Sweetie73
24-08-11, 13:14
Hei! Jeg er heilt ny her. Jeg har en sykdom/tilstand som heter Knuterosen (Erythema nodosum (http://nhi.no/sykdommer/hud/rode-hudutslett/erythema-nodosum-1605.html)) som jeg har slitt med i større eller midre grad siden jeg var 16 år. Er nå 37 år. De siste åra har det bare forverra seg og jeg tror det eneste som kan hjelpe meg er å legge om kostholdet. Har lest på nett at LCHF diett hjelper mange med bettennelseslidelser, så nå satser jeg fullt på det. Jeg elsker alt som er søtt (derav profilnavnet.... hehe) og spiser sukker i store mengder, og dette blir min største utfordring!
Knuterosen er en tilstand som rammer omlag 1 av 100 000, så i er nok ikke mange i Norge. Men vi bør være en 40-50 stk. Hadde vært gildt om det var andre med knuterosen her (ikke at jeg unner noen det... :p) for utveksling av erfaring.
Uansett vil jeg være glad for alle innspill. Dette er som sagt en helt ny tanke for meg. Jeg prøvde noe Atkins-greier (halvhjertet) for noen år siden og ble så svimmel at jeg ikke kunne fortsette. Men har lest i Hexeberg sin bok nå at man bør bruke 14 dg på å venne kroppen av med karbs, så det gjør jeg nå. Gikk nok på en smell der, ja... Fra brød med sukker på til 0 karbs er vel litt hardt! hehe....
Håper jeg hører fra noen! :p
Knuterosen er en tilstand som rammer omlag 1 av 100 000, så i er nok ikke mange i Norge. Men vi bør være en 40-50 stk. Hadde vært gildt om det var andre med knuterosen her (ikke at jeg unner noen det... :p) for utveksling av erfaring.
Uansett vil jeg være glad for alle innspill. Dette er som sagt en helt ny tanke for meg. Jeg prøvde noe Atkins-greier (halvhjertet) for noen år siden og ble så svimmel at jeg ikke kunne fortsette. Men har lest i Hexeberg sin bok nå at man bør bruke 14 dg på å venne kroppen av med karbs, så det gjør jeg nå. Gikk nok på en smell der, ja... Fra brød med sukker på til 0 karbs er vel litt hardt! hehe....
Håper jeg hører fra noen! :p