View Full Version : Hva leser du nå?


Sider : [1] 2 3 4 5 6

Rogue
18-08-11, 15:37
Her inne var det ikke veldig mye.
Hvilken bok leser du nå, hva synes du?

TrillTrall
18-08-11, 18:09
Tokyo av Mo Hayder, virker veldig bra, har ikke kommet så langt ennå.

Har nettopp lest "Halve himmelen" av Nicholas Kristof - sterk bok om behandlingen av kvinner og jenter i dårligere stilte land enn oss og hva vi kan gjøre for å hjelpe.

Har også "Enken" av Gil Adamson liggende, men har ikke begynt på den ennå.

"Det vokser et tre i Mostamägg" og "Himmelbjørnens skog" av Britt Karin Larsen gikk med på et par dager i sommer - knallbra bøker om livet på svenskesiden av Finnskogene på 1800-tallet.

Bønna200
18-08-11, 19:16
Nå holder jeg på med den siste til Harlan Coben, Tilgi meg. Merker at den er litt drøyere enn de tidligere... Men har ikke kommet så langt enda heller;)

Albertina
18-08-11, 19:36
La meg synge deg stille sanger, av Linda Olsson. :)

manebane
18-08-11, 19:59
Jo Nesbø - Rødstrupe. Første jeg leser og tror nok jeg må lese resten av bøkene om Harry Hole også:)
Og jeg som egentlig ikke liker krim :p

Bik
18-08-11, 20:02
"Brente skygger" av Kamila Shamsie :)

TrillTrall
18-08-11, 20:11
La meg synge deg stille sanger, av Linda Olsson. :)

Den er så fiiiiiin! :ja:

Carisma
18-08-11, 20:45
Jo Nesbø - Rødstrupe.

Det er den beste :ja:

Skal begynne på Gjenferd av Jo Nesbø. Nettopp ferdig med Aldri Fucke Opp av jens Lapidus. Burde lese Ekstremt høyt og utrolig nært av Jonathan Safran Foer til lesesirkelen vi har, men har ikke orket å begynne... Har fått beskjed om at jeg er fritatt denne runden pga ny baby :D

Melusine
18-08-11, 21:07
Holder på med Vanære av J.M. Coetzee, er kommet til slutten og synes dette er en meget god bok - anbefales!

Ellers har jeg Stormfulle høyder liggende på vent :)

Karbobrussel
18-08-11, 21:08
"A Conflict of Interest" av Adam Mitzner...glimrende "retts-thriller"!

Veggpryd
18-08-11, 21:10
Bonytt... :o

lille_trille
18-08-11, 21:10
Drømmehjerte av Cecilia Samartin. Nydelig bok :)

mysil
18-08-11, 21:28
Jeg leser flere serier som Sønnavind, Kystens datter, Fossefall, Jordmoren, Lassjenta, Morshjerte, Villblomster og Hverdagsengler. Jeg byttelåner bøker med mormor så det ikke blir så dyrt :)

Unnbjorg
18-08-11, 21:39
Er akkurat ferdig med "Paula" av Torgny Lindgren. Fantastisk bok! Har ogsaa nylig lest boka av Sofi Oksanen, (Purge paa fransk, men vet ikke titelen paa norsk)

Jabba
18-08-11, 21:49
Holder på med to bøker på en gang; Røde knokler av Ann Cleves og Nådens Omkrets av Jørgen Brekke på digibok (tror jeg det er - har ikke boken her nå)...
Etterpå har jeg "Kjerringer" av Helene Uri klar...

Melusine
18-08-11, 21:57
Bonytt... :o...hehe!
Jeg har forøvrig lest ikea-katalogen i dag ;)

Yrla
18-08-11, 22:01
Imorgen var jeg alltid en løve. Selvbiografi om ei som kom seg ut av shizofreni og ble psykolog. Norsk dame. Veldig klok. Spennende bok.

The Cat
18-08-11, 22:20
Øya under havet, av Isabel Allende. Bra bok, likte den godt :)

Skal nå begynne på Prosten og hans forunderlige tjener (http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5944956), av en finsk forfatter. Det skal være en munter bok, gleder meg til den!!

Veggpryd
18-08-11, 22:21
...hehe!
Jeg har forøvrig lest ikea-katalogen i dag ;)Hehe, ja den har jeg spart på. Skal begynne på den i morgen, tenkte jeg. :lol:

Mella
18-08-11, 22:26
Holder på med to bøker på en gang; Røde knokler av Ann Cleves og Nådens Omkrets av Jørgen Brekke på digibok (tror jeg det er - har ikke boken her nå)...
Etterpå har jeg "Kjerringer" av Helene Uri klar...

Gled deg til "Kjerringer" :)

Kitsu
18-08-11, 23:58
Tror jeg holder på med tre forskjellige bøker for tiden - "Game of Thrones", "Spartan" og "Genji Monogatari". Varierer litt mellom de, alt etter hva jeg er i humør for.

Levita
19-08-11, 10:03
Jeg leser "Aldri fucke opp" av Jens Lapidus. Den er et lite intermezzo mens jeg finner noe "tyngre". Jeg leser mest lettleste krimbøker i ferien, men nå er ferien over.. :-) I ferien har jeg lest "Fatimas hånd" av Ildefonso Falcones, "Gjenferd" av Jo Nesbø, "Potensgiverne" av Karin Brunck Holmqvist, "The Lincoln Lawyer" av Michael Connelly, "Brannvegg" av Henning Mankell og noe mer jeg ikke husker (krim er som tegneserier for meg, slukes og glemmes på en måte). Vil nok anbefale Fatimas hånd og Potensgiverne av disse. Noen som vil anbefale noe på den "tyngre siden"? Føler jeg trenger et leseprosjekt :)

Basics
19-08-11, 10:10
Jo Nesbø - Rødstrupe. Første jeg leser og tror nok jeg må lese resten av bøkene om Harry Hole også:)
Og jeg som egentlig ikke liker krim :p
Jeg leste også først Rødstrupe for noen år siden, og etterpå ulike bøker hulter til bulter. Kjempebra serie! Tror jeg begynner på nytt med nummer 1 og følger helt til den siste sånn at jeg får det i riktig rekkefølge. Litt av et prosjekt, men har skaffet nesten alle bøkene på salg. Du får gjøre det samme! :D
Nå leser jeg Dan Browns the Last Symbol (på engelsk). Han skrev jo også bl.a. Da Vinci-koden og Engler og Demoner. Spennende bøker det også.

Sinnami
19-08-11, 11:06
Har holdt på med Vidunderbarn av Roy Jacobsen hele sommeren. Blir jo aldri ferdig... :lesebok:

manebane
19-08-11, 11:43
Jeg leste også først Rødstrupe for noen år siden, og etterpå ulike bøker hulter til bulter. Kjempebra serie! Tror jeg begynner på nytt med nummer 1 og følger helt til den siste sånn at jeg får det i riktig rekkefølge. Litt av et prosjekt, men har skaffet nesten alle bøkene på salg. Du får gjøre det samme! :D
Nå leser jeg Dan Browns the Last Symbol (på engelsk). Han skrev jo også bl.a. Da Vinci-koden og Engler og Demoner. Spennende bøker det også.

Ja! :D Fant flere av bøkene til 79,- på Ark. Hadde også lyst å starte på 1 og lese de kronologisk. Men har ikke fått tak i den første. Tror kanskje jeg skal gå på biblioteket og se. Det hadde jo vært miljøvennlig :rolleyes:
Er hvert fall ferdig med Rødstrupe nå..

manebane
19-08-11, 11:45
Det er den beste :ja:



Håper ikke de andre skuffer da :cool: Time will show.

Cyan
19-08-11, 12:29
Øya under havet, av Isabel Allende. Bra bok, likte den godt :)

Skal nå begynne på Prosten og hans forunderlige tjener (http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5944956), av en finsk forfatter. Det skal være en munter bok, gleder meg til den!!
Arto Paasilinna er en av mine favorittforfattere. Gled deg! :)

Jeg leser for tiden Knausgårds Min Kamp. Holder på med tredje boken nå.

Rogue
19-08-11, 14:04
Imorgen var jeg alltid en løve. Selvbiografi om ei som kom seg ut av shizofreni og ble psykolog. Norsk dame. Veldig klok. Spennende bok.
har hørt om den, men glemte den i det samme! Skal sjekke den ut om de har den på biblioteket mens jeg husker det! :D

Hamster59
19-08-11, 14:19
Skal nå begynne på Prosten og hans forunderlige tjener (http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5944956), av en finsk forfatter. Det skal være en munter bok, gleder meg til den!!

Den har jeg liggende, skal begynne på den snart. Forfatteren heter Arto Paasilinna. Har lest flere av hans bøker, de er fornøyelige. Men først må jeg lese Tordengudens sønn ferdig (samme forfatter).

Har lest 3 av Samartins bøker i sommer + 3-4 andre på engelsk, Syns bøkene varer litt lenger da. Har en tendens til å "jafse" i meg bøkene hvis de er på norsk.

Tirililltove
19-08-11, 15:45
Akkurat ferdig med Emma og Uno av martha Tikkanen, om hennes mormor


Har så vidt begynt på Vi de druknede av K Jensen tror jeg forfatteren het

Mange fine tips her, blir en fin bokhøst

The Cat
19-08-11, 19:33
Har holdt på med Vidunderbarn av Roy Jacobsen hele sommeren. Blir jo aldri ferdig... :lesebok:

Åh, den en jo skjønn!!!

Imp
19-08-11, 22:01
Holder på med De hellige hulers land av Jean M. Auel. Den sjette boka i serien som heter Jordens barn. Den er fin så langt, men nå er ferien over, så da får jeg ikke lest mer. ;)

Melusine
20-08-11, 00:12
Hehe, ja den har jeg spart på. Skal begynne på den i morgen, tenkte jeg. :lol:

:stortsmil

Hva med HM-katalogen? Den er ganske tykk ;)

fett-nok
20-08-11, 00:37
Jo Nesbø - Rødstrupe. Første jeg leser og tror nok jeg må lese resten av bøkene om Harry Hole også:)
Og jeg som egentlig ikke liker krim :p

Jo Nesbø her også, men leser snømannen, min første Nesbø-bok også. Blir nok fler utover vinteren:)

fett-nok
20-08-11, 00:40
Arto Paasilinna er en av mine favorittforfattere. Gled deg! :)

Jeg leser for tiden Knausgårds Min Kamp. Holder på med tredje boken nå.

"min kamp" er mitt neste prosjekt, hva synes du om bøkene?

langaard
20-08-11, 07:07
Jo Nesbø: Gjenferd, har lest alt av krim som Nesbø har skrevet, veldig bra krim!

Photobscura
20-08-11, 08:01
"Mengele Zoo" av Gert Nygårdshaug. Liker den veldig godt. Har kjøpt en sånn samlebok av han, hvor hovedpersonen i Mengele Zoo også er med i bok nr. 2. Satser på at fortsettelsen er like bra :)
Åh! Elsker Nygårdshaug. Har kun lest Mengele Zoo av trilogien, men vil på det VARMESTE anbefale Prost Gotvins Geometri og Fortellerens Marked (som også spinner noen tråder fra Mengele Zoo). Jeg er ikke noe glad i krim, og dette kan vel strengt tatt ikke kalles krim, men de er sykt spennende!

Jeg har fått leselysten tilbake etter litt tørketid, og avsluttet nettopp Drømmen og Hjulet av Bjørneboe (løs biografi om Ragnhild Jølsen), litt som en slags inspirasjon til gå løs på "feministlitteratur" fra forrige og forrige-forrige århundre. Men så fikk jeg Lille Stjerne av John Ajvide Lindquist i hendene, og måtte bare kaste meg over den, og er godt og vel halvveis nå. Jeg har snart lest hele bibliografien hans, og han gjør ikke ett feilskjær. En av de mest fantastiske nordiske forfatterne av moderne tid som jeg har vært borti! Elsker skrekk- og grøsserallegoriene han bruker! :D

sjuggerpløm
20-08-11, 09:23
Jeg leser "Aldri fucke opp" av Jens Lapidus. Den er et lite intermezzo mens jeg finner noe "tyngre". Jeg leser mest lettleste krimbøker i ferien, men nå er ferien over.. :-) I ferien har jeg lest "Fatimas hånd" av Ildefonso Falcones, "Gjenferd" av Jo Nesbø, "Potensgiverne" av Karin Brunck Holmqvist, "The Lincoln Lawyer" av Michael Connelly, "Brannvegg" av Henning Mankell og noe mer jeg ikke husker (krim er som tegneserier for meg, slukes og glemmes på en måte). Vil nok anbefale Fatimas hånd og Potensgiverne av disse. Noen som vil anbefale noe på den "tyngre siden"? Føler jeg trenger et leseprosjekt :)
Hvis du likte Fatimas Hånd, så burde du lese Havets Katedral av samme forfatter. Jeg likte dem godt, begge to.
Holder fortsatt på med Mengele Zoo, og skal etterpå lese Barnepiken av Katrhyn Stockett.
2 sept. begynner jeg på videreutdanning igjen, så da er det vel andre ting som må leses :rolleyes:

Huldr
20-08-11, 09:41
Jeg har vel i grunnen bare lest én skjønnlitterær bok i sommer, "Tilbake til Riverton" av Kate Morton. "Herskap og tjenere"-tema og ganske spennende, men litt irriterende dårlig språk her og der ... Kan hende den er bedre på originalspråket, men jeg liker best å lese skjønnlitteratur på norsk av en eller annen grunn selv om jeg behersker engelsk godt, føler liksom mer nærhet til det jeg leser da. Har "Den glemte hagen" liggende, men har ikke fått begynt på den, og nå må den visst leveres på biblioteket snart. Skal på ferie om en uke og da tror jeg jeg skal ta med meg "Besettelse" av VS Byatt.

Ellers anbefaler jeg "Rebecca" av Daphne du Maurier, hvis man som meg er litt hekta på engelske herregårder og sånt :o Det er jo veldig i vinden nå, men "Rebecca" er mer en psykologisk drama/thriller med mange lag. Hitchcock lagde film av den.

Jeg leste "Havets Katedral" for et år siden, forresten (så det var noen som hadde lest Falcones her). Og jeg er litt fascinert av middelaldertemaet, inkvisisjonen og sånt, så ganske nylig "Rosens Navn" på DVD, og må nesten lese boka. Den er gammel, men er en av de bøkene jeg aldri har fått somlet meg til å lese ...

Carisma
20-08-11, 10:21
Ellers anbefaler jeg "Rebecca" av Daphne du Maurier, hvis man som meg er litt hekta på engelske herregårder og sånt :o Det er jo veldig i vinden nå, men "Rebecca" er mer en psykologisk drama/thriller med mange lag. Hitchcock lagde film av den.

Jeg er ikke hekta på det, men likte den veldig godt likevel :ja: Den regnes også for å være malen for all moderne krim/thriller.

Levita
20-08-11, 10:25
Ja, Havets Katedral leste jeg for noen år siden! Likte den kjempegodt! Ser en del her leser Arto Pasiliina også. Han er jeg glad i, og tror jeg har lest snart alle bøkene. Forunderlige og morsomme romaner.

Photo: Drømmen og hjulet har jeg lest to ganger. Kjempegod bok.

Ser noen har lest Rebecca også, den likte jeg også. Underholdende :)

Kanskje jeg får prøve meg på Mengele Zoo, siden så mange her og rundt meg nevner den :)

Huldr
20-08-11, 10:30
Jeg er ikke hekta på det, men likte den veldig godt likevel :ja: Den regnes også for å være malen for all moderne krim/thriller.Nei, man trenger ikke det, enig :) Det var mer en referanse til de bøkene jeg beskrev ovenfor - men denne er annerledes :ja:



Jeg har fått leselysten tilbake etter litt tørketid, og avsluttet nettopp Drømmen og Hjulet av Bjørneboe (løs biografi om Ragnhild Jølsen),Sånn a propos vår lille diskusjon her om dagen, Wikipedia kaller den en "halvdokumentarisk roman" :)

Som Levita har jeg også lest den to ganger, for øvrig :)

Photobscura
20-08-11, 10:36
Ah, se der! Og, jeg legger meg flat, hehe. Autobiografi, som jeg hengte meg opp i er selvbiografi, som du jo sa. Man lærer så lenge man lever! :D

Jeg er Bjørnoe-fan på min hals! Dette var en av de få bøkene hans jeg ikke leste på vgs. I det hele tatt elsker jeg norsk samtidslitteratur fra rundt femtitallet. For ikke å snakke om den amerikanske beat-litteraturen. :)

Rin
20-08-11, 11:15
Jeg leste "Drømmen og hjulet" da jeg var 15 - likte den veldig godt på det tidspunktet. :)

Nå leser jeg aldri norsk/norskspråklig litteratur, men vurderer å gjøre unntak for den nye til Tor Åge Bringsværd.

Jabba
20-08-11, 11:29
Mengele Zoo er jeg veldig spent på......har hørt så mye bra om den....
Hva handler den om ? Og er det den første i triologien ?

Cyan
21-08-11, 07:31
"min kamp" er mitt neste prosjekt, hva synes du om bøkene? Det satt langt inne å starte på den, opphypet som den er hadde jeg bygd opp en smule motvilje :o Men de er bra og vanskelig å legge fra seg :)

Ellekaramelle
21-08-11, 11:13
Jeg er nettopp ferdig med Gjenferd av Jo Nesbø.
Nå driver jeg å leser en krim av en dansk forfatter som heter Jussi Adler Olsen. Den heter "Kvinnen i buret" og handler om en politimann (kriminalinspektør Carl Mørck) som blir satt til å drive Avdeling Q, en nyopprettet avdeling for uløste saker av serdeles grov karakter. Godt skrevet krim/thriller. Gleder meg til fortsettelsen. Det kommer flere bøker. Det er hvertfall komet en til om avdeling Q, for den har jeg også lest, men husker ikke i farten hva den heter....

Carisma
21-08-11, 11:14
Nå driver jeg å leser en krim av en dansk forfatter som heter Jussi Adler Olsen..
Er ikke han svensk?

Jabba
21-08-11, 11:17
Er ikke han svensk?
Nope - han er dansk og er min nye favoritt forfatter!!! "Kvinnen i buret" var kjempebra!!! Likte også den siste "Flaskepost fra P" utrolig godt - spennende tema!

Jabba
21-08-11, 11:20
Jeg er nettopp ferdig med Gjenferd av Jo Nesbø.
Nå driver jeg å leser en krim av en dansk forfatter som heter Jussi Adler Olsen. Den heter "Kvinnen i buret" og handler om en politimann (kriminalinspektør Carl Mørck) som blir satt til å drive Avdeling Q, en nyopprettet avdeling for uløste saker av serdeles grov karakter. Godt skrevet krim/thriller. Gleder meg til fortsettelsen. Det kommer flere bøker. Det er hvertfall komet en til om avdeling Q, for den har jeg også lest, men husker ikke i farten hva den heter....

Det er kommet to til som er utgitt i norge - "Fasandrepernne" og "Flaskepost fra P" der den siste her er bedre enn nr 2. Neste bok kommer i februar 2012 (ifølge siste update fra Ascheheoug)......Gled deg!

Gla'laksen
21-08-11, 11:22
Tysteren av Jan-Erik Fjell. Og så ligger Balansekunstneren og venter. Har hørt mye positivt om den, så den gleder jeg meg til å starte på.

Thaleia
21-08-11, 16:36
Jeg leser "Blodleie" av Johan Theorin og "Rapsgubbene" av Karin Brunk Holmqvist. Har slukt de to forrige bøkene til Johan Theorin, men denne var ikke like fengende.

fett-nok
21-08-11, 16:54
Det satt langt inne å starte på den, opphypet som den er hadde jeg bygd opp en smule motvilje :o Men de er bra og vanskelig å legge fra seg :)

Jeg også hadde bygget opp litt motvilje, men nysgjerrigheten har begynt å ta overhånd:)

Bønna200
22-08-11, 13:29
Jeg leser "Blodleie" av Johan Theorin og "Rapsgubbene" av Karin Brunk Holmqvist. Har slukt de to forrige bøkene til Johan Theorin, men denne var ikke like fengende.
Jeg syntes Blodleie var veldig bra:) Skal straks begynne på Rapsgubbene. Har store forventninger til den etter Potensgiverene. Håper den er like artig:p

Huldr
22-08-11, 14:27
Jeg leser "Blodleie" av Johan Theorin og "Rapsgubbene" av Karin Brunk Holmqvist. Har slukt de to forrige bøkene til Johan Theorin, men denne var ikke like fengende.Enig med deg, den var litt kjedeligere, men jeg er litt ambivalent til alle bøkene. Tematikken er spennende, men det er noe litt traurig og depressivt over alle bøkene synes jeg. Noe jeg synes går igjen i flere svenske samtidsforfattere ... Men Nattefokk var veldig spennende synes jeg, jeg var på hytta og lå og leste om natta og torde ikke gå på utedo :p

Jeg lurer på om jeg skal begynne på begynnelsen med Knausgårds forfatterskap og ta med "Ute av verden" på ferie ...

gladjenta84
22-08-11, 18:39
Nå er det Jeg kan se i mørket av Karin Fossum

Lava
22-08-11, 21:28
Hva leser du nå





forumet :p

ThereseA
22-08-11, 21:48
Jeg leser Whyller - Sykdomslære( Skole ). Lever og tenker det nå for tiden

Noenkiloformye
22-08-11, 23:23
Jeg leser Harry Potter - Halvblodsprinsen jeg :rolleyes:

Stabukken
22-08-11, 23:29
jeg skal nå begynne på "I all evighet" av Ken Folett. Den er på over 1100 sider så det blir problemer å lese den på senga, får slagside. Har lest "Stormenes tid" for mange år siden. Anbefaler de for dem som er glad i historie. Tror den går på en eller annen tv-kanal for tiden.

Bønna200
22-08-11, 23:56
Jeg gir bort følgende bok: "Kjerringer" av Helene Uri.....fornøyelig bok!
(Men du betaler porto)
Noen som vil ha ?
Hva ligger portoen på i disse dager?

LibraGirl
23-08-11, 04:29
Holder på med siste boken i serien jordens barn :)

Jabba
23-08-11, 11:20
Hva ligger portoen på i disse dager?
Går i en SMARTpost til kr 50,-

Bønna200
23-08-11, 12:14
Går i en SMARTpost til kr 50,-
Da vil jeg gjerne ha den:) Men er det greit om vi venter to uker? For jeg står akkurat på farta nå til flyplassen. Skal to uker til sommeren:D

Jabba
23-08-11, 12:25
Da vil jeg gjerne ha den:) Men er det greit om vi venter to uker? For jeg står akkurat på farta nå til flyplassen. Skal to uker til sommeren:D

Ja da - det går fint! :)
Men hjelp meg med å huske på det da....jeg glemmer dette garantert på 2 uker.....*ler*

Bønna200
23-08-11, 12:27
Ja da - det går fint! :)
Men hjelp meg med å huske på det da....jeg glemmer dette garantert på 2 uker.....*ler*
Da har vi like god hukommelse:lol:

komatøs
24-08-11, 21:29
"Hypnotisøren" av Lars Kepler. Den er utrolig spennende og underholdende! Gruer meg litt til den er ferdig -blir jo litt trist, må prøve å lese sakte så den varer lenger:p

Photobscura
24-08-11, 22:45
Næringslivspolitisk korrektur. :cool:

Notabella
25-08-11, 13:58
sagaen om isfolket bok 6 den onde arven :)
har fått mye mas om at jeg burde lese de bøkene av venner så da startet jeg da, å liker de ganske godt :). Eneste er at det er veldig vanskelig å legge de fra seg å gjøre viktigere ting som å lage mat, handle, rydde, vaske, trene o.l.

I går prøvde jeg å lese mens jeg tok intervaller på tredemølla, det gikk ikke så bra så det endte med at jeg måtte legge boken vekk til jeg var ferdig + tatt en dysj. :p

Jabba
26-08-11, 13:02
Har noen lest "De åtte" av Katherine Neville?

Ellekaramelle
27-08-11, 12:03
Leser nå" Flaskepost fra P" av Jussi Adler Olsen... Godt skrevet og man blir godt kjent med karakterene i bøkene. De er så bra beskrevet at man vil vite mer om dem.. Liker godt bøkene om Avdeling Q, og gleder meg til ny bok i februar....:)

Jabba
27-08-11, 12:15
Leser nå" Flaskepost fra P" av Jussi Adler Olsen... Godt skrevet og man blir godt kjent med karakterene i bøkene. De er så bra beskrevet at man vil vite mer om dem.. Liker godt bøkene om Avdeling Q, og gleder meg til ny bok i februar....:)

Denne boker er såååååååå bra!!! Og så synes jeg at temaet er spesielt spennende....spesielt siden jeg bor i en by spekkfullt med sekter og ekstreme folk.....:D

Kitsu
27-08-11, 16:05
Arkitekturhistorie og byplanleggingsreferater.

Unnbjorg
03-09-11, 17:13
Har nylig lest Neshov-trilogien av Anne B Ragde, kan absolutt anbefales. Akkurat naa holder jeg paa med The selected works of T.S. Spivet av Reif Larsen. En original og helt spesiell bok som en bör ta seg litt tid med.

Photobscura
03-09-11, 17:38
For øyeblikket: Til Jeg Finner Deg av John Irving. Ikke den beste boka hans, men heller ikke den dårligste. Leser samtidig En Flyktning Krysser Sitt Spor av Aksel Sandemose, men det slår meg mens jeg leser den at jeg har lest hele den trilogien (om man kan kalle dem det) før. Og jeg har maaaaaaaaaange bøker jeg vil lese nå, så jeg lar den ligge til en regnfull dag.

Klara
03-09-11, 22:02
A tale of two cities av Dickens. Stort sett interessant og spennende, noen ganger litt mange ord på en gang (da leser jeg litt fortere).

Og så har jeg halve "Flykting..." av Sandemose liggende på lur :stortsmil

Photobscura
03-09-11, 22:04
A tale of two cities av Dickens. Stort sett interessant og spennende, noen ganger litt mange ord på en gang (da leser jeg litt fortere).

Og så har jeg halve "Flykting..." av Sandemose liggende på lur :stortsmil
Jeg tenker at dersom jeg skal begynne på den igjen, så skal jeg lese Vi pynter oss med horn først. Den likte jeg også best, tror jeg! :)

Jeg går ellers tydeligvis tilbake i "barndommen", både med Irving, som forsåvidt mest er lett underholdning, men nå har jeg kasta meg over reserveringa på Deichmanske og snart renner det inn av Bukowski! :D

Marina
04-09-11, 14:14
Akkurat nå holder jeg bare på med pensumbøker :P men den forrige boken jeg leste var Barnevakten av Kathryn Stocket, og den var kjempegod! Kan virkelig anbefales. Handlingen er satt til 1960- tallet i USA da skillet mellom svart og hvit var veldig stort. Boken beskriver farene ved å krysse usynlige grenser og å sette spørsmålstegn ved samtidens skikker og tanker...Kjempespennende!

Bønna200
08-09-11, 11:29
Er akkurat ferdig med "Jeg kan se i mørket" av Karin Fossum. Den var skrevet på en så fascinerende måte at jeg måtte lese hele greia i ett:) Anbefales!

Melusine
12-09-11, 19:20
Har akkurat startet på Stolthet og fordom av Jane Austen, virker å være en god bok :)

StegforSteg
12-09-11, 19:22
Jeg skal begynne på Toner fra et piano av Nicholas Sparks i kveld.

Lulla84
12-09-11, 19:26
Jeg leser Harry Potter, er sånn midtveis i nr 3 :) Før det leste jeg alle Camilla Löckberg bøkene. Lest litt Varg Veum.

Jabba
12-09-11, 19:51
Holder på med "Chimera" av Gert Nygårdshaug....så langt VELDIG BRA!!!

Ellekaramelle
12-09-11, 22:42
Er inne i Jussi Adler Olsen sine bøker.. Har lest bok nr 1 og nr 3 om avdeling Q, og holder nå på med nr 2, som heter fasandreperne. Gleder meg oldsomt til februar, da kommer neste bok om Carl Mørck og hans medarbeidere..
Fabelaktige menneskeskildringer. Man blir bare interessert i å finne ut mer om skikkelsene i bøkene.
Etterpå skal jeg lese to bøker av en fransk forfatter som er regnet som
frankrikes krimdronning for tiden. Hun heter Fred Vargas, og bøkene jeg skal lese heter Den tredje jomfru, og vampyrens hevn..

langaard
12-09-11, 23:11
Er akkurat ferdig me Jo Nesbø, gjenferd, anbefales:)

LiseSJ
12-09-11, 23:15
Jeppe på Bjerget og den Stundesløse av Ludvid Holberg akkurat nå.. Litteraturhistore For The Win... JIPPII ;D
Edit: Jeg elsker foresten lydbøker akkurat nå, for skulle jeg sittet meg alle verkene til Ibsen dette halvåret hadde jeg gått på veggen!

vaskeklut
13-09-11, 09:18
Jeg har akkurat lest ut "Charlotte Isabel Hansen" av Tore Renberg. Flott roman! Samtidig er jeg begynt på "The Art of Choosing" av Sheena Iyengar, ettersom den er pensum i det ene faget mitt. Jeg får faktisk litt søtsug av den, fordi det er bilde av jellybeans på coveret :eek:

Carisma
13-09-11, 10:58
Jeg har akkurat lest ut "Charlotte Isabel Hansen" av Tore Renberg. Flott roman!

Jeg ble bare irritert fordi hovedpersonen stadig gjør de samme feilene som faren gjorde jeg! Særlig i kompani Orheim-boka. Men det er kanskje det som er poenget, man gjentar andres feil?

Bønna200
13-09-11, 13:14
Er akkurat ferdig me Jo Nesbø, gjenferd, anbefales:)
:ja: Begynte på den i går kveld og klarte nesten ikke slutte for natta:p
Lese mer i dag!

Jabba
13-09-11, 13:16
Er inne i Jussi Adler Olsen sine bøker.. Har lest bok nr 1 og nr 3 om avdeling Q, og holder nå på med nr 2, som heter fasandreperne. Gleder meg oldsomt til februar, da kommer neste bok om Carl Mørck og hans medarbeidere..
Fabelaktige menneskeskildringer. Man blir bare interessert i å finne ut mer om skikkelsene i bøkene.
Etterpå skal jeg lese to bøker av en fransk forfatter som er regnet som
frankrikes krimdronning for tiden. Hun heter Fred Vargas, og bøkene jeg skal lese heter Den tredje jomfru, og vampyrens hevn..

Såååååå enig med Jussi bøkene.....men Fred Vargas - det var noe trøtte greier gitt......

Jabba
13-09-11, 13:21
Gir bort ei bok til .....
(men du må bet. portoen)

Denne var i grunnen ganske bra - men du må tåle litt ekle beskrivelser altså.....::D

"Det sorte hjertet" av John Connolly
Omtale fra forlaget:

Knust av drapet på sin kone og datter og pint av skyld, er tidligere New York drapsetterforsker Charlie "Bird" Parker en mann oppslukt av vold, sinne og hevnlyst. Når Birds tidligere partner ber ham om å spore opp en forsvunnet jente, tar det ham ned i en avgrunn av organisert kriminalitet, tortur, død og et skjebnesvangert møte med Streiferen, en av de mest grusomme seriemorderne verden har sett.

http://bokelskere.s3.amazonaws.com/1f921801e415beed9681242c9db835c9d1e7d9ee637727ff72 ef1e86.jpeg

vaskeklut
13-09-11, 13:30
Jeg ble bare irritert fordi hovedpersonen stadig gjør de samme feilene som faren gjorde jeg! Særlig i kompani Orheim-boka. Men det er kanskje det som er poenget, man gjentar andres feil?
Mm, jeg tror det er litt av poenget. Men han lærer også. Han reflekterer over sin egen oppvekst kontra datterens, og det at han kjøper Tamagotchi til henne fordi han ikke fikk det "alle andre" fikk da han var liten vitner jo om at han ikke ønsker å være som sine foreldre. Nå har jeg dessverre ikke lest Kompani Orheim, fordi jeg glemte at den eksisterer (:o) før jeg begynte på Charlotte Isabel Hansen..

Jabba
13-09-11, 21:58
"Chimera" er spennende altså.......

Carisma
14-09-11, 01:00
Aschehougs bakgårdssalg nå på nett: http://www.aschehoug.no/billigkroken!

Cyan
14-09-11, 10:12
Jeg begynner å bli litt lei Knausgårds liv nå, og har enda ikke kommet meg gjennom bok nummer 3 selv om jeg normalt er en lesehest av dimensjoner :o Jeg tror jeg trenger et avbrekk med noe annet etter 3'ern før jeg fortsetter med Min Kamp 4.

Jabba
19-09-11, 20:31
Noen som har lest Gert Nygårdshaug - Chimera ???
Jeg forstod ikke helt slutten...noen som har lest og vil forklare ???

Hvis noen vil overta denne - hyl ut.....

Bønna200
25-09-11, 15:06
Ble nettopp ferdig med "Gjenferd", Jo Nesbø. Du store, for en slutt:_ohmy:
Har aldri lest noen av romanene hans før, men nå må jeg nok gjennom alle Harry Hole bøkene:)

langaard
25-09-11, 16:32
Ble nettopp ferdig med "Gjenferd", Jo Nesbø. Du store, for en slutt:_ohmy:
Har aldri lest noen av romanene hans før, men nå må jeg nok gjennom alle Harry Hole bøkene:)
Ja, dette er drivende bra krim!! Har lest alle Harry Hole bøkene, anbefales!!:)

Jabba
25-09-11, 19:34
Har nettopp lest ut "En lykkelig mann" av Arto Paasilinna (eller hvordan det nå enn skrives)....kjempeherlig bok!

Har begynt på Jeffrey Deaver - Tungetale nå.....håper den blir bra!

zorka
18-10-11, 19:05
Jeg leser "Kabbalas hemmeligheter; din håndbok til et bedre liv" av Mikael Laitman. Veldig spennende for meg:)

Yrla
18-10-11, 19:05
Terskelen til den åndelige verden av rudolf steiner

Photobscura
18-10-11, 19:33
"Beretninger om Beskyttelse" av Erik Fosnes Hansen. Vakker bok!

Cho
19-10-11, 11:13
"Beretninger om Beskyttelse" av Erik Fosnes Hansen. Vakker bok!


Hva handler den om?

Photobscura
19-10-11, 11:16
Hva handler den om?
Fra Bokkilden.no (http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=102704&rom=MP): Boken inneholder fire frittstående beretninger om merkelige tilfeldigheter. Handlingen utspiller seg i flere land til forskjellige historiske tider, med et skjebnemønster som vever menneskene, kulturene og tidsplanene sammen.

Cho
19-10-11, 11:56
Takk for svar, Photobscura

Qlio
19-10-11, 12:12
Jeg føler meg langt i fra utlært og kjøpte i går "LCHF - den skandinaviske lavkarbosuksessen (http://lillemaane.no/bok/1126/Dr+Annika+Dahlqvist/LCHF+-+den+skandinaviske+lavkarbosuksessen)" skrevet av Annika Dahlqvist. Jeg har gått og fordøyd (;))"Frisk med lavkarbo : nytt liv med riktig mat (http://www.ark.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=4862434&gclid=CJbirNfA9KsCFUPxzAodkkKYsQ)" av Sofie Hexeberg men ville ha enda mer å lese på. Kunnskap er makt for sånne newbees som meg.

Har tre bæreposer (tre serier) jeg har fått av mamma, men de får bare vente. :D

Ana
19-10-11, 14:03
Jeg leser bok nr 2 i serien "A Song of Ice and Fire"

Bønna200
19-10-11, 15:13
Den siste Bag of fun boken "Små hemmeligheter". Den er veldig dyp:p
Men skikkelig underholdende feelgood:)

Unnbjorg
19-10-11, 15:50
Etter aa ha lest "Paula" av Torgny Lingren i sommer, fikk jeg lyst til aa bli bedre kjent med denne forfatteren. Naa er jeg ferdig med "Ormens väg paa hälleberget" og "Bat Seba". Jeg vil virkelig anbefale disse bökene, Lindgren er en av de store! Utrolig bra!

Zillah
19-10-11, 16:55
Clarke, S: Jonathan Strange & Herr Norrell

Ville helst lest den på engelsk, men kom over den norske utgåva i bruktbutikk, og snappa ho med meg. Ein murstein av ei bok, men det er greit, eg har hatt mykje dødtid på jobben. Syns ho er bra.

Dei neste på lista vil vere George R. R. Martin sin serie A Song of Ice and Fire som Ana nemnde eit par postar over, og Jordan, R: Towers of Midnight (bok 13 i Wheel of Time serien) Eller omvendt, avhengig av kva som dukkar opp i postkassa først.

Ana
20-10-11, 12:20
Ahh, wheel of time har jeg jo også begynt på, må få tak i flere.

Forresten så er Sword of truth serien også en favoritt, kunne snart tenke meg å lese den igjen.

Lullen
20-10-11, 12:25
Den siste jeg leste var Havets Katedral av Ildefonso Falcones. Herlig bok :D
Fikk sykt lyst å dra tilbake til Barcelona igjen :rolleyes:

Carisma
20-10-11, 14:05
Nettopp plukket opp Hans Olav Lahlums Menneskefluene på biblioteket, og jeg gleeeder meg!!

streber
21-10-11, 03:43
Akkurat ferdig med Jon Gangdals bok om lille Christoffer Den heter :"Jeg tenker nok du skjønner det sjøl", fullstendig hjerteskjærende:(Sterk historie!


Vil bare understreke at jeg ikke mener å få dere "triste"/ødelegge noen stemning her inne altså, bare ville fortelle om en sterk bok jeg har lest!

Jabba
21-10-11, 19:36
Akkurat ferdig med Jon Gangdals bok om lille Christoffer Den heter :"Jeg tenker nok du skjønner det sjøl", fullstendig hjerteskjærende:(Sterk historie!


Vil bare understreke at jeg ikke mener å få dere "triste"/ødelegge noen stemning her inne altså, bare ville fortelle om en sterk bok jeg har lest!

Den boka er grusom...følte meg elendig i dagesvis etterpå! Men nyttig!!! Måtte det ikke skje igjen....

Jabba
21-10-11, 19:44
Akkurat nå trenger jeg noe "lett" så da ble det Gullbuddhaen av Clive Cussler....

Carisma
21-10-11, 19:49
Dere som har lest Jussi Adler-Olsen bøkene, er alle like lette å skjønne plottet i som kvinnen i buret? Selvfølgelig spennende, men litt for lett gjennomskuelig...

Bønna200
27-10-11, 13:32
Nå holder jeg på med "Fri som fuglen" av Fredrik Skagen. Den har stått i bokhylla i nesten ti år:eek: Gubben fant den fram til meg en kveld, ellers hadde den vel stått der like urørt enda.
Ikke den mest fengende boka jeg har lest, for å si det sånn... Men handlingen foregår i Italia og det liker jeg:)

Bønna200
10-11-11, 18:22
Nå holder jeg på med "Kakklerlakkene" av Jo Nesbø. Fått helt dilla på Harry Hole:)

TigerTove
10-11-11, 20:26
Jeg leser Turid Rugås På talefot med hunden - de dempende signalene. Utrolig spennende å se på og å bruke sammen med hunden!

Photobscura
10-11-11, 20:52
Nå har jeg endelig fått satt i gang med den mye omtalte Shantaram! Virker lovende!

Lullen
11-11-11, 13:56
Nå har jeg endelig fått satt i gang med den mye omtalte Shantaram! Virker lovende!
Herlig bok :D

Er nå igang med Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafon.

Carisma
11-11-11, 20:30
Er nå igang med Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafon.

:love::love::love:
Jeg leste oppfølgeren på ferie i barcelona, fantastisk opplevelse. Oppdaget at jeg bodde bare et par gater unna hovedpersonen i boka.

Bønna200
15-11-11, 17:09
Nå skal jeg begynne på Sorgenfri av Jo Nesbø. Kjenner jeg har store forventninger:) :lesebok:

Lullen
21-11-11, 15:08
:love::love::love:
Jeg leste oppfølgeren på ferie i barcelona, fantastisk opplevelse. Oppdaget at jeg bodde bare et par gater unna hovedpersonen i boka.
Oj, det må ha vært spennende :D
Jeg skal låne meg oppfølgeren så snart jeg er ferdig med denne :)

Unnbjorg
30-11-11, 15:41
Herlig bok :D

Er nå igang med Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafon.
Ja denne boka var fantastisk, og jeg fikk lyst til aa lese mer av denne forfatteren. Men ble skuffet over de to neste: Marina og Engelens spill, som absolutt ikka var paa samme nivaaet.

vaskeklut
04-12-11, 23:43
Ja denne boka var fantastisk, og jeg fikk lyst til aa lese mer av denne forfatteren. Men ble skuffet over de to neste: Marina og Engelens spill, som absolutt ikka var paa samme nivaaet.
Det er så fryktelig irriterende når det er slik! :mad:

Nå leser jeg "Mellom sommerens lengsel og vinterens kulde" av Leif GW Persson. Den. Er. Så. TUNGLEST!!!:eek: Jeg elsker jo krim, og pløyer meg normalt igjennom en bok på under en uke, men denne harj eg holdt på med i flere måneder! Ikke klarer jeg begynne på en annen heller, fordi jeg har en tvangstanke som sier at jeg MÅ lese ut denne før jeg kan begynne på neste:o Someone: SAVE MEEEE! Boka er bra altså, men det er noe med den som gjør at alt bare går så fryyyyyyyktelig sakte. Hmf.:sint:

heart
11-12-11, 10:24
Her inne var det ikke veldig mye.
Hvilken bok leser du nå, hva synes du?

Anbefales! :):):)

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?isbn=9788281121980&ml=ot

Giulia
11-12-11, 17:06
Leste i går en svensk bok. ''Elefant i nylonstrømper -om kvinnelighet, krop og sult''.
Skrevet av feminist og sosiolog Anna Johanson. Den var vittig og gikk veldig inn på hvordan kvinnene ser på seg selv i et mannsdominert samfunn. Og ikke minst om fedme og fordommer.
Boken er personlig debaterene og forfatteren stiller seg selv mange spørsmål om idealer, kvinners forhold til mat og hvorfor det er så viktig for oss å ha et tynt ytre.

:)

timich
11-12-11, 22:46
Endelig kommet i gang med "Gjenferd" av Jo Nesbø. Harry Hole:love:

langaard
11-12-11, 23:14
Endelig kommet i gang med "Gjenferd" av Jo Nesbø. Harry Hole:love:
Da har du mye spenning i vente!!:)

Yrla
11-12-11, 23:29
Rudolf Steiners bok om kjærlighetens betydning i verden.

Bønna200
13-12-11, 18:22
"Snømannen" av Jo Nesbø. Kjempe kick! :ja:

Dietta
14-12-11, 08:18
"Snømannen" av Jo Nesbø. Kjempe kick! :ja:
Den er spennende ja. Leste den på senga hver kveld, og det ble mange sene nattetimer før lyset ble slått av ;)

timich
14-12-11, 12:07
"Snømannen" av Jo Nesbø. Kjempe kick! :ja:

Syns dette er den beste av alle Harry Hole-bøkene. Men nå er jeg ikke ferdig med den siste ennå da...:p

lille_trille
14-12-11, 13:06
Saras nøkkel!

vimsen85
14-12-11, 13:14
Saras nøkkel!

Åååh. Den er så bra, men så trist!

lille_trille
14-12-11, 13:16
Åååh. Den er så bra, men så trist!
Har nettopp begynt på den, så har litt god lesning foran meg, ja :)

Bønna200
14-12-11, 15:38
Syns dette er den beste av alle Harry Hole-bøkene. Men nå er jeg ikke ferdig med den siste ennå da...:p
Jeg leste den siste først og jeg må si at slutten i den boka er den beste EVER:)

Dietta
14-12-11, 17:02
Jeg leste den siste først og jeg må si at slutten i den boka er den beste EVER:)
Aha - *vet hva jeg ønsker meg til jul*

timich
15-12-11, 13:53
Jeg leste den siste først og jeg må si at slutten i den boka er den beste EVER:)

:w00t::w00t::w00t:

Dietta
26-12-11, 11:17
Gjett hva jeg leser nå :p Joda, Gjenferd av Jo Nesbø. Skal lese saaaakte og bare litt hver dag, så jeg bevarer spennignen lenge. (Kan bli vanskelig å overholde, for jeg pleier å pløye meg gjennom fra perm til perm hvis det bare er spennende nok :eek:)

Zillah
27-12-11, 13:32
Eg har fått klar beskjed om at eg MÅ lese The Dark Elf Trilogy av R. A. Salvatore, så da må eg bare hute meg ut og bestille fjernlån på biblioteket. (Er blakk no, kan ikkje kjøpe. Han sa han skulle betale, men eg veit jo at han er blakk óg. Men lånekort har eg!) Kjærasten var forferda i Nte potens for at eg ikkje hadde lest denne serien og knapt nok høyrd om han. Så da må George R. R. Martin berre vente så lenge, må blidgjere kjærasten.

vimsen85
28-12-11, 01:16
I går leste jeg "la meg synge deg stille sanger". Den var så nydelig og så trist. Gråt en god skvett før jeg sovnet i går..

langaard
28-12-11, 01:22
I går leste jeg "la meg synge deg stille sanger". Den var så nydelig og så trist. Gråt en god skvett før jeg sovnet i går..
Den har jeg også lest, nydelig sår bok!

Cyan
29-12-11, 08:22
Snart ferdig med Dragning mot død av P.D. James, og holder også på med The tattoo chronicles av Kat Von D . Tenker å fortsette på Knausgårdserien efterpå. Har kommet til bok nummer 4, men måtte ha en liten Knausgårdpause før jeg fortsatte :) Fikk forøvrig den sjette og siste boka i julegave. Herre min hatt for en murstein :eek:

aslaug
29-12-11, 09:11
FRIHET av Jonatan Frantzen.
Veldig god bok, men tung og lang!

Photobscura
29-12-11, 11:32
Tor Åge Bringsværds Pinicchio-papirene. En muligens glemt perle? Fikk den i julegave. Mystisk og forvirrende og utrolig interessant! :)

TrillTrall
29-12-11, 11:53
I går leste jeg "la meg synge deg stille sanger". Den var så nydelig og så trist. Gråt en god skvett før jeg sovnet i går..
Den er såååå fin!

Jeg holder på med Marianne Fastvold "Kvinner før jul", men den er faktisk så kjedelig at jeg tror jeg legger den fra meg og begynner på en annen. Kanskje jeg skal ta "Som steinen skinner" av Britt Karin Larsen, de første to i trilogien, "Det vokser et tre i Mostamägg" og "Himmelbjørnens skog" slukte jeg i sommer. :)

gamlebyen
07-01-12, 18:49
Pløyer meg gjennom George R R. Martins A song of fire and ice (a game of thrones). Bare en bok igjen, snufs

vaskeklut
07-01-12, 22:52
sukkerdøden av unni lindell!

langaard
07-01-12, 23:10
sukkerdøden av unni lindell!
Den er bra! ( liker tittelen også:))

vaskeklut
08-01-12, 01:28
Den er bra! ( liker tittelen også:))
ja, jeg er nesten halvveis, og den er ikke så verst! men tittelen er jo som lagd for oss lavkarbere :D

Zillah
08-01-12, 13:11
I går kom det pakke i posten m bøker frå Tanum. Det var dei 4 første til Martin, og 3 i legenden om Drizzt av R. A. Salvatore - kva for ein serie skal eg starte på?

Trur eg begynner m Salvatore: Homeland, for den veit eg at kjærasten min er ivrig på at eg skal lese.

Bønna200
14-01-12, 18:36
Den siste tiden har jeg lest tre feel good romaner. Trenger litt lett humor innimellom:p

Ellers er jeg akkurat ferdig med Menneskefluene. Den levde ikke helt opp til forventningene, men var ganske bra.

Nå har jeg kommet til side 30 i Jo Nesbøs "Rødstrupe" og satser på at den er like bra som resten av Hole bøkene:)

Jabba
15-01-12, 11:32
Har nettopp lest Ragdes "Jeg skal gjøre deg så lykkelig".....herlig å lese litt annet enn krim innimellom....

Hvis noen vil overta denne - send meg en pm! (du betaler porto!) ....

Sweet Pink Kitty
17-01-12, 23:33
Akkurat nå leser jeg i boken "The Development of Language" av Gleason og Ratner.

Karbobrussel
19-01-12, 00:15
Freakonomics av Levitt & Dubner

Jabba
19-01-12, 22:31
Har nettopp lest Vigdis Hjort "Tredve dager i Sandefjord".....

Hvis noen vil overta denne - send meg en pm! (du betaler porto!) .... :-)

Jabba
19-01-12, 22:32
Har begynt på Denise Rudbers "Et lite sidesprang". Den begynner meget lovende så nå er jeg spent på fortsettelsen!

Snart kommer ny bok fra Jussi Adler-Olssen!!! Og den gleder jeg meg SYKT MYE til!!!!

langaard
19-01-12, 22:56
Akkurat nå, så leser jeg en bok av Danielle Steel:rodme::rodme:

vaskeklut
20-01-12, 00:50
Akkurat nå, så leser jeg en bok av Danielle Steel:rodme::rodme:
:eek::eek: :lol:

Jabba
23-01-12, 22:51
Har nettopp lest ut Denise Rudbergs "Et lite sidesprang".....
Svensk krim med en anderledes heltinne....
Forbausende bra!!! Likte denne..... :-)

Hvis noen vil overta denne - send meg en pm! (du betaler porto!) .... :-)
GITT BORT!

__________________

Karbobrussel
01-02-12, 23:59
"Good Calories. Bad Calories" Gary Taubes. Bør leses av alle medlemmer!

vaskeklut
02-02-12, 11:23
Jeg leser "En dåre fri" av Beate Grimsrud. Utrolig flott roman om Eli som sliter med psykoser. Nydelig skrevet.

Yrla
02-02-12, 12:41
har lurt på den jeg osgå, men nå leser jeg slutten av sebrapiken.

Sugarpill
02-02-12, 13:18
FRIHET av Jonatan Frantzen.
Veldig god bok, men tung og lang!

Åhh, "Freedom" er FANTASTISK! Anbefaler alt av Jonathan Frantzen.

Jabba
02-02-12, 21:40
Jeg leser "En dåre fri" av Beate Grimsrud. Utrolig flott roman om Eli som sliter med psykoser. Nydelig skrevet.

Denne har jeg lyst til å lese!

vaskeklut
02-02-12, 22:14
Denne har jeg lyst til å lese!
Det synes jeg du skal gjøre! Den er litt tung, men det er på grunn av temaet - ikke på grunn av forfatteren og historien. Boka er utrolig godt skrevet, og man får et veldig fint innblikk i hvordan det er å leve med stemmer i hodet og det å være inn og ut av psykiatrisk :)

Bønna200
04-02-12, 20:54
Begynt på Et lite sidesprang av Denise Rudberg. Har ikke kommet til mer enn side rundt 50 eller noe, men den er forløpig underholdende. :)

Yrla
04-02-12, 21:16
Ferdig med sebrapiken, avbrøt "jeg gir meg ikke" og skal begynne på caterina av sienna av karin elstad, tror jeg det var. Digger å lese om helgener med en hellig, og ikke moderne, form for anoreksi.

Carisma
04-02-12, 21:47
Har nettopp avslutta Gjenferd, den så langt siste Harry Hole boka. Og jeg angrer nesten på at jeg begynte å lese den! Pokker altså, han er ikke snill hverken med oss eller karakterene sine han Nesbø! :eek: jeg skulle venta til neste bok var ute så jeg kunne gått rett på den etterpå.

Bønna200
04-02-12, 21:49
Har nettopp avslutta Gjenferd, den så langt siste Harry Hole boka. Og jeg angrer nesten på at jeg begynte å lese den! Pokker altså, han er ikke snill hverken med oss eller karakterene sine han Nesbø! :eek: jeg skulle venta til neste bok var ute så jeg kunne gått rett på den etterpå.
Kommer det en bok til?

Carisma
04-02-12, 21:54
Kommer det en bok til?

Ja, det skal vel være en til mener jeg han har sagt?

Bønna200
04-02-12, 21:56
Ja, det skal vel være en til mener jeg han har sagt?
Da håper jeg det er riktig! Var en litt vel spennende slutt...

gamlebyen
08-02-12, 23:12
God is not great av nylig avdøde Christopher Hitchens

Yrla
08-02-12, 23:17
rudolf steiner igjen, to stk, bare e'n blandt dusinet av hans bøker er interessante, synes jeg, mye babbel, babbel og babbel.

langaard
08-02-12, 23:25
Jan Mehlum: madrugada, vet ikke helt hva jeg syns enda, men får gi den en sjangse:)

vaskeklut
08-02-12, 23:50
rudolf steiner igjen, to stk, bare e'n blandt dusinet av hans bøker er interessante, synes jeg, mye babbel, babbel og babbel.
Haha, ja du. Han sier noe interessant, men veeeeeeldig mye av det er rett og slett bare ...ræl :o

Yrla
09-02-12, 01:51
Haha, ja du. Han sier noe interessant, men veeeeeeldig mye av det er rett og slett bare ...ræl :oJa nå legger jeg han litt vekk og begynner seriøst på fjodor d. Det er noe annet det:)

Zillah
09-02-12, 07:53
Eg er ferdig med trilogien til R. A. Salvatore, og held no på å lese "Talsmann" av Abid Q. Raja før eg går tilbake til fantasy.

Jabba
09-02-12, 11:34
Holder på med noe "lett" nå - Marian Keyes - Engler i LA

vaskeklut
09-02-12, 12:36
Jeg leser "Tysteren" av Jan-Erik Fjell akkurat nå. Ser den har fått god kritikk, spent på hva den kravstore krimelskeren i meg sier :p

Yrla
09-02-12, 13:35
Nå har jeg på bilioteket hentet biografien om Caterina av Siena av sigrid undset, jeg lovet deg aldri en rosenhave og veier til forandring.
(https://www.deich.folkebibl.no/cgi-bin/websok?tnr=1238006)

Carisma
09-02-12, 17:08
Holder på med noe "lett" nå - Marian Keyes - Engler i LA

:love: jeg elsker den serien om de irske søstrene. Jepp, det er chicklit, men så lenge man ikke bare leser det så er det greit.

Charlott
09-02-12, 17:26
James Refields 9. innsikt, 10. innsikt, Shambalas hemmelighet og 12.innsikt :D

Jabba
09-02-12, 20:34
:love: jeg elsker den serien om de irske søstrene. Jepp, det er chicklit, men så lenge man ikke bare leser det så er det greit.

Ja, kjempegode "sånn innimellom" bøker dette her... Måtte ha det etter å ha lest "Lobotomisten".....*grøss*

Bønna200
09-02-12, 20:39
Jeg elsker feel good romaner, altså! :) Er vel ikke noe feil med det?

vaskeklut
09-02-12, 20:57
Litt off topic, men: er dere på bokelskere.no? :D

Jabba
09-02-12, 21:06
Jeg elsker feel good romaner, altså! :) Er vel ikke noe feil med det?

Neida - jeg pøser på med slike innimellom jeg! Heller feel good enn slike fæle bøker som gir meg urolig søvn og vondt i magen! (Christoffer boka f. eks)

Jabba
09-02-12, 21:06
Litt off topic, men: er dere på bokelskere.no? :D

Nope....men takk for tipset!!!:)

Yrla
09-02-12, 21:14
Litt off topic, men: er dere på bokelskere.no? :D
jeg er det, ved navn thula

vaskeklut
09-02-12, 21:16
Nope....men takk for tipset!!!:)
bare hyggelig! jeg synes den siden er så fantastisk!

jeg er det, ved navn thula
jeg og! vaskeklut der og, gitt :D

Bønna200
09-02-12, 21:27
Neida - jeg pøser på med slike innimellom jeg! Heller feel good enn slike fæle bøker som gir meg urolig søvn og vondt i magen! (Christoffer boka f. eks)
Nå ble jeg nysgjerrig på Christoffer boka... Er det mye blod og gørr? :D Da må det jo bli bra, alstå!

Men kos deg med feel good. En fantastisk herlig bok! :ja:

Yrla
09-02-12, 21:52
bare hyggelig! jeg synes den siden er så fantastisk!


jeg og! vaskeklut der og, gitt :D
aha, så det er du som er min nye "følger" som jeg fikk beskjed om:) artig

Jabba
09-02-12, 21:55
Nå ble jeg nysgjerrig på Christoffer boka... Er det mye blod og gørr? :D Da må det jo bli bra, alstå!



Nei, Christoffer boka er den som heter "Jeg tenker nok du skjønner det selv" .... Den forteller historien til Christoffer som ble mishandlet til døde.....
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5310943&rom=MP
Helt for jævlig......

Bønna200
09-02-12, 23:38
Nei, Christoffer boka er den som heter "Jeg tenker nok du skjønner det selv" .... Den forteller historien til Christoffer som ble mishandlet til døde.....
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5310943&rom=MP
Helt for jævlig......
Uffda... Ja, det ble jo noe helt annet.... Da føler jeg meg nesten litt fæl som ber om blod og gørr :o Gå til biblioteket og låne. :)

streber
14-02-12, 19:57
Natascha kampusch 3096 dager, ikke mye feelgood, men svært gripende !

Yrla
14-02-12, 20:07
Gav opp Dostovjevski, tilbake til Steiner, og enneagrammet.

Yrla
15-02-12, 19:29
leser nå himmel og helvete av swedenborg(spennende om livet etter døden) + romanen Beeken, Claire (http://www.deich.folkebibl.no/cgi-bin/websok?mode=vt&st=p&eccl=beeken,+claire%2ffo)
Kroppen er min fiende. (http://www.deich.folkebibl.no/cgi-bin/websok?tnr=1240640)

Yrla
15-02-12, 19:34
leser nå himmel og helvete av swedenborg(spennende om livet etter døden) + romanen beeken ,claire, kroppen er min fiende

gamlebyen
21-02-12, 10:52
Matter av Iain M. Banks. Vakkert og stort

Photobscura
21-02-12, 11:00
"Løvekvinnen" av Erik Fosnes Hansen. Rørende! :)

Jabba
21-02-12, 20:07
Vannmelonen av Marian Keyes!
Og etterpå ligger den nye til Jussi Adler-Olsen å venter! Gleder meg!

Yrla
21-02-12, 20:12
suggesjoner av marie darrieussecq

akas
21-02-12, 22:01
"En dag" av David Nicholls.

ibsan
28-02-12, 10:30
Leser siste boken i triologi-serien "The first Law" av Joe Abercrombie.

langaard
28-02-12, 10:32
Akkurat nå, så leser jeg"min elskede drittsekk" av Joy Fielding:)

vaskeklut
28-02-12, 10:34
Jeg er endelig begynt på Gjenferd, av Nesbø!

Photobscura
28-02-12, 11:32
Jeg er på Fosnes Hansen-kjøret. Nå "Salme ved reisens slutt".

gamlebyen
28-02-12, 12:53
jajajajaja, endte opp på mammutsalget. Ufint å lokke meg inn der en tidlig morgen... Ente opp med en biografi om Al Capone og en om Erwin Rommel. Gleder meg aller aller mest til den siste.

ibsan
02-03-12, 10:00
jajajajaja, endte opp på mammutsalget. Ufint å lokke meg inn der en tidlig morgen... Ente opp med en biografi om Al Capone og en om Erwin Rommel. Gleder meg aller aller mest til den siste.

Mammutsalg er kjempe kjekt!!!
Jeg har sluttet å kjøpe meg bøker siden jeg har gått til anskaffelse av en Kindle, men var innom for å kjøpe bursdagsgave. Endte opp med 2 Neil Gaiman bøker: The Graveyard Book og Neverwhere. De anbefalles på det sterkeste!

maritam
02-03-12, 10:04
Jeg leser Camilla lackberg s "tyskerungen". Spennende;)

gamlebyen
02-03-12, 14:09
Mammutsalg er kjempe kjekt!!!
Jeg har sluttet å kjøpe meg bøker siden jeg har gått til anskaffelse av en Kindle, men var innom for å kjøpe bursdagsgave. Endte opp med 2 Neil Gaiman bøker: The Graveyard Book og Neverwhere. De anbefalles på det sterkeste!

Synes det var lite interessant der i år. Eller kanskje det er meg... Men man har jo amazon. Tenker litt på en Kindle også, men litt usikker...

betatesten
18-03-12, 14:41
Jeg leser Harry Potter bøkene for sikkert 5. gang :)

langaard
18-03-12, 14:46
Marerittet av Linda Howard:)

Dietta
18-03-12, 15:19
Marerittet av Linda Howard:)
:eek::eek::eek:

Thaleia
18-03-12, 21:10
Er nettopp ferdig med Prosten og hans forunderlige tjener (Arto Paasilinna), og nå står Den onde viljen (Karin Fossum) for tur

Yrla
18-03-12, 22:29
leser når maten tar makten av kristine heide

timich
18-03-12, 22:43
Akkurat ferdig med "Saras nøkkel". Fantastisk bok.

Jabba
19-03-12, 08:59
Marian Keyes - Er du der ute ?
Etterpå blir det nok den siste til Michael Connelly.....gleder meg!

Lullen
19-03-12, 13:42
Ferdig med Oppløsningen, så nå er jeg igang med Mørk Ild.
Elsker historiske romaner :)

gamlebyen
21-03-12, 20:45
A dance with dragons.
Digg å være tilbake i Westeros

madamode
23-03-12, 20:03
ÅÅÅh - herlig tråd, her går det for tiden i "hjemkomsten" av Victoria Hislop.
Synes den er god, litt tørr i midten (mye detaljer, men veldig berikende) men venter sååå spent på slutten jeg nå beveger meg inn i :D

Jabba
24-03-12, 09:16
Jørgen Brekke - Nådens Omkrets på Digikort i bikini på terrassen......
:-)

madamode
26-03-12, 20:47
Akkurat i gang med La Peregrina av Cecilia Samartin...og har den siste til Hislop liggende på vent :)

vaskeklut
26-03-12, 22:35
"Jeg tenker nok du skjønner det sjøl" av Jon Gangdal.

Bønna200
27-03-12, 20:12
"Borderline" av Liza Marklund. Har stått på venteliste en evighet på biblioteket. Foreløpig er den ikke så veldig bra...

Stabukken
27-03-12, 22:13
Er akkurat ferdig med Tirsdagsdamene av Monika Peetz. Underholdene bok! Handler om fem venniner på pilgrimsferd. Anbefales.

Klara
28-03-12, 14:25
Kjærlighet av Hanne Ørstavik, fordi jeg må. Den er trist, og jeg ikke fan av hennes forfatterskap *sukk*

Det plager meg at jeg helt har glemt å bestille "City of Dragons: Volume Three of the Rain Wilds Chronicles" av Robin Hobb til påsken :eek: Hvis jeg er utroolig heldig finner jeg den på flyplassen.
(ellers så kan det hende jeg stjeler samboers Kindle, *hysj*)

Yrla
28-03-12, 18:09
emanuel swedenborg:det guddommelige forsyn

Jabba
31-03-12, 23:33
For dere med planer om eget bibliotek.....
Har en annonse på Finn....
http://www.finn.no/finn/minfinn/myitems/editad?finnkode=34074531

Bønna200
01-04-12, 00:00
Fikk bare blank side på den jeg, Jabba...
Skulle foresten akkurat til å sende deg en PM. :)

Jabba
01-04-12, 00:12
Fikk bare blank side på den jeg, Jabba... :)

Det var rart...men uansett - Finn koden er 34074531

vaskeklut
01-04-12, 13:27
Åh, jabba! Skulle ønske jeg hadde plass, for da hadde jeg kjøpt alle :lol:

Jabba
01-04-12, 14:01
Åh, jabba! Skulle ønske jeg hadde plass, for da hadde jeg kjøpt alle :lol:

Ja, plassen er et problem hos meg også.....:p

Mankell
06-04-12, 11:09
"En plass i solen" av Liza Marklund.

langaard
06-04-12, 11:15
Blodspor av Michael Connelli:)

Photobscura
06-04-12, 12:26
"En tid for alt" av Knausgård. Fantastiske skjønnlitterære fortolkninger ispedd analyser av hendelser i bibelen som særlig omhandler engler. :)

Carisma
06-04-12, 22:14
"En tid for alt" av Knausgård. Fantastiske skjønnlitterære fortolkninger ispedd analyser av hendelser i bibelen som særlig omhandler engler. :)
Hvor langt har du kommet?

langaard
06-04-12, 22:16
I dag har jeg begynt på: Saras nøkkel av Tatiana De Rosnay:)

gamlebyen
06-04-12, 22:35
Dance with dragons er lest ut. På tide å finne noe annet. Lenge siden jeg har lest hitchiker's guide.

Brimstone
07-04-12, 05:16
Bram Stokers Dracula. Gratis nedlastning til Kindle :D

Photobscura
07-04-12, 06:52
Hvor langt har du kommet?
Jeg har ikke mer enn kanskje femti sider igjen, tror jeg.

Yrla
07-04-12, 17:50
snart tre bøker som er på veg til nærbiblioteket:
biografien om den hellige birgitta med hennes åpenbaringer, og to bøker av emanuel swedenborg:det nye jerusalems lære om herren + det nye jerusalem og dets himmelske lære.

Kitsu
07-04-12, 22:24
"Do Androids Dream of Electric Sheep?" av Philip K. Dick.

gamlebyen
07-04-12, 22:29
"Do Androids Dream of Electric Sheep?" av Philip K. Dick.
En klassiker og svært annerledes enn filmatiseringen

Kitsu
07-04-12, 22:34
En klassiker og svært annerledes enn filmatiseringen

Jeg har lagt merke til det, ja, men god er den. Jeg liker språkbruken til PKD. Jeg er utdannet innen litteratur, after all. :P

gamlebyen
07-04-12, 22:48
Hvordan kan man ikke like ham...

Kitsu
08-04-12, 17:08
Sant, sant.

Ble akkurat ferdig, så har jeg startet på "Rivers of London" av Ben Aaronovitch. Urban fantasy, beskrevet som "what would happen if Harry Potter grew up and joined the Fuzz." Den virker ganske underholdende så langt.