View Full Version : Omelett for flere dager


lille_trille
29-05-11, 21:00
Denne omeletten er helt super. Lager den ofte, og putter i det jeg har for hånden. Litt sånn basis:

9 egg
1 pk bacon
1/4 pk kokt skinke
1 ss vann pr egg.
Litt raspa ost.
Salt og pepper.

Steker denne i brødform i ovnen på 200 grader i ca 20 minutt (+ -).
Denne står seg godt i kjøleskapet, og jeg har lunsj i minst 4 dager.

Dolsi
29-05-11, 21:37
Denne oppskrifta her kan du også velge å lage eggemuffins av. Bare hell røra i muffinsformer ( helst silikonmuffinsformer) også har du flere små omeletter :)

lille_trille
29-05-11, 21:38
........... og her kom bildet som skulle vere med i første innlegget...

mio87
29-05-11, 22:14
Dette ser knall ut! skal prøves til uka!

lille_trille
30-05-11, 07:03
Denne oppskrifta her kan du også velge å lage eggemuffins av. Bare hell røra i muffinsformer ( helst silikonmuffinsformer) også har du flere små omeletter :)

Ja, prøvde i papirformer, men det var ingen suksess. Har kjøpt silikonformer, men ikke tatt de i bruk enda. Synes brødforma er grei på sånne store mengder.

Bytausa
05-06-11, 11:53
Denne var jo helt super! Lagde i går til lunsj (med smørstekte asparges og brokkoli til), og ennå er det mye igjen.
Mektig og godt, både varm og kald (spiste ei kald 'skive' til frokost).
Tusen takk :stortsmil

Tanialasagna
01-08-11, 15:47
Supersmart med brødformen :) Takk for tipset

Lindemor
01-08-11, 16:00
Tusen takk for oppskrift! Den skal prøves snarest! :)

Doolitle
04-10-11, 18:51
Takk for god oppskrift. Laget muffins-omeletter i går kveld, veldig gode. Så nå har vi alternativ til den ordinære omeletten :D

Doo

zitapus
02-06-12, 01:08
Lurt. Jeg hadde akkurat tenkt å lage ovnsomelett til en picknik på søndag. Takk for inspirasjon! Skal prøve ut denne (men jeg må nok tilsette litt grønnsaker for jeg gidder ikke ta med bestikk til å spise salat).

smgj
02-06-12, 10:02
Lurt. Jeg hadde akkurat tenkt å lage ovnsomelett til en picknik på søndag. Takk for inspirasjon! Skal prøve ut denne (men jeg må nok tilsette litt grønnsaker for jeg gidder ikke ta med bestikk til å spise salat).
Halve cherrytomater eller grovhakkede soltørkede tomater er godt i omelett. Og aspargesbiter, synes jeg...