View Full Version : Hjelp til fettfastemeny
Noen som kan hjelpe meg med en dags meny i fettfaste?
synes dette var vanskelig.. Prøver meg frem her med regning og mye tenking...
Tenkte på egg, cocosa, fløte, koffeinfri kaffe, vann og macadamianøtter... Blir det ok?
Det er jo svært begrensa da det kun skal være 1000 kalorier...:confused:
Du burde finne en del tips på engelskspråklige lavkarboforum om du tar et googlesøk på atkins fat fast, også. :cool: Kremost (tine sine små firkanta pakker) og litt avocado kan du også bruke. Jeg brukte fettfasten i 4-5 dager i høst, da jeg hadde stått helt stille på vekta i 7 måneder. Tror dagsmenyene mine var noe sånt som: 1/2 boks kremost, 1/2 avocado, 50g macadamianøtter, 1 speilegg.
Må bare slenge med en påminnelse til eventuelle lesere av denne tråden som ikke kjenner til fettfasten: Dette er IKKE et konsept tiltenkt utålmodige nybegynnere. :o Kun et hjelpemiddel for dem som har hatt mange måneders stillstand på vekta, og ubestridelig har flere kilo å gå ned. Skal heller ikke benyttes over lengre tid enn 4-5 dager.
Tusen takk for tips!!
Viktig poeng du har der! Greit å minne om det!
jeg har gått til ernæringsterapeut, og det var han som mente at jeg kunne få hjelp av denne type ekstremdiett. Har ikke gått ned på mange måneder, men har faktisk gått opp, til tross for streng lavkarbo/tidvis ketose.
Så, nå er dette som en siste utvei for meg her...
Jeg skal kun prøve dette i 5 dager. Men synes det er vanskelig nok å finne "gode" menyer pga alle begrensinger..
Ja, det blir ikke akkurat vanlige måltider av det - og det er vel ikke alle som har helt sansen for å spise en halv boks kremost med skje. :p Men det virket for meg, da - det løsnet på platået jeg hadde, da jeg ennå hadde BMI over 30.
Jeg tenker at eggemelk må være veldig bra til fettfaste, om du bruker kardemomme, eller kanel eller noe til smak( - og ikke søtning) :)
Tusen takk for tips!!
Viktig poeng du har der! Greit å minne om det!
jeg har gått til ernæringsterapeut, og det var han som mente at jeg kunne få hjelp av denne type ekstremdiett. Har ikke gått ned på mange måneder, men har faktisk gått opp, til tross for streng lavkarbo/tidvis ketose.
Så, nå er dette som en siste utvei for meg her...
Jeg skal kun prøve dette i 5 dager. Men synes det er vanskelig nok å finne "gode" menyer pga alle begrensinger..
Kan jeg dele min egen erfaring som er litt lik? Stått stille i evigheter - og begynte og gå opp litt selv om jeg ikke spiste store mengder. Drikker du lettbrus/-saft med aspartam kan det være verdt og ta et par ukers pause og se hva som skjer med vekta - det løsnet ihvertfall litt for meg etter den første uka - så får vi se framover om dette fortsetter :) Bare som et tips :)
Jeg tenker at eggemelk må være veldig bra til fettfaste, om du bruker kardemomme, eller kanel eller noe til smak( - og ikke søtning) :)
Det er et godt tips! med vanilje,kanel, kaffe burde smaken bli fin. :)
Kan jeg dele min egen erfaring som er litt lik? Stått stille i evigheter - og begynte og gå opp litt selv om jeg ikke spiste store mengder. Drikker du lettbrus/-saft med aspartam kan det være verdt og ta et par ukers pause og se hva som skjer med vekta - det løsnet ihvertfall litt for meg etter den første uka - så får vi se framover om dette fortsetter :) Bare som et tips :)
Hei Nerthus. Mulig jeg spør feil person nå men..
Var det du som postet en lang liste med ganske alvorlige symptomer her for et par uker siden..? (finner ikke tråden) Men hvis det var deg, hjalp det noe å kutte ut aspartam/lettbrus?
Takk!:)
Jeg slutta helt med kunstig søtning i fjor sommer, og da gikk jeg faktisk ned jeg og..etter lang tid uten vektreduksjon.
Men, denne gangen funker det ikke. Har ikke drukket brus på flere uker nå, og har siden da gått opp 4 kg..
Her er fra et amerikansk forum:
Fat Fast Meal ideas
* One ounce macadamia nuts or macadamia nut butter
* Two ounces cream cheese or Brie
* One ounce of tuna or chicken salad with 2 t mayo served in one quarter of an avocado
* Two devilled eggs made with 2 t mayonnaise
* Two ounces sour cream and 2 T black or red caviar
* Two and a half ounces whipped heavy cream topped with sucralose syrup
* Two ounces of pate
* Two egg yolks (hard boiled) with 1 T of mayonnaise
* low carb (5-10 grams) yogurt w/added cream to bring up fats
* 1/4 c cream in 8 oz diet soda
* 1/4 c cream with diet jello (http://www.netrition.com/cgi/goto.cgi?aid=281&ad_id=m_609&url=cgi%2fprices%2ecgi%3fmanu%5fid%3d609)
* 1/4 c cream whipped, add LC syrup or Splenda (http://www.netrition.com/cgi/prices.cgi?manu_id=136) for flavoring
* 1/3 c Almond Accents
* 1 T sf peanut butter mixed with 1 oz cream cheese, Splenda or DaVinci (http://www.netrition.com/cgi/goto.cgi?aid=281&url=davinci_syrups_page.html) to taste
* 10 pecans w/ 2 T heavy cream
* 1 oz cream cheese mixed with 2 T coconut
* modified flax cereal: 2 T ground flax (http://www.netrition.com/cgi/goto.cgi?aid=281&url=now_flaxseeds_page.html), 1 T designer whey protein (http://www.netrition.com/cgi/goto.cgi?aid=281&url=designer_page.html) powder, 1/4 t salt. Mix well and add 1/2 c water. Microwave on high for 2 minutes or until no longer soupy. Add 1 pat butter and 1 T cream
* 1/3rd of an avocado with 1 T caesar salad dressing
* Low Carb Johnnycake with butter
* Low Carb bread pudding
* Sherrielee's Low Carb pancakes, made with nut flour
* Cheesecake muffin with some pecans
* Dagwood Roll-up: 1 slice bologna, spread with half T of sf peanut butter. 1 thin slice tomato, spread with half a T mayonnaise. Put tomato on top of bologna and roll it up.
* 0.5 oz feta cheese crumbled, 1/4 avocado diced, and 1 T olive oil, mixed as a salad 227 calories, 92% fat, 2 carbs ECC
* 1/4 c Gram's Gourmet Flax 'N Nut Crunchies
*Peanut Butter Shake: 2T half&half, 2T Vanilla DaVinci, 1/2t Vanilla extract (http://www.netrition.com/cgi/goto.cgi?aid=281&url=now_vanilla_extract_page.html), 3 ice cubes, 2T sf peanut butter. Place into blender in that order and Mix/Frappe.
Tusen takk!!!!:)
Men Idarull, er det sånn at disse måltidene har alle sammen den samme sammensetningen næringsmessig?
Skal man plukke 4 av de måltidene tilsammen i løpet av en dag? Eller må noen måltider være mindre enn det som står der?:confused:
Jeg trooor hvert av måltidene er 200 kalorier men er ikke helt sikker. Jeg skal sjekke etterpå!
Jeg trooor hvert av måltidene er 200 kalorier men er ikke helt sikker. Jeg skal sjekke etterpå!
Du hadde vært en engel om du gjorde det!
Jeg starta i dag på denne fettfasten, men jeg vet virkelig ikke om jeg klarer å holde meg til den...er sulten!!!!!! det er jo så begrensa med mat....selv om den består av mest fett, så er det så små mengder at jeg ikke klarer å holde meg mett:(
har du prøvd og drikke eggemelk som foreslått?eggemelk med 50 gram smør holder meg mett i maaangen timer...
Jeg har satt opp meny for de neste 5 dagen, og eggmelk står på menyen i morgen.
Men, jeg har mulighet til å lage det i dag og egentlig...fordi jeg har 1 egg og cocosa og fløte igjen for i dag.. Kanskje jeg kunne bytta ut cocosa med smør også heller lage eggmelk i stedet for feit eggerøre..
Det blir nok litt mer kalorier da, fordi jeg trenger litt mer smør enn det jeg har igjen av cocosa...lurer på om jeg ødelegger alt da?? Om jeg kommer over 1000 kalorier..:confused:
Jeg kjente at jeg ble ganske så nysgjerrig på dette her! Det hadde vært veldig fint om du forteller hvordan det går og om du oppnår resultater. Både umiddelbare, men aller helst langvarige, så klart. :)
Og kanskje ukesmenyen din også? Hvis du vil dele, mener jeg. :)
Jeg kan godt holde deg oppdatert:)
Håper virkelig bare at jeg har noen positive resultater å komme med!!! *krysser fingrene*
Jeg hadde mest lyst til å gi opp dette tidligere i dag. Men den verste sulten ga seg etterhvert, og det har gått greit...på et vis:D
Håper dagen i morgen går litt bedre...selv om i dag ikke har vært så værst, egentlig...hihi
Ah, supert!! :D
For å si det sånn, jeg er møkklei av stillstand! Og det er ikke bare snakk om uker, det er snakk om måneder! Må slutte å lese om de som plukker av seg all vekta bare de legger vekk brødskivene, og heller kjenne på formen. :lol:
Men hold ut!! Jeg tenker det blir enklere i morgen allerede! ;)
Jeg skjønner hva du mener!!
Jeg har stått stille i laaang tid, men nå har jeg plutselig gått OPP mange kilo siste 2 mnd... Så jeg skjønner ingenting!!
Derfor jeg må ty til denne ekstreme dietten... Så får vi håpe det setter fart på sakene:)
Utfordringen når det gjelder morgendagen er at jeg skal på jobb...
Noen som vet om det er mulig å varme eggmelka i micro??? Hmm..kanskje jeg må endre litt på opplegget for arbeidsdagene... Godt dette bare er for noen få dager:D Så lenge det funker er det absolutt verdt litt ekstra "styr"
jeg har varma den i micro, bare rist godt...
Du hadde vært en engel om du gjorde det!
Jeg starta i dag på denne fettfasten, men jeg vet virkelig ikke om jeg klarer å holde meg til den...er sulten!!!!!! det er jo så begrensa med mat....selv om den består av mest fett, så er det så små mengder at jeg ikke klarer å holde meg mett:(
Det sto lite konkret, men ser at det ene måltidet er 227 kalorier. Man kan spise 5x200 kalorier, eller 4x250 kalorier. 90% av kaloriene skal komme fra fett.
Her er flere måltidsforslag:
Fat Fast Ideas And Recipes
1/4 cup heavy or whipping cream in a large mug of coffee (I use this to jump start my day and prevent abuse of those near and sometimes dear to me. In the summer I make it the night before and put it in the refrigerator, then pour it over ice. You could also pour it into popsicle molds and freeze it for Coffee Fat Fasticles. Yum!)
4 strips of bacon
Peanut Butter Cream Cheese
1 ounce cream cheese
1 tablespoon sugar free peanut butter
1 tablespoon heavy or whipping cream
10 drops Liquid Sweet & Low (or artificial sweetener of your choice)
1/8 teaspoon ground cinnamon
Blend all ingredients in a small bowl.
Serves 1. Approximately 208 calories.
***Note: If you life this one, make up several servings at one time and stick them into the refrigerator in custard cups for individual servings. That way you only have one cleanup.
2 ounces of cream cheese stuffed in one large celery stalk
1/2 pork rinds (http://www.netrition.com/cgi/goto.cgi?aid=281&ad_id=g_3647&url=lowreys%5fbacon%5fcurls%2ehtml) with 2 ounces of sour cream
Pork Rinds With Sour Cream Dip (This is not my recipe - Judi (Island Girl) forwarded it to me.)
1/2 ounce plain pork rinds (1/6 of 3-ounce bag)
1/4 cup sour cream
1 tablespoon grated parmesan cheese
Blend parmesan into sour cream and use as dip for pork rinds
- Without Parmesan: 164 calories, 8 grams fat (79%)
- With Parmesan: 187 calories, 15 grams fat (77%)
2 tablespoons of sugar free peanut butter on an approximately 7 1/2-inch stalk of celery.
1/4 cup heavy or whipping cream, whipped, sweetened with artificial sweetener, and flavored with vanilla or some other extract.
2 ounces of sour cream on approximately 1/2 cup sliced cucumber.
Tuna or chicken salad with triple the usually amount of mayonnaise.
I cook the bejeebers out of a whole chicken in the crockpot until the meat is literally falling off the bones, then shred the meat and save it for chicken salad or for soups. I strain the broth carefully (watch for small bones!) and freeze it.
I will usually reuse the broth to cook more than one chicken, which results in a superb, flavorful extra-strength broth which is great to sip on if you're sick.
2 egg yolks mashed up with lots of mayonnaise, salt, and pepper (like you would for deviled eggs), but eaten plain or with a few pork rinds, cucumber slices, or a celery stick
Peanut Butter Pudding (This is Rani Merens' recipe.)
2 tablespoons of sour cream
1 teaspoon sugar free peanut butter
Splenda (http://www.netrition.com/cgi/prices.cgi?manu_id=136) (to taste)
Combine all the ingredients. This thickens up magnificently, and can either be eaten "as is" or partially frozen, but don't let it get rock hard unless you just want to suck on it.
***Note: If you life this one, make up several servings at one time and stick them into the refrigerator in custard cups for individual servings. That way you only have one cleanup.
1/4 cup heavy or whipping cream in a can of diet soda (any flavor)
1/2 package sugar free Jell-O (http://www.netrition.com/cgi/goto.cgi?aid=281&ad_id=m_609&url=cgi%2fprices%2ecgi%3fmanu%5fid%3d609) in 1/2 cup whipped heavy or whipping cream
1/4 cup heavy or whipping cream, whipped, with 1 teaspoon unsweetened cocoa (http://www.netrition.com/cgi/goto.cgi?aid=281&url=now_cocoa_powder_page.html) powder and a few drops of liquid artificial sweetener added (to taste).
Jell-O Whip (Someone named Chris sent this to me a couple of years ago.)
1 small package sugar free Jell-O (any flavor)
1/2 cup boiling water
4 ice cubes
8 ounces cream cheese, at room temperature and cut into cubes
4 tablespoons heavy or whipping cream
Dissolve the Jell-O completely in the boiling water, then add the ice cubes to cool it down and to thicken it.
When the ice cubes are melted, pour the gelatin mixture in the blender and add the cutup cream cheese. Whirl it around until the ingredients are completely blended. Pour the mixture into a mixing bowl.
Whip the four ounces of cream, then fold it into the cream cheese mixture.
Divide the mixture into 5 equal portions, cover each with plastic wrap, and put them in the refrigerator to chill.
This makes 5 servings, or all the you need for one day of the Fat Fast. Of course, you wouldn't have to eat all 5 servings in one day. You could alternate them with other food choices.
Cream Cheese Jell-O Chunks (Someone sent me this idea, too, but I've misplaced their name).
10 ounces cream cheese, cut into 20 equal squares (Not softened!) 1 small packet sugar free Jell-O, any flavor
Pour the dry gelatin powder into a small bowl or onto a salad plate. Set aside.
Roll the 20 cream cheese squares into balls. Roll each ball in the dry gelatin mixture. Place the coated balls on a plate, cover them with plastic wrap, and put them in the refrigerator until you're ready to eat them
Each Fat Fast serving is 4 balls.
Alt jeg har posta her er herfra: http://www.lowcarbfriends.com/bbs/low-carb-challenges/592153-fat-fast-challenge.html
Må si det ser litt spennende ut med cola og fløte! Kanskje litt mektig men...
Håper dette hjelper noe! Jeg står ikke stille lenger, har skeia helt ut faktisk. Men skal begynne igjen og etter noen uker så skal jeg kjøre fat fast. Vil ned de siste 3-5 kiloene før bikinien skal på!!!
Lykke til forresten! Dag 2 er som regel mye lettere har jeg hørt.
Tuuuuusen takk!!!!
Men...Cola?? Jeg har forstått det sånn at man ikke kan drikke koffein..?? Har jeg tatt helt feil her? Hmmm...
Jeg veide meg i går morges, og veide meg på nytt i dag. Og jeg har faktisk gått ned 1,6 kilo!! Jeg tar det hele med en klype salt akkurat nå...da jeg vet man kan variere fra dag til dag pga ulike faktorer. MEN, jeg klarte bare ikke la være å veie meg i dag og. Regner med jeg kommer til å veie meg hver dag nå, men prøver å ikke hoppe jublende i taket før jeg er sikker på at jeg faktisk har gått ned i vekt.
Forresten noen som vet om hvilke te-typer som er koffeinfri? (dersom jeg har forstått det rett, at jeg ikke kan drikke koffein)
Har du kikket på denne linken? runereiersen.com/ALTERNATIV/Fettfaste.doc
Forsøkte å kopiere inn menyforslagene her, men det ble bare rot ;)
Spennende å følge med på denne og skal ha den i bakhodet dersom jeg havner på et evigvarende platå. Urteteer er koffeinfrie. På helsekosten får du kjøpt urtete av merket Pukka, og disse (de jeg har smakt i hvert fall) er veldig gode :ja: Min favoritt er After Dinner teen deres.
Har du kikket på denne linken? runereiersen.com/ALTERNATIV/Fettfaste.doc
Forsøkte å kopiere inn menyforslagene her, men det ble bare rot ;)
Ja, det er faktisk han som har skrevet det menyforslaget som har anbefalt meg å teste dette opplegget:)
Men takk uansett!
Mange her som drikker kaffe da Så den skjønner jeg ikke helt. Eller mener du på fettfasten? Det er jeg usikker på nemlig.
Ja, jeg tenker på nå i fettfasten... Jeg har forstått det sånn at jeg må holde meg unna koffein.. Hadde vært veldig bra om jeg kunne drikke litt kaffe, men jeg holder meg helt unna...ihvertfall inntil noen evt finner ut at det er lov:)
Jeg drikker koffeinfri nå da, så det er ingen krise!
Men hva med koffeinfri kaffe, da? Smaker jo det samme. :)
Ellers er både pukka og yogi-te koffeinfrie, samme med celestine. De er å få kjøpt på helsekost, og dermed relativt dyre, men yogi få du også på iherb til langt billigere. :) Så lenge du holder deg til grønn eller hvit te, så er du iallfall på den sikre siden!
Håper dagen i dag har gått litt bedre? Jeg tenker litt å kjøre igang neste uke. Må bare trenen litt mer denne uka her. :) Tror ikke det er så lurt å trene så hardt når man spiser fettfaste...
Nei, jeg tror nok ikke det er så lurt å trene masse disse dagene...men jeg vet ikke.
Jeg går til og fra jobb, og det er det! Så får jeg trene litt hardere neste uke.
Det har gått greit idag, men akkurat nå kjenner jeg at jeg er sulten. Problemet er at jeg skal på nattevakt, så jeg må "spare" litt på måltidene, så jeg har noe igjen til natta... Men men, det går bra, altså:)
Takk for tips til te, forresten! Skal stikke innom butikken på vei til jobb, så har jeg ihvertfall noe jeg kan drikke hehe
Tror du dette kan være en måte for meg å komme igang igjen? Såvidt jeg har skjønt så er dette egentlig en metode som skal brukes av folk med sykdommer og anbefales sjelden. Trenger en kick-start nå før sommeren! Bare 3-5 kilo igjen. Spiser langt ifra lavkarbo om dagen...
Har lest litt om denne fettfasten, og blant annet lest at den er livsfarlig og svært skadelig...
Jeg skal ikke prøve den, det er ikke det, og jeg er heller ikke for sånne ekstreme dietter, men jeg skjønner ikke helt hvorfor denne er så mye mer farlig enn alle andre lavkalori-greier som fins rundt omkring (hvis den da er det...?). Er det isåfall mye fett kombinert med lavkalori som er så veldig farlig??
I mine mest matleie perioder på ketolyse har jeg både en og flere dager lagt på 1100-1200 kcal daglig, med ca 80% fett. Ikke optimalt med så lite kcal, på ingen måte, og heller ikke noe som bør fortsettes med over lang tid. Men noen dager har det blitt sånn, og jeg tror ikke det er livsfarlig. Så hvorfor er da 4 dager med 1000 kcal og 90% fett (=fettfaste) livsfarlig?
Såvidt jeg vet ligger de som går på Herbalife på rundt 1000 kcal daglig i starten (er ikke så godt kjent med Herbalife). Har som sagt ikke sansen for de greiene der selv, men det er jo veldig mange som bruker det, uten å dø...
Har lest litt om denne fettfasten, og blant annet lest at den er livsfarlig og svært skadelig...
Jeg skal ikke prøve den, det er ikke det, og jeg er heller ikke for sånne ekstreme dietter, men jeg skjønner ikke helt hvorfor denne er så mye mer farlig enn alle andre lavkalori-greier som fins rundt omkring (hvis den da er det...?). Er det isåfall mye fett kombinert med lavkalori som er så veldig farlig??
I mine mest matleie perioder på ketolyse har jeg både en og flere dager lagt på 1100-1200 kcal daglig, med ca 80% fett. Ikke optimalt med så lite kcal, på ingen måte, og heller ikke noe som bør fortsettes med over lang tid. Men noen dager har det blitt sånn, og jeg tror ikke det er livsfarlig. Så hvorfor er da 4 dager med 1000 kcal og 90% fett (=fettfaste) livsfarlig?
Såvidt jeg vet ligger de som går på Herbalife på rundt 1000 kcal daglig i starten (er ikke så godt kjent med Herbalife). Har som sagt ikke sansen for de greiene der selv, men det er jo veldig mange som bruker det, uten å dø...
Jeg tenker at det er mange som sier fett er helseskadelig også ;) Det anbefales ikke å spise slik over lengre tid da, kroppen vil ha behov for mer proteininntak bla.
Jeg som har stått stille i evigheter skal kjøre en 3 dagers test nå for å se hva som skjer. Ble svært liten frokostporsjon med et egg og 22 gram majones (litt gressløk, purre og sitronsaft hjalp), men jeg er faktisk ikke sulten enda, neste måltid på gang om en liten time.
Tror du dette kan være en måte for meg å komme igang igjen? Såvidt jeg har skjønt så er dette egentlig en metode som skal brukes av folk med sykdommer og anbefales sjelden. Trenger en kick-start nå før sommeren! Bare 3-5 kilo igjen. Spiser langt ifra lavkarbo om dagen...
Kanskje du bør komme i gang med lavkarbo FØRST og se hva det kan gjøre med vekta? :)
Jeg tenker at det er mange som sier fett er helseskadelig også ;) Det anbefales ikke å spise slik over lengre tid da, kroppen vil ha behov for mer proteininntak bla.
Jeg som har stått stille i evigheter skal kjøre en 3 dagers test nå for å se hva som skjer. Ble svært liten frokostporsjon med et egg og 22 gram majones (litt gressløk, purre og sitronsaft hjalp), men jeg er faktisk ikke sulten enda, neste måltid på gang om en liten time.
Hehe, ja det er jo sant. Fett er døden i egen person :eek:
Jaja, igjen gjelder vel den evige regel i dette slankehysteriske samfunnet.... Tenk selv! :rolleyes:
Jeg vet ikke hvorfor denne dietten skulle være så livsfarlig... Det er klart, kroppen er i en faste, men samtidig drikker man jo masse vann. jeg har disse to dagene drukket 3-5 liter vann pr dag. Og vi vet jo at mennesker kan leve lenge uten mat, men ikke uten vann. og det får jeg jo rikelig av nå. Om det er fettet igjen som er den store synderen her også er vel ganske trolig...
Jeg er enig med Nerthus når det gjelder deg Idarull. Det er nok en idé å først komme tilbake til lavkarbo. Dette er som sagt en ekstrem diett, og jeg tror ikke(uten at jeg vet!!)at den er beregnet på folk som "bare" skal ned et par kilo.
Så, for dagens oppdatering. Jeg har siden i går gått ned 1,0 kilo. Noe som vil si at jeg har gått ned totalt 2,6 kilo på 2 dager.
Som nevnt over, så har jeg slitt litt med sultfølelse disse dagene, det er ikke til å legge skjul på. i tillegg har jeg hatt endel hodepine(noe jeg aldri har ellers!). Men jeg kan tenke meg at det kommer av null koffein..?!!
Jeg vet ikke hvorfor denne dietten skulle være så livsfarlig... Det er klart, kroppen er i en faste, men samtidig drikker man jo masse vann. jeg har disse to dagene drukket 3-5 liter vann pr dag. Og vi vet jo at mennesker kan leve lenge uten mat, men ikke uten vann. og det får jeg jo rikelig av nå. Om det er fettet igjen som er den store synderen her også er vel ganske trolig...
Jeg er enig med Nerthus når det gjelder deg Idarull. Det er nok en idé å først komme tilbake til lavkarbo. Dette er som sagt en ekstrem diett, og jeg tror ikke(uten at jeg vet!!)at den er beregnet på folk som "bare" skal ned et par kilo.
Så, for dagens oppdatering. Jeg har siden i går gått ned 1,0 kilo. Noe som vil si at jeg har gått ned totalt 2,6 kilo på 2 dager.
Som nevnt over, så har jeg slitt litt med sultfølelse disse dagene, det er ikke til å legge skjul på. i tillegg har jeg hatt endel hodepine(noe jeg aldri har ellers!). Men jeg kan tenke meg at det kommer av null koffein..?!!
Jeg finnes ikke sulten - men må spise et måltid nå... drikker masse vann og føler meg bedre enn på lenge! :)
Er spent på vekta nå de nærmeste dagene...
Heldige du1 Hehe..jeg kjenner en god del på sulten til tider. Men men, det går seg til:)
Jeg skrev forøvrig feil i forrige post. Jeg har gått ned 1,1 kg siden i går, altså totalt 2,7 kg på disse to dagene. Rett skal være rett hehe, selv om det bare var 100gram feil i forrige post:D:D
Åh, lykke til, til deg også Nerthus! :D
Og herlig het, Fofa, 2,7 kg??!! :eek: Vann pluss pluss pluss??
Jaa, dette kjenner jeg er skikkelig spennende å følge med på, altså! ;) Så får vi se over helgen, om det blir tre-fire-fem dager på meg også. Greit med himmelsprett og "fri", og dermed mindre jobbing. :)
wow gratulere, dette skal jeg prøve også når vekta stopper opp eller går sakte :)
Kan dere skriver litt hva dere spiser iløpet av dagen?:)
Ja, dette ER virkelig spennende!!! Håper bare det fortsetter sånn..tar ingen gleder på forskudd :)
I dag har jeg spist
* en halv avokado, koffeinfri kaffe med cocosa (20 gr) og fløte (20 gr)
*40 gram macadamia nøtter
*1 kokt egg, 80 gr isbergsalat, 15 gr olivenolje
*1 kokt egg med 12 gram meierismør
*koffeinfri kaffe med cocosa og fløte
+ masse vann!!
Haha, jeg prøvde i dag for å se hvor mye, eller lite blir det vel, mat dette egentlig er...
Skrekkelig, men tror igrunn det er fordi jeg ikke fant noe å spise som jeg liker godt. Hadde jeg hatt det tror jeg det skulle gå helt fint og spise 4-5 små fettrike måltider.
Å spise avocado og kokt egg som har lagt i vesken en halv dag var ikke det helt store, særlig siden jeg ikke liker avocado :D
Kremost fra boksen var heller ikke lett å få ned...
Haha, jeg prøvde i dag for å se hvor mye, eller lite blir det vel, mat dette egentlig er...
Skrekkelig, men tror igrunn det er fordi jeg ikke fant noe å spise som jeg liker godt. Hadde jeg hatt det tror jeg det skulle gå helt fint og spise 4-5 små fettrike måltider.
Å spise avocado og kokt egg som har lagt i vesken en halv dag var ikke det helt store, særlig siden jeg ikke liker avocado :D
Kremost fra boksen var heller ikke lett å få ned...
Et egg og litt majones, kylling (grillet) og majones, fløte og bjørnebær, tunfisk og majones... går fint, men små mengder som du sier. Jeg finnes fremdeles ikke sulten...
Merker dere noe på vekten da? El på kroppen? Som svimmelhet, slapphet ol...
Merker dere noe på vekten da? El på kroppen? Som svimmelhet, slapphet ol...
Det har forsvunnet en kilo... har litt hodepine på ettermiddagen ellers bemerkelseverdig fin form :)
Nei, det er ikke store mengdene med mat..men utrolig nok går det bra!
I dag har jeg ikke vært sulten som de andre dagene. Jeg begynnte å kjenne sult i ettermiddag, men det var like før jeg skulle ha neste måltid, så det gikk fint:)
Jeg kjenner også på hodepine..har hatt det hver dag.
Når det kommer til vekta, så har jeg i dag gått ned ytteligere 0,9 kg. Noe som betyr at totalt vekttap siden søndag er 3,6 kilo:D:D:D
Ok, da er det satt. På mandag er jeg igang!! ;)
Og det er jo nå nesten enda mer spennende å se hvordan det blir når dere går tilbake på litt flere karber og ikke minst flere kcal..!
Ja, det blir spennende å se hvordan det går når denne perioden er over.
Jeg har snakket med ernæringsterapeuten, og han mener jeg bør gå på denne fettfasten i 7 dager, så da holder jeg på t.o.m lørdag.
Det jeg går og drømmer om å spise når denne perioden er over er utrolig nok(!) ikke potetgull, kaker ol...som det vanligvis ville ha vært når jeg har gått på streng diett. Det eneste jeg drømmer om å spise nå, og som jeg skal spise på søndag, er ostekjeks med masse smør, skinke, ost og masse agurk :) hehe
Hehe. Ja, der har du forskjellen på å leve med et lavkarbo-kosthold, og å leve med et lavkalori-kosthold, sånn til hverdags! :D
Hehe. Ja, der har du forskjellen på å leve med et lavkarbo-kosthold, og å leve med et lavkalori-kosthold, sånn til hverdags! :D
Absolutt:D
Så, du kjører igang på mandag? Blir spennende å se hvordan det går med deg:)
Nei, det er ikke store mengdene med mat..men utrolig nok går det bra!
I dag har jeg ikke vært sulten som de andre dagene. Jeg begynnte å kjenne sult i ettermiddag, men det var like før jeg skulle ha neste måltid, så det gikk fint:)
Jeg kjenner også på hodepine..har hatt det hver dag.
Når det kommer til vekta, så har jeg i dag gått ned ytteligere 0,9 kg. Noe som betyr at totalt vekttap siden søndag er 3,6 kilo:D:D:D
wow!! spennende da ja, og se hva som skjer neste uke... om alt kommer tilbake, eller evt noen av dem :)
Så flink du er! For en vektreduksjon på kort tid da. Nesten litt skummelt å lese, selv om vekten min saaakte men sikkert går nedover så er dette veldig fristende å prøve. Vi slankere har alltid slik hastverk :D
Så flink du er! For en vektreduksjon på kort tid da. Nesten litt skummelt å lese, selv om vekten min saaakte men sikkert går nedover så er dette veldig fristende å prøve. Vi slankere har alltid slik hastverk :D
Fader, mørk sjokolade gumling... helditvis er dette en test, jeg reiser til madeira en uke på tirsdag, så når jeg kommer hjem blir det mer seriøse greier ;)
Jeg har ingen problem med å ikke spise på morgen, formiddag, kan holde meg uten mat til ettermiddag - men DA fyser jeg... på søtt... jeg har nok et avhengighetsproblem *ler*... det blir avvenning på ALT søtt den uka jeg kommer hjem, dæven det blir tøft... så blir det fettfaste noen dager, før jeg fortsetter på et mye mer kontrollert kosthold kalorimessig(fortsatt lavkarbo da!) ... føler meg motivert så dette skal nok gå bra ;)
Absolutt:D
Så, du kjører igang på mandag? Blir spennende å se hvordan det går med deg:)
Jah, jeg tenker at det blir en bra dag å starte på. Ikke for at det er Mandag (du vet, mandagen med stor M, da ALT skal bli så mye bedre og man blir SÅ mye flinkere ;) ), men mest for at jeg drar bort nå i helgen, og da blir det vin med jentene og sånn, og noen prioriteringer må jeg ta. :D
Så lenge du holder deg til grønn eller hvit te, så er du iallfall på den sikre siden!
*host* Det er koffein i grønn te, altså. :cool: Og litt mindre i hvit te. Såkalt rød te, også kjent som rooibos, er helt koffeinfritt, naturlig nok siden det egentlig er en urtete - og ikke har noe med teplanter å gjøre. Bare sånn til info, jeg tror jeg blankt ignorerte dette med å unngå koffein da jeg hadde min fettfaste, hehe.
*host* Det er koffein i grønn te, altså. :cool: Og litt mindre i hvit te. Såkalt rød te, også kjent som rooibos, er helt koffeinfritt, naturlig nok siden det egentlig er en urtete - og ikke har noe med teplanter å gjøre. Bare sånn til info, jeg tror jeg blankt ignorerte dette med å unngå koffein da jeg hadde min fettfaste, hehe.
Takk for info!
Jeg kjøte en frukt-te fra en spesialforretning, dama der sa den va koffeinfri. Jeg drakk 2 kopper av den, men så begynnte jeg å tenke på om den kanskje inneholdt karbo pga frukten??? Jeg aner ikke om man i såfall får i seg noe av det når man drikker teen?? Jeg spiser jo ikke det som er i te-sila hehehe:). Men av frykt for at det kunne bli feil, så har jeg ikke drukket mer av den disse dagene.
Ja, jeg kjenner til det hastverket!!!
Sålenge vekta di går ned, så tror jeg du skal være glad. Jeg har som skrevet over ikke gått ned på leeeenge, men faktisk gått opp.
Dette går over all forventing akkurat nå...
Glemte vektoppdatering :)
I dag hadde jeg gått ned 0,9 kilo, så totalt nå på 4 gjennomførte dager har jeg gått ned 4,5 kilo:D:D:D
*host* Det er koffein i grønn te, altså. :cool: :o Isj... Var så skråsikker på at grønn te var koffeinfri... :rulleøyne Bra du passer på!! :D
I dag hadde jeg gått ned 0,5 kilo, så totalt nå på 4 gjennomførte dager har jeg gått ned 4,1 kilo:D:D:D
så herlig, gratulere så mye :):)
Antoinette6
26-05-11, 17:25
Åh ! Denne vil jeg følge med på !
Takk !
Fantastisk resultat, om jeg bare ikke hadde fyset på meg litt ekstra inntak tror jeg det hadde blitt bedre til meg også, men en kilo ned er en kilo ned uansett ;) Skal ta opp tråden når jeg kommer tilbake fra madeira, reiser på tirsdag og skal være sammen med mamman min og søstra mi og to venninner av mamma - feiring av mammas 60-årsdag :love: GLEDER SEG!
I dag hadde jeg gått ned 0,9 kilo, så totalt nå på 4 gjennomførte dager har jeg gått ned 4,5 kilo:D:D:D
Hurra, hurra!! Helt vanvittig, jo! Merker du noe på cm også?? Ser du vekttapet på kroppen?
Denne har ikke jeg fått med meg.Du da Fofa gått ned så mye så fort:eek::heia:har ikke hørt om dette fett faste greiene jeg.
Men flott at det løsner for deg da:heia:
Jeg tror jeg også skal prøve neste uke :rolleyes:
Utfordringen blir å sette sammen en meny som er "korrekt" sammensatt og som jeg kan leve med/like. Tror kyllingvinger + smør og bringebær + krem vil bli bankers...:p
Må gjøre det enkelt men godt. Macadamianøtter blir jeg kvalm av å bare tenke på (blæh!), og avocado liker jeg ikke. Cocosa i kaffen/teen blir vanskelig siden jeg ikke drikker kaffe el te...
Syns det er litt vanskelig å få så mye som akkurat 100g fett. Men satser på at 96g er ok det også...:rolleyes:
Denne har ikke jeg fått med meg.Du da Fofa gått ned så mye så fort:eek::heia:har ikke hørt om dette fett faste greiene jeg.
Men flott at det løsner for deg da:heia:
Takk Butten!
Det se lysere ut nå, ja :) Måtte det holde seg sånn!
Hurra, hurra!! Helt vanvittig, jo! Merker du noe på cm også?? Ser du vekttapet på kroppen?
Jeg merker det på magefettet, det er betraktelig redusert. Synes det ser ut som at jeg er generelt bittelitt mindre, men har ikke målt cm.
Jeg tror jeg også skal prøve neste uke :rolleyes:
Utfordringen blir å sette sammen en meny som er "korrekt" sammensatt og som jeg kan leve med/like. Tror kyllingvinger + smør og bringebær + krem vil bli bankers...:p
Må gjøre det enkelt men godt. Macadamianøtter blir jeg kvalm av å bare tenke på (blæh!), og avocado liker jeg ikke. Cocosa i kaffen/teen blir vanskelig siden jeg ikke drikker kaffe el te...
Syns det er litt vanskelig å få så mye som akkurat 100g fett. Men satser på at 96g er ok det også...:rolleyes:
Det går nok helt fint. Jeg har de fleste dagene spist 1100-1200 kalorier...men det har jo gått bra!
Må legge til at jeg de 2 siste dagene ikke har kjent sult...så det var bare ille de 2 første dagene- for meg:)
Ja det er vel ikke krise om man bikker over 1000. Men kommer jeg opp mot 1200 kcal så er det igrunn det jeg har lagt på ganske ofte på Ketolyse også, de dagene jeg har slitt med matleihet og sånn...
Det er vel høy fettprosent kombinert med lite kcal som er det avgjørende her antar jeg :)
Utrolig at du har gått ned over 4 kg på 4 dager. Spent på å se om det er sånt som kommer på igjen etterpå :rolleyes: Kan vel ikke være så mye vann heller, hvis du var i ketose på forhånd...?
Ja det er vel ikke krise om man bikker over 1000. Men kommer jeg opp mot 1200 kcal så er det igrunn det jeg har lagt på ganske ofte på Ketolyse også, de dagene jeg har slitt med matleihet og sånn...
Det er vel høy fettprosent kombinert med lite kcal som er det avgjørende her antar jeg :)
Utrolig at du har gått ned over 4 kg på 4 dager. Spent på å se om det er sånt som kommer på igjen etterpå :rolleyes: Kan vel ikke være så mye vann heller, hvis du var i ketose på forhånd...?
Har du prøvd å gå andre veien, å heller øke både fett og kalorier? Det er et par tråder på forumet hvor folk har gått opp til både 2500 og 3000 kcal og fått satt i gang forbrenninga på den måten. Bare en tanke fra meg siden du allerede ligger såpass lavt i kalorier :)
Har du prøvd å gå andre veien, å heller øke både fett og kalorier? Det er et par tråder på forumet hvor folk har gått opp til både 2500 og 3000 kcal og fått satt i gang forbrenninga på den måten. Bare en tanke fra meg siden du allerede ligger såpass lavt i kalorier :)
Ja jeg har prøvd det for en kortere periode. Muligens ikke lenge nok til å se om det hadde noen effekt. Problemet da var at jeg hadde veldig vanskelig for å klare å spise så mye og så ofte... :( Ble kvalm og uvel rett og slett.
Jeg er litt opptatt av å finne et kosthold jeg kan leve godt med uten å måtte stresse meg ihel med planlegging og veiing, og slippe både å gå sulten og å presse i meg mer mat enn jeg orker. Jeg vet av erfaring at da holder jeg ikke ut så lenge.
Derfor tenkte jeg å prøve dette også, for fem dager el så, og så gå tilbake til vanlig lavkarbo (maks 20kh) og ligge på rundt 1500-1600 kcal pr dag som jeg stort sett gjør. Mest fordi en kilo eller to ned nå, etter så mange uker på det samme, hadde gitt meg en liten mental oppsving nå før sommerferien ;)
Skjer det ikke noe på de fem dagene så får jeg bare fortsette lavkarbolivet slik jeg holder på og satse på at kiloene likevel vil forsvinne sakte men sikkert... :)
Jeg har også vært nede i ca 1200 kalorier enkelte dager tidligere, men da har jeg aldri spist så mye fett som jeg gjør nå. Dette opplegget gir svææært lite mat.
Ja, jeg var i ketose før jeg startet på dette opplegget
I dag har jeg gått litt på "en smell", ikke stor krise altså, men har nok kommet opp i 1350 kalorier.... Så da er vel pr definisjon fettfasten over... Men men, jeg fortsetter også i morgen som planlagt. I morgen skulle være siste dag, og det blir det.
I dag hadde jeg ikke gått ned noe:( hehe, men ikke det at jeg klager, altså!! Sånn på det totale.
Blir spennende å se på vekta i morgen etter en ørliten "utskeielse" i dag...
solsikke123
28-05-11, 01:48
OI, dette hørtes spennende ut.
Tror jeg også må prøve den:)
Ingen ekle bivirkninger?
!00 gram fett, 4-5 måltider om dagen og 1000 kcal er greia i 4-5 dager, hvis jeg har forstått det rett??
Har droppa pepsi maxen denne uken uten særlig effekt. Og det var et STOOORT offer, om enn ikke så vanskelig.
Men kjedelig resultat. Er så lei av hvor sakte det går og tør ikke øke opp karbisene ennå da jeg er redd for å dette utpå...
God tur Nerthus, hørtes hyggelig ut:))
Eneste "bivirkninger" jeg har hatt, var sult de første 2 dagene, også har jeg hatt endel hodepine hver dag, men ikke i dag.
Jeg skjønner godt det med å droppe brusen... Jeg har vært avhenging leeeenge. Kosta mye å kutte det ut
solsikke123
28-05-11, 02:39
Sent oppe du og, ser jeg:))
Litt sult kan egentlig være greit. Savner det litt jeg.
Hodepine uten pepsi max, så det er jeg også vant med...hehe...
Utrolig hvordan du har gått ned, og veldig moro at du deler det med oss:)
Spiser du stort sett det samme, eller varierer du?
solsikke123
28-05-11, 02:43
Kan man fettfaste 4-5 dager, spise vanlig lavkarbo (under 20 karb) noen dager for så ta en ny faste? Eller er ikke det særlig sunt, i såfall hvorfor?
Blir det ikke sparebluss på grunn av fettet, eller?
Jeg skjønner ikke spareblussen når man fettforbrenner og har nok fett å ta av...blir så forvirra jeg...
Fofa, du er en sann inspirasjon for et krafttak før ferien:))
Jeg er på nattevakt, så det er enda endel timer til jeg kan legge meg:mad:
Det er mye mulig at hodepina kom også delvis av at jeg ikke har kunnet drikke koffein i fettfasten.. Men jeg vet ikke.
Ja, jeg er veldig glad for resultatet!! Men, så gjorde jeg det jo ikke etter oppskrifta i dag, så da får vi se hvordan det går.
Det har nok blitt temmelig ensformig disse dagene, ja. Har liksom måtte legge opp til mat jeg kan ta med på jobb. Men det har gått veldig greit uansett
Faen...gått skikkelig på en smell til jeg, nå:mad::mad::mad:
Er så ufattelig skuffa over meg selv nå!!!!!!
En kollega har bursdag i dag, også bakte hun kake nå her på jobb....
Jeg klarte å holde meg litt i skinnet, men MÅTTE jo bare smake...Jeg tok 2 te-skjeer med sjokoladekake:rolleyes::rolleyes:
Så, da kan jeg ihvertfall erklære fettfasten for over. Faen så skuffa jeg er over meg selv!!
Hadde jeg ikke vært på en så streng fettfaste, men vært på generell lavkarbo, så hadde det ikke vært såååå krise. Men nå er jeg redd jeg har fucka til alt her. Også jeg som hadde vært så flink:(
Kaka var nydelig, men akkurat nå sitter jeg her med smerter i magen....og har akkurat vært akkutt på do:rolleyes: Så, jeg tror nok ikke dette var verdt de to små skjeene...
Jaja, spist er spist..(og dum er dum!!!), forhåpentligvis har jeg ikke ødelagt all den gode jobben jeg hadde gjort denne uka... Time will show
Faen...gått skikkelig på en smell til jeg, nå:mad:
Er så ufattelig skuffa over meg selv nå!!!!!!
En kollega har bursdag i dag, også bakte hun kake nå her på jobb....
Jeg klarte å holde meg litt i skinnet, men MÅTTE jo bare smake...Jeg tok 2 te-skjeer med sjokoladekake:rolleyes::rolleyes:
Så, da kan jeg ihvertfall erklære fettfasten for over. Faen så skuffa jeg er over meg selv!!
Hadde jeg ikke vært på en så streng fettfaste, men vært på generell lavkarbo, så hadde det ikke vært såååå krise. Men nå er jeg redd jeg har fucka til alt her. Også jeg som hadde vært så flink:(
Kaka var nydelig, men akkurat nå sitter jeg her med smerter i magen....og har akkurat vært akkutt på do:rolleyes: Så, jeg tror nok ikke dette var verdt de to små skjeene...
Jaja, spist er spist..(og dum er dum!!!), forhåpentligvis har jeg ikke ødelagt all den gode jobben jeg hadde gjort denne uka... Time will show
TO teskjeer tror jeg ikke ville ødelegge den du prøver ut nå - jeg synes du skal prøve og tilgi deg selv, nesten synd du ikke klarte og nyte de to skjeene med sjokoladekake heller ;)
Du har nå lært at du ikke tåler sjokoladekake særlig godt da - ting og skrive opp på erfaringskappa si :)
Spist er spist, håper du får en fin helg med den maten du har bestemt deg for å spise ;)
Kan man fettfaste 4-5 dager, spise vanlig lavkarbo (under 20 karb) noen dager for så ta en ny faste? Eller er ikke det særlig sunt, i såfall hvorfor?
Blir det ikke sparebluss på grunn av fettet, eller?
Jeg skjønner ikke spareblussen når man fettforbrenner og har nok fett å ta av...blir så forvirra jeg...
Fofa, du er en sann inspirasjon for et krafttak før ferien:))
Plutselig var jeg ikke mye til inspirasjon likevel...:o
Gikk på en liten smell igår, ja... Jeg vet at den ikke var såå ille, men jeg ble bare så skuffa av at jeg lot meg friste og ikke klarte å motstå...særlig med tanke på den innsatsen jeg har gjort denne uka. Men men, som sagt, spist er jo spist!!
Når det gjelder spørsmålet ditt, så kan man kjøre fettfaste 1 uke, så 1 uke induksjon(Atkins), og så kjøre 1 ny uke fettfaste etter det igjen! Som jeg har forstått det, så bør man ikke kjøre fettfaste mer enn 5-7 dager sammenhengende. Men det går fint an å ha en uke vekselsvis faste/induksjon.
Dagens oppdatering ble faktisk positiv, tross alt(!) jeg hadde gått ned 0,3 kg. Jeg hadde ikke gått ned noe i går, men i dag var det 0,3 minus, altså totalt 4,8 kilo totalt på 6 dager.
Jeg har forøvrig fortsatt med fettfasten i dag som planlagt, til tross for kanskje over 1500 kalorier i går...
solsikke123
28-05-11, 20:56
Hei.
Takk for svar:)
Så flott du fortsatte med dietten videre.
Når jeg sprekker nå så er jeg så innmari stolt over at jeg klarer å gå tilbake til gode vaner og ikke lar sprekkene bli unnskyldninger til supersprekk som aldri ender....(slik var det før)
Så jeg synes du var kjempeflink som fortsatte som før.
Hvis det blir slik i fremtiden så bør man vel klare å IKKE legge på seg som før:)))
Slitsomt med diett på nattevakt....full av beundring:))
Nå skal jeg lese bakover på hva man kan spise:)
solsikke123
28-05-11, 21:16
Fofa, du er til stor inspirasjon:))
:)Tusen takk for at du sier det!!
Jeg skal heie på deg når du setter igang:)
Jeg har forøvrig fortsatt med fettfasten i dag som planlagt, til tross for kanskje over 1500 kalorier i går...
Det er nettopp dette det dreier seg om!!! Ok, så ble det ikke helt som planlagt akkurat den smellen der, men glem det og fortsett! Det tenker jeg er supert!! Gå rundt med dårlig samvittighet over en bitteliten smell gavner ingen. (Litt perspektiv: en skikkelig smell er regelrett fråtsing i sjokoladehylla til forrett, menger med grandis til hovedrett, og toppe hele greia med å raide chipshylla til slutt.;))
Og du ER til inspirasjon, ja! Gull, gull!!! :D
skal prøve denne etter eksamen!:) kom gjerne med flere måltidforslag:)
Det er nettopp dette det dreier seg om!!! Ok, så ble det ikke helt som planlagt akkurat den smellen der, men glem det og fortsett! Det tenker jeg er supert!! Gå rundt med dårlig samvittighet over en bitteliten smell gavner ingen. (Litt perspektiv: en skikkelig smell er regelrett fråtsing i sjokoladehylla til forrett, menger med grandis til hovedrett, og toppe hele greia med å raide chipshylla til slutt.;))
Og du ER til inspirasjon, ja! Gull, gull!!! :D
Tusen takk!!! Dere er så søte:o:o:o
I dag har jeg ikke kjørt fettfaste. I går var jo min 7.dag, så nå er det tilbake til ketose. Det har gått helt greit, men jeg tar meg selv i å tenke "nei, dette kan jeg jo ikke spise"...hehe men det kan jeg jo :)
Er fornøyd med resultatet av denne uka, men så får vi se om det holder!
Jeg får legge inn litt oppdateringer her etterhvert:cool:
Jeg fikk en ide! Kanskje det er en suppe du kan lage og spise? Vet det er en suppe som heter tykk, fet ostesuppe eller noe sånt. Den burde jo være knall? Også er det en som heter bacon-ost-kyllingsuppe. Kanskje verdt å ta en titt hvis man begynner å bli lei macademianøtter og philadelphiaost??
Hei Fofa, imponerende resultat! Jeg ble kjempeinspirert av deg, og begynte selv i dag. Tok av 10 kg fra Januar til September i fjor, men har siden da staatt stille, eller gaatt de samme 1,5 kg opp og ned. Lever stort sett ketogent, er fornöyd med kostholdet og stresser ikke med vekta, men skulle gjerne blitt kvitt de siste 5. Veier 65-66kg og er 163 höy. Kommer akkurat innenfor "normalvekt" og er klar over at kroppen nok ikke helt frivillig gir slipp paa de siste ekstra kiloene, men har bestemt meg for aa forsöke dette.
Er veldig spent paa aa höre hvordan det gaar med deg naa etter at fettfasten er avsluttet, om du gaar mye opp igjen med en gang eller om det lösner slik at nedgangen forstetter.
Så flink du er! :) Kan du skrive litt mer om hva du spiser til hvert måltid?
Da har jeg kjørt igang!! Men det blir nok bare en prøverunde et par-tre dager, men får iallfall en feeling med opplegget!
Dro fra en ikke-fult-så-lavkarbo-vennlig-familie i dag tidlig, så det ble litt kronglete start. Men, en stor boks med makrell i tomat blandet med majones (30 g) ble til tre måltider, og nå kremost og pepperpaté til "middag" (30 + 40 g). Så får det bli en ss cocosa i kveldsteen. Bælmet i meg tre 0,7-flasker med vann hittil, for joda, jeg prøver å døyve sulten med vann, så får vi se hvordan det hele går....
Jeg har saa langt bare spist 2 maaltider paa fettfasten, og de har bestaatt av 18g valnötter og 45g kremost m/blaamuggost (omtrent Philadelphia). Vurderer Avocado & Feta m/litt olivenolje til middag, for aa faa litt variasjon, og saa en runde til med nötter og ost til kvelds. Bruker diett.no for aa legge inn maaltidsforslag for meg selv - maalet er närmest mulig 90% fett og 1000kcal pr dag, fordelt paa 4 "maaltider".
Bruker diett.no for aa legge inn maaltidsforslag for meg selv - maalet er närmest mulig 90% fett og 1000kcal pr dag, fordelt paa 4 "maaltider".
Ja, jeg også. Og når det da blir 5 måltider i dag, så er alle på ca 200 kcal, og totalen er 1008. Fettprosent 86, så den kunne vel vært bittelitt bedre, men detta går fint. Og det er rart med det, men jeg var kjempesulten i sta, og spiste det lille jeg gjorde, men nå er alt så meget bedre! :D
solsikke123
30-05-11, 23:54
sÅ SPENNENDE:)
Håper dere vil fortsette å dele med oss hvordan det går....
Og hva dere spiser...
Hjernen min kortslutter helt når det er noe nytt, merker jeg....
Prøver selv å ligge lavere på kaloriene, og det tror jeg har hjulpet meg litt. Men vil gjerne vite hva dere spiser...
hvor mye kyllingfilet f.eks....
Eller spiser dere nesten ikke kjøtt?
Går ikke det på fettfasten?
Lykke lykke til:)))
solsikke123
30-05-11, 23:57
Jeg ser jo at dere har skrevet hva dere har spist i dag, det var bare at jeg ikke likte det...hehe..
Selektiv hjerne, kalles det ja...
Det eneste jeg fikk lyst på var avocado og fetaost....
spiser dere ikke noe kjøtt?
Dette må være løsningen for meg....Gikk ned 2,5 kg første uka jeg var i ketose, men deretter har det stått bom stille i 8 uker :mad:
Begynner å bli litt lei, men dette må få i gang forbrenningen!!
Legg gjerne inn hvordan det går fremover Fofa, du har jo hatt en fantastisk fettfasteuke!!! Skikkelig forbilde :D
Jeg har utsatt starten til i morgen pga diverse jobblunsj/middag og seminarer ol. Enklere å spise vanlig lavkarbo da. Hektiske dager og lite hjemmetid de neste dagene gjør at jeg må gjøre det enkelt for meg selv, så jeg satser på å lage en form for oopsies(egg/philadelphia/rapsolje/fiberhusk) og spise dem med majones på. Fikk det til å bli 1050 kcal og 88% fett. Kjedelig, men det er da mat. Prøver en uke og håper på et inspirerende resultat ala Fofa :rolleyes:
Se her ja, her har vi tingen for meg når det står som stillest!
Jeg ser jo at dere har skrevet hva dere har spist i dag, det var bare at jeg ikke likte det...hehe..
Selektiv hjerne, kalles det ja...
Det eneste jeg fikk lyst på var avocado og fetaost....
spiser dere ikke noe kjøtt?
Etter 2 maaltider med nötter og ost maatte jeg ha noe annet til kvelds.
Blandet 110g avocado, 20g feta og en halv spiseskje extra virgin olivenolje, spiste litt av dette i ett maaltid og saa resten sammen med 46g spröstekt bacon. Det var baade godt og mettende.
I gaar ble det totalt 990kcal og 88% fett. Ned 0.8kg fra i gaar, litt sulten men ikke plagsomt og formen er fin. Planlegger 4 maaltider pr dag, men lurer paa om noen vet om det gjör stor forskjell om det bare blir 3?
Det ble nötter og ost til frokost i dag ogsaa, leker meg naa med diett.no for aa se hva jeg skal finne paa til lunsj (kl 14.00). Tenker det blir 2 eggeplommer, 1 skive rökelaks og 1/2 ss majones. Dette gir kun 81% fett, men faar kjöre bacon og avocado igjen til kvelds for aa dra opp fettprosenten.
Eggemelk med litt kaffe til frokost, brie og pepperpaté til lunsj, avokado og kremost til middag, og litt kaffe med cocosa og fløte til kvelds (koffeinfri, seff). 1003 kcal, 91 % fett.
Men... bare 200 g ned siden i går. Og det er egentlig ikke så veldig imponerende det heller, for vekten er vann-høy etter helgen uansett. :(
solsikke123
01-06-11, 00:35
Kjempefint at dere skriver så nøye om hva dere spiser....
Jeg jobber med å motivere meg, men har nærmest fobi mot å skulle måle alt så nøye. Skjønner jo at jeg må det. Tror ikke jeg har god nok matvekt i huset heller...
Hvordan er formen deres?
Atkins skriver i sin grønne bok at det er anbefalt med 4-5 måltider."siden dietten til en som spiser forsiktig, virker bedre enn en som i propper seg......"
Fofa, har du gått noe opp igjen etter du spiser mer "vanlig" igjen? Spiser du da atkins induksjon?
Hei Solsikke, jeg har ogsaa hatt en sterk aversjon mot aa maale og veie, men for aa faa til dette er jeg jo nödt. Tror kanskje det kan väre en nyttig vekker for mitt daglige kosthold ogsaa. Jeg har nektet aa veie og telle, for daa föles det som jeg er paa en "kur", og det er jeg jo ikke! (bortsett fra akkurat denne uka da). Men naa som jeg veier og teller baade kcal og karbs, saa ser jeg at det er jo ikke saa mye stress (bruker diett.no), saa kanskje jeg skal fortsette med det en uke eller to naar jeg gaar tilbake til vanlig mat ogsaa. (Vanlig mat = lavkarbo, selvfölgelig). Tror nok jeg har hatt en tendens til aa spise for mye. Jeg er glad i god mat og har ikke värt flink nok til aa stoppe naar jeg egentlig er mett. Disse fettfastedagene kan kanskje hjelpe meg med dette. Det er ganske utrolig aa kjenne seg mett etter aa ha spist saa lite..
Ned 0,5 kg fra i gaar, formen er stigende. Har ikke värt direkte svimmel, men litt saann "lightheaded", men det kjenner jeg ikke noe til i dag. Kan ikke nekte for at jeg har värt litt sulten, särlig utpaa ettermiddagene, men ikke verre enn at jeg har holdt ut. Har ikke bestemt meg for hvor lenge jeg skal holde paa, har sagt minst 3 max 5 dager.
Er ogsaa veldig spent paa aa höre fra Fofa hvordan det har värt etterpaa :)
Ang kaffe skriver skaldeman i boka si at en fettrik diett kan være lettere om du dropper kaffe. selv klarte han aldri det. jeg er helt lik selv. helt koffeinvrak. kaffe med fløte er elsk. man lever kun en gang og nå har jeg droppet så mye at det for være grenser.
her er et eksempel fra min fettfastemeny:
frokost: 2 speilegg og 5 baconskiver / 2 kyllinglår / eggerøre med fløte
lunsj: kokt egg med baconost eller pesto/ tunfisk salat med dressing/ eller diverse stekt kjøtt med fetaost og oliven
middag: laks/biff/koteletter/ karbonadekjøttdeig eller kjøttdeig av svin med smeltet ost på, avocado og creme fraiche.
orker som regel ikke kvelds ettersom jeg har sen middag. er jeg på farta spiser jeg nøtter. atkins barer går det svært sjeldent i ettersom dette ikke er naturlig mat.
i helger og når jeg kjenner meg litt lei alt kjøttet spiser jeg skyr naturell med hjemmelagd musli (kjerner, frø og nøtter ovnsbakt i olje) eller lavkarbo armeriddere. veldig lettvint. å skeie ut med for mye sukkerfri mat trigger bare søtsuget mitt.
Det der virker ikke som en fettfastemeny, Ashley? Fettfasten er 90% fett og 1000 kcal (obs obs: som bare skal vare noen få dager) hvis jeg ikke har misforstått?
Jeg er også spent på hvordan det går med Fofa nå fremover :ja:
0,6 ned fra i gaar, totalt 1,9 paa 3 dager. Kjempeinspirerende aa se "nye" tall paa vekta som har staatt stille i 8 mnd. Men er jo litt skeptisk til om dette kan vare..
Tenker jeg skal sakte begynne aa öke daglig kaloriinntak, og tror da jeg först og fremst vil öke paa proteinene. Kanskje ett speilegg med litt bacon til lunsj og en liten nakkekotelett med kryddersmör, og evt litt grönn salat m/olivenolje, til kvelds. Satser paa aa holde fettprosenten over 80 og karboene lave, sikter mot 1200 kcal i dag, saa faar vi se om nedgangen fortsetter.
Er veldig takknemmelig for innspill, hvis noen har erfaringer de vil dele.
Lykke til pim!
Fofa, åssen går det med deg? Du er vel ferdig nå?
Takk Idarull, jeg ser at tickeren din startet der jeg er naa paa BMI, og at du har gaatt ned 4 kg. Tok det lang tid? Gaar du fremdeles ned? Det sies jo at man ikke nödvendigvis gaar ned i vekt paa lavkarbo naar man er "normalvektig". Jeg haaper jo jeg har funnet lösningen naa, men er likevel interessert i aa höre hvordan du klarer det.
Det ble bare tre små dager på meg denne gangen. Ble noen utepils i går, og dermed forsvant fettfasten også. Og gikk på en fløtesmell i dag (kan rett og slett ikke ha det i hus!!), men det er nå så.
Tenke at jeg skal kjøre på igjen etter et passende antall dager. Og er ved godt mot uansett. :) 1,9 kg ned siden mandag, men tror nok det meste er vann.
Lykke til dere som fortsetter!!! Og det blir spennende å høre hva som skjer etter endt fettfaste!!
Hei igjen alle sammen!!
Så bra at flere har starta på fettfaste!! Håper det funker for dere også:)
Jeg er på ferie nå, og har dermed ikke tilgang på vekt...derfor blir det veldig spennende å se etter 2 uker her hvordan vekta ser ut når jeg kommer hjem. Har sålangt holdt meg til moderat lavkarbo etter fettfasten..ketose blir litt for "hardt" iom at jeg jo er på ferie. Har ikke spist noe "feil" enda..hehe, men som sagt, er nok ikke i ketose. Regner med jeg ligger rundt 50 gram karbo om dagen.
Jeg skal følge med dere andre, også skal jeg holde dere oppdatert om jeg finner en vekt:D
Første dag med fettfaste unnagjort :)
I dag ble det 1069 kcal totalt og 90% fett. Har spist bacon, smør, avocado og mandler. Laget en slags "kjeks" av mandler og smør, for at det skulle bli noe "mat" av det, og tilsatte ørlite sukrin og vaniljepulver. Satser på at de to sistnevnte ikke har så mye å si. Har også hatt en halvtimes fjelltur med middels intensitet. Det er sikkert nok med så lite kcal innabords...
Fortsetter i morgen med egg, smør og mer bacon & avocado. Planen er å holde dette en uke. Veier meg når uken er gått, så slipper jeg å bli stresset pga den.
solsikke123
02-06-11, 21:46
Fortsetter i morgen med egg, smør og mer bacon & avocado. Planen er å holde dette en uke. Veier meg når uken er gått, så slipper jeg å bli stresset pga den.[/quote]
....dette går jo an da....veldig enkel meny hvor jeg ikke må tenke stort:)
Bra diett Kthnk..:))
KOs deg på ferie Fofa, det blir spennende å høre hvordan det har gått, men blir dog litt feil da du vel måtte hopp inn i et ganske vanlig kosthold. Det er vel anbefalt å gå på induksjon igjen, eller?
Så flink du er PIm:)
Det er jo bra vektnedgang det....
Du og Martar..)
Jeg får sjekke litt på diett.no....det er egentlig ikke så stort problem. Problemet er at jeg lager mat til flere og mengden smør i panna som da går til meg, aiolin osv blir bare surr....MEN det er jo en dærlig unnskyldning, ser den.....
skal sjekke litt jeg......
Fortsetter i morgen med egg, smør og mer bacon & avocado. Planen er å holde dette en uke. Veier meg når uken er gått, så slipper jeg å bli stresset pga den.
....dette går jo an da....veldig enkel meny hvor jeg ikke må tenke stort:)
Bra diett Kthnk..:))
Ja det er viktig for meg iallfall, at jeg kan gjøre det enkelt. Den helt store matkosen blir det jo ikke denne uken uansett, så da kan det liksågodt være enkelt og kjapt. Bacon og avocado var egentlig veldig godt :) Jeg brukte ca en strimmel bacon til en halv avocado pr måltid, tror det ble omtrent 250 kcal (husker ikke nøyaktig hvilken type bacon jeg hadde).
Har fortsatt i dag med resten av "kjeksene" fra i går, og til lunsj blir det avocado og bacon eller kyllingvinger m smør.
Hei, kos deg paa ferie Fofa, og lykke til Kathinka og Solsikke. Jeg avsluttet vel den egentlige fettfasten etter 3 dager og 1,9 kg jeg ogsa MatTar, siden jeg i gaar endte med 1200kcal og bare 80% fett. Men gikk likevel ned 200g til i dag. I dag har jeg saalangt spist 750kcal med 80% fett og skal grille kylling med salat til i kveld. Det blir jo ikke saa mye fett (selv med feta og majones/römme) saa jeg er nok ikke paa fettfaste lenger nei! Men skal pröve aa holde meg rundt 1200 og min80% noen dager og se hvordan det gaar. De 2,1kg jeg har gaatt ned har jeg ingen lyst til aa faa tilbake. Det kuleste er at jeg synes jeg kan se at jeg ser mye tynnere ut enn for 4 dager siden. Det gir kjempemotivasjon etter at vekta har staatt stille i maanedsvis. Fölger med paa dere her inne for aa se hvordan det gaar med dere, baade resten av fasten og ikke minst etterpaa! Staa paa!
Var veldig spent da jeg veide meg i morges, siden gaardagens tall ble 1430kcal og 75%/23%/2%. Var redd jeg skulle fyke opp igjen, at vekttapet hadde värt vann og at med vanlig matinntak ville jeg fort gaa opp. (Easy go, easy come).
Men var 0,1 ned fra i gaar. Saa jeg krysser fingrene og fortsetter med höyest mulig fettprosent og kontrollert kaloriinntak.
Fortsatt lykke til til dere som fremdeles faster.
Foresten fikk jeg redusert BMI i morges - jeg maalte meg og fant ut at jeg var 2 cm höyere enn det jeg hadde trodd!!
Eg er på min tredje dag med fettfaste, avocado og bacon og egg og philadelphia og smør... :)
Går stort sett greit, men i går var jeg så syyyykt sulten etter en lang arbeidsdag. og dagsrasjonen var oppbrukt, så da "sprakk" jeg med et kokt egg på kveldstid... Jeg satser på det går greit og fortsetter som før (kaloriene i går endte på 1100 og fettprosenten på 86).
Jeg har ikke veid meg men føler meg lettere og strammere i kroppen. Spennende å se når uken er over :rolleyes:
Hadde en rask bytur i dag, og kom hjem med to sommertopper i str S og 38. Det gjør en regntung lørdag litt lysere :p
I dag starter min fettfaste, med et lite glass eggemelk. Blir nok bacon og kremost til neste måltid :)
Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å holde på da, tar det som det kommer!
Takk Idarull, jeg ser at tickeren din startet der jeg er naa paa BMI, og at du har gaatt ned 4 kg. Tok det lang tid? Gaar du fremdeles ned? Det sies jo at man ikke nödvendigvis gaar ned i vekt paa lavkarbo naar man er "normalvektig". Jeg haaper jo jeg har funnet lösningen naa, men er likevel interessert i aa höre hvordan du klarer det.
Nei det gikk vel ganske greit, men jeg var STRENG. Max 20 karbo om dagen, gikk mye sulten osv. Hadde et snitt på 1200 kalorier de første 14 dagene. Det var helt ubevisst at det ble så lite kalorier, men jeg var så fortvila, visste ikke hva jeg skulle spise... Men nå går det bedre!
Sånn cirka var vektnedgangen:
04.09.2010 64 kg
16.09.2010 62 kg
19.09.2010 61.6 kg
25.11.2010 60.1 kg
28.04.2011 59 kg
28.05.2011 60 kg
Jeg skeia ut masse etter jul og begynte igjen og slutta igjen. Så gikk opp en kilo av det som du ser. Nå er jeg igang igjen. Føler meg slankere på et vis, skal veie meg på søndag tenker jeg. Vi får se om jeg har gått ned!
Takk for svar, Idarull. Jeg har en mistanke om at jeg i de siste maanedene ikke har värt streng nok. Som nevnt för har jeg "nektet" aa maale og veie, fordi jeg ikke ville ha fölelsen av aa väre paa kur. Men bör nok mate inn dagsinntaket mitt paa diett.no en gang i blant ihvertfall, for aa sjekke hvordan jeg ligger an.
Gikk ned 2 kg paa 3 dager med fettfaste, tror jeg har stabilisert meg paa -1, noe jeg er veldig fornöyd med. Skal ha en langhelg i Toledo fra fredag og planlegger aa gasse meg med villsvin og vin etc, og saa eventuelt gaa paa en skikkelig fettfaste etterpaa.
Du sier du laa paa 1200kcal om dagen i starten, omtrent hvor mye ligger du paa naa (eller til vanlig da, naa ligger du vel rundt 1000) :)
Lykke til videre med fasten, blir spennende aa se resultatet paa söndag.
Det varierer veldig! Beynte forrige søndag, og siden da har det vært 1200-2400 kalorier. Har ikke prøvd fettfaste enda, må være litt vanlig lavkarber først :)
I går var min første fettfastedag, og det endte på 1044 kcal, med 98 g fett :)
Spiste bacon, litt avocado, et par lavkarboskiver med masse majo og salami og et glass eggemelk. Kommer ikke til å fortsette med eggemelk, mye kcal og lite "mat".
Resultat etter 1. dag = 400g ned! :D
Det der virker ikke som en fettfastemeny, Ashley? Fettfasten er 90% fett og 1000 kcal (obs obs: som bare skal vare noen få dager) hvis jeg ikke har misforstått?
Jeg er også spent på hvordan det går med Fofa nå fremover :ja:
uff jeg missforsto. ligger på 75 % fett til vanlig:o
men kan noen poste noen eksempler på fettfaste menyen deres?
vanskelig å tenke på kaloriene også, men det kickstarter sikkert en god del. hvor mye proteiner og karber i forhold til dette? kun grønnsaker som er ok?:) må man droppe fløte, nøtter og rømme pga karbene?
er snart i uke 4:D (etter jeg ga opp i mars etter 2 mnd med ketolyse):o skal prøve fettfaste meny for nå er mensen rett rundt hjørnet og ikke minst husker jeg at uke 4 var platå delux.
uff jeg missforsto. ligger på 75 % fett til vanlig:o
men kan noen poste noen eksempler på fettfaste menyen deres?
Ja, takk! Det hadde vore ypperleg!:)
Ja, takk! Det hadde vore ypperleg!:)
:ja:
bounty kan kanskje være noe å spise?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16261
La den inn på diett med sjokoladen til sukkerfritt,
og med 16 biter ble det pr bit:
Energi: 79 kCal
Protein: 1 g
Karbohydrat: 1 g
Fett: 8 g
Natrium: 0 mg
Min dagsrasjon i går var som følger:
Frokost:
1 liten porsjon eggemelk med 35 g smør, 1 egg og kaffe (har hørt man ikke skal drikke koffein også, men det hoppa jeg glatt over... :rolleyes: )
Lunch:
ca 25g bacon, 20g avocado og 25g kremost naturell
Middag:
Hjemmebakt lavkarbobrød, 28g, 10g ekte majones, 10g salami og 25g bacon
Kvelds:
7g smelta ost + samme porsjon med brød og pålegg som over (ikke bacon da).
Da endte jeg på 1045 kcal, 86 % fett, 10 % protein og 4 % karbs.
Gikk ned 400g bare fra 1. til 2. dag! Blir spennende å se om det har skjedd mer i morgen tidlig....i dag måtte jeg stramme beltet mitt ett hakk inn også :D
solsikke123
09-06-11, 00:08
Så flott foksy. Og så smart med lavkarbo-brød....
Det tenkte ikke jeg på.
Min dag med fettfaste ble totalt mislykket.
Startet med et kyllinglår som ødela ALT.
Det hele endte med 2000 kval og altfor lite fett og for mye sjokoladeprinsen og dårlig mage....hahaha...skikkelig fiasko, med andre ord.
Så IKKE spis kyllinglår, det ødela alt.:p
Så flott foksy. Og så smart med lavkarbo-brød....
Det tenkte ikke jeg på.
Min dag med fettfaste ble totalt mislykket.
Startet med et kyllinglår som ødela ALT.
Det hele endte med 2000 kval og altfor lite fett og for mye sjokoladeprinsen og dårlig mage....hahaha...skikkelig fiasko, med andre ord.
Så IKKE spis kyllinglår, det ødela alt.:p
Begynn på nytt i morgen :) uten kyllinglår :p
Lavkarbobrødet mitt har ytterst få karbs, kun 1,5 g per skive og ganske bra med fett siden jeg har brukt både cocosa og seterrømme i det :D
Vet ikke om det er anbefalt å spise brød uansett på fettfaste, men det var kun to små skiver da. Må ha noe å tygge på, ellers blir jeg gaaal!;)
I dag skulle vi (datteren min og meg) ned til byen og jeg sparte opp kcal for å kunne prøve MAX sin lavkarboburger som jeg leste om her inne. Den var deilig:sikle: men det ble litt for mye protein pga den...endte opp på "kun" 80 % fett...håper det går bra :o
Sjokolade holder jeg meg langt unna på fettfasten, alt av kunstig søtning egentlig...er jo bare noen få dager dette her :)
prøver å legge inn en dagsmeny på diett.no men sliter med å få lite nok proteiner. Et egg inneholder nesten 7 g, og hvis jeg har forstått det riktig skal man bare ha 10 g? hvis man da plusser på litt fløte, og kjøtt kommer jeg langt over 10...
50 g kyllingvinger er 13,7 alene
2 skiver hvitost er 5,4...
Skal man bare maule fett??
her er resultatet etter en tenkt dag:
Energi: 1036
Fett: 92.24
Karbohydrat: 5.97
Protein: 38.98
ligger jo fint på kalorier, karbs og fett, men proteinene.....
prøver å legge inn en dagsmeny på diett.no men sliter med å få lite nok proteiner. Et egg inneholder nesten 7 g, og hvis jeg har forstått det riktig skal man bare ha 10 g? hvis man da plusser på litt fløte, og kjøtt kommer jeg langt over 10...
50 g kyllingvinger er 13,7 alene
2 skiver hvitost er 5,4...
Skal man bare maule fett??
her er resultatet etter en tenkt dag:
Energi: 1036
Fett: 92.24
Karbohydrat: 5.97
Protein: 38.98
ligger jo fint på kalorier, karbs og fett, men proteinene.....
Nesten øverst til høyre i diett.no kan du trykke på en knapp som heter K.diag så får du opp fett,protein og karbs i prosenter og som kakestykker. Det er der du skal ligge på rundt 10, altså ca 10 % proteiner, ikke gram.
Om jeg ikke har misforstått helt da....
Men det er litt mye med nesten 40 gr protein tror jeg, det utgjør mer enn 10 %... er nok kyllingvingene som må bort....
ahh, så det går i prosent, da blir det litt lettere.
Fann foresten ut at hvis jeg spiser 12 biter bounty blir fordelingen slik:
Energi: 949
Fett: 91.5
Karbohydrat: 8.44
Protein: 7.31
på gram altså.
Men når det gjelder fett var det vel 100g man skulle ha?
mandler er også fint har jeg sett.
her er kopi fra en link som lå på side 1 i denne tråden
Fettfaste
Etter Dr. Robert C. Atkins: ”Dr. Atkins new Diet Revolution”
Hensikt
Hensikten med denne dietten er å tvinge kroppen inn i ketose for derved starte nedbrytning av fettlagrene på kroppen.
Brukes kun en uke av gangen. Veksles annen hver uke med introduksjonsdietten.
Hva inneholder den:
Total kalorimengde er 1000 kcal/dag. Den består av 900 kcal fra fett, ca 15 gram protein og 10 gram karbohydrater. For å illustrere hva dette betyr så tilsvarer dette 1 dl olivenolje eller annet fett (100g), 60-75g kjøtt eller fisk
her måles det i gram
trultemamma
09-06-11, 07:11
Jeg lurer også på hva som er lurt å spise?? Er det 100 gram fett om dagen som er ønskelig? Og ingen karber?
trultemamma
09-06-11, 08:35
Da har jeg laget en dagsmeny som kan passe til meg; skal prøve dette etter ei uke i syden.. :)
Frokost: kaffe og 1 dl fløte
Lunsj: 100 gram issalat, 20 gram majo, 20 gram reker
Middag: Blomkålsalat laget av 50 gram kokt blomkål med 5 ss seterrømme og 10 gram majones
Kvelds/snack: 50 gram bringebær med 0,5 dl kremfløte
Totalt 88 % fett (107 gram), 7% protein (21 gram) og 4 % Karbohydrat (11,42 gram)
Totalt 1097 kcal.
Kan dette funke?
Frøken: Ja, der står det jo i gram! Har lagret og lest det dokumentet flere ganger... Sorry, jeg blander litt her og der... :o
Jeg har tenkt prosenter til nå jeg da (og lurer på om jeg kommer til å fortsette med det også)...Når jeg ser på gram har jeg spist 98g fett, 25,6g protein og 8,9g karbo første dagen, og i går var det enda mer proteiner fordi jeg hadde bestemt meg for å smake på lavkarboburgern til MAX, ble litt mye proteiner der...Men det ser ut til at det funker greit allikevel :p
1. dag gikk jeg ned 400gram
2. dag har jeg gått ned 800 gram til
Totalt 1.2kg på to dager :heia:
Trultemamma: Det der så godt ut! :) Funker helt sikkert!
Frøken: Ja, der står det jo i gram! Har lagret og lest det dokumentet flere ganger... Sorry, jeg blander litt her og der... :o
Jeg har tenkt prosenter til nå jeg da (og lurer på om jeg kommer til å fortsette med det også)...Når jeg ser på gram har jeg spist 98g fett, 25,6g protein og 8,9g karbo første dagen, og i går var det enda mer proteiner fordi jeg hadde bestemt meg for å smake på lavkarboburgern til MAX, ble litt mye proteiner der...Men det ser ut til at det funker greit allikevel :p
1. dag gikk jeg ned 400gram
2. dag har jeg gått ned 800 gram til
Totalt 1.2kg på to dager :heia:
Trultemamma: Det der så godt ut! :) Funker helt sikkert!
Så bra!
Ser ut til at det funker med prosenttenking da :D
Synes det er kjempevanskelig å få lite nok proteiner, kan kanskje tenke sånn jeg og da:)
Så bra!
Ser ut til at det funker med prosenttenking da :D
Synes det er kjempevanskelig å få lite nok proteiner, kan kanskje tenke sånn jeg og da:)
Det er ikke helt riktig da, så det bør kanskje ikke anbefales (er ingen ernæringsekspert), men det funker for meg iaf :rolleyes: sliter også med å få lite nok proteiner..
trultemamma
09-06-11, 11:59
:heia: :heia:
Gleder meg over deres resultater, synes dere er så flinke! :)
Da er jeg igang med min første dag.
Vanskelig å få nok fett og lite nok proteiner, men når dagen er over ser forhåpentligvis tallene slik ut:
Energi: 909 kcal
Fett: 85.65 g
Karbohydrat: 11.31g
Protein: 17.46g
Det perfekte er 1000 kcal, 100 g fett, 10 g karbs og 15 g proteiner.
Synes jeg har klart meg bra selv om det er litt lite kalorier og fett, men klarer ikke tanken på å spise cocosa eller smør alene...
Har foresten ikke vært noe særlig sulten. Men har vondt i hodet da, men det er forsåvidt ikke noe nytt...
Da er jeg igang med min første dag.
Vanskelig å få nok fett og lite nok proteiner, men når dagen er over ser forhåpentligvis tallene slik ut:
Energi: 909 kcal
Fett: 85.65 g
Karbohydrat: 11.31g
Protein: 17.46g
Det perfekte er 1000 kcal, 100 g fett, 10 g karbs og 15 g proteiner.
Synes jeg har klart meg bra selv om det er litt lite kalorier og fett, men klarer ikke tanken på å spise cocosa eller smør alene...
Har foresten ikke vært noe særlig sulten. Men har vondt i hodet da, men det er forsåvidt ikke noe nytt...
Lykke til! Husk å drikke nok vann. Drikker minst 3 liter om dagen, og enda er jeg tørst :p Jeg får ikke i meg lite nok proteiner jeg heller, men det går jo nedover så jeg gidder ikke å stresse mer med det.
Det blir spennende å følge deg også :)
Lykke til! Husk å drikke nok vann. Drikker minst 3 liter om dagen, og enda er jeg tørst :p Jeg får ikke i meg lite nok proteiner jeg heller, men det går jo nedover så jeg gidder ikke å stresse mer med det.
Det blir spennende å følge deg også :):)
Lykke til til deg:)
Klarer du å få i deg nok kalorier og fett da?
Har i dag bare i underkant av 3 gram proteiner for mye, synes det er bra. Men hadde nok blitt mer hvis jeg skal få opp kalori og fettnivået.
Har drukket nesten 2 liter vann til nå, men må innrømme at det har blitt litt pepsimax og...
Ser at noen sier man ikke skal ha koffein, men i en av de amerikanske oppskriftene var det jo kaffe med fløte. Tenker at det går bra, noe må man jo kose seg med;)
Da har jeg laget en dagsmeny som kan passe til meg; skal prøve dette etter ei uke i syden.. :)
Frokost: kaffe og 1 dl fløte
Lunsj: 100 gram issalat, 20 gram majo, 20 gram reker
Middag: Blomkålsalat laget av 50 gram kokt blomkål med 5 ss seterrømme og 10 gram majones
Kvelds/snack: 50 gram bringebær med 0,5 dl kremfløte
Totalt 88 % fett (107 gram), 7% protein (21 gram) og 4 % Karbohydrat (11,42 gram)
Totalt 1097 kcal.
Kan dette funke?
takk for svar (endelig en meny å finne:D) skal prøves!
regna min egen variant ut på diett.no. fytti så vanskelig det er å få det helt konkret :eek: min ligger på fett 83%, protein 13% og karber 4%. dette kommer til å bli stress orker det ikke lenge.
frokost: kaffe med 2 ss kremfløte
lunsj: issalat med 30 g kjøttdeig med 1 ss smør, 2 ss majones, 1/2 avocado, 30 g tatziki med 1 ss creme fraiche. blander salaten med 1 ss extra virgin olivenolje.
middag: 100 g tunfisk i olje avrent, 100 g issalat, 20 bacon med svor og 1 ss majones.
kvelds: bringebær med 1 dl fløte :)
dere er gode!:D^^
dette er min første dag. hater å innrømme det men etter 4 hyppige små måltider idag er jeg skrubbsulten nå:o ligger på 1300 kcal. lite nok. i morgen, kun 1009. *glede seg*
:)
Lykke til til deg:)
Klarer du å få i deg nok kalorier og fett da?
Har i dag bare i underkant av 3 gram proteiner for mye, synes det er bra. Men hadde nok blitt mer hvis jeg skal få opp kalori og fettnivået.
Har drukket nesten 2 liter vann til nå, men må innrømme at det har blitt litt pepsimax og...
Ser at noen sier man ikke skal ha koffein, men i en av de amerikanske oppskriftene var det jo kaffe med fløte. Tenker at det går bra, noe må man jo kose seg med;)
Jeg har ligget på 98, 92 og i dag 96g fett, og rundt 1030 kcal hver dag. Ble veldig mye protein i går pga lavkarboburgeren som jeg bare MÅTTE smake på, men gikk allikevel ned 800g, og kcal endte på 1024 i går. Så jeg er fornøyd med det.
Drikker kaffe jeg også, en espresso med fløte til frokost, og en til lunsj. Etter det har jeg ikke råd til å bruke flere kcal på fløte til kaffen :p
Kjøpte meg en 1/2l pepsi max i dag, de andre dagene har jeg overlevd uten.
Er litt sulten nå, men har spart litt blomkål- og brokkolistuing som jeg skal ha en dæsj Creme Chérie oppå, smaker himmelsk! Er tørsten som er verst hos meg, blir knusktørr i munnen om jeg ikke heller nedpå et stort glass vann regelmessig. Har tatt mineraltilskudd i dag, jeg skyller vel ut alt som er med den hyppigheten jeg tisser om dagen :rolleyes:
Veide meg for moro skyld i går kveld, og da veide jeg mindre enn jeg gjorde på morgenen, det samme i kveld, hahaha...blir litt småsprø av dette, men jeg har aldri i hele mitt liv veid mindre på kvelden enn på morgenen. Blir såå motivert!!
Ashley: Hold ut, det er verdt det! Drikk masse vann, og prøv og spar litt mat til kvelden i morgen om det er da du er mest sulten. Jeg spiser ikke alltid 250 kcal til hvert måltid. Frokosten ender opp med litt mindre, også "sparer" jeg litt utover så jeg har noe om det blir krise :)
Her er resultatet av min 1. dag:
Energi: 961 kcal
Fett: 91.39 g
Karbohydrat: 11.38 g
Protein: 17.53 g
Superfornøyd. Fikk opp fettinnholdet ved å tilsette litt mer smør i stappa jeg lagde.
Her er dagens meny:
måltid 1:
40 g mandler
Måltid 2:
1 dl blomkålsuppe lagd med fløte og vann
3 biter hjemmelagd bounty
20 g macadamianøtter
Måltid 3:
blomkål og brokkolistappe lagd av 100 g blomkål, 50 g brokkoli, 1 ss fløte 14 g smør, salt og pepper
1 bit bounty
Måltid 4:
50 g jordbærfromasje, lagd av sukkerfri jordbærgele og kremfløte.
Spent på vekta i morra:)
Har foresten ikke vært noe sulten i dag:)
...
Spent på vekta i morra:)
Har foresten ikke vært noe sulten i dag:)
Lykke til!
Min siste fettfastedag i morgen, så er det pause til neste mandag :)
:)Så bra at dette ser ut til å funke for flere av dere også.
Jeg er fortsatt på ferie, så jeg har ikke sjekka vekta... Kommer ikke til å gjøre det med det første..hehe..har blitt litt i overkant mye karbo de siste dagene. Men, vi får se hvordan dette går!!
Jeg er fortsatt på ferie, så jeg har ikke sjekka vekta... Kommer ikke til å gjøre det med det første..hehe..har blitt litt i overkant mye karbo de siste dagene. Men, vi får se hvordan dette går!!
Lykke til:)
Skal også snart på ferie:rolleyes:
Men: Jippi! gikk på vekta nå nettopp, og etter evigheter med stillstand og litt oppgang går det rett vei. - 700g fra i går.
Håper ikke det er easy go easy comes..... Satser på at fettet sørger for det;)
Lurer veldig på hvordan det går med deg, det er du som inspirerte meg til å prøve dette nemlig :) Digg å gjøre det før en ferie da, særlig om ferien innebærer bikini og bading :D
Frøken: Så bra!! Det var mye ned første dagen :D
Jeg er like happy!
Dag 1: 400g
Dag 2: 800g
Dag 3: 1,2 kg:heia: Det var digg å veie seg i dag, gleder meg til i morgen!
Total nedgang på fettfaste er hittil: 2,4 kg :)
Wow Foksy! Det var mye ned på bare 3 dager!
Dette skal jeg også prøve om jeg når et platå! Veldig kjekt å lese andres dagsmenyer og erfaringer....
Lurer veldig på hvordan det går med deg, det er du som inspirerte meg til å prøve dette nemlig :) Digg å gjøre det før en ferie da, særlig om ferien innebærer bikini og bading :D
Jeg er like happy!
Så flott! :heia: Jeg har egentlig tenkt å spise meg sakte men sikkert ned i vekt, men hvis jeg når et platå og vekta ikke rikker seg, skal jeg virkelig vurdere å prøve dette! :rolleyes: Lykke til videre! :goodluck:
Jeg er like happy!
Se på deg da:) Så bra :heia:
Tusen takk for godord alle sammen! Det er skikkelig digg etter 8 uker stillstand :)
Prøvde masse klær i dag, i en str mindre enn før, men nå vil jeg vente litt til før jeg kjøper noe. Fått blod på tann :)
Pruttilutt
10-06-11, 23:54
Er inngangsbilletten ketose eller kan man starte f.eks. når man har tryna i potetgullposen etter 2 strenge uker uten resultat? :o
Skal leke meg litt med diett.no og se om jeg kan sette sammen noe lurt.. Er ikke glad i å spise ofte, tror utfordringen ligger der. Trives med to måltid for dag... Har forøvrig alltid lagt på maks 1200 kcal...
Ideen er vel at man skal gå fra induksjon over på fettfaste dersom man har stått stille leeeeenge!
Pruttilutt
11-06-11, 00:32
Ideen er vel at man skal gå fra induksjon over på fettfaste dersom man har stått stille leeeeenge!
Det kom feil ut. Har stått stille siden januar. Nekter å rikke seg.
Hadde en glipp for to uker siden, helt uten mål og mening (ut av ketose pga. en fetaostsalat porsjon for mye...), to uker på og i dag falt jeg i potetgullskåla fordi jeg var så kvalm (spysjuka??) og trengte noe salt. Var hos en venninne, så var eneste tilgjengelig. Var ikke mye, da.
Hvor lenge må jeg være i ketose for å starte, eller kan jeg starte i morgen?
Jeg er ingen ekspert på området, altså....men jeg tror nok du kan prøve nå.. Dette er jo en ekstrem diett, og det vil den jo være uansett om du kommer fra ketose eller ikke..:D
Lykke til!
dag 2 og - 700 g
totalt på to dager - 1,4 kg:D
gårsdagens fordeling så slik ut:
Energi: 987
Fett: 97.38
Karbohydrat: 9.64
Protein: 16.75
til frokost spiste jeg 50 g bacon
lunch 40 g macamadianøtter
middag blomkål og brokkolistappe m rømme og smør (100g blomkål, 50 g brokkoli)
kvelds 50 g fromasje lagd av sukkerfri gele og kremfløte
snack 1 bit bounty (lavkalori)
Er inngangsbilletten ketose eller kan man starte f.eks. når man har tryna i potetgullposen etter 2 strenge uker uten resultat? :o
Skal leke meg litt med diett.no og se om jeg kan sette sammen noe lurt.. Er ikke glad i å spise ofte, tror utfordringen ligger der. Trives med to måltid for dag... Har forøvrig alltid lagt på maks 1200 kcal...
Som fofa sier kan du sikkert starte rett på, men vil tro det er lettere hvis kroppen allerede er i ketose.
Pruttilutt
11-06-11, 11:12
Okei. Kult. Foreløpig synes jeg det ble vanskelig igrunn, for jeg stoler ikke helt på diett.no:rolleyes:
Et par oppskrifter:
Fat Fast Flan
6 eggs
1 cup SF vanilla syrup (can try other flavors)
2 cups heavy cream
You will need a 10" pie pan and a larger pan you can set the pie pan into, like a big roasting pan.
Spray a 10" pie plate with cooking spray. Preheat oven to 325 degrees. Mix eggs and syrup very thoroughly. Very slowly, stir in the cream. Pour the mixture into the pie pan. Set the pie pan in the larger pan, and pour water into the larger pan until it is halfway up the side of the pie plate. This is called a "water bath" and it is a gentler way to cook the custard.
Bake at 325 degrees for 1 hour. Cool on a rack, then cover and refrigerate. Cut into 8 slices. Each slice is one Fat Fast serving.
I sprinkle mine with a dash of nutmeg. I have also tried using peach SF syrup, but didn't like the taste as much as either vanilla or French vanilla. You might be able to use a 9" pie plate but it will be dangerously full.
Modified flax cereal:
2 T ground flax, 1 T designer whey protein powder, 1/4 t salt. Mix well and add 1/2 c water. Microwave on high for 2 minutes or until no longer soupy. Add 1 pat butter and 1 T cream
Stor T er spiseskje og liten er teskje.
Hm.....er litt interessert i denne kick off'en. Hva spiser dere i løpet av en dag? Jeg kan ikke spise nøtter e.l. slik jeg ser noen gjør. Setter pris på å se eksempel på dagsmeny!
Hm.....er litt interessert i denne kick off'en. Hva spiser dere i løpet av en dag? Jeg kan ikke spise nøtter e.l. slik jeg ser noen gjør. Setter pris på å se eksempel på dagsmeny!
Jeg har lagt ut hva jeg har spist, du kan se på det. Nøttene kan du bytte ut med noe av det andre jeg har spist.
solsikke123
12-06-11, 01:07
WAAAAW foksy, gratulerer:))
Så moro.
Spennende med deg og frøke, lykke til:)
Pruttilutt, i atkinsboka så står det at man først skal leve to uker på induksjon. HVis ingenting skjer med vekta så kan man prøve fettfasten. Ketosen hjelper til med å ikke bli så sulten...
Det er jo greit.
Jeg har gått ned en kg nå med mindre mat. Men drar på ferie om et par dager, har vært superhektisk hele uken, men når jeg er tilbake om 3 uker, da.....
Gleder meg til å følge dere videre.
Deilig å gå ned, gir økt selvtillitt og selvbilde!:)
Må bare slenge med en påminnelse til eventuelle lesere av denne tråden som ikke kjenner til fettfasten: Dette er IKKE et konsept tiltenkt utålmodige nybegynnere. :o Kun et hjelpemiddel for dem som har hatt mange måneders stillstand på vekta, og ubestridelig har flere kilo å gå ned. Skal heller ikke benyttes over lengre tid enn 4-5 dager.
Høres ut som noe for meg altså. Gikk bittelitt ned i høst, men så gikk vekta opp til sommervekta igjen og der har den holdt seg. Så jeg har stått ganske så stille i ett år nå.
Det var vanskelig å få ned proteinnivået ser jeg når jeg prøver meg frem på diett.no. Men jeg tror jeg fant noe jeg kan leve med i noen dager. Hvis jeg i løpet av dagen spiser:
50g kylling
60g fløte
1 avocado
45g cocosa/smør/olje
Frokost: 25g kylling + 23g cocosa
Lunsj: 60g fløte
Middag: 25g kylling + 22g cocosa
Kveldsat: 1 avocado
Regnet med cocosa:
100,5g fett (92%)
16,4g protein (7%)
2,57g karbohydrat (1%)
996 kcal
Og i tillegg kutte ut både kunstig og naturlig søtning de dagene. Kutte det helt ut har jeg ikke lyst til.
bounty kan kanskje være noe å spise?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16261
La den inn på diett med sjokoladen til sukkerfritt,
og med 16 biter ble det pr bit:
Energi: 79 kCal
Protein: 1 g
Karbohydrat: 1 g
Fett: 8 g
Natrium: 0 mg
Jeg lurer veldig på hvordan du har regnet. Fordi jeg får noe ganske annet når jeg regner ut... Sukkerfri sjokolade er som regel ikke karbohydratfri akkurat... De pleier å bruke maltitol som man trekke fra ca 50% karbohydrat på. Så da sitter man som regel igjen med 20-30g karbohydrat per 100g. Og 5g splenda er 5g karbohydrat (men har søtningsgraden til 50g sukker). Maltitol eller splenda er vel ikke noe som hører hjemme på fettfasten? Ikke noe jeg ville inkludert i fettfasten i alle fall... Det er snakk om noen dager hvor man skal kutte ut slike halvlovlige ting og bare spise lovlige ting...
Høres ut som noe for meg altså. Gikk bittelitt ned i høst, men så gikk vekta opp til sommervekta igjen og der har den holdt seg. Så jeg har stått ganske så stille i ett år nå.
Det var vanskelig å få ned proteinnivået ser jeg når jeg prøver meg frem på diett.no. Men jeg tror jeg fant noe jeg kan leve med i noen dager. Hvis jeg i løpet av dagen spiser:
50g kylling
60g fløte
1 avocado
45g cocosa/smør/olje
Regnet med cocosa:
100,5g fett (92%)
16,4g protein (7%)
2,57g karbohydrat (1%)
996 kcal
Og i tillegg kutte ut både kunstig og naturlig søtning de dagene. Kutte det helt ut har jeg ikke lyst til.
Jeg lurer veldig på hvordan du har regnet. Fordi jeg får noe ganske annet når jeg regner ut... Sukkerfri sjokolade er som regel ikke karbohydratfri akkurat... De pleier å bruke maltitol som man trekke fra ca 50% karbohydrat på. Så da sitter man som regel igjen med 20-30g karbohydrat per 100g. Og 5g splenda er 5g karbohydrat (men har søtningsgraden til 50g sukker). Maltitol eller splenda er vel ikke noe som hører hjemme på fettfasten? Ikke noe jeg ville inkludert i fettfasten i alle fall... Det er snakk om noen dager hvor man skal kutte ut slike halvlovlige ting og bare spise lovlige ting...
Bruker kokesjokoladen til sukkerfritt. Når jeg har trukket fra sukkeralkoholene sitter jeg igjen med 2 karbs pr 100 g. Og så er det stor forskjell på kokosmasse. Viktig å lese på pakken.
ned 500 g siden i går:) Hodepinen var kun første dagen, sult har jeg ikke hatt noe problem med.
Bruker kokesjokoladen til sukkerfritt. Når jeg har trukket fra sukkeralkoholene sitter jeg igjen med 2 karbs pr 100 g. Og så er det stor forskjell på kokosmasse. Viktig å lese på pakken.
Sukkerfritt bruker maltitol, så du kan nok ikke regne 2 kh per 100g... Det er ikke så lett som at alle sukkeralkoholer kan trekkes fra... Maltitol er ca halvparten nettokarbohydrater.
Sukkerfritt sin mørke sjokolade:
Karbohydrat 50 g (hvorav sukkerarter <0,5 g og sukkeralkoholer 48 g)
= ca 26g netto karbohydrater
Sukkerfritt sin melkesjokolade:
Karbohydrat 56 g (hvorav sukkerarter 6 g og sukkeralkoholer 49 g)
= ca 31,5g netto karbohydrater
Kokosmasse er kokosmasse i min bok så lenge den er usøtet. Hvis en råvare varierer litt på pakkene men ingredienslista er lik, så tenker jeg bare at vanninnholdet er forskjellig.
50g kylling
60g fløte
1 avocado
45g cocosa/smør/olje
Regnet med cocosa:
100,5g fett (92%)
16,4g protein (7%)
2,57g karbohydrat (1%)
996 kcal
WOW! Dette ser ikke enkelt ut! Holder du (deg) dere mett gjennom hele dagen på så lite mat? Eller er det cocosaen som berger en? Regner med at dette ikke er dagene for treningsturer eller?
Jeg har lest meg gjennom tråden, og ser at det er lagt ut noen tips til dagsmeny. Jeg skal se om jeg kan mekke en jeg blir fornøyd med. Hvordan skal en spise når fettfastedagene er over? Gå tilbake til slik en spiste før? Eller er det gitt mål på hvor mye av hver ting da og?
Sukkerfritt bruker maltitol, så du kan nok ikke regne 2 kh per 100g... Det er ikke så lett som at alle sukkeralkoholer kan trekkes fra... Maltitol er ca halvparten nettokarbohydrater.
Sukkerfritt sin mørke sjokolade:
Karbohydrat 50 g (hvorav sukkerarter <0,5 g og sukkeralkoholer 48 g)
= ca 26g netto karbohydrater
Sukkerfritt sin melkesjokolade:
Karbohydrat 56 g (hvorav sukkerarter 6 g og sukkeralkoholer 49 g)
= ca 31,5g netto karbohydrater
Kokosmasse er kokosmasse i min bok så lenge den er usøtet. Hvis en råvare varierer litt på pakkene men ingredienslista er lik, så tenker jeg bare at vanninnholdet er forskjellig.
Det er delte meninger om man kan trekke fra alle sukkeralkoholene eller ikke. De fleste her inne sier at man kan trekke alt ifra.
Har spist endel sukkerfri sjokolade på ketolyse, uten å falle ut av ketose. Så da tenker jeg at i min kropp blir det ikke tatt opp iallefall ;)
Jeg har lest meg gjennom tråden, og ser at det er lagt ut noen tips til dagsmeny. Jeg skal se om jeg kan mekke en jeg blir fornøyd med. Hvordan skal en spise når fettfastedagene er over? Gå tilbake til slik en spiste før? Eller er det gitt mål på hvor mye av hver ting da og?
Det anbefales at man går opp til 1200 kcal i en dag eller to ved å feks tilføye et ekstra måltid i fettfaste-menyen, og deretter fortsetter med / går tilbake til Atkins induksjonsfasen (siden dette altså er et Atkins-konsept, til å begynne med). :) Du trenger forsåvidt ikke å bli en Atkins-følger, men det kan lønne seg å ha i bakhodet at induksjonsfasen ideelt sett er ganske "streng" og forfekter ren og "hel" mat, mye grønnsaker, ingen bær eller nøtter, begrensede mengder meieriprodukter. Ketogent.
Som sagt tidligere i tråden så er ikke dette en hastekur for utålmodige, det er istedet et ganske slitsomt tiltak for de som har stått stille LENGE på vekta og har flere kilo å gå ned... ikke bare et par kilo for bikiniformen, liksom. Før man begynner på fettfaste bør man nok i ALLE FALL først ta noen uker på å rydde opp i eventuelle feilsteg i nåværende (ketogent) kosthold - dvs fjerne sukkerfrisjokolader og bær og nøtter og fokusere på ren mat. Det kan godt hende dét er alt som skal til. :)
Det er delte meninger om man kan trekke fra alle sukkeralkoholene eller ikke. De fleste her inne sier at man kan trekke alt ifra.
Har spist endel sukkerfri sjokolade på ketolyse, uten å falle ut av ketose. Så da tenker jeg at i min kropp blir det ikke tatt opp iallefall ;)
Jau, men så lenge det ikke er i nærheten av GI=0 så synes jeg at det blir feil å trekke fra. Maltitol har en GI på 36 i følge denne (http://lowcarbdiets.about.com/od/whattoeat/a/sugaralcohols.htm) oversikten. Les forøvrig også Unngå å bli lurt av søtstoffer (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464) hvis du ikke allerede har lest den. En gang i blant gjør ikke så mye, men å inkludere maltitol i fettfasten blir litt logisk brist for meg...
WOW! Dette ser ikke enkelt ut! Holder du (deg) dere mett gjennom hele dagen på så lite mat? Eller er det cocosaen som berger en? Regner med at dette ikke er dagene for treningsturer eller?
Jeg ser at du leste tråden etterpå og regner med at du skjønte etterpå at dette var et fast opplegg med ganske klare regler for folk som har stått stille i minst noen måneder? 1000 kcal, 100g fett, 15g protein, 10g karbo fordelt på 4-5 måltider i maks en uke. Og jeg har ikke begynt på det enda, så jeg kan ikke svare på om jeg blir mett på den maten... Og jeg trener ikke annet enn å pusse opp ett hus akkurat nå. Med 100%-stilling med masse overtid og husoppussing, så har jeg ikke overskudd til å trene i tillegg for tiden. Har jo fått brukt kroppen litt med husoppussingen da.
Jau, men så lenge det ikke er i nærheten av GI=0 så synes jeg at det blir feil å trekke fra. Maltitol har en GI på 36 i følge denne (http://lowcarbdiets.about.com/od/whattoeat/a/sugaralcohols.htm) oversikten. Les forøvrig også Unngå å bli lurt av søtstoffer (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464) hvis du ikke allerede har lest den. En gang i blant gjør ikke så mye, men å inkludere maltitol i fettfasten blir litt logisk brist for meg...
Pytt sann, det funker, eneste som betyr noe. Etter evigheter (måneder) med stillstand går vekta endelig nedover :D
Og det er ikke slik at jeg spiser masse av de. Ikke hver dag engang. Et par små munnfuller, det er alt. Og får i meg masse deilig fett som jeg sliter med ellers. Og da er det terninger med et tyyynt lag sjokolade over og under, så det blir minimalt med sjokolade.
Jeg ser at du leste tråden etterpå og regner med at du skjønte etterpå at dette var et fast opplegg med ganske klare regler for folk som har stått stille i minst noen måneder? 1000 kcal, 100g fett, 15g protein, 10g karbo fordelt på 4-5 måltider i maks en uke. Og jeg har ikke begynt på det enda, så jeg kan ikke svare på om jeg blir mett på den maten... Og jeg trener ikke annet enn å pusse opp ett hus akkurat nå. Med 100%-stilling med masse overtid og husoppussing, så har jeg ikke overskudd til å trene i tillegg for tiden. Har jo fått brukt kroppen litt med husoppussingen da.
Skjønner at dette ikke er noe en bare skal hive seg utpå etter ett par uker med stillstans ja. Jeg vurderer det etter 11 mndr og kun nedgang på (i dag!) 5 kg. De første tre kg forsvant fort i fjor sommer, og de to neste etter påske nå. Platå fra august til april må vel være langt nok? Siden det ser ut til å være bevegelse nå gjør jeg ikke noe forsøk på denne ekstreme varianten; men har det med som en mulighet hvis alt stopper opp igjen. Følger med tråden lell for å være oppdatert. Lykke til for dere som er/skal i gang nå!
dag 1: ned 700g
dag 2: ned 700g
dag 3: ned 600g
dag 4: ned 400g
Tatalt 2,4 kg :D
gratulerer,kjempe bra resultater=)
dag 1: ned 700g
dag 2: ned 700g
dag 3: ned 600g
dag 4: ned 400g
Tatalt 2,4 kg :D
Gratulerer med fantastisk resultat på 4 dager :heia:
Tusen takk:) Kjennes godt å endelig gå nedover igjen.
Skal begynne i morgen, håper jeg klarer meg med så lite mat..
Så flinke dere har vært dere som har gått på fettfasten de siste dagene! Stå på og lykke til videre!
Jeg gikk ned 400g siste dagen på fettfasten, røyk litt på en avocado og rømme på kvelden:o Men da var jeg såå sulten.
Tar med oversikten også, litt stolt vettu:p
1. dag 400g
2. dag 800g
3. dag 1,2kg
4. dag 400g
Totalt ble det i underkant 3 kg ned på de fire dagene :D
Nå blir det ketosemat resten av denne uka, så får vi se om jeg orker en periode til fra neste mandag!
Platå fra august til april må vel være langt nok?
Hehe, definitivt ja. Men vi får se på positivt på det: mindre løs hud siden vektnedgangen går treigere hos oss. Gikk ned ca 25 kg på 9 måneder da, men fikk ikke løs hud av det. Jeg gikk ned ganske jevnt over hele kroppen og har også en kroppstype som har samlet fett ganske jevnt over det hele. Litt ekstra på magen, rompa og lårene da. Pæreform. Jeg hadde fortsatt midje da jeg hadde en BMI på ca 47.
Jeg tenker det samme at det ser så forferdelig lite ut... Men det er bare for noen dager for å få gang på vektnedgangen igjen. Jeg skal jo tilbake til ikke å telle kcal og spise meg mett. Jeg ser jo at de andre her har gode resultater fra fettfasten. Gratulerer til dere forresten!
Så flinke dere har vært dere som har gått på fettfasten de siste dagene! Stå på og lykke til videre!
Jeg gikk ned 400g siste dagen på fettfasten, røyk litt på en avocado og rømme på kvelden:o Men da var jeg såå sulten.
1. dag 400g
2. dag 800g
3. dag 1,2kg
4. dag 400g
Nå blir det ketosemat resten av denne uka, så får vi se om jeg orker en periode til fra neste mandag!
Sinnsykt bra! 1,2 kg på en dag :heia:
For meg har det ikke vært noe problemer. Har hatt minimalt med sultfølese.
Men var lenge i ketose før jeg startet, kanskje det har noe å si.
Lykke til til deg, dette klarer du :)
1. dag 400g
2. dag 800g
3. dag 1,2kg
4. dag 400g
Grattis :D
Fantastisk resultat på deg også :heia:
takk for lykkeønsker, det trenger jeg =)
Tusen takk, jeg er kjempefornøyd selv! Utrolig deilig med en slik boost :heia:
takk for lykkeønsker, det trenger jeg =)
Det kommer til å gå så bra, bare vent til første dag på vekta så får du den motivasjonen du trenger videre! :D Og om du har spist ketogent så kommer du ikke til å ha så mye sultfølelse. Det er ikke kriselite mat heller da, ganske lite bare...Men husk å drikke vann ofte. Jeg drakk 4 liter om dagen og var fremdeles tørst. Kroppen trenger alt vannet for å forbrenne fettet fra kroppen.
Jeg kom aldri ned på akseptabelt protein-nivå, men gikk da ned allikevel...så jeg slutta å stresse med det rett og slett!
Men jeg tenker.. om man raser ned 2-3-4 kg på en uke på fettfaste.. Kommer dem tilbake igjen når man går tilbake til "vanlig" lavkarbo eller? Noen erfaringer der? :P
Men jeg tenker.. om man raser ned 2-3-4 kg på en uke på fettfaste.. Kommer dem tilbake igjen når man går tilbake til "vanlig" lavkarbo eller? Noen erfaringer der? :P
Har hørt lite fra de andre som har gått på det tidligere, men jeg skal komme tilbake med en tilbakemelding om en ukes tid.
Jeg tror ikke jeg kommer til å rase opp igjen, for jeg har jo levd ketogent en god stund. Evt vanntap, ekstra mageinnhold som forsvinner osv når man begynner med ketosekur har jeg jo unnagjort fra før :)
Men som sagt, jeg vet ikke. Vet mer om en uke. Lurer veldig på hvordan det har gått med de andre her jeg også:)
Frokost: 2 eggeplommer,1ss smør,halv agurk,1ss majones
Energi:392, Fett:39.24, Karbohydrat:2.92, Protein:6.26
Da er jeg igang!:)
Her er noen flere oppskrifter:
De er på engelsk, men rop ut hvis det er noe!
Blueberry Bliss
12 whole blueberries
¼ c. Heavy Cream
2 oz Cream Cheese
1 pkg. Splenda (http://www.netrition.com/cgi/prices.cgi?manu_id=136)
Beat and enjoy!
Calories: 408
Fat: 42
Carb: 6
Protein: 7
90% fat, 4% carbs, 6% protein. Denne bør vel deles i to posjoner, eller tas som frokost.
Chicken Salad
1 oz chicken
1 T. mayo
1 T. sour cream
¼ avocado
Seasoning salt
Calories: 219, Fat 20, Carbs 3, Protein 7 (85% fat)
Pecan snack
1/4 c ground pecans
Splash of davinci (http://www.netrition.com/cgi/goto.cgi?aid=281&url=davinci_syrups_page.html) sf syrup
1 T. cream cheese
Mix together just enough syrup to get the pecans wet. Smash between two pieces of parchment paper, flatten out. Microwave for a minute or so until it is hard like a cracker. Spread cream cheese on top.
Calories: 184, Fat 20, Carbs 3, Protein 2 (89% fat)
Fat Fast Parfait
1 8 oz package of Regular Cream Cheese
1 cup Macadamia Nuts
Heavy Whipping Cream
No calorie sweetener such as Splenda or Stevia*
Singing Dog Sugar Free Vanilla Extract*
1. To make the nut layer: Macadamia Nuts to a medium fine consistency.
2. To make the cream cheese layer: Whip package of cream cheese with an electric mixer and slowly add heavy whipping cream until you reach a mousse like consistency. Stir in sweetener and Singing Dog Vanilla extract to taste.
3. To make the whipped cream: Combine 1/4 cup of whipping cream with 1/2 teaspoon vanilla extract and sweeten to taste. Whip untill doubled in volumne but still soft. Add 2 teaspoons Expert Foods Mousse Mix and whip until thick but not stiff. Thin if neccessary with a little cream.
4. For each serving dish - start with a layer of crushed mac nuts in the bottom of the dish, and alternate with cream cheese mixture. Top with whipped cream and a few whole macadamia nuts. Chill thoroughly and enjoy!
Make a little over 8 servings. (Litt over 200 kcal per posjon med fløte på.)
Tenkte å ta 4 dager til uka, når jeg er ferdig med mensen for denne perioden. Og etter sommerfesten te lørddan!
Jeg holdt jo bare på i tre bittesmå dager, så at jeg har gått opp igjen det vannet jeg mistet da, det er ingen bombe. :) Skal være litt mer strukturert og fokusert neste runde, og faktisk gjennomføre. :D
Men lykke til til dere som setter igang nå, og hurra for vekttap dere som har kjørt en uke!!
Jeg fettfastet bare 3 dager i forrige uke (Man-Ons) Torsdag endte jeg vel paa 1200kcal og litt over 80% fett, og saa dro jeg paa helgtur der jeg ikke nektet meg noe - vin, godt med mat, til og med noen chips og en brödbit til middagen paa lördag. Men jeg har ikke gaatt opp igjen.
För fettfasten satt jeg fast mellom 65 og 66 kg i 8mnd eller deromkring, naa ser det ut til at jeg har stabilisert meg mellom 63 og 64! Og jeg fikk mensen i gaar. Saa jeg maa si at for meg var det absolutt verd aa gaa litt smaasulten et par dager! Saa faar vi se hvordan det gaar fremover, om jeg har drösket meg lös fra plataaet og fortsetter nedover, jeg er tilbake til ketogen kost som vanlig.
Om jeg blir staaende fast lenge her saa tar jeg noen faa dager med 1000kcal 90% igjen, det gjorde ikke saa vondt. Men for öyeblikket er jeg bare storfornöyd med de 2 jeg er kvitt. Har ingen tro paa aa ha det for travelt, bikinisesong eller ei. Skal ikke n:)ed mer en 3-5kg til, tror jeg, og det haster ikke saann.
ble bed bort på middag idag, så ny start imorgen:/
Nå er jeg ferdig med min uke, og har gått ned 3 kg :D
Nå er jeg ferdig med min uke, og har gått ned 3 kg :D
:heia:
Jeg har gått opp igjen nesten alt jeg gikk ned på min fettfaste....:mad:
Litt lei, men jeg gir ikke opp ennå...kutter ut mesteparten av melkeprodukter nå og ser hva som skjer..
Litt lei, men jeg gir ikke opp ennå...kutter ut mesteparten av melkeprodukter nå og ser hva som skjer..
Har hørt at man legger på seg igjen alt man går ned på fettfaste. Åssen ligger dere andre an på den fronten? Jeg vurderer å kjøre fettfaste til uka. Begynne på mandag. I helga skal vi på revy og spise biffmiddag + alkohol, så får vente!
kjører en egen vri, light versjonen, hehe;) så har spist litt mere enn hva man gjør på fettfasten,holder meg under 1500kcl der mestparten kommer fra fett, etter 3 dager så har jeg gått ned 700g
Har hørt at man legger på seg igjen alt man går ned på fettfaste. Åssen ligger dere andre an på den fronten? Jeg vurderer å kjøre fettfaste til uka. Begynne på mandag. I helga skal vi på revy og spise biffmiddag + alkohol, så får vente!
Idrull: Jeg fastet bare 3 dager, ned ca 2 kg, litt over en uke siden naa og har ikke gaat opp igjen:) Lykke til!
Okei da får vi håpe det samme skjer meg!
Det er litt feil har jeg funnet ut, jeg har ikke gått opp igjen alt, veiedag i dag og veier kun 800g mer. Det er nok et resultat av normal vannstand pluss mat i magen. Målte meg med målebånd også, og jeg har ikke gått opp igjen i mål, kun 1 cm rundt bryst..og dét gjør ikke noe :D
trultemamma
22-06-11, 20:35
Her er det fettfaste etter hederlig innsats under sydenferien! Har ikke skeiet ut med annet enn hvitvin og rødvin. (et par glass pr dag, og en boks cola zero pr dag)
Startet med å gå ned 600 gram etter en dag.
Så bra at dette opplegget funker så godt for flere av dere:)
Jeg la på meg 2-3 kilo på ferie, men det var forventa...hadde egentlig trodd det skulle bli mer:p
Men kom meg raskt tilbake på ketogen kost, så de kiloene forsvant første uka:D:D:D
Så bra at dette opplegget funker så godt for flere av dere:)
Jeg la på meg 2-3 kilo på ferie, men det var forventa...hadde egentlig trodd det skulle bli mer:p
Men kom meg raskt tilbake på ketogen kost, så de kiloene forsvant første uka:D:D:D
Så flink du er :D :heia:
Så flink du er :D :heia:
Enig! :heia:
Jeg vurderer å ta en fettfaste dag i uka....noen som har noen tanker om det er bra/dårlig?:confused:
Takk takk:D
Det føles godt å endelig kjenne at jeg har litt kontroll over vekta. Etter å ha stått i ro så lenge til tross for at jeg fulgte kosten til punkt å prikke...er jeg nå overbevist om at fettfasten var det som gjorde utslaget for nedgang igjen. Det ser jo også ut til at jeg har "senvirkninger" etter det og, iom at jeg faktisk har gått ned igjen de kiloene jeg la på meg.
Når det gjelder én fettfaste dag i uka, så vet jeg ikke, men det er jo i utg.pkt ikke sånn det er lagt opp. Men, det skader vel ikke å prøve?? Er jo ikke sikkert du får noe effekt av bare én dag, men det finner du nok fort ut av :)
Jeg har stått stille siden april ca, til og med gått litt opp og tenkte jeg sku prøve..
Begynte på mandag :
startvekt mandag : 77.3 kg
tirsdag : 76.6 kg (-0,7 kg)
onsdag : 75,9 kg (-0,7 kg)
torsdag : 75.2 kg (0.7 kg)
Totalt på 3 dager : 2,1 kg!!!
Sett flere som går ned 7-800 gram per dag, det er kanskje vanlig det da? :D
Har vært litt sulten men det har egentlig gått veldig bra :) Har funnet ut at 1000 kcal er veldig lite mat, hehe og at jeg sikkert ikke har gått ned fordi jeg har spist for mye kcal.. Har tydeligvis klart å spise minst 1500 kcal bare til middag og sånt jeg til vanlig :P
Gratulerer med flott og JEVN nedgang! :heia:
Håper dette har fått fart i forbrenningen din så det fortsetter senere også.
Jeg brukte den første uka etterpå til å konsentrere meg om å ikke gå alt sammen opp igjen, jeg...så slapp jeg å bli skuffa om jeg ikke gikk ytterligere ned med en eneste gang :)
Lykke til videre!
Jeg hadde egentlig tenkt å prøve meg på en Coconut Oil Cleanse (http://www.naturalnews.com/026529_coconut_oil_detox_candida.html) for jeg snakka med ei som hadde brukt den med jevne mellomrom når vekta stod stille, men tror jeg skal prøve meg på dette her i stedet for da kan jeg spise litt vanlig mat.
Supera: menyen din så overkommelig ut så takk for det forslaget. Takk også til alle dere andre som har delt detaljerte menyer, gjør det litt enklere for en som ikke orker å tenke for mye på slikt nå om dagen (bruker SDS og da trenger jeg heldigvis ikke å tenke).
Jeg har hatt stillstand siden februar i fjor og har prøvd det meste, har den siste tiden gått litt nedover pga av knallhard trening, kaloritelling og litt høyere kh inntak. Håper og se det magiske 75-tallet i morgen (veiedag) :o. Tror jeg skal ta utgangspunkt i denne tråden og leke meg litt med diett.no i morgen og komme opp med et forslag for 4 dager. Begynner på lørdag siden jeg vet det ikke er noen utskeielser i helga så kan jeg få planlagt og handla i morgen.
Jeg mener at jeg har lest noe om dette i ketolyseboka og at det blir gitt noen eksempler det på hva man kan spise? Har gitt bort boka mi så jeg husker ikke - fint hvis noen som har boka evt kan legge ut disse eksemplene (dersom de er der da :D).
Jeg har hatt stillstand siden februar i fjor og har prøvd det meste, har den siste tiden gått litt nedover pga av knallhard trening, kaloritelling og litt høyere kh inntak. ).
Så BRA!!!! Jeg har stått i ro, og liker å se at det ikke er bare meg!
torsdag : 75.2 kg (-0.7 kg)
fredag ; 74.7 kg (-0.5 kg)
Totalt 4 dager : 2.6 kg
Kan jo ikke være annet enn fornøyd ;D
Da har jeg fått planlagt en meny for 5 dager og handla det jeg trenger. Har lagt opp til 1000-1100 kcal daglig, ca 90% fett (ca100g) daglig, 1-2% kh og 8-9% proteiner.
Begynner i morgen og har tenkt å gå på det i minimum 2 dager og maksimum 5, får kjenne litt på hvordan jeg føler meg. Er nå vandt med periodisk faste så jeg skal prøve å holde det her også (spise mellom 11 og 19). Trener ganske hardt om dagen og er spent på om jeg må trappe ned.
Begynner i morgen så får jeg se hvordan det går.
Da har jeg fått planlagt en meny for 5 dager og handla det jeg trenger. Har lagt opp til 1000-1100 kcal daglig, ca 90% fett (ca100g) daglig, 1-2% kh og 8-9% proteiner.
Begynner i morgen og har tenkt å gå på det i minimum 2 dager og maksimum 5, får kjenne litt på hvordan jeg føler meg. Er nå vandt med periodisk faste så jeg skal prøve å holde det her også (spise mellom 11 og 19). Trener ganske hardt om dagen og er spent på om jeg må trappe ned.
Begynner i morgen så får jeg se hvordan det går.
Lykke til Lillemy! Kan du dele menyen din og fordelingen? Jeg spekulerer på det selv, men vet ikke helt hvordan....
Lykke til Lillemy! Kan du dele menyen din og fordelingen? Jeg spekulerer på det selv, men vet ikke helt hvordan....
Det skal jeg gjøre, begynner i dag og skal samtidig prøve å holde meg til periodisk faste (spise bare mellom 11-19) siden det er jeg vant til. Nå har jeg drukket masse vann og te. Kommer til å bruke stevia i te/kaffe så jeg bruker altså både koffein og litt søtt.
Mat for dagen som fordeles på ca 4-5 ganger:
Rundstykke, Soft Super Slim (Spisdegslank), deles i to
En halv boks Tine kremost til rundstykkene
1 egg (medium stort)
20 g meierismør til egget
75 g avocado med salt/pepper
30 g cocosa til kaffe
100 g mandelfløte til kaffe
Dette gir følgende:
Kcal 1055
Fett: 103.1g /89%
Prot: 22.1/8%
Kh: 6.7/3% som kanskje er litt mye men jeg prøver
Har vært på vekta og er 76.5 kg i dag (med mens og mye mat i går). Har i hodet at minstenotering er i fra forrige uke på 76.1kg så jeg regner nok derifra.
Nå er det joggetur og styrketreningen som er beordret av fysio.
lørdag : 74.5 kg (-0,2 kg)
Totalt 5 dager : 2.8 kg
Går ikke like fort nå, men jeg unnet meg litt sukkerfri brus og var ikke like flink med fettet.. Er litt ensformig den maten her..
Så fra idag av så tror jeg at jeg spiser "vanlig" mat igjen :) Men prøve å reduserer kcal i fht det jeg gjorde før, for da tror jeg at jeg spiste litt for mye, og ikke gikk ned.. :)
2.8 kg på 5 dager er jo slett ikke verst :)
Takk Lillemy! Lykke til med gjennomføring!
lørdag : 74.5 kg (-0,2 kg)
Totalt 5 dager : 2.8 kg
Går ikke like fort nå, men jeg unnet meg litt sukkerfri brus og var ikke like flink med fettet.. Er litt ensformig den maten her..
Så fra idag av så tror jeg at jeg spiser "vanlig" mat igjen :) Men prøve å reduserer kcal i fht det jeg gjorde før, for da tror jeg at jeg spiste litt for mye, og ikke gikk ned.. :)
2.8 kg på 5 dager er jo slett ikke verst :)
Fantastisk. nesten 3 kg på 5 dager er jo magisk spør du meg. Jeg har hatt en helt jævli dag, jeg var ikke så dårlig da jeg begynte med ketogen kost en gang. Har vært svimmel. kvalm, vondt i hodet og uvel på alle måter. Måtte rett og slett bare ha et ekstra egg, så det ble litt mindre fett og litt høyere totalinntak enn planlagt. Føler jeg meg ikke bedre i morgen gir jeg opp, har ikke anledning til å gå og småhangle på jobb det er det alt for travelt til.
Fantastisk. nesten 3 kg på 5 dager er jo magisk spør du meg. Jeg har hatt en helt jævli dag, jeg var ikke så dårlig da jeg begynte med ketogen kost en gang. Har vært svimmel. kvalm, vondt i hodet og uvel på alle måter. Måtte rett og slett bare ha et ekstra egg, så det ble litt mindre fett og litt høyere totalinntak enn planlagt. Føler jeg meg ikke bedre i morgen gir jeg opp, har ikke anledning til å gå og småhangle på jobb det er det alt for travelt til.
Drikker du nok vann?
Jeg måtte opp i 4 liter om dagen for å holde ut...
Veldig nysgjerrig på om du klarer å trene like hardt på denne fasten, det er det som holder meg igjen fra å gå på en fettfaste til :)
Drikker du nok vann?
Jeg måtte opp i 4 liter om dagen for å holde ut...
Veldig nysgjerrig på om du klarer å trene like hardt på denne fasten, det er det som holder meg igjen fra å gå på en fettfaste til :)
Jeg drikker normalt 3-4 liter vann daglig og har nok drukket mer i dag. Holder på med mitt 6 0.8l glass med vann i tillegg har jeg hatt rundt 10 kopper med te, så væskeinntaket burde være nok. Fly iallfall på do hele tiden.
Jeg har jogget i dag, jogger alltid tidlig på lørdagen og spiser som vanlig først utpå dagen, men i dag har det jo blitt uhyre lite mat. Jeg kommer ikke til å gi opp treningen, dietten ryker før det for jeg er helt avhengig av å trene for å holde ryggen i sjakk. Kommer ikke til å tren i morgen, men får se det ann utover dagen om jeg fortsetter. Må være i form på mandag for jeg har en uhyre travel og krevende jobb og det er mye som skal på plass de kommende ukene. Kommer med ny rapport i morgen, nå er jeg så sliten og svimmel at jeg bare må legge meg snart.:(
jeg har hatt mye fri denne uka og sovet mye for å si det sånn.. i dag orka ikke jeg mer, så.. 2.8 kg får holde :) Følt meg sliten og sulten... Og litt hodepine ja..
Har mens i tillegg så får se om jeg går enda mer ned etter den..
SPent på om jeg går opp igjen noe nå da..
Senorita: 2,8 kg må man si seg godt fornøyd med :D Samme som min nedgang, hihi
Håper du er i bedre form i morgen Lillemy71. Jobb og trening er viktigere, helt enig i det :)
Stod opp for en times tid siden og jeg føler meg OK i formen, men hjelpe meg så sulten jeg er. Lenge siden jeg har hatt det sånn, men jeg prøver en dag til.
Vekta i går viste 76.5 kg og i dag viser den 75.5 kg, mye av dette er nok vann og ikke reelt vekttap for jeg vet jeg hadde mye vann i kroppen i går. Tar jeg utgangspunkt i minstenoteringa mi på 76.1 så er det jo 0.6 kg ned, men tror mye av det er vannvekt. Tar det litt dag for dag og ser ann formen, har uansett sett det magiske 75-tallet på vekta og da er jeg lykkelig jeg.
Muligens jeg heller tar to dager nå, i stedet for 5 også gjør det samme om et par uker. Får se hvordan det går. Kommer tilbake med dagsmeny senere :)
Hvordan har det gått etter fasten? Selv sliter jeg med å komme igang igjen i det hele tatt.. uff!
Hei, jeg er fremdeles netto 1 kg ned etter fettfasten, det vil si at jeg nok har gaatt opp 1 av de 2 jeg tok av. Men jeg har ikke värt saa streng i sommer, da. Har ikke spist höykarbomat, bortsett fra én gang noen syltynne pizza slicer og én gang paella. Men det har blitt litt mye lavkarbo is, sjokolade etc + en del mer vin en til vanlig. Saa for min del stemmer det ikke at man legger paa seg etter fasten. Jeg er fristet til aa gjöre et nytt forsök paa aa kjöre en uke (eller 5 dager), for aa se om jeg kan ta de siste jaalekiloene, men jeg venter paa motivasjonen....
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.