View Full Version : Starte på igjen?

Daniel
06-06-11, 22:10
Hei! Jeg gikk ned ca 35 kilo på 7-8 måneder med ketolyse.

Så - etter de ca 8 månedene så stoppet effekten av ketolyse opp, og jeg stod stille selv om jeg fikk utslag på stixen.

Jeg tok så en pause på ca 3 måneder før jeg prøvde på nytt, men til ingen nytte. Vekten rørte seg ikke.

Så per i dag, har jeg hatt en pause på 1 år - men er LIVREDD for å prøve meg igjen, i fare for å gå på igjen for tidlig.

Er det andre som har opplevd samme problem, eller har kjennskap til hvor lang en pause må være?

Mvh Daniel.

Daniel
07-06-11, 21:01
Ingen?

Gerd
07-06-11, 21:04
Du må jo avgjøre det sjøl hvor lang pause du vil ha :ja:

Jeg har levd ketogent siden 2007 :ja:

Daniel
07-06-11, 21:29
Du må jo avgjøre det sjøl hvor lang pause du vil ha :ja:

:ja:

Vel, jeg har ingen anelse om hvor lang pausen min skal være.
Siden pausen på 3 måneder ikke hadde noen innvirkning.

Gerd
07-06-11, 22:07
Vel, jeg har ingen anelse om hvor lang pausen min skal være.
Siden pausen på 3 måneder ikke hadde noen innvirkning.

Hvor lenge prøvde du etter pausen da?
Hvor mange kilo skal du ned nå?

Daniel
07-06-11, 23:13
Hvor lenge prøvde du etter pausen da?
Hvor mange kilo skal du ned nå?

Prøvde vel i fire uker etter pausen.

+/- 10 kilo.

Daniel
07-06-11, 23:19
Jeg har levd ketogent siden 2007 :ja:

Du sier du har levd ketogent siden 2007, betyr det at du har opplevd vekttap siden da? Får du normalt utslag på stixen?

insulininja
08-06-11, 01:14
Høres ut som meg! Stod stille i ett års tid på ketose, og eksperimenterte masse. Nå er jeg i ketose, og spiser etter mønsteret som kalles periodisk faste - og har begynt å gå jevnt og trutt nedover.

I praksis vil det for meg si at jeg kun spiser frokost i ukedagene, og kun middag i helgene. Det kan kanskje høres vanskelig ut - men det er null problem når man er igang hvis man holder seg i ketose.

mer info
(http://www.marksdailyapple.com/fasting/)

Gerd
08-06-11, 10:13
Prøvde vel i fire uker etter pausen.

+/- 10 kilo.

Det er de siste kiloene som går treigest, bare så det er sagt :ja:
Og du har jo gatt ned VELDIG mye fra før da :heia:

Du sier du har levd ketogent siden 2007, betyr det at du har opplevd vekttap siden da? Får du normalt utslag på stixen?

Stix bruker jeg ikke. Jeg kjenner på kroppen at jeg er i ketose.

Man kan være i ketose om man spiser opptil40/50 karber dagen, men det er ikke dermed sagt at man går ned i vekt.

Jeg lever i ketose på vedlikehold fordi jeg trivest med maten. :ja:
Holder vekta.
Skal jeg gå mer ned i vekt, etter f.eks ferie og påløpne feriekiloer, så strammer jeg inn og da forsvinner de få kiloene ganske fort :ja:

Annne
08-06-11, 15:53
insulinninja: Forstår jeg deg riktig at du kun spiser ett måltid om dagen? Wow. Det jeg har lest om periodisk faste tidligere har dreid seg om å begrense spiseperioden til ca. 6-8 timer eller noe, så det hørtes mye mer ekstremt ut det du driver med der... Interessant. Hvor store måltider spiser du da?

insulininja
08-06-11, 22:22
En vanlig frokost er 300g bacon, 4 egg, litt sopp, litt løk, spinat eller noe annet grønt. Et glass kokosmelk. Vil tro det er omtrent 2000kcal og 10-15g karbohydrat. Det høres nok mer ekstremt ut enn det egentlig er :)

Jeg begynte også med et femtimers "spisevindu" men av praktiske årsaker så ble det redusert til en litt feitere frokost på ukedagene.