Hvordan lager dere rød saus til f.eks riskrem ?
Nå skal ikke jeg ha den til rikrem da men.....
Tenkte å koke opp Fun Light med bittelitt vann....men hva tykner jeg den med ?
JBK?? Grøss... JEG takler ikke konsistensen av den, men kanskje DU gjør det?
Vel....har brukt det svært lite i matlaginga......men det er vel kanskje det eneste som funker....eller Xantham gum....
når jeg lager ¨tulleriskrem¨altså blander cottage cheese med fløte, så heller jeg bare litt ublandet funlight jordbærsaft over, smaker himmelsk!
nå hjalp ikke dette deg på noen måte da..
Jeg prøvde med Xantham Gum og det funka utmerket det....ble noen bitte små klumper da men - .... men de var så små at....
Jeg kokte opp Fun Light saft m bittelitt vann og trakk bort gryta fra plata mens jeg hadde i XG gjennom en tesil...Pisket godt mens det kokte opp og lot d avkjøle....
Brukte det som saus til den ostedesserten som nylig ble lagt ut her av MissPivotal.....som forøvrig var DRITGOD!!!
Jeg prøvde med Xantham Gum og det funka utmerket det....ble noen bitte små klumper da men - .... men de var så små at....
Jeg kokte opp Fun Light saft m bittelitt vann og trakk bort gryta fra plata mens jeg hadde i XG gjennom en tesil...Pisket godt mens det kokte opp og lot d avkjøle....
Brukte det som saus til den ostedesserten som nylig ble lagt ut her av MissPivotal.....som forøvrig var DRITGOD!!!
Hvordan er xg i forhold til jbk? Blir man sleip og glatt i munn?
Hvordan er xg i forhold til jbk? Blir man sleip og glatt i munn?
Jeg synes ikke denne sausen ble ekkel iallefall.....men har vel egentlig ikke hatt det problemet med JBKM heller.....
Hvordan lager dere rød saus til f.eks riskrem ?
Nå skal ikke jeg ha den til rikrem da men.....
Tenkte å koke opp Fun Light med bittelitt vann....men hva tykner jeg den med ?
Jeg kjører jordbær eller bringebær, og evt litt søtning, glatt med stavmikser. Syns det blir en passe tjukk og grei saus av det :)
Jeg kjører jordbær eller bringebær, og evt litt søtning, glatt med stavmikser. Syns det blir en passe tjukk og grei saus av det :)
Slik har jeg stort sett alltid laget saus til riskremen!