Jeg elsker brokkoli og kan spise mye av det. Jeg har egentlig ikke tenkt over at det er noe særlig karbohydrater i det, men så viser det seg at det er rundt 3 pr 100 gram. Og jeg spiser ca 1/2 brokkoli noe jeg er ganske sikker på er over 100 gram. Bør jeg være forsiktig med å spise for mye av det? Synes det er en god erstatning for potet. Lurer også på hvor mye grensen er for hvor mange karbohydrater man bør få i seg pr dag på ketolysekuren?
Har forresten bestilt boka "slank med ketolysekuren" og gleder meg til å lese den:)
1/2 brokkoli er null problem, bare kjør på. Spiser ofte det selv også, og jeg tror det blir ca det til middag i dag. Elsker brokkoli stekt i smør. :sikle: Du skal heller få noe annet råd hvis du øker til kilovis med brokkoli. :geip: Eller spiser brokkoli i stedet for fett.
Har glemt litt av ketolysereglene, men det er vel 15-20g daglig den første måneden og så kan man øke litt etterpå hvis man vil, opp til ca 50g karbohydrater per dag hvis man fortsatt er i ketose og går ned i vekt.
1/2 brokkoli er vel rundt 200g (varierer selvsagt veeeldig), men det er definitivt ikke der du bør begynne å "kutte" karber, for å si det sånn. Karbohydratene på ketolyse anbefales jo å komme fra grønnsaker (og litt melkeprodukter vel), så da er du på god vei;) Men det er jo lurt å variere grønnsakene så mye man kan, både for ikke å gå lei, og for å få i seg flere sunne stoffer, vitaminer, mineraler og slikt:)
Jeg elsker og broccoli, og spiser nok mer en jeg bør av det....
Jeg elsker og broccoli, og spiser nok mer en jeg bør av det....
Brokkoli er vel sunt? Bedre og spise for mye brokkoli enn atkins-barer (som jeg ofte ender opp med å gjøre...:o)
Sukk... jeg er så lei av å tenke så mye på mat... MÅ man spise hver dag egentlig? ;)