View Full Version : liker dere ost? se her:


Iset
27-02-04, 15:03
har lagt ut en snadder oppskrift på intro-kokeboka. hadde det til lunsj idag. :)

hahaha jeg som har trodd jeg har brukt canderel hele tiden, så på boksen idag. tror dere ikke det er NATREEN!!! jeg må være helt idiot. ble jo glad for at det VAR den da. :o :D

DeffDumb
06-03-04, 22:19
..tror dere ikke det er NATREEN!!! jeg må være helt idiot. ble jo glad for at det VAR den da. :o :D
Hva var det som var så spesielt? Kan noen "enlighten me"?
Hvorfor er Natreen så mye bedre enn noe annet? Jeg har Canderel selv, både suketter og pulver. Aner egentlig ikke om det er bra eller ikke, men det er jo ikke rare mengdene karbo da. Er det noen ting jeg bør slutte med eller endre på her?

(Litt om meg:)
Jeg er ny her, og prøver meg litt frem med Atkins-kosthold etter å he lest diverse om det, spesielt på Slankenett.no. Før det har jeg bare spist ganske magert og variert med ganske lite karbo. (Er i dag helt slank.)

Bruker mye suketter i espresso og Cappuccino, som jeg drikker mye av hver dag før trening. Leste forresten et sted at koffein ikke er bra for ketose. Er det sant? Det ville jo være helt skrekkelig grusomt. MÅ ha min daglige ferske italienske espresso!:love:

Det med dårlig ånde, er det vedvarende så lenge man følger Atkins "levevei"? Noen her som har hørt om at man pådrar seg tannsten ved ketose?:D

Iset
06-03-04, 23:20
hei:)

det er stor forskjell ja. Canderel inneholder ASPARTAM, som er frarådet når man går på Atkins (i Atkins nye slankerevolusjon-boka står det at aspartam er ok, men de har forandret på det i de reviderte utgavene, og fraråder det nå). det påvirker ketosen hos de fleste, i negativ retning, og mange går ikke ned i vekt når de bruker aspartam.

Natreen (som du kan få i sukett-form, pulver og flytende, akkurat som med canderel) inneholder ikke aspartam, men andre søtstoffer som IKKE påvirker ketosen, og som er helt ok på Atkins:)

Skorpia
07-03-04, 05:39
Hva var det som var så spesielt? Kan noen "enlighten me"?
Hvorfor er Natreen så mye bedre enn noe annet? Jeg har Canderel selv, både suketter og pulver. Aner egentlig ikke om det er bra eller ikke, men det er jo ikke rare mengdene karbo da. Er det noen ting jeg bør slutte med eller endre på her?

(Litt om meg:)
Jeg er ny her, og prøver meg litt frem med Atkins-kosthold etter å he lest diverse om det, spesielt på Slankenett.no. Før det har jeg bare spist ganske magert og variert med ganske lite karbo. (Er i dag helt slank.)

Bruker mye suketter i espresso og Cappuccino, som jeg drikker mye av hver dag før trening. Leste forresten et sted at koffein ikke er bra for ketose. Er det sant? Det ville jo være helt skrekkelig grusomt. MÅ ha min daglige ferske italienske espresso!:love:

Det med dårlig ånde, er det vedvarende så lenge man følger Atkins "levevei"? Noen her som har hørt om at man pådrar seg tannsten ved ketose?:D
Hvis du ikke skal slanke deg,er det ikke så viktig hvilket søtstoff du bruker,Atkins sier at Aspartam kan gjøre så du stopper opp å gå ned i vekt.
Uansett bør vi også bruke minst mulig søtstoff,da de fleste i lengden reagerer negativt på en eller annen måte,dette gjelder også sukker og fructose. Sukker er årsak til av at mange er blitt insulinresistente og dermed mister evnen til å gå ned i vekt uten å redusere karbohydratene i maten drastisk.

Hva skal du med ketose hvis du ikke skal ned i vekt????

Når det gjelder aceton lukt ved ketose,forsvinner den ved de fleste tilfeller dersom du drikker nok vann.

Tannsten ved ketose,det er det dummeste jeg har hørt,det må være noe fra forum på slankenett.

Ellers får du ha lykke til med ditt nye liv:-)

Skorpia
07-03-04, 05:45
Ville ikke skrive om kaffi der:-), har snart gått ned 20 kilo uten å kutte kaffi.

Det er kanskje dumt av meg,men det får så være.
koffein er et giftstoff akkurat som nikotin og andre ting.
Atkins mener vi bør holde oss unna kaffi med koffein.
Tror også det sies at det kan påvirke vektnedgangen,men har ikke undersøkt det så nøye

DeffDumb
07-03-04, 14:59
Hva skal du med ketose hvis du ikke skal ned i vekt????Holde meg i vekt! :cool: Jeg er glad i fet mat, feete osteomeletter osv. Og jeg holder meg ikke like slank til vanlig, om jeg spiser mye av det. Men ved ketose... :)

Kunne også hatt veldig godt av litt mer markerte muskler, mindre underhudsfett. Stram og lite fet hud er pent, og jeg vil sjekke om et karbokontrollert kosthold er måten.

Jeg fortsetter med kaffen jeg. Har kommet i ketose, selv med masse kaffe og suketter. Har alltid hatt svært god smvittighet med kaffe. Det øker jo stresshormonet adrenalin, og dermed øker forbrenningen ved trening. Så jeg synes det er rart om det ikke passer inn i karbokontrollert kosthold.

MHM
07-03-04, 15:06
[QUOTE=DeffDumbHar alltid hatt svært god smvittighet med kaffe. Det øker jo stresshormonet adrenalin, og dermed øker forbrenningen ved trening. Så jeg synes det er rart om det ikke passer inn i karbokontrollert kosthold.[/QUOTE]

Det er fordi adrenalin igjen øker blodsukkeret, og kan gi svingende blodsukker som øker matlysten.