View Full Version : Den store film-tråden!

Sider : 1 [2]

Kanutten
03-10-07, 17:52
Beste filmene jeg har sett i det siste er Flags of the fathers og Letters from the mothers. Clint Eastwood.

mofe
01-01-09, 15:01
Nå har jeg sett to av de beste filmene jeg har sett på veldig veldig lenge.

Passengers (http://www.imdb.com/title/tt0449487/)med Anne Hathaway/Patrick Wilson, og The curious case of Benjamin Button (http://www.imdb.com/title/tt0421715/) med Brad Pitt/Tilda Swinton/Cate Blanchett. Spesielt den siste anbefales på det sterkeste - det ventes at den får Oscar for både det ene og det andre.

Jabba
01-01-09, 17:09
Så nettopp "Deception" på DVD og det var en skuffelse!

Selv om denne ikke er av den nyeste sorten vil jeg nevne "IronMan" - kjempekul! Robert Downey Jr. er knallgod!

Og Batman - "The Dark Knight" - kjempefilm!

En av de filmene som har gjort sterkest inntrykk på meg gjennom tidene er "Requiem for a dream" ! Bør ses! Gjerne sammen med ungdommen i huset!

mofe
18-02-09, 18:08
Noen som har sett noen bra filmer i det siste?

trillian78
18-02-09, 18:17
Ja! Har nettopp sett "Karamell (http://en.wikipedia.org/wiki/Caramel_%28film%29)" - en libanesisk feel good-film. Deilig deilig film som gjør deg i godt humør.

Veggpryd
18-02-09, 18:51
Så nettopp "Deception" på DVD og det var en skuffelse! Huttetu, den var dårlig! Orket ikke å se hele filmen.

Jeg er helt frelst for Science Fiction filmer, jeg. Jo mer usannsynelig - jo bedre! Vedlig mange Sci Fi filmer får dårlige terningkast, men jeg elsker dem alle sammen! :D

trillian78
18-02-09, 18:59
Jeg er også sci-fi-junkie. Men syns det er kommet lite av den sorten i det siste.

Carisma
18-02-09, 19:27
Jeg er helt frelst for Science Fiction filmer, jeg. Jo mer usannsynelig - jo bedre! Vedlig mange Sci Fi filmer får dårlige terningkast, men jeg elsker dem alle sammen! :D

Haha, da MÅ du se Dune! Men regner med du allerede har sett den om du er fan :) Den er langt ute! Med kyle maclaughlan (skrives det sånn?) fra twin peaks.
Forøvrig, legg merke til markene/sneglene, det må jo være de samme som er gjenbrukt i marksommer noen år seinere? :lol:

Jabba
18-02-09, 20:56
Så nettopp Eagle Eye -og den var OK.....hverken mer eller mindre...

Carisma
18-02-09, 20:58
Så forresten tropic thunder på søndag. Småmorsom, midt på treet.

Thaleia
18-02-09, 21:26
-Hot Fuzz,
-Adams Epler
-De grønne slakterne
Er artige filmer syns jeg :)
Ser alt for lite film :( Har en samboer som sovner så og si hver gang vi ser film...

Kanutten
18-02-09, 21:32
Så forresten tropic thunder på søndag. Småmorsom, midt på treet.

Så den forrige helg! Den var helteitmorsom!!! Gleder meg til Død snø kommer på dvd!

Carisma
18-02-09, 21:35
-Adams Epler
-De grønne slakterne

Jeg elsker de filmene! Sammen med Smala Sussie :love:

Jabba
18-02-09, 21:37
Vi (meg, mann og gutt på 14) ser ofte film på lørdagskveldene i action /humor sjangeren. Og jeg irriterer meg grønn over all banninga! Og alle de ganske så billedlige beskrivelser av både det ene og det andre - f. eks i filmen Tropic Thunder (bålscenen) Synes det er så unødvendig! Jeg banner jo i hytt og pine vær selv -men det er jo ikke måte på hvor ofte f. eks f**k ordet blir brukt i løpet av en film.....
Jeg kan takle det - men synes ikke det er så gøy med en 15-åring i sofaen....
Jeg ser jo humoren i det - men ikke alltid han gjør det....

Veggpryd
19-02-09, 21:00
Haha, da MÅ du se Dune! Men regner med du allerede har sett den om du er fan :) Den er langt ute! Med kyle maclaughlan (skrives det sånn?) fra twin peaks.
Forøvrig, legg merke til markene/sneglene, det må jo være de samme som er gjenbrukt i marksommer noen år seinere? :lol:

:lol: Dune er lenge siden jeg har sett! Hadde nesten glemt den - tror jeg er nødt til å stikke ned å leie den i helgen! :D Den er skikkelig lang, hvis jeg ikke husker helt feil - og da kan jeg virkelig koooose meg med langfilm. Godt det er fredag i mårra!

Kanutten
19-02-09, 21:08
Så nettopp "Deception" på DVD og det var en skuffelse!

Selv om denne ikke er av den nyeste sorten vil jeg nevne "IronMan" - kjempekul! Robert Downey Jr. er knallgod!

Og Batman - "The Dark Knight" - kjempefilm!

En av de filmene som har gjort sterkest inntrykk på meg gjennom tidene er "Requiem for a dream" ! Bør ses! Gjerne sammen med ungdommen i huset!

Synes Dark Knight var småteit jeg... Mye hopping mellom scenene og ikke flyt i hendelsene... IKKE 6 på terningen her i allefall..

Er inne i en Stephen King runde jeg... skal se alle filmene.
Og har også hatt en runde med Tarantinofilmer... OG så hele Twin Peaks på nytt igjen... MANGE TIMER! Og oppnådde bare å bli sur på slutten...

jeef-micro
24-02-09, 08:18
Max Manus :D kjempebra
og Benjamin Button som Mofe nevnte...

Veggpryd
27-02-09, 19:29
Ikveld kommer V for Vendetta! (http://www.filmweb.no/kino/article80417.ece) :D Det er skikkelig bra! MÅ SES! Eller man burde vel egentlig ta den opp på video, så man kan se den om igjen og om igjen.

Vekt 76
27-02-09, 21:21
Dette var en lang tråd, så jeg har ikke lest alt.
Noen av mine favoritter er:

Brokeback Mountain, hadde vondt i magen i flere dager etterpå
Bridget Jones filmene
Sleepers
Gudfaren filmene
Sjette sansen
The way we wherw
Jason Bourne filmene

mofe
08-03-09, 18:51
Twilight!! En utrolig flott og spesiell film :ja:

mofe
08-03-09, 18:59
Og The Reader med Kate Winslet..!!

Veggpryd
10-03-09, 22:24
Jeg er også sci-fi-junkie. Men syns det er kommet lite av den sorten i det siste.

Altfor lite! :D Tror den siste jeg så var Mutant.

trillian78
11-03-09, 19:27
Altfor lite! :D Tror den siste jeg så var Mutant.

Mutant tror jeg ikke at jeg har sett... I mellomtiden koser jeg meg med et par serier. Firefly kan jeg se gjennom en gang i året. En deilig deilig serie! (får litt scifi-western-følelse) Og nå driver jeg og ser Taken. Jeg tror det er 12 episoder, og hver episode er på halvannen time :D

Carisma
11-03-09, 23:00
Var nettopp på kino og så Slumdog Millionaire. Veldig bra :ja:

Veggpryd
12-03-09, 18:47
Mutant tror jeg ikke at jeg har sett... I mellomtiden koser jeg meg med et par serier. Firefly kan jeg se gjennom en gang i året. En deilig deilig serie! (får litt scifi-western-følelse) Og nå driver jeg og ser Taken. Jeg tror det er 12 episoder, og hver episode er på halvannen time :D

Firefly og Taken ... ? Dette er noe som har gått meg hus forbi :eek:. Kjøper man, eller leier man dette? Surfet litt om det på nettet - og jeg bare MÅ ha det! :D

Var nettopp på kino og så Slumdog Millionaire. Veldig bra :ja: Har hørt at den er skikkelig bra. Fikk ikke den en hel masse Oscar også? Eller ble nominert eller no. Gleder meg til å se den.

trillian78
12-03-09, 19:31
Firefly og Taken ... ? Dette er noe som har gått meg hus forbi :eek:. Kjøper man, eller leier man dette? Surfet litt om det på nettet - og jeg bare MÅ ha det! :D

man laster ned....

For ærlige sjeler så kan man kjøpe Firefly på amazon her (http://www.amazon.co.uk/Firefly-Complete-DVD-Nathan-Fillion/dp/B0001B3YTM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1236882488&sr=8-1). (hmm... tror nesten jeg må kjøpe den den dvd'en selv :D)

Og Taken her (http://www.amazon.co.uk/Taken-Box-Set-DVD/dp/B000SQDJTK/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=dvd&qid=1236882609&sr=1-3).

Carisma
12-03-09, 20:53
Har hørt at den er skikkelig bra. Fikk ikke den en hel masse Oscar også? Eller ble nominert eller no. Gleder meg til å se den.
Den fikk en haug med Oscar ja

BadSanta
12-03-09, 23:11
Slumdog Millionaire var en flott film ja.. Anbefaler The Wrestler også.. En flott film det og.. :-)

jeef-micro
13-03-09, 10:50
Nå i helga er det premiere på "sannhetsjegeren". Filmen om Fritz Moensaken... Ei i klassen min var på førpremieren og sa den var veldig bra. Jeg skal se den neste uke

Enid
13-03-09, 13:19
Trillian78 sa: Firefly:heia: :heia: :heia:

Gracella
13-03-09, 15:54
Har akkurat sett de fire første dvd'ene med Red Dwarf som jeg synes er kjempemoro Si/Fi.

Ellers så jeg Jernanger på kino nå, og den var bra :D!
Bjørn Sundquist gjør hele filmen!

trillian78
14-03-09, 00:07
Har akkurat sett de fire første dvd'ene med Red Dwarf som jeg synes er kjempemoro Si/Fi.

Ellers så jeg Jernanger på kino nå, og den var bra :D!
Bjørn Sundquist gjør hele filmen!

ååååjaaaa! Red Dwarf er gøy!!! Har hundreogørten episoder på dvd. Lenge siden jeg har sett dem.

Så glad jeg blir når jeg ser at jeg ikke er alene om å like sci-fi. Ikke alene som jente hvertfall... Jeg kjenner ingen jenter som liker sci-fi ellers. Og føler at jeg er litt i skapet. Får så mange rare blikk når jeg flagger sci-fi-avhengigheten min.

Og forresten: Bjørn Sundquist er kongen!

Gracella
14-03-09, 08:53
ååååjaaaa! Red Dwarf er gøy!!! Har hundreogørten episoder på dvd. Lenge siden jeg har sett dem.

Så glad jeg blir når jeg ser at jeg ikke er alene om å like sci-fi. Ikke alene som jente hvertfall... Jeg kjenner ingen jenter som liker sci-fi ellers. Og føler at jeg er litt i skapet. Får så mange rare blikk når jeg flagger sci-fi-avhengigheten min.

Og forresten: Bjørn Sundquist er kongen!

"I want to lay, shipwrecked and comatose, drinking fresh mango juice" :D

Jeg kan ikke skjønne at vi jenter skal være predisponert til å bare like romantiske komedier :confused:.

Har du virkelig hele serien på dvd (misunnelig)? Jeg prøver å få tak i series 5-8 uten å ruinere meg i porto eller straffetoll. Får man tak i serien her i Norge?

trillian78
14-03-09, 10:30
"I want to lay, shipwrecked and comatose, drinking fresh mango juice" :D

Jeg kan ikke skjønne at vi jenter skal være predisponert til å bare like romantiske komedier :confused:.

Har du virkelig hele serien på dvd (misunnelig)? Jeg prøver å få tak i series 5-8 uten å ruinere meg i porto eller straffetoll. Får man tak i serien her i Norge?

For all del... Jeg kan godt sløve med en romantisk komedie også jeg altså. Gjerne dagen derpå. Da trenger jeg noe som er forutsigbart og lett og som jeg godt kan sovne på sofaen til.

Har bare series 1-6. Men nå som du minte meg på det må jeg vel nesten skaffe meg de siste to også... Har ikke sett dvd'ene i Norge desverre. Så da blir det vel amazon (http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_d_h_?url=search-alias%3Ddvd&field-keywords=red+dwarf&x=0&y=0) igjen da. Men det er den portoen og tollen som du sier :mad:

Carisma
16-03-09, 10:32
Oj, jeg har jo også et lass med Red Dwarf episoder :ja: Har sånn boks med opptaker fra canal digital, og for noen måneder siden sendte BBC flere av sesongene. Så bare satte på autoopptak mens jeg var på jobb, geniale greier :D

Jeg er absolutt ikke i skapet selv om jeg liker sci-fi. Har alltid elsket alt som er litt utenom normalen. Alt fra Margit Sandemo til David Lynch i tenårene, og massevis av mer eller mindre dårlige serier, bøker og filmer :)

trillian78
16-03-09, 20:37
Åååhhh... Så DEILIG at vi er mange! (ihvertfall noen) :love:
Scifi-junkie på bokfronten jeg også :ja: Men da skal det helst være orntli scifi, ikke sånn fantasy-greier. Også er jeg heeeelt for startrek og stargate! :lol:

trillian78
09-05-09, 20:42
Veldig veldig fin film kl 23.20 på NRK1 i kveld. Crash (http://www.crashfilm.com/). Anbefales :ja:

Carisma
10-05-09, 15:11
Veldig veldig fin film kl 23.20 på NRK1 i kveld. Crash (http://www.crashfilm.com/). Anbefales :ja:
Hadde satt digitalboksen til å ta opp, men så kræsja hele greia! :mad:

Kanutten
10-05-09, 18:45
Ser massevis av filmer... Kavalorten min er filmfan og vi ser nok 4-6 filmer hver helg.. I helga ble det IT den store hitten! Den var bedre nå enn da jeg så den for massevis av år siden! Elsker alt av filmer jeg, bortsett fra psykiske realistiske thrillere... Det blir for nært liksom :p

Jabba
26-05-09, 08:19
Kan anbefale "Taken" med Liam Neeson! Knallbra!!!

Veggpryd
02-06-09, 00:43
man laster ned....

He he. Jeg er for dum til å skjønne åssen jeg gjør det...:( Men broren min er flink til det. :rolleyes:

Kanutten
02-06-09, 18:16
Har jeg nevnt Magdalena Sisters??? Det er en film fra Irland... Irlands svarte kapittel .... Handler om barn som ble sendt bort, av ymse grunner til ymse plasser. Irland og det katolske overhodet gikk så sent som for tre uker siden og ba om unnskyldning for det som pågikk i over 130 år uten at noen grep inn. Og hele saken etterforskes nå.. Siste "vaskeri" ble vel nedlagt i 1996-97..

http://www.youtube.com/watch?v=Hga3kqwuBSc

Imp
03-06-09, 23:41
Er ganske altetende innen film. Her er filmer jeg syns er verdt å se, enten av gode eller dårlige grunner :p og som jeg kommer på nå.

The Wedding Singer
The Sting
Cats (the musical)
Shrek-filmene
Min bror bjørnen (herregud, jeg griner som en tulling hver gang)
Ulvehunden (griner her og)
Pirates of the Caribbean-filmene
Harry Potter-filmene
Lord of the rings, så klart, alle sammen
Sound of music
Tatt av vinden
Band of brothers (mer en serie da, men kan ikke unnlate å nevne den)
Independence day
I am legend (fy **** for en ekkel film, det som gjør den så bra...ble skikkelig redd av den, og blir det enda når jeg tenker på den)
Sir Robin of Locksley (utrolig koselig gammel film fra 30tallet eller noe. Den er bra til å være så gammel)
Beowulf
Nynnes dagbok
Liar Liar
Bruce Almighty
The Incredibles
Brødrene Grimm
Bram Stoker's Dracula
Transformers
Flukten fra Hønsegården (den ER så bra)

Norske/svenske:

Sønner
Ulvesommer
Kvinnen i mitt liv
Lange flate ballær
United
Fucking Åmål
Kopps

Imp
03-06-09, 23:44
Har jeg nevnt Magdalena Sisters??? Det er en film fra Irland... Irlands svarte kapittel .... Handler om barn som ble sendt bort, av ymse grunner til ymse plasser. Irland og det katolske overhodet gikk så sent som for tre uker siden og ba om unnskyldning for det som pågikk i over 130 år uten at noen grep inn. Og hele saken etterforskes nå.. Siste "vaskeri" ble vel nedlagt i 1996-97..

http://www.youtube.com/watch?v=Hga3kqwuBSc

Og så kan man lese boken Don't ever tell, en utrolig sterk bok skrevet av Kathy O'Beirne, som er et av disse ofrene...

Jabba
12-06-09, 22:21
Så nettopp "Changeling" med Angelina Jolie og John Malcovich - utrolig sterk film!
Angelina er veldig troverdig! Ikke en film for sarte sjeler....

Carisma
12-06-09, 23:24
Angelina Jolie og John Malcovich Digger John Malcovich, men ikke nok til å lide meg gjennom en film med Jolie-røya! :D

Så Engler og deminer i går. Den var.... Amerikansk! :rolleyes:

Mrs. Dolly
13-06-09, 00:48
Dette var, som nevnt tidligere, en lang tråd og jeg har bare lest de siste sidene:) men for de fantasy-fantastene der ute som ikke har sett Pan's Labyrinth (El laberinto del Fauno) - den er et must! den er faktisk et must uansett, fantast eller ikke..Nydelig film...
Har noen sett the Fall? Jeg er home alone med vår datter i helgen, tenkte å leie den i morgen kveld:)

Kanutten
13-06-09, 09:02
Dette var, som nevnt tidligere, en lang tråd og jeg har bare lest de siste sidene:) men for de fantasy-fantastene der ute som ikke har sett Pan's Labyrinth (El laberinto del Fauno) - den er et must! den er faktisk et must uansett, fantast eller ikke..Nydelig film...
Har noen sett the Fall? Jeg er home alone med vår datter i helgen, tenkte å leie den i morgen kveld:)

Har sett Pan's Labyrint. Enig, den er flott! Det er samme mannen som har regissert Hellboy og Blade II, som jeg også kan anbefale hvis du liker disse fantasyfilmene. Jeg har også sett filmen The Orphanage som han har produsert. The Fall har jeg ikke sett, ennå. :p

SusieBlues
24-09-09, 08:43
Jeg så den norske filmen Upperdog i går. Veldig fin! Utrolig gode skuespillere! Jeg ble imponert over skuespillernivået til å være så mange ukjente unge folk. Og den var bare så god!

Ellers har jeg sett District 9, den var bra, men også ganske masete. Ble litt sliten av å se gjennom fingrene hele tiden (pyse..). Den var også god i det at den ga paralleller til apartheid-regimet og flyktningeproblematikk.

Jeg så også Frost/Nixon i helgen. Den likte jeg også. Jeg fikk nesten lyst til å se den opprinnelige intervjuet.

Jeg har også sett "He's just not the into you" som er en helt ok og søt romantisk komedie. Søte mennesker og morsomme situasjoner. Typisk jentefilm, kanskje.

mofe
24-09-09, 08:54
Så inglourious basterds forrige uke - ikke på langt nær så god som kritikerne vil ha det til, men endel morsomme øyeblikk.

Carisma
24-09-09, 09:39
Så inglourious basterds forrige uke - ikke på langt nær så god som kritikerne vil ha det til, men endel morsomme øyeblikk.
TAKK! Jeg har fått direkte kjeft av folk fordi jeg sa jeg ikke var imponert :D Det er ikke noe Kill Bill liksom... :rolleyes: Og Brad Pitt overspillte.

mofe
24-09-09, 10:27
Carisma, helt enig! Kill Bill var SÅ sinnsykt mye bedre, den var jo helt hysterisk morsom!!

Viclin
24-09-09, 14:27
Nå har jeg ikke sett Inglourious Basterds, men det er som å banne i kirka når man sier man ikke liker en populær film. Jeg liker hverken Harry Potter eller Ringenes Herre (RH 1 har jeg sovnet i ved alle forsøk på å se den, 2'ern var bedre og 3'ern syns jeg var for lang igjen), og sier jeg det til folk blir de nesten sinte på meg.

Gracella
24-09-09, 19:17
Nå har jeg ikke sett Inglourious Basterds, men det er som å banne i kirka når man sier man ikke liker en populær film. Jeg liker hverken Harry Potter eller Ringenes Herre (RH 1 har jeg sovnet i ved alle forsøk på å se den, 2'ern var bedre og 3'ern syns jeg var for lang igjen), og sier jeg det til folk blir de nesten sinte på meg.
Nei, smaken er som baken ;) og man kan da ikke like alt.
Jeg synes historien i inglourious basterds var glimrende fortalt og den kommer nok i dvd-arkivet her i huset.
Gleder meg til District 9 og et par grøssere som jeg ikke husker navnet på i farta :)

Paris
25-09-09, 18:30
Noen som har sett Marley and me? Med Jennifer Aniston?

mofe
25-09-09, 19:35
Noen som har sett Marley and me? Med Jennifer Aniston?

Jepp! Helt grei koselig film! Jeg fikk faktisk tårer i øynene! :p

SusieBlues
25-09-09, 20:07
Jepp! Helt grei koselig film! Jeg fikk faktisk tårer i øynene! :p

Jeg også!

Kanutten
27-09-09, 09:38
Jeg så i forrige uke den orginale Inglorious Bastards fra 1977; Tarantinos favoritt-krigsfilm :o

Likte den kjempebra og skal kjøpe nyproduksjonen så snart den kommer på dvd. Jeg er så heldig at vi har eget kinorom med svært lerret og knallbra lydanlegg og kan dermed se filmene når det passer. Mangler bare popcornmaskin. :p

Lillevoff
27-09-09, 11:16
Kan varmt anbefale "Up", som går på kino i disse dager.
Maken til nydelig film skal du lete lenge etter! Morsom historie for barn, filosofisk perle for oss voksne.

Viclin
27-09-09, 12:17
Noen som har sett Marley and me? Med Jennifer Aniston?Den er kjempesøt!

Omelett
04-10-09, 09:17
Kan varmt anbefale "Up", som går på kino i disse dager.
Maken til nydelig film skal du lete lenge etter! Morsom historie for barn, filosofisk perle for oss voksne.
Helt enig, flott film!

Jeg så Welcome to the Dollhouse (http://kaffedamen.blogg.no/) i går. Realistisk og bra film!

SusieBlues
04-10-09, 21:02
Jeg så "Like water for chocolate" for et par dager siden. Den var fin.

I dag så vi Deliverance, med en barsk Burt Reynolds! Den var veldig god!

Babyblue
14-10-09, 17:57
Stor filmfantast her. Stakk innom billigavdelinga og da blei det Who's that girl, Fletch, Can't buy me love og noen Hammer Horror filmer. Siste nyfilmen var Monsters VS Aliens. Helt grei, men ingen høydare.

Kanutten
14-10-09, 19:29
Stor filmfantast her. Stakk innom billigavdelinga og da blei det Who's that girl, Fletch, Can't buy me love og noen Hammer Horror filmer. Siste nyfilmen var Monsters VS Aliens. Helt grei, men ingen høydare.

Hammer Horror er megabra! Tror vi har det meste derifra.(Filmfantaster her også :o)

Babyblue
15-10-09, 09:42
Så moro! Play.com har forresten salg på en del eldre skrekkfilmer. En del Christopher Lee vampyrfilmer og noen Vincent Price filmer ;) Priser fra 3.99 euro.
http://www.play.com/DVD/DVD/3-/195433/2-/Promo.html?ob=rating&cpage=1

Blei 6 stk på meg
Taste the blood of Dracula
Dracula AD 1972
House of wax (Vincent Price, IKKE Paris)
The pit and the pendulum
The fall of the house of Usher
One milliion years BC

Babyblue
15-10-09, 10:06
Jeg så "Like water for chocolate" for et par dager siden. Den var fin.

I dag så vi Deliverance, med en barsk Burt Reynolds! Den var veldig god!

Så den for noen år siden. Er fortsatt litt sjokkskada...
"Squeel like a pig"

Omelett
18-10-09, 21:05
Jeg så Inglorious Basterds i går. :D Jeg syns den var kjempebra, og at Tarantino har utviklet seg siden sist.

Kanutten
18-10-09, 21:11
Så moro! Play.com har forresten salg på en del eldre skrekkfilmer. En del Christopher Lee vampyrfilmer og noen Vincent Price filmer ;) Priser fra 3.99 euro.
http://www.play.com/DVD/DVD/3-/195433/2-/Promo.html?ob=rating&cpage=1

Blei 6 stk på meg
Taste the blood of Dracula
Dracula AD 1972
House of wax (Vincent Price, IKKE Paris)
The pit and the pendulum
The fall of the house of Usher
One milliion years BC

Har alle, men av en eller annen grunn er The pit den filmen som har rørt meg mest... guummel.

Elsker Lee og Price! Men det er en til, kommer ikke på navnet nå...
Var i fjor sommer i museet til Bram Stoker... Det var gruuusefullt!

Kanutten
18-10-09, 21:13
Jeg så Inglorious Basterds i går. :D Jeg syns den var kjempebra, og at Tarantino har utviklet seg siden sist.

Filmen er egentlig megagammel og er Tarantinos yndlingskrigsfilm. har bare sett den gamle jeg fra midt på 70 tallet, ikke den nye. Gleder meg til den kommer på film.

Omelett
18-10-09, 21:38
Filmen er egentlig megagammel og er Tarantinos yndlingskrigsfilm. har bare sett den gamle jeg fra midt på 70 tallet, ikke den nye. Gleder meg til den kommer på film.
Det er ikke den samme filmen, men Tarantinos film er inspirert av blant annet Inglorious Bastards fra 1978.

Kanutten
18-10-09, 21:42
Det er ikke den samme filmen, men Tarantinos film er inspirert av blant annet Inglorious Bastards fra 1978.

Vet det ikke er samme filmen, men har lest at den gamle filmen er den beste krigsfilmen Tarantino vet om og som han prøvde gjenskape... Har sett den gamle flere ganger nå og gleder meg til å se den nye!

Carisma
18-10-09, 23:32
Jeg har nettopp sett Day Watch. Russisk film, som faktisk ikke var så værst i det hele tatt.

SusieBlues
19-10-09, 05:09
Jeg så Changeling i helgen, med Jolie. Regissert av Clint Eastwood og den var bra. Huff, jeg ble frustrert på hennes vegne!

Jeg så også W, som handler om George W Bush. Synes det er utrolig skremmende at en slik mann kunne bli valgt til president. Dersom den er "riktig", så fikk jeg faktisk ganske mye sympati med kona hans, som virket som en veldig oppegående dame. Og Colin Powell, som i filmen virker som en mann som er mot Bush sin "angrip først"-taktikk..
Anyway, en god film laget av Oliver Stone. (Men jeg som liker Richard Dreyfuss så godt, synes det var leit å se han spille så usympatisk som vise-president)

Nutta
19-10-09, 08:43
Her kommer en liste over mine favoritter :)

* Girl Interrupted
* Kunsten å tenke negativt
* Menn som hater kvinner og jenta som lekte m ilden
(basert på bøkene til stieg larsson)
* Elling
* 28 Days
* Les miserable'
* Døden på oslo s (pelle og proffen)
* Save the last dance
* Mrs doubtfire
* 9 Mnd'er
* Patch Adams
* Pirates of carribien
* Nightmare on elm street
* Saw
* Butterfly effect

Kunne sikkert ramset opp hundretusen til :D

Babyblue
21-10-09, 10:19
Jeg har nettopp sett Day Watch. Russisk film, som faktisk ikke var så værst i det hele tatt.

Finnes en oppfølger. Heter Nightwatch.

mofe
15-11-09, 19:55
Nettopp sett "My sisters keeper" - en fantastisk vakker film! :ja:

Viclin
16-11-09, 00:38
Den er kjempefin!

SusieBlues
17-11-09, 08:51
Jeg så A Christmas Carol i 3D på fredag. Den var fin og jeg likte 3D-effekten i filmen.
Jeg likte også hvordan de fortalte historien og moralen i den.

Torsdag så jeg Reisen til jordens indre. Samme skuespiller som i Mumien-filmene, men absolutt ikke like morsom som de filmene.

Lørdag så jeg Titanic. Jeg likte effektene og hvordan de klarte å vise at skipet gikk ned og slikt. Men lot meg ikke helt trollbinde av historien. Men ble faktisk litt rørt med tanke på hvor mange mennesker som døde.

Jeg så deretter Vicki Christina Barcelona. Den likte jeg. Den var kanskje litt typisk Woody Allensk og det liker jeg. Javier Bardem spiller litt sånn kjekkas av en kunstner som ikke er for sjenert til å gå bort til to fremmede damer og spørre om de vil være med helgetur med han og "make love". Det blir nok en overgang når jeg i løpet av uka skal se han i No country for old men...

Viclin
17-11-09, 09:05
A Christmas Carol er kjempebra, og den er helt klart best i 3D altså.

Iset
17-11-09, 09:16
Var Christmas Carol skummel sett fra et SVÆRT uredd barns (6 år) synspunkt? Altså her snakker vi om et barn som ikke er redd for noe annet enn insekter, og som syntes Coraline var kjedelig. Hun har nemlig fryktelig, fryyyktelig lyst å se denne, og jeg tror ikke hun kommer til å synes den er skummel i det hele tatt (hun har sett traileren og ble helt begeistret, der viste de jo alle spøkelsene). Jeg vet det er 11-årsgrense på kino, så da venter vi til den kommer ut på dvd.

Iset
17-11-09, 09:17
Så forresten 2012 i helgen. HÅHÅHÅ for en film! Jeg var helt forkrøplet da jeg kom ut av kinosalen hadde sittet og spent alle muskler i 2 timer og var helt "høy" etterpå. Fantastisk film! Glemmer aldri den scenen når toget ramler ut av fjellsiden og havner rett foran et fly, FANTASTISK scene!

Iset
17-11-09, 11:27
Så flott!! Seksåringen syntes ikke Coraline var skummel i det hele tatt, tror hun har arvet mine grøssergener hehe. Hun elsker skrekk, men får selvsagt bare lov å se barnevariantene. Derfor lot jeg henne se Coraline, her hjemme, med lyset på og god stemning. Men den var visst "kjedelig". :snill:

Men de kommer vel ikke inn på kino på 11-årsgrense, selv i følge med foreldre? Tragisk at hun ikke skal få sett den i 3D.

Iset
17-11-09, 11:33
Barna må visst være 8 år eller eldre for å komme inn på 11.årsgrense sammen med en voksen. BUHU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kanutten
17-11-09, 13:23
Så forresten 2012 i helgen. HÅHÅHÅ for en film! Jeg var helt forkrøplet da jeg kom ut av kinosalen hadde sittet og spent alle muskler i 2 timer og var helt "høy" etterpå. Fantastisk film! Glemmer aldri den scenen når toget ramler ut av fjellsiden og havner rett foran et fly, FANTASTISK scene!

Skal se.... Gleder meg!!!!

Iset
17-11-09, 13:56
Ja, man må være 8 år sammen med voksen over 18 år. Grensene er jo der for en grunn, og jeg skjønner hvorfor A Christmas Carol fikk 11 år og egnethet ungdom/voksen.
Den er jo litt skummel, og det er jo mye verre å se det på kino enn hjemme. Derfor valgte jeg å se den selv først, uten noen av barna. Jeg er i tvil om han kan se den, men siden filmen ellers er ganske morsom og stemningen i filmen er ikke dyster, så tror jeg at han skal få lov altså. Blir det for skummelt, så går vi bare - selv om det er 130 kr ut av vinduet. :p

Du kan alltids prøve å ta henne med da. Kontrolløren kan ikke slippe inn barn under 8 år, men har ingen mulighet til å sjekke alder på barn likevel, og må bare ta det som sies for god fisk om du lyver på alderen hennes. Men husk at dere ikke får refundert billetten om dere må gå ut da. Det er vel SF der du bor?

Man er ikke akkurat det beste forbildet som forelder ved å lyve, men. :skrape:

Ja det var det jeg også tenkte, man kjenner jo barna sine og om det mot all forventning skulle bli skummelt, er det rett og slett bare å reise seg og gå, verre er det ikke. Men jeg tviler på at det skjer, den jenta elsker skremmende filmer og er dritsur på meg fordi hun ikke får lov til å se se "mine" grøssere. :o

Jeg går på SF kino i Sandnes (http://www.filmweb.no/sfkino/sandnes/) ja. Vet ikke helt om jeg tør å ta sjansen på å få henne inn da, ikke pga. pengene men fordi jeg vet hvor KNUST hun blir om vi står der med popcorn og billetter i hånda, og ikke får komme inn, det kan jeg rett og slett ikke utsette henne for.

Photobscura
18-11-09, 00:01
Åh, Coraline har jeg veldig lyst til å se! Jeg elsket boken, og Gailman i det hele tatt! :)

Men, nå skjønner jeg ikke no. Dette kunne vel være adressert i Skrekkfilmtråden min, men jeg skriver det her likevel, for det er fullstendig uforståelig!
Jeg så i går det som liksom skal være forhistorien til Eksorsisten; ''Dominion'' fra -05, og jeg syntes den var passe teit, eneste som dro opp var Stellan Skarsgård, han er virkelig lysende uansett!
Og i dag så så jeg den som i følge en liste jeg fant skulle sees etter den, nemlig ''Exorcist -the Beginning'' fra 04. Og historien i den var jo nesten identisk med den første! Stellan spilte fortsatt father Merrin, og flere av de andre i castinga fra den filmen som da kom året etter men liksom skal sees før var også med. Og den var bra! Ok, litt overdrevet sminke på den djevelbesatte, men den var mye mer dyster, og ingen helt idioitiske ting som fikk meg til å himle med øya. Jeg skjønner ikke logikken her jeg. Hvorfor spille inn en bra forhistorie til Eksorsisten, for så å gjøre det en gang til året etter, bare mange ganger dårligere :p. Forvirret!

mofe
02-12-09, 16:09
Lastet ned og så "Veronica decides to die".. nyydelig! Er med Sarah Micheller Geller, hun Buffydama. Boka er av Paulo Coelho, veldig bra den også.. Men har du ikke lest boka, anbefaler jeg faktisk ikke å lese den før filmen. Sier ikke hvorfor :p

Trenger forøvrig tips til en typisk guttefilm, skal leie ikveld til min kjære! Jeg prøvde å få han med på New Moon ikveld, men det var ikke sjanse i havet nei! :lol: Vi så Rocky 4 her for noen uker siden, og han syntes det var såå tøft da. Jeg klarer sånne filmer hvor det er LITT handling, men filmer hvor kjører bil kjempefort i to timer, miksa sammen med litt vold og sånt.. neh, det kan jeg spare meg for! Elsket forøvrig Kill Bill.. herregud jeg har aldri følt noengang at latteren min har vært mere sadistisk enn da! :D

Photobscura
02-12-09, 17:40
Reservoir Dogs, Blade Runner, Wolverine, Sin City, eller hvilken som helst Coen-film, f.eks No Country for Old Men er vel filmer jeg kan tenke meg at menn liker, men som i alle fall jeg som kvinne også liker. Nå liker ikke jeg hva folk flest anser som jentefilmer forsåvidt, men disse, bortsett fra den siste så vidt jeg vet, så jeg med eksen min, og han digga dem, og jeg likte dem også, men kanskje spesielt Reservoir Dogs og Sin City!! Ja, og så Coen-filmer av diverse slag, love it!

Viclin
06-12-09, 17:40
Vi så A Christmas Carol i 3D i går. Minstemann på 7 syntes det var litt skummelt, men mest spennende og etterpå var han ikke redd i det hele tatt. Han syntes bare den var kjempefin. Men siden det ikke er norsk dubbing, satt jeg og oversatte en del for ham da, så det var godt vi var alene i salen. (Så den før kinoen åpnet)

SusieBlues
08-12-09, 08:29
Jeg så Million Dollar Baby i går. Den var veldig fin og jeg er jo veldig fan av Eastwood, da!
Men jeg ble veldig overrasket over handlingen utover i filmen. Hadde trodd at det var en slags kvinnelig Rockyfilm.

Sungrazer
10-12-09, 19:00
Whee! Har bestilt biletter til Avatar 18. desember 20:30 på Klingenberg! Gleder meg! Flere som skal på premieren?! :)

Kanutten
10-12-09, 19:08
Reservoir Dogs, Blade Runner, Wolverine, Sin City, eller hvilken som helst Coen-film, f.eks No Country for Old Men er vel filmer jeg kan tenke meg at menn liker, men som i alle fall jeg som kvinne også liker. Nå liker ikke jeg hva folk flest anser som jentefilmer forsåvidt, men disse, bortsett fra den siste så vidt jeg vet, så jeg med eksen min, og han digga dem, og jeg likte dem også, men kanskje spesielt Reservoir Dogs og Sin City!! Ja, og så Coen-filmer av diverse slag, love it!

Blade Runner! Harrison Ford og Rutger Hauer :love:

For ikke snakke om musikken av Vangelis!!! Elsker VANGELIS!!! :love: :o

Carisma
10-12-09, 19:10
Vangelis!!! Elsker VANGELIS!!! :love::o
Fikk veldig sansen for det da vi ble tvingt til å se "1492 -Erobringen av paradis" på skolekinoen i forbindelse med 500 år jubileet for opdagelsen av Amerika. Husker jeg syns filmen var nydelig. Note to self, må sees igjen!

Har forøvrig fått kjøpt en gammel klassiker (eller 2 faktisk) i julegave til bruttern i dag: Gudene må være gale 1 & 2 på dobbel dvd. Gjett om jeg skal låne den! :D

Kanutten
10-12-09, 19:13
Fikk veldig sansen for det da vi ble tvingt til å se "1492 -Erobringen av paradis" på skolekinoen i forbindelse med 500 år jubileet for opdagelsen av Amerika. Husker jeg syns filmen var nydelig. Note to self, må sees igjen!

Har forøvrig fått kjøpt en gammel klassiker (eller 2 faktisk) i julegave til bruttern i dag: Gudene må være gale 1 & 2 på dobbel dvd. Gjett om jeg skal låne den! :D

"Gudene må være gale" er knallmorsomme :lol:

Carisma
10-12-09, 19:14
"Gudene må være gale" er knallmorsomme :lol:
Ja, husker vi lo hysterisk av de når vi var mindre, så håper han syns den er like morsom fortsatt! :ja:

Kanutten
10-12-09, 19:17
Vangelis hadde også musikken til filmen ALEXANDER... Og Chariots of fire (http://www.youtube.com/watch?v=u6GiDC2bx40).. filmen om OL i 1924

SusieBlues
11-12-09, 09:37
Jeg så Iron Man. Den likte jeg! Spesielt siden Robert Downey Jr spiller hovedrollen.

SusieBlues
15-12-09, 11:10
I helgen så jeg første halvdel av Public Enemies. Vi sovnet alle sammen. Selv ikke Johnny Depp klarte å holde meg våken, dessverre.

Jeg så også The Corpse Bride. Den likte jeg ganske godt!

Kanutten
15-12-09, 17:48
I helgen så jeg første halvdel av Public Enemies. Vi sovnet alle sammen. Selv ikke Johnny Depp klarte å holde meg våken, dessverre.

Jeg så også The Corpse Bride. Den likte jeg ganske godt!

Tim Burton har mange herrlige filmer! Han er favven her i huset...
Corps Bride er nyydelig!

Kanutten
11-03-12, 16:51
Så en film i går som fikk meg til å tenke både på Bladerunner, Mad Max, Matrix, spagettiwestern og Waterworld (selv om det ikke var noe vann i filmen... :p).
Litt tegneserie også. :love: Vet den fikk elendige kritikker, men vi likte den alle sammen!

PRIEST!! (http://www.youtube.com/watch?v=gmlo6MyhDXw) Den var koselig underholdende. Det kan virke som det kan komme etterfølgere av den. :ja:

gamlebyen
14-03-12, 08:04

Firefly (Joss Whedons verk) er helt fantastisk. Og den tror jeg nok du bør kjøpe. Vel verdt pengene. Tenk deg sci-fi western med masse humor. Dessverre ble det bare en sesong og en film, men for en sesong!!!

Gracella
14-03-12, 08:21
Firefly (Joss Whedons verk) er helt fantastisk. Og den tror jeg nok du bør kjøpe. Vel verdt pengene. Tenk deg sci-fi western med masse humor. Dessverre ble det bare en sesong og en film, men for en sesong!!!
Og etter å ha sett serien Firefly, så kan man se filmen Serenity som oppsummerer serien på et vis.
http://www.imdb.com/title/tt0379786/
Elsket den serien, synd at det bare ble en sesong...

Jeg likte også Red Dwarf, som er en humoristisk Sci/Fi serie (britisk) - ikke alt er like bra, til tider er det veeeldig enkel humor - men det er jo også greit :)
http://www.imdb.com/title/tt0094535/

gamlebyen
14-03-12, 08:42
Jeg likte også Red Dwarf, som er en humoristisk Sci/Fi serie (britisk) - ikke alt er like bra, til tider er det veeeldig enkel humor - men det er jo også greit :)
http://www.imdb.com/title/tt0094535/

Smeg heads!

Gracella
14-03-12, 10:04
Smeg heads!
Hehehe :D

andrineandrine
15-03-12, 16:38
var i new york (!!) nylig, og så den marilyn monroe-filmen på vei tilbake. den likte jeg kjempegodt! michelle williams gjorde en stor-jobb. noen andre som har sett den??

gamlebyen
22-03-12, 11:57
Aaaaah, f**n som jeg gleder meg til Prometheus!!!!!

Kanutten
22-03-12, 12:39
The Devil Inside (http://www.youtube.com/watch?v=uWPGSbHlI2w) gikk på kino mens vi var i Dublin. Tenkte å se den der, men fikk ikke tid. Skal kjøpe dvden når den kommer.

Rin
22-03-12, 12:41
Aaaaah, f**n som jeg gleder meg til Prometheus!!!!!

Hvem gjør vel ikke det! :) (Klikker avgårde for å se trailere og teasere for n'te gang...)

gamlebyen
22-03-12, 12:43
Hvem gjør vel ikke det! :) (Klikker avgårde for å se trailere og teasere for n'te gang...)

Aner ikke! Og gjør de ikke det, vil jeg ikke vite det.... hehe. må kikke på litt trailere igjen jeg også

Kanutten
22-03-12, 12:43

:ja: Kikker jeg også!! :heia:

Kanutten
22-03-12, 12:45
Tror sannelig jeg må lette opp alle de gamle Aliensfilmene igjen.

gamlebyen
22-03-12, 12:55
Tror sannelig jeg må lette opp alle de gamle Aliensfilmene igjen.

Er vel relativt greit å slutte etter nr 3

Kanutten
22-03-12, 13:03
Er vel relativt greit å slutte etter nr 3
Det kom da vel en siste som heter new alien eller har jeg bare drømt det?

Kanutten
22-03-12, 13:05
Alien ble ganske snart en suksess, men den første oppfølgeren ble ikke laget før i 1986 (http://no.wikipedia.org/wiki/1986). Det er hittil laget i alt seks filmer med monstre fra Alien:

Aliens (http://no.wikipedia.org/wiki/Aliens) (James Cameron (http://no.wikipedia.org/wiki/James_Cameron), 1986 (http://no.wikipedia.org/wiki/1986))
Alien3 (http://no.wikipedia.org/wiki/Alien_3) (David Fincher (http://no.wikipedia.org/wiki/David_Fincher), 1992 (http://no.wikipedia.org/wiki/1992))
Alien Resurrection (http://no.wikipedia.org/w/index.php?title=Alien_Resurrection&action=edit&redlink=1) (Jean-Pierre Jeunet (http://no.wikipedia.org/wiki/Jean-Pierre_Jeunet), 1997 (http://no.wikipedia.org/wiki/1997)).
Alien vs. Predator (http://no.wikipedia.org/wiki/Alien_vs._Predator) (Paul W. S. Anderson (http://no.wikipedia.org/w/index.php?title=Paul_W._S._Anderson&action=edit&redlink=1), 2004 (http://no.wikipedia.org/wiki/2004))
Alien vs. Predator: Requiem (http://no.wikipedia.org/w/index.php?title=Alien_vs._Predator:_Requiem&action=edit&redlink=1) (Colin Strause (http://no.wikipedia.org/w/index.php?title=Colin_Strause&action=edit&redlink=1)/Greg Strause (http://no.wikipedia.org/w/index.php?title=Greg_Strause&action=edit&redlink=1), 2008 (http://no.wikipedia.org/wiki/2008))

gamlebyen
22-03-12, 13:06
Alien Resurrection snakker vi ikke høyt om.... hehehe.
Alien vs Predator tenker jeg egentlig ikke på i denne serien. Uhorvelig dårlige, selv om man har to av de tøffeste vesenene i sci-fi

Kanutten
22-03-12, 18:52
In the name of the father (http://www.youtube.com/watch?v=H0ff5KjZ7vM) er en fantastisk film!!

Tvunget til tilståelse
Gerry Conlon er en arbeidsløs rebell som lever hver dag som om det var hans siste. Den dagen han forlater sine foreldre og søsken for å reise med båten fra Belfast (Irland) til London for å skaffe seg arbeid, treffer han sin gamle skolekamerat Paul Hill som er på samme vei. Når de ankommer London oppsøker de deres felles venn Patrick Armstrong som lever i et kollektiv omsvermet av hippier. En kveld etter en vemodig samtale med sin far, gjør Gerry og Paul innbrudd hos en velstående kvinne og raner henne for flere hundre pund. I lykkerus reiser Gerry hjem til sin familie å fremstiller seg som storkar med lommene full av penger og pompøse antrekk. Familiegleden er stor, men dagen derpå stormer britisk politi inn i familiens hus og fører Gerry til London. Her finner Gerry til sin store forbauselse ut at han er siktet for terrorattentatet på Guildford pub.
Hjelpesløs og skrekkslagen tvinges han etter grov mishandling å tilstå terrorattentatet. Uskyldig stilles Gerry for retten og dømmes til livsvarig fengsel sammen med skolekameraten Paul, Carole Richardson og Patrick Joseph Armstrong. Livet til Gerry har falt i grus og hans kamp for å renvaske sitt navn ser uendelig lang ut.

Far og Sønn
Denne skjelsettende sanne historien er både en historie om urettferdighet og forholdet mellom far og sønn. Når Gerry forenes med sin far i fengslet åpnes hans muligheter til å se sin far fra et annet ståsted. Etter mange år i opposisjon mot faren begynner Gerry gradvis å se det godhjertede mennesket som bor i hans far. Et menneske av integritet, hederlighet og omsorg. Isen som har ligget mellom dem i flere år tines litt etter litt. å for første gang ser det ut til at de kan lære hverandre å kjenne. Midt oppe i all urettferdigheten innser Gerry den upriselige verdien som ligger i forholdet til sin far.

Ubønnhørlig skuespill
Daniel Day Lewis er magnetisk i sin dedikerte tolkning av den småkriminelle spøkefuglen Gerry. Pete Postlethwaite spiller Gerrys far Giuseppe Conlon med stor menneskelig innsikt og Emma Thompson er som et fyrverkeri i rollen som forsvarsadvokaten Gareth Peirce.

Filmstil
Jim Sheridan, kjent for “My left foot” (1989), ”The Field“ (1990), ”The Boxer”(1997), “In America” (2002) og “Get rich or die tryin`” (2005), filmer “I fars navn” med en kjølig realisme og mye nærbildefokus. Sheridan spiller med fiolinstreng på våre følelser og appellerer bevist på seerens sympati. Han sjonglerer mellom genrer som action, dokumentar og drama med stor ferdighet. Selv om filmen har et overbærende dokumentarisk preg anvender Sheridan et minimum av fiksjon, som kommer klart frem i de autentiske actionscenene.

Prisbelønnet
“I fars navn” ble i 1993 nominert til syv oscarpriser. Deriblant beste film, regi, manus, klipp, skuespiller, mannlige birolle og kvinnelige birolle. Filmen vant Gullbjørnen i Berlin og fem andre internasjonale filmpriser.

Musikk
Sinead O`Connor fremfører den følelsesladete låten “You made me the thief of your heart (http://www.youtube.com/watch?v=eYxzqvz9I8s&feature=related)” med sin særegne stemme.
Inneholder også sanger av Jimi Hendrix, Bob Dylan, Bono, The Kinks og Bob Marley.
En ettertenksom film som gir kraftige inntrykk!

gamlebyen
29-03-12, 19:00
Så Iron Sky i går. Herlig film med syltynt plott og massivt kultpotensial. Nazister fra månen, fantastisk!

Gracella
29-03-12, 19:07
Så Iron Sky i går. Herlig film med syltynt plott og massivt kultpotensial. Nazister fra månen, fantastisk!
Åhh, gleder meg til å se denne .... og Prometheus (pre-alien) :):eek::)

gamlebyen
06-06-12, 08:14
Så Prometheus i går. Noomi Rapace og Michael Fassbender er helt utrolige, spesiielt sistnevnte. Filmen ser meget bra ut også, og den er grei underholdning, men synes den manglet en del og det var en del logiske brister her og der. Den klaustrofobiske angsten fra Alien er helt borte.

Fancy
08-06-12, 11:37
Vi så Hugo for noen dager siden! Veldig sær film, men verdt å se :)

Fancy
08-06-12, 11:37

Ånei å nei! denne så vi også, den falt ikke i smak hos meg, men falt veldig i smak hos samboeren. :P

gamlebyen
12-07-12, 13:01
Etter å ha sett traileren til Dredd ble jeg skuffa, men så leste jeg Total Films 'anmeldelse' av en visning på ComiCon i San Diego, og kjenner en svak sitring igjen. Judge Dredd er jo bare forbanna kul.
Ellers er det jo ikke lenge til Chris Nolans siste Batman-film har premiere. Gleder meg til Tom Hardy som Bane og er spent på hvordan Anne Hathaway gjør seg som Catwoman.

Ellers, kjøpte Planet of the Apes-boksen på Blue-Ray, samtlige orginalfilmer, pluss remaken (usj) av Tim Burton og Rise of the Planet of the Apes. Vakkert. Kona fikk Harry Potter-boksen i bryllupsdagsgave (and they say romance is dead)

Kanutten
12-07-12, 21:19
Etter å ha sett traileren til Dredd ble jeg skuffa, men så leste jeg Total Films 'anmeldelse' av en visning på ComiCon i San Diego, og kjenner en svak sitring igjen. Judge Dredd er jo bare forbanna kul.
Ellers er det jo ikke lenge til Chris Nolans siste Batman-film har premiere. Gleder meg til Tom Hardy som Bane og er spent på hvordan Anne Hathaway gjør seg som Catwoman.

Ellers, kjøpte Planet of the Apes-boksen på Blue-Ray, samtlige orginalfilmer, pluss remaken (usj) av Tim Burton og Rise of the Planet of the Apes. Vakkert. Kona fikk Harry Potter-boksen i bryllupsdagsgave (and they say romance is dead)

:love: Elsker Tim Burton! :heia:

Jeg har nettopp pløyd gjennom alle Beck-episodene. Elsker også svensk krim!

gamlebyen
12-07-12, 21:40
tim burton er ofte bra, men planet er en gigantisk bommert

Photobscura
13-07-12, 09:06
For å reklamere litt for en film som går på kino nå. Jeg så Wes Anderssons Moonrise Kingdom forrige helg, utrolig nydelig og rørende! Handlingen er lagt til sekstitallet, og koloritten deretter, litt sånn polaroid/super8-farger, og alt er ellers tidsriktig til fingerspissene. :) Og ikke rørende på en klissete måte heller, mer quirky og rar, på alle de gode måtene! Og med flere av mine favoritter fra o store Hollywood, som Bill Murray, Edward Norton, samt en Bruce Willis som stadig imponerer meg i rollevalgene sine! :)
Mer her! (http://www.imdb.com/title/tt1748122/)