Jeg er glad i nøtter, men det kan bli litt mye av og til. Hvor bra er det med masse nøtter? Sunt fett er det jo, men tåler magen dette i lengden? Hvor mye spiser dere av det?
Føler meg litt som et ekorn innimellom :mus:
Nøtter er sunt, ingen tvil om det, men dr. Hexeberg har funnet ut at nøtter desverre er en skikkelig parystopper pga alle kaloriene blant annet.:eek:
En neve nøtter om dagen er bra, men man bør passe på at den neven ikke blir for stor, var beskjeden jeg fikk!
At det skulle ha noe å si for magen, har jeg dog aldri hørt! Fiber og fett bør jo bare være flott, sånn sett!
Jeg spiser sikkert for mye nøtter...spiser nøttescones, ca to om dagen, høres ikke så mye ut men det er det sikkert...særlig når jeg bruker å ha litt hakkede nøtter i yoghurten også...
Skal nok ta et grep i det bare hverdagen blir litt mindre hektisk..
TrillTrall
10-09-11, 22:33
Jeg er glad i nøtter, men det kan bli litt mye av og til. Hvor bra er det med masse nøtter? Sunt fett er det jo, men tåler magen dette i lengden? Hvor mye spiser dere av det?
Føler meg litt som et ekorn innimellom :mus:
Det sies jo at man ikke trenger å telle kalorier på lavkarbo, men siden valnøtter f.eks. inneholder 700 kcal/100 gram så sier det vel seg selv at man ikke bør kjøre innpå mengdevis hver eneste dag allikevel... :) Men godt er det!
Får vel begrense meg litt. Spiser jo lavkarbobrød 1-2 ganger om dagen, og da blir det jo litt nøtter, samt i yoghurt og noen ganger i salaten. Og så er de jo så lette å putte i munnen når man er skapsnoker
:p
Jeg spiser max 30 gram pr dag i et måltid istedenfor kjøtt etc.