pose kokosmel
1 pose mandelmel (billig type, bare 35kr for 250g!)

Nå skal jeg kose meg meg å bake noe godt i helga, og peanut butter cup'en skal få ligge der og friste meg helt til jeg ikke klarer å holde fingrene av fatet. Jeg mistenker at det ikke kommer til å ta lang tid..

Jeg har heller ikke gått ned noe, men jeg tenker at jeg får smøre meg med tålmodighet. Til syvende og sist er det ikke bare en slankekur dette her, og plutselig løsner det! :)

Bjella
20-05-11, 16:43
Huff migrene i dag, kom akutt i går. Ikke hatt det på over to år. Pyton! Men på bedringens vei heldigvis. I går kom endelig ketolyse boka også, gleder meg til å lese videre i den.
I dag tror jeg det blir rema 1000 pølser :D med selleri "chips", ungene skal få vanlig chips og vanlig pølser. En liten opprydning i kjøleskapet. Mann er ute på vift;) så jeg har fjernkontrollen for meg selv.

Hvordan gjør dere når dere er på farta. F.eks en lørdag med bytur, kanskje en tur på besøk hos noen ol. Jeg synes det er litt vanskelig å få i seg mat og blir kanskje kjempe sulten, men har ingenting for hånden og ikke så lett å få tak i lavkarbo mat på besøk. Er jo gjerne litt spontane ting dette.

Jeg var også veldig kvalm noen dager, tror kroppen fikk litt sjokk av alt fettet og da særlig fløte. Kuttet litt ned og det har gått bedre. Tror kanskje jeg ikke tåler fløte så godt, gir meg løs mage også. Må forske litt mer på det.
Trultemamma hva synes du er vanskelig, hva gjør det vanskelig å holde motivasjon oppe ? Dette klarer du! Det blir lettere og det virker jo! Snart vil du se det på vekta også.

Bjella
20-05-11, 16:55
Stå på, Trultemamma! Jeg er overbevist om at dette kostholdet er det beste for kroppen. Nå holder jeg på å bake brød, og har spist herlig kokt egg og avocadosalat i dag. Unnet meg å kjøpe hjertesalat denne uka, og i dag har jeg kjøpt kokosmel. Det luktet helt fantastisk godt, og jeg gleder meg til å bruke det :) det er rart hvor stor forskjell en liten luksusting som det kan gjøre for motivasjonen! Plutselig ble mat gøy igjen.

Det kan jeg forsåvidt anbefale til alle sammen, ta dere en tur på helsekosten og brenn av et par hundre kroner på noen morsomme matvarer. I dag kjøpte jeg:

1 atkins peanut butter cups (De er HELT SYKT GODE)
1 Atkins coconut bar
1 pose kokosmel
1 pose mandelmel (billig type, bare 35kr for 250g!)

Nå skal jeg kose meg meg å bake noe godt i helga, og peanut butter cup'en skal få ligge der og friste meg helt til jeg ikke klarer å holde fingrene av fatet. Jeg mistenker at det ikke kommer til å ta lang tid..

Jeg har heller ikke gått ned noe, men jeg tenker at jeg får smøre meg med tålmodighet. Til syvende og sist er det ikke bare en slankekur dette her, og plutselig løsner det! :)

Hva er atkins peanut butter cups? Bar? Det går fort litt penger på helsekosten. Jeg må snart sette meg inn i nettstedet iherb (tror jeg det het) som mange skryter av her inne. Litt å spare og sikkert mye spennende. Noen som har erfaring og anbefalinger, ja vet det finnes en egen tråd om det her inne. Men lurer på hva maiblomstene her tenker.

lucifine
20-05-11, 17:32
Hvor får du så billig mandelmel Annne???

Trultemamma: du må jo bare bli motivert av å se klærne løsne!! Herregud som jeg gleder meg til den dagen jeg VET klærne er løse på meg! (kastet alt som var for liten i fjor da vi flyttet så de fleste klærne jeg har nå er litt løse men jeg kjenner noen av jobb buksene passer bedre nå enn før så NOE skjer vel).

Namba
20-05-11, 18:20
Jeg synes også det er vanskelig å spise noe mens man er på farten. Nå finnes det jo ulike salater å få kjøpt da (aner ikke karbeinnholdet), men jeg spiser gjerne et større måltid før jeg drar og går heller sulten til jeg kommer hjem. Jeg holder meg mett i mange timer, så vanligvis går det greit. Jeg har kjøpt meg bacongull mens jeg var på shopperunde en gang.

lucifine
20-05-11, 18:26
uhm jeg gjorde noe virkelig desperat sist jeg var på tur.. Var i alle forrestninger og kikket etter varmeskap for jeg hadde så lyst på koteletter men ingen hadde. Jeg var da oversulten og ikke lyst på noe fornuftig, ville på det tidpunktet enten ha kotelett eller junk. Så hva ble løsningen? En kartong med fløte :P Men det funket! Om jeg gjør det hverdag er heller tvilsom, men mett ble jeg og jeg kunne kjenne hvordan blodsukkeret jevnet seg ut. Plutselig kunne jeg tenke rasjonellt igjen.. Men lærepengen ble vel egentlig: ikke vent til jeg er oversulten (som nå) for da blir det bare vasespising.

Mens vi er inne på vasespising: skal jeg steke biff eller spise reker nå? Er så sulten at jeg bare surrer rundt meg selv.. :p

Bjella
20-05-11, 18:36
uhm jeg gjorde noe virkelig desperat sist jeg var på tur.. Var i alle forrestninger og kikket etter varmeskap for jeg hadde så lyst på koteletter men ingen hadde. Jeg var da oversulten og ikke lyst på noe fornuftig, ville på det tidpunktet enten ha kotelett eller junk. Så hva ble løsningen? En kartong med fløte :P Men det funket! Om jeg gjør det hverdag er heller tvilsom, men mett ble jeg og jeg kunne kjenne hvordan blodsukkeret jevnet seg ut. Plutselig kunne jeg tenke rasjonellt igjen.. Men lærepengen ble vel egentlig: ikke vent til jeg er oversulten (som nå) for da blir det bare vasespising.

Mens vi er inne på vasespising: skal jeg steke biff eller spise reker nå? Er så sulten at jeg bare surrer rundt meg selv.. :p

Stek biff!!!

lucifine
20-05-11, 19:10
Da ble det biff, tre minimais, 50g blomkål og fløtesaus. Og fem paranøtter til dessert. =)

trultemamma
20-05-11, 19:28
Dere er så flinke!!!

På farten spiser jeg kyllinglår, salat fra salatbar med masse olje på, fløte i kaffen (som lucifine skrev her), en neve nøtter, drikker masse masse vann for å stagge sulten og ikke kaste meg over karbofristelsene. Men det går overraskende bra!

Jeg merker som sagt at klærne er løsere og i dag tror jeg jammen vekta har sagt stopp, den er nok batteritom. Mannen veide seg og jeg veide meg, jeg veide like mye som han! :O (han veier nok en del mer enn meg, er jo høyere og bedre trent enn meg :P ) Så nå skal vi prøve å bytte batteri og hvis ikke det funker så skal vi kjøpe ny. Ikke at jeg tror den juger, men kanskje den har hengt seg litt opp *håper*

Merker at jeg ikke er så sulten og fokusert på mat lenger, som det jo står i boka. Men at JEG skulle bli slik hadde jeg aldri trodd... Har ALLTID vært et matvrak, er utdannet kokk og simpeltent elsker å lage mat og spise mat. Forskjellen nå er at jeg alltid kun har "rene" råvarer og kan bruke fløte, rømme og smør med god samvittighet. :D
Man må ta med alle gevinster man kan.

Har lyst til å bake noe, men trenger tips til noe lettvint. (type muffins eller småbrød jeg kan kaste i fryseren, ja lavkarbo)

Euphita
20-05-11, 19:51
Kjekt å lese om dagene deres :)

Fant ut av kvalmen min, kom pga noen nye hodepinetabletter jeg fikk. Aldri mere om jeg tar dem!

Sliter med å spise i dag og, har ikke lyst på noe som helst. Igår ble det til at jeg spiste mandler sent på kvelden. Er sulten men får ikke til å spise.
Tom for energi er jeg og :(
Helt hjemme alene er jeg og! Ja foruten knerten da, men han sover jo. Ikke ofte det skjer når vi er en familie på 7 ;)

trultemamma
20-05-11, 22:45
Da skal du nyte stillheten og kose deg. :D Høres luksusaktig ut!

Vi er uten barn og uten planer i kveld, helt rart. Mamma kom å spurte om de ville være med til mormor og morfar og da var ikke gutta sene om å bli med. ;)

Paris
20-05-11, 23:04
ååå dere er så flinke :)

Holtapp
21-05-11, 00:59
Hjeelllp!!! Vekta har gått litt (o,6) opp etter 17.mai enda jeg bare spiste et lavkarbo-kakestykke, ellers holdt jeg meg til lavkarbo. I dag var jeg pluss 0,2 så det er på vei ned igjen,men litt tregt. Får utslag på ketose hver eneste dag/kveld....Kjenner jeg blir litt frustrert. Det var jo så kjekt når det gikk ca 300g ned hver eneste dag :D

Har bakt lavkarbobrød, kan det være formye karber i det mon tro?

Kjekt å lese hva dere skriver, jeg er innpå her flere ganger om dagen :D Godt å vite at vi er flere som prøver så godt vi kan :)

Hva gjør jeg galt? Er det normalt at det stopper litt opp i uke 3 ?

lucifine
21-05-11, 08:52
Ja har hørt at det stopper opp i uke tre.

Annne
21-05-11, 10:07
Atkins Peanut Butter Cups er små sjokoladeformer, på størrelse med en liten muffins, men ganske flate, som er fylt med peanøttsmør. Det smaker helt himmelsk, uten rare bismaker overhodet så vidt jeg kjente. Mine ligger fortsatt i skapet, men det er en skikkelig viljestyrke-test å la dem ligge.

Det billige mandelmelet kjøpte jeg på Kinsarvik i Bergen. Det er ikke fettredusert, og ser egentlig ut som bare vanlige helt finhakkede mandler. Men da slipper jeg å gjøre jobben selv, til nesten samme pris som hele mandler.

Ellers har Kinsarvik veldig billige paranøtter. Bare 29kr for en pakke på 200g, i motsetning til Den Lille Nøttefabrikken, der tilsvarende mengde koster oppunder 50kr.

Euphita
21-05-11, 12:19
Vanlig at det stopper opp ja Holtapp, også er det mange som går opp i tida rundt mens. Det gjorde jeg.

Har faktisk sovet ganske bra i natt og laget meg omelett til frokost. God start på dagen :)
Andre halvdel av omelett ble lunch. Tenker å lage pizza til kvelds. Vet jeg fant en oppskrift på pizzabunn uten masse spesielt nedi.

I går kveld måtte jeg tvinge i meg noe mat. Laget en smoothie av 0,5 dl fløte, 1 egg, sukrin og 50g bringebær. Det ble godt!

lucifine
21-05-11, 12:20
ah nå ønsker jeg at jeg bodde i Bergen.. Elsker paranøtter og de er svindyre her!!

Euphita
21-05-11, 13:26
Ja det var den beste grunnen for å flytte til Bergen Lucifine :humre:

Nå står disse muffinsene (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27932) i ovnen! Jeg er spent på resultatet :)

Annne
21-05-11, 13:33
Euphita: Gi oss en oppdatering når de er ferdige da! Jeg har SÅ lyst til å bake noe av kokosmelet jeg kjøpte i går, og disse har jo fått gode tilbakemeldinger..

Egentlig er jeg veldig gira på noe med sjokoladesmak.. Muffins eller kladdekake eller noe sånt. Noen som har gode oppskrifter på lager?

Euphita
21-05-11, 13:38
Åh de var gode!
Nå måtte jeg smake mens den enda var varm da, hehe men konsistensen er omtrent som vanlig muffins. Jeg aner bittelitt kokos-smak i bakgrunnen men den er ikke fremtredende!
Sto med 70% sjokkis og lurte på å ha oppi, så det kan du sikkert bruke!

Euphita
21-05-11, 13:41
Jeg la ett par frosne bringebær i hver muffins, var godt det og men ser for meg at sjokolade hadde sikkert vært mmmm.
Uff, nå spiste jeg nr.2 og :lol:

Namba
21-05-11, 16:29
Da jeg begynte på ketolyse for tre uker siden, bestemte jeg meg for å holde meg unna vanlig godteri i tre uker. I går var dagen endelig kommet og jeg koset meg med god samvittighet. I dag er jeg tilbake på lkhf og koser meg med lkhf med enda bedre samvittighet.:D Jeg har gått 5-6 km på roller blades og støvsugd hele huset, så nå skal det bli godt å få dusjet, men så fornøyd med egen innsats da.:)

Nesten alle her skriver at de har fløtesaus til maten, men hva gjør dere for å smakssette den? Det er så greit å få nye ideer. Til biff bruker jeg å steke bacon (og sopp noen ganger) i små biter og koker utav panna med fløte. Med litt salt og ganske mye pepper så blir det topp til biff og brokkoli. Kan også kokes ut til det blir bacon- og soppstuing.

lucifine
21-05-11, 17:53
Mine fløtesauser er nokså A4, utkok av pannen og litt krydder. Muligens pittelitt av en kraftterning dersom det er lite utkok fra pannen.

I dag har jeg faktisk syklet! Hadde snuppa bakpå for første gang (hun er 16-17 kg) og det syntes hun var DØDSMORO! Fikk faktisk kjeft da vi kom hjem for hun vilel sykle mer.. Mannen tror det var ca 4 km, jeg syntes det var passe lang tur jeg. Akkurat passe sliten. :)

Annne
22-05-11, 11:42
Jeg lagde også muffins i går, etter samme oppskrift som Euphita. Jeg knuste 25g 17% sjokolade oppi, og i halve røra blandet jeg i ei spiseskje kakaopulver også. Resultatet ble veldig bra :) Jeg slengte oppi litt fiberhusk også, vet ikke om det hadde vært nødvendig.. Og i motsetning til mitt gamle høykarbo-jeg, var det nok med en muffin.

Spiste en etter frokost i dag også. Var skikkelig fysen, men klarte til slutt å ta knekken på det med en kopp te med fløte. Det ble så mektig at jeg bare klarte halve koppen. Nå er det eksamenslesing på timeplanen, og en treningsøkt litt senere :) Ha en fin søndag alle sammen!

Paris
22-05-11, 11:51
Her står vekta bom stille :(
Nå er det INGEN kunstig søtning

Namba
22-05-11, 12:48
Her står vekta bom stille :(
Nå er det INGEN kunstig søtning
Du har jo gått ned fem kilo, så det handler nok om å gi kroppen litt tid. Det løsner helt sikkert igjen. jeg vet hvordan det er. Jeg er utålmodig selv jeg og jeg var enda mer utålmodig forrige gang da jeg skulle ned mye mer. Men jeg kom i mål.:)

Holtapp
22-05-11, 12:49
Hei Paris,
Samme her.......:S

Får så lyst å bare drite i hele kuren og spise noe. graps :P.
Så jeg jobber godt med meg selv om dagene. Leste også at manglende grønnsaker kunne være årsaken, men jeg har grønnsaker hver dag til middag.... Spiser sikkert ikke nok ..... ååå kjempefrustrert.
Det må jo løsne.....

Euphita
22-05-11, 13:19
Det løsner helt sikkert!
Har på følelsen av at jeg ikke har gått ned noe jeg heller, mandag er veiedag men holde ut, det skal jeg :)

Holtapp
22-05-11, 14:10
Veiedag på tirsdag og håper det har stabilisert seg til det. Det var jo så veldig motiverende når det gikk ned heleveien. Pluss jeg leser om alle disse som har gått ned så sinnsykt mange kilo på kun noen måneder....
Fokus :D har jo kun holdt på i tre uker :D
Nå er det kyllingvinger med salat til lunsj.

lucifine
22-05-11, 14:39
De sier at en skal ha grønnsaker til hvert måltid, så da lurer jeg på: hvilke grønnsaker spiser dere til frokost og kvelds? Her er det nemlig bare grønnsaker til middag og jeg trenger litt inspirasjon.

Annne
22-05-11, 15:34
Åh, folkens.. Vet dere hva som skjedde med meg i dag? Jeg satte med tilbake for å lese pensum, leste en stund, og ble skikkelig søvnig.. (Satt i senga og leste, kanskje ikke det lureste jeg har gjort) Først duppet jeg av der jeg satt, med boka i hendene, så la jeg meg ned - - og plutselig var klokka tre! Herregud. Jeg aner ikke når jeg sovnet, men det kan ikke ha vært mye over ett.. Kan det være fordi jeg er tilbake i ketose etter noen dager på "kjøret"? Blir nesten bekymret for at jeg skal være gravid jeg - min venninne merket at hun var gravid fordi hun var så sliten hele tida..

Lucifine: Jeg spiser mye squash, asparges (koster bare 19kr på Kiwi nå! Løp og kjøp!), tomat, brokkoli og blomkål(begge gjerne som pure/mos), sellerirot, kjørvel, champignon, hjertesalat(kongen av alle salattyper!), agurk, purreløk og aubergine.

Squash passer til all slags mat og er kjempegodt å surre med champignon og purreløk, og kanskje litt fløte eller CF. Det tror jeg må være mitt favorittilbehør. Ellers synes jeg denne aspargessalaten med chevre (http://bama.no/eway/default.aspx?pid=241&trg=MainLeft_6138&Main_4489=6128:0:10,2476:1:0:0:::0:0&Main_6128=6135:0:10,2557&Content_6140=6185:0:10,2758&MainLeft_6138=6181:1638347::0:6180:1:::0:0) så sykt digg ut! Bama er et bra sted å surfe rundt for inspirasjon til nye grønnsaker man kan bruke. De har faktisk også bedre næringstabeller på grønnsaker enn næringsinnhold.no har. En ny grønnsak på repertoaret kan være motiverende hvis man er litt matlei også, synes iallefall jeg.

Til frokost må jeg innrømme at det ikke så ofte blir grønnsaker.. JEg spiser sjelden kveldsmat, det blir ofte to "lunsjer" og sein middag. Ellers regnes sikkert bringebær til "grønnsaker" i denne sammenheng, eller? Poenget er vel at de inneholder litt karber, og masse vitaminer og good stuff..

Paris
22-05-11, 19:41
Ja jeg har nok en del å gå på når det gjelder grønnsaker.. det må jeg bli flinkere til å spise. Kanksje for lite kh som gjør det at vekta stoppa opp?:confused:

Euphita
22-05-11, 19:48
Uff nå må snart energien komme tilbake til meg. Er helt skutt for tida jeg :(

trultemamma
22-05-11, 21:10
Anne: samme her, leser pensum og sovner i bøkene.... :S

Jeg har spist lavkarbopizza i helga og lavkarbois. mmmm. Nydelig.
Trives veldig godt med denne maten, vil ikek bytte tilbake!!

Euphita
22-05-11, 21:42
Helt enig Trultemamma! Jeg vil heller ikke bytte tilbake til høykarbo!

Har du oppskrift på isen?

trultemamma
22-05-11, 21:51
Her er min vri av denne oppskriften jeg fant her inne:
LAVKARBO IS; cookies `n &cream
3 eggeplommer,
en kartong pisket kremfløte,
litt vaniljeessens, 10 dråper
Har prøvd sukrinmelis og stevia, neste gang blir det en blanding av disse to.
Har også lært av Iset at det er smart å ha i gelatinpulver for å hindre at isen krystalliserer seg, så jeg blandet ut litt gelatinpulver i varmt vann før jeg hadde det i.
Lag eggedosis, bland i kremen og smak til med søtstoff og smak.

Ha 2-3 Decadence-advantagebars og et par neve nøtter (brukte nøtteblanding fra Plantasjen (!)) og grovhakk dette.
Bland alt sammen og frys.

Nydelig. Min (og familiens) favoritt!

trultemamma
22-05-11, 22:04
Og totalt kh i hele røra er ca 9 kh. :)
Kan kutte ut sjokoladen og ha i kun nøtter og vaniljeessens, skitgodt det og! :)

Har variert masse og det er vel bare smaken (og kh) som avgjør hva man liker best.
Bringebær tenkte jeg å prøve også.

Euphita
22-05-11, 22:12
Åh guri :sikle: høres bare fantastisk ut!
Tusen takk, den skal noteres og lages!

Sliter med frokosten jeg, nå fant jeg noe de kaller ostekjeks så det skal jeg jammen prøve.

Paris
22-05-11, 22:33
Uff nå må snart energien komme tilbake til meg. Er helt skutt for tida jeg :(

Kjenner meg sånn igjen - skjønt jeg føler meg litt bedre idag:p så håper det skjer... Men jeg har seriøst sovet sååå vanvittig de siste ukene at folk rundt meg reagerer veldig negativt - og det forstår jeg jo:o

lucifine
22-05-11, 22:51
Jeg er også helt tømt for energi (skjønt det er litt bedre i dag). Trodde det var bare meg..

Cirius
22-05-11, 23:23
Her er energien svært varierende, men for det meste så er det rikelig å gå på :)

Håper dere andre også snart får kjenne energien bobble :D

Nok en fin helg er over, har feiret min bestemors 80 års dag, og klarte stortsett å holde meg til lavkarbo kaken jeg lagde *stolt* Ketostixen har vært lilla hele helgen, men samtidig føler jeg på kroppen at jeg har gått opp i vekt, men krysser fingrene for at det bare er fantasi....

Neste helg blir en enda større utfordring, men her får vi ta utfordringene som de kommer ;) Prøver å være evig optimist!!

Namba
22-05-11, 23:25
Å spise middagsrester til frokost og kvelds gjør det lettere å få i seg grønnsaker til alle måltider. En salat gir litt grønt det også. Jeg spiser stort sett varm mat til alle måltidene, og da blir salat og grønnsaker nokså naturlig tilbehør. Dersom du spiser brød kan du ha agurk og paprika oppå pålegget. Det hjelper jo litt, på samvittigheten om ikke annet.;)

Euphita
23-05-11, 12:19
Mandag og veiedag. Bare 200g ned denne uka :(
Men jeg vet hvorfor tror jeg. Vært noen tøffe dager og når jeg er så sliten så greier jeg ikke å spise, er nok derfor. Har vært i ketose hele tiden.
Samt at jeg har hatt uka mi, den gjør vel også sitt.

Tufso86
23-05-11, 13:31
Kan jeg bli med her, selv om mai snart er over?

Det har gått to og et halvt år siden fødselen, og enda er det fem kg som sitter fast. Håper de slipper taket med lavkarbo slik at jeg kan bli skikkelig fornøyd med kroppen min igjen! Jeg har en venninne som spiser lavkarbo med fantastiske resultater, så på lørdag bestemte jeg meg for å prøve også startet jeg på søndag.
Jeg synes det er litt vanskelig å sette seg inn i alt, men prøver meg frem denne uken og ser om det gir resultater. Hvis ikke må jeg jo forandre på noe. Men jeg får i meg mye kjøtt (bacon, kylling, entrecote, koteletter), fløte, egg, brokkoli og blomkål, litt bær, og mye deilig ost. Sliter litt med planlegging av frokost siden jeg ikke har tid til å tilberede og steike så mye før jeg går på jobb, men det meste kan vel lages klart kvelden før ;)

Stå på alle sammen, dere er flinke og virkelig en inspirasjonskilde!

suzeline
23-05-11, 14:08
her går det treigt faktisk gått opp litt den siste uka og er inne på tanken med å gi opp.... prøver en siste gang...beg for ett par dager siden å øke inntak av fett og vann (har vært litt dårlig på den kanten) blir kvalm av så masse fett så nå er det 1 skje med meierismør og 1/2 l vann før hvert måltid.... det endte med løs mage i dag som nesten gikk i buksa

kattungen
23-05-11, 14:26
Uff, jeg har en skikkelig drittdag :( kroppen min er virkelig i ulage, den later som om den er gravid, mens alle tester er blendahvite, og alt jeg har lyst på er melon og selleri med blåmuggost! :confused: Men men, TR dukker nok snart opp, for flere blanke tester pleier å tyde på det :rolleyes: Tar i alle fall en liten ketolysepause i dag, med piel de sapo-melon, og så får vekta gjøre som den vil! :D

Annne
23-05-11, 15:57
Kattungen: Jeg lider også av innbilt graviditet (håper jeg). I dag ble jeg skikkelig lei meg og begynte å gråte av en filleting som ikke egentlig var noe problem en gang.. Sånn er jeg aldri! Småømme bryster og veldig sliten. Må vel ta en test bare for å avkrefte det hele..

Nesten litt godt å se at det er flere her inne som sover og sover og er slappe og slitne. Da er det vel normalt!

trultemamma
23-05-11, 17:06
Jeg går da IKKE ned... :gaah:

Kjempefrustrert.
Inntaket ligger på 74-76% fett, 19-22%protein og rundt 4% kh på det jevne.

Har ikke spist frukt, sukker, poteter, brus, kaker, kjeks eller noe annet.

Kan sukrin påvirke så jeg ikke går ned? Det er det eneste "søte" jeg har spist, og det er ørlite det også. Og nøtter da.

Sukk, like før jeg gir opp... :(

lucifine
23-05-11, 17:35
Jeg hadde tatt bort sukrin før jeg tok bort nøtter jeg..? Men det er meg det..

Paris
23-05-11, 18:12
I dag er energien en helt annen! Begynte dagen med spinatsuppe og egg som i går - men tok en ekstra klatt smør i suppen! Holdt meg mett til middag - som var kylling, smør og blomkål+brokkoli... Det var helt nydelig. Kanskje jeg har vært for slapp med grønnsakene... det er litt typisk meg å "glemme" at jeg faktisk trenger litt kh i form av grønnsaker. Så håper jeg klarer å legge meg i normal tid i kveld - så jeg kommer tidlig opp i morgen. Å snu døgnet er helt umulig - funker dårlig på jobb om dagen:o

Euphita
23-05-11, 19:47
Sukrin kan gjøre at det stopper opp visstnok ja :( Spørs om det gjelder meg også.

trultemamma
23-05-11, 19:53
Hmmm, spiste sukrin på 17.mai, stevia i teen 18.mai.. Kan det virkelig henge i så lenge??

Euphita
23-05-11, 19:55
Ellers så er vi bare inne i en "sånn" uke Trultemamma :)
Jeg leste nettopp tråden som Buck startet, om bivirkninger. Der sto det noen flotte innlegg som jeg tar med meg videre :)

FrustrertFrøken
23-05-11, 19:59
Jeg skammer meg sånn.. Jeg sprakk så */&"/#& i helga! Å ikke bare på lørdag.. Spiste både poteter og godis! :( Dumme meg! Burde ikke la meg påvirke av de rundt meg..

Akkurat nå er jeg syk, men jeg har spist ketolyse mat alikevell.. Det kan jeg egentlig være fornøyd med, for i fortiden har jeg alltid droppa ut når jeg har vært syk! Sitter i skrivende stund å knurrer til samboeren min som sitter å spiser en middag jeg har veldig lyst på....

Euphita
23-05-11, 20:01
:klem: så flott at du er tilbake på ketolysemat!
Sprekker kan skje, og de er jo ikke farlige- sålenge de ikke kommer ofte og varer lenge. Da er det vel en risiko for å ha vansker med å komme i ketose tilslutt.
Du er tilbake, nå er det bare å se framover ;)

Var det godt med poteter og godis da? merka du noe på kroppen?

trultemamma
23-05-11, 20:05
Unnimor: Så bra at du kommer tilbake til ketolysedietten! Noen sprekker må vi vel ha. Viktigste er vel den store helheten. På sikt redusere inntaket av disse kh rike matvarene og velge å unne seg noe. Synes du er flink som hopper på igjen! Stå på videre!

FrustrertFrøken
23-05-11, 20:17
Tusen takk dere :) Er egentlig godt å være tilbake på kuren! :)
Jeg fikk ikke noe sånn "hangover". Men jeg ble kanskje litt slappere. Å så var jeg i dårlig humør fordi jeg hadde dårlig samvittighet :(
Jeg er bombesikker på at jeg kommer til å klare meg dårlig når vi skal til Bulgaria, men jeg MÅ bare begrense meg litt :) Føler at jeg må kose meg litt på ferie.. Men jeg trenger kanskje ikke spise alt jeg kommer over av kh :P hihi
Redningen min er bringebær med krem og atkins barer! :)
Stå på dere også! :D Kjempe flinke er dere :)

trultemamma
23-05-11, 20:18
Unnimor: jeg skal på jentetur til Tyrkia etter eksamensjaget er over. Det blir hardt med ketolysekost ja.. Men satser på mye grønnsaker, rent kjøtt og lite fett og kh. Så får vi bare se... Satser også på å drikke masse masse vann (!) så sulten ikke gjør at jeg kaster i meg alt jeg ser av kh...

Paris
23-05-11, 20:28
Uff, jeg har en skikkelig drittdag :( kroppen min er virkelig i ulage, den later som om den er gravid, mens alle tester er blendahvite, og alt jeg har lyst på er melon og selleri med blåmuggost! :confused: Men men, TR dukker nok snart opp, for flere blanke tester pleier å tyde på det :rolleyes: Tar i alle fall en liten ketolysepause i dag, med piel de sapo-melon, og så får vekta gjøre som den vil! :D

Huff da!! Helt syke lyster du har da ;) Håper melonen smakte! Snart er du back in track - og husk! DU kan være gravid selv med blanke ark ;)

Masse lykke til!!!

Namba
23-05-11, 22:44
Jeg har heller ikke gått ned noe siste uka. Det er kjedelig, men jeg trøster meg med at jeg synes kroppen ser bedre ut. Det kan hende at jeg har spist litt mye siste uka og at det har gjort at jeg ikke har gått ned i vekt. Kanskje er det bare at kroppen trenger litt mer tid. Kanskje skyldes det utskeielsen jeg hadde i helgen. Jeg vet ikke. Men sånn ble det denne uka, så håper vi på bedre lykke uka som kommer.

Bjella
23-05-11, 23:41
Ikke noe nedgang her eller verken i vekt eller cm :sur: Skylder på mensen jeg. Og så virker det kanskje som vi alle er i en slik periode som det stopper litt opp. Veldig trøst for meg. Jeg tar meg 1 uke ketolysepause i varmere strøk, om ikke aska stopper oss. Så kommer jeg nok tilbake litt feitere men brunnere ;)
Håper jeg ikke går på en smell når det gjelder alkohol, blitt litt skremt av historier her inne. Får ta det litt piano.
Så er jeg klar igjen når jeg er tilbake, har ikke dårlig tid (mantra til meg selv).
Ønsker alle en strålende uke med oppadgående humør og nedavgående vekt.

kattungen
24-05-11, 06:48
Enda en blendahvit test (denne gangen dukka ikke engang kontrollstreken opp! http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/default/sur.gif (http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=561762#) ) så jeg må vel bare innfinne meg i å vente på at TR skal dukke opp :(

Ellers har gårsdagens "utskeielse" (rundt 40 gram karbo) gjort sitt for vekta - ned fra 84.1 til 83.6 :lol:

wonderwoman
24-05-11, 07:52
Uæææ, OPP 1,5 kg!!! Jeg hadde en operasjon på fredag, og gikk ut av ketolyse to dager i forkant. Men fråtset på ingen måte, spiste et par skiver fedon-brød og ekstra nøtter og grønnsaker. Dagen etter operasjon var jeg tilbake i ketolyse. Det er skikkelig deprimerende at det gjorde så voldsomt utslag!

Annne
24-05-11, 08:03
Kattungen, hvis ikke kontrollstripen dukker opp, er testen ødelagt! Ta en ny :P

I dag hadde jeg gått ned! Hurra! Jeg tipper at for min del er det alkohol som har vært partystopper.. Ikke at jeg drikker så himla mye, men det har vært en del anledninger i tillegg til fredager og lørdager der det har blitt servert vin og gjerne vært fri bar utover kvelden. Og da blir det jo så man tar et glass eller to. Men nå kjører jeg hvitt hvitt hvitt fram til eksamen den 17.juni. Så skal vi se da, om ikke kiloene raser av ;)

I går spiste jeg blomkål- og brokkoligrateng til middag. Ferdig kjøpt i pose. Velgid god og sykt enkel middag, men nå begynner jeg å lure på om den ikke inneholder litt vel mye karbo. 27g på hele pakka, og jeg spiste nok 2/3 av den.. Jaja.. Kanskje det passer bedre som tilbehør.. :S

Annne
24-05-11, 08:06
Wonderwoman: Sikker på at du ikke bare holder på litt vann eller noe? Det høres rart ut at du skal ha gått opp så mye av så lite... Kjører de ikke på med saltvann og greier under operasjoner? Medisiner kan også få deg til å holde på vann..

Bjella: GOD TUR!!! :D

@maritamor
24-05-11, 09:03
Hei,
Kan jeg henge meg på ?
Jeg har gått på egenkomponert lavkarb men har tullet litt siste mnd. nå er jeg igang igjen.
Har kjøpt Ketolyseboka og tenkte å prøve dette for å få fortgang på nedgangen.
Jeg begynte 14.januar og veide 117.5 idag veier jeg 105 så jeg har gått ned 12.5 kg er ikke verst det.
Men har mye å gå ned fortsatt så mitt neste delmål nå er å komme under 100.
Igår spiste jeg fint legger inn på kostbok på nett og har ca 75/20/5 som jeg prøver å holde meg på.
Igår ble det 11 karber aldri ligget så lavt,er spennede å prøve noe nytt iallefall og spennende å se om effekten er bedre enn på min egenkomponerte.

Euphita
24-05-11, 10:33
WW: vil tro at du har mere vann i kroppen ja. Får deg sikkert en hyggelig overraskelse etter hvert :)

Annne:jeg bruker å lage slik grateng selv, tar ikke så lang tid det heller :) Bruker det som tilbehør jeg ja :)

Maritamor: velkommen! Her er det plass til alle som vil :)
Grattis med flott vekt-tap :heia:

Kattungen: sier som Annne, da er testen ødelagt ;)

I går var jeg flink til å legge inn hva jeg har spist på diett.no, og det tror ejg er lurt for min del altså. Tror ikke jeg spiser nok og rett når jeg ikke gjør det. Dermed måtte jeg jo snike meg på vekta idag og....som viste ett langt hyggeligere tall enn i går :D

kattungen
24-05-11, 11:06
Jeg har kjøpt ny test, så nå får jeg sikkert mensen før jeg rekker å ta den :p

lucifine
24-05-11, 11:19
Velkommen til Maritamor!
Kattungen: spennende!!
Euphita: hva er egentlig "nok mat"?

Euphita
24-05-11, 11:52
Lucifine: da tenker jeg nok i den forstand at jeg får i meg ca.15 g karber og at prosentfordelingen mellom fett, protein og karber er 70/25/5 sånn ca.

Har hatt noen trasige dager her og jeg har vært usigelig sliten, dermed spiser jeg ikke noe særlig mat og langt fra den fordelingen som er anbefalt. Har vært i ketose hele veien, men ser ut som det ikke hjelper meg så lenge jeg kanskje spiser for mye protein i forhold til fett og for lite karber samt for lite grønsaker.

Euphita
24-05-11, 11:52
Kattungen: prøver dere på en spire?

trultemamma
24-05-11, 12:38
Dagen før dagen her, i morgen er det første eksamen og jeg er spent.
Tror jeg har til dels kontroll, og matpakken er planlagt og innkjøpt :)
Salat med scampi (som jeg skal marinere og steke i kveld), fetaost og friske urter. :D

Jeg har ikke gått ned mer, jeg heller. :(

Kanskje eksamensstresset har ført til at jeg "holder" på kiloene?

Annne
24-05-11, 13:25
I dag tror jeg at jeg har spist for lite fett , for jeg er dødsfysen. Eller kanskje jeg har gått med kaloriunderskudd de siste dagene .. Jeg har uansett begynt å tenke hardt på å kombinere marengsbunn med mascarponekrem.. Og kanskje noen friske bringebær på toppen.... mmMMmMM ;)

(det går altså ganske sakte med eksamenslesingen)

Lykke til i morgen Trultemamma! :heia:

FrustrertFrøken
24-05-11, 18:58
Hva mener dere om Atkins barer?
Jeg kjøpte en pakke med 15 stk for noen uker siden, å den er snart borte :P
Jeg har spist opptil to på en dag uten at det har gjort noe skade på ketosen eller vekta..

En annen ting.. Jeg er SYKT kresen! Jeg er absolutt ikke noe salat menneske, hater avokado og har dårlig tid og dårlig råd! Når jeg i tillegg går på medisiner som senker matlysten så går dagene dårlig.. Jeg får nesten aldri i meg gode karbohydrater.. Tror kanskje jeg har kommet på under 10 kh de siste dagene. Noen som har gode tips?
Skulle virkelig ønske jeg likte avokado altså.. Hehe.. Synes det er sånn rar smør-konsistens på den :P

Holtapp
24-05-11, 19:12
Hvor finner jeg den linken om bivirkningene?

Euphita
24-05-11, 19:40
Denne tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44355) Holtapp?

Euphita
24-05-11, 19:43
Unnimoor: jeg liker heller ikke avokado, og jeg har spist atkinsbarer uten å merke noe som helst på hverken ketose eller vektnedgang, hehe, kanskje feil person som svarer her :lol:

Hovedsaken av karber jeg får i meg, er fra blomkål og brokkoli som jeg smørsteker, krydrer og så heller fløte eller rømme/cf over og har vedsiden av middagen.

Namba
24-05-11, 23:06
Unnimoor: Jeg var som deg. Så ikke engang på salat som mat (uten at det måtte usunn mat til, som mye dressing og baguetter). Nå har jeg gjort store forandringer i hva jeg betegner som salat, for nå er det ikke lenger salaten som er hovedingrediensen, men godt kjøtt, mye dressing og ost. Jeg er dessverre heller ikke glad i avokado, men jeg kompenserer for det med å steke kjøttet i mye smør eller med mengden dressing. Tomatsaus og supper da? Det kan lages billig, i flere varianter og i store mengder og spises i farta med litt oppvarming, og det inneholder akkurat så mye grønnsaker som du ønsker.

Annne
25-05-11, 09:05
Hvis du ikke liker salat - hva med bringebær og nøtter som karbohydratkilde? Ellers er jeg enig i det som skrives over - hvis du bare fyller opp salaten med gode ting, såå kanskje du liker den bedre.. Og så kan du lage fylt squash eller aubergine, det er jo nesten pizza :)

Cirius
25-05-11, 12:11
Her er salat en av favorittene, godt som tilbhør og som måltid med enten skinke eller kylling i. Lager dressingen selv av seterrømme og majones som jeg også krydrer og har litt sitronsaft i.

Akkurat komt meg inn etter en herlig tur i regnet. Gikk en time og har planer om å gjenta turen etter jobb til kvelden. Energien blomstrer, og det er herlig!! Har byttet veiedag til fredager, så er veldig spent på fredagens tall ettersom jeg har vært i selskapligheter hele helgen. Men trøster meg med at jeg var flink å holde meg til lavkarbo :)

Euphita
25-05-11, 12:26
Har blitt mere glad i salat jeg og etter lavkarbostart :)
Syns hjertesalaten er god og sprø. 2 blar av den også bøtter jeg på med kjøtt av noe slag, agurk, ett par cherrytomater, vårløk, rømme til dressing også har jeg funnet ett nytt krydder som er godt i salaten, toscanakrydder :)

Idag prøvde jeg og ostekjeks. Det var bare knallgodt!
Kjøpte ferdigskivet ost med jalapeno, la på bakepapir og inn i mikroen i 1 min 30 sek. La de kjøle seg ned og gu det smaker godt!
Litt sterkt med jalapeno-osten, skal prøve en av de andre variantene en annen gang.
Nå spises det ostekjeks med tubeost, kokt skinke og agurk til lunsj. Nam :)

kattungen
25-05-11, 12:33
Jeg blir kvalm av ostekjeks :( Og all annen mat igrunnen. Så nå prøver jeg meg på avocado med reker og sitronmajones :) TR dukka opp i dag morges, så jeg regner med kvalmen kommer av noe annet enn det jeg håpte det var :p

Euphita
25-05-11, 12:42
:klem: litt på Kattungen

kattungen
25-05-11, 13:08
:klem: litt på Kattungen

:klem:

lucifine
25-05-11, 15:16
Her kommer :klem: fra disse kanter også.

trultemamma
25-05-11, 20:24
Da er første eksamen unnagjort!!! :tøff:

Venter bare på neste ;)

Jeg har heller ikke hatt noen "sprekk", og er fornøyd med det! SPiste en atkinsbar og det var det. Merker mindre sug nå enn før, og da husker jeg på å drikke masse vann og få inn nok fett så er jeg helelr ikke fysen lenger...
Til lunsj hadde jeg laget salat med scampi og kalkunskinke sånn i boks. Det som var teit var at jeg glemte "dressingen" hjemme, så det ble kun fetaost som "mettet". Tok igjen for det med ei stor skje emd olje når jeg kom hjem. :P litt urk men det gikk.

Middag i dag var grillet laksefilet og salat til.

Nå har jeg og mannen bare kranglet. :(
Det går nok ikke lenger dette, har slitet lenge vi nå...

kattungen
25-05-11, 20:34
Trultemamma: :klem:

Euphita
25-05-11, 21:14
Grattis med overstått eksamen Trultemamma, også en god :klem: til deg. Det er tøft å slite i forholdet :(

lucifine
25-05-11, 21:46
Grattis med veloverstått eksamen, TM! Hadde håpet at det gikk bedre med dere to nå, er lenge siden jeg har hørt noe fra deg om dere.. Håper at det er bare en overgang og at dere kommer på rett kjør igjen. Jeg er her om du vil snakke, det vet du vel? nummeret mitt er den samme som før, er her jeg. :klem:

Holtapp
25-05-11, 22:25
Domme, domme meg :P vært på kino i kveld, og måtte bare ha ein sjokkolade... Tok ein kvikk lunsj. Å mannen hadde litt bacon chips( ikke den rette), og så hadde han salte sild. Joda, e jo ein grunn te at eg valgte kallenavnet Holtapp, måtte jo smaka litt på det og.
Kvikk lunsjen va ikkje go, chipsen va ok og dei salte sildå va god. Men det va vel ikkje verdt å gå ut av ketose.... :o
Hadde nok ikke skjedd hvis jeg ikke hadde gått opp 0,4. Kor får eg kjøpt litt viljestyrke folkens.... ;)
Ha ein fortsatt god kveld. Måtte bare bekjenne syndene mine.

Euphita
25-05-11, 23:39
Kåm ån Holtapp! Dette greier du :heia:
Alle har vi nok en sprekk innimellom, det som gjelder, er å komme ut av sprekken!
Og nå gikk hjernen min rett i koffert av den forrige setninga :lol:
sorry!
Men, dette greier du :) Helt sikkert. Ny start i morgen, vips så er du i ketose igjen.

og så himla kjekt det var å høre at kvikk lunsjen ikke smakte noe særlig ;)

marinor
26-05-11, 07:17
Holtapp: fort gjort med en liten sprekk, tenker du kommer fort inn gjen:). Selv har jeg alltid vært glad i gotteri, så et tips som har hjulpet meg bra, er at i situasjoner hvor jeg vanligvis har brukt å spise gotteri, som bursdager, kino, lørdager ets.. da har jeg kjøpt meg atkins decadens bar ( som fungerer som sjokolade) samt gjerne tatt med meg annet gotteri som jeg kan spise. Då får jeg kost meg og føler ingen behov får å bryte. og ikke har jeg gått ut av ketosen heller.:D

lucifine
26-05-11, 08:28
Holtapp- her er vi to som gikk i fella! S makte smågodt i går jeg.. Ikke mye men likevel....

Annne
26-05-11, 09:31
God morgen alle sammen! Jeg er strålende fornøyd, for både i dag og i går har det vært helt greit å stå opp sånn i 07:15-30-tida! De siste ukene har det vært et sant helvete bare å åpne øynene om morgenen, men nå ser det ut til å snu! Skal ikke nekte for at jeg fortsatt var ganske susete der jeg tasset rundt i morges, men jeg kom meg opp uten problemer :heia: Er det flere som holder på å få energien tilbake?

Spiste forsåvidt masse atkins- og cavaliersjokolade i går.. Men men. Ser ikke på det som noen krise, men må passe på så det ikke blir en vane. I går ble det også servert pizza på en tilstelning jeg var på, og siden jeg var så sulten, tok jeg noen biter og spiste bare fyllet.. Følte meg passe teit der jeg sto!!

Holtapp
26-05-11, 16:11
Takk for støtten dere! :D
Jeg har fulgt planen som vanlig idag, så jeg håper det ikke tar så lang tid før jeg er i ketose igjen.
Tenkte på det da jeg var på kinoen at jeg burde ha kjøpt meg en atkinsbar eller noe, men da var det litt sent :). Lærer så lenge man lever.
Kjenner at motivasjonen er litt sånn i en dump, og det er fordi jeg skal på fest i morgen og at jeg reiser til Liverpol mandag til torsdag i neste uke. Men etter det regner jeg med å være helt i rute igjen.
Dere er goe! Takk for støtte og tips :)

Holtapp
26-05-11, 16:16
Energien den kommer og går gjennom hele dagen. Men om morgenene er jeg helt ute å kjører om dagen.... Kommer meg opp,men det er skikkelig i siste liten. Ellers er jeg helt dautrøtt når jeg kommer hjem fra jobb, så setter jeg meg ned 15-30min så er jeg good to go igjen. :)
Det som er blitt bedre er at hodeverken avtar mer og mer.

Holtapp
26-05-11, 18:23
E i ketose igjen :)
Trodde det kom te å ta ett par dagar eg :D

trultemamma
26-05-11, 19:10
Suupert Holtappen!!

Vi er da menneskelige og da må vi tåle å sprekke litt, men guri så godt å høre at det er flere som blir fristet i perioder...

Tusen takk for alle klemmer, sender tilbake i hopetall.

Skal skrive mer om meg og mannen en annen gang, må fordøye litt her. Og lese meg opp til de neste eksamene.. :(

Golddust
26-05-11, 20:22
Da var første uken unnagjort :)
Det har gått strååålende!

Skuffelsen var stor da jeg Lørdag snikveide meg, og hadde gått opp 700 gram, da gråt jeg faktisk. Men holdt ut, og veide meg igjen igår, og da stoppet vekta på 2 kg mindre.

Dvs
18 mai : 77,7
21 mai : 78,4:(
25 mai : 76,4 :):):)

Så noe gjør jeg jo rett, tror jeg :)
Har vert i ketose siden Fredag, så håper og tror det går rette veien :)

Euphita
26-05-11, 22:16
Hurra Holtappen!!

Trultemamma: hva studerer du?

Så bra Golddust :heia:

Jeg bør slutte å snikveie meg, gjør det hver eneste morgen og det er ikke sunt for hjernen min :nei: men det var det å få den til å skjønne det da....
Energien er sånn, tja, her. Litt bedre enn forrige uke, men jeg tror dog det er andre ting enn ketosen som spiller inn hos meg.

Tufso86
26-05-11, 22:43
Enda en snikveier melder seg! Men tenkte idag at jeg skulle prøve å vente til søndag som er veiedag. Da har jeg holdt på en uke.
Da skal jeg også måle meg, det glemte jeg forrige søndag.

Euphita
26-05-11, 22:52
uff ejg er litt småsulten, men har spist karbene mine for idag. Hva gjør dere når det er slik da?

Euphita
26-05-11, 22:53
ejg=jeg, den der bommer jeg på hver eneste dag altså....

Holtapp
26-05-11, 23:55
Jeg er nok ikke god nok på å ha helt kontroll på karbene, men hvis du er litt sulten så kan du jo spise kjøtt/ egg som er lite i :)
Eller var du søtsjuk?

Paris
27-05-11, 01:29
God morgen alle sammen! Jeg er strålende fornøyd, for både i dag og i går har det vært helt greit å stå opp sånn i 07:15-30-tida! De siste ukene har det vært et sant helvete bare å åpne øynene om morgenen, men nå ser det ut til å snu! Skal ikke nekte for at jeg fortsatt var ganske susete der jeg tasset rundt i morges, men jeg kom meg opp uten problemer :heia: Er det flere som holder på å få energien tilbake?

Spiste forsåvidt masse atkins- og cavaliersjokolade i går.. Men men. Ser ikke på det som noen krise, men må passe på så det ikke blir en vane. I går ble det også servert pizza på en tilstelning jeg var på, og siden jeg var så sulten, tok jeg noen biter og spiste bare fyllet.. Følte meg passe teit der jeg sto!!

Så flink du er!! Syns det er super vanskelig å ikke komme opp om morgen... jeg tror nok at mere grønnsaker er en nøkkel?

Lykke til med soving/vokning - mitt problem er at jeg ikke orker å være våken en hel dag -da sover jeg etter middag - og er våken til altfor seint... så det går vel litt over styr med søvna akkurat nå:p

Euphita
27-05-11, 09:10
Var faktisk sulten ja Holtapp, men jeg gikk å la meg.....ingenting som fristet så sent på kvelden heller :)

Her startet dagen kl.03.50 i natt :dåne: hoste med oppkast på småtten på 1,5 år så jeg er en tanke redusert idag. Sånne dager er dårlige matdager for meg, men jeg prøver å tenke at jeg må spise. 4 ostekjekser av kavli skinkeost til frokost. Ikke mye, men mer enn ingenting.

Paris
27-05-11, 09:56
Veiedag - og ingen vekt som rikket seg i dag heller -MEN jeg ser at TR:mad: er på vei - så kanskje det forklarer litt av vekten - og pluss at jeg har følt meg svært fysen for et par dager siden...

kattungen
27-05-11, 10:09
Hoohah, to dager med ca 40 gram karbohydrat og en hel dag med utskeiing til lunsj og middag av typen TGIF og Bølgen og Moi ( :D ) har jeg gått opp til 84,9 kg :p Tipper det har litt med TR og vannmangel å gjøre også, men allikevel :p Dessuten liker ikke magen min karbo, merker jeg :p

trultemamma
27-05-11, 10:16
Veiedag og har nå ENDELIG gått ned litt. -1,8 kg på halvannen uke!! :heia:

Jeg studerer grunnskolelærer 1.-7.klasse! :)

Baringao
27-05-11, 10:40
Heisann ! Fikk tips fra veietråden fra mai om at det også var en skravletråd, så da kommer eg inn her :)

Kan jo fortelle litt om meg sjølv: begynte forrige mandag (16 mai) på ketolyse, og har til idag 27 mai gått ned 3,1 kg :D Veldig fornøyd med det (i hvert fall siden eg har bytta veiedag fra mandag til fredag, og mandag denne uka var eg 1 kg tyngre) :D

Ellers er eg student i Bergen der eg studerer markedsføring på BI, har to deltidsjobber og har nå i vel 2 år vært ca 15-20 kg overvektig. Siden eg skal stå brud no i juni har eg veldig lyst å gå ned ein del kg (ja, begynte kanskje litt seint, men hadde virkelig håp å klare det på andre måter). Om eg kommer meg ned mellom 75-70 kg, er eg fornøyd i hvert fall :)

I sommer kan det være vanskelig å følge dette opplegget, siden det blir to veker med bryllupsreise, også skal me være "heime" i Sogn, men har jo lyst å prøve så ikkje kiloene går opp igjen :) Ellers skal kiloene vekk til høsten!

Planen min var først å gå ned til 65 kg, men trur eg blir enda meir fornøyd om eg klare å gå ned litt nærmere 60 (som 63). Er 1.69 høg!

Eg veier meg kvar morning og skriver opp vekta på ein lapp eg har liggende, fordi det gir meg motivasjon til å fortsette. Om eg har gått opp nokre gram, gir eg jernet dei neste dagane. Samboeren har sagt at 1 gang på vekta per dag er OK, alt annet over det = IKKE ok! Da får eg fulgt med på utviklingen gradvis :)

Nå ble det veldig masse tekst, håper det går bra :) God helg alle sammen !

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wnBPLjH/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wnBPLjH/)

lucifine
27-05-11, 13:11
yey TM!!! :heia:
Velkommen Baringao

i dag har jeg faktisk syklet i to timer =) fornøyd med meg selv nå ja selv om bena ble helt gele og fua er noe trekantet :humre: Et raskt søk på gulesider sier at det er 10,6km men jeg vet det er lengre fordi jeg syklet ikke på hovedveien..

Nå har jeg kost meg med nakkekotelett med stekt sopp, paprika, løk og squash med fløtesaus. Namme!!

Paris
27-05-11, 13:20
Velkommen Baringao:) her er det bare å skravle i vei! :)

Euphita
27-05-11, 13:24
:klem: til Paris

Så må jeg humre litt av Kattungen ;) bare å kjøre på med lavkarbo da :)

Hurra TM :heia: så bra da!
Spennende, du må ha lykke til med eksamener :) Håper på å bli student selv til høsten, yrkesfaglærer ;)

Velkommen hit Baringao! Aldri for sent å gå over til lavkarbo :) håper du når delmålet til bryllupet da :)

Her skulle vi ut å reise idag, men minsten har litt feber, kasta opp og er forkjøla så da ble det hjemmehelg likevel.

Euphita
27-05-11, 13:25
Wow Lucifine! Det er bra ja :heia:

Paris, du har fremdeles gått ned mere enn meg ;) kos deg med den tanken du :)

Paris
27-05-11, 13:36
Wow Lucifine! Det er bra ja :heia:

Paris, du har fremdeles gått ned mere enn meg ;) kos deg med den tanken du :)

Jeg fjuska og bjynte i påska ;) Men takk likevel :klem:

Euphita
27-05-11, 13:40
Ååå men det trengte du ikke huske på da ;)

Paris
27-05-11, 13:46
Ååå men det trengte du ikke huske på da ;)
nei -sant ;)

kineserbolle
27-05-11, 19:04
Jeg må nok dessverre gi op drømmen for denne gang også - pga diverse helsemessige årsaker kan jeg nok ikke trå til så kraftig på lavkarbo likevel. Kanskje en lett redusering av karber, men ikke være i ketose ennå.

Lykke til alle sammen, jeg kommer kanskje etter!

lucifine
27-05-11, 19:06
Å nei så kjedelig. Håper at det ordner seg og at du kommer etter snart! :klem:

Euphita
27-05-11, 20:32
Nei så dumt da Kineserbolle :klem: er det noe som kan gå seg til etterhvert da?

Spist digg biff a la lavkarbo, som min kjære (som ikke spiser lavkarbo) har mekka. Egen saus til meg og greier :)
Har en atkinsbar jeg skal kose meg med etterpå, også drikker jeg en Ringnes Lite nå. Fredagskveld!!

Annne
28-05-11, 09:47
Jeg var på spinnmaraton i går: tre timer i strekk med spinning. 2000kcal, 4liter vann og en halv proteinbar senere var jeg veldig fornøyd med innsatsen.. Tror denne tungheten virkelig holder på å slippe taket, for det gikk faktisk veldig bra :) Spiste en kebab(uten pitabrødet) og ca. 50g cashewnøtter etterpå. Jeg synes å huske at man tåler litt klere karber når man trener mye, så jeg satser på at proteinbaren og nøttene ikke gjorde noen forskjell..

Tok en snikveiing i morges, og da viste vekta +0,5kg :( Kanskje musklene holder på vann etter hardkjøret i går?? Jeg har innført alkoholforbud de siste 10 dagene, for å se om det gjør noen forskjell. Kjedelig hvis jeg ikke har gått ned noe til mandag..

Nå har jeg litt oppsie i ovnen som skal bli deilig frokost :) Glemte bakepulveret, så vi får se hvordan resultatet blir...

Baringao
28-05-11, 17:51
Jeg var på spinnmaraton i går: tre timer i strekk med spinning. 2000kcal, 4liter vann og en halv proteinbar senere var jeg veldig fornøyd med innsatsen.. Tror denne tungheten virkelig holder på å slippe taket, for det gikk faktisk veldig bra :) Spiste en kebab(uten pitabrødet) og ca. 50g cashewnøtter etterpå. Jeg synes å huske at man tåler litt klere karber når man trener mye, så jeg satser på at proteinbaren og nøttene ikke gjorde noen forskjell..

Tok en snikveiing i morges, og da viste vekta +0,5kg :( Kanskje musklene holder på vann etter hardkjøret i går?? Jeg har innført alkoholforbud de siste 10 dagene, for å se om det gjør noen forskjell. Kjedelig hvis jeg ikke har gått ned noe til mandag..

Nå har jeg litt oppsie i ovnen som skal bli deilig frokost :) Glemte bakepulveret, så vi får se hvordan resultatet blir...

Det er nok vatnet i kroppen din som gjer det. Var sjølv på joggetur for nokre daga sia der eg forbrente nesten 600 kcal. Hadde med meg ei 0,7 liter vannflaske og drakk nesten opp heile. På kvelden hadde eg nesten gått opp til startvekt (80.0 kg), men sprang på do konstant (var på kino, trudde eg skulle dø midt under kinoen, ble så tisse-trengt, selv om eg hadde gått på do to ganger før eg gikk inn...

Dagen etterpå var eg 78.1 kg.. Så ganske masse der var vann! Men eg trur det er riktig at ein ikkje skal overtrene som f.eks. med spinningsmaraton, kan blir for mykje for kroppen å håndtere, i stedet for å ta nokre rolige økter så kroppen tar seg inn igjen med en gang =)

Annne
28-05-11, 18:37
Det er nok vatnet i kroppen din som gjer det. Var sjølv på joggetur for nokre daga sia der eg forbrente nesten 600 kcal. Hadde med meg ei 0,7 liter vannflaske og drakk nesten opp heile. På kvelden hadde eg nesten gått opp til startvekt (80.0 kg), men sprang på do konstant (var på kino, trudde eg skulle dø midt under kinoen, ble så tisse-trengt, selv om eg hadde gått på do to ganger før eg gikk inn...

Dagen etterpå var eg 78.1 kg.. Så ganske masse der var vann! Men eg trur det er riktig at ein ikkje skal overtrene som f.eks. med spinningsmaraton, kan blir for mykje for kroppen å håndtere, i stedet for å ta nokre rolige økter så kroppen tar seg inn igjen med en gang =)

Var på kino etter treninga i går jeg også, og måtte løpe på do både under filmen og rett etterpå :P men etter 4 liter vann var det ikke akkurat overraskende!

Tror ikke spinnmaraton er noe å satse på som regelmessig trening, men det er gøy å pushe seg selv en gang i blant. Godt for både selvtillit og samvittighet :)

jenta26
29-05-11, 11:47
hei på dere, ja jeg har gått ned fra 76,7- 74 kg fra fredagen for en uke siden. skal begynne med veiedager mandager nå, håper jeg klarer 4-5 kg til 20 juni, er det uralistisk tror dere?

Namba
29-05-11, 18:11
hei på dere, ja jeg har gått ned fra 76,7- 74 kg fra fredagen for en uke siden. skal begynne med veiedager mandager nå, håper jeg klarer 4-5 kg til 20 juni, er det uralistisk tror dere?
Hvor mye skal du ned og hvor mye har du gått ned i uka i gjennomsnitt så langt?

Euphita
29-05-11, 21:00
Hei på dere :)
Vært ei korthelg hos mine foreldre, å dobbel bursdagsfeiring. Og jeg har jammen meg holdt meg i ketose hele veien :heia:
Mamma hadde laget gele til meg av funlight, hun ordna og styra, ringte og spurte sånn at jeg skulle greie å spise rett hele helga :) Og det gjorde jeg.
Dvs i går var det sosakjøtt til middag, med brunsaus. Jeg tok bare kjøttstykkene men det ble jo med bittelitt saus likevel. Ser ut til at det har gått bra lell :)

Tommeline
29-05-11, 21:22
Blæ, opp 2.2 kg etter 1 uke i Tyrkia. Men levde ikke lavkarbo der nede så det er grunnen. Hadde bare levd lavkarbo en uke før vi reiste, hadde sikkert vært lettere om det hadde vart noen uker mer.

Lagde finnebiff idag, brukte 1 ts JBK i, men den var like tynn forde. Spiste blomkål til. Frokosten var 1 stekt egg og 2 biter bacon. Fyst veldig ikveld, spiste rømme med sukrin på, deretter fleskesvor. Nå har jeg ostechips på gang. Håper suget gir seg og at jeg er i ketose igjen imorra.

Tommeline
29-05-11, 21:24
Hei på dere :)
Vært ei korthelg hos mine foreldre, å dobbel bursdagsfeiring. Og jeg har jammen meg holdt meg i ketose hele veien :heia:
Mamma hadde laget gele til meg av funlight, hun ordna og styra, ringte og spurte sånn at jeg skulle greie å spise rett hele helga :) Og det gjorde jeg.
Dvs i går var det sosakjøtt til middag, med brunsaus. Jeg tok bare kjøttstykkene men det ble jo med bittelitt saus likevel. Ser ut til at det har gått bra lell :)
Så snill mamma du har :D

Euphita
29-05-11, 21:26
Ja hun er kjempesnill Tommeline :)

Kjipt med oppgang men det var ikke så veldig ille siden du ikke spiste lavkarbo. Sikkert mye vann :)

Tufso86
29-05-11, 21:51
Veiedag idag; 1,3 kg ned siden tirsdag :D

Vi har spist på Peppes idag, men jeg spiste salat med kylling (for en skuffende salat by the way - KUN grønne salatblader, litt raspet parmesan og noen biter kylling! Og det skal de ha 132 kroner for :eek:). Så var vi i kaffibesøk og da drakk jeg bare kaffe og holdt med unna både brownies, horn, muffins og is! Da vi kom hjem spiste jeg rester fra igår (stekt entrecote med brokkoli, sopp, blomkål, litt løk og squash, alt kokt inn i fløte) og nå ligger jeg mett og fornøyd på sofaen og gleder meg til veiedag om en uke! :cool:

Euphita
29-05-11, 22:04
Wow, så flink du har vært Tufso :heia:
Den salaten syns jeg var skikkelig kjip og FOR en PRIS!!!

fetasnack
29-05-11, 22:26
jeg begynte 1. mai :)

kan ikke si jeg har merket så mye hittil.

Cirius
29-05-11, 22:59
Imponert Tufso!! :)

Syns den salaten på Peppes hørtes kjip ut, skal nok ikke prøves her.. Spiste på Burger king i går kveld, tok salat med kylling og den var faktisk ikke så ille, droppet brødet som fulgte med.

Her ramla jeg ut av ketose i går, sikkert pga noen kakebiter i konfirmasjon. Klarte meg fint helt frem til kakene, men men... må få unne seg litt innimellom synes jeg.

Syns vi er flinke alle sammen her inne jeg, blir motivert av å lese hva dere andre skriver :)

Cirius
29-05-11, 23:24
Tar dere andre som er på ketolyse de anbefalte vitaminene? Er inne på ketolyse.no nå, vurderer om jeg skal bestille, men er stygt redd de blir stående urørt....

jenta26
30-05-11, 06:31
Fra fredag 20 mai så har jeg gått ned 2,9 kg, altså fra 76,7-73,8, håper å være på 68 20 juni, er det urealistisk?

Annne
30-05-11, 09:49
Fra fredag 20 mai så har jeg gått ned 2,9 kg, altså fra 76,7-73,8, håper å være på 68 20 juni, er det urealistisk?

Vektnedgang er helt individuelt. Så vidt jeg har skjønt er det vanlig å gå ned mye i begynnelsen, før det så flater litt ut. Men noen raser bare nedover. Å skulle gå ned 5 kg på tre uker er optimistisk, men ikke umulig. Spis og vær glad og se hva som skjer.

Annne
30-05-11, 09:50
Tufso: Jeg er helt imponert over hvor flink du er! I sånne situasjoner synes jeg det er greit å ha ett eller annet i veska som jeg kan snikspise på :P

Euphita
30-05-11, 09:59
Tar dere andre som er på ketolyse de anbefalte vitaminene? Er inne på ketolyse.no nå, vurderer om jeg skal bestille, men er stygt redd de blir stående urørt....

Ja jeg tar dem faktisk!
Hadde ikke trodd jeg kom til å huske det, men jo da :)
Har kjøpt meg dosett slik atjeg fort ser om jeg har glemt lunch eller middagstabl. De er verst å huske syns jeg. Har jeg glemt dem tar jeg dem senere. Ikke optimalt visstnok, men bedre enn ingenting tenker jeg :)

Tufso86
30-05-11, 10:36
Tufso: Jeg er helt imponert over hvor flink du er! I sånne situasjoner synes jeg det er greit å ha ett eller annet i veska som jeg kan snikspise på :P

Tusen takk! Jeg hadde tenkt å ha med meg en skyr og/eller en atkinsbar (synes det er veldig greit å ta med seg sånn på farten), men jeg glemte skyren og hadde ikke flere atkinsbarer. Vi kjørte innom en bensinstasjon på veien, men den hadde ingenting lavkarbovennlig. Så det er jo litt av en utfordring når man kjenner at man begynner å bli sulten :o

På onsdag skal vi i bursdagsbesøk til nevøen min så jeg tenkte å bake noe lavkarbovennlig på tirsdag som jeg kan ta med. Noen som har tips til kaker/desserter eller lignende som kan lages dagen før?

Euphita
30-05-11, 11:29
Gerds ostekake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15963) er nydelig god :) Alle i familien som ikke spiser lavkarbo elsker den og :)
Jeg laget den med gele av sunlight (står lengre ned i første innlegg)
Eneste jeg ikke hoppet i taket over, var smøret i bunnen. Neste gang jeg lager den har jeg lyst å smelte smøret og se om jeg liker det bedre :)

Batillip
30-05-11, 11:32
23.05.11: 91,0
30.05.11: 86,2 (-4,8)

:_oy: :blinke: :hylgrine: :lol:

Annne
30-05-11, 11:57
Hva med å lage sukkerfri sjokolademousse eller kaffefromage? Eller fedons franske sjokoladekake(oppskrift her inne), med sukrin el. i stedet for fruktose.. Den ser digg ut, og så er den helt uten mel..

Har bakt en sykt god nøttebunn også, med paranøtter. Det kan du jo ha masse forskjellig godt på - eggekrem, mascarponekrem og bær, bær og gele etc. etc.

Annne
30-05-11, 11:58
Batillip! Turbonedgang! Gratulerer :heia:

lucifine
30-05-11, 14:02
Skal dere høre noe rart?
Når jeg veier meg på den ene naboen sin vekt så veier jeg det samme nå som 20. Mai. Helt likt, helt på grammet.

På den andre naboen sin vekt derimot har jeg gått ned 1,2 kg på samme tidsrom.

PÅ tide å skaffe seg egen vekt kanskje?

Paris
30-05-11, 14:03
Veiedag idag; 1,3 kg ned siden tirsdag :D

Vi har spist på Peppes idag, men jeg spiste salat med kylling (for en skuffende salat by the way - KUN grønne salatblader, litt raspet parmesan og noen biter kylling! Og det skal de ha 132 kroner for :eek:). Så var vi i kaffibesøk og da drakk jeg bare kaffe og holdt med unna både brownies, horn, muffins og is! Da vi kom hjem spiste jeg rester fra igår (stekt entrecote med brokkoli, sopp, blomkål, litt løk og squash, alt kokt inn i fløte) og nå ligger jeg mett og fornøyd på sofaen og gleder meg til veiedag om en uke! :cool:

wow så flink du er! :)

Eg har under 10 kg igjen!! *feire feire*