View Full Version : Noe nytt på handletur ...
Fant en pose i frysedisken på Rema 1000 i dag som jeg skal gi et forsøk i dag..
Brokkoli- og blomkålgrateng med 3,2 g karbohydrat..
Står at den er god til både kjøtt og fisk, så da får jeg gjøre et forsøk da. :)
Er jo deilig hvis den fungerer. :)
Og så fant jegden Landlord tomatpureen jeg ble tipset om med færrest karbohydrater, så nå åpner straks en ny verden av muligheter seg. :)
Selvsagt kan disse lages fra bunn, så det virker kanskje som om jeg er en litt dårlig husmor kandidat her, men det er bare så godt med noen lettvinte løsninger i blandt.:)
Da vi var i Sandvika (Bærum) hos Baker Hansen hadde de lavkarborundstykker, de var kjempegode. Ser at Sunkost også selger lavkarbobrød. Det tar seg opp med produkter for oss også. Bra!
Husk at den gratengen har hvetemel og noe annet ikke-optimalt jeg ikke husker. Så stanser vektnedgang etc, og du spiser den på jevn basis (den er jo god :) ) så kutt den ut og lag din egen;)
Den gratengen er supergod! Det synes i alle fall jeg og lillemann på snart 2. Selv om den næringsmessig ikke er optimal sikkert, er det til tider veldig greit å ha noe enkelt i bakhånd. Vi bruker den mye til hvit fisk. Legger tint fisk i smurt form, heller over blandingen (evt litt ekstra ost på toppen) og følger stekeanvisning på posen :-p
Jeg har spist det ganske ofte nå. deilig. Tror ikke det er sååå farlig med bittelitegran mel.
De rundtstykkene hos baker Hansen- hvor mange karbs har de?
Æsj, var det noe galt med den også??
Synes dette er litt slitsomt...
Jeg har bare prøvd den i dag, men mistet litt gleden over den nå...
Denne spiser jeg med god samvittighet av både titt og ofte.......:-)
Photobscura
27-07-11, 22:51
Husk at den gratengen har hvetemel og noe annet ikke-optimalt jeg ikke husker. Så stanser vektnedgang etc, og du spiser den på jevn basis (den er jo god :) ) så kutt den ut og lag din egen;)
Du, det er 3,2 gram karbohydrater i den. Ok, den er ikke optimal, men en gang i blant er da virkelig ikke krise. Jeg spiser den ikke, men det er fordi jeg ikke tåler meieriproduktene i den. Helsa mi er tidvis ganske dårlig, og jeg skjønner at andre i lignende situasjoner gjerne vil ha noen litt enkle løsninger nå og da.
4 små karbohydrater, så det blir en slags utskeielse.
Jeg har spist det ganske ofte nå. deilig. Tror ikke det er sååå farlig med bittelitegran mel.
De rundtstykkene hos baker Hansen- hvor mange karbs har de?
Fant en pose i frysedisken på Rema 1000 i dag som jeg skal gi et forsøk i dag..
Brokkoli- og blomkålgrateng med 3,2 g karbohydrat..
Står at den er god til både kjøtt og fisk, så da får jeg gjøre et forsøk da. :)
Er jo deilig hvis den fungerer. :)
Og så fant jegden Landlord tomatpureen jeg ble tipset om med færrest karbohydrater, så nå åpner straks en ny verden av muligheter seg. :)
Selvsagt kan disse lages fra bunn, så det virker kanskje som om jeg er en litt dårlig husmor kandidat her, men det er bare så godt med noen lettvinte løsninger i blandt.:)
Jeg har spist den brokkoli og blomkålgratengen en stund. Jeg har en i ovnen nå og syns den er god. I dag blir det nakkekoteletter til.
4 er ganske mye for et rundstykke, men litt spørs på smaken og om man blir mett av et. Men tusen takk for tipset.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.