View Full Version : Du vet du er på lavkarbo når ...

Sider : 1 [2] 3

smgj
07-11-11, 08:36
... når du som "sengekantsulten" spiser et par skiver kaldt bacon dyppet i bernaise uten å blunke... :p

(Det skjer altså IKKE hver dag.)

KarMa40
07-11-11, 09:28
... når du som "sengekantsulten" spiser et par skiver kaldt bacon dyppet i bernaise uten å blunke... :p

(Det skjer altså IKKE hver dag.)

Min versjon er å skrape tallerkenen baconet har ligget på og spise fettet, kan ikke kaste bort godt fett heller.

smgj
07-11-11, 10:20
Min versjon er å skrape tallerkenen baconet har ligget på og spise fettet, kan ikke kaste bort godt fett heller.
Det "tiner" vi i mikroen og heller i en kopp til neste gang vi trenger stekefett. :) Husets Herre ble ikke venner med cocosa pure så baconfett, andefett og smør er kompromisset.

vaskeklut
07-11-11, 10:35
...når du spiser den feiteste ribba du har sett, til frokost og tar deg i å lure på om du ikke burde hatt på litt mer fett :D

Catwoman
07-11-11, 13:02
Når ordet ribbe ikke lenger er synonymt med julaften :D

Supah
08-11-11, 18:29
Du vet du er på lavkarbo(.no) når du får forumabstinenser fordi forumet er nede i et par timer....:rolleyes: :lol:

Kanutten
08-11-11, 18:31
Du vet du er på lavkarbo(.no) når du får forumabstinenser fordi forumet er nede i et par timer....:rolleyes: :lol:
:rodme:

Nerthus
08-11-11, 18:48

:o det føltes litt fælt...

Gerd
08-11-11, 18:49

:ja:

:_plystre:

Litt????? :eek: :o

Supah
08-11-11, 19:05

Haha, vi tar det kult :cool:

Litt????? :eek: :o

Ja, det var overraskende ubehagelig faktisk. Haha. Glad for at ingen så hvor mange ganger jeg prøvde å komme meg inn her..

lifejack
08-11-11, 19:11
Glad for at ingen så hvor mange ganger jeg prøvde å komme meg inn her..

Haha, samme her:rodme:

Kanutten
08-11-11, 19:12

Ja, det var overraskende ubehagelig faktisk. Haha. Glad for at ingen så hvor mange ganger jeg prøvde å komme meg inn her..

:lol: Samme her!

Carisma
08-11-11, 19:57
Ja, erru gæærn, jeg var redd jeg måtte begynne med husarbeid for å få kvelden til å gå jeg! :eek:

Appelsinpiken
08-11-11, 19:58
Ja, erru gæærn, jeg var redd jeg måtte begynne med husarbeid for å få kvelden til å gå jeg! :eek:

Hahaha! Herlig!

(Fikk litt forumangst jeg også... :o)

Supah
08-11-11, 20:00

Ja! :lol: Jeg fikk faktisk ryddet kjøkkenet, og satt på en klesvask! Det er aldri så galt...

Supera
08-11-11, 21:38
Hva med:
du tror Internett er nede fordi du ikke kommer inn på forumet... :_plystre:

Det var rett før jeg restartet ruter og greier. Men så hørte jeg lyden som betyr at jeg har fått mail. :geip:

langaard
08-11-11, 22:04

Ha ha! Da skulle du sett meg:p

Dietta
09-11-11, 07:57
... du er glad for at Gubben reiser til England i 4 dager, for da kan du spise ribbe til middag HVER dag :eek:

Nnem
09-11-11, 19:12
... du er glad for at Gubben reiser til England i 4 dager, for da kan du spise ribbe til middag HVER dag :eek:
*liker*

Kanutten
09-11-11, 19:29
du begynner vurdere lage krigstidens barkebrød... :o Jiihaaa!! Masse fiber!

smgj
09-11-11, 21:04
Høh - grønnsaker og magnesium fyller den funksjonen... ;)

Supera
09-11-11, 22:30
Æsj, fiber? Hva skal du med det? Magen min fungerer bedre uten.

Og jeg har resonnert meg frem til at fiber nok gjør at vi får i oss mindre av vitaminene og mineralene i maten. Fiber gjør at maten går fortere gjennom tarmen, og stordelen av vitaminer og mineraler blir tatt opp i tarmen... Mindre tid til å ta opp vitaminer og mineraler = mindre vitaminer og mineraler tatt opp i kroppen? Noen som vet om dette stemmer forresten eller om mitt resonnement er helt på jordet?

smgj
10-11-11, 00:12
Æsj, fiber? Hva skal du med det? Magen min fungerer bedre uten.

Og jeg har resonnert meg frem til at fiber nok gjør at vi får i oss mindre av vitaminene og mineralene i maten. Fiber gjør at maten går fortere gjennom tarmen, og stordelen av vitaminer og mineraler blir tatt opp i tarmen... Mindre tid til å ta opp vitaminer og mineraler = mindre vitaminer og mineraler tatt opp i kroppen? Noen som vet om dette stemmer forresten eller om mitt resonnement er helt på jordet?
Nja... nå er det jo kjepphesten min om fytater i korn da... ;) Det finnes noe tilsvarende i belgfrukter. Begge deler binder opp mye sporstoffer og fører dem "tvers gjennom" uten at de blir tatt opp. Har ikke direkte med fiber å gjøre, men opptrer ofte i fiberkilder. (Spesielt de som er frø.)

TigerTove
11-11-11, 10:04
Du vet at dyra dine er på lavkarbo når de ikke lenger reagerer på pappesker og ting som skrangler, men kommer løpende med en gang du knitrer med en plastpose :p

vaskeklut
11-11-11, 10:35
Når du tenker at kaffekoppen uten kremfløte og kokosolje er en trist kopp kaffe :o

Photobscura
11-11-11, 11:03
Når du er forkjøla i to dager i stedet for to uker.

Señora
11-11-11, 13:26

Det er helt sant, dvs. jeg er aldri forkjølet lenger, jeg nyser kanskje 4 ganger en dag, litt snufsen på dag to og så er det over.

Jeg var omtrent kronisk forkjølet tidligere, med minst 4 bihulebetennelser i løpet av vinteren.

smgj
11-11-11, 13:30
Det er helt sant, dvs. jeg er aldri forkjølet lenger, jeg nyser kanskje 4 ganger en dag, litt snufsen på dag to og så er det over.

Jeg var omtrent kronisk forkjølet tidligere, med minst 4 bihulebetennelser i løpet av vinteren.
Bihulebetennelser og trange mellomører forsvant da jeg kuttet melet. :)

Supera
11-11-11, 14:45

Bihulebetennelser og trange mellomører forsvant da jeg kuttet melet. :)
:ja: Jeg kan også skrive under på dette her. Helt utrolig. Jeg pleide å snufse hele vinteren og måtte snyte meg titt og ofte. På lavkarbo har jeg én dag hvor jeg må snyte meg og så er snørrproduksjonen normal igjen. Jeg har også hatt mye mindre bihulebetennelse på lavkarbo. Tror det bare har vært en eller to ganger på disse to årene med lavkarbo.

Kjersti1982
11-11-11, 16:48
.....når du må smugle med deg en atkins-bar i nødproviant i veska på metal-konsert da ikke akkurat Narvesen og 7-11 selger lavkarbo-nattmat :p

Giulia
11-11-11, 23:49
..når lukten av sjokolade gjør deg kvalm, men synet av en banan gjør deg vill!

vaskeklut
12-11-11, 00:18
..når lukten av sjokolade gjør deg kvalm, men synet av en banan gjør deg vill!
banan??:confused:

<insert_scary_name_here>
12-11-11, 00:33
....når "Majenosgruppen" blir til majonesgruppen...

<insert_scary_name_here>
12-11-11, 00:34
Du vet at du er på lavkarbo når du står på hobbybutikken med decopage-lim i handa, og tar deg i å sjå etter karbo-innholdet :lol:
Altså, jeg får mange rare spørsmål på jobb, men DET spørsmålet har jeg ikke fått ennå... ;)

Giulia
12-11-11, 00:35
banan??:confused:

Har ikke spist frukt siden før sommeren og så en venninne spise en banan her forleden. Hadde lyst til å kaste meg over den som jeg pleide å gjøre med sjokkis før lavkarbo kom inn i bildet!

Victory
18-11-11, 17:08
Når du har 40 egg i kjøleskapet og tenker at det er jo ikke SÅ mange....

Marina
18-11-11, 18:04
.. du blir lettere fornærmet over at folk sier de legger på seg av all den feite maten i julen!

Gerd
18-11-11, 19:21

:lol:

Godt det ikke bare er meg ;)

vaskeklut
18-11-11, 19:45
...når du blir forbanna over at sambo (som spiser lavkarbo, men ikke vil innrømme at det ER lavkarbo han spiser) sier han kommer til å få hjerteinfarkt av alt smøret :mad::realmad::realmad:

Peppa Gris
18-11-11, 21:28
Når man smører meierismør på skiva med syltetøy til ungene for å få den litt sunnere. Ikke for så fryktelig lenge siden man så på meierismøret som den store synderen ;)

Carisma
18-11-11, 22:06

Og likevel alltid konsekvent plukker med en pakning i butikken i tilefelle man går tom. :D

Señora
18-11-11, 22:09
Jeg så en som kjøpte en 6 pakning med egg i dag og tenkte "stakkars", han kommer til å gå tom for egg før helgen er omme.

Señora
18-11-11, 22:10
...treneren sier at han skal virkelig kjøre oss hardt i dag, siden vi skal spise ribbe i helgen, der jeg svarer: "Jammen ribbe er jo slankemat".

vaskeklut
18-11-11, 22:47
...treneren sier at han skal virkelig kjøre oss hardt i dag, siden vi skal spise ribbe i helgen, der jeg svarer: "Jammen ribbe er jo slankemat".
HAHA! hva svarte trenern?

langaard
18-11-11, 22:51
- Når svigermor sier: jammen du tar vel en mandelpotet til julemiddagen:p

Victory
18-11-11, 23:43

Godt det ikke bare er meg ;)

Og likevel alltid konsekvent plukker med en pakning i butikken i tilefelle man går tom. :D

:D Haha :D Ja, lenge leve 18 pakningene!!!!

Señora
19-11-11, 08:55
HAHA! hva svarte trenern?

Han sa ingenting, fikk bare et blikk, han støtter ikke kostholdet mitt. Han om det :-)

TigerTove
19-11-11, 10:12
:D Haha :D Ja, lenge leve 18 pakningene!!!!
Kjøper jo brett rett fra bonden må vite, 30 av gangen ;)

Carisma
19-11-11, 10:27
... du ser overskrifte på Kamille "196 sidet heltuten lavkarbo" og tenker hva pokker skal jeg med det da? :confused:

ftdmia
19-11-11, 13:34
... du ser overskrifte på Kamille "196 sidet heltuten lavkarbo" og tenker hva pokker skal jeg med det da? :confused:

Haha, ja ikke sant. Men egentlig er det en litt genial overskrift for å lokke til seg de som er lei av alt lavkarbomaset i avisene, enten det er positivt eller negativt :P

Kanutten
19-11-11, 17:14
når du kjøper nn flere stuter med ribbefett for å være sikker på at du får nok fett til ribba.... :o

Dietta
19-11-11, 17:30
.... du vurderer å kjøpe masse fløte og fryse ned - i tilfelle du må lage eget smør til jul :eek:

vaskeklut
19-11-11, 18:45
.... du vurderer å kjøpe masse fløte og fryse ned - i tilfelle du må lage eget smør til jul :eek:
men frossen fløte kan ikke piskes til krem, kan det da bli smør?

Gerd
19-11-11, 18:53
men frossen fløte kan ikke piskes til krem, kan det da bli smør?

Jo går fint å piske frossen fløte til både krem og smør, men må tines i kjøleskap.

smgj
20-11-11, 00:00
...når du tar med medbrakt, lavkarbovennlig kinogodt og en boks ramløsa...

Antoinette6
21-11-11, 10:13
. . når du blir rasende på Tine eller hvemdetnåmåttevære som ikke greier å gi meg nok meierismørrrrr !

Dietta
23-11-11, 09:36
..du lager smørøye i Hellstrøms blomkålsuppe :eek:

Antoinette6
23-11-11, 09:37
. . .du står opp klokka seks for å lage eggerøre til lønsjen. Djis.

<insert_scary_name_here>
23-11-11, 23:17
...du tilbringer mye tid på et forum hvor det er helt normalt å tipse de andre om hvor man kan få tak i smør!

Klara
23-11-11, 23:19
...du tilbringer mye tid på et forum hvor det er helt normalt å tipse de andre om hvor man kan få tak i smør!

smgj
24-11-11, 09:05
Haha! :D

LaLa77
24-11-11, 14:07
Når du sitter på kafé, og først blir griseirritert over at de har puttet mais i salaten din, som ikke skulle inneholde det.
Når man etter det, og uten å være flau, demonstrativt plukker fra hverandre salaten, og leverer tilbake maisen i en liten kaffekopp...... :)

Veggpryd
24-11-11, 17:00
Når du lurer på om 6 kilo ribbe til jul er nok til 5 stykker... :lol:
Jeg er nok nødt til å kjøpe mer - det er 3 lavkarbere i family'n nå

Kanutten
24-11-11, 19:18
du teller karber hele dagen og blir litt opphengt i det... :(

Jeg vil tilbake til "har karbene i fingra og trenger ikke telle"... :hylgrine:
Jeg tror jeg ikke går ned i vekt eller har andre fordeler ved lavkarbo pr nuh nettopp fordi jeg er så striks på tellinga.. Sukk og dobbeltsukk.

Klara
24-11-11, 20:09
...når du tar ekstra smør på lavkarbobrødet fordi Gilde har vært gniene på fettet i julesylta i år!

Bønna200
24-11-11, 22:02
Når man sitter og deler en hvitvin med venninner og jeg sier: "Denne var jo veldig søt og god." Og de andre vrenger hele trynet og gir meg resten...
Ja, ja. Mer vin på meg:p

vaskeklut
25-11-11, 18:27
..når du på handletur blir spurt av kjæresten (som ikke er nøye på karbo) om du kan gå og hente en pose potetskruer, men ikke finner potetgullhyllene :D:o

ToreH
25-11-11, 19:00
Jeg vet når andre er på lavkarbo fordi de bare må kommentere andre folks matvaner....jævlig irriterende...SLUTT med det folkens! :)

vaskeklut
25-11-11, 19:10
Jeg vet når andre er på lavkarbo fordi de bare må kommentere andre folks matvaner....jævlig irriterende...SLUTT med det folkens! :)
Det samme gjelder vel strengt tatt for høykarbofolk også ;)

ToreH
25-11-11, 19:38
Det samme gjelder vel strengt tatt for høykarbofolk også ;)

Nææh!! :D

vaskeklut
25-11-11, 19:45
Nææh!! :D

Carisma
25-11-11, 23:53
Når du spiser lunsj i bilen heller enn på lunsjrommet fordi du ikke orker de misunnelige, sultne blikkene :D

TigerTove
25-11-11, 23:54
Når du inspirerer skolevenninnene dine med nista di og får sms om at "idag laget jeg sånn du hadde som niste på skolen" :lol:

TigerTove
26-11-11, 14:11
Når sambo har hatt fløte i taco-kjøttdeigen, fordi "alt blir jo bedre med fløte?"

Dietta
26-11-11, 14:19
Når sambo har hatt fløte i taco-kjøttdeigen, fordi "alt blir jo bedre med fløte?"

:stortsmil

Bestemamma
26-11-11, 14:59
når du kjøper nn flere stuter med ribbefett for å være sikker på at du får nok fett til ribba.... :o

Nei, nå greier jeg ikke å holde meg lenger...har i evigheter lurt på hva i all verden du mener med "flere stuter med ribbefett".... :p

Kanutten
26-11-11, 17:56
Nei, nå greier jeg ikke å holde meg lenger...har i evigheter lurt på hva i all verden du mener med "flere stuter med ribbefett".... :p

:lol: DETTE er en stut med ribbefett.

http://storkjokken.nortura.no/getfile.php/Gilde.no/Bildearkiv/Produkter/Jul2011/Ribbefett.jpg%20%28105x400%29.jpg

Bestemamma
26-11-11, 18:02
:lol: DETTE er en stut med ribbefett.

http://storkjokken.nortura.no/getfile.php/Gilde.no/Bildearkiv/Produkter/Jul2011/Ribbefett.jpg%20%28105x400%29.jpg

Ååååå...det har jeg aldri sett i mine butikker :eek:... Har alltid laget mitt eget ribbefett jeg.....:p Men det så svært praktisk ut...Me like :D

Veggpryd
27-11-11, 21:53
Hva inneholder det ribbefettet. Jeg har mistanker om at det ikke spesielt mye ribbefett i den stuten der... :o

Gerd
27-11-11, 22:25
Hva inneholder det ribbefettet. Jeg har mistanker om at det ikke spesielt mye ribbefett i den stuten der... :o

Råvare av svin, salt, hydroliserte vegetabilske proteiner (av soya) og aroma

</H3>
http://storkjokken.nortura.no/tilbehoer/ribbefett-article29605-15743.html

Kula
28-11-11, 10:24
Fyttirakkern! Når man bestiller en juletallerken på restaurant, risikerer man å få i seg en masse soya?

Galskap!

-

Bestemamma
28-11-11, 15:20
Å du store, tror du har kjøpt "katta i stuten" jeg Kanutten.... :D

Jeg får nok fortsette å lage mitt eget ribbefett jeg da...forutsatt at det blir noe ribbe igjen i butikkene når jeg får julepengene.....:o

Kanutten
28-11-11, 17:17
Å du store, tror du har kjøpt "katta i stuten" jeg Kanutten.... :D

Jeg får nok fortsette å lage mitt eget ribbefett jeg da...forutsatt at det blir noe ribbe igjen i butikkene når jeg får julepengene.....:o

Det er ikke akkurat dette fettet jeg kjøpte, det var det eneste bildet jeg fant. Men det står på min pakke at den inneholder 98% fett fra gris, salt, pepper, krydder. Det smaker veldig godt i allefall. :sikle: Jeg har kjøpt det i mange år fra en butikk som griller ribbe på bakrommet.

Dessuten, NOEN laster skal man jo ha. Soya kan være min. :lol:

Apropos det... Skal snart opp å lage ei gryte av svinekjøtt marinert i soyaolje! :eek:

Bestemamma
28-11-11, 17:21
Det er ikke akkurat dette fettet jeg kjøpte, det var det eneste bildet jeg fant. Men det står på min pakke at den inneholder 98% fett fra gris, salt, pepper, krydder. Det smaker veldig godt i allefall. :sikle: Jeg har kjøpt det i mange år fra en butikk som griller ribbe på bakrommet.

Dessuten, NOEN laster skal man jo ha. Soya kan være min. :lol:

Apropos det... Skal snart opp å lage ei gryte av svinekjøtt marinert i soyaolje! :eek:

Da har du nok fått fatt i skikkelig fett likevel, heldigvis.... :D

Jeg vil ikke ha i meg soya....:o

Kanutten
28-11-11, 17:23
Da har du nok fått fatt i skikkelig fett likevel, heldigvis.... :D

Jeg vil ikke ha i meg soya....:o

Spiser du aldri kinamat??

Jeg tror det er soya i mye mer enn hva man aner.

Gerd
28-11-11, 17:37
Du vet du er på lavkarbo når ...

.... avsporing :p

Bestemamma
28-11-11, 19:27
Spiser du aldri kinamat??

Jeg tror det er soya i mye mer enn hva man aner.

Nei, jeg spiser aldri Kinamat :D Er nok litt soya både her og der, men jeg prøver å holde meg til ren mat....:p

Sorry Gerd....:o

Okie
28-11-11, 19:58
...jubler ved kjøla i butikken for du har funnet smør...:)

TigerTove
28-11-11, 20:00
heller går tomhendt fra butikken enn å kjøpe med deg margarin :p

KarMa40
29-11-11, 09:16
..er på besøk og snakker om en forestående bursdag og vertinnen går i kjøleskapet etter en hastepresang: en halvkilo smør!!!!:p:D:D

Carisma
29-11-11, 09:41
når du blir litt misunnelig på folk som får en halvkilo smør i bursdagsgave! :eek: :lol:

Señora
29-11-11, 10:49
når man går ned i vekt etter en fantastisk ribbemiddag.

<insert_scary_name_here>
29-11-11, 12:03
...du kjøper en ribbebit på meny og kaller det en sunn lunsj!

Dietta
29-11-11, 12:10
... når du vurderer å ha noe annet enn ribbe på julaften, for ribbe er jo "hverdagsmat"

lille_trille
29-11-11, 12:18
Når sidemannen på julebordet sier: øh.. må nå bare ha potet, jeg da.

ToreH
02-12-11, 21:34
...når du hamstrer 14 pakker smør og ler av de andre som ikke får smør...

langaard
02-12-11, 22:07
Akkurat ja, det var kjerringa di:D ( sjønte jeg det ikke:rolleyes:)

langaard
02-12-11, 22:08
Akkurat ja, det var kjerringa di:D ( sjønte jeg det ikke:rolleyes:)
Skulle stå ,skjønte :)

ToreH
02-12-11, 22:47
Skulle stå ,skjønte :)

skjønte det...:D

langaard
02-12-11, 22:50
skjønte det...:D
:smile: Så bra da!

langaard
02-12-11, 22:51
:smile: Så bra da!
din smørtyv!!:D

vaskeklut
03-12-11, 15:51

:eek::eek::eek::eek:HVA??:eek: (:eek: ) (ikke ment så alvorlig som det ser ut altså, jeg ble bare veldig ovveraska over FJORTEN pakker smør! :o )

Photobscura
03-12-11, 16:13
-Når man high fiver seg selv over at man var akkurat den personen som rakk å kjøpe den siste pakka med meierismør på Rema!

Dietta
03-12-11, 16:27
-Når man high fiver seg selv over at man var akkurat den personen som rakk å kjøpe den siste pakka med meierismør på Rema!
Gratulerer. Godt jobba :heia: (Regner med at du måtte kjempe deg vei mellom gale lavkarbere og gamle damer med stokk :p )

Photobscura
03-12-11, 16:38
Gratulerer. Godt jobba :heia: (Regner med at du måtte kjempe deg vei mellom gale lavkarbere og gamle damer med stokk :p )
Nope! Hørte rykter om at det var smør der så jeg måtte jo sjekke, og der sto den i kjøla og lyste mot meg, og jeg bare plukket med meg, uten noen som helst konkurranse. Så det gikk som ... kniv i varmt smør. Høhø.

<insert_scary_name_here>
03-12-11, 17:26
du tenker at smørpakka i Sverige ser ut som en gullbarre, og omtrent behandler den som en og...

Supera
03-12-11, 17:49
Dere som sliter med å få tak i smør bør reise hit. :geip: Jeg har funnet smør hver eneste gang jeg har vært i butikken. Jeg stakk først innom coop markedet i bygda og kjøpte to pakker smør der og så dro jeg til Mega på Moi og det var smør der også, så jeg kjøpte en pakke til.

langaard
03-12-11, 17:52
Dere som sliter med å få tak i smør bør reise hit. :geip: Jeg har funnet smør hver eneste gang jeg har vært i butikken. Jeg stakk først innom coop markedet i bygda og kjøpte to pakker smør der og så dro jeg til Mega på Moi og det var smør der også, så jeg kjøpte en pakke til.
Da må du jo hamstre, og selge det videre til blodpris:D (smørlanger:))

Supera
03-12-11, 18:12
Da må du jo hamstre, og selge det videre til blodpris:D (smørlanger:))
Hvor mye er du villig til å betale? :stuart:

Det eneste jeg hamstret i dag var ost fordi norvegia var på tilbud på mega. Jeg kommer nok til å angre på det hvis jeg en gang ikke får tak i smør og går tom. Jeg har noen liter med cocosa, så jeg kan steke i det men det blir ikke det samme.

langaard
03-12-11, 18:37
Hvor mye er du villig til å betale? :stuart:

Det eneste jeg hamstret i dag var ost fordi norvegia var på tilbud på mega. Jeg kommer nok til å angre på det hvis jeg en gang ikke får tak i smør og går tom. Jeg har noen liter med cocosa, så jeg kan steke i det men det blir ikke det samme.
Holder det med 150 kr kiloen?:p

ToreH
03-12-11, 18:39
Smørtomt i butikkene her også nå, jammen bra jeg handlet 14 pakker her forleden dag gitt.... ;-)

vimsen85
04-12-11, 10:29
Når man vurderer å kjøpe en ekstra koffert, så man kan ta med seg smør og clotted cream hjem fra england ;)

Peppa Gris
04-12-11, 11:50
Når man tilbringer tid på et forum der enkelte deltagere anser "smørkrisa" som det verste som hente i 2011.

Nerthus
04-12-11, 14:04
Når man tilbringer tid på et forum der enkelte deltagere anser "smørkrisa" som det verste som hente i 2011.

Fniiiis.... :)

Dietta
04-12-11, 17:55
.... når du foretrekker at innbruddstyven stjeler sølvtøyet framfor meierismøret i kjøleskapet...

ToreH
04-12-11, 18:14
....når du lar deg irritere over at Hypah skriver på et forum at han hamstrer....og attpåtil gidder du respondere også...hahaha! :D

Señora
04-12-11, 18:14
..."de andre" roper etter deg at det er din feil at det ikke er smør i butikken. :btdt:

ToreH
04-12-11, 18:18
..."de andre" roper etter deg at det er din feil at det ikke er smør i butikken. :btdt:

ikke noe hadde gledet meg mer enn om jeg fikk skylda for andres egenprojisert udugelighet og manglende forutseenhet/planlegging....

"egen fortreffelighet er bra, men andres udugelighet er ikke så verst det heller..."

<insert_scary_name_here>
08-12-11, 22:40
...du mener at spørsmålet om hva LCHF er forkortelse for, var quizzens letteste spørsmål...

...du bare bommer med 1% på fettinnholdet på kremfløte. (men pokker så irriterende likevel...)

Chamomilla
09-12-11, 09:12
...når du er misunnlig på hypahs 14 smørpakker siden du bare har 4 kvartkiloer igjen.. :)

VSB
10-12-11, 19:13
- når det er et nederlag å ha en pakke melange i kjøleskapet, som kriseløsning for julebaksten...

Kanutten
10-12-11, 19:20
du selv lager smøret mye bedre enn det tine gjør!

Klara
12-12-11, 15:21
...når du får venninnen din til stolt å vise fram smøret hun har i kjøleskapet.

Aline
12-12-11, 19:44
...du lager de små smørpakningene på julebordet til kveldens hovedtema...

Nei vent, alle snakket jo om dette ;)

Cherry
12-12-11, 20:02
...når du tar både smørkrisa og lavkarbokrigen med knusende ro, fordi du har stabilt blodsukker?

Yrla
12-12-11, 23:29
Når du har flere typer smør, ost og oljer i kjøleskapet.
Når du føler deg smartere enn legen og ernæringseksperter.
Når du er lykkelig når sønnen din liker lavkarbo-baksten din og tror det er vanlig (med sukker).
Når du føler du endelig nyter god (fet) mat med god samvittighet.
Når ordet slanking har forsvunnet fra vokabularet.
Når magen har blitt rolig.
Når du endelig har blitt flink på kjøkkenet og eksperimentering (lage selv) blir mer og mer gøy.
Når sønnen din sier: du er ikke nødt til å slikke matbollen din.

Yrla
12-12-11, 23:49
Når du kjøper det ene kjøkkenutstyret etter det andre.
Når du tenker masse på mat uten å være spiseforstyrra men fordi du har blitt en nyter.
Når du heller vil at folk som skal til utlandet skal ta med smør istedenfor godteri hjem til deg.
Når du kjenner flere rare navn på matvarer ikke matselgere engang har hørt om.
Når du handler mat på nettet.

Dietta
17-12-11, 10:39
.. du skal bake høykarbokake til innrykket i morgen - og ikke har nok sukker :eek:

Okie
17-12-11, 12:03
Gråter en skvett fordi du oppdager etter en stund at laktosefri LETT rømme ikke blir til smør....

vaskeklut
17-12-11, 14:00
...når du tror verden raser sammen fordi du oppdager at den halvliteren med brus som du akkurat drakk ikke var sukkerfri:eek::eek::D:o

Dietta
18-12-11, 12:18
.. når du ikke har sukker nok til høykarbokake den ene dagen, og preseterer å gå tom for hvetemel til kringle dagen etter :eek: Er det mulig ? Ja, bare spør meg..........

Yrla
18-12-11, 14:25
Du vet du er på lavkarbo når en sulten gjest spør: "Ha'r du ikke brød?

mamma_møø
22-12-11, 10:40
du blir overrasket over at det innarbeidede (for meg iallefall) begrepet LCHF ikke er tillatt i wordfeud

Ennah79
22-12-11, 11:31
du blir overrasket over at det innarbeidede (for meg iallefall) begrepet LCHF ikke er tillatt i wordfeud
Hehe - godt å se det er flere som er hektet:)

Du vet du er på lavkarbo når du blir forbanna når du oppdager at glasset med ferdigpresset hvitløk inneholder 25 gr sukker pr 100 gr! Hvorfor i himmelens navn putter de sukker i hvitløk???!!!

mamma_møø
22-12-11, 15:41
Hehe - godt å se det er flere som er hektet:)

Du vet du er på lavkarbo når du blir forbanna når du oppdager at glasset med ferdigpresset hvitløk inneholder 25 gr sukker pr 100 gr! Hvorfor i himmelens navn putter de sukker i hvitløk???!!!

jepp - hekta!!:)

<insert_scary_name_here>
25-12-11, 14:01
... Du får tilbud om å få 4 kg ren ister i julegave...

Kanutten
25-12-11, 14:07
- når du synes det er koselig og kjærlig når sambo kaller deg for smultbolla i stedet for sukkerklumpen. :love: :lol:

langaard
25-12-11, 15:08
- når du synes det er koselig og kjærlig når sambo kaller deg for smultbolla i stedet for sukkerklumpen. :love: :lol:
:w00t::lol:

Dietta
25-12-11, 21:15

Antoinette6
26-12-11, 01:15
. . .når du verken har sukker, potetmel, spaghetti eller hvetemel i huset. :)

Yrla
26-12-11, 11:04
Ja, enig, og du vet du er på lavkarbo når du slikker tallerkenen ren for fett for å få i deg siste rest og får fett på haka.

Supera
26-12-11, 17:16
. . .når du verken har sukker, potetmel, spaghetti eller hvetemel i huset. :)
Jeg har alltid potetmel. Kjekt å ha hvis man søler væske på tøy. Potetmel er god på å trekke ut fuktighet.

Tonetreopp
27-12-11, 00:24
...mora di skryter og skryter av ribba vi spiser som hun har kjøpt og som er sååå fin og mager og god, og du sier halvhøyt at det er vel ingen ting å skryte av, men heller på ekstra med fett og passer på å spise alt. Men ribba var god og ikke såå mager:O

Dietta
02-01-12, 12:33
.... du sender med alle overnattingsgjestene fra Nyttårsaften en bærpose med dritt hjem :eek:. (Dvs. resten av de kokte potenene, resten av brødet fra frokosten, alt potetgullet og snopet fra kvelden før, resten av blandevannet, resten av julekakene og alt annet mulig rart.....)
Veldig fornøyde gjester da... he he.

Dolsi
12-01-12, 22:25
Når du driter linfrø :p

ToreH
12-01-12, 22:47
Når du driter linfrø :p

I concur!:D

TigerTove
28-01-12, 20:43
Når du skal lage høykarbo-kake til "de andre" og må bytte ut 2dl melk i oppskriften med 2dl fløte fordi man ikke lenger har melk i kjøleskapet..

Yrla
28-01-12, 20:50
Når du sikler etter olivenolje istedenfor sukker. He he, det er kanskje bare meg:) Olivenolje med salt på smaker søtt synes jeg.

Dietta
19-03-12, 19:04
.... du må vaske kjøkkenvifta igjen :eek:

vaskeklut
19-03-12, 19:51
.... du må vaske kjøkkenvifta igjen :eek:

ahahaha!!! jeg har lurt på hvorfor den blir så fettete så raskt her.. har lurt på hvorfor en seks år gammel vifte er så "dårlig", men nå gikk det faktisk opp et lys for meg! :D :lol: :lol:

Dietta
19-03-12, 20:33
ahahaha!!! jeg har lurt på hvorfor den blir så fettete så raskt her.. har lurt på hvorfor en seks år gammel vifte er så "dårlig", men nå gikk det faktisk opp et lys for meg! :D :lol: :lol:
LOL :lol::lol::lol:

Klara
19-03-12, 21:05
Noen som trenger en fettfanger til stekepanna? :lol:

*

Du vet du er på lavkarbo når du spiser kake til lunch hver dag, og det er en del av et godt og variert kosthold!

vaskeklut
19-03-12, 21:19
jeg har en, klara :lol: men det er så tiltak å vaske den:o:rolleyes:

Klara
19-03-12, 22:42
jeg har en, klara :lol: men det er så tiltak å vaske den:o:rolleyes:

Catwoman
20-03-12, 13:28
....du har både kremflöte, vispgrädde og piskeflöde i kjöleskapet............:o

Fluke83
22-03-12, 18:41
Når du blir så lettet at du nesten svever når du våkner om morgenen og innser at du kun DRØMTE at moren din tvang deg til å spise en baguette............. :p

Det hører også med til historien at jeg husker meget tydelig at når jeg fikk denne baguetten med ost stappet i henda at jeg tenkte at jeg bare kunne gå rundt hjørnet, ta ut osten og kaste baguetten...........

Det verste er vel at moren min ikke er kritisk til lavkarbo engang..!

langaard
22-03-12, 19:21
Når du blir så lettet at du nesten svever når du våkner om morgenen og innser at du kun DRØMTE at moren din tvang deg til å spise en baguette............. :p

Det hører også med til historien at jeg husker meget tydelig at når jeg fikk denne baguetten med ost stappet i henda at jeg tenkte at jeg bare kunne gå rundt hjørnet, ta ut osten og kaste baguetten...........

Det verste er vel at moren min ikke er kritisk til lavkarbo engang..!
Høykarbomareritt er fæle greier:eek::D

Kanutten
22-03-12, 19:37
Høykarbomareritt er fæle greier:eek::D

Neida!! Det er kjekt det! Kan spise napoleonskake hver natt UTEN å bli klein av det! :sikle: Nå ER jeg i utgangspunktet ikke glad i søtt, men om natta kan jeg altså finne på å like det. :o

langaard
22-03-12, 19:38
Neida!! Det er kjekt det! Kan spise napoleonskake hver natt UTEN å bli klein av det! :sikle: Nå ER jeg i utgangspunktet ikke glad i søtt, men om natta kan jeg altså finne på å like det. :o
Tullsjur:lol:

Dietta
22-03-12, 19:55
Det er no' dritt hvis du går i søvne da :p

Kanutten
22-03-12, 20:05
Det er no' dritt hvis du går i søvne da :p

Null sjans for meg å gå i søvne. Jeg er jo kobla til pustemaskina og ser ut som en bråkjekk jetpilot i maska mi. Ligger bom fast med andre ord. :p

Dietta
22-03-12, 20:30
Null sjans for meg å gå i søvne. Jeg er jo kobla til pustemaskina og ser ut som en bråkjekk jetpilot i maska mi. Ligger bom fast med andre ord. :p
:hearts:

TigerTove
05-07-12, 14:42
Når du skal ha gjester og oppdager spindelvev og en død edderkopp i potetkjelen :lol:

vaskeklut
05-07-12, 14:52
...man baker et lass med knekkebrød for å ha med når man reiser til svigermor for å slippe å spise kneipp uten å virke altfor sær og kravstor :o

Eirik N R
05-07-12, 16:15
Ja, enig, og du vet du er på lavkarbo når du slikker tallerkenen ren for fett for å få i deg siste rest og får fett på haka.

Der er jeg om dagen! Føler det er viktig å få med alt det gode fettet. Men bare når jeg spiser alene da..

gamlebyen
05-07-12, 18:27
når man i mangel på egg, kjører i seg to porsjonspakninger smør før trening

TigerTove
05-07-12, 21:00
når du synes livet er bare hærlig etter å ha fått ei papirstrimle til å skifte farge ved å tisse på den..
Hverdagsmagi :p

Marina
05-07-12, 21:02
Når kjæresten spør hvor mye smør han skal bruke til blomkålrisen og du svarer "Bare ta resten, jeg prøver jo å gå ned i vekt!"

stinei
05-07-12, 21:37
...man baker et lass med knekkebrød for å ha med når man reiser til svigermor for å slippe å spise kneipp uten å virke altfor sær og kravstor :o

Som om jeg skulle skrevet det selv! Boksen med knekkebrød var det første jeg pakket i bilen når vi skal reise!

vaskeklut
05-07-12, 23:31
.... når du skjønner at deler av grunnene til at du bare kjøper sorte klær er de #&@$»¥@# fettflekkene!

Bønna200
05-07-12, 23:45
Når du lager en ukes middag og tar med deg til syden. "Bare for sikkerhets skyld......"

senka
06-07-12, 00:17
Neglene og håret vokser så innmari fort :confused::D

VSB
06-07-12, 07:24
...når det er vrient å spise nok karbohydrater!

gamlebyen
06-07-12, 08:29
Når vannmelon blir altfor søtt

Marina
06-07-12, 17:39
Når noen spør om du får i deg nok vitaminer, og du med et tastetrykk kan gå inn på diett.no og si: "ja, vitaminer får jeg mer enn nok av!". Greit med beviser på at lavkarbo ikke er så dumt av og til ;)

Supera
06-07-12, 19:12
Når noen spør om du får i deg nok vitaminer, og du med et tastetrykk kan gå inn på diett.no og si: "ja, vitaminer får jeg mer enn nok av!". Greit med beviser på at lavkarbo ikke er så dumt av og til ;)
Haha, gjett om det er mange som tror at lavkarbo er fattig på vitaminer og mineraler. Hun ene (godt voksne!) dama på jobb trodde seriøst at det var mer vitaminer og mineraler i hennes to kneippskiver med margarin, ost og noe grønt oppå (tror det var en tomatskive og en agurkskive) enn det var i min lunsj som var en kyllingfilét, toppene av en hel brokkoli (kødder ikke), og en god dæsj med karri-CF-saus. Da må noen ta seg en virkelighetssjekk altså...

Marina
06-07-12, 19:26
Haha, gjett om det er mange som tror at lavkarbo er fattig på vitaminer og mineraler. Hun ene (godt voksne!) dama på jobb trodde seriøst at det var mer vitaminer og mineraler i hennes to kneippskiver med margarin, ost og noe grønt oppå (tror det var en tomatskive og en agurkskive) enn det var i min lunsj som var en kyllingfilét, toppene av en hel brokkoli (kødder ikke), og en god dæsj med karri-CF-saus. Da må noen ta seg en virkelighetssjekk altså...

:eek: Da ville jeg nesten lagt det inn på diett.no og vist. Hehe :p Bare tuller altså. Så lenge hun ikke kverulerer da... Da ville jeg vurdert det seriøst!

Supera
06-07-12, 23:16
:eek: Da ville jeg nesten lagt det inn på diett.no og vist. Hehe :p Bare tuller altså. Så lenge hun ikke kverulerer da... Da ville jeg vurdert det seriøst!
Hun mente det helt seriøst. Den delen av samtalen gikk noe slik som dette:

Dama: Får du i deg nok vitaminer og mineraler da?
Jeg: Å ja. Det er mer vitaminer og mineraler i min lunsj enn i din lunsj.
Dama: Tror du det? Jeg har jo litt tomat og agurk på.

Jeg kom ikke på så mye fornuftig å si der. Tror jeg måpte litt over at noen kunne være så fjerne. En hel brokkoli for søren, det må vel være godkjent av alle og enhver som vitamin- og mineralrik lunsj? Jeg hadde skjønt at hun hadde trodd det hvis det var en dag jeg spiste egg og bacon, men jeg hadde fortsatt hatt mer vitaminer og mineraler i mitt måltid.

vaskeklut
06-07-12, 23:27
Hun mente det helt seriøst. Den delen av samtalen gikk noe slik som dette:

Jeg kom ikke på så mye fornuftig å si der. Tror jeg måpte litt over at noen kunne være så fjerne. En hel brokkoli for søren, det må vel være godkjent av alle og enhver som vitamin- og mineralrik lunsj? Jeg hadde skjønt at hun hadde trodd det hvis det var en dag jeg spiste egg og bacon, men jeg hadde fortsatt hatt mer vitaminer og mineraler i mitt måltid.

:eek: :eek: noen folk er så kunnskapsløse at jeg blir rent imponert! så hun ikke brokkolien din eller? o.0

Supera
07-07-12, 00:33
:eek: :eek: noen folk er så kunnskapsløse at jeg blir rent imponert! så hun ikke brokkolien din eller? o.0
Vet du ikke at brød inneholder enormt med vitaminer og mineraler? :ironi: :geip: Jeg vet ikke om hun så tallerken min eller ikke... Rett før kommenterte hun at jeg alltid hadde det samme til lunsj (noe jeg ikke har...). Jeg kom på etterpå at jeg skulle jo ha kommentert at hun hadde det samme til lunsj hver dag... To brødskiver med pålegg. Men hun hadde vel svart at hun hadde forskjellig pålegg på. :geip:

vaskeklut
07-07-12, 00:37
Vet du ikke at brød inneholder enormt med vitaminer og mineraler? :ironi: :geip: Jeg vet ikke om hun så tallerken min eller ikke... Rett før kommenterte hun at jeg alltid hadde det samme til lunsj (noe jeg ikke har...). Jeg kom på etterpå at jeg skulle jo ha kommentert at hun hadde det samme til lunsj hver dag... To brødskiver med pålegg. Men hun hadde vel svart at hun hadde forskjellig pålegg på. :geip:

sånne folk har bare bestemt seg for at de gjør riktig og andre feil :rolleyes: sjelden vits i å diskutere noe som helst, de må bare settes kraftig på plass med noe saftig noe. og sånne ting kommer man jo alltid på i ettertid slik du gjorde! bedre lykke neste gang hun prøver seg :D

Marina
07-07-12, 00:39

:eek::eek::eek: Herlighet! Samme til lunch hver dag. Hehe.Mener hun grønnsaker og noe godt attåt da? :geip:

Klara
07-07-12, 11:33

Folk, altså!

Supera
07-07-12, 19:49
:eek::eek::eek: Herlighet! Samme til lunch hver dag. Hehe.Mener hun grønnsaker og noe godt attåt da? :geip:
Kjøtt, saus og grønnsaker. Men det at kjøttet varierer, sausen varier (men karri-CF-saus er gjenganger) og grønnsakene varierer teller visst ikke ser det ut som. :geip: Men jeg har også hatt salat, omelett, egg&bacon, pizza, pasta, hamburger, yoghurt med müsli, knekkebrød og diverse gryteretter. Men jeg har visst det samme til lunsj hver eneste dag likevel... Det varierer hvem jeg sitter med (flere bord på jobb). Av og til sitter jeg med admindamene, og av og til sitter jeg med unggutta. Men jeg er helt sikker på at jeg har spist de fleste av disse forskjellige rettene mens jeg har sittet med admindamene. Kort tid før denne episoden hadde jeg Bali kyllinggryte (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47155) og da kommenterte admindamene at det luktet helt himmelsk, så det fikk de tydeligvis med seg, men må ha glemt fort.

smgj
09-07-12, 15:09
Når du ikke trenger fuktighetskrem lenger fordi det har ulike typer fett fikset for lenge siden... og om man skulle bli tørr på leppene har man da cocosa.

smgj
07-08-12, 10:07
...når du ser på kyllingleverposen og tenker "mmm ... multivitamin"... :p

milena
07-08-12, 12:16
...når du leser bruksanvisningen til din nye komfyr. Der står det at man skal vaske kokeflaten med en gang hvis det er noe som inneholder sukker på den (for det kan skade overflaten), men at man kan vente til den er kald hvis det har spruta fett på den. Og så tenker jeg med en gang at jeg har ett nytt argument til fordel for lavkarbo:D.

smgj
07-08-12, 12:35
... når du døyver den dårlige samvittigheten du får av å spise jordbærrester i sukkerlake med å helle på ekstra kremfløte... :D

BenteR
07-08-12, 15:36
når du uten og nøle takker nei til kaker som før ville fått deg til å sikle som en st.bernhards-hund

Gracella
27-08-12, 21:21
Du vet at du er på lavkarbo (LCHF-delen) når du oppdager at du ved et uhell har bakt Black Sunday-kaken med dobbelt så mye smør som det skulle være... og så tenker du "Oi, der ble den jo dobbelt så sunn å spise!!" :D

Colt-pixy
27-08-12, 21:48
Du hører foreldrene dine sier; "men dette kan ikke hun spise."

Supera
27-08-12, 22:26
Du vet at du er på lavkarbo (LCHF-delen) når du oppdager at du ved et uhell har bakt Black Sunday-kaken med dobbelt så mye smør som det skulle være... og så tenker du "Oi, der ble den jo dobbelt så sunn å spise!!" :D
Tihi, ble den god da?

Blåbærpiken
28-08-12, 18:24
Når gutten på 5 år ser på deg med store øyne og utbryter:
"Mamma, du spiser middag til frokost, du"

Gracella
28-08-12, 19:04
Tihi, ble den god da?
Som smør, hehe

Ja, den er god, men jeg tror den er aaaaaaltfor feit for ikke-lchf'ere. Men neste gang skal jeg følge oppskriften litt bedre ;)

Zillah
28-08-12, 19:39
Hehehe, Gracella, det blei litt som da eg skulle ha 3 ss smør og ikkje blunka to gongar over å feillese det til 3 dl. (Og innmari godt vart det også!)

Gracella
28-08-12, 19:47
Hehehe, Gracella, det blei litt som da eg skulle ha 3 ss smør og ikkje blunka to gongar over å feillese det til 3 dl. (Og innmari godt vart det også!)
Hehe :D

VSB
29-08-12, 20:00
Når andre sikler etter lunsjen din og spør om du ikke kan lage felles lunsj en dag...

smgj
29-08-12, 21:40
Når andre sikler etter lunsjen din og spør om du ikke kan lage felles lunsj en dag...
Åh... det har jeg hørt så mye at jeg har gnagsår i ørene!

Klara
29-08-12, 21:52

:ja:

Blåbærpiken
30-08-12, 20:48

Når kollegaer sender lange øyne etter lunsjen din, og kommenterer hvor flink du er til å lage lunsj mens de sitter der med sine tørre brødskifer dag etter dag etter dag etter dag, og du tenker i det stille at dersom de har så lyst på selv, hvorfor lager de det bare ikke selv? :p:p

Dietta
13-09-12, 07:41
- når du for 3. gang skal bake høykarbokake og er tom for sukker :eek:

Supera
13-09-12, 07:44
Når du ikke har hatt sukker i hus på snart tre år.

Dietta
13-09-12, 07:56
Når du ikke har hatt sukker i hus på snart tre år.
Tror jeg må tenke sånn jeg også - at når jeg skal bake høykarbo så må jeg gå ut fra at jeg ikke har sukker, å få det på handlelista med en gang ;)

Gracella
13-09-12, 08:32
... Og så er man nesten tom for mel!!

Og når man setter i gang med høykarbobaksten, så blir man helt forfær over hvor mye griseri det blir av melstøv :eek:

(All melbakst burde foregå utendørs :rolleyes:)

Supera
13-09-12, 08:43
Når man ikke har hatt hvetemel i hus på snart tre år.

Hvorfor driver dere og baker høykarbo? :geip:

Dietta
13-09-12, 09:00

Det hender jeg bidrar med kake til foreldremøter etc., og når vi samles til burdag i familien pleier vi å bake med oss litt alle sammen. Og så baker jeg for svigermor (MS og veldig dårlig), så hun kan ha i fryseren.
Men sant skal sies: Kaker til bursdager i familien har i det siste blitt ostekaka til MariannS, for den er alle så glad i, pluss at jeg har 2 svigerinner som også spiser lavkarbo ;)

Gracella
13-09-12, 10:16

Her i huset vil barnet ha "skikkelige" muffins, vafler og pannekaker... Og verdens beste sjokoladekake til bursdagen og til påske. Da er ikke lavkarbo et alternativ, dessverre. Men det går nok over med årene, tenker jeg.

silje21
13-09-12, 16:12
når man blir lettere irritert når noen insisterer på å kalle margarin for smør :eek:
:P

Gracella
13-09-12, 16:38
når man blir lettere irritert når noen insisterer på å kalle margarin for smør :eek:
"Smør er smør, ikkesant" hehe

silje21
13-09-12, 17:20
"Smør er smør, ikkesant" hehe

mann er mann har jeg også hørt haha ;)

men ja, for ganske mange er smør smør, uansett om det er margarin eller smør det er snakk om xD og jeg er visst fanatisk som Foretrekker smør ;) aldri sagt nei til noe stekt i margarin da men hehe

langaard
13-09-12, 17:22
-Blir provosert når du ser vita hjertegod sine produkter:rolleyes:

Photobscura
13-09-12, 19:30
Og samtidig gir deg selv en indre high five når de ikke fikk lov til kalle "osten" sin for ost! :D

Blåbærpiken
13-09-12, 20:00

Har en kokebok (ikke lavkarbo) hvor det står:
"Smør staves S-M-Ø-R, ikke m a r g a r i n"

TigerTove
13-09-12, 20:13
Når du kommer sliten hjem med tomme energireserver og desperat sier til din bedre halvdel "gi meg noe mat", hvorpå han svarer på refleks "vil du ha ost?"

VSB
14-09-12, 07:33
Når det er enklere å kjøpe ferdig kakemiks enn å finne ut hva man ev. Mangler for å bake høykarbo... (baker til korps, samt at bursdager gjerne blir en blanding).

gamlebyen
14-09-12, 10:31
Når du synes kjøleskapet er temmelig tomt, men du har fortsatt sju ulike oster, en liter kremfløte og en liter creme fraiche...

BenteR
15-09-12, 13:19
- du først må finne oppskriften på ei kake jeg laget ørten ganger før i tiden, og så i butikken for og handle mel og sukker for og kunne lage kaka broderen har bedt om til sin og samboerens bursdag (70 år tilsammen)

vaskeklut
20-09-12, 12:50
.... man blir stående som paralysert og stirre storøyd inn i kjøleskapet og lure på hva som foregår når man ikke finner fløte til kaffen :o "hæ, hva er det som mangler??"

hvilket bringer meg til:
når man tar seg i å tenke "kanskje det går an å drikke kaffe uten fløte i?" etter å ha summet seg etter opplevelsen over :rolleyes:

otis95
05-10-12, 18:22
Man vet man er på lavkarbo når man tar ut en rå blomkål ut av kjøleskapet og sitter og knasker på den mens man leser "du vet du er på lavkarbo når du.." Og får en liten hahah opplevelse... hehe :p

BenteR
06-10-12, 00:33
Du vet du er på lavkarbo når du synest den pressede sitronen er litt for søt :rolleyes:

Dietta
06-10-12, 00:41
- eller når du har høykarbere på overnattingsbesøk, og har glemt å kjøpe brød til frokost :eek:

vaskeklut
06-10-12, 00:42
Du vet du er på lavkarbo når du synest den pressede sitronen er litt for søt :rolleyes:
Nei, hæææ? :eek::eek: Jeg lager snurpetryne bare av tanken jeg :lol:

Anarko
12-10-12, 18:46
... når du synes at usukrede (tidligere frosne) bær på aldershjemmet du jobber smaker like søtt som sjokolade, mens resten vrir og snurper munnen sammen for det er for surt.

Lavkarboforlivet
12-10-12, 20:56
Når du ikke ofrer alt godteriet ved kassa i butikken en eneste tanke:)

Bønna200
13-10-12, 15:04
Når du blir helt rådvill når en gjest ber om sukker til teen. :p

Colt-pixy
14-10-12, 01:13
Når du blir helt rådvill når en gjest ber om sukker til teen. :p

Sånn har jeg vært nesten hele livet, all smaken i teen forsvinner når du har sukker i den.

Du vet du er på lavkarbo når du har spist en liten bit av favoritt kaken din og finner ut at den er så søt at du ikke får den ned.

Blåbærpiken
14-10-12, 12:33
Når man får nyhetsbrev fra Coop Obs! med overskriften "Superpriser på Maarud-snacks og 6 kg Regal hvetemel!" og det første du tenker er "hva i alle dager skal jeg med det?"

Photobscura
14-10-12, 12:37
Når du ikke lenger trenger leppepomade etter morgenkaffen. :cool:

bligravid?
14-10-12, 22:06

Når du ser venninen din ta en vita "smør" porsjonspakke til hotellfrokosten, og uten å tenke over det sier; Tør du bruke den?

(Å få det blikket tilbake.. :confused:)

langaard
14-10-12, 22:15
Når du ser venninen din ta en vita "smør" porsjonspakke til hotellfrokosten, og uten å tenke over det sier; Tør du bruke den?

(Å få det blikket tilbake.. :confused:)

smgj
14-10-12, 22:21
Når du er på hotell, og ender opp med å spise pålegg + smør/majones til frokost fordi de ikke hadde eggerøre/egg&bacon... :-/

Dietta
14-10-12, 22:23
Når du er på hotell, og ender opp med å spise pålegg + smør/majones til frokost fordi de ikke hadde eggerøre/egg&bacon... :-/
Det kan da ikke være et hotel - heller kjøkkenet til KJ :eek:

smgj
14-10-12, 22:24
Det kan da ikke være et hotel - heller kjøkkenet til KJ :eek:
:D Nei, det var ikke det, men vi kan vel si at hotelldriften ikke var hovedområdet deres...

Småspiseren
15-10-12, 13:41
... buksa du kjøpte litt for liten for 2 mnd siden allerede er alt for stor :eek:

Anarko
15-10-12, 13:45
... du syns det er morsomt at dama foran deg i køen kjøper en stor chips, en pose salte sticks (eller hva det heter), en stor plate sjokolade, holiday dip, LETT-rømme og Cola light..

bligravid?
15-10-12, 19:40
Haha det er morsomt uansett :D livsløgnen lenge leve :D

otis95
18-10-12, 16:10
Når man ser i venners kjølesskap (etter noe å spise) som inneholder sjokolade, brus, lett majones og en SEKS pakninkg med egg og tenker "At de faktisk lever" :O

Ladejarlen
18-10-12, 18:46
når man våkner opp hver dag uten masse gugge mellom tenna.

Anarko
18-10-12, 19:55
når man våkner opp hver dag uten masse gugge mellom tenna.

Nå er det noen år siden jeg begynte på lavkarbo, så kan være hukommelsen som svikter. Men kan ikke si jeg husker noe gugge mellom tenna når jeg var høykarbo?

vaskeklut
18-10-12, 21:28
Nå er det noen år siden jeg begynte på lavkarbo, så kan være hukommelsen som svikter. Men kan ikke si jeg husker noe gugge mellom tenna når jeg var høykarbo?

tror ikke jeg heller hadde mellom.. dog hadde jeg en del "pels" på tenna av alle karbene...

Ladejarlen
19-10-12, 09:25

Jeg spiser nesten bare rent kjøtt/fisk/kylling og grønt. Tidligere da jeg spiste mye potet, ris, korn o.l. våknet jeg ofte med gugge mellom tenna/pelstrekk uansett hvor godt jeg pussa. Vet av mange som har fulgt keto-dietten som har lignende erfaringer.

Tannlegen min har også bemerket det.

Anarko
19-10-12, 10:11
Jeg spiser nesten bare rent kjøtt/fisk/kylling og grønt. Tidligere da jeg spiste mye potet, ris, korn o.l. våknet jeg ofte med gugge mellom tenna/pelstrekk uansett hvor godt jeg pussa. Vet av mange som har fulgt keto-dietten som har lignende erfaringer.

Tannlegen min har også bemerket det.

Ah :) Takk for oppklaring :)

smgj
19-10-12, 10:33
Det der med pels på tennene kjenner jeg også til - men også tannsteinen blir påvirket av kosten. Renere mat - mindre tannstein for min del... og jeg har "god" tannsteinsproduksjon...

Anne-Lene
20-10-12, 21:39
du med glede lager gele helt fra bunn til ostekaken uten å synes det er pes...

Dietta
23-10-12, 17:40
- du bruker smørøye i suppa :eek:

smgj
23-10-12, 18:21
... eller seterrømmeøye. :)

Bik
23-10-12, 18:33
Når det til en hver tid står to pakker fløte og to pakker egg i kjøleskapet :D

niisin
29-10-12, 00:20
... Når du sitter i kassa på super'n og rister på hodet for HVER ting kunden legger på kassa.. (Lett, lett og lett produkter..)

(Har SÅ lyst til å si til kunden "det er ikke noe rart du er tjukk" :( )

Colt-pixy
31-10-12, 14:12
Når du rister oppgitt på hodet når moren din skriver smør på handlelisten og du vet hun mener Soft Flora eller Vita Hjertgo'.

smgj
31-10-12, 14:42
Når du rister oppgitt på hodet når moren din skriver smør på handlelisten og du vet hun mener Soft Flora eller Vita Hjertgo'.
Eller nesten blir irritert på mannen fordi han har kjøpt melange til å steke (ødelegge) god biff i.... :mad: