View Full Version : Går forumet innmari tregt nå..?


mofe
26-04-05, 23:46
.. eller er det bare meg? :)

Mila
26-04-05, 23:48
Ikke bare deg nei!:_oppgitt: :nedfor: :nei: Fyker snart på tastaturet av sinne her...

mofe
26-04-05, 23:52
Hhhhhååååååååååååååå Peeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?????

:cool:

Silvandar
27-04-05, 02:53
Ikke bare deg nei!:_oppgitt: :nedfor: :nei: Fyker snart på tastaturet av sinne her...

Jahaaa?

Post i denne tråden neste gang dere eventuelt merker noe, jeg tror ikke noen(hp eller jeg) var slemme med servern på det tidspunktet der.. *klø meg i hodet*.

mofe
27-04-05, 07:02
Jeg merker iallfall at det går mye raskere nå :ja:

mofe
27-04-05, 07:43
Og nå går det fryktelig fryktelig tregt igjen...

Men, jeg oppdaget.. Jeg skulle åpne en journal, og det tok evigheter. Så jeg åpnet en ny side ved siden av - forsiden på forumet, og det gikk raskt.

Mens jeg skriver dette, står journalen fremdeles og venter...

Underfundig.

Albertine
27-04-05, 08:24
Jeg merker ikkeno'

Silvandar
27-04-05, 13:37
Og nå går det fryktelig fryktelig tregt igjen...

Men, jeg oppdaget.. Jeg skulle åpne en journal, og det tok evigheter. Så jeg åpnet en ny side ved siden av - forsiden på forumet, og det gikk raskt.

Mens jeg skriver dette, står journalen fremdeles og venter...

Underfundig.

.. Databasen som kanskje sliter litt med disse enormt lange journaltrådene med hundrevis og tusenvis av innlegg.. Ville være naturlig.. HmHm

HP
27-04-05, 13:46
Og nå går det fryktelig fryktelig tregt igjen...

Men, jeg oppdaget.. Jeg skulle åpne en journal, og det tok evigheter. Så jeg åpnet en ny side ved siden av - forsiden på forumet, og det gikk raskt.

Mens jeg skriver dette, står journalen fremdeles og venter...

Underfundig.
Forsiden er kjapp. Den har få databasespørringer, og så å si bare elementer som er lagret på vår server. Trådene har gjerne tickere i signaturer, og bilder som ikke er lagret hos oss. Siden er ikke ferdig lastet før disse er på plass.

Jeg merker av og til på min maskin at den venter endel på google-reklamen. Men det blir sjeldent plagsomt.

Om du ønsker å surfe kjappere så har du mulighet til å skru av visning av signaturer, bilder, og avatarer i kontrollpanelet ditt.

Men som Silvandar sier, om der er tidspunkt der sidene henger for mange, skriv et innlegg her :)

mofe
29-04-05, 08:53
=%€/&%)(/?=)(+0(&%)(/=?)87)/&%)/&%€)/€%)/&%)/&% 9)/&5976+987+B?987b+987B!!

.. eller er det bare meg?

Albertine
29-04-05, 09:22
Det er visst bare deg, vennen. Her går det så det suser!

Aline
29-04-05, 09:24
her også. kanskje du burde sjekke dataen mot spyware eller noe...? det kan sinke ting rimelig bra :)

mofe
29-04-05, 09:26
her også. kanskje du burde sjekke dataen mot spyware eller noe...? det kan sinke ting rimelig bra :)

her er det nok ikke noe spyware, siden akkurat denne maskina går på linux, og kjæresten er et datageni, og ikke lar sånne ting komme på maskina hans :p

Aline
29-04-05, 09:28
da skulle det være greit :)
hm... vet ikke hva det er...

eller det er kanskje akkurat det? at den nettleseren som blir brukt må sjekke alt for virus og ting...? og at det derfor tar lengre tid...???

*beveger meg inn på områder jeg ikke har så innmari peil på...*

mofe
03-08-05, 21:45
Går det siiiiiiruptregt for dere også? Jeg har brukt 5 minutter bare for å komme til denne tråden.. :eek:

Nille
03-08-05, 21:50
Nope, her raser det for en gangs skyld avgårde !!:D

Summer
03-08-05, 21:54
her går det unna.:)

Heksehilda
03-08-05, 22:11
Her er det som siiiiirrrrrruuuuuuppppp! Kjedelig!

205gti16v
03-08-05, 22:12
Sirup her ja

Summer
03-08-05, 22:15
Det har ikke med serveren å gjøre. :)

Kansje dere kan forsøke å velge å ikke se signaturer og se om det går fortere?

HP
03-08-05, 22:18
Ser at heksehilda og 205gti har samme nettleverandør, så det forklarer at det går tregt hos dere. Treghet på linja deres.

mofe: ser ikke ut som at du har "kontroll" på din linjes trafikk heller? :snill:

mofe
03-08-05, 22:20
mofe: ser ikke ut som at du har "kontroll" på din linjes trafikk heller? :snill:

hm? Alle andre nettsider kommer raskt opp.

mofe
03-08-05, 22:21
Ser ut til at det går bedre nå.

HP
03-08-05, 22:23
hm? Alle andre nettsider kommer raskt opp.
Lavkarbo.no kommer raskt opp her - NextGenTel ;)

Silvandar
03-08-05, 22:35
Lavkarbo.no kommer raskt opp her - NextGenTel ;)

Jeg sliter med å finne informasjon, men det kan se ut som TeliaSonera sliter litt i Sverige, noe som potensielt kan ramme noen. Det ville isåfall trolig ramme Mofe pga. hennes "leverandør", og muligens ramme dere andre som sliter, også. :)

Bør fikses ikveld, ihvertfall - noen med teknisk innsikt som er rammet kan jo prøve en traceroute. :)

mofe
03-08-05, 22:43
Jeg sliter med å finne informasjon, men det kan se ut som TeliaSonera sliter litt i Sverige, noe som potensielt kan ramme noen. Det ville isåfall trolig ramme Mofe pga. hennes "leverandør", og muligens ramme dere andre som sliter, også. :)

Bør fikses ikveld, ihvertfall - noen med teknisk innsikt som er rammet kan jo prøve en traceroute. :)

Men hvorfor gjaldt det bare lavkarbo.no da, og ikke andre nettsider? :)

emin
03-08-05, 22:44
Alt har kommet kjapt opp hos meg i alle fall.

Silvandar
03-08-05, 22:45
Men hvorfor gjaldt det bare lavkarbo.no da, og ikke andre nettsider? :)

Slik sooom? Vi befinner oss i USA, de største amerikanske nettstedene har noder i Europa, hvilke andre nettsteder i USA besøker du? ;)

mofe
03-08-05, 22:55
Slik sooom? Vi befinner oss i USA, de største amerikanske nettstedene har noder i Europa, hvilke andre nettsteder i USA besøker du? ;)

Ååååhja, hehe.. det tenkte jeg ikke på.. :rodme: Er ikke så avansert jeg :p

mofe
13-11-05, 00:07
Jahaaa?

Post i denne tråden neste gang dere eventuelt merker noe, jeg tror ikke noen(hp eller jeg) var slemme med servern på det tidspunktet der.. *klø meg i hodet*.


Noe som skjer nå?

Det skjedde for noen innlegg siden, jeg svarte på en tråd guro startet.. Og posten fire-fem ganger, fordi det aldri skjedde noe, og jeg trykket og trykket på send..

Også kom jeg til en hvit side, med skrift på at det var noe databaseerror..

Siden det har forumet gått dø-tregt for min del - men er kanskje bare meg?

Iik?

Silvandar
13-11-05, 00:13
Noe som skjer nå?

Det skjedde for noen innlegg siden, jeg svarte på en tråd guro startet.. Og posten fire-fem ganger, fordi det aldri skjedde noe, og jeg trykket og trykket på send..

Også kom jeg til en hvit side, med skrift på at det var noe databaseerror..

Siden det har forumet gått dø-tregt for min del - men er kanskje bare meg?

Iik?

Jeg tabbet meg ut i stad som forklarer det som skjedde tidligere ikveld, men det bør ikke ha noen innvirkning på ting nå lengre, servern ser bra ut og alt går kjapt for meg..

mofe
13-11-05, 00:14
Jeg tabbet meg ut i stad som forklarer det som skjedde tidligere ikveld, men det bør ikke ha noen innvirkning på ting nå lengre, servern ser bra ut og alt går kjapt for meg..

Supert :)