View Full Version : Back in style!
Hei!
Er tilbake her etter et alt for langt opphold, med ny giv å pågangsmot;)
Starter sporenstreks etter et dårlig fårsøk på å gå på vekta...
Er det flere som har vært med her før, men falt ut for en periode?
Tenkte det kunne vært morsomt å ha en egen tråd for oss! Vi har jo mye erfaringer, men vi trenger kansje en ekstra back up når vi begynner å gi opp (som vi har gjort før).
Hva sier dere? Er dere med?
Hei. Jeg svarte deg i den andre tråden også :) Så jepp, I`M IN!!
Supert;)
Jeg startet i dag, og har klart meg fint;) er veldig motivert i dag....;)
Håper vi blir flere!
Yes! Gått ned 1kg vann siden i går;)
Kjapp presantasjon av meg:
Ble 30 for to uker siden
Har mann, 3 barn på 2 (j), 4 (g) og 8 (g)
Bor i Bodø
Jobber som assistent på operasjonsentralen
Lidenskapelig opptatt av interiør
Vært lubben hele livet.
Her kan jeg også slenge meg på. Etter en planlagt sprekk ifb. med danmarkstur i sommer, fikk jeg liksom ikke hentet meg inn igjen. Var i ketose fra april til juli, og gikk ned 12 kg. I begynnelsen av juli var jeg så drittlei fett og dårlig matlyst at jeg bestemte meg for å prøve et mer moderat lavkarbokosthold etter ferien, men kunne bare konstantere at det ikke er noe for meg. Det er mye lettere å gå på en smell når jeg ikke er redd for å falle ut av ketose, synes jeg.
Veide meg ikke i sommer, men gikk nok opp en 4-5 kg., tenker jeg..:rolleyes:
Nå har det vært så turbulent i livet mitt noen uker, med bl.a. en ex som lager krøll med samvær og oppfører seg som en idiot (5 år etter brudd!), at det har vært vanskelig å holde fokus på kosthold. Satt for meg selv i helgen og tenkte over saker og ting, og kom til at jeg faktisk kan kontrollere NOE i livet mitt, altså vekten. :)
Begynte på ketolyse igjen på mandag, og gikk på vekten i dag tidlig. Den viste 2 kg. mer enn før ferien, og det er jeg egentlig fornøyd med. Nå er det hårda bud i noen måneder igjen, og satser på å klare rundt 10 kg. før jul.
Gidder ikke forandre på tickeren min, for jeg regner med de to kiloene snart er borte.:cool:
Som å lese om meg selv! Samme planene om å holde det moderat osv, men hos meg må jeg altså gå cold turkey;) jeg har savnet den følelsen av selvkontroll som jeg vet jeg har i meg...
Det var jo fantastisk at du bare har gått opp 2 kg! Det er nok uansett mest vann, så det forsvinner nok før uka er omme;)
Håper det ordner seg med samværet, ekser kan være skikkelig irriterende, spesielt når man har barn sammen... Man blir liksom ikke kvitt de....
Kjempeflott at du vil joine oss;)
Mamaphenix 85
14-09-11, 09:26
Heii :) jeg er midt i tjueårene og overvektig. Har hatt en periode på ca 2-3 måneder med ketolys i 2010 der jeg gikk ned ca 15 kg. Skulle ta en liten pause da jeg var på ferie og så var planen å ha et lavkarbo kosthold etterpå og fortsette å gå ned de sist 20 kg..... Ja det gikk vel ikke akurat helt etter planen. De fleste kiloene har kommet tilbake så nå MÅ jeg klare det !
Som å lese om meg selv! Samme planene om å holde det moderat osv, men hos meg må jeg altså gå cold turkey;) jeg har savnet den følelsen av selvkontroll som jeg vet jeg har i meg...
Det var jo fantastisk at du bare har gått opp 2 kg! Det er nok uansett mest vann, så det forsvinner nok før uka er omme;)
Håper det ordner seg med samværet, ekser kan være skikkelig irriterende, spesielt når man har barn sammen... Man blir liksom ikke kvitt de....
Kjempeflott at du vil joine oss;)
Takk for det. :)
Nei, det er forferdelig at man må ha kontakt med ekser. Særlig når det er deres nye koner som lager faenskap. Hadde et helt greit forhold helt til hun kom inn i bildet og ble sjef. For å ta et eksempel; De hadde vært kjærester i et par måneder bare, da dusten kom og leverte datter etter samvær. Den gang hadde han henne bare annenhver helg. Hun dro på fredag med langt hår, og kom tilbake på søndag helt skamklipt og kort. Der sto faren og sa, litt eplekjekt, at "de syntes hun skulle ha hele lengder." Etter det har det bare blitt verre..:rolleyes:
Trøsten (og mye av motivasjonen) min, hvor barnslig det måtte høres ut, er at de begge bare blir feitere og feitere, mens jeg er på god vei ned. Det gjør at jeg føler meg mye mer selvsikker og nesten litt overlegen dem. Er det helt sykt, eller forstår dere hva jeg mener? :o
Så flott at vi blir flere;) kansje vi skulle hatt oss en egen måle/veietråd og? Det hjelper veldig på motivasjon;)
Jeg skal sette opp en, så får dere hoppe i det den som vil;)
(jeg er kansje vel ivrig, men er bare så sinnsykt klar for å klare dette denne gangen...)
Takk for det. :)
Nei, det er forferdelig at man må ha kontakt med ekser. Særlig når det er deres nye koner som lager faenskap. Hadde et helt greit forhold helt til hun kom inn i bildet og ble sjef. For å ta et eksempel; De hadde vært kjærester i et par måneder bare, da dusten kom og leverte datter etter samvær. Den gang hadde han henne bare annenhver helg. Hun dro på fredag med langt hår, og kom tilbake på søndag helt skamklipt og kort. Der sto faren og sa, litt eplekjekt, at "de syntes hun skulle ha hele lengder." Etter det har det bare blitt verre..:rolleyes:
Trøsten (og mye av motivasjonen) min, hvor barnslig det måtte høres ut, er at de begge bare blir feitere og feitere, mens jeg er på god vei ned. Det gjør at jeg føler meg mye mer selvsikker og nesten litt overlegen dem. Er det helt sykt, eller forstår dere hva jeg mener? :o
Herregud! Jeg hadde klikket sideveis! Nei stå på du! Fytti katta altså....
Min ex har sønnen på besøk noen få ganger i året (bor en flytur unna), har ingen andre barn, men fy f... for en ekspert han er! Han vet tydeligvis alt om barneoppdragelse, og tydeligvis mye mer enn meg, som bare har 3 barn hjemme hver dag!!! €!&@???&(;5, .........
Ah, du er heldig som har ham så langt unna da, ialle fall. :)
Hehe, ja det var en del av planen min når jeg kastet han ut;) Det er både synd å bra for sønnen min, han er jo veldig gla i pappan sin, men samtidig tror jeg ikke det hadde vært så bra for han å være for mye sammen med han å... Det er jo en grunn til at jeg kastet han ut, for han var ikke bra for oss... (han var aldri voldelig, men hissig og høyrøstet..)
Hei IKJ, Beate, Mamaphenix85 og Olive oil!
Dette er virkelig tråden for meg. Så utrolig bra at du startet den IKJ. Bare å lese denne ga meg et liiite snev av motivasjon, og det er mer enn jeg har hatt på lenge. så håper veldig at jeg kan henge her, og finne min vei tilbake...
Skal prøve å gjøre noen års historie kort her :rolleyes:
I 2005 oppdaget jeg lavkarbo, og i tre måneder stortrivdes jeg på det (ganske moderat, lindberg-aktig). Jeg gikk ned 10 kg. Så kom sommeren og jeg skulle ha en kalkulert sprekk, en ferie... da var det egentlig gjort. Jeg gikk opp litt, og slet max med å komme i gang igjen. Jeg prøvde mange ganger. Mitt beste forsøk igjen var i 2008, da var det ketolyse. Jeg raste ikke akkurat ned i vekt (husker jeg syns det gikk sakte da) Men jeg gikk NED, sakte men sikkert. Åh, som jeg ønsker det igjen da... Men jeg falt av etter noen få måneder der. Jeg prøvde meg igjen i noen uker nå i vår, men nei... får det liksom ikke til.
Jeg veier nå nesten 30 kg mer enn jeg gjorde da jeg fulgte lavkarbo i 2005 :( Det er helt uakseptabelt! Det er bare ikke meg. Jeg føler meg helt forferdelig, og disse følelsene gjenspeiler seg i alt jeg gjør. Jobb, familie osv... Har så dårlig selvtillitt som jeg aldri har hatt før. Og minnes den tiden da jeg var opplagt, mett, energifull osv. Motivasjonen er et stort problem for meg, og det er så tåpelig. Jeg VET at jeg får det mye bedre av lavkarbo, så hvorfor er det så vanskelig?? Så da føler jeg meg bare enda dummere og mislykket.
Jeg håper på at å stikke nesen inn hit på forumet igjen, og spesielt til en slik her tråd, vil hjelpe meg back in style...
Skjønner akkurat hva du mener!
Hvorfor er det med motivasjon så vanskelig? Vi alle vet at det er fullt mulig å gjennomføre dette! Og vi vet at vi får det så mye bedre med oss selv og i alt vi gjør! Vi vet hvordan vi skal gjøre det, vi har masse kunnskap! Hva er det i hodet som gjør at vi har brukt så mye tid i mot oss selv, for å tråkke på våre egne tær? Hvis noen har noen tanker rundt det, så gjerne del dem! For vi trenger å forstå det, å vi trenger å gjøre noe med det;)
Vi har hvertfall gjort steg nr 1, og det er at vi er her! Tror at vi trenger hverandre;)
Da flytter jeg meg over hit jeg å da :-)
Vi har hvertfall gjort steg nr 1, og det er at vi er her! Tror at vi trenger hverandre;)Gode ord :klem:
Og da jeg var veldig flink med lavkarbo før så brukte jeg forumet her veldig aktivt, fikk gode bekjentskaper der vi holdt sammen osv. Da blir man veldig fokusert. Det er nok alfaomega :ja:
Jeg prøver å tenke "jeg har gjort det før, jeg kan klare det igjen". Men det er ikke så enkelt, og jeg skal prøve å ikke være så negativ her :p Bare prøve å opplyse litt om meg selv. Men sannheten er at livet mitt ER annerledes nå på generelt grunnlag. På min tidligere runde så hadde jeg f.eks et relativt stort barn, og jeg jobbet 50%. Jeg hadde flere kollegaer som spiste lavkarbo, og lunchordningen var at man hadde med seg den maten man ønsket. Hadde generelt mye fritid, og jeg surfet rundt på lavkarboblogger, lagde mat fra grunnen av osv. Livet mitt har endret seg drastisk siden den gang. Nå er jeg tobarnsmor, der minstekrabaten akkurat har fyllt 1 år. Jeg jobber 100% og hverdagen består av særdeles lite fritid for å si det sånn. På jobb har vi brødmat m/pålegg som lunchordning, der kollegaene syns det er særdeles sært å spise noe annet enn det vi får servert der. Hjelper ikke akkurat på selvtillitten min å 'skille seg ut' veldig der nei. Jeg er svak, og det er enkelt å bare spise det man får servert.
Hei til deg også 1979! :D
Så flott da 1979;)
Ja det kan være en utfordring å lage hurtig, men variert mat.. Spesielt når man han noen små som henger i bena samtidig. Man kan alltids stå på kjøkkenet hele kvelden å forberede alle måltidene, men helt ærlig, hvem orker det når man har jobber fullt og onger......
Nei, du får prøve å heve deg over kollegaene dine, det er egentlig ikke så nøye hva de syns... For å si det sånn, så er det ikke du som legger på deg å må gå rundt å prompe hele dagen av tørre kneipskiver, det er dem! ;)hahaha;)
Denne tråden passer for meg:) Gikk på lavkarbo men sprakk skikkelig(!!!!!) i ferien... Lavkarbo ble til høykarbo etter ferie i italia. Gikk opp 7,5 kilo:mad:. Skamme seg!! Men nå er jeg igang igjen med frisk mot:) Dette skal vi klare folkens!
Javisst skal vi det!!!! ;););)
Nei, du får prøve å heve deg over kollegaene dine, det er egentlig ikke så nøye hva de syns... For å si det sånn, så er det ikke du som legger på deg å må gå rundt å prompe hele dagen av tørre kneipskiver, det er dem! ;)hahaha;)Det som gnir det ekstra inn er at ingen av de andre på jobben er overvektige. De spiser fint 3-4 brødskiver til lunch og legger ikke på seg. Men etterhvert som årene har gått så har jeg begynt å innse at vi ER forskjellige. Noen har bare lettere for å legge på seg, og da må man kjempe litt ekstra. Men jeg velger å tro at vi alle har våre personlige kamper å kjempe, selv om de er forskjellige.
Det med å spise noe annet til lunch på jobb klarte jeg faktisk å gjennomføre før sommerferien i år. Kom meg ut av brødhelvete da... var tøft syns jeg, mest alle kommentarene og blikkene. Men jeg klarte det altså. Og så kom ferien og da jeg startet på i august igjen så følte jeg null motivasjon eller overskudd til å lage matpakke klar på kvelden før. Det har med den nye hverdagen vår å gjøre - med oppstart i barnehage for minstemann, der to barn plutselig skulle ut og leveres. Har vært en tøff måned syns jeg. Men føler kanskje at vi har kommet liiiitt inn i rutiner o.l. Nok til at jeg kan prøve å skjerpe meg på enkelte områder i kostholdet igjen iallefall.
Men som du sier IKJ, det skal utrooolig styrke og velvilje til å for å bruke det lille man har av fritid til å stå på kjøkkenet. Personlig misliker jeg sterkt å lage mat, så jeg har et hinder å bryte bare der :rolleyes:
Men skal ta noen små skritt uti det her, så satser jeg at det er håp for meg også.
Velkommen Joshy! :klem:
Åhh, så deilig det er å være tilbake igjen:D
Ser her at det er mange damer som har vært i akkurat samme situasjon som meg, frem og tilbake, frem og tilbake. Men nå er det f... meg nok!!!!
Er så lei av å gå som en jojo bland de "slanke" vennene mine som babler om at lavkarbo ikke er bra for kroppen.
Jeg vet fra tidligere at dette funker, gikk ned 25 kg i 2003. 10-12 har sneket seg på de siste årene, men nå skal de bort.
Har et helt klesskap fult av fine klær som sitter perfekt på kroppen når den er 60 kg, å dit skal jeg!!!!!!!!!!!
Var på en helsekost butikk i går å kjøpte meg en pose med lavkarbo brødblanding (var ca. 0,5 karber i en brødskive) kjempe godt. Er så gerit å ha når en skal spise frokost med barna.
Dere får ha lykke til alle sammen, sammen er vi sterke:cool:
Tenk på hva som venter, en sexy kropp, fin hud og masse energi.
Var forresten i ketose i går kveld, knall rosa!!!
Og det på 2. dagen:p
Hei dere som har kommet til. :) Flott tråd, og flott at vi blir flere til å støtte hverandre!
Skjønner så altfor godt hva du mener, Elanessë. Det er fryktelig hvordan denne vekten påvirker livet vårt. Jeg hadde en periode hvor jeg ikke klarte å gå på foreldremøter ol. fordi jeg innbilte meg at alle syntes jeg var blitt så feit.:rolleyes: Jeg veide 92 kilo på juleavslutningen på skolen, og så mye har jeg ikke veid untatt dagen før jeg fødte mellomstemann. Jeg satt i klasserommet og plukket på en serviett, og trodde at alle som snakket lavt snakket om meg. Ganske så sykt, egentlig. Etter flere frustrerende runder i prøverom for å finne kjole til julaften, fant jeg ut at jeg måtte gå i BB, Generous ol. for å finne noe som passet. Da sa det klikk i hodet mitt, og jeg bestemte meg for at nå var det nok!
Begynte på "vanlig slanking" den 1. januar, og gikk ned et par kilo. I mars fant jeg dette forumet, og startet på ketolyse. Vekten raste ned, og i slutten av april merket jeg at jeg begynte å glede meg til skolefeiringen den 17. mai. Da jeg troppet opp på skolen 10 kg. lettere og i ny kjole, følte jeg meg utrolig bra! Selv om man ikke akkurat kan kalle seg slank når man veier 82 kilo, struttet jeg av selvtillit, og fikk mange kommentarer om hvor flink jeg var.:D
Eh, dette var en lang historie, men nå kommer jeg til poenget. Etter ferien turde jeg ikke gå på vekta, men kjente på klærne at jeg hadde gått opp minst 4-5 kilo. Slet med å komme inn i lavkarboopplegget igjen, og følte meg helt elendig. Det jeg gjorde da, var å finne frem den følelsen jeg hadde på 17. mai. Hvor utrolig deilig det var at jeg kunne gå ut blandt folk å føle meg fin, i stedet for å tusle rundt med senket hode og rødme av skam.
Det gjorde masse med motivasjonen min, og nå er målet å føle meg enda bedre på juleavslutningen.
Om det kan hjelpe på motivasjonen til dere andre, kan jeg melde at nesten alt "ferietillegget" er borte. Før ferien viste vekten 79,4. Etter litt halvhjerta moderat lavkarbo gikk jeg ned noe i løpet av de tre foregående ukene, men min nye vekt (med BMI) viste fortsatt 82,3 forrige fredag. Har vært i ketose siden søndag, og i dag viste den 79,9. :D
Kom igjen, folkens. Skal vi sette oss noen små delmål, kanskje? I første omgang frem til jul slik at vi alle kan møte nissen med litt bedre selvtillit?:klovn:
trude.lutt
15-09-11, 09:35
Ble så glad da jeg fant denne tråden..... jeg er av og på lavkarb flere ganger i løpet av en mnd, og føler meg av og til mislykket. "godt" å høre at flere sliter.... mitt mål er 20 kg ned, til konfirmasjon i mai! Dette klarer vi!
Små delmål er lurt! Det er nå 11 uker til 1. Desember, og 14 uker til julaften. Jeg har lyst å gå ned 10 kg til jul, men vet av erfaring at vi kan få noen uker uten nedgag, selv om vi er superflinke. Så jeg tenker at i første omgang er målet 5 kg. Dette vet jeg at jeg kommer til å klare relativt raskt;) så kommer jeg til å sette meg nytt mål da;) Klarer jeg å nærme meg 10 kg til jul, tar jeg det som en stooooor bonus;)
Jeg er skikkelig julegal, så adventstida er kjempeviktig for meg! Vi baker sammen med ongene, og hver søndag har vi adventstund med gløgg og julekaker... Det vil jeg fortsatt ha, så utfordringen vil bli å kun Skeie ut på søndager, og være tilbake på mandager;) Også vil jeg fra lillejulaften til 1. Januar spise det som hører med i jula.. Jeg planlegger det allerede nå, så ser jeg det an når den tid kommer. Jeg må bare komme meg tilbake på lavkarbo når jula er over, å det håper jeg at jeg kommer til å lære meg til da, har god tid;)
Dere må bli med på måle/veie-tråden! Akkurat nå er det bare mine skammelige startmål som står der, og folk er inne å ser på de.......flaut! Gleder meg til mandag, for da skal jeg måle å veie på nytt, så da begynner det å bli litt resultater;)
Dere må bli med på måle/veie-tråden! Akkurat nå er det bare mine skammelige startmål som står der, og folk er inne å ser på de.......flaut! Gleder meg til mandag, for da skal jeg måle å veie på nytt, så da begynner det å bli litt resultater;)
Hva heter tråden?
Så flott med aktivitet her :heia:
Du er virkelig en motivasjonsfaktor 1979 :D Godt å høre at du er så bra i gang altså. Og kjempefint å høre historien din Olive Oil :klem: Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver. Bare at jeg har historen din dratt utover en god del år nå. Enkelte år jeg har følt meg fin, vellykket osv og så en del der det har vært helt motsatt. Jeg ELSKER jo å være sosial! Er kjempeglad i alt slikt som julebord, høytider med selskaper, konfirmasjon osv. Er ikke lenge siden jeg pleide å være den som dro ting igang... men i et par år nå så har jeg vegret meg for absolutt *alt* Helt grusomt å ha det sånn!
Delmål syns jeg er skummelt. Og det av den enkle årsaken at jeg gang, på gang på GANG ikke klarer dem :( Iallefall har det vært sånn de siste årene. Det er så deeemotiverende. Men klart, man må jo prøve. En gang må det jo være min tur?? Å føle seg fin til jul hadde vært en drøm. Vi skal ha julebord om 9 uker. Mest mulig kilo ned til da er mitt mål :p Og så håååper jeg at jeg i løpet av dette året kommer meg ut av 90 kilosbolken. Dit er det syv kilo igjen til. Jeg skal absolutt sjekke ut veietråden! Håper det går greit at jeg kun skriver ukesresultatene der, ikke hva jeg veier... men nå har jeg nettopp nevnt det her da, så vet dere det ;)
Hei på deg også trude.lutt!
Hva heter tråden?Her ligger den
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47831
Jeg er klar over at denne tråden ligger under "ketolyse", men jeg håper det går greit at jeg ikke hopper på dèt akkurat helt enda iallefall. Kjenner meg selv såpass godt at jeg egentlig vet hvilke steg jeg må ta. Men jeg vet godt hva den filosofien innebærer, så jeg har ingen problemer med å backe opp dere andre på det :)
Skal vi se... hva målet mitt for 1-2 uker fremover er. Først og fremst er det avrusning på sukker. Det må bort fra kostholdet og har ingenting der å gjøre *pjiu!* Jeg vet at det er hardt i starten, men etter 2 uker skal sukkerhungeren det i teorien vært helt borte *glede seg* Det andre målet er å holde seg unna snacks... det er min STORE last altså. Vet ikke hvordan det vil gå nå til helgen, men jeg skal iallefall holde meg langt unna de mengder jeg tidligere har spist. I helgen som gikk spiste jeg to potetgullpakker helt alene :o det er helt psyko. Kvalm etterpå ble jeg også. Skal også bøtte på med vann.
Heter måle/veie-tråd for oss som er back in style!
Grunnen til at jeg tar med mål, er fordi vekta ikke er så presis, for vi får mere muskler av denne maten, og vannet i kroppen vil variere mye. Så vekta sier ikke alltid virkeligheten, og kan demotivere oss når vi trenger det mest... Men målene lyver ikke! Vekta kan stå stille i ukes is, men man kan rase ned i cm! Og det hjelper! Mål så mange steder man kan, og legg sammen alle minus-tallene, så kan man fort begynne å regne i meter i stedet for cm;) motivasjon, motivasjon;)
Heter måle/veie-tråd for oss som er back in style!
Grunnen til at jeg tar med mål, er fordi vekta ikke er så presis, for vi får mere muskler av denne maten, og vannet i kroppen vil variere mye. Så vekta sier ikke alltid virkeligheten, og kan demotivere oss når vi trenger det mest... Men målene lyver ikke! Vekta kan stå stille i ukes is, men man kan rase ned i cm! Og det hjelper! Mål så mange steder man kan, og legg sammen alle minus-tallene, så kan man fort begynne å regne i meter i stedet for cm;) motivasjon, motivasjon;)
Fant den, og har lagt inn mine mål også. Nå er du ikke alene. ;)
Dag 3: -2 kg! Jeg fortsetter å miste vann;) kansje jeg når -10 kg til jul likevel;)
Ketosestixene mine er gått ut på dato, så får ikke målt, men det er ikke så nøye, for jeg vet jeg gjør alt rett;) brukte de ikke så ofte sist, så jeg kommer ikke til å kjøpe nye heller...
Hei. Ja jeg kjenner meg også igjen i denne "planlagte sprekken" som bare varte og varte. Men nå vil jeg ned igjen.... Så mandag kuttet jeg karbene til det minimale. Jeg kunne også tenke meg å ned 10 kg før jul. Har MASSE igjen likevel :(
Jeg går runder med meg selv. Hva er det som får meg til å tro at jeg skal klare det denne gangen? Jeg har flere ganger prøvd, og klart det en gang, men det var ikke lenge jeg holdt vekten da... Så jeg vet virkelig ikke. Ikke mye motiverende...men om noen kan fortelle meg hva som skal til for at jeg denne gangen skal lykkes, så hadde det vært helt topp!
Det er jo så mange goder i denne dietten, i forhold til alle andre kurer for å gå ned i vekt. Da tenker jeg spesielt på lavkalori og pulverkurer...usj... Her er så mye god mat å spise, til og med vin og godter. Det er en mye sunnere måte å gå ned på enn at kroppen skal tro at det er hungersnød og spare på hver lille kalorier man får i seg. Man får mer energi, man får bedre humør, og man blir mer fornuftig og tolmodig! Man får mer definerte muskler, og både hår og hud blir friskere! Jeg kunne snakket i evighet om alle fordelene....
Med alle fordelene med dietten, lurer jeg også på hva er det som gjør at det tar så lang ti for å komme i gang igjen etter en pause? Ligger det i hodet vårt, eller er det noe som skjer med oss fysisk når vi spiser karbohydrater igjen, som hormoner eller lignene? Kansje Torkil kan svare oss på det? Uansett grunn, så er det kunoss selv som kan gjøre noe med det, men det ville vært mye lettere om vi visste hvorfor! ;)
Det må være noe fysisk ja. Man kjenner jo på kroppen hvor stor forskjell det gjør energimessig og den 'lettheten' man føler når man ikke har proppet innpå karbohydrater. Mange kjenner jo hodepinen komme i starten også... det ER en omveltning, ikke bare psykisk men fysisk også.
Og det ER virkelig mange fordeler. Jeg er såå enig med deg IKJ :ja: Det er helt bak mål å ikke hoppe på kostholdet og fortsette slik hele livet når det er så bra.
Men etter å ha prøvd så mange ganger, så vet jeg hva som har hindret meg iallefall.
For det første så krever lavkarbo en god del matlaging fra grunnen av. Jeg bruker HELT klart mer tid på kjøkkenet når jeg spiser lavkarbo enn ellers. Og jeg misliker kjøkkenet sterkt, og har masse andre ting som blir prioritert (både ting som må prioriteres som f.eks familien, og det jeg selv ønsker, f.eks hobbyer) For det andre er det tilgjengeligheten. Å stikke innom en kafè eller dagligvarebutikk og raske med seg noe småmat/lunch er nesten helt umulig å få til lavkarbovis. Det lar seg gjøre, men mye mindre tilgjengelig og enkelt enn lavfettkosthold. Er man i selskap, på fest osv så setter fåtallet frem lavkarbovennlig snacks, kaker o.l.
Jeg er svak for slike ting, så det er ofte derfor jeg faller av. Kostholdet blir for tidkrevende og 'vanskelig' å opprettholde. Selvsagt er det mulig, og jeg leser med misunnelse på dem som klarer det. Det går jo hovedsaklig på prioriteringer. Men jeg er svak, og føler ikke alltid at tiden av livet jeg er i nå (100% jobb, prøve å klatre i karrieren, har to barn, etableringsfase med hus osv) er den riktige for å prioritere meg selv vektmessig. Dumme tanker kanskje, men slik er det nå.
Det skal sies at samfunnet har blitt MYE bedre på lavkarbo siden 2005 da jeg begynte å snuse her inne. Man får kjøpt lavkarbobrød på butikken og en del andre produkter. Går man på helsekost kan man finne ganske mye. Forsiden av avisene, ukebladene o.l har relativt ofte en sak om lavkarbo. Det er maaange blogger der ute nå om temaet. Folk flest har i det minste hørt om kostholdet, selv om ikke alle støtter det. Så jeg føler ikke at man fremstår som like 'rar' dersom man følger det. Det hjelper iallefall på.
Men fortsatt er det lang vei å gå før det kan bli et naturlig kosthold, føler jeg. Men jeg er altså villig til å prøve igjen!
Ja det er litt mer tidkrevende å lage maten enn å bare slenge en pizza i ovn, så det trengs litt planlegging.. Men samtidig liker jeg å planlegge, har så mye bedre kontroll da generelt;) men så er jeg en liste-freak;) Bruker faktisk å ha morramøter med meg selv og skriver liste over alt jeg skal få gjort, deilig å krysse ut etterhvert når ting blir gjort;)
Bruker faktisk å ha morramøter med meg selv og skriver liste over alt jeg skal få gjort, deilig å krysse ut etterhvert når ting blir gjort;)Det høres ut som husarbeidet vårt :D Begynte med liste etter sommerferien og det fungerer veldig bra. Alle i familien vet hva slags husarbeid de skal gjøre hver da. Så er nok litt listefreak jeg også :p
Herre jemini! Var på vekta igjen, og den viser -4 kg siden tirsdag!!! Altså på 4 dager!!!!! Jeg kan ikke fatte å begripe at det er mulig:):):)
Jeg må ha hatt enorme mengder med vann i kroppen....
Så nå er jeg 80 kg;) (10 kg til jul er kansje ikke så urealistisk som jeg først trodde...;))
Hei alle sammen!
Vil gjerne være med i denne tråden jeg også.
Er 25 år, 174 cm høy og veier nå 75 kg. Når jeg begynte på lavkarbo i slutten av mai lå jeg på opp mot 78-79 kg, så jeg er fornøyd med at jeg har gått ned litt. Dette til tross for noen sprekker i sommer. Målet mitt er 70 kg, men jeg føler at jeg sliter med å komme meg under 74-75. Fysisk har jeg kraftig benbygging og jeg trener en del. BMI sier at jeg ligger på 24, så jeg er vel innenfor normalområdet tenker jeg.
Jeg spiser rundt 20 gram karbohydrater for dag, og har holdt på med dette noen mnd. I helgene kan det bli litt mer hvis jeg tar en tur ut med venninner. Forsøker å drikke Lite-øl og hvitvin med lite karbs men er ikke alltid lett når chipsskålen kommer på bordet i løpet av kvelden.
Så! Etter noen måneder med bare lesing her inne på lavkarbo.no så fant jeg ut at nå var det på tide å skrive et innlegg! :)
Håper jeg når målet før jul, men ser at det kanskje kan bli vanskelig pga sydentur i 16 dager om en mnd.
Uansett - kjempefint med en tråd hvor man kan samles om sine tanker, ideer og spørsmål! :)
Wow, IKJ! Er nok ikke bare vann, tror jeg. Hærlig med en slik start, for da får motivsjonen en ekstra boost. :D
Velkommen, Line328. Flott med flere her. :) Tror nok kiloene sitter hardere når man ikke har så mye som skal bort, men du klarer det nok, skal du se.:)
Det må være noe fysisk ja. Man kjenner jo på kroppen hvor stor forskjell det gjør energimessig og den 'lettheten' man føler når man ikke har proppet innpå karbohydrater. Mange kjenner jo hodepinen komme i starten også... det ER en omveltning, ikke bare psykisk men fysisk også.
Og det ER virkelig mange fordeler. Jeg er såå enig med deg IKJ :ja: Det er helt bak mål å ikke hoppe på kostholdet og fortsette slik hele livet når det er så bra.
Men etter å ha prøvd så mange ganger, så vet jeg hva som har hindret meg iallefall.
For det første så krever lavkarbo en god del matlaging fra grunnen av. Jeg bruker HELT klart mer tid på kjøkkenet når jeg spiser lavkarbo enn ellers. Og jeg misliker kjøkkenet sterkt, og har masse andre ting som blir prioritert (både ting som må prioriteres som f.eks familien, og det jeg selv ønsker, f.eks hobbyer) For det andre er det tilgjengeligheten. Å stikke innom en kafè eller dagligvarebutikk og raske med seg noe småmat/lunch er nesten helt umulig å få til lavkarbovis. Det lar seg gjøre, men mye mindre tilgjengelig og enkelt enn lavfettkosthold. Er man i selskap, på fest osv så setter fåtallet frem lavkarbovennlig snacks, kaker o.l.
Jeg er svak for slike ting, så det er ofte derfor jeg faller av. Kostholdet blir for tidkrevende og 'vanskelig' å opprettholde. Selvsagt er det mulig, og jeg leser med misunnelse på dem som klarer det. Det går jo hovedsaklig på prioriteringer. Men jeg er svak, og føler ikke alltid at tiden av livet jeg er i nå (100% jobb, prøve å klatre i karrieren, har to barn, etableringsfase med hus osv) er den riktige for å prioritere meg selv vektmessig. Dumme tanker kanskje, men slik er det nå.
Det skal sies at samfunnet har blitt MYE bedre på lavkarbo siden 2005 da jeg begynte å snuse her inne. Man får kjøpt lavkarbobrød på butikken og en del andre produkter. Går man på helsekost kan man finne ganske mye. Forsiden av avisene, ukebladene o.l har relativt ofte en sak om lavkarbo. Det er maaange blogger der ute nå om temaet. Folk flest har i det minste hørt om kostholdet, selv om ikke alle støtter det. Så jeg føler ikke at man fremstår som like 'rar' dersom man følger det. Det hjelper iallefall på.
Men fortsatt er det lang vei å gå før det kan bli et naturlig kosthold, føler jeg. Men jeg er altså villig til å prøve igjen!
Kunne skrevet dette innlegget selv også. Men som du sier, med tid og stunder har det blitt lettere med rask snack på lavkarbo også... Og så er det lurt og alltid ha noe i veska. Noen babybel om man blir sulten. Kanskje ha med noe snack når du skal besøke noen. Trenger ikke sitte å spise den selv, men si: "jeg har også med noe, har du lyst på?" eller noe. Uff, nei, uansett, det er vanskelig. På kafe kan man ta en salat da. Eller eventuelt kjøtt. Her har man et utested der de selver ketolysemat da. SÅ akkurat der er vi heldige...
Så va d et faktum, influensan har inntatt kroppen!! Opp 700 gram sia i går, my vits at æ klart 2kg forrige uka da ja! Æsj, demotiveranes! E såååå sulten å, men d væks i munnen av bare tanken på mat. Noen forslag da???
Ikke tenk så mye på vekta når du er syk, kroppen jobber knallhardt for å gjøre deg frisk, så du bruker mye energi nå;) det vil vise seg når du blir frisk igjen;) Prøv å drikk te med fløte, godt for halsen, og metter litt;)
God bedring;)
Håper dere har hatt en flott helg jenter! Jeg har hatt en fin, men travel helg. Rimelig utslitt, så nå blir det straks køya. Ikke 100% kostholdfokus, men det var ikke målet da. Klarte å kutte ut ganske mye og beherske meg noe, så fornøyd med det da. Har blitt litt for mye salt i dag, så ikke de beste forhåpningene vedr. vekta imorra, men får ta det som kommer.
Herre jemini! Var på vekta igjen, og den viser -4 kg siden tirsdag!!! Altså på 4 dager!!!!! Jeg kan ikke fatte å begripe at det er mulig:):):)
Jeg må ha hatt enorme mengder med vann i kroppen....
Så nå er jeg 80 kg;) (10 kg til jul er kansje ikke så urealistisk som jeg først trodde...;))
Ah..... Trekker tilbake det jeg skrev her.... Var nok bare en veldig god dag med litt flaks;) Det viser hvor upålitelig vekta kan være.. Men, men, jeg er veldig fornøyd med at jeg har gått ned 2 kg denne første uka;) Det jeg er mest fornøyd med, er målingen. Minus på alle mål, og tilsammen -20 cm!
Det er nesten en kvart meter det.
Jeg har vært flink i helga matmessig, men det ble vel litt for mye vin på lørdag, hehe... Vi var på sommerstedet vårt og tok opp potet, masse store poteter! 3 bøtter! Veldig koselig å gjøre det sammen med ongene, selv om jeg ikke kan spise noe selv... Nydelig vær fikk vi å;)
Endelig!!! For første gang på LENGE har jeg klart å gå gjennom ei helg uten å spise noe "ulovlig"!!!
I hele sommer har jeg "slanket" meg (telt kalorier) i ukedagene, og da sprukket til gangs når helgen kom. Fram og tilbake, fram og tilbake.
Men nå er jeg på rett kjøl. Å det er så utrolig deilig:D
Føler på kroppen at den har krympet litt, og er veldig spendt på veiing i mårra. Husker ikke helt hva vekta var i forrige uke, men tror den var på ca. 72 kilo så jeg tar utgangspunkt i det.
Føler virkelig at denne gangen skal det gå bra. Vet jeg har sagt det til meg selv en hel del ganger, men det føles liksom litt annerledes nå.
Gleder meg til første delmål som er å komme inn i ei smekker bukse som jeg har liggende. mener den satt perfekt på ca 66 kg.
Bare så synd at den ikke blir så fin på, når jeg har gått ned 6 kg til da.
Huff, Huff:p
Lykke til alle dere andre på tråden, måtte det bli ei super uke for dere:D
Kjenner også at det er litt annerledes denne gangen;) Det sier kansje at denne gangen kommer vi til å klare å gjennomføre dette helt i mål;)
Linjemannen
19-09-11, 10:23
Er litt heldig jeg... Altså - jeg fikk en trist telefon fra fastlegen i sommer: "Du har nok fått sukkersyke. Du må legge om til et mer karbohydratfattig kosthold." Det gav jo et spark bak - og seks uker etter telefonen fra legen var jeg tilbake på kontoret hans og tok nye målinger. Nå viste det seg umulig å påvise sukkersyke. Vel, vel... Det var jo veldig bra, men ikke søren om jeg vil tilbake på et høykarbo-kosthold!
Har nå gått ned 14 kg på 10 uker og skal ned 12 kg til. Når jeg er kommet dit, så regner jeg med å stabilisere meg uten å endre noe speielt på kostholdet jeg nå fører. Kanskje jeg kan unne meg litt frukt av og til, noe jeg ligger unna nå - vi får se.
Humør, overskudd og følelsen av å ha det bra med seg selv har steget betraktelig. Jeg tror det har like mye med kosthold som med trening å gjøre. Jeg har jo vært en sofagris i noen år, men har nå kommet ut av sofaen og funnet noen fine motbakker og noen flotte fjellsider å gå i. Det hjelper på - både på kaloriforbrenningen og på overskuddet.
Det er jo kjempebra at du har klart å stabilisere diabetesen så raskt! Gratulerer med det! Og gratulerer med fantastisk nedgang!
Det er sant som du sier med at humøret blir bedre! Vi slipper alle blodsukkerendringene, og det som følger med det;)
Noen som leste vg og dagbladet på lørdag? Blir egentlig ganske irritert på disse journalistene som vrir på fakta og lager mer skepsis ang lavkarbodietter.... Hun fra Grethe Rodhe påstår at det er vitenskapelig bevisst at det er kun lavkalori som kan gi vektnedgang! Hvordan kan hun uttale det når vi sitter her, flere hundretusner som kan bevise det motsatte! Torkil sa det veldi godt da han satte fingeren på at vg hadde dette oppslaget, med de største skeptikerene, når de tjener millioner på sin vektklubb... Det var også en side om hvor mye hexeberg, fedon og torkil tjener på lavkarbo, men det sto ikke et ord om hvor mye legemiddelfirmaer, Grethe Rodhe og vg tjener på lavkalori kurer! Jeg synes det blir så feil fremstilt, og det gjør at de som er usikker blir mer skeptisk til oss som har skjønt det!!!;)
Litt travelt her på jobb i dag, men jeg har lest hva dere har skrevet :) Fint at det går så bra! Selv er jeg også superfornøyd, da mine små grep i forrige uke bar frukter og jeg gikk ned 1,2 kg :D Denne uken er målet at jeg skal prøve å holde så godt jeg klarer på det, være enda flinkere med vanndrikking og prøve å komme i gang med bedre lavkarbofrokost igjen. Det gjør så mye for dagen min.
Det er jo kjempeflott;) så deilig at det gir resultater så raskt!
En bismak hos meg nå er hodepina! Har hatt den nå siden før helga, og jeg vet at det er kroppens karbo-abstinens som gjør det, men jeg vet at det går snart over, når kroppen begynner å forstå hva den skal gjøre så jeg holder ut;)
I går kveld fikk jeg endelig sammen en pannekakerøre :D Håper dørstokkmila er verst, og at nå som jeg er i gang med det igjen skal det gå greit å fortsette.
Det var fryyyyktelig travelt i morges da. Jeg står opp kl.6 og må ut kl.7. Det er så enkelt for mange å si du må stå opp tidligere. Men helt ærlig - det klarer jeg ikke. Er sykt avhengig av søvnen min, og kl.6 syns jeg er smertegrensen min.
Men - prøver så godt jeg kan å gjøre så mye klart på kvelden. Pakke sekker til barna, legger frem klær osv er en selvfølge. Pappaen i huset tar matpakkene heldigvis :)
Og selv om jeg føler at jeg gjør det så lettvindt som mulig (lager røren på kvelden + har pannekakejern) så ble det veeeldig knapp med tid her i morges. Så, tror kanskje jeg må vurdere å steke de opp på kvelden også *hhmm* Går vel like fint å spise de kalde som varme.
Her er forøvrig oppskriften som jeg bruker og LIKER skikkelig godt. Jeg har prøvd mye rart før jeg fant en god en :p
2 egg
4 ss cottage cheese
2 ss rømme
2 ss rapsolje
1 ss kruskakli
2 ss proteinpulver
en klype salt
en klype bakepulver
2ts natreen pulver
Stekes som en stor pannekake eller som 2-3 små i smør på begge sider. Middels varme
Kan være vanskelig å snu, litt porøs. Serveres med sukkerfritt syltetøy e.l.
Hei, jeg er her sammen med dere. Har begynt mange ganger siden 16.8 og det gikk ikke. nå skal jeg hente motivasjonen og begynner på fullt 1.10 har vært på ketolyse i 6 måneder med bare en sprekk (1 kveld). klarer ikke å forstå at det er så vanskelig å ta meg sammen. ja ja. skal bruke de 10 dagene på å forbrede meg. skal ned en del til. :D
Jeg hører vel nok til her! :)
Jeg har hatt en planlagt og tvungen pause fra lavkarbo på nesten seks uker nå, og savnet kostholdet hver eneste dag! Den siste uka kom sukkersuget tilbake for fullt, så idag er det på'an igjen med ketolyse-ish som jeg trives med!
Har pussig nok ikke gått opp noenting, men det kan jeg nok skylde på forhøyet nivå av fysisk aktivitet. Har likevel merket at jeg har vært oppblåst og fått mer vann i kroppen. Gleder meg til å ha "flat" mage igjen!
:D
Velkommen babydoll :heia:
Så flott at dere vil være sammen med oss!
Jeg er hellig overbevist om at denne tråden er nøkkelen til suksess, så bruk den masse, i tykt og tynnt;)
Har veldig lyst å være med :) Jeg skal begynne nå igjen etter at jeg falt ut i sommer, pg av mye forsjellig som hendte, men nå skal det full skjerpings til. Mannen skal forsøke en liten stund å se om det er noe han kan trives med, så her gjelder det å lære seg mange gode oppskrifter, og variere, så han ikke blir matlei :)
Gleder meg til å komme i mål sammen med dere, har nullstillt tickeren min, å har 20 kg til målet mitt :)
Jeg har jo klart å rote bort boken min, så husker ikke helt nøkkelinfoen jeg må vite, så den må jeg lete enda mer etter, eller søke her, om noen av dere an gi noen hint hadde det også vært supert :)
Jeg har heldigvis alle tablettene og sticksene :)
Hope10, deg husker jeg fra i høst, stå på!!
Har hatt noen dager da jeg bare har gått rundt i koma, trøtt og sliten.
Sovner på sofen i ti tia hver kveld
(hadde heldigvis satt Greys på opptak:p)
Detter er vel ganske normalt, så jeg får håpe jeg våkner opp snart.
Ellers så går det greit med maten, lavkarbo brødblanding fra helsekosten er til super hjelp. Føler med litt mere "normal" når jeg spiser frokost med barna.
Så en reklame på tv om Møllerens lavkarbo brødblanding, noen som har prøvd den? Kanskje den er litt billigere enn den på helsekostbutikken.
Skal på supertrening i mårra, styrke!!! Meget hard styrketrening. Sist jeg var på den så var jeg "liggende" i 4 dager. Men det er godt å kjenne at jeg har muskler å da.
Nå er det full rulle med henting av barna på skolen, middag, fotballtrening osv...
Ha en fortsatt fortreffelig lavkarbodag:)
Så en reklame på tv om Møllerens lavkarbo brødblanding, noen som har prøvd den?Har ikke prøvd det nei. Men ryktes om at det er 12,9 kb pr.100 gram. Så helt ketolysevennlig er det nok ikke. Men absolutt verdt å prøve hvis man syns det er greit med litt mer karbo :) Tror det ville vært utmerket til meg, kanskje jeg skal prøve det...
Heei :D
Jeg er gjerne med. Gikk på ketolyse i beg av 2010 etter fødselen av min baby i himmelen og holdt på til jeg endelig ble gravid igjen i mai 2010. Nå er babyen 8 mnd og etter to fødsler på ett år er det på tide å gjøre noe igjen.
Trenger å være her inne for å holde meg motivert :p
Har hørt at den ikke smaker så godt, men alle har hver sin smak;) den har visst også litt for mye kh for ketolyse, så tror ikke man burde spise mer enn en halv skive pr dag... Men da er jo vitsen nesten helt borte... Bedre å spise seg mett på "lovlig" mat;)
Så flott at du fant oss hope!!! Du ga meg inspirasjon sist;) ( veldig koselig dame, skjønner dere...;))
Heei :D
Jeg er gjerne med. Gikk på ketolyse i beg av 2010 etter fødselen av min baby i himmelen og holdt på til jeg endelig ble gravid igjen i mai 2010. Nå er babyen 8 mnd og etter to fødsler på ett år er det på tide å gjøre noe igjen.
Trenger å være her inne for å holde meg motivert :p
Velkommen skal du være;) Vi skal støtte hverandre i "tykt og tynnt";)
Gode ord :klem:
Og da jeg var veldig flink med lavkarbo før så brukte jeg forumet her veldig aktivt, fikk gode bekjentskaper der vi holdt sammen osv. Da blir man veldig fokusert. Det er nok alfaomega :ja:
Jeg prøver å tenke "jeg har gjort det før, jeg kan klare det igjen". Men det er ikke så enkelt, og jeg skal prøve å ikke være så negativ her :p Bare prøve å opplyse litt om meg selv. Men sannheten er at livet mitt ER annerledes nå på generelt grunnlag. På min tidligere runde så hadde jeg f.eks et relativt stort barn, og jeg jobbet 50%. Jeg hadde flere kollegaer som spiste lavkarbo, og lunchordningen var at man hadde med seg den maten man ønsket. Hadde generelt mye fritid, og jeg surfet rundt på lavkarboblogger, lagde mat fra grunnen av osv. Livet mitt har endret seg drastisk siden den gang. Nå er jeg tobarnsmor, der minstekrabaten akkurat har fyllt 1 år. Jeg jobber 100% og hverdagen består av særdeles lite fritid for å si det sånn. På jobb har vi brødmat m/pålegg som lunchordning, der kollegaene syns det er særdeles sært å spise noe annet enn det vi får servert der. Hjelper ikke akkurat på selvtillitten min å 'skille seg ut' veldig der nei. Jeg er svak, og det er enkelt å bare spise det man får servert.
Hei til deg også 1979! :D
Hei ;) kan du ikke bare ta med deg ditt eget brød eller knekkebrød til jobben og bruke samme pålegg som andre som er lite karbo i? Jeg jobber i psykiatrien og spiser mye sammen med pasienter og kollegaer, jeg har mitt eget brød med eller knekkebrød og sier bare jeg skal prøve meg uten hvetemel en periode, ingen som sier eller reagerer på det ;) selv ikke dem med spiseforstyrrelse reagerer ;)
Hei! "flott" ¨se at vi er flere i samme situasjon. Jeg begynnte på ketolysekuren i mars og fulgte den strengt i 3 mnd.. på grunne av lite vekttap og en stressende eksamensperiode falt jeg helt av lasset... nå har jeg ny motivasjon til å fortsette der jeg slapp, takket være flere i samme situasjon som meg :) denne gangen skal vi klare det!
Så flott! Des flere vi er, des bedre blir det!!!
Skal vi gjøre et lite opplegg på veietråden vår?
Altså, vi legger sammen alle vekttallene og cm-tallene våre igjennom uka, og ser hvor mange kg og cm vi mister totalt? F.eks hver søndag.
Hva tror dere? Mer konkuranse med oss selv, og det styrker samholdet vårt, og ikke minst: det vil gi oss mer motivasjon;)
Hei ;) kan du ikke bare ta med deg ditt eget brød eller knekkebrød til jobben og bruke samme pålegg som andre som er lite karbo i?Jeg har prøvd det tidligere... og er vel derfor jeg er her back i style, faller av og sånt :rolleyes: Sliter akkurat med dette, da jeg enda ikke har funnet brødmat på lavkarbo som er skikkelig godt. Har funnet et som er godt nok, men da jeg haaater å bake så blir det liksom ikke til at det blir lagd. Da syns jeg nesten det er bedre med salat på jobb. Men som sagt, er nok derfor jeg er her enda, får det liksom ikke helt til *sukk*
Altså, vi legger sammen alle vekttallene og cm-tallene våre igjennom uka, og ser hvor mange kg og cm vi mister totalt?Det høres flott ut :D
Så flott! Des flere vi er, des bedre blir det!!!
Altså, vi legger sammen alle vekttallene og cm-tallene våre igjennom uka, og ser hvor mange kg og cm vi mister totalt? F.eks hver søndag.
Hva tror dere? Mer konkuranse med oss selv, og det styrker samholdet vårt, og ikke minst: det vil gi oss mer motivasjon;)
Høres ut som en suuuper ide ;) det vil jeg være med på.
kan jo være til hjelp å bli mere motivert
Ja ikke sant! Sånn kjapt sett på tråden hittil denne uken, er vi 6,5 kg lettere, altså 13 pakker meierismør! Men tallene blir nok bedre neste uke, når alle som begynte denne uken kommer med sine oppdateringer;)
Veldig greit da om alle skriver klart og tydelig nederst på innlegget sum - kg og sum -cm, da blir det lettere å regne over;)
Feks:
Sum: -2 kg
Sum: - 22 cm
Hope10, deg husker jeg fra i høst, stå på!!
Tusen takk for det, å samme til deg :klem:
Så flott at du fant oss hope!!! Du ga meg inspirasjon sist ( veldig koselig dame, skjønner dere...
Kjempeglad for å få være med her Jeg ble inspirert av deg
Hei! "flott" ¨se at vi er flere i samme situasjon. Jeg begynnte på ketolysekuren i mars og fulgte den strengt i 3 mnd.. på grunne av lite vekttap og en stressende eksamensperiode falt jeg helt av lasset... nå har jeg ny motivasjon til å fortsette der jeg slapp, takket være flere i samme situasjon som meg denne gangen skal vi klare det!
Kjekt å høre at vi er flere i samme båt, denne gangen SKAL det gå :heia:
Hva tror dere? Mer konkuranse med oss selv, og det styrker samholdet vårt, og ikke minst: det vil gi oss mer motivasjon
Super ide :heia:
jeg har begynt i ny jobb, går nå 100 %, så går tidlig morgen, å kommer ikke hjem før 17.30, så er det middags laging, å da er klokken fort 18.30 før det er gjort, og maten begynner å bli ferdig fortært, å da er det allerede leggetid for 2 åringen vår, å så de 3 neste i rask rekkefølge, samt at jeg også hører på leseleksene til ungene på sengekanten, i tillegg til at jeg leser til de..
Etter at alle er i seng, er det tid for å lage klar skolesekkene til neste dag, vaske klær, rydde, osv, så kort fortalt så flyyyyyr dagene mine, så får ikke vært så aktiv som jeg gjerne vil, i ukene, å så jobber jeg helg hver 3 helg(denne som er nå), å da jobber jeg 11.30-21.30 på fredagen og 8.15-18.15 på lørdagen, men utenom det skal jeg gjøre så godt jeg kan å henge med her, for denne gangen SKAL jeg i mål, neppe mange som har troen på denne gangen siden jeg falt av sist, men jaggu meg skal vi vise dem.
Idag reiste eldste jenta mi til Mallorca, å det er første gang noen av mine reiser utenlands, å første gang de reiser alene, uten meg, kjenner det overalt, å tenker på det mye nå ja :P
Hun kommer igjen etter 1 uke :)
jeg er ikke kommet helt inni all matlagingen enda, å sliter mest med lunsj og frokost, middager går greit, jeg skal forsøke å lage for mye, så vi kan ha rester i matboksene tenkte jeg nå, men syns ikke det er alle middager som egner seg. Leser meg ihjel på blogger, å har noen favoritter jeg følger fast nå, spesielt 2 blogger, å forsøker å få inspirasjon.
Skal se etter et målebånd ikveld, å se om jeg ikke får målt meg, håper at det at jeg er begynt i en veldig aktiv jobb i 100 % stilling,der jeg ikke sitter nedpå utenom i pausen min, hjelper på nedgangen min denne gangen :D
En sniktitt på vekten idag viser at jeg allerede går i riktig retning :D Håper virkelig at det fortsetter sånn, å gleder meg til å se resultater på dere andre, vi skal være gruppen så det bare renner av ;) Så igjen: MASSE lykke til alle sammen :heia:
Lurer på en ting, vet vi kan ha ekte meierismør, men hvorfor bør jeg ikke spise soft flora feks?
Ser at den er mindre karber i det, men vet allikevel at jeg ikke bør ha det, men husker ikke hvorfor :flau:
Jeg liker ikke det andre smøret til egg, men liker soft flora, så er derfor jeg spør :) Håper noen av dere kan hjelpe meg :)
Ja, da får jeg hive meg rundt å joine gruppa her etter anbefaling av IKJ :) Er kommet godt inn i lavkarbo livsstilen, men må innrømme at jeg spiser litt av det jeg vil på lørdager.. så i går ble det sjokolade og litt potetgull.. I dag er man tilbake på lavkarbo, og squashlasagne står nå å stekes i ovnen :) Er bedt på kaker og kaffe i ettermiddag hos naboen, men takket fint nei til det, selv om jeg er en skikkelig kakemons.. *stolt*
IKJ, flott at du startet denne tråden. Greit å ha ei venninne her inne, og i tillegg bli kjent med andre som er i samme situasjon som meg :) Noen andre som ammer her inne forresten?
Velkommen :heia:
Minste min, er nå 2 år, så jeg er ferdig med å amme, men ikke ferdig med å få bort gravid kilo`ene, så skal ned 20, 4 kg, nesten som deg. Kjekt at det er flere i samme båt her, men var ikke så mye liv her enda, håper det kommer seg etterhvert som flere joiner, jeg syns det er veldig kjekt at det er liv her, da jeg trenger motivasjon/inspirasjon fra andre, så håper det kommer seg :)
Er innom hver dag :)
Hei. Jeg ammer enda. Sønnen min er 8 mnd, så ammer ikke like mye som før, men var litt redd for å komme i ketose for det. jeg spurte her inne og fikk beskjed om at giftstoffene som skilles ut ikke er farlige for barnet, så da gjør jeg det :-)
Men er det noen av dere som vet om man kan spise alle slags atkins barer? Sist spiste jeg det ofte, de som er i butikkene her, og påvirket ikke noe av ketosen, men nå vil jeg bestille andre smaker. Er de ok de og?
Heia Kjersti! Så arti at du blir med! Foreslo forledendag at vi tar et lite opplegg her på tråden med at vi legger sammen alle veietall og alle måletall hver søndag, så ser vi hvor mye vi minsker tilsammen;) La sammen tallene hittil, og fant ut at vi som har målt 1 uke har mistet 6,5 kg allerede, altså 13 pakker meierismør;)!! jeg foreslår at vi starter på ordentlig i morgen (altså mandag). Så tar vi en opptelling neste søndag over alle som legger inn tall i løpet av uka (bruk veie/måle-tråden)
Dette blir spennende!!!
The race is on!
;)
[quote=Elinee;1215795]Hei. Jeg ammer enda. Sønnen min er 8 mnd, så ammer ikke like mye som før, men var litt redd for å komme i ketose for det. jeg spurte her inne og fikk beskjed om at giftstoffene som skilles ut ikke er farlige for barnet, så da gjør jeg det :-)
ok.. min kar er bare 3 mnd, og merket da jeg var veldig lav på karbo så ble han urolig og melka forsvant nesten helt.. så jeg måtte øke karbs inntaket igjen.. ligger nå mellom 50og 100.. blir ikke helt den store vektnedgangen, men litt blir det da :)
Har også undersøkt, og lest forskning, og der sto det at man IKKE skulle i ketose under amming pga giftstoffene.. hmm.. dumt at man får vite to forskjellige ting da.. :(
Heia Kjersti! Så arti at du blir med! Foreslo forledendag at vi tar et lite opplegg her på tråden med at vi legger sammen alle veietall og alle måletall hver søndag, så ser vi hvor mye vi minsker tilsammen;) La sammen tallene hittil, og fant ut at vi som har målt 1 uke har mistet 6,5 kg allerede, altså 13 pakker meierismør;)!! jeg foreslår at vi starter på ordentlig i morgen (altså mandag). Så tar vi en opptelling neste søndag over alle som legger inn tall i løpet av uka (bruk veie/måle-tråden)
Dette blir spennende!!!
The race is on!
;)
Hei Ida :)
Ja, måtte jo joine her siden du sa d :P Skal ta en måledag i morgen.. vekta har jeg ikke vært på, og blir nok ikke å gå på den heller.. forholder meg heller til cm :)
Kjempebra jobba av alle da :)
Hei, da er jeg endelig tilbake. trengte litt tid, men men
Ønsker alle en fin uke :D
Jeg håper det er plass til meg her også. :)
Jeg gikk ned 33 kg fra august i fjor til juni i år ved hjelp av lavkarbo, men så kom sommeren... og jeg gikk opp igjen 5-6 kg, som jeg enda sliter med å bli kvitt. Jeg prøver, og prøver, men har store problemer med å holde motivasjonen oppe, samtidig som jeg i løpet av den siste perioden har utviklet et enormt søtsug.
Så i morges sa jeg til meg selv at nok var nok, og begynte umiddelbart på en innstramming. Målet mitt er hovedsaklig å komme ned igjen til der jeg var før sommeren. :)
Ja, det blir spennende å se hvor mange meter vi mister tilsammen når jula nærmer seg;)
Man trenger jo heller ikke å oppgi alle tallene, hvis det blir for personlig, det holder i massevis å skrive inn summen;) Jeg skal måle og veie i morgen tidlig (når kroppen har våknet skikkelig) så legger jeg det inn på måle/veie-tråden vår som et slags eksempel på hvordan vi skriver det inn. Hvis alle gjør det likt, blir det lettere å regne det ut når søndag kommer;)
Her er det plass til maaaange! Kjør på kiro!
Lykke til Nisse!
;)
Ja, da var jeg også tilbake. Jeg brukte ketolysekosthold i noen år, men virkelig sving på vektreduksjon fikk jeg ikke før jeg gikk på eurodiett som jeg var avsluttet for ca. ett år siden. Har forsøkt et kosthold med relativt lavkabo, uten å være i ketose. Etter 1 år med dette har vekten gått opp med ca. 5 kilo, noe som er utrolig irriterende. For egentlig synes jeg at jeg har vært ganske flink. Eurodietten var ganske hard, så jeg er ikke helt klar for den, iallefall ikke ennå. Satser på ketolyse først iallefall. Etter 2 dager og intens hodepine er nå stiksen rosa. De kiloene som er kommet på skal av igjen.
Da er racet vårt i gang på måle/veie-tråden!
Jeg oppfordrer alle til å legge inn tallene sine der denne uken!
Også satser vi på å kjøre dette hver uke helt til jul i første omgang;)
Lykke til folkens!!!
:):):)
Hope: kjempebra resultat!!! Imponerene;)
Racet hittil:
(på opplysninger av 2 personer, kun hittil i dag på veie/måle-tråden)
-7,2 kg
-52 cm
Gleder meg til flere mål tikker inn;)
Jeg er imponert over deg 39 cm :eek: Knallbra! og kiloer i tillegg :heia: Blir spennende å se hvor mye det blir frem mot jul :)
Ja, ikke sant! Dette blir kjempeartig! Da må vi bare holde ut her, og ikke hoppe av igjen, som vi har gjort før! (streng pekefinger!) nå skal vi vise oss selv hvor lett dette er, og ikke gi opp;)
Ja, ikke sant! Dette blir kjempeartig! Da må vi bare holde ut her, og ikke hoppe av igjen, som vi har gjort før! (streng pekefinger!) nå skal vi vise oss selv hvor lett dette er, og ikke gi opp;)
Det er sant, håper vi er flinke å motivere hverandre etterhvert som utfordringene dukker opp, jeg falt av sist når jeg gikk opp og ned rundt samme kiloet i flere uker, å gruer meg til det kommer, for da blir jeg lett frustrert... Så jeg trenger motivasjon da tipper jeg :P
Så håper vie r flinke å være her, å får bra aktivitet her, så vi klarer å komme oss i mål alle som en denne gangen :heia: Vi skal klare det denne gangen!!! :heia:
Fordelen denne gangen, er at vi vet at det kommer perioder med lite eller ingen nedgang, og vi vet hvordan vi taklet det sist, og vi vet at det kommer til å løsne! Og når det løsner, kan det løsne skikkelig også! På den måten er vi bedre rustet mentalt når det skjer;)
Fordelen denne gangen, er at vi vet at det kommer perioder med lite eller ingen nedgang, og vi vet hvordan vi taklet det sist, og vi vet at det kommer til å løsne! Og når det løsner, kan det løsne skikkelig også! På den måten er vi bedre rustet mentalt når det skjer;)
Nettopp det jeg er innstilt på nå, Jeg VIL i mål :)
Kan jeg få slenge meg med her??:)
Starta på januar i år.. og gikk ned 10 kg på 8 uka;) har vært på av med lavkarbo.. så har vært opp noen kg, og ned noen ( på det meste totalt ned 12 kg siden jan) og så opp igjen..Så da er Jeg her igjen da!
Siste innspurt fram til jul og nyttår!!!!
Starta på i dag;)
Supert! Husker deg fra januar;)
Lurer på en ting, vet vi kan ha ekte meierismør, men hvorfor bør jeg ikke spise soft flora feks?
Ser at den er mindre karber i det, men vet allikevel at jeg ikke bør ha det, men husker ikke hvorfor :flau:Soft flora er margarin og er syntetisk fremstilt. Smør er naturlig. Kroppen er lagd for å bruke naturlige fettsyrer.
Den her er veldig forklarende, og motiverende!
http://bloggfiler.no/idavaag.blogg.no/images/585014-10-1265467938297.jpg
------------
Jeg har oppdatert ukas vektmål.
Skulle gjerne ønsket stillstand... menmen, får si meg fornøyd med 'bare' et halvt kilo opp. Har nemlig mensen, samt at jeg har vært på venninnehelg. Klarte ikke begrense meg på snacks og godis der slik jeg hadde tenkt. Så da er jeg glad for at tallet i dag ikke var verre.
Det er nok bare vann du har i kroppen, så det er nok borte snart;)
Hei. Jeg er med enda, men er fortsatt syk. Det ble lungebetennelse på meg så jeg har det ikke så bra nå, og derfor klarer jeg heller ikke å kjøre strengt på kostholdet. Klarer ikke å spise så mye så da er det bedre med høykarbomat enn ingenting, selv om jeg egentlig ikke liker akkurat det når jeg hadde kommet så godt igang. Men men, sånn er det nå bare akkurat nå.
Så på grunn av dette ble det bare 200 gram i nedgang i forrige uke da jeg veide meg på fredag. Tydelig at kroppen holder på alt den får, og det vil vel ikke bli så mye bedre denne uka heller om jeg ikke friskner til da. Pencilinen har endelig begynt å funke etter å ha holdt på siden onsdag med den. Har sovet utrolig dårlig nå i 1 1/2 uke så det tærer kjenner jeg. Og magen har det slett ikke bra pga all hostingen og medisinen som er blitt brukt. Men får ikke gjort så mye med det da så får bare ta tiden til hjelp og komme sterkere tilbake når kroppen klarer å være med på det igjen :)
Nå har jeg vært en uke tilbake på LCHF, og har kommet i ketose også. Utrolig digg å være tilbake på kostholdet jeg trives best med! Er litt trøtt om dagene, men det kan være andre ting også.
Har ikke gått ned et eneste gram ennå, er litt overrasket. Kjentes nemlig ut som om jeg hadde litt vann i kroppen, men jeg må tydeligvis ha kjent etter feil...
Hei babydoll! Ja, det er godt å spise skikkelig mat igjen... Var så lei av å spise søppelmat.. Ikke bare for at kroppen føltes som en søppeldunk, men også hva det gjorde med hodet! Nei nå er både kroppen og hodet fornøyd;)
Hei, nå slipper vannet ut av kroppen. Deilig. 1,7kg på 2 dager. godt!
ønsker alle en fin dag :D
Ah! Deilig! ;) husk å legg det inn på veie/måle-tråden, så tar jeg det med i statistikken;)
Hittil i racet er vi kommet til -10,4 kg!
21 pakker meierismør!!!!
( jeg regner totalen fra vi begynte på denne tråden;))
Hei alle flinke og fine!
Jeg hadde en veldig god og strukturert periode i fjor med ketose.
Jeg har nå hatt en litt for lang sommerferie, slik mange av dere andre skriver her inne. Nå er det nok, kjenner jeg - og har tenkt mye siste dagene.
NÅ er det på tide å ta tak igjen.
jeg kjenner at buksen er trang, og plutselig har jeg jo ingen klær igjen..
:confused: Det går så fort oppover igjen, synes jeg..
Jeg sliter litt med kveldene..og spising.. Jeg er alenemamma til en nydelig gutt, og etter han er lagt blir jeg sittende og se på tv og spise.
Gjerne en kurv med tomater, eller altfor mange nøtter..
Hva gjør dere på kveldene?? Hvordan klarer dere å styre unna denne småspisingen på kveldene?
Ah.. jeg VET at jeg ikke bør, men jeg klarer ikke la være.
HVor mye nøtter spiser dere, forresten?
Jeg føler jeg spiser nøtter hele tiden, og det er vel kanskje ikke så bra.
Uansett! Jeg skal nå fokusere max på kvelder.
Gjløre de triks jeg kan for ikke å havne utpå med småspising, + kutte nøtter.
Ønsker dere alle lykke til! :o
Hva med å spise bare et lite lett måltid som middag sammen med han og ha din egen litt større middag litt senere på kvelden? Da er du mett og sånn, så kanskje du ikke småspiser så veldig!
Ah! Deilig! ;) husk å legg det inn på veie/måle-tråden, så tar jeg det med i statistikken;)
Hittil i racet er vi kommet til -10,4 kg!
21 pakker meierismør!!!!
( jeg regner totalen fra vi begynte på denne tråden;))
Det skal jeg. Men ikke før fredag. :)
Får tallene mine på torsdag..men regner ikke med noe nedgang egentlig..er glad viss det står 0.5 i minus! Gikk bra de 2 første dagene,men nå i det siste har jeg vært så godtesjuk at jeg ikke har vist hvor jeg skulle gjøre av meg:(
Har kjøpt en mørk sjokolade som er nesten tom og nå tygger jeg på tørrfisk..hehe..namm!!:p er vell ikke det verste man kan spise..
Tørrfisk er jo super snacks;) Synd det er så dyrt.... En sånn liten pakke blir fort tom;)
Jeg har fått filla på colettas sukkerfrie sjokolade og peanøtter.... Tar 4-5 peanøtter og en rute sjokolade i munn samtidig og knaser i vei! Å det er sååå godt!!! Men må beherske meg, og prøver å holde meg til helga med det... Om det ligger i skuffa er det umulig å motstå.....
Er utrolig fysen på kveldene jeg også.
Med har funnet noe som virker når det er på det værste.
Har alltid en pose pistasjnøtter i skapet, tar en liten neve ca hver kveld. De er så nydelige og så tar de ganske lang tid å spise da du må få de ut av skallet. Mye mindre karber enn peanøtter iallefall:D
Ja, de peanøttene er i grenseland;) kansje derfor jeg føler meg litt rampete;) Paranøtter er vel den med minst kh, og gode er de å, men i hver pakke er det noen som smaker mugg! Da får jeg helt hetta, og brekker meg...Usj.... Har sluttet å kjøpe det, fordi jeg er så redd for at det skal smake mugg. Synes det er synd.... De som er "friske" er jo sååå gode....
Hvis jeg er snopsjuk på kveldene, pleier jeg å lage ostechips;) det er godt med pålegg, som ost, skinke, agurk og purreløk, eller salami, tomat og frisk basilikum;) Og ikke minst: helt lov!
;)
Jeg bruker også å få lyst på noe på kveldene, jeg bruker da å ta meg et knekkebrød med godt pålegg på så blir jeg passe mett og slipper å snoke i skapene etter noe å spise, jeg har også alltid ei flaske med vann stående så jeg jeg kan ta en slurk hvis jeg får lyst på noe :) Jeg er nå inne i en periode der jeg ikke går ned i kilo, blir litt frustrert kmen har lest at det er vanlig så jeg må vel bare smørre meg med tolvmodighet, jg har prøvd å redusere litt på matinntaket de siste dagene, har en liten tanke om at jeg spiser litt for mye, litt vanskelig å begrense seg når maten er så god :) blir spennende å se på mandag om det har innvirkning på vekta :)
Mange gode tips og råd her. :) Takk.
Jeg vet at jeg ikke spiser så mye fett som anbefalt, og dette gjør vel kanskje at jeg blir mer småsulten lettere. ?
Jeg er litt redd for å pøse på med oster og smør og fløte i det uendelige..
Bruker smør på lavkarbo-knekkebrødene, ost og salami og kun ekte vare hele veien.
Jaja. Nå har jeg kun holdt på noen dager, så jeg skal vel gjennom disse abstinenstimene.
Det tar jo litt tid før sukkersug forlater kroppen...
MEN : Jeg skal klare det! Jeg SKAL klare det!
;)
For seint å hive seg med her eller? :P
Kan jo komme med min historie da, jeg begynte med ketolyse 16. august 2010, og innen januar hadde jeg tatt av meg rundt 25 kg.
Flyttet fra Sørlandet til Gjøvik i januar (fulgte med mamma sitt flyttelass) og der oppe hadde jeg gooood tid til å lage mat å styre og ballere siden jeg bare hadde skolen å tenke på ( Ikke noe sosialt liv = Laaaaaang tid på kjøkkenet) og gikk ned noen kg til, veide 68,5 på mitt minste. Flyttet hjem igjen til sørlandet i juni, og alt falt i stykker. Jeg Hadde ikke tid eller lyst til å lage masse ekkel lavkarbomat (Ekkel der og da, var så lei av alt slankemas), og det gikk som det gikk, jeg skeia ut mer eller mindre hele ferien med unntak av noen uker der jeg prøvde å komme tilbake men ikke gikk..
Og nå veier jeg rundt 74 kg (tørr ikke gå på vekta) og er lei og skuffet over meg selv, så nå vil jeg tilbake!
Og tror denne tråden kan hjelpe meg godt i gang :D
Så.. Ja, forseint å hive seg med? :P
Jeg bruker også å få lyst på noe på kveldene, jeg bruker da å ta meg et knekkebrød med godt pålegg på så blir jeg passe mett og slipper å snoke i skapene etter noe å spiseVil bare si at det kan hende at dette er det som gjør at vekten stopper opp. Enkelte matvarer, f.eks knekkebrød, vil for noen bli en partystopper. Kanskje du skal prøve et par uker uten dette og se om det løsner?
Jeg er ikke helt inne i lavkarbomodus helt enda :rolleyes: Litt for mye som skjedde i hverdagen rundt her... sukk...
Men backer opp IKJ om ostekjeks som kveldssnacks *nam* Kjempegodt å steke slike å ha dem liggende, så ta på majones, hamburgerrygg og agurk.
Jeg liker også asparges m/spekeskinke, og squashstenger surret i salami.
Og enklest og kanskje best av alt: speilegg/eggerøre *mumse mumse*
En bit av en atkinsbar hjelper også på søthungeren. En sånn bar kan jeg dele opp i 8 biter, og ta èn hver dag.
[quote=Elanessë;1217930]Vil bare si at det kan hende at dette er det som gjør at vekten stopper opp. Enkelte matvarer, f.eks knekkebrød, vil for noen bli en partystopper. Kanskje du skal prøve et par uker uten dette og se om det løsner?
Ja du har nok rett i det, men det er altså lavkarbo knekkebrød som jeg baker selv, det er under 1 g karbo pr knekkevrød, men det kan nok være jeg ikke trenger noe på kvelden, spiser ganske sen middag så det er nok bare en "gammel vane" at man må spise på kvelden, er vel egentlig ikke sulten men har liksom bare lyst på noe, savner litt sjokolade innimellom :)
Kanskje jeg skal prøve tipse om å lage oste kjeks? har bare hørt at det skal være godt men har ikke prøvd det selv enda ;)
[QUOTE=Nupsida;1217910
Og tror denne tråden kan hjelpe meg godt i gang :D
Så.. Ja, forseint å hive seg med? :P[/QUOTE]
Her er det aldri for sent å hive seg med;) Velkommen skal du være!
Imponert over at du gikk ned 25 kg i fjor!
Så godt å være tilbake igjen:)
Men tørr ikke å gå på vekta for å se hva den siste mnd utskeilse har gjort med meg:S siden jeg har vært litt opp ned med lavkarbo:S FY MEG
Har bare lyst til hold meg knallhard fram til jul, for å så gå på vekta da.. og på nyttårsaften så kan jeg konkulere med hvor mange kg det ble ned på dette året:P
Men har bare et lite problem.. skal på "julebord" i london i 3 dager på oktober..
Lurer virkelig på åssen jeg skal klare å holde meg da:S
Noen tips???
Bollemor:Jeg var i london i sommer og spist de beste frokostene uten brød, det var ingen problem, lunsjen var gjerne en nydelig salat, men så var det middagen og der fikk jeg litt prblemer, så ble det også litt vin til middagene og øl så jeg klarte meg dårlig ;(
jeg var ikke da på streng lavkarbokur men prøvde å være bevist og spise minst mulig karbo, men jeg tror du vil klare det hvis du er bevist og har som mål å klare det. hvis du ikke klarer det er det jo ikke verdens undergang, du kan jo prøve å spise minst mulig karbo og skjerpe inn når du kommer hjem :) Uansett lykke til
Bollemor:Jeg var i london i sommer og spist de beste frokostene uten brød, det var ingen problem, lunsjen var gjerne en nydelig salat, men så var det middagen og der fikk jeg litt prblemer, så ble det også litt vin til middagene og øl så jeg klarte meg dårlig ;(
jeg var ikke da på streng lavkarbokur men prøvde å være bevist og spise minst mulig karbo, men jeg tror du vil klare det hvis du er bevist og har som mål å klare det. hvis du ikke klarer det er det jo ikke verdens undergang, du kan jo prøve å spise minst mulig karbo og skjerpe inn når du kommer hjem :) Uansett lykke til
Frokosten kommer nokk ikke til blir problem for meg eller.. men det alt resten, siden der e julebord vi skal på. Det vil vel bli en del fristelsa.. Og når man er alene om dette kostholde på jobb, så er det fort for å sprekke:S og i hele 3 dager da:S
Jaja, skal prøve mitt beste;)
Her er det aldri for sent å hive seg med;) Velkommen skal du være!
Imponert over at du gikk ned 25 kg i fjor!
takk, og takk :)
Har ennå noen kilo igjen så, håper at de forsvinner denne gangen! :D
Ah, for en stressende dag! Det har gått i ett helt siden i morrest... Hadde seinvakt i dag, og det har vært utrolig mye å gjøre.... Er nettop kommet hjem, og fikk bare sagt natta til guttene mine..( minstejenta mi sov). Nå skal jeg innta komaposisjon i sofaen å glans på tv.....
Jeg må bare trekke meg :/ Mannen har gitt seg igår, etter å ha gått ned over 6 kg, å han er syltynn fra før, begynte med dette for han fikk leddsmerter overalt, å har problemer med å legge på seg, nå vet han ikke om han klarer å komme seg opp de kiloene i vekt engang, han er nå blitt slapp, og syk i tillegg, å orket derfor ikke mer :(
Ikke så lett for meg å gjennom før et sånt kosthold alene, når min mann og 5 barn spiser mye annet i tillegg, så jeg får rett å slett gjøre så godt jeg kan å gå ned med det jeg kan av den maten deres, men klarer da ikke å holde meg til ketolyse :(
Fikk en brå slutt dette, men med den lille tiden, å nå en familie som ikke vil spise lavkarbo, så sliter jeg med å få det til alene.
Men jeg skal i mål :D Men må nok klare det på egenhånd.
Masse lykke til alle sammen, jeg er sikker på at dere greier det :heia: Skal snike i ulissene av og til, å se hvordan det går med dere :klem:
Nei hope! Ikke forlat oss!!! Du kan klare det!!!! Min familie spiser ikke lavkarbo, og jeg lager mat som passer for oss alle, og spiser det som jeg kan. Jeg bretter ut 16 brødskiver til matpakker hver dag, mens jeg koker egg til meg;) Jeg kan hjelpe deg med middagstips og hva som helst... Bare ikke gi opp! For din egen del....
Jeg må bare trekke meg :/ Mannen har gitt seg igår, etter å ha gått ned over 6 kg, å han er syltynn fra før, begynte med dette for han fikk leddsmerter overalt, å har problemer med å legge på seg, nå vet han ikke om han klarer å komme seg opp de kiloene i vekt engang, han er nå blitt slapp, og syk i tillegg, å orket derfor ikke mer :(
Ikke så lett for meg å gjennom før et sånt kosthold alene, når min mann og 5 barn spiser mye annet i tillegg, så jeg får rett å slett gjøre så godt jeg kan å gå ned med det jeg kan av den maten deres, men klarer da ikke å holde meg til ketolyse :(
Fikk en brå slutt dette, men med den lille tiden, å nå en familie som ikke vil spise lavkarbo, så sliter jeg med å få det til alene.
Men jeg skal i mål :D Men må nok klare det på egenhånd.
Masse lykke til alle sammen, jeg er sikker på at dere greier det :heia: Skal snike i ulissene av og til, å se hvordan det går med dere :klem:
Lykket til du også ;)
I min familie er det bare jeg som er på lavkarbo, jeg syntes det går utrolig fint, spiser det samme som familien men i stede for ris poteter ol. så spiser jeg ekstra med grønsaker eller salater, ellers har jeg mine egne knekkebrød og brød. dette er min tredje runde på lavkarbo, og det har blitt lettere for hver gang jeg har prøvd ;)
Jeg er også den eneste i familien som er interessert i lavkarbo. Mannen min vil ikke høre om det engang, brød og karbiser er "livet" hans :rolleyes: Hadde selvsagt vært enklere om han også spiste lavkarbo, men det har aldri vært en tanke her engang. Så man må jo gjøre så godt man kan rett og slett :ja:
Kjenner til det der. Her sitter mannen og spiser sjokolade rett foran meg, mens jeg sitter med mine kjipe knekkebrød. Har forresten brukt 2 dl solsikkefrø i knekkebrødene, men så nå at de inneholder 18 gram karbo per 100!! Taes alt opp fra frø, slik som annen mat? For da må jeg hive disse og lage en ny variant.
Jeg er litt irritert nå. I fjor gikk jeg ned 20 kg på 3 mnd og nå gå vekta så sinnsynkt sakte ned. Spiser så og si de samme tingene som da, så skjønner det ikke!
Går nok litt saktere nå, fordi du har mindre å gå ned Elinee :klem: Kjipt ja, men prøv å ikke la det knekke deg. Tilslutt VIL de siste kiloene gi slipp.
Ikke gjør det hope!
Jeg spiser min mat og mann og barna stapper i seg mye godt som jeg lager til dem. I går fikk de pannekaker og jeg lagde meg deilig wok. Nei, det er ikke feil å spise egen mat. det er værre å ha mamma som ikke orker noe (jeg blir full av energi på denne kostoldet). Du må ha deg selv i fokus
Når småtasser påpeker at mamma spiser ikke poteten og de vil da ikke ha, da får de tilbud om grønnsakene istedet. Det pleier ikke å være noen problem. Og joda, det tar mye tid og det er stress med middagene når vi må lage to forskjellige, men da er det matpakka i "boks" fordi jeg tar med meg rester fra middagen.
Lykke til hope og prøv å vurdere det en gang til
Offa da, er litt irritert her nå. Har vært en rar helg med tanke på mat.
Ingen faste måltider, egentlig kun småspising hele helga. Har vært i ketose alle dagene, men det har blitt spist litt mye sukkerfri sjokolade og drukket en del vin . Vet at begge disse setter en stopper for vektnedgangen.
Men nå har jeg våknet litt opp her, så nå er det tilbake til faste og gode sammensatte måltider.
Går jo ikke ned ellers, så da er valget ganske lett.
Har heldigvis to hele dager å "komme meg på" før veiing på tirsdag.
Nå er det full spiker før julefeiring. Har bestemt meg for at i jula skal jeg kose meg med alt jeg måtte ønske både på lille- og julaften.
En god søndag til alle her inne, nå skinner jo faktisk sola litt å :D
Søndag, og tallene er klare!
Av 7stk som har lagt inn veieresultatene denne uka:
Sum: -12,7 kg
Av 2stk som har lagt inn måleresultatene denne uka:
Sum: -52 cm
Veldig bra jobba folkens! Da er vi klar for neste etappe;)
Huff er ikke noe lett og være den eneste som er lavkarber i familien, jeg sliter med det at mannfolket er av den typen så elsker fastfood, sjokolade og annet høykarbo-søppel, så han sitter rett med siden av meg og stapper i seg alt.. Men men, tenker for meg selv at dette må være god trening på å unngå fristelser!
Jeg har forresten ikke skeia ut hele helga!! Så fornøyd! Tror ikke dette har skjedd på aldri så lenge, har aldri klart å holdt meg unna godteriskapet når jeg ligger fyllesjuk å hungrer etter chips og cola.. MEn idag har jeg klart meg! :D
Merker jeg gleder meg til å veie meg imorgen, håper vekta viser nedgang!
Det er nå litt dårlig gjort av han å sitte å stappe seg med alt du ikke kan spise da, han kunne vel prøvd å støtte deg litt mer.... Men du er jo kjempesterk som klarer å si nei! Imponerende;)
Akkurat nå sitter jeg å vurderer om jeg skal veie å måle... Har jobbet mye i det siste, drukket vin i helga, fått mensen, og jeg føler meg hoven og pløsete i kroppen.... Jeg tenker at hvis jeg veier meg nå, vil det ikke være realistiske tall, men samtidig så er det jo ikke verdens undergang...;)
Var på vekta idag og den vist at jeg hadde gått ned 1,2 kg den siste uka, ble kjempeglad :) Vekta har stått stille lenge og jeg gjorde litt endring den siste uka i hva jeg spiste, det vil si jeg endret ikke maten men mengden, jeg prøvde å lytte mere til kroppen, og stoppet å sise når jeg kjente meg mett, så jeg har nok spist mindre denne uka en jeg har gjor før, det er jo vanskelig å begrense seg når matn er så god :) jeg skal prøve å gjøre det samme denne uka og se om det viser resultater :):D
Virkelig en overraskelse på vekten i dag. -1,1 kg!! Var nok absolutt mensen og slikt som gjorde oppgangen sist uke. Og tar jo selvsagt gladelig i mot all nedgang her nå!! Men må innrømme at det er med blandede følelser... Er såklart kjempeglad, men jeg har ikke vært noe fokusflink. Spist alt for mye godteri og snacks i helgen. Ja generelt ikke holdt meg til retningsreglene jeg selv har satt meg. Skuffende slik. Kjenner at jeg er på "orker ikke" og "klarer ikke" for tiden. Veldig tungt... :( :o
Hei, jeg fant soya flakes i coop butikken. er 3karb i de. jeg trenger ikke å spise mye for å bli mett. godt med litt fløte og bitte litt vann. da begrenser jeg karbene(tenker på melk) og slipper massevis fløte :) godt det og litt søt på en måte :) og deilig å ha noe å tygge på...
Helgen gikk fint. spiste en atkins oppe på fjeltoppen men da var det både kos og lunch. er ikke stopper hos meg :)
Ønsker alle en fin uke. keep going :heia::heia::heia:
Jeg tok meg i nakken, og gikk opp på badet å veide å målte... Har gått opp 1 kg siden forige uke, men jeg vet det er endel vann i kroppen nå (mensen, håven og pløsete..) Men alt i alt er jeg fortsatt i minus fra jeg startet, så det er greit;) Har mistet 5cm denne uka, så det tyder jo på at det går rett vei! Jeg anbefaler alle å måle i tillegg! Jeg har mistet 44 cm på 3 uker! Høres mye bedre ut enn å si at jeg har gått ned 2,5 kg;)
Det er nå litt dårlig gjort av han å sitte å stappe seg med alt du ikke kan spise da, han kunne vel prøvd å støtte deg litt mer.... Men du er jo kjempesterk som klarer å si nei! Imponerende;)
Akkurat nå sitter jeg å vurderer om jeg skal veie å måle... Har jobbet mye i det siste, drukket vin i helga, fått mensen, og jeg føler meg hoven og pløsete i kroppen.... Jeg tenker at hvis jeg veier meg nå, vil det ikke være realistiske tall, men samtidig så er det jo ikke verdens undergang...;)
Var denne til meg? :P Jaja, svarer bare jeg :P
Joda, er jo fristende til tider, men jeg føler ikke jeg kan klage så på han. Er enten snop eller ingenting for han sin del, så liten matlyst for tiden stakkars :/
Må bare juble litt for meg selv her! en uke uten utskeielser, til og med idag når jeg har gått rundt med kvalme og hatt såååå lyst på salte kjeks.. Å idag kom premien! 2,6 kg ned på en uke! :D :D :D Så fornøyd!
Må bare juble litt for meg selv her! en uke uten utskeielser, til og med idag når jeg har gått rundt med kvalme og hatt såååå lyst på salte kjeks.. Å idag kom premien! 2,6 kg ned på en uke! :D :D :D Så fornøyd!
du har all grun til å juble, Imponerende :)
du har all grun til å juble, Imponerende :)
Hihi :D
Veiedag i dag. Egentlig veldig skuffet, ned 300 gram.
Hadde egentlig ventet et litt større tall siden nedgangen i forrige uke bare var på 100 gram:mad:
Men hva kan man gjøre, det er vel bare å brette opp armene å fortsette!!
Gratulere til dere andre med supre tall, kommer etter jeg også:p
må medle -o,7 siden fredag :D
Jeg tok meg i nakken, og gikk opp på badet å veide å målte... Har gått opp 1 kg siden forige uke, men jeg vet det er endel vann i kroppen nå (mensen, håven og pløsete..) Men alt i alt er jeg fortsatt i minus fra jeg startet, så det er greit;) Har mistet 5cm denne uka, så det tyder jo på at det går rett vei! Jeg anbefaler alle å måle i tillegg! Jeg har mistet 44 cm på 3 uker! Høres mye bedre ut enn å si at jeg har gått ned 2,5 kg;)
Nå har jeg rettet opp vekta. Jeg hadde mye vann i kroppen på mandag, nå har jeg gått ned 1,5kg siden da, og 4kg tilsammen;) lettet....
Legg inn resultatet ditt på måle/veie-tråden, så noterer jeg deg med i racet!
Veldig bra jobba!!!
;)
jeg er med..
Velkommen :)
Måtte smugveie meg litt i dag og, for følte meg så tynn, haha! Og vet dere va?? Vekta viste 69,9!!! Det vil si at på en uke og noen dager har jeg gått ned 4,1 kg! Dette kan da umulig stemme?
Legg inn resultatet ditt på måle/veie-tråden, så noterer jeg deg med i racet!
Veldig bra jobba!!!
;)
Will do ;) Men, nå veier jeg meg jo bare da :P Burde kanskje begynne og måle også..? Hmm..
Måtte smugveie meg litt i dag og, for følte meg så tynn, haha! Og vet dere va?? Vekta viste 69,9!!! Det vil si at på en uke og noen dager har jeg gått ned 4,1 kg! Dette kan da umulig stemme?
joda, det kan stemme.. vekta går ganske mye mer opp og ned enn man tror, og man mister mye vann i begynnelsen.
Gratulerer nuppsida! :heia::heia::heia::heia: må være herlig å se 6 tallet! drømmer om det selv...
Er jeg den eneste som ikke er helt i gang enda? :o
Syns det er så vaaaanskelig. Er alltid en unnskyldning. Denne gangen er det sykdom, samt at vi enda prøver å tilvenne oss hverdagen som tobarnsforeldre i jobb. Er SÅ fornøyd at vi f.eks har klart å få inn en rutine hver dag som innebærer å få i seg middag :p å begynne å tenke lavkarbo på det virker så og si som en umulighet.
På fredag reiser vi på høstferie også, og blir borte 1 1/2 uke... Klarer liksom ikke å KOMME I GANG :( Men får ta mine små skritt da... jobber hardt med psyken, suget og det som er for å holde meg unna godteri og snacks. Unngår de alle verste karbohydratene, ikke spise mye av det iallefall.
Gratulerer nuppsida! :heia::heia::heia::heia: må være herlig å se 6 tallet! drømmer om det selv...
Taaaaaakk :D
Jo, er deilig å endelig se det igjen! :D Håper ikke det er lenge til jeg når minstenoteringen min nå (68 kg)
Will do ;) Men, nå veier jeg meg jo bare da :P Burde kanskje begynne og måle også..? Hmm..
Anbefaler å måle også;) men du må ikke måle for å legge inn tallene dine på måle/veie-tråden;) jeg holder regnestykkene delt;) Veldig bra jobba foresten! Under 70! Wow .....;)
Fantastisk, det må være en super opplevelse ;) gratulere
Hmm.. må bare finne ett målebånd, så tror jeg jeg hiver meg med! Men, hvor måler man egentlig? *føle seg dum*
Jeg måler overarm x 2, hals, bryst, under bryst, midje (2cm over navelen), hoftene, rompa, midt på låret x2, og midt på leggen x 2. Da føler jeg at jeg får en jevn oversikt over hele kroppen. Kan være perioder det varierer litt med hvor på kroppen jeg mister cm, så jeg synes det er veldig motiverende. Også blir det myyye større tall! 44 cm på 3 uker er nesten en halv meter! Det ville jeg aldri sett i speilet, for å si det sånn;) Hjelper psykisk;)
Åå, så flinke dere har vært damer!
Jeg har jobbet så mye, så har ikke fått tid her inne nesten. Her er jeg drit sur og lei fordi vekta viste opp 300 gram etter fem dager. Dritt. Men har mensen, så håper f*** meg det er grunnen. Mister liksom litt motet når jeg går OPP. Da kan jeg likesågodt ligge på sofaen og spise sjokolade :p Men jeg holder motet oppe og håper mensen snart er over. Er første mensen etter fødsel pga ammingen, så varer sikkert hundre år :(
Jeg har ikke kommet meg inn på veie/måle tråden for gadd ikke måle meg denne gangen. Angrer litt nå, men følger heller med på vekta og når de klærne som er for små nå passer, da er cm borte også ;)
Har dere forresten hørt om www.mylog.no (http://www.mylog.no)? Det er så kjekt for man bare registrerer seg og så kan man legge inn alt man spiser, trener etc, så kommer det opp grafer og opplysninger om hvor mye du spiser prosentvis av karbo, fett, proteiner, kalorier etc. Veldig kjekt altså for de som ikke veier alt :D Og gratis!
Så glimrende med denne nettsiden da, takk for tipset:D
Huff, ligger hjemme sjuk med både kvalme, sår hals, ett hode som kjennes ut som skal sprenge hvert sekund og feber.. Dette endte opp med utskeiing igår.. Så skuffa :( Jeg som hadde vært så flink og gått ned så mye! Årh..
Har ingen planer om å skeie ut idag da. Tenkte jeg skulle lage noe lavkarbogodt til ikveld om jeg er i form til det, og slappe av med en film, håper det kan fikse formen.
Veldig kjedelig nupsida :( Jeg ligger også ganske nedsylta... har vært til og fra jobb hele uken her. Skikkelig vondt i hodet, nese og hals. Feber et par kvelder også. Det er iallefall grunnen til at jeg ikke har klart å være særlig aktiv her inne i det siste... Men er innom og leser med misunnelse på dere andre som er så flinke.
I dag skal vi på høstferie, blir borte i over en uke. Skal først til byen du bor i IKJ ;) og så en helg til Oslo.
Good bedring til dere :klem:
Rapporterer herved om null nedgang i forrige uke, og 0.6 kg ned denne uka. Er ikke frisk enda, er igang med pencilinkur nummer 2 mot lungebetennelsen så jeg driver ikke streng lavkarbo ennå. Det byr meg litt imot enda, men får håpe lysten kommer tilbake snart ;)
Sliter veldig med inntak av vann nå, vannet der jeg bor har ikke en god smak igjen. Ser ut til at de aldri klarer å får ordnet opp vannanlegget som faktisk er rimelig nytt. Men men, akkurat det får ikke jeg gjort noe med. Vet dog av erfaring at høyt vanninntak er viktig for å gå ned i vekt, ihvertfall for meg så derfor er det litt kjipt at det smaker så heslig :mad:
Årh, jeg skjønner ikke hvorfor jeg går på veggen gang på gang! Skeia ut igår og.. Utrolig skuffet over meg selv..
Huff da :klem:
Men jeg skeier ikke ut og går allikvel ikke ned!!!! Blir så forbanna. Og dette med å evnt finne ut hva som er partystopper er jo umulig. Jeg blir så sint, for i fjor gikk jeg bare nedover etter fødselen og spiste akkurat det samme som jeg gjør nå. Dritt.
Siste halvannen uken har jeg bare vippet frem og tilbake ett par hundre gram. Mister liksom litt motivasjonen. Kunne fått samme resultatet ved å leve som jeg gjorde før :(
Åhe, får ikke sove ligger å tenker på alt og ingentingen! Spesielt på mat...julemat Blir jo innmari sulten av det her jo!!! Hmm, blir å lage noe godt i morgen værtfall
Tenker også på hvordan jeg skal gjøre det til helgen, skal til london med arbeidsgjengen.. Og jeg frykter sprekk! Er liksom julebord å greier.. Så de 3 dagene kan ødelegge mye for meg:s noen tips?? Vet allerede no at det blir vanskelig å holde seg.. Noen som har trua på karboblokkere?
Vekta viste 71,1 idag, så det vil da si at jeg har gått ned 0,3 kg , men har skeia ut to dager, så er vell litt fornøyd alikavell.. :)
Et lite hjertesukk fra meg.
Nå har jeg gått på kuren i fra midten av august og har hatt en liten sprekk der jeg drakk litt vin og datt da ut av ketosen, ellers er jeg hele tiden i ketose, men hvorfor så liten vektndgang? begynner å miste mote ;(
Huff da :klem:
Men jeg skeier ikke ut og går allikvel ikke ned!!!! Blir så forbanna. Og dette med å evnt finne ut hva som er partystopper er jo umulig. Jeg blir så sint, for i fjor gikk jeg bare nedover etter fødselen og spiste akkurat det samme som jeg gjør nå. Dritt.
Siste halvannen uken har jeg bare vippet frem og tilbake ett par hundre gram. Mister liksom litt motivasjonen. Kunne fått samme resultatet ved å leve som jeg gjorde før :(
Ser vi sliter med samme problen :cool: sliter med å holde mote oppe, har vært i ketose siden midten av august og bare ca 2 kilo nedgang ;(
Syntes jeg har vært kjempeflink, men kanskje jeg ikke har trimmet nok?
Whiii - 1,2 kg den siste uken! Veldig glad for å se dette tallet. MEN må ta det med en klype salt. Har ikke veid meg på min vante vekt ettersom jeg er på høstferie nå... og det kan jo gå så som så. Så hopper ikke i taket akkurat her (vet jo at jeg ikke er så fokusert på maten så, spiser temmelig mange karbohydrater, blæææ :( )
Så bra Elanesse, får håpe det stemmer. Vekt er jo vekt. Krysser fingrene!
Fader at det skal gå så trått for oss alle. Nå når vi er så flinke også!!
Forrige gang jeg gikk på ketolyse trente jeg ikke annet enn det dagligdagse med tur til butikken og husarbeid, men raste fortsatt ned i vekt.
Og så sier mange her inne at meieriprodukter er en pertystopper for dem, men hvor søren skal jeg få alt fettet fra hvis jeg kutter ut det?
Jeg skjønner ingenting. Greit hvis dette var første gang, men jeg har gått på dette før og vet det funker. WHY NOT NOW???
Føler meg feit og nå gjør jeg jo noe med det, men vekta bare tipper litt hit og litt dit. Nå skal jeg ikke veie meg før på torsdag, for det liksom veiedagen min, og hvis ikke vekta har gått ned mer enn hundre gram el. så hiver jeg dritten ut av vinduet...
Stress er nok den vanligste partystopperen, så prøv å bygge mere på de positive tankene ved alle fordelene du får med dette kostholdet! Les masse og hold motivasjonen oppe! Det kommer til å løsne når du slapper mer av;)
En ting til... Måler du cm? Hvis ikke, start med det så raskt som mulig, det er der du finner resultatene!
Stå på!
Hvordan går det med dere? Det er så stille her for tiden!
Jeg hadde en utskeielse forige søndag. Kom hjem fra høstferie, og var skrubbsulten! Slengte på pølser med brød til ongene, og klarte å hive i meg 3 stykk! Så til kvelds ble det 3 brødskiver.... Resulterte i null nedgang på meg på mandag, men jeg henta meg inn igjen, og fortsatte som før på mandag;)
For noen dumme ting å bruke utskeielser på da..... Jaja....;)
Er her enda jeg ja :) Men sliter bigtime med å komme meg tilbake til lavkarbo igjen etter 3-4 uker i karboverden igjen. Sliter også med inntaket av vann. Hjeeeelp, jeg vil tilbake. Noen gode råd der ute kanskje? Det er sjokolade, is og potetgull som er problemet :o
Har omtrent levd på dette mens jeg har vært syk, det eneste jeg har klart å spise. Nå er jeg antagelig veldig hekta igjen på dette, spist opp en hel 200 grams sjokolade ikveld. Er liksom ikke magemål. Blir faktisk litt lei meg fordi jeg er så svak for derre hersens snopen :eek: At jeg har gått ned i vekt er jo bare over all forventning når man ser på hva jeg spiser for tiden. Har jo ikke akkurat trent noe når jeg har lungebetennelse heller så dette er forunderlig.
Alle innspill mottas med stor takk :D:D
Ja, jeg kjenner til det... Blir så snopsjuk på kveldene, spesielt når jeg er skikkelig sliten! (som nå.... Nå går det i sukkerfri sjokolade;))
Et tips for å komme tilbake igjen er rett å slett go cold turkey! Begynn i dag, før hodet rekker å tenke seg om! Ha som mål at du drikker minst 3 store glass med vann før kl 12.00 i dag, og ta deg noen kopper med te. Da er du godt i gang med å rense ut all skjololaden;)
Her går det.. mjaa... Sånn halveis kanskje? Sliter og med vann, drikker alt alt for mye brus :( Og igår skeia jeg ut med en litago sjokolade melk og en pita.. Men stoppa der da!
Og idag har jeg hatt en atkinsbar, en pepsimax og nesten 150 gram sukkererter (5 karber pr 100g) og nå skal jeg snart på jobb, så bør kanskje hive i meg noe før jeg stikker på jobb.. Men ligger så godt i senga :P
Noe jeg syns er ekstra flott er at etter at jeg startet med lavkarbo igjen, har jeg ikke måtte tatt en syrenøytraliserende tablett.:) før brukte jeg dette nesten daglig. er det noen andre som har hatt positive erfaringer med dette?
Fikk ikke veid meg idag siden jeg ikke sov hjemme, så må ta det igjen i morgen. Gruer meg litt for har ikke vært helt flink i helga. Ble en pita på fredagen og litt pomfri igår.
Men, sprakk hvertfall ikke helt! Er veldig fornøyd med det :)
Bakte forresten ostekake i helga, ble veldig fornøyd med ny bunn og ny gele i kaka og i lokket :)
http://bloggfiler.no/nadjasin.blogg.no/images/241746-9-1318673202628.jpg
Jeg tok meg en høykarbodag i går med kake og muffins... Var NNM i taekwon-do i helgen, eldste sønn min er med, og jeg var i kakebakingkomiteen... Angrer litt, for det var ikke noe godt engang... Ekstremt søtt, og jeg ble bare kvalm. Men men, jeg valgte det selv, og står for det! Noe av det jeg prøver å lære meg selv er at det går bra å skeie ut av og til, og fortsette som normalt dagen etter. Det trenger ikke å ta flere uker/mnd før jeg snur igjen. Og det føler jeg at jeg klarer nå;) Jeg er flink resten av uka;) Men nå skal jeg skjerpe meg, og ikke noe mer høykarbo på en goood stund;) Nå må jeg fokusere mer på å gå ned i vekt! (jeg har gått opp 1kg....)
Så neste mandag skal jeg være under 80 kg!!!
Er jeg den eneste som ENDA sliter med å komme i gang?? :rolleyes: :p
Nå er det jo en måned siden jeg skulle ta tak i ting... resultat på den måneden er -1,8 kg. Ikke akkurat superfornøyd med det, men jeg kan bare skylde på meg selv altså. Hadde nok gått mer ned dersom jeg hadde vært flink.
En ukes høstferie nå + at jeg veide meg på fremmed vekt forrige uke gir resultatet på vekten i dag (+1,2 kg).
Er så leeeeei. Men nå er motivasjonen min høyere enn den har vært på lenge. Så håper jeg kan få en god steam nå. Har vært mye reising til meg å være hittil i høst. Nå skal roen senkes hjemme, og til og med julen skal vi feire i ro og mak. Har faktisk tro på at jeg kan endre kostholdet mitt til det bedre nå.
I dag gruet jeg meg litt til veiingen, i helga har det vært en del cava drikking :) men fant en med svært lite sukker og i tilleg var den kjempegod, har jo hørt at alkohol stopper vekten, men ikke i mitt tilfelle hadde det tydeligvis ikke noen betydning, har gått ned ove 1 kg på en uke :) men har hatt noen uker med null nedgang og begynte å miste mote, men atter en gang fikk jeg betalt for å holde ut :)
Jeg tok meg en høykarbodag i går med kake og muffins... Var NNM i taekwon-do i helgen, eldste sønn min er med, og jeg var i kakebakingkomiteen... Angrer litt, for det var ikke noe godt engang... Ekstremt søtt, og jeg ble bare kvalm. Men men, jeg valgte det selv, og står for det! Noe av det jeg prøver å lære meg selv er at det går bra å skeie ut av og til, og fortsette som normalt dagen etter. Det trenger ikke å ta flere uker/mnd før jeg snur igjen. Og det føler jeg at jeg klarer nå;) Jeg er flink resten av uka;) Men nå skal jeg skjerpe meg, og ikke noe mer høykarbo på en goood stund;) Nå må jeg fokusere mer på å gå ned i vekt! (jeg har gått opp 1kg....)
Så neste mandag skal jeg være under 80 kg!!!
Min datter var også deltager på stevnet i Bodø ;) jeg hadde selv ikke muligheten til å bli med siden det er så dyrt med fly fra Tromsø til Bodø :(
Fikk ikke veid meg idag siden jeg ikke sov hjemme, så må ta det igjen i morgen. Gruer meg litt for har ikke vært helt flink i helga. Ble en pita på fredagen og litt pomfri igår.
Men, sprakk hvertfall ikke helt! Er veldig fornøyd med det :)
Bakte forresten ostekake i helga, ble veldig fornøyd med ny bunn og ny gele i kaka og i lokket :)
http://bloggfiler.no/nadjasin.blogg.no/images/241746-9-1318673202628.jpg
er den der lavkarbo? hvis ja, får oppskrift..!!!
er den der lavkarbo? hvis ja, får oppskrift..!!!
Selfølgelig er den lavkarbo!! :D
Oppskriften ligger på bloggen min, http://nadjasin.blogg.no/1318673371_prvde_meg_p_ostekake_.html
vinterfrisk
17-10-11, 22:54
Juhu!! Nå er jeg tilbake, sterkere enn noengang (håper jeg ;))
Dette blir min 2. gang på Ketolysekuren, hoppet mer eller mindre over til lavkarbo i midten av Juni. Det har blitt endel utskeielser, men er egentlig fornøyd med at jeg bare har gått opp 1 kg siden da:)
Jeg gikk ned 13,5 kg fra Januar til midten av Juni. Jeg veier nå 69,5 kg men 10 kg av dem SKAL bort! :) Koselig å se at det er noen kjente her fra Januar starterne :D
Tvi, tvi :D
Min datter var også deltager på stevnet i Bodø ;) jeg hadde selv ikke muligheten til å bli med siden det er så dyrt med fly fra Tromsø til Bodø :(
Det var kjempekult show i går med plankeknusing og mursteinknusing;) veldig arti ;) Jeg vurderer selv å begynne, ser så arti ut! Men voksenpartiene har trening to ganger i uken, og det passer ikke inn i kalenderen min for tiden.... Kansje til neste år;)
Atter en veiedag, ned 0,6 kg.
Hadde ventet litt mere en kilo her og en kilo der i nedgang, dette går jo så trekt.
Men skal en bli slank til slutt så er det bare å fortsette. For motivasjonen er heldigvis fortsatt med meg. 60 KG TIL JUL :heia:
Hadde faktisk en liten prøvedag for trange bukser i går.
Har 4 bukser som det ca er 2-3 kg i forskjell på (i str).
Nr. 1 passet super bra. Litt småtrang i knappen, men jeans vier seg jo ganske mye ut.
Planen nå er å komme inn i bukse nr. 2 innen 18. november.
Egentlig ganske god tid til det da, men da er det nå i allefall innenfor rekkevidde.
Skal ha en helg i Oslo med min kjære og et vennepar. Gleder meg <3
Planen min da er å gå bort fra ketolyse, men å holde meg til lavkarbo.
For så å komme tilbake til målepinnene mine på mandagen igjen.
Nå skal jeg ut i stormen for å komme meg på trening, nye spinning sko å greier!!!
Ha en flott dag!!
Fikk ikke veid meg idag heller!!
Årh.. Irriterer meg at mannen hverken har kjøkken, eller vekt i huset!! Passer dårlig for en lavkarber ja..
Nå har jeg kommet lenger i å være flink enn jeg har vært på leeeenge.
I går holdt jeg meg unna alt av brødskiver, samt brødet som var til middagen. Det er bare døden for meg, så kjempefornøyd når jeg klarer å holde meg unna. Håper jeg kommer over "avrusningskneiken". Til kvelds i går ble det eggerøre og skinke, og det er jo såå godt da. Frokostpannekake i dag, og har tatt med meg lavkarbobrød til lunch på jobb. Gruer meg som vanlig til dèt da, med å være annerledes blant de andre... menmen, må bare hoppe i det.
Gått opp 0,9 kg denne uka..
Uff Nupsida, slikt er kjedelig http://i391.photobucket.com/albums/oo360/Sukkerrose/Smilyer/comfort.gif
Har du noen indikasjoner eller tanker om hva som kan være årsaken?
Uff Nupsida, slikt er kjedelig http://i391.photobucket.com/albums/oo360/Sukkerrose/Smilyer/comfort.gif
Har du noen indikasjoner eller tanker om hva som kan være årsaken?
Det kan nok være pitaen, og kebaben som kan ha skyld i oppgangen for å si det slik :P Men, er kjedelig at jeg ikke klarer å holde meg til å spise skikkelig mat i helgene! Men, hjelper jo ikke at mannfolket ikke eier kjøkken, annet enn en mikro..
Ja jeg forstår... vet godt hvordan praktiske ting o.l kan ødelegge. Håper du finner en løsning på litt matlaging fremover :klem:
Ja jeg forstår... vet godt hvordan praktiske ting o.l kan ødelegge. Håper du finner en løsning på litt matlaging fremover :klem:
Takk :) :klem:
Heisann!
Da starta jeg opp igjen også. Gikk på lavkarbo tidligere i år, men uten noen særlig resultater. De månedene jeg var flinkest gikk jeg bare opp og ned den samme kiloen, ikke så veldig motiverende akkurat. Har hele tiden hatt en liten mistanke om at melkeprodukter kan ha vært en partystopper for min del, det var bare så vanskelig å kutte ut, fløte og rømme er jo så godt.
Men NÅ er det på tide. Begynte i går og er veldig motivert for dette. Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen.
Hvordan går det med dere som er på denne tråden da?
Jeg har vært på vekta idag, og resultatet viser 600 gram ned. Fatter det ikke helt, spiser altfor mye karbo ennå og sliter med å få i meg nok vann. Men jeg er nå kommet til det stadiet hvor jeg bruker å stagnere på vekta (når jeg er i ketose ihvertfall ) så nå blir det spennende framover hva som skjer! Skal og må også begynne å trene igjen nå, og det bruker også å stoppe vektnedgangen min. Så jeg trenger noen som kan blåse litt svevestøv over meg nå slik at jeg kanskje kan klare å komme under den vekta jeg har brukt å stoppe opp på og slik at treninga ikke skal stoppe det hele :D
Jippi!
På ei uke uten meieriprodukter har jeg gått ned 2,5 kg!!! Det er mer enn jeg gikk ned tilsammen på 3 måneder med ketolyse!!! Og nå teller jeg ikke karber en gang. Skulle jo ikke tro det var mulig at melk kunne ha så mye å si!
var i 40 årsdag i går og var kjempeflink til å ikke spise karbo mat, var egentlig ikke så vanskelig ;) men så oppdaget jeg i dag at jeg var ute av ketose,etter nermere undersøkelse fant jeg ut at Cavaen jeg drakk går hadde littvel mye sukker, og jeg som hadde drukket i god tro... det er jo ikke verdens undergang, var jo en morsom fest, så nå er det bare å fortsette med lavkarbo maten min ;)
Jippi!
På ei uke uten meieriprodukter har jeg gått ned 2,5 kg!!! Det er mer enn jeg gikk ned tilsammen på 3 måneder med ketolyse!!! Og nå teller jeg ikke karber en gang. Skulle jo ikke tro det var mulig at melk kunne ha så mye å si!
Kor flink du e, men jeg er avhengi av melk i kaffen min så det blir vanskelig å holde seg unna
Jippi!
Wow! For en pangstart! Kjempebra! ;)
Så bra, dere er så flinke allesammen!
Ble litt utskeielser til helga, en pølse og en bolle på jobb før jeg sprang på fylla og drakk litt mye hvitvin (ikke lavkarboversjonen akkurat) så åt jeg ett pizzastykke og en kebab på lørdagen ute på byen, og igår hadde jeg litt pomfri, men hadde ikke spist noe den dagen så unnet meg det :P
Men, mandag = ny uke, nye muligheter så! :)
Ned 1,4 kg!! :heia:
Hurra - kjempeglad for dagens tall! Føler jeg har vært superflink denne uken, så godt å se resultater på det også. Det hjelper meg nok å holde meg på matten, og fortsette slik. Nå er det akkurat 24 kg igjen til målet mitt... Kan jeg klare 4 før nyttår???
Men det var litt nedtur å ta en tur til fjorårets vekttråd og se at jeg veide 10 kg mindre da enn jeg gjør nå http://lettereliv.diskusjonsforum.no/images/smiles/icon_confused.gif åååååh!
Så bra da! Deilig å få "lønn for strevet";)
Har målt og veid i dag, og her har det ikke skjedd mye med tallene på de siste 4 ukene....det er 6 uker siden jeg startet... Driver å eksperimenterer med forskjellige bakverk, som brød og knekkebrød, så det kan hende at det er der det ligger... Har ikke regnet på de, så det er mulig at jeg ikke er innenfor ketosegrensa, men jeg ligger nok godt under 50 gr pr dag uansett. Og normalt sett skal man jo fortsatt gå ned i vekt. Jeg gikk opp 1kg forige uke, og ligger på det samme denne uka.. Det kan være mange ting som gjør at jeg ikke går ned, feks:jeg drikker for lite vann, for mye fløte og rømme, og for mye vin i helgene... Skal prøve å tenke igjennom det denne uka, hvis vekta ikke rører seg til neste uke, må jeg nok gjøre noen endringer.
Åhhh, det går så trekt !!!
Tidligere når jeg har gått på ketolyse har jeg gått ned ca 1 kg i gjennomsnitt, men nå er det 300 gr her og 400 der.
Føler jeg følger kuren ganske bra også, drikker vann, spiser grønnsaker og annen riktig mat og er i ketose hver dag.
Hvorfor????:confused:???????
Gaaaaaaad. Syk, IGJEN! Tror noen har noe imot meg, og pusser sykdom på meg hele tiden! Er så trøtt idag.. Sovna på skolen, og har sovet noen timer nå.. :(
Åhhh, det går så trekt !!!
Tidligere når jeg har gått på ketolyse har jeg gått ned ca 1 kg i gjennomsnitt, men nå er det 300 gr her og 400 der.
Føler jeg følger kuren ganske bra også, drikker vann, spiser grønnsaker og annen riktig mat og er i ketose hver dag.
Hvorfor????:confused:???????
Har lest at det kan gå tregere når man starter opp igjen, sånn som hos oss, men har ikke fått helt med meg hvorfor.... Men jeg er nå enda i god tro i at det kommer til å løsne etterhvert;) Vi har vel god tid, har vi ikke? ;)
Gaaaaaaad. Syk, IGJEN! Tror noen har noe imot meg, og pusser sykdom på meg hele tiden! Er så trøtt idag.. Sovna på skolen, og har sovet noen timer nå.. :(
Huffda! Det var da veldig! Du får bare holde ut å bli frisk igjen!
God bedring;)
I går tok jeg et bad i badekaret (det gjør jeg bare et par ganger i året ca) og det var såååå avslappende. Veldig godt da jeg har store muskelsmerter for tiden. Etterpå krøp jeg under pleddet i sofaen og så på TV... oooog spiste usunn mat :o Det ble tre Fedonskiver (jeg har grense på MAX èn pr.dag, helst ingen) og Oboy :o :o
Er det flere som plutselig havner i slike her feller?? Kjenner at jeg på ingen måte er sterk for tiden. Alle måltider er enda 'en kamp'. Jeg har utrolig lite tid på kjøkkenet, og den tiden jeg bruker der og tvinger meg til den mistrives jeg ganske med *gaah*
JEg sliter og litt med tid på kjøkkenet! Er det som er min felle fortiden.. Jeg bor hos mannfolket denne uka, og han eier ikke kjøkken. Har bare en mikro, kjøleskap og fryser. Så da blir det mye mat på jobb (jobber på narvesen), men prøver å holde meg til hamburgergrill uten brød. Blir og mye kebab, aktinsbar and so on.. Har ikke veid meg på noen uker, men så har jeg hatt mensen og så er veldig lite motivert til å se tallet. Vedder på jeg har lagt på meg masse! :(
Huffda! Det var da veldig! Du får bare holde ut å bli frisk igjen!
God bedring;)
Takk! Var innom apoteket og kjøpte en såkalt vidunder medisin mot forkjølelse. Sov gjennom hele natta idag, så tror det funker :D
Nupsida - flott blogg du har forresten! Jeg har tittet litt på den nå, og liker kjempegodt at du er flink å ta bilder :D Det hjelper veldig når man leser om mat og sånt. Og 'Min slankehistorie' var kjempeflott altså!! Du har jo vært bare såå flink!
Nupsida - flott blogg du har forresten! Jeg har tittet litt på den nå, og liker kjempegodt at du er flink å ta bilder :D Det hjelper veldig når man leser om mat og sånt. Og 'Min slankehistorie' var kjempeflott altså!! Du har jo vært bare såå flink!
Tusen tusen takk, såå koselig å høre! :D
Nå har jeg vasket to maskiner med klær, hatt kjøre time, og nå skal jeg lage meg middag! Skal prøve på noe nytt så blir spennende og se :) OG etter på blir det ennda mer vasking og rydding hos mannfolket.. Flink husmor jeg :)
Var oppe å snikveide meg, for jeg kjente noe var annerledes når jeg våkna, og vekta viste 79,5 kg! Tjohooo! -1,5 kg siden mandag! Endelig har det løsnet litt! Nå må jeg bare ikke rote det til i helga.... Ei venninne er i byen i helga, så det blir vin denne helga også...
Var oppe å snikveide meg, for jeg kjente noe var annerledes når jeg våkna, og vekta viste 79,5 kg! Tjohooo! -1,5 kg siden mandag! Endelig har det løsnet litt! Nå må jeg bare ikke rote det til i helga.... Ei venninne er i byen i helga, så det blir vin denne helga også...
Så bra! Gratulerer så mye! :D
Festina lente
30-10-11, 12:03
Dette må være tråden for meg! Ser at vi har mange av de samme utfordringene så kanskje vi kan hjelpes ad med motivasjonen?
Min slankehistorie: har gått på Grete Roede tidligere, og som mange andre bare blitt større og større.... Pi te meg gjennom kurs med konstant sulting og frysing, og ramlet rett utpå igjen etterpå - med dertil påfølgende vektoppgang:(
I april 2010 oppdaget jeg ketolysekuren og trodde jeg var kommet til slankehimmelen:D Masse deilig mat, ingen sulting og frysing, ingen blodsmak-i-munnen-trening og best av alt: viiiin:D
De første månedene gikk jeg ned 14 kg og var overlykkelig. Så tok jeg, i likhet med mange andre, en planlagt pause. Og jeg tror det var omtrent der det skar seg.... Siden januar har jeg ikke klart å hente meg inn igjen, men går mer eller mindre og småsprekker hele tiden. Ikke så mye, men nok til at vekttapet har stagnert fullstendig og at motivasjonen forsvinner.
Hvorfor er det slik?? Har inntrykk at mange har problemer med å komme i gang igjen etter en pause, og at det da er mye vanskeligere enn første gang??
Huff, dette ble mye syting, men godt å få det ut her hvor mange forstår hvordan jeg har det.... Er kjempeglad for at jeg har klart å snu trenden noe og at jeg fortsatt er minus ti kg fra opprinnelig start. Nå er det bare de siste 30 kiloene igjen, og de skal jeg bli kvitt om det så tar ti år!
Gleder meg til å følge dere andre på denne tråden - lykke til alle sammen:D
Så flott at du vil være sammen med oss! Velkommen skal du være;)
Ja, vi har stort sett samme historien hele gjengen her, og det er veldig fint å dele med hverandre for å forstå oss selv litt bedre;)
Vi har en egen måle/veie-tråd også der vi har et race fram til jul ( i første omgang ). Legg inn tallene dine å bli med!
;)
Endelig fikk jeg tid til å komme meg på vekta, men på 14 dager har den ikke rørt seg, den sto bom stille, menda så flink jeg har vært, men nå har jeg vel sett på tallene i vekt tråden at jeg har slike platå noen uker der jeg ikke vekt nålen beveger seg og motivasjonen settes på en liten prøve :rolleyes: men jeg opplever gang på gang at det lønner seg å fortsette for plutselig har jeg gått ned et kilo, men det gåt tregt, men det er vel slik det er med di siste 7 kg. så jeg skal bare holde ut, ha en fin fin uke alle sammen ;)
AAaarg så kjedelig med jojo-vekt da!! (1,3 kg opp) Blir gal. Men igjen - vekten bare gjenspeiler seg veldig bra på hvor flink jeg har vært. Jeg vet det http://lettereliv.diskusjonsforum.no/images/smiles/icon_sad.gif I tillegg ble det litt mye salt i går og mensen som har kommet, så jeg hååper ikke det er så ille som det ser ut til i dag. Men er lei av å ikke klare å være flink ja! http://lettereliv.diskusjonsforum.no/images/smiles/icon_evil.gif http://lettereliv.diskusjonsforum.no/images/smiles/icon_sad.gif At hver helg vi ikke har noen planer så blir vi sittende hjemme å trøkke i oss potetgull og sjokolade, pizza osv. Klarer ikke å komme over dette onde. Og jeg vet at årsaken mye er til at jeg ikke orker å stå på kjøkkenet. Det er ikke bare fordi jeg ikke er særlig glad i å lage mat, men jeg er i en virkelig ille periode nå. Slapp, energiløs og orker ingenting. Både hjemme, på jobb, aktiviteter. Til og med ting jeg har LYST til å gjøre blir nedprioritert og jeg orker ikke. Jeg har f.eks prøvd i 1 1/2 uke nå å få blandet meg en røre med frokostpannekaker http://lettereliv.diskusjonsforum.no/images/smiles/icon_rolleyes.gif
Er nå jeg er glad for at typen ikke har vekt, igår ble det utskeielser igjen.. Men, begynner på nytt idag, med rista mandler og 3/4 atksinbar til frokost. Hurtigløsninger man må ty til uten kjøkken, men metter godt da!
OPP 1.3 kg forrige uke. Dritkjedelig!! Kroppen min vil liksom ikke slippe mer vekt den når jeg ligger rundt 74 kg. Men jeg spiser ikke ketogent da så kanskje jeg bare må prøve en runde i ketose igjen. Synes imidlertid at det er vanskelig å være i ketose over lengre tid.
Jaja, får se hva jeg klarer framover. Vet det blir kurs og hotellovernatting i neste uke så spørs om jeg venter til da. Samtidig vet jeg at fristelsene står i kø fram til over jul så jeg vet sannelig ikke helt hva jeg skal gjøre :o Svake menneske sier jeg bare :confused:
Hei! :)
Håper jeg kan være med her! Etter noen månders opphold, er jeg klar for en ny giv! Dere er så flinke alle sammen, og denne gangen er jeg fast bestemt på å stå løpet ut :)
vinterfrisk
01-11-11, 13:03
Jippi! Gått ned 2,5kg siden 17.10.11 :D
Totalt ned siden Januar-11: 15kg :)
Vekt nå: 67kg
Vekt når jeg er i mål: 58-60kg
Jula nærmer seg, tenk det er 1.november allerede! I dag har jeg funnet fram juleboken min der jeg skriver opp alle listene;) vaskelista er klar! Jeg vasker rundt hele huset i november, så pynter jeg hele huset til første søndag i advendt. Da har vi hele desember til "juleaktiviteter" som baking, lucia og andre familiesamlinger;)
Skal prøve å bake litt lavkarbovarianter også tenker jeg, men først: under 4 uker på å vaske ned hele huset, så her er det bare å brette opp armene! ;) Gleder meg!
Hei! :)
Håper jeg kan være med her! Etter noen månders opphold, er jeg klar for en ny giv! Dere er så flinke alle sammen, og denne gangen er jeg fast bestemt på å stå løpet ut :)
Hei Mov!
Husker deg fra januar-tråden! Så flott at du er her igjen;)
Håper jeg også kan hive meg på her:) begynte å prøve meg frem på lavkarbo i mai...gikk ned 6 kilo...sommeren kom og jeg levde som normalt...masse grillmat og kalde øl :( men nå er jeg igang igjen og for 14 dager siden var vekta mi den samme som da jeg startet i mai, 76 kilo fordelt på 157 cm....har nå gått 14 dager på ferdige matretter fra spisdegslank.no og hadde søndag gått ned 4 kilo....er spent på veieinga på trening torsag da jeg har ligget syk i over en uke uten å bruke kroppen noe og puttet i meg masse penicilin...men...det går fremover :D vil gjerne ned i 60 kilo, var det jeg veide som høygravid alle tre gangene jeg gikk gravid men det er leeeeeenge siden :p
Oh yeah, her kan jeg også henge meg på. Jeg gikk på lavkarbo fra mars til Juli en gang og der, booom, sprakk jeg.
Nå er jeg på'an igjen og denne gangen skal jeg klare det, no doubt! Jeg skal IKKE gjøre samme feil igjen. Det var vanskelig å skaffe lavkarbo mat da jeg var på en helge-tur, så jeg skeiet ut den helgen og tenkte det var OK med den bitte lille utskeielsen på to dager, jeg hadde jo tross alt vært så flink i mange mnd.
Meeen etter det var det plutselig veldig lett å godta en utskeielse. Så jeg hadde hele tiden dager hvor jeg sprakk og spiste høykarbo, tror jeg laget unnskyldninger i hodet mitt at det var OK.
Det som skjedde når jeg overtrådde min daglige karbo qouta, så pleide jeg å tenke som så at "Jeg har jo allerede skeiet ut, kan liksågodt kose meg med masse karbomat i dag, men i MORGEN skal jeg begynne på'an igjen".
Så nå skal jeg ikke tilate meg å ha "helge-utskeielser" eller "ferie-utskeielser". Jeg er veldig bevisst på det at om jeg skeier LITT ut betyr det ikke at jeg trenger å hive inpå med pasta og brød.
Vi klarer dette! :D
Fikk veid meg idag, endelig siden 19. oktober. Vekta var faktisk ikke så avskrekkende faktisk har tilogmed gått ned litt :D Er morro med slike overraskelser innimellom :)
Så bra! Jeg har vært å lest på bloggen din Nupsida, så utrolig flink du har vært! Jeg tenker jeg skal prøve noen av "godis-oppskriftene" når vi starter med julebakingen;)
Dere "nye", velkommen skal dere være! Kast dere på racet vi har gående på måle/veie-tråden vår!
(likte foresten den "dogs like bone, men like meat"! Hahaha;););))
Så bra! Jeg har vært å lest på bloggen din Nupsida, så utrolig flink du har vært! Jeg tenker jeg skal prøve noen av "godis-oppskriftene" når vi starter med julebakingen;)
Dere "nye", velkommen skal dere være! Kast dere på racet vi har gående på måle/veie-tråden vår!
(likte foresten den "dogs like bone, men like meat"! Hahaha;););))
Tusen takk, så koselig! :)
Endelig har veiedagen kommet...skal veies på trening i kveld og både gleder og gruer meg. Har vært sengeliggende i over en uke og gått på en hestekur med penicilin...ikke ferdig med den enda. Problemet mitt da jeg ble sengeliggende er at jeg ikke får i meg nok mat...har ligget på 500-800 kcal og bitte lite fett...håper ikke det gjør at alt har stokket seg i kroppen. Men nå er jeg i gang med mat igjen og skal endelig på trening igjen :-) gleder meg :-)
400 gram ned på meg. Det er jo litt da. Men jeg er enda mer fornøyd med at jeg syns uken har gått temmelig bra! Jeg har skjerpet meg på kostholdet, og det håper og tror jeg vil ha innvirkning på lengre sikt også :)
Så flott at jeg får bli med :D Jeg husker deg også IKJ :))
Det jeg mistet litt motet av forrige gang var at jeg fulgte alt til punkt og prikke, jobba virkelig hardt, men gikk allikevel ned "bare" syv kilo på 6 månder. Derfor ble jeg ganske motløs, så da sommeren kom bestemte jeg meg for en pause. Men nå er jeg forberedt på at det kommer til å gå sakte, men jeg vet også at magen min blir myyye bedre. På grunn av sykdommen jeg har er jeg mye sengeliggende, derfor blir det vanskelig med aktivitet.. Men tolmodigheten er satt inn, hehe :-)
Ja så var det atter en veiedag, og jeg har gått ned 600 g, ikke så værst, er glad hver gang den viser nedgang for det har vært flere uker den har stått stille,men det jeg har lært er at det lønner seg å holde ut ;))) ha en nydelig uke alle sammen ;)
Så flott at jeg får bli med :D Jeg husker deg også IKJ :))
Det jeg mistet litt motet av forrige gang var at jeg fulgte alt til punkt og prikke, jobba virkelig hardt, men gikk allikevel ned "bare" syv kilo på 6 månder. Derfor ble jeg ganske motløs, så da sommeren kom bestemte jeg meg for en pause. Men nå er jeg forberedt på at det kommer til å gå sakte, men jeg vet også at magen min blir myyye bedre. På grunn av sykdommen jeg har er jeg mye sengeliggende, derfor blir det vanskelig med aktivitet.. Men tolmodigheten er satt inn, hehe :-)
Ja, vi var kansje litt for håpefulle da vi satte i gang sist. Vi hadde jo hørt om alle de som gikk ned 20 kg på 3 mnd osv... Men vi lærte hvertfall at vi faktisk liker oss selv bedre når vi spiser lavkarbo;) Det er vel en av de største grunnene til at vi er tilbake;) Og ikke minst med så mye mer tolmodighet enn før! ;)
ÅÅÅÅÅ, e så glad i dag!!!
Endelig løsnet vekten, 1,6 kg ned, jej:D
I går var jeg så frustrert over at vekten ikke rikket seg at jeg hadde mest lyst til å gi opp hele ketolyse kuren. Men det lønner seg å holde ut som det er nevnt i andre innlegg her.
Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk det har hjulpet litt å ikke spise så mye pistasj nøtter, fikk plutselig med meg at det var en hel del kalorier i de. Å en kan jo ikke spise helt ukontrolert av det heller, selv om jeg var i ketose hele tiden.
Ha en super gad folkens:cool:
Noen av dere som har noen premier dere skal få ved endt mål? En liten gulrot til å lokke dere videre? :)
Selv har jeg bestemt meg for at jeg skal få meg en tatovering når jeg er 100% fornøyd med kroppen min. Denne tatoveringen skal minnne meg om hva jeg har klart, hva jeg var, hva jeg er nå og at jeg ALDRI skal tilbake til tjukke meg med dårlig selvfølelse og dårlig selvtillit.
Så utrolig flott med mange som har nedgang nå! :heia:
Noen av dere som har noen premier dere skal få ved endt mål? En liten gulrot til å lokke dere videre? :)
Selv har jeg bestemt meg for at jeg skal få meg en tatovering når jeg er 100% fornøyd med kroppen min. Denne tatoveringen skal minnne meg om hva jeg har klart, hva jeg var, hva jeg er nå og at jeg ALDRI skal tilbake til tjukke meg med dårlig selvfølelse og dårlig selvtillit.
Jeg skal gifte meg med mannen i mitt liv;) Vi møttes for 6 år siden, da jeg var på mitt tynneste. Det er over 4 år siden han gikk på kne, men jeg har ikke vært tynn nok til det enda. Den dagen skal jeg være så vakker som aldri før, og jeg har ikke lyst til å være en feit brud, så vi har utsatt det år etter år... Men til sommeren skal vi endelig gifte oss! ( hvis vi får tid til å planlegge det da, hehe... Hvis ikke, blir det året etter;))
ÅÅÅÅÅ, e så glad i dag!!!
Endelig løsnet vekten, 1,6 kg ned, jej:D
I går var jeg så frustrert over at vekten ikke rikket seg at jeg hadde mest lyst til å gi opp hele ketolyse kuren. Men det lønner seg å holde ut som det er nevnt i andre innlegg her.
Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk det har hjulpet litt å ikke spise så mye pistasj nøtter, fikk plutselig med meg at det var en hel del kalorier i de. Å en kan jo ikke spise helt ukontrolert av det heller, selv om jeg var i ketose hele tiden.
Ha en super gad folkens:cool:
Kor flink du har vært ;) jeg har erfart at hvis jeg holder ut disse ukene når vekten ikke vil røre på seg vil belønningen komme ;) men det er i disse periodene jeg før har mistet mote og har skeiet ut.
I går møtte jeg på ei gammel venninne og ho syntes jeg var blitt så tynn, Det er så morsomt når andre ser at jeg har kommet meg ned litt ;)og i går prøvde jeg klær som jeg ikke har brukt på mange år fordi dem var blitt for små, og sannelig kunne jeg begynne å bruke noe av dem jippi ;)
I går møtte jeg på ei gammel venninne og ho syntes jeg var blitt så tynn, Det er så morsomt når andre ser at jeg har kommet meg ned litt ;)og i går prøvde jeg klær som jeg ikke har brukt på mange år fordi dem var blitt for små, og sannelig kunne jeg begynne å bruke noe av dem jippi ;)
Ååå, så herlig!!! ;););)
Vil bare si skål til alle sammen! Det er helg! Hærlig;)
Opp 1 kg da gitt ved denne veiingen. Kjedelig med opp og ned, opp og ned. Men sånn går no dagan da ;) Blir litt deppa innimellom så idag har jeg selvfølgelig skeiet ut så det holder.
Tror jeg snart ikke har så mye annet valg enn å kvele karboinntaket, men ser det kan bli vanskelig med julebord og førjulstid rett rundt hjørnet. Hva ville dere gjort? Inn i ketose et par uker før den brytes under julebordet for så å være i ketose 3-4 uker før den brytes på nytt i forbindelse med jula?? Eller burde jeg ikke gjøre det da jeg forvirrer kroppen for mye når man holder på slik?
I dag har jeg virkelig skeiet ut, skikkelig høy karbo dag, og det for første gang siden oppstart i august, og jeg føler meg skikkelig oppblåst og føler jeg plutselig veier 3 kilo mer en i går, dette var en planlagt sprekk men føler meg så oppblåst:( håper ikke dette har ødelagt for mye for meg
Huuurra!! http://i391.photobucket.com/albums/oo360/Sukkerrose/Smilyer/danse.gif To minusuker på rad, endelig!! Veldig glad for denne nedgangen på 0,9 kg nå!! Nå er det jo riktig nok det samme tallet som for tre uker siden, men det er så godt å se at jeg kan klare å komme ned igjen når jeg først går opp. Og det ER jo over tre kilo mindre enn midt i september. Å nå målet som egentlig var å se et nytt titall til nyttår blir nok hardt (4 kg igjen) Men jeg skal jammen prøve å komme så nært som mulig *jupp*
Jeg har såvidt kommet i gang med treningen igjen da http://forum.snartgravid.com/images/smilies/toff.gif Det er faktisk TO år siden sist. Men sånn blir det jo med graviditet, så baby å ta vare på, mangel på søvn, tilbake i jobb osv. Men nå var tidspunktet at jeg føler jeg kanskje kan klare det.
Matmessig spiser jeg nok myye karbo i forhold til dere, men jeg prøver å finne min egen vei. Det som passer min kropp best, den gyldne middelvei. Noe som gjør at jeg kan trives i hverdagen, men samtidig gå sakte men sikkert ned i vekt.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.