View Full Version : Hva menes med....


uhan
27-04-05, 14:18
Heisann alle sammen :) Sitter her og leser til øyet blir stort og vått :o men kan noen fortelle meg hvilket tacokrydder som kan brukes ved lavkarbo (ketolysekuren) og hvor det finnes???:confused: og hvor mange kh inneholder det? I samme slengen - hva er lavkarbotortillas??? + karboinnhold??
Får litt bakoversveis når jeg leser oppskrifter fra dere som undertegner med ketolysekuren :eek: men forstår at jeg kanskje er en smule overforsiktig :rolleyes: Kanskje det er derfor det går så sakte nedover med vekten også ;)
PS... er fryktelig svak for Nilles oppskrifter :p men trenger hjelp til å regne ut karboinnholdet. :veitikke:
Klem fra

Aline
27-04-05, 14:58
tacokrydderet er på glass og står sammen med annet krydder. :)
resten kan jeg dessverre ikke svare på...

:)

Daizy
27-04-05, 16:19
Tacokrydderet er av merket "Hindu" :)

guro
27-04-05, 16:30
Og jeg kjøper det på Spar eller Meny. ;)

Nille
27-04-05, 19:33
I samme slengen - hva er lavkarbotortillas??? + karboinnhold??

lavkarbo tortillas er ikke å få i Norge enda dessverre. Jeg har importert mine fra USA. Bror og familie har med når de kommer til gamlelandet på besøk..... Var heldig å klarte å bestille via Atkins en gang tidligere. Fikk en kjempepakke og har fryseren full. Nå er det dessverre slutt på at de sender "ferskvarer" ut av USA...... Sorry !! :o



PS... er fryktelig svak for Nilles oppskrifter :p men trenger hjelp til å regne ut karboinnholdet. :veitikke:


Takk !! :rodme: Bare gi meg beskjed hvilke oppskrifter du trenger karboinnhold på, så skal jeg regne det ut for deg !!

Torkil
28-04-05, 16:56
[QUOTE=Nille]lavkarbo tortillas er ikke å få i Norge enda dessverre. Jeg har importert mine fra USA. Bror og familie har med når de kommer til gamlelandet på besøk..... Var heldig å klarte å bestille via Atkins en gang tidligere. Fikk en kjempepakke og har fryseren full. Nå er det dessverre slutt på at de sender "ferskvarer" ut av USA......

Hei Nille
Hmmmmmm, kunne man be om innholdsfortegnelsen på de tottillas+ kanskje man kunne få til noe her til lands.?

Vennlig Hilsen
Torkil

Nille
28-04-05, 21:42
Her er hjemmesiden til dem jeg bruker:

http://www.latortillafactory.com/

Innhold: Whole Wheat Flour, Water, Oat Fiber, Soy Bean Flour. May contain one or more of the following: Coldpressed Olive of safflower and/or canola oil. Contains less than 2% of the following: Baking powder (sodium acid pyrophospate, sodium bicarbonate, corn starch, monicalcium phosphate) Salt, yeast, Xanthan Gum, Guar Gum, Citric Acid, Sorbic Acid, Calcium Propionate(to maintain freshness).

Næringsinnhold (pr tortilla):
Kalorier: 50
Total fett: 2 gr
Sodium: 180 mg
Total karber: 11 gr
Fiber: 8 gr
Protein: 5 gr

Det er 3 netto karber pr tortilla (på amerikanske innholdsfortegnelser er ikke fiber trukket fra).

Amica
28-04-05, 21:50
Det er jo overhodet ikke ille..Hadde vært godt med tortillas til taco :D

Mitt TacoKrydder som er BlackBoy inneholder heller ikke sukker (det var vel det som gjorde Hindu så bra?). Er det noe annet med Black Boy som ikke gjør at det egner seg?

Torkil
29-04-05, 11:51
Her er hjemmesiden til dem jeg bruker:

http://www.latortillafactory.com/

Innhold: Whole Wheat Flour, Water, Oat Fiber, Soy Bean Flour. May contain one or more of the following: Coldpressed Olive of safflower and/or canola oil. Contains less than 2% of the following: Baking powder (sodium acid pyrophospate, sodium bicarbonate, corn starch, monicalcium phosphate) Salt, yeast, Xanthan Gum, Guar Gum, Citric Acid, Sorbic Acid, Calcium Propionate(to maintain freshness).

Næringsinnhold (pr tortilla):
Kalorier: 50
Total fett: 2 gr
Sodium: 180 mg
Total karber: 11 gr
Fiber: 8 gr
Protein: 5 gr

Det er 3 netto karber pr tortilla (på amerikanske innholdsfortegnelser er ikke fiber trukket fra).

Hei
Dette ser i mine øyne mystisk ut. I en deklarasjon oppføres først den ingrediens det er mest av, så nest mest etc. Fullkornshvetemel inneholder vel ca 54 g KH / 100 g (net)
havrekli 54 g/100 g og soyamel 20g/100 g . Resten er ingredienser som hver utgjør mindre enn 2%.
Ka du tru? går det an å presse innholdet ned i 3 g/ 100 g (net.)
Vennlig Hilsen
Torkil

Nille
01-05-05, 00:51
Hei
Dette ser i mine øyne mystisk ut. I en deklarasjon oppføres først den ingrediens det er mest av, så nest mest etc. Fullkornshvetemel inneholder vel ca 54 g KH / 100 g (net)
havrekli 54 g/100 g og soyamel 20g/100 g . Resten er ingredienser som hver utgjør mindre enn 2%.
Ka du tru? går det an å presse innholdet ned i 3 g/ 100 g (net.)
Vennlig Hilsen
Torkil

Veeeel, for det første er næringsinnholdet 3 netto karber pr tortilla og ikke pr 100 gram. En tortilla veier ca. 36 gram. Det vil si at det går ca. 3 tortillas på 100 gram. Altså ca. 33 gram karber minus fiber. Dessuten har alle produktene gått igjennom en ganske streng kontroll..... og de har ikke blitt saksøkt for feilinfo enda. Velger å stole på dem jeg ! ;)

Torkil
02-05-05, 16:54
Veeeel, for det første er næringsinnholdet 3 netto karber pr tortilla og ikke pr 100 gram. En tortilla veier ca. 36 gram. Det vil si at det går ca. 3 tortillas på 100 gram. Altså ca. 33 gram karber minus fiber. Dessuten har alle produktene gått igjennom en ganske streng kontroll..... og de har ikke blitt saksøkt for feilinfo enda. Velger å stole på dem jeg ! ;)

Hei
Jeg vet du er flink Nille og prøver på ingen måte å "ta deg", jeg er genuint interessert.
Jeg skal jammen prøve å bake noen tortillas med kli,soyaprotein og hvetemel som klister.
Kanskje går det an å komme ned i 9 gram karbohydrat pr 100 gram. Det går jo an å lage pizzabunn med soyaprotein med ca 4 gram KH i hele bunnen.( en langpanne ) se s 122 i
Slank med ketolysekuren. "I`ll be back"
Vennlig Hilsen
Torkile

Nille
02-05-05, 22:02
Hei
Jeg vet du er flink Nille og prøver på ingen måte å "ta deg",

:D Trodde ikke du prøvde å "ta meg" heller jeg Torkil, - det er jo ikke jeg som har produsert dem ! :p Ville bre presisere at det var pr tortilla og ikke pr 100 gram..... 11 karber pr tortilla minus 8 gr fiber hørtes plausibelt ut for meg. Men jeg må jo innrømme at jeg ikke har oppskrifta da :)

Lykke til med testen. Hadde vært supert om du hadde fått til en "norsk" tortilla som er spisende da ! :D

Torkil
02-05-05, 22:58
:D Trodde ikke du prøvde å "ta meg" heller jeg Torkil, - det er jo ikke jeg som har produsert dem ! :p Ville bre presisere at det var pr tortilla og ikke pr 100 gram..... 11 karber pr tortilla minus 8 gr fiber hørtes plausibelt ut for meg. Men jeg må jo innrømme at jeg ikke har oppskrifta da :)

Lykke til med testen. Hadde vært supert om du hadde fått til en "norsk" tortilla som er spisende da ! :D

Hei Nille
Jeg har sendt deg svar på din e-post, men kanskje du ikke får svar på grunn av at du har frabedt deg e-post? ( Dette var privat)
Jeg skal prøve, og du har et godt poeng med at den skal være spisendes da !
http://bestsmileys.com/lol/4.gif

Stivelse har jo den store fordel, at det klistrer når det oppvarmes, og det får mat til å " henge sammen" Jeg skal prøve okke som. Hvordan er konsistens ( texture) og hvor godt henger dine Amerikanske tortilla sammen ?

Vennnnnnnlig Hilsen
Torkil
Welcome to Best Smileys For Message Boards (Copy & Paste) below textGraphic That Will Showhttp://bestsmileys.com/friendly/1.gif