marjusen
01-05-11, 16:37
Heisann.
Idag har jeg laget en skikkelig god middag som hadde mye smak.
Du trenger:
Karbisene:
500 kjøttdeig
2 dl fløte
1 egg
2 sjalottløk
1-2 fedd hvitløk
1/2 pose ferdigraspet parmasanost
salt,pepper,provence krydder
Sellerirotpure:
1 sellerirot
1 boks tine kremost urter
1-2 ss godt smør, jeg bruker kviteseidsmør
1 ss CF
Saus; her brukte jeg bitte litt fjordland peppersaus, men du kan jo velge din favoritt.
Grønnsaker: Velg det du liker, jeg brukte smørdampet blomkål og brokkoli.
Slik gjør du:
Karbisene:
Ta kjøttdeigen oppi en kjøkkenmaskin. Bland i noen få sec så den bare får løsna seg litt. Tilsett krydder og egg. Kjør bitte litt til. Så tilsetter du fløten. Viktig og ikke ta i for mye om gangen, men prøv å få i så mye som mulig. Til slutt tar du i finhakket løk og parmasanosten og blander lett igjen. Stekes på ganske varm panne med smør.
Sellerirotpureen:
Skrell selleriroten, så hakker du den i terninger. Kokes så i ca 20 min. Da er den helt mør og fin. Hell av alt vannet. Tilsett krydderosten, smøret, CF og krydderet. Kjør den helt glatt med stavmiksern.
NYYYYYYYT!!!
Marius
Idag har jeg laget en skikkelig god middag som hadde mye smak.
Du trenger:
Karbisene:
500 kjøttdeig
2 dl fløte
1 egg
2 sjalottløk
1-2 fedd hvitløk
1/2 pose ferdigraspet parmasanost
Sellerirotpure:
1 sellerirot
1 boks tine kremost urter
1-2 ss godt smør, jeg bruker kviteseidsmør
1 ss CF
Saus; her brukte jeg bitte litt fjordland peppersaus, men du kan jo velge din favoritt.
Grønnsaker: Velg det du liker, jeg brukte smørdampet blomkål og brokkoli.
Slik gjør du:
Karbisene:
Ta kjøttdeigen oppi en kjøkkenmaskin. Bland i noen få sec så den bare får løsna seg litt. Tilsett krydder og egg. Kjør bitte litt til. Så tilsetter du fløten. Viktig og ikke ta i for mye om gangen, men prøv å få i så mye som mulig. Til slutt tar du i finhakket løk og parmasanosten og blander lett igjen. Stekes på ganske varm panne med smør.
Sellerirotpureen:
Skrell selleriroten, så hakker du den i terninger. Kokes så i ca 20 min. Da er den helt mør og fin. Hell av alt vannet. Tilsett krydderosten, smøret, CF og krydderet. Kjør den helt glatt med stavmiksern.
NYYYYYYYT!!!
Marius