View Full Version : Eggeplommer


HP
29-02-04, 17:39
Hei!

Trenger litt tips!

Hva kan jeg bruke eggeplommer til? Har pisket eggehvitene...


Innlegg nummer 400 forresten... :p
Håper noen tar meg igjen snart!

Skorpia
29-02-04, 17:49
Prøver så godt jeg kan:-),å ta deg igjen altså:-)

Eggeplommer???
Kan du ikke bare spise dem da? Kjempegodt det!

MHM
29-02-04, 18:42
Du kan putte eggeplommer oppi havregrøten, hvis du spiser det, eller ha i ekstra i omeletten, eller putt det oppi hvit saus. Eller steke dem i litt smør som pålegg til sønnen... Katter er også glad i eggeplommer, hvis du skulle ha det ;) . Tenke-tenke... kommer ikke på mer nå, men skal skrive mer hvis det dukker opp noe. Eggeplommen er jo naturens vitaminpille, så du må for all del ikke kaste dem. Tror det går an å fryse dem til senere, hvis du vet at du om en stund skal ha en grateng eller noe annet sausete. Hvis jeg ikke husker feil, så er det bare plommer og ikke hviter i hjemmelaget bernaisesaus :confused: Mannen min lagde både bernaisesaus og sandefjordsmør her for litt siden - det var godt det!

Iset
29-02-04, 20:29
aah husker når jeg hadde flere innlegg enn deg HP, det var et par dager i solskinn det. hehe neida :p

HP
01-03-04, 00:28
Jeg hadde eggeplommen i grøten som jeg og poden delte.

Hirseflakgrøt kokt med soyamelk, tilsatt cottage cheese, valnøtter, olje og eggeplomme! Masse kanel på toppen!

Snaddergodt! :D

Iset
01-03-04, 00:29
rå eggeplomme?

HP
01-03-04, 00:33
hadde den i når grøten var ferdig kokt...

Jeg er 27 år og poden er 27 mndr... så det er sagt... ;)


Iset, om du har ambisjoner om å ta meg igjen må du nesten slutte å stille meg spørsmål... :p

Iset
01-03-04, 00:42
hadde den i når grøten var ferdig kokt...

Jeg er 27 år og poden er 27 mndr... så det er sagt... ;)


Iset, om du har ambisjoner om å ta meg igjen må du nesten slutte å stille meg spørsmål... :p

hahaha nei du skal fremdeles få lede :p

MHM
01-03-04, 14:41
Oppskrift på shake der du kan bruke eggeplommene dine:

1,5 dl yoghurt naturell
1 banan
saften av 1/2 appelsin
2 eggeplommer
2 ss Cocosa Extra Virgin
2 ss hakkede nøtter/frø
Ev. noe søtstoff ved behov

Kjempegodt iskaldt på sommeren også :cool: