View Full Version : Oppstart 1.oktober - på'n igjen
Tunge Tonjis
27-09-11, 12:29
Dette blir min tredje omgang med Ketolyse. Jeg har tjuvstarta litt, har holdt på i ca 3 uker. Men i løpet av de tre ukene har jeg ikke gått ned mer enn 1 kilo, så egentlig kan jeg fint late som jeg begynner 1.oktober. Jeg har funnet ut at jeg har gått ned minimalt fordi jeg har drukket pepsi max hver dag. Nå er det slutt med det:(
Er det flere der ute som skal starte 1.oktober eller som også har tjuvstarta og vil begynne på "ordentlig" sammen? Jeg trenger alle råd og tips jeg kan få..og kanskje jeg t.o.m kan gi bort noen tips :)
Sleng dere på :D
Slenger meg på denne jeg. Startet i går, og det er andre gang jeg starter med dette. Forrige gang, for et par år siden, så gikk jeg ned 8 kilo. Har rundt 10 kilo jeg skulle vært kvitt. Men, er veldig bekymret for hvordan dette skal gå... Trener mye, og forrige gang vet jeg at jeg fikk problemer med det, spesielt trening med høy intensitet.
Så, om noen har noen gode tips for hvordan en effektivt kan trene på lavkarbo, så blir jeg veldig glad..:)
hvorfor egentlig, er det så ille å drikke pepsi max??spør fordi jeg ikke helt vet..
men ivertfall, lykke til, -dette klarer du så fint atte :-)
Slenger meg på tildels jeg også, selv om jeg spiser lavkarbo til vanlig så spiser jeg veeeeldig lite mat for tida og trenger en BOOST! Er sågodt som avvent pepsi-max (skyver flaske litt unna synsvidde) ;)
Slenger meg på denne jeg. Startet i går, og det er andre gang jeg starter med dette. Forrige gang, for et par år siden, så gikk jeg ned 8 kilo. Har rundt 10 kilo jeg skulle vært kvitt. Men, er veldig bekymret for hvordan dette skal gå... Trener mye, og forrige gang vet jeg at jeg fikk problemer med det, spesielt trening med høy intensitet.
Så, om noen har noen gode tips for hvordan en effektivt kan trene på lavkarbo, så blir jeg veldig glad..:)
Her er en link til Thomas Geisner, blogger mye om lavkarbo og trening.:)
http://tgeisner.com/
Tunge Tonjis
27-09-11, 23:11
hvorfor egentlig, er det så ille å drikke pepsi max??spør fordi jeg ikke helt vet..
hovann: Det er ikke akkurat anbefalt å drikke pepsi max (eller annen form for light-brus) på kuren. Det er eneste forskjellen jeg gjør nå fra jeg gikk på den forrige gang. Forrige gang gikk jeg ned masse de første ukene. Derfor har jeg konkludert at det er Pepsi Max'en sin skyld :)
peder5: Velkommen skal du være..vi får prøve å gi hverandre råd. Eneste trening jeg utfører, er å sykle frem/tilbake til jobb hver dag. Det utgjør ca 30-40 minutter sykling iallefall 5 ganger i uka, jeg er fornøyd med det. :)
Nerthus: Yes, velkommen ! Dette skal vi klare vettu :)
Hei, slenger meg med her jeg ;)
Jeg har også tjuvstartet litt i ca 3 uker og gått ned 5 kg :cool: så er veldig godt fornøyd med det. Men veien er fortsatt lang.
Men alt av søtsug ol er borte :heia:
Gleder meg til å dele god og onde ;) dager med dere!
Jeg vil gjerne være med - er helt fersk med lavkarbo, begynte forrige uke - og er i ketolyse nå. Ønsker i tillegg å kutte ut pepsi-max (totalt avhengig). Har maaaange kilo å gå ned, men har et 9kg mål i første omgang:)
Tunge Tonjis
28-09-11, 17:32
Velkommen skal dere være :) Hvilken dag er deres veiedag? Er kanskje mandager best? Hadde vært gøy om vi hadde samme veiedag og da kan man jo på en måte konkurrere litt :) Eller ble det teit? :confused:
Ja, mitt søtsug er helt borte og pepsi max boksene fra sverige står iskalde i kjøleskapet...må innrømme at de frister litt, men jeg klarer fint å holde meg unna :) Jeg gleder meg skikkelig til å komme ordentlig i gang. Akkurat nå lager jeg ostelasagne..for dere som ikke har prøvd den, PRØV! Den er FANTASTISK!!:p
Slenger meg på her! ;) Begynte med kuren for et par dager siden :) Vil gjerne ned 18 kg, men å komme meg 3 kg ned og under 80 er første delmål :D
Jeg har prøvd ostelasagnen. Den er kjempegod. Jeg har som deg tjuvstaret for snart to uker siden. Har veiedag på mandag. Mandag som var hadde jeg bare gått ned en halv kilo, men jeg var på byen i helgen da. Det er jeg bare noen få ganger i året, så jeg ville ikke avlyse selv om jeg ikke burde gjort det. Veiedag til mandag så da får vi se. Smugveier, og vekten raser ikke akkurat nedover... Men søtsuget er borte:)
Håper på å gå ned ti kilo til jul da, men det er kanskje lite realistisk.... Heier på alle sammen. Det hadde vært gøy med ett innlegg som ble oppdatert med vektnedgang eller noe så det kom samlet. Vanskelig å følge med når det spres så.... eller hva sier du?
Tunge Tonjis
28-09-11, 18:49
Velkommen skal du være :)
Jeg tror du lett kommer til å komme til å gå ned 10 kilo om du følger kuren :) Jeg er enig med hva du sier om samlet veietråd..hvordan får man det til? Bare oppretter en veietråd som man kun skriver om vekten? :)
*mett*
Tunge Tonjis
28-09-11, 18:53
Så bra Lerche! Du kommer til å klare dette vettu..Jeg skal gå ned 24, så vi kan godt konkurrere :D
Hei dere.
Jeg startet med lavkarbokost for 2,5 uker siden. Målet er ned 8 kg før jul. Har ikke gått ned noe enda, men gir ikke opp av den grunn. Blir jo så motivert av å lese på disse sidene, og får masse gode råd. Sliter også med å kutte Pepsi Max, samt å få i seg nok vann, men jobber med saken.
Jeg er med på veiedag mandager :)
Slenger meg på 1 oktober :)
Jeg har spist lavkarbo siden april i fjor, så det er en stund nå, men sliter fremdeles med søtsug. Er en skikkelig sjokoholiker! Klarer å holde det i sjakk med mørk sjokolade innimellom, men overdriver jeg blir det fort flere Atkinsbarer og slikt i tillegg. Ikke bra med for mye og jeg har lyst til å få kontroll over suget igjen, for nå i sommer har det rett og slett glidd helt ut...
Tunge Tonjis
28-09-11, 20:44
Melusine: Min erfaring som "søtsuger" (haha) er at hvis jeg spiser noe søtt, så trigger det hungeren for mer søtt. Min konklusjon har da blitt at jeg holder meg helt unna. Får jeg lyst på noe, så koker jeg meg te eller går meg en tur. Gjør noe som kanskje kan få vekk suget..for det pleier å forsvinner etter en liten stund.
junana: hei. pepsi max er knallgodt og skjønner at du sliter med å kutte det ut. Prøv å hold deg unna en hel uke og se om du går ned noe. Hvis du har gått ned, så er det mest sannsynlig pepsi max'en. Trist, men sant.
Tunge Tonjis
28-09-11, 20:45
Slenger meg på her! ;) Begynte med kuren for et par dager siden :) Vil gjerne ned 18 kg, men å komme meg 3 kg ned og under 80 er første delmål :D
Du er foran meg, men ikke mye. Jeg har 5 kilo mer enn deg. Vi skal begge ned til 65 kilo. Dette kan bli spennende. Kjenner at det vekker konkurransemennesket i meg :p
Luggetuppen
28-09-11, 21:04
Er det plass til en til? Jeg har tyvstartet jeg også, men har foreløpig ikke gått ned så mye. Regner med at det skyldes div nybegynnerfeil ettersom jeg ikke har gjort dette før.
Første delmål er å komme ned på vekta jeg hadde da jeg ble gravid i juni i fjor. Dit er det 6,7 kg.
Velkommen skal du være :)
Jeg tror du lett kommer til å komme til å gå ned 10 kilo om du følger kuren :) Jeg er enig med hva du sier om samlet veietråd..hvordan får man det til? Bare oppretter en veietråd som man kun skriver om vekten? :)
*mett*
Lett og lett, ja det er godt du har troen på meg ;) Men liker og ha mål som er oppnåelige da:)
Er ikke helt sikker på hvordan man samler alle vektmållinger. Men det er kanskje greiest å lage en ny tråd der alle bare kan lage ett innlegg som kan endres etterhvert som kiloene forsvinner i rasende fart:)
Du er foran meg, men ikke mye. Jeg har 5 kilo mer enn deg. Vi skal begge ned til 65 kilo. Dette kan bli spennende. Kjenner at det vekker konkurransemennesket i meg :p
Wow :D Du har helt rett, dette blir nok spennende. Tror det kan virke som ekstra motivasjon om noe nei-mat skulle friste :p Masse lykke til til deg! Dette skal vi nok klare begge to :ja:
Jeg er med folkens!
Vært frem og tilbake på lavkarbo. Var på ketolyse for en stund tilbake, og gikk ned over 10 kilo. Enda masse igjen. Men dette skal gå bra!! =) =)
Tunge Tonjis
29-09-11, 07:07
Er det plass til en til? Jeg har tyvstartet jeg også, men har foreløpig ikke gått ned så mye. Regner med at det skyldes div nybegynnerfeil ettersom jeg ikke har gjort dette før.
Første delmål er å komme ned på vekta jeg hadde da jeg ble gravid i juni i fjor. Dit er det 6,7 kg.
Seff er det plass til en til. Velkommen skal du være :)
Yey, for en god gjeng vi blir:) Veiedag på mandager funker fint - bortsett fra at jeg skal ut på lørdag:rolleyes:
Happy girl
29-09-11, 22:19
Hiver meg med her jeg og :)
Begynte forrige mandag og hadde første veiedag i mandags og gikk da ned 2,2 kg.
Har begynt et par ganger før uten det store hell men har nu satt foten ned og bestemt meg at nok for være nok, nu skal vekten ned :)
Tunge Tonjis
30-09-11, 07:13
Du får prøve å holde deg til å drikke rødvin da :) Det er det mest ketolysevennlige :)
Tunge Tonjis
30-09-11, 07:15
Hiver meg med her jeg og :)
Begynte forrige mandag og hadde første veiedag i mandags og gikk da ned 2,2 kg.
Har begynt et par ganger før uten det store hell men har nu satt foten ned og bestemt meg at nok for være nok, nu skal vekten ned :)
Jepp! Enig med du :) NÅ skal vekten ned! Tenk å shoppe klær til våren i størrelse 38. ho ho . Det hadde vært deilig :) Men da må garderoben byttes helt ut. Blir dyrt :D
jeg skal på besøk til mine foreldre i helgen, så blir nok ikke så aktiv her inne. Dere får ha en flott helg og holde dere i ketose. Gleder meg til veiedag på mandag :)
Her vil jeg også gjerne være med... Litt konkuranse funker bra for meg. Har forsøkt to ganger tidl. men gått de grader i karbofella og gått opp igjen og litt til :(
Tunge Tonjis
30-09-11, 20:38
Her vil jeg også gjerne være med... Litt konkuranse funker bra for meg. Har forsøkt to ganger tidl. men gått de grader i karbofella og gått opp igjen og litt til :(
Velkommen skal du være. Du bor i Bærum, samme som meg :) Du får prøve å ikke gå på flere smeller, det tar på :)
Hei hei folkens
Melder meg på her jeg.... Kanskje jeg klarer å holde motivasjonen oppe for en gangs skyld!
Jeg bytter jo retning hele tiden og klarer nesten ikke holde meg til noe, men nå får det være nok!
Vil veldig gjerne ned de siste kiloene :ja:
Veier 75 kilo og vil ned til 65 kilo! :ja:
Tunge Tonjis
01-10-11, 23:07
Hei hei folkens
Melder meg på her jeg.... Kanskje jeg klarer å holde motivasjonen oppe for en gangs skyld!
Jeg bytter jo retning hele tiden og klarer nesten ikke holde meg til noe, men nå får det være nok!
Vil veldig gjerne ned de siste kiloene :ja:
Veier 75 kilo og vil ned til 65 kilo! :ja:
Hei hei og velkommen :) Nok er nok for oss alle..dette skal vi klare sammen :)
Melusine: Min erfaring som "søtsuger" (haha) er at hvis jeg spiser noe søtt, så trigger det hungeren for mer søtt. Min konklusjon har da blitt at jeg holder meg helt unna. Får jeg lyst på noe, så koker jeg meg te eller går meg en tur. Gjør noe som kanskje kan få vekk suget..for det pleier å forsvinner etter en liten stund.
Ja, jeg har merket meg at suget etter søtt blir trigget etter at jeg har spist noe søtt og det kan vare lenge så det beste er å unngå det helt. Te drikker jeg mye av og vann med sitron oppi, og en tur høres ut som en god idé :)
Hei! Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe selv her, var vel ikke så redd for å delta da jeg startet for 1 1/2 år siden. Da gikk det bra i over et halvt år, jeg gikk ned mye og søtsuget ble raskt borte. Men det snudde!:( Og overvekten og søtsuget er der igjen. Har prøvd og prøvd uten å klare å holde på lavkarbokosten. Men blir med dere nå jeg også. For gi opp vil jeg ikke!!!! Kan si at jeg har klart å trene stort sett hele tiden.:)
Heisann.
Etter å ha vært "på igjen" i et par uker, drista jeg meg på vekta i dag.
99,9 kilo.
Phew.
Litt for nært den magiske "0,1 tonn-grensa" etter min smak. Så hvis jeg kan slenge meg med dere 1. oktober-startere, hadde det vært veldig ok.
Trenger visst all den hjelp, motivasjon og støtte som er mulig.
:)
Happy girl
02-10-11, 21:12
MarLok velkommen til deg og :) Kjenner den lukten alt for godt jeg og men nu skal vi endre på det ilag alle herinne :)
Kjenner jeg gruer meg litt for veiedagen imorgen, tror ikke jeg har gått ned noe særs desverre det på trods av at jeg har vært veldig flink og ikke sporet av.
Men kor masse spiser dere andre for dagen? Jeg har mistet matlysten og er sjeldent sulten med ofte tørst så drikker veldig masse men lite mat, så litt redd det kan ødelegge for meg. Skal man tvinge i seg mat eller skal jeg kun spise når jeg er sulten?
Ellers syns jeg det er toppers med denne "klubben" så motivasjonen holdes oppe :)
Hei - kan jeg bli med?
Jeg startet opp igjen, etter mange måneder opphold, for en uke siden. Har min første veiedag i morgen, så jeg er veldig spent! Spiser rundt 15 - 25 g karbo pr dag.
Etter en uke ser jeg at huden i ansiktet begynner å bli fin igjen, uten kviser, så det gleder meg veldig!
Tunge Tonjis
03-10-11, 06:55
Yes! Jeg går da nedover. 88.2 kg viste vekta i dag. Da har jeg gått ned 2.2 kg totalt. Det er litt frustrerende for jeg har vært i ketose hele tiden. Men men, en får bare holde ut; det går jo trossalt nedover :)
Hvordan har det gått med dere andre på vekta i dag?
Min vekt viste 99,3 kg. Så jeg er godt tilfreds med min startuke. Kan vel ikke forvente 2 kg nedgang hver uke. Nå er jeg i hvert fall under hundre igjen!
Hei dere. Så flinke dere er som går ned i vekt. Her er det motsatt. Jeg startet med lavkarbokost og har fulgt ukesplanene til Sofie H. men har gått opp 0,2 kg siden jeg startet for 3 uker siden. Er så fortvila, men nå skal jeg begunne å bruke diett.no og se om jeg finner ut hva jeg gjør feil. Tror kanskje jeg spiser for mye bær. Så da er det ny uke og forhåpentligvis noen gram ned til neste mandag :(
Hvordan lager man en sånn sak dere har nederst som viser BMI?
Hallo
Kan jeg slenge meg med her ? Det er andre gang jeg skal i gang med Lavkarbo, sist var for 2 år siden. se Journal
"Viktor4u fra kjukkas til kjekkas"
Jeg starter i dag, dvs 3 oktober. Målsetning er ned 15 - 20 kg, dvs fra 103
Som "Peder" så trener jeg en del på sykkel, og er spent på Lavkarbo og trening.
Hej :)
Kan jeg nå at være med??? Har ikke så mange kg jeg skal ned med efterhånden er der kommet 10kg listende:eek: - vil gerne have byttet fedtet ud med muskler, så måske er det ikke helt 10 kg på vægten, men nok mere et par tøjstørrelser ;)Så nu er det nok og jeg vil være sund, men jeg kan ikke gøre det alene og tænker at hos jer kan jeg blive inspireret og motiveret.
Fordi lightbrus påvirker blodsukkeret, noe som gjør at kroppen produserer inusulin, som igjen gjør at kroppen lagrer fett:) Derfor er det lurest å holde seg mest mulig unna søtstoffer, iallefall noen av typene. Aspartam er vel det som brukes i lightbrus, og iflg min svigermor med diabetes, må hun sette insulin hvis hun drikker lightbrus.
Jeg vil forresten også være med her, jeg har falt utpå i noen uker nå! Og det blir nok ikke bedre i dag, lillemor har bursdag og jeg har sjokoladekake og gulrotkake i kjøleskapet! Men i MORGEN, daaa!!! Skal på to jenteturer denne mnd, og har 3 kilo som skulle vært borte innen 14 okt!
Hei :)
Er det plass til meg også her inne? jeg begynte på fredag. Gikk på keto i 2,5 mnd fra april til midten av juli å mistet 8 kg. Tok en pause men har aldri fått startet opp igjen..har levd på høykarbo å lagt på meg igjen ca 4,5 av de jeg mistet.
MEN...nå er det en ny start,og denne gangen skal det fullføres!!!! Er veldig overrasket ,jeg må ha utrolig mye vann i kroppen..har siden fredag mistet 1,4 kg(såvidt 3 døgn)...så jeg håper bare ting fortsetter i denne retningen :)
Blir godt å ha litt støtte her inne :D
Hei Bolla! Ja så klart, her er alle velkommen :)
Var i bursdagsselskap i går, og huff, det gikk ikke så bra. Jeg kjenner at det er sånne sosiale samlinger som blir verst for meg, visste ikke helt hva jeg skulle gjøre når alle venninnene stilte seg i kø for å ta kaker og sånt. Endte til slutt opp med at jeg åt en cupcake, ikke fordi jeg hadde noe særlig lyst på, men fordi jeg følte jeg måtte på en måte. Hadde kjempedårlig samvittighet etterpå, uka før hadde jo gått superbra :( Men det var ekstra stas å se at vekta viste -1 kg i dag da :D Og neste gang skal jeg nok holde meg unna!
Happy girl
03-10-11, 11:40
Uhh skuffa :(
Ingen vektnedgang på meg denne uken men ikke opp heller, så får vente i spenning til neste mandag.
Men målebåndet ca -2,5 cm denne uken så litt positivt :)
Heisann alle sammen! Ned 0,8kg her - kunne nok vært litt mer, hvis det ikke var for ei lita fullekule på lørdag:o Men, men....har ikke fått målt cm ennå, gjør det senere i kveld.
Lykke til med veiedag, alle sammen - og velkommen til alle nye:)
Ny dag , nye problemer :)
Neida, er inne i dag 2, og har ikke kommet helt i siget, mye å tenke på, forberede alle måltidene i god tid, da man ikke kan bare kjøpe seg en frokost på bensinstasjon og lunch i kantina.
Spent på sykkeltreningen i dag, hvordan kroppen vil reagere, skal sykle ca 2 timer, med lav intenistet, dette er vist oxo veldig bra for fettforbrenning :)
Så til alle, Ha en riktig god tirsdag
Tunge Tonjis
04-10-11, 10:21
Hei dere. Så flinke dere er som går ned i vekt. Her er det motsatt. Jeg startet med lavkarbokost og har fulgt ukesplanene til Sofie H. men har gått opp 0,2 kg siden jeg startet for 3 uker siden. Er så fortvila, men nå skal jeg begunne å bruke diett.no og se om jeg finner ut hva jeg gjør feil. Tror kanskje jeg spiser for mye bær. Så da er det ny uke og forhåpentligvis noen gram ned til neste mandag :(
Hvordan lager man en sånn sak dere har nederst som viser BMI?
Tenker du på sånn ticker? gå inn på tickerfactory.com, så tar du det derfra. :) Du kopierer så den koden som er øverst inn i signaturfeltet under innstillingene :) Oi, dette var ikke enkelt forklart :p
Tunge Tonjis
04-10-11, 11:09
Jeg er litt frustert i dag. Jeg har tenkt mye over hvorfor jeg ikke går ned mer enn det jeg har gjort. Jeg skjønner absolutt ikke hva jeg gjør galt! Sist jeg gikk på kuren gikk jeg ned 1-2 kilo i uka og nå har jeg brukt en mnd på å gå ned 2.2 kg. Jeg har kutta ut Pepsi Max og drikker kun vann og kaffe. Jeg får karboinntak i form av grønnsaker og ellers spiser jeg kjøtt og fettrik-karbofri mat. Jeg går mye i jobben, ettersom jeg jobber i hjemmesykepleien. Så har regnet med at dette holder for daglig mosjon. Og uansett, mosjon utførte jeg ikke sist heller, men gikk ned flott. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre feil? Jeg skjønner ikke stort. Jeg føler meg mye mindre oppblåst og føler at klærna har blitt litt løsere. Så det kan jo hende jeg har krympet i cm, men har ikke målt meg. :s
Luggetuppen
04-10-11, 20:54
Jeg gikk på vekta i dag, ikke gått ned et eneste gram http://gi53.photobucket.com/groups/g77/662TBKD1OM/whoopdedoo.gif
Ja ja, satser på at det går bedre neste uke. Nå er jeg tilbake igjen i jobb etter å ha vært hjemm i svangerskapspermisjon, og det er MYE lettere å unngå både cola zero og småspising mellom måltidene når man ikke tusler rundt hjemme :o
teleslynga
04-10-11, 21:00
Tenkte også at oktober skulle bli min come back-måned, men starten har ikke vært så imponerende...
Til Tonjis: Du skriver at du hat kutta lettbrusen og drikker bare kaffe og vann: I boka til Torkil står det litt om kaffe: "Kaffe inneholder 0,4 milligram karbohydrater per 100 gram kaffe. Er du stordrikker, kan det bli en del karbohydrater per dag. Begrens inntaket eller drikk te."
Etter egen erfaring skal det mye kaffe til før det blir for mye (jeg defineres nok i gruppa "stordrikker"), men vi er jo ulike. Og hvis du drikker mer kaffe etter å ha kutta ut brusen, kan det jo hende det gjør utslag?
Ikke vet jeg.
Sjøl prøver jeg å bytte ut kaffen med ingefær- eller lakriste fra helsekosten. De er nydelige! Selv om ingen får røre morrakaffen min...
Tunge Tonjis
04-10-11, 23:03
Tenkte også at oktober skulle bli min come back-måned, men starten har ikke vært så imponerende...
foreløbig ikke min måned heller, men da kan det bare bli bedre :)
Tunge Tonjis
04-10-11, 23:07
Til Tonjis: Du skriver at du hat kutta lettbrusen og drikker bare kaffe og vann: I boka til Torkil står det litt om kaffe: "Kaffe inneholder 0,4 milligram karbohydrater per 100 gram kaffe. Er du stordrikker, kan det bli en del karbohydrater per dag. Begrens inntaket eller drikk te."
Etter egen erfaring skal det mye kaffe til før det blir for mye (jeg defineres nok i gruppa "stordrikker"), men vi er jo ulike. Og hvis du drikker mer kaffe etter å ha kutta ut brusen, kan det jo hende det gjør utslag?
Ikke vet jeg.
Sjøl prøver jeg å bytte ut kaffen med ingefær- eller lakriste fra helsekosten. De er nydelige! Selv om ingen får røre morrakaffen min...
Takk for svaret..:) Jeg drikker nok ikke så mye kaffe. Jeg drikker maks 4 kopper hver dag og noen dager drikker jeg ikke noe kaffe. ÆSJ! Dette går ikke som planlagt. Men, jeg skal ikke gi meg! Ser det er flere som sliter med vektnedgang, men vi skal jo klare dette sammen :)
Hei hei alle sammen er det plass til en liten kropp til:D
Jeg startet mandag 3. okt.
Jeg skal prøve å holde meg innenfor 10-15 kh
Hvor mye ligger dere andre på?
Gleder meg til å følge alle, kjempe spennende:)
Hei igjen og god morgen. Takk for svar ang. Ticker. Jeg har nå opprettet en, men får den ikke inn her....
Men, en annen ting, jeg har lurkjikka litt på vekta - og endelig ser det ut som det skjer noe her :) Mandag veide jeg 77.2 (da jeg starta den 11.sept. veide jeg 77...), men i dag er den 76,7, dvs. 0,5 kg på to dager...!!! Nå ble jeg virkelig motivert.
Det jeg har gjort er å følge rådene her inne om å drikke mer vann (har en sånn 0,7l flaske på jobben som jeg fyller opp tre ganger om dagen, + drikker vann til middag). Har ikke klart å kutte Pepsi Max, men drikker ikke riktig så mye som de tre første ukene.
Har i tillegg begynt å bruke diett.no, og etter tre dager ser jeg at jeg ligger på ca 6g karber per dag, men har holdt meg helt unna mørk sjokolade og bær. Spiste en del av det de første tre ukene.
Men ser at jeg får i meg litt lite Zink. Må kanskje kjøpe det i dag
Stå på dere andre, ingenting er bedre enn når endringene i kosten begynner å vises på vekta (iallefall når en har holdt på i over tre uker uten noen endring). Etter hvert vil det forhåpentligvis vises på klærne også :)
Tunge Tonjis
05-10-11, 09:10
Stå på dere andre, ingenting er bedre enn når endringene i kosten begynner å vises på vekta (iallefall når en har holdt på i over tre uker uten noen endring). Etter hvert vil det forhåpentligvis vises på klærne også :)
Du holder ikke på å gi opp? Jeg står så og si stille jeg også..vi er flere. Må være noe med september/oktober :p
bumbleroot
05-10-11, 10:58
Blir gjerne med her jeg også, hvis det er greit.
Trenger litt motivasjon og drahjelp kjenner jeg. Begynte egentlig for ca. 5 uker siden, men har bare gått ned 1,2 kg (den første uken). Dette er min 2 gang på ketolyse kuren (gikk ned 10 kg for et par år siden før jeg ble gravid).
Regnet vel egentlig med at det skulle gå saktere denne gangen, men ikke såååå sakte :)
Vet om noen ting som jeg kan forandre på, så skal prøve på det nå.
Jeg må bla. begynne å skrive ned det jeg spiser og gjøre et tappert forsøk på å kutte ut cola zero + extra tyggegummi...
Jeg er også på dag 5 med 30 days shred (treningsprogram på dvd)
skal også begynne å måle meg jevnlig.
Lykke til alle sammen! Dette skal vi klare :)
teleslynga
05-10-11, 11:03
Jeg begynte med registrering av alt matinntak igjen i går, det var en sjokkartet opplevelse! Men uansett godt å vite hva som er problemet, liksom.
Tunge Tonjis
05-10-11, 11:23
Hei hei alle sammen er det plass til en liten kropp til:D
Jeg startet mandag 3. okt.
Jeg skal prøve å holde meg innenfor 10-15 kh
Hvor mye ligger dere andre på?
Gleder meg til å følge alle, kjempe spennende:)
Selvfølgelig er det plass til en til :)
Jeg prøver å ligge på under 15 karbo om dagen. Det er ikke optimalt om man ligger veldig mye lavere enn det, det blir ikke anbefalt. :)
Tunge Tonjis
05-10-11, 11:24
Jeg begynte med registrering av alt matinntak igjen i går, det var en sjokkartet opplevelse! Men uansett godt å vite hva som er problemet, liksom.
Hvordan fungerer det der? Bruker du diett.no?
Tunge Tonjis
05-10-11, 11:40
Velkommen skal du være :) Jeg er i samme situasjon som deg, bortsett fra graviditeten :) Jeg gikk ned raskt i fjor og nå har jeg prøvd igjen, men det går saaaakte! Ganske så frustrerende! :(
Jeg har kutta helt ut light brus og tyggis+halspastiller rører jeg ikke. Sorbitol og så og si alt som slutter på -ol, omgjøres til karbohydrater i kroppen og det er ikke bra.
teleslynga
05-10-11, 12:13
Hvordan fungerer det der? Bruker du diett.no?
Bruker diett.no ja, får så fin oversikt over overspisinga mi atte... Neida, dette skal gå bra! :)
bumbleroot
05-10-11, 12:47
Velkommen skal du være :) Jeg er i samme situasjon som deg, bortsett fra graviditeten :) Jeg gikk ned raskt i fjor og nå har jeg prøvd igjen, men det går saaaakte! Ganske så frustrerende! :(
Jeg har kutta helt ut light brus og tyggis+halspastiller rører jeg ikke. Sorbitol og så og si alt som slutter på -ol, omgjøres til karbohydrater i kroppen og det er ikke bra.
sitter her med en 1/2 l cola zero, men det skal bli min (forhåpentligvis) siste.
forrige gang var jeg flink og holdt meg helt unna tyggis ol. så skal nok klare det denne gangen også :)
De har veldig mange gode smaker på apoteket av Fribol, sukkerfri drops, så jeg får ta meg en tur innom der etterpå.
"Du holder ikke på å gi opp?" Svar: Å, nei, gir ikke opp nå som det endelig har begynt å skje ting. Gleder meg bare til fortsettelsen, men skal på fest på lørdag, så da blir det Liteøl og bacongull :) I dag bakte jeg lavkarboscones som jeg har med meg om det skulle dukke opp fristelser litt her og der. Greit å ha med seg noe i veska som en kan spise i "nøden"....
Tunge Tonjis
05-10-11, 23:03
Ang. snacks i nøden. Dette her er nydelige baconfrittata'er. De kan enkelt lages i muffinsformer. De kan fryses også :)
Dette trenger du:
( Ca. 18 stk. )
10 egg
1 dl kremfløte
200 g revet hvitost
100 g avrent cottage cheese
2 pakker bacon
2 never finhakket bladpersille
Slik gjør du:
Pisk eggene med en gaffel og rør inn fløte, revet ost og avrent cottage cheese. Klipp eller strimle baconskivene i små biter, stek dem sprø og avkjøl. Bland baconbitene og finhakket bladpersille i eggerøren.
Sett muffinsformer på et stekebrett, og fordel røren i formene. Stek midt i ovnen på 175 grader i ca. 20 minutter. Skru opp temperaturen til 225 grader de siste 3 minuttene, og la dem steke til de får en fin farge.
Naaaaaaaaaaaam :D
Jaja - røynet på den smellen i helgen, ødela 3 dager med den. Men men .... jeg har det ikke travelt, og det går jevnt over den rette veien. Sitter faktisk med et lite glass pepsi max i dag - er nesten heeelt avvent, og det er herlig - men i kveld ble det ekstrakosen etter jobb siden vinen ikke er så veldig aktuell lenger:o
Min 3. dag har gått fint:)
Ser det er noen som står stille på vekten,,vi får bare tenke att det tok lang tid å legge på oss, ivertfall alle kiloene jeg har klart;)
Jeg prøver å tenke på att dette skal være en livstilsendring men vet att når min vekt heller ikke vil videre ned blir vel jeg også frustrert:eek:
Stå på alle sammen dette klarer vi. Sammen er vi sterke:cool:
De baconfrittata'er hørtes gode ut - må prøves :)
Hei igjen,
I dag er det "stix" teste dag og jeg er spent på resultatet :)
På tirsdag kveld ( 4.10 ) var jeg ute å trente i ca 1 1/2 time, og det gikk greit, ikke noe svimmelhet el lignende.
Sliter med å komme under 20 Karbs om dagen, og det er små ting som velter målsetningen, var så happy og fant Møllerens "lavkarbo" brød i butikken, tenkte ikke, bare kjøpte, bakte og spiste. MEN det er vel nesten frekt å kalle det lavkarbo med 12,9g Karbs/100g. dvs ca 6 karbs pr skive ( Mine skiver hverfall, veide dem) dvs 1/4 av dagsrasjonen på 1 skive. Så nå er det å lete etter oppskrifter på "real" lavkarbo brød. Tips mottas med takk
I dag er det fotoshoot dag, for å få tatt "Før" bilder, ikke spesielt motiverende men, kansje nødvendig.
Ha en god dag alle
Knut ned til 90kg
06-10-11, 10:25
Hei,
Ligger rett ut med prolaps og innser at vekten og dårlig form er årsaken til dette. Sliter også med kraftig snorking som jeg (og kona..) håper forsvinner med vekta! Har lest om ketolysekuren og bestiller oppstartspakka nå. Skal ned 20 kg så jeg slenger meg på her jeg også!
teleslynga
06-10-11, 10:52
Jeg spiser for mye til å gå ned, tror jeg, vekta har i hvert fall ikke forandret seg denne uka (jaddajadda, jeg vet det er teit!). Men kontroll er fint.
Hei,
Ligger rett ut med prolaps og innser at vekten og dårlig form er årsaken til dette. Sliter også med kraftig snorking som jeg (og kona..) håper forsvinner med vekta! Har lest om ketolysekuren og bestiller oppstartspakka nå. Skal ned 20 kg så jeg slenger meg på her jeg også!
Som erfaren prolaps-pasient (operert to ganger), kan jeg fortelle deg at vekt og dårlig form ikke nødvendigvis er årsak til prolaps. Slanke aktive mennesker får også prolaps. Kirurgen som opererte meg (begge ganger) sa at det er nesten umulig og unngå å få prolaps om man er disponert for det. Dette fordi jeg ønsker at du skal slutte å ha så dårlig samvittighet og tro at du selv "har gjort deg syk".
Uansett, er du nå inaktiv og sliter med mye smerter, kan ketolyse/lavkarbo være en fin måte og få redusert vekten på. Vær klar over at om du bruker en del smertestillende - eller ikke - kan det være at kroppen ikke er så interessert i å forbrenne redusere vekten så kjapt når den holder på å "reparere" seg selv. Sånn er vi bare laget :)
Jeg spiste ekstremt lite i perioden før siste operasjon fordi jeg spiste mye smertestillende, men anbefaler ingen og slanke seg 1 kg i uka på to brødskiver om dagen... så prøv og spis godt, spis evt mindre måltid flere ganger hvis du ikke klarer og spise så mye i gangen.
Som overvektig og med mye snorking, er det helt klart bra at man ser at om vekta reduseres, blir livet generelt lettere. Lavkarbo er for mange en mye "enklere" måte å gjøre det på enn å sulte seg ned i vekt med feks Grete Roede eller vektklubb.no.
Ønsker deg så mye lykke til, bruk forumet om du har spørsmål, evt lag deg din egen journal hvor du noterer litt ned hva du spiser, hva du liker, hva du lurer på osv :)
Håper du finner en løsning på prolapsproblemet, unner ingen slike smerter og plager!
Hei igjen,
I dag er det "stix" teste dag og jeg er spent på resultatet :)
På tirsdag kveld ( 4.10 ) var jeg ute å trente i ca 1 1/2 time, og det gikk greit, ikke noe svimmelhet el lignende.
Sliter med å komme under 20 Karbs om dagen, og det er små ting som velter målsetningen, var så happy og fant Møllerens "lavkarbo" brød i butikken, tenkte ikke, bare kjøpte, bakte og spiste. MEN det er vel nesten frekt å kalle det lavkarbo med 12,9g Karbs/100g. dvs ca 6 karbs pr skive ( Mine skiver hverfall, veide dem) dvs 1/4 av dagsrasjonen på 1 skive. Så nå er det å lete etter oppskrifter på "real" lavkarbo brød. Tips mottas med takk
I dag er det fotoshoot dag, for å få tatt "Før" bilder, ikke spesielt motiverende men, kansje nødvendig.
Ha en god dag alle
"Vanlig" brød har 12g kh pr skive, så du har jo faktisk halvert inntaket ved å spise Møllerens :)
Anbefaler Karins "mitt aller beste brød" som du finner oppskrift på her inne, 1-2 g kh pr skive bare, og det smaker veldig godt og man blir veldig mett!
Hei hei
Her kom jeg aldri skikkelig igang jeg *rødmer*
Ante meg jo det da! :lol:
Men jeg er pån' igjen nå! :) :heia:
Tunge Tonjis
06-10-11, 17:02
De baconfrittata'er hørtes gode ut - må prøves :)
de er nydelige :) og geniale å ha med som lunsj :)
Tunge Tonjis
06-10-11, 18:15
Hei igjen og god morgen. Takk for svar ang. Ticker. Jeg har nå opprettet en, men får den ikke inn her....
Men, en annen ting, jeg har lurkjikka litt på vekta - og endelig ser det ut som det skjer noe her :) Mandag veide jeg 77.2 (da jeg starta den 11.sept. veide jeg 77...), men i dag er den 76,7, dvs. 0,5 kg på to dager...!!! Nå ble jeg virkelig motivert.
Det jeg har gjort er å følge rådene her inne om å drikke mer vann (har en sånn 0,7l flaske på jobben som jeg fyller opp tre ganger om dagen, + drikker vann til middag). Har ikke klart å kutte Pepsi Max, men drikker ikke riktig så mye som de tre første ukene.
Har i tillegg begynt å bruke diett.no, og etter tre dager ser jeg at jeg ligger på ca 6g karber per dag, men har holdt meg helt unna mørk sjokolade og bær. Spiste en del av det de første tre ukene.
Men ser at jeg får i meg litt lite Zink. Må kanskje kjøpe det i dag
Du må kopiere koden i feltet hvor det står noe på B b.. :D husker ikke helt .. Så går du inn på kontoinnstillinger og under "signatur" et el. så kopierer du den koden inn :)
Knut ned til 90kg
06-10-11, 19:34
Som erfaren prolaps-pasient (operert to ganger), kan jeg fortelle deg at vekt og dårlig form ikke nødvendigvis er årsak til prolaps. Slanke aktive mennesker får også prolaps. Kirurgen som opererte meg (begge ganger) sa at det er nesten umulig og unngå å få prolaps om man er disponert for det. Dette fordi jeg ønsker at du skal slutte å ha så dårlig samvittighet og tro at du selv "har gjort deg syk".
Uansett, er du nå inaktiv og sliter med mye smerter, kan ketolyse/lavkarbo være en fin måte og få redusert vekten på. Vær klar over at om du bruker en del smertestillende - eller ikke - kan det være at kroppen ikke er så interessert i å forbrenne redusere vekten så kjapt når den holder på å "reparere" seg selv. Sånn er vi bare laget :)
Som overvektig og med mye snorking, er det helt klart bra at man ser at om vekta reduseres, blir livet generelt lettere. Lavkarbo er for mange en mye "enklere" måte å gjøre det på enn å sulte seg ned i vekt med feks Grete Roede eller vektklubb.no.
Ønsker deg så mye lykke til, bruk forumet om du har spørsmål, evt lag deg din egen journal hvor du noterer litt ned hva du spiser, hva du liker, hva du lurer på osv :)
Håper du finner en løsning på prolapsproblemet, unner ingen slike smerter og plager!
Takk skal du ha:)
Har registrert "inntaket" på diett.no og bestillt oppstartspakka. Leser mye her på forumet og lærer mye, men gleder meg til jeg får pakka med fler tips på et sted uten å måtte trykke på pc'n hele tiden..
Tok et nytt steg idag når jeg fikk kommet meg til butikken - leste innholdsfortegnelsen på alt jeg kjøpte for første gang i livet... nå er jeg igang:)
Takk skal du ha:)
Har registrert "inntaket" på diett.no og bestillt oppstartspakka. Leser mye her på forumet og lærer mye, men gleder meg til jeg får pakka med fler tips på et sted uten å måtte trykke på pc'n hele tiden..
Tok et nytt steg idag når jeg fikk kommet meg til butikken - leste innholdsfortegnelsen på alt jeg kjøpte for første gang i livet... nå er jeg igang:)
Haha, velkommen til lavkarbolivet! Man bruker vel lang tid i butikken de første ukene, tror det var photobscura som kommenterte at personalet begynte og se rart på henne som bare "hang" rundt hyllene hehe :)
Knut ned til 90kg
06-10-11, 21:04
Haha, velkommen til lavkarbolivet! Man bruker vel lang tid i butikken de første ukene, tror det var photobscura som kommenterte at personalet begynte og se rart på henne som bare "hang" rundt hyllene hehe :)
Nærbutikk rett over veien så de får bare venne seg til det..
teleslynga
06-10-11, 21:11
Jeg må innrømme at jeg synes de tickerne og signaturene og alt er ganske visuelt forstyrrende, særlig når mange i tillegg liker å leke seg med fonter og farger og baluba. Klarer nesten ikke lese hva dere skriver for bare trær. Men man må vel ta skikken der man kommer.
Luggetuppen
06-10-11, 21:28
Jeg må innrømme at jeg synes de tickerne og signaturene og alt er ganske visuelt forstyrrende, særlig når mange i tillegg liker å leke seg med fonter og farger og baluba. Klarer nesten ikke lese hva dere skriver for bare trær. Men man må vel ta skikken der man kommer.
Eller du kan skru av visningen av den. Under kontrollpanel og endre valg finner du en boks det står "vis signaturer" ;)
Jeg syntes en liten signatur er ok, men syntes kanskje man burde laget en maxgrense for hvor store de kan være.
Jeg sliter med å få i meg nok vann i løpet av dagen. Vannflaska står pent parkert ved siden av PC'en på jobb, men i stedet for blir det til at jeg drikker av kaffekoppen :o Farris drikker jeg en god del av, men jeg kan jo ikke bruke penger på flere liter Farris om dagen. Har lurt litt på sånn kullsyremaskin. Da kan jeg bruke springvann med en bitteliten dæsj sitron i. Noen som har erfaringer med en sånn maskin?
Takk for hjelpa. Nå fikk jeg det endelig til :) Må teste dette litt for å finne en jeg liker.
Har lurt litt på sånn kullsyremaskin. Da kan jeg bruke springvann med en bitteliten dæsj sitron i. Noen som har erfaringer med en sånn maskin?[/quote]
Jeg har ønsket meg det i bursdagsgave! En venninne av meg sier det er helt genialt, er man lei av vanlig springvann kan man spare mye penger på en slik kullsyremaskin, og venninna mi bruker den hver dag (og det kommer jeg til å gjøre også når jeg får den i hus - hvis jeg får da... det gjenstår og se ;) )
Som oktoberstarter er jeg helt ketose i hodet, og bruker masse tid her inne på forumet. Det er helt genialt!
Men har lyst til å dele en aldri så liten solskinnshistorie: Var på helsekosten i dag for å kjøpe Johannesbrødkjernemel. Men jeg fikk mer enn jeg ba om: Innehaveren geleida meg stolt til en liten haug helt nyannkomne lavkarbovarer - deriblant en hel stabel bakemiks.
Vi snakker sjokoladekake (5,4 per 100 gram ferdig kake), pizzabunn (4,12 per 100 g ferdig pizza) og brød (1,9 per 100 gram ferdig brød!). Nå skal det sies at jeg ikke har bakt & testa ennå, men innehaveren gikk god for to av tre. Hun hadde til og med skaffa lavkarbopasta, men der var karboinneholdet litt for høyt for ketolyse (litt over 9 g).
Dette er muligens helt normalt for byfolket, men jeg bor på bøgda (Oppdal), og her er kanskje ikke utvalget helt som i byene. Så: Joy! :)
teleslynga
06-10-11, 23:28
Eller du kan skru av visningen av den. Under kontrollpanel og endre valg finner du en boks det står "vis signaturer" ;)
Jeg syntes en liten signatur er ok, men syntes kanskje man burde laget en maxgrense for hvor store de kan være.
Ah, takk for tipset!
Først nå ser jeg at denne tråden ligger i ketoselysekur-underforumet, jeg har jo egentlig litt fordommer mot ketolyse og sånn. Og sikter meg inn mot 30-35 g kh, vet ikke om man vanligvis havner i ketose av det? Uansett, jeg har ofte fått en sånn metallsmak i munnen etter å ha spist et stykke ost de siste kveldene. Jeg har tenkt at det bare er en litt sånn ekkel osteettersmak, men luer på om det egentlig er et ketosesignal?
Her har du en link til ett deilig brød
http://lavkarboliv.blogg.no/1307628538_lavkarbo_brd.html
Lykke til :)
Tunge Tonjis
07-10-11, 07:58
Som oktoberstarter er jeg helt ketose i hodet, og bruker masse tid her inne på forumet. Det er helt genialt!
Men har lyst til å dele en aldri så liten solskinnshistorie: Var på helsekosten i dag for å kjøpe Johannesbrødkjernemel. Men jeg fikk mer enn jeg ba om: Innehaveren geleida meg stolt til en liten haug helt nyannkomne lavkarbovarer - deriblant en hel stabel bakemiks.
Vi snakker sjokoladekake (5,4 per 100 gram ferdig kake), pizzabunn (4,12 per 100 g ferdig pizza) og brød (1,9 per 100 gram ferdig brød!). Nå skal det sies at jeg ikke har bakt & testa ennå, men innehaveren gikk god for to av tre. Hun hadde til og med skaffa lavkarbopasta, men der var karboinneholdet litt for høyt for ketolyse (litt over 9 g).
Dette er muligens helt normalt for byfolket, men jeg bor på bøgda (Oppdal), og her er kanskje ikke utvalget helt som i byene. Så: Joy! :)
http://www.lavkarbohuset.no/index.php .. Sjekk det også ut, jeg har blant annet bestilt pasta, pizzabunn og brød derfra :) smaker ganske ålreit og laaavt i karbs :) Hva slags bakemiks var det snakk om? Sjokoladebakemiks hvor man bare kunne tilsette noe?
Tunge Tonjis
07-10-11, 08:01
Ah, takk for tipset!
Først nå ser jeg at denne tråden ligger i ketoselysekur-underforumet, jeg har jo egentlig litt fordommer mot ketolyse og sånn. Og sikter meg inn mot 30-35 g kh, vet ikke om man vanligvis havner i ketose av det? Uansett, jeg har ofte fått en sånn metallsmak i munnen etter å ha spist et stykke ost de siste kveldene. Jeg har tenkt at det bare er en litt sånn ekkel osteettersmak, men luer på om det egentlig er et ketosesignal?
Jeg får også sånn ettersmak av ost. Tviler på at det er et tegn på at man er i ketose :s Tror nok rundt 30 karbs om dagen er i meste laget til å være i ketose. :)
teleslynga
07-10-11, 10:01
Takk, Tunge Tonjis, det var det jeg egentlig trodde.
Hallo
Hadde en hard treningstur i gåt ca 1t, startet litt dårlig men kom seg utover i økta, kan ha noe med LK å gjøre eller bare dårlig dagsform , satser på det siste.
Sliter med det kreative i matveien og det blir fort det samme omgjen og omgjen, og siden jeg nekter å spise Møllerens lavkarb brød så er det lite med brød nå, men til helgen skal jeg bake så jeg har hele uken, skal teste lolypop brød, samt no knekkebrødlignende saker, ikke sikker på hva.
Skikkelig nedtur med "stix" testing ikke no utslag, MEN jeg leste et sted at slike stix egentlig er ferskvare og ikke kan lagres over lang tid, og mine stix er fra 2009 forskjøket, så jeg klamrer meg til den teorien intil videre. Skal få fikset nye i dag, får vel tak på apotek ?
Har oxo fått fixa "før" bilder, og det er godt det er før, for jeg er ikke fornøyd med hvordan det så ut.. Egentlig en kjempe boost på motivasjonen, så dette skal jeg klare
Ha en god fredag alle
bumbleroot
07-10-11, 11:15
Jeg må innrømme at denne gangen bruker jeg ikke noen av tablettene. Kanskje derfor jeg ikke går ned noe særlig?
Bruker dere krom, magnesium, vitaminer osv?
teleslynga
07-10-11, 11:19
Jeg har som mål å spise sånn at jeg ikke behøver tilskudd. (Men igjen, jeg satser ikke på ketose)
Knut ned til 90kg
07-10-11, 12:02
Hallo
Hadde en hard treningstur i gåt ca 1t, startet litt dårlig men kom seg utover i økta, kan ha noe med LK å gjøre eller bare dårlig dagsform , satser på det siste.
Sliter med det kreative i matveien og det blir fort det samme omgjen og omgjen, og siden jeg nekter å spise Møllerens lavkarb brød så er det lite med brød nå, men til helgen skal jeg bake så jeg har hele uken, skal teste lolypop brød, samt no knekkebrødlignende saker, ikke sikker på hva.
Skikkelig nedtur med "stix" testing ikke no utslag, MEN jeg leste et sted at slike stix egentlig er ferskvare og ikke kan lagres over lang tid, og mine stix er fra 2009 forskjøket, så jeg klamrer meg til den teorien intil videre. Skal få fikset nye i dag, får vel tak på apotek ?
Har oxo fått fixa "før" bilder, og det er godt det er før, for jeg er ikke fornøyd med hvordan det så ut.. Egentlig en kjempe boost på motivasjonen, så dette skal jeg klare
Ha en god fredag alle
Hei Viktor4U,
Oppdaterer du journalen din snart med dine erfaringer fra denne "runden"?
Lo godt av det du skrev i 2009..
Lykke til videre:)
Jippi...da var jeg ferdig med min første uke å har mistet 2,1 kg :)
Jeg vil gjerne melde meg inn her - er en gammel ketolyse-bruker som falt av veien noen sted etter en 10 kilos vektminskning (har tidligere gått ned 20kg med roede-mat men gikk opp igjen) Har etter graviditet gått opp mange kilo - så her er det en del å ta av ;)
Totalt skal jeg vel gå ned 40 kg og håper jeg vil gå ned mesteparten med ketolyse, håper det vil hjelpe på min pcos och gør at vi kan begynne planere for enda et barn.
Begynte 1 okt med startvekt 101kg og idag veide jeg akkurat 2 kg mindre, 99kg och det føles kjempebra! Har gamle ketosestiks virker det som, de gir ihvertfall ikke utslag, men så lenge jeg går ned er jeg fornøyd :D
Tunge Tonjis
07-10-11, 17:15
Jeg må innrømme at denne gangen bruker jeg ikke noen av tablettene. Kanskje derfor jeg ikke går ned noe særlig?
Bruker dere krom, magnesium, vitaminer osv?
Jeg tar iallefall tilskuddene. Tror man burde det for å få i seg alt man ikke får i seg ved å spise "kun" maten. Hvorfor tar du ikke tablettene?
Tunge Tonjis
07-10-11, 17:16
Jeg vil gjerne melde meg inn her - er en gammel ketolyse-bruker som falt av veien noen sted etter en 10 kilos vektminskning (har tidligere gått ned 20kg med roede-mat men gikk opp igjen) Har etter graviditet gått opp mange kilo - så her er det en del å ta av ;)
Totalt skal jeg vel gå ned 40 kg og håper jeg vil gå ned mesteparten med ketolyse, håper det vil hjelpe på min pcos och gør at vi kan begynne planere for enda et barn.
Begynte 1 okt med startvekt 101kg og idag veide jeg akkurat 2 kg mindre, 99kg och det føles kjempebra! Har gamle ketosestiks virker det som, de gir ihvertfall ikke utslag, men så lenge jeg går ned er jeg fornøyd :D
Grattis og velkommen :) Litt av en start :) Har tatt av rundt 2 kilo selv om jeg har vært i ketose i en mnd :( Blir spennende å se hvor mye du går ned neste uke. Kom gjerne med tips til hva du gjør som får deg til å gå ned :p
Tunge Tonjis
07-10-11, 17:16
Jippi...da var jeg ferdig med min første uke å har mistet 2,1 kg :)
Kjempebra! :)
Tunge Tonjis
07-10-11, 17:18
Hallo
Ha en god fredag alle
Har du tatt en titt på Gerd sine oppskrifter? Der er det stor grad av kreativitet :D http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130 Der finner du middagene :) NAM!
bumbleroot
07-10-11, 19:27
Jeg tar iallefall tilskuddene. Tror man burde det for å få i seg alt man ikke får i seg ved å spise "kun" maten. Hvorfor tar du ikke tablettene?
Har egentlig ikke et godt svar på det. Tenkte rett og slett ikke på det når jeg startet opp igjen. Jeg føler vel ikke at jeg mangler noe, men det er jo en grunn til at tablettene finnes, så regner med at jeg tar en tur på butikken i morgen :)
bumbleroot
07-10-11, 19:28
Super start! lykke til videre
Hei!!
Hive mæ på her æ å!!
Bynt på i går, det e mitt 4 forsøk på ketolysekur...
1 gang 8 kg på 3 uka, de to andre gangene helt fjasko :-(
(men drakk både pepsi max å fun light å gikk ned i vekt så æ grei sikkert ikke å hold mæ unna før det bli stopp i vektnedgangen... dåkk e kjempe flink som kutte ut det!!!)
Så no e det siste sjanse før æ gir opp :-(
Har sakt i fra te dæm på arbe så dæm bli ei go støtte å ha. Men sjokolade e min beste venn så håpe æ grei det no!!
Tenkt å ta multivitaminer, e det nok?? naboen min gikk ned 20 kg i fjord å ho tok kun det!!
Veiedag på mandag e greit ja!!!
Hei! Jeg vil også være med her! Har vært på kuren i nesten ei uke nå, og ser at det virker :p
Heisann, jeg vil også være med, men jeg kan ikke veie meg mye da jeg ikke har vekt hjemme nå, vet ikke om jeg bør kjøpe meg ny vekt eller hva liksom. jeg merker jeg fort kan bli veldig opphengt i vekta
æ e helt ''væktgal''. går på vekta heile tia, drømme om at æ går på den osv så skjønne godt at du ikke vil ha vekt!! du kjenne jo virkninga læll
Knut ned til 90kg
08-10-11, 11:05
Hei, lurer på om noen "erfarne" kan svare meg..
Har enda ikke fått tak i noen bok men lest mye her på forumet (ligger rett ut med prolaps så tid er det nok av..) og lurer på følgende:
Har idag vondt i hodet, noe som startet igår ettermiddag - og føler meg rett og slett fyllesyk uten å ha rørt en dråpe alkohol. Er kroppen på vei inn i ketose??
Har registrert alt jeg har spist på diett.no (genial side..) og lurer på om mine "verdier" er greie? Startet å registrere på onsdag, men begynnte å kutte karb på tirsdag.
Onsdag: 206g fett, 3,65g karb, 162g protein
Torsdag: 151g fett, 17,77 g karb, 129g protein
Fredag: 184g fett, 12,73g karb, 177g protein
Skal jeg ikke bry meg om kcal i det hele tatt, blir mange..??
Mange spm på en gang men håper på svar:)
Heisann folkens!
Snart mandag, må bare gjennom helgen først:D Vekta går sakte men sikkert nedover. Ser at jeg ligger på ca 1 kg i uken - startet 20/9. Helt greit - det viktigste er at jeg har mye mer overskudd og ikke har migrene lenger. Vært i ketolyse så å si helt siden jeg startet. Det som irriterer meg grenseløst derimot, er at jeg har fått mensen igjen for første gang på 1 år:mad: Har hormonspiral, og håper virkelig dette her er kun et engangstilfelle - LIKER IKKE!!!!
æ e helt ''væktgal''. går på vekta heile tia, drømme om at æ går på den osv så skjønne godt at du ikke vil ha vekt!! du kjenne jo virkninga læll
Kjenner meg igjen jeg også. Når jeg slanker meg veier jeg meg hele tiden. Når jeg ikke slanker meg, støver vekta ned...
Men likevel er den vekta som kommer i morgen tidlig den jeg noterer, så er litt spent likevel. Så mellomveiingen er mer som en kontroll på at det jeg gjør er riktig. Kanskje etterhvert så kommer jeg til å veie meg mindre, når jeg er sikrere.....
Hei Knut:)
Ganske ny jeg og, men jeg kjenner meg utrolig godt igjen i "fyllesjuk" beskrivelsen din - og for meg var det en klar indikasjon på at jeg var i ketose. Var helt for jævlig den første uken, men nå har jeg det helt fantastisk i ketose. Når det gjelder kcal så har jeg forstått av litteratur og her inne at så lenge vekta går nedover trenger du ikke telle. Lykke til med kostomlegging, og prolapsen:)
Oæææææææ i morgen er min første veie dag, kjempe spendt :)
Ang. snacks i nøden. Dette her er nydelige baconfrittata'er. De kan enkelt lages i muffinsformer. De kan fryses også :)
Dette trenger du:
( Ca. 18 stk. )
10 egg
1 dl kremfløte
200 g revet hvitost
100 g avrent cottage cheese
2 pakker bacon
2 never finhakket bladpersille
Slik gjør du:
Pisk eggene med en gaffel og rør inn fløte, revet ost og avrent cottage cheese. Klipp eller strimle baconskivene i små biter, stek dem sprø og avkjøl. Bland baconbitene og finhakket bladpersille i eggerøren.
Sett muffinsformer på et stekebrett, og fordel røren i formene. Stek midt i ovnen på 175 grader i ca. 20 minutter. Skru opp temperaturen til 225 grader de siste 3 minuttene, og la dem steke til de får en fin farge.
Naaaaaaaaaaaam :D
Disse høres fristende ut!
Men hvordan gjør man for å få avrent cottage cheese?
Tunge Tonjis
09-10-11, 19:23
Disse høres fristende ut!
Men hvordan gjør man for å få avrent cottage cheese?
Jeg tok bare cottage cheese rett fra boksen jeg altså. Man kan eventuelt ta det i Torky og klemme ut vannet. Men tror det er unødvendig :D
Veiedagen er her:
Vekt 03.10: 77,2
Vekt 10.10: 76,8
Mål: 68 kg
Har vært nede i 76,0 mot slutten av forrige uke, men har tatt en fest i helga....
Hvordan er det med dere andre?
Knut ned til 90kg
10-10-11, 08:37
Veiedag:
1/10 110kg
10/10 105,4kg
Ned 4,6kg:) Nå er jeg igang..
bumbleroot
10-10-11, 08:38
Bare ned 300 gr, men er alikevel ganske fornøyd. Lørdag spiste jeg en stor bolle popcorn og sukkerfri sjokolade + masse cola zero (måtte jo drikke opp det jeg har hjemme før jeg kan slutte :p )
bumbleroot
10-10-11, 08:40
Veiedag:
1/10 110kg
10/10 105,4kg
Kjempebra :D
Veiedag mandag
19.09.11: 129,7 - startvekt
26.09.11: 128 - (-1,7kg) 1,7 kg totalt
03.10.11: 127,2 (-0,8kg) 2,5 kg totalt
10.10.11: 125,4 (-1,8) 4,3 kg totalt
Syns egentlig det går litt treigt, men ser jo her at vektnedgangen er fin. Litt tålmodighet kanskje:)
Kjempeflott nedgang, Knut!
teleslynga
10-10-11, 11:06
Er det her vi ramser opp?
3. okt: 82,2 kg
10. okt: 80,6 kg
Første uke unnagjort. Ble 3 kg. ned:)
Er kjempe fornøyd og føler jeg er i gang.
Gleder meg allerede til neste gang jeg skal på vekten:D
Mitt første delmål er å komme ned i 2 siffret:o Det skal bli deilig det:p
03.10.2011 106 kg (start vekt)
10.10.2011 103 kg
gratulere sååå masse med 2,2 kg ned. Flink har du vært :)
Kjempebra :D
Gratulere ett supert resultat :) Stå på videre..
Er det her vi ramser opp?
Flott flott, stå på videre nå er vi igang :)
Bare ned 300 gr, men er alikevel ganske fornøyd. Lørdag spiste jeg en stor bolle popcorn og sukkerfri sjokolade + masse cola zero (måtte jo drikke opp det jeg har hjemme før jeg kan slutte :p )
300 g her og 300 g der blir fort kilo av :) Stå på videre, lykke til
Gratulerer alle sammen som har gått ned!! :-)
Jeg gikk ned 0,8 kg - hadde vel håpet på å runne 1 kg, men men, fornøyd bør jeg jo være bare det går riktig vei.
26.09 - 101,3 kg
03.10 - 99,3 kg (-2 kg)
10.10 - 98,5 kg (-0,8 kg)
Tunge Tonjis
10-10-11, 17:48
Jeg veide meg visst ikke i dag :o Kommer sterkere igjen i morgen. (Tror uansett ikke jeg har gått ned no).
teleslynga
10-10-11, 19:08
Første uke unnagjort. Ble 3 kg. ned:)
Er kjempe fornøyd og føler jeg er i gang.
Gleder meg allerede til neste gang jeg skal på vekten:D
Mitt første delmål er å komme ned i 2 siffret:o Det skal bli deilig det:p
03.10.2011 106 kg (start vekt)
10.10.2011 103 kg
Kjempebra! Snart tosifra!
Tunge Tonjis
10-10-11, 19:52
Dere er kjempeflinke hele gjengen. Alle har gått ned :) JIPPI :)
http://www.lavkarbohuset.no/index.php .. Sjekk det også ut, jeg har blant annet bestilt pasta, pizzabunn og brød derfra :) smaker ganske ålreit og laaavt i karbs :) Hva slags bakemiks var det snakk om? Sjokoladebakemiks hvor man bare kunne tilsette noe?
Hei igjen; det var de samme bakemiksene de har inne på denne nettsida. Har ikke fått testa ennå, men gleder meg til å prøve. (Baking står relativt langt nede på lista mi for tida...)
:)
Så gøy å lese om alle fine resultater! Grattis alle.
Da var dagen kommet (blir en uke og en dag, siden jeg begynte for alvor her inne sist søndag. Men nå er mandag dagen med stor D!)
Søndag 2. oktober: 99,9 kilo
Mandag 10. oktober: 96,8 kilo.
*stolt*
Veiedag:
1/10 110kg
10/10 105,4kg
Supert Knut, du tar meg snart igjen så kan vi kjempe oss ned til 90 sammen :)
Status er 3.10.2011 - 104.5 ( Jeg vet jeg skreiv 103, men det var 104,5 )
10.10.2011 - 102.5 Jippi ned 2 kg, det var mer en forventet
Kjedelige greier dette med prolaps, ikke stort man får gjort da, men ønsker deg god bedring.
Videre så har jeg fått fiksa Nannhas Knekkebrød, det er supert, sitter å mesker meg nå med knekkebrød med Castello Blue, supergodt.
På benken ligger det 2 stk Lollypop brød, skal ligge over natten, er skikkelig spent. Viste dere at hvis man legger linfrø i vann for lenge feks over natten blir de giftige ? Ikke jeg heller :), men skal vist være fakta, så jeg tok ingen sjanser, så jeg kasta 200 gr GIFT :)
Nå er det snart tirsdag igjen
:heia::heia: dette går fint...
Tunge Tonjis
11-10-11, 07:05
Ikke mye å skryte av, men alt er bedre enn ingenting. -300 g ned :s
Neste uke blir det tur til Trondheim, så da regner jeg med at vektreduksjonen heller ikke blir noe å skryte av. Men, gir ikke opp :)
Luggetuppen
11-10-11, 07:18
Denne uka står jeg i hvert fall ikke stille. 0,6 kg ned :D
Syntes det går saaaaakte, men ikke pokker om jeg har tenkt til å gi opp enda. Selv som GBP-operert har jeg slitt med et enormt søtsug, men det er i ferd med å slippe taket.
0,6 ned. Hadde virkelig forhåpninger om MYE mere. Veide en kilo mindre på alle snikveiingene mine i forkant også pluttselig opp en kilo på mandag. Så det var skuffende. Startet uka med trening da i hvert fall. Og 0,6 ned er i hvert fall riktig vei, er ikke det. Men litt surt når jeg følte jeg lå ann til mere....
0,6 ned. Hadde virkelig forhåpninger om MYE mere. Veide en kilo mindre på alle snikveiingene mine i forkant også pluttselig opp en kilo på mandag. Så det var skuffende. Startet uka med trening da i hvert fall. Og 0,6 ned er i hvert fall riktig vei, er ikke det. Men litt surt når jeg følte jeg lå ann til mere....
Kjenner igjen den følelsen, Nelly - men 0,6 er jo kjempebra!!! Tror jeg skal slutte med alle snikveiingene for å redusere stresset for meg selv, og unngå sånne skuffelser, vil du være med?
Hei!
Vil gjerne slenge meg på her jeg også, om ikke innmeldingsfristen har gått ut? :)
Startet mandag forrige uke, 03.10.2011.
125,5 - mandag 03.10.2011
120,8 - tirsdag 11.10.2011 (Skulle egentlig hatt veiedag igår, men tiden gikk og jeg fikk ikke tak i nok i forbifarten!)
Er forsåvidt første gang jeg prøver meg på noen slags form for lavkarbo diett, så dette blir spennende! :)
Velkommen mrSil
Du er jo allerede godt i gang:)
Ønsker deg fortsatt lykke til vi er jo i omtrent samme gruppe:)
jeg også startet 03.10.11
Det er første gangen for meg også, blir spennende men lover bra:D
I går var veiedag, ja! Glemte helt ut å dele (de kjekke) resultatene med dere. Startet sist mandag på kuren, er kjempefascinert av at det er mulig å suse så fort ned i vekt uten å være sulten...
Mandag 3/10: 74,0 kg
Mandag 10/10: 70,5 kg
Gratulere Soti:)
Er det ikke gøy, stå på videre og lykke til:cool:
Hei på dere :)
Fikk et tips om at det fantes en "oktober gjeng", og da måtte jeg slenge meg med! Gøy å være sammen med fler som har startet omtrent samtidig, ha noen "ferskinger" å dele gode og onde dager med ;)
Jeg startet på lavkarbo mandag 19 august, så jeg har holdt på litt lengre enn oktober da. håper det går bra ;)
Veier meg hver mandag. Eller. prøver å bare veie meg da. men må smug kikke litt av og til :rolleyes:
Det første målet jeg hadde tenkt å nå var ned 10 kg.
Men, drømmen er å komme ned ca 20. Så siden mål 1 nesten er nådd har jeg tørt å øke målet til 20kg :)
Etter ei uke viste vekta -3,2 kg
etter to uker viste den -3,3 kg til
etter tre uker viste den -0.6 kg.
Så jeg har gått ned 7 kg på 3 uker. Kjempe fornøyd!
Hadde jo håpet på å gå ned 1 kg sist uke men. 0.6 er nå neeesten 1 kg ;)
føler jeg har slitt litt med å få i meg nok fett.. kjøpte meg sånn derre.. *tenke.. teflonhjerne* cocosa? kokosfett i dag. Håper det kan hjelpe litt.
Så må jeg ha en liten skjerpings ang å drikke nok vann!
Noen jeg beg å lure på i kveld: Vet dere om det er vanlig å få vondt i magen? Har hatt en del vondt, kjennes nesten ut som det er i tarmene det gjør vondt? :confused: aner jo ikke om det har noe med lavkarbo å gjøre men....
Blir gøy å bli kjent med dere alle, og følge dere videre! :)
Hei hei.. fin tråd.. jeg vil være med... Herlige jenter..som vil konkurere litt.
Jeg tror det kan motivere oss enda mer.. så vi må prøve da..
Startet 3 okt... 87,5kg veiedag.. mandag
vekta 10okt... 86,2kg... dvs 1,3kg ned første uka.
Håper på å gå ned 20-25 kg innen sommer 2012. Er det for stort ønske???he..he.. prøver jeg...såe ser vi an.....
Kunne klart mer om jeg fulgte dietten .. men litt brød..litt melk.. litt alkohol-drikke..
hmm.. Fornøyd likevel.. og må prøve videre....
Kjenner igjen den følelsen, Nelly - men 0,6 er jo kjempebra!!! Tror jeg skal slutte med alle snikveiingene for å redusere stresset for meg selv, og unngå sånne skuffelser, vil du være med?
Oisann...ikke snikveie noenting???? Jeg må avvenne meg da. Da blir det kun en veiing om dagen(må starte der altså)
Luggetuppen
11-10-11, 23:05
Jeg ønsker meg ny badevakt! Noen som kan foreslå er grei og billig en?
Den jeg har er skikkelig håpløs. Hvilken vekt den viser er som å trille terning. For moro skyld veide jeg meg en kveld rett før jeg gikk til sengs, og så etter at jeg stod opp igjen på morgenen (da hadde jeg vært en tur på do i løpet av natten og ikke drukket noe som helst). Vekten påstod da at jeg veide 800 gram mer på morgenen enn kvelden :rolleyes:.
Også har den en "fancy" innbygget funksjon: internminne! Hvis man veier seg med kort mellomrom husker vekta den forrige veiingen og nekter å måle på nytt. Noen ganger viser den et åpenbart feil tall fordi jeg står skevt på den, eller den vipper litt i fugene mellom gulvflisene, men ikke pokker om den vil veie på nytt nei! Møkkasak! Også så dyr som den var (kostet godt over 1000-lappen for 8 år siden).
Den jeg har er skikkelig håpløs. Hvilken vekt den viser er som å trille terning. For moro skyld veide jeg meg en kveld rett før jeg gikk til sengs, og så etter at jeg stod opp igjen på morgenen (da hadde jeg vært en tur på do i løpet av natten og ikke drukket noe som helst). Vekten påstod da at jeg veide 800 gram mer på morgenen enn kvelden :rolleyes:.
Også har den en "fancy" innbygget funksjon: internminne! Hvis man veier seg med kort mellomrom husker vekta den forrige veiingen og nekter å måle på nytt. Noen ganger viser den et åpenbart feil tall fordi jeg står skevt på den, eller den vipper litt i fugene mellom gulvflisene, men ikke pokker om den vil veie på nytt nei! Møkkasak! Også så dyr som den var (kostet godt over 1000-lappen for 8 år siden).
Glem vekta og invester i et stilig målebånd istedet? ;)
Knut ned til 90kg
11-10-11, 23:21
Hei,
Vekten jeg bruker funker bra. Bare pass på at den står på samme sted når du veier deg om du har skjeve gulvfliser. rei vekt til 545,- på www.lefdal.com (http://www.lefdal.com) Du finner vekten her: http://www.lefdal.com/product/hus-hjem/personlig-pleie/helse-velvare/BAS1/wilfa-badevekt
Vekten har også tilleggsfunksjoner som vanninnhold, fett og muskelmasse om du ønsker å se noe på dette. Kan være greit hvis du føler vekten stagnerer. Kan da like gjerne være at du øker i muskelmasse samtidig som du forbrenner fett.
Knut ned til 90kg
11-10-11, 23:28
Supert Knut, du tar meg snart igjen så kan vi kjempe oss ned til 90 sammen :)
Status er 3.10.2011 - 104.5 ( Jeg vet jeg skreiv 103, men det var 104,5 )
10.10.2011 - 102.5 Jippi ned 2 kg, det var mer en forventet
Bra nedgang - stå på videre så er 90 tallet der før du aner:)
Jada jeg er målrettet og så snart ryggen fikser trening i tillegg til dietten skal nok jeg gå raskt ned:) Det er ikke min utfordring, men hjelper med litt konkurranse..:)
Min utfordring blir å holde vekten på 90 kg når jeg kommer dit... men det kan vi kanskje hjelpe hverandre til:)
Jeg ønsker meg ny badevakt! Noen som kan foreslå er grei og billig en.
hehe jeg måtte bare ..håper du finner deg en fin en med musklerog er skikkelig hottie....av og til blir tasteleifer skikkelig artige
jeg starte sånn nesten ordentlig i oktober jeg også og tar vekta fra forrige uke inn her
5,10-11 125,2(tanita) jeg er med i et opplegg på friskvernklinikken i asker der man får veiing hver 14 dag ...kommer til og veie meg der hver onsdag kveld og ha det som utgangspunkt tror jeg.
Urk ...
Det er en fantastisk følelse av å være fulesjuk uten å ha rørt en dråpe alkohol :o
Marlykk, det er ikke bare jenter som vil konkurere, så Knut var skikkelig fremoverlent her oxo, men det er lov, og veldig bra med "litt" konkuranse, men det må ikke ta overhånd, det kan virke demotiverende for noen, og vi er vel ikke her for konkuransen skyld, og det ultimate målet må være å nå sine personlige mål :)
Fy søren jeg er god, makan til visdomsord :)
Det gleder meg stooooort at det er fler menn med i denne gruppen, og ikke bare damer, føler enkelte ganger det blir mye kvinnespesifikt snikk snakk, men kan vi ha en håndsopprekning på hvem som er hannkjønn i gruppen, for det er ikke altid like enkelt å ut fra Nicket se om man er mann aller dame. kanse noen av oss menn kan bli den "Badevakten" noen ønsket seg :rolleyes:.
Så alle damer, jenter, menn og gutter ha en fin onsdag
Hehe, jeg ER så glad jeg er ferdig med fullesjuka-abstinens perioden min. Varte heldigvis ikke mer en en uke. Trakk på smilebånde av innlegget ditt, Victor4u - og det liker vi:)
Hadde jo håpet på å gå ned 1 kg sist uke men. 0.6 er nå neeesten 1 kg ;)
føler jeg har slitt litt med å få i meg nok fett.. kjøpte meg sånn derre.. *tenke.. teflonhjerne* cocosa? kokosfett i dag. Håper det kan hjelpe litt.
Så må jeg ha en liten skjerpings ang å drikke nok vann!
Noen jeg beg å lure på i kveld: Vet dere om det er vanlig å få vondt i magen? Har hatt en del vondt, kjennes nesten ut som det er i tarmene det gjør vondt? :confused: aner jo ikke om det har noe med lavkarbo å gjøre men....
Blir gøy å bli kjent med dere alle, og følge dere videre! :)
Kan være cocosa fettet som gjør det. Jeg hadde samme opplegg forrige gang jeg var på lavkarbo. Syntes ikke jeg fikk nok fett, og spiste noe cocosa i tillegg. Fikk ganske så vondt i magen av det, og fikk råd om å kutte ut det. Er vanligvis mulig å få i seg nok fett uten å tilsette cocosa. Men, dette er nok veldig individuelt da. Vet at det er mange som bruker det, men jeg opplevde iallefall magesmerter pga dette.
Hei,
Vekten jeg bruker funker bra. Bare pass på at den står på samme sted når du veier deg om du har skjeve gulvfliser. rei vekt til 545,- på www.lefdal.com (http://www.lefdal.com) Du finner vekten her: http://www.lefdal.com/product/hus-hjem/personlig-pleie/helse-velvare/BAS1/wilfa-badevekt
Vekten har også tilleggsfunksjoner som vanninnhold, fett og muskelmasse om du ønsker å se noe på dette. Kan være greit hvis du føler vekten stagnerer. Kan da like gjerne være at du øker i muskelmasse samtidig som du forbrenner fett.
Hvordan i all verden kan en vekt måle vanninnhold, fett og muskelmasse???
EDIT: så jo det når jeg gikk inn på linken da...:)
Kan være cocosa fettet som gjør det. Jeg hadde samme opplegg forrige gang jeg var på lavkarbo. Syntes ikke jeg fikk nok fett, og spiste noe cocosa i tillegg. Fikk ganske så vondt i magen av det, og fikk råd om å kutte ut det. Er vanligvis mulig å få i seg nok fett uten å tilsette cocosa. Men, dette er nok veldig individuelt da. Vet at det er mange som bruker det, men jeg opplevde iallefall magesmerter pga dette.
Heisann. Jeg prøvde cocosa først i går. har hatt vondt før det.. så tror ikke det kan være det.
Har slitt med hard mage etter jeg begynte på lavkarbo. ikke mye som har kommet i do. (sorry detaljer :rodme:) Derfor jeg fikk mistanke om at jeg får i meg for lite fett.. er slanke opperert, og vet av erfaring at får jeg i meg nok fett så har jeg ingen problemer med å gå på do. snarer tvert i mot. :p
Tok meg ei pille som skal hjelpe mot hard mage i går, så jeg har da fått gått litt på do. men har fremdeles mye vondt. er som vondten er i tarmene.. ømt når jeg klemmer litt på magen.. stikker og gjør vondt det meste av tiden.. haff.. håper det går over snart...
Hei! Jeg har gått på lavkarbo siden mandag 10/10, og har ikke vært på nummer to én eneste gang! :confused: Vi får håpe at det ikke blir propp der inne :p Tror nok det har med fett å gjøre, men jeg synes det er så vanskelig å trykke i seg fett etter å ha lært "pass på fettet" i 27 år.
Melder min ankomst i oktober klubben! Tredje dag på lavkarbo, og jeg føler meg fin :) Håper bare det synes på vekta på mandag.
Hei! Jeg har gått på lavkarbo siden mandag 10/10, og har ikke vært på nummer to én eneste gang! :confused: Vi får håpe at det ikke blir propp der inne :p Tror nok det har med fett å gjøre, men jeg synes det er så vanskelig å trykke i seg fett etter å ha lært "pass på fettet" i 27 år.
Melder min ankomst i oktober klubben! Tredje dag på lavkarbo, og jeg føler meg fin :) Håper bare det synes på vekta på mandag.
Heia, og velkommen hit:) Magen kommer nok etter hvert, er ikke noe kjekt når det står på:)
Urk ...
Det er en fantastisk følelse av å være fulesjuk uten å ha rørt en dråpe alkohol :o
Marlykk, det er ikke bare jenter som vil konkurere, så Knut var skikkelig fremoverlent her oxo, men det er lov, og veldig bra med "litt" konkuranse, men det må ikke ta overhånd, det kan virke demotiverende for noen, og vi er vel ikke her for konkuransen skyld, og det ultimate målet må være å nå sine personlige mål :)
Fy søren jeg er god, makan til visdomsord :)
Det gleder meg stooooort at det er fler menn med i denne gruppen, og ikke bare damer, føler enkelte ganger det blir mye kvinnespesifikt snikk snakk, men kan vi ha en håndsopprekning på hvem som er hannkjønn i gruppen, for det er ikke altid like enkelt å ut fra Nicket se om man er mann aller dame. kanse noen av oss menn kan bli den "Badevakten" noen ønsket seg :rolleyes:.
Så alle damer, jenter, menn og gutter ha en fin onsdag
LIKER..... sååå bra sakt ...ja kansje det blir noen hotier her inne av både menn og kvinner.
Heisann. Jeg prøvde cocosa først i går. har hatt vondt før det.. så tror ikke det kan være det.
Har slitt med hard mage etter jeg begynte på lavkarbo. ikke mye som har kommet i do. (sorry detaljer :rodme:) Derfor jeg fikk mistanke om at jeg får i meg for lite fett.. er slanke opperert, og vet av erfaring at får jeg i meg nok fett så har jeg ingen problemer med å gå på do. snarer tvert i mot. :p
Tok meg ei pille som skal hjelpe mot hard mage i går, så jeg har da fått gått litt på do. men har fremdeles mye vondt. er som vondten er i tarmene.. ømt når jeg klemmer litt på magen.. stikker og gjør vondt det meste av tiden.. haff.. håper det går over snart...
Hei om det fortsetter vil jeg ringt legen siden du er slanke opperert så kan det jo skje mage tarm problematikk senere...lykke til og håper det går over ... :klem:
Ang treg mage så finnes det jo diverse råd for det...noe av det kan være og røre fiberhusk i vann og drikke det.. coccos mel kan hjelpe... kjøpe dupholac på apoteket(vet ikke carb innhold)
Skal til legen en tur på fredag så nevner det da om det ikke gir seg.
ellers skal det ikke ha stort å si siden jeg er slankeop. for det er nesten det kostholdet vi skal ha etterpå.. karbo suger kroppen til seg uansett om man er op eller ikke ;) Fikk beskjed om å tenke proteiner.. får jeg i meg for mye fett havner det i do :p
Ønsker dere andre nye velkommen! Kjempe koselig og gøy at vi er så pass mange som er relativt ny oppstartet/ferske på dette :)
Luggetuppen
12-10-11, 18:58
Skal til legen en tur på fredag så nevner det da om det ikke gir seg.
ellers skal det ikke ha stort å si siden jeg er slankeop. for det er nesten det kostholdet vi skal ha etterpå.. karbo suger kroppen til seg uansett om man er op eller ikke ;) Fikk beskjed om å tenke proteiner.. får jeg i meg for mye fett havner det i do :p
DS? Jeg er GBP-operert og merker ikke noe til at jeg spiser mer fett enn jeg gjorde tidligere ;)
Artig at dere likte skriveleifen min. Innlegget mitt ble sitert før jeg så den selv, og da så jeg ikke helt poenget med å fjerne den. Når jeg tenker meg om så hadde det slettes ikke vært ille med en snerten badevakt :D Syntes forresten det funker dårlig å bruke kun målebånd. Det er vanskelig å klare å måle eksakt på samme sted (og holde båndet rett hele veien rundt).
cuuurlygirl
12-10-11, 20:23
Slenger meg med her jeg...igjen ;) Blir forsøk nr 2..gikk ned 9 kilo første omgang,men etter en utskeielse gikk alt til dundas (for å si det pent)... :mad: skikkelig lite imponert over meg selv kan man trygt si! Så da prøver man igjen,og håper at man har lært fra forrige gang!! *krysser fingre* :p
DS? Jeg er GBP-operert og merker ikke noe til at jeg spiser mer fett enn jeg gjorde tidligere ;)
Artig at dere likte skriveleifen min. Innlegget mitt ble sitert før jeg så den selv, og da så jeg ikke helt poenget med å fjerne den. Når jeg tenker meg om så hadde det slettes ikke vært ille med en snerten badevakt :D Syntes forresten det funker dårlig å bruke kun målebånd. Det er vanskelig å klare å måle eksakt på samme sted (og holde båndet rett hele veien rundt).
Jupp. DS :)
Snart 7 år siden... Da er du heldig altså! Var nok å spise bløtakake med masse krem her så løp jeg på do neste dag... Merker veldig godt fettholdige ting.. gjorde ihvertfall ;)
Slenger meg med her jeg...igjen ;) Blir forsøk nr 2..gikk ned 9 kilo første omgang,men etter en utskeielse gikk alt til dundas (for å si det pent)... :mad: skikkelig lite imponert over meg selv kan man trygt si! Så da prøver man igjen,og håper at man har lært fra forrige gang!! *krysser fingre* :p
Velkommen i gjengen :)
Vellkommen tilalle nye.
En snerten badevakt kunne vi vell alle trenge:D
Stå på gutter og jenter.
I"m a girl:p
bumbleroot
13-10-11, 11:30
Det har gått forbausende lett å kutte ut tyggisen, og cola zero har jeg kuttet ned til et minimum. Har også kjøpt tablettene, så nå håper jeg inderlig at vekta begynner å røre litt på seg igjen.... nedover.
Jeg er forresten jente :)
Heisann,
Ikke så mye nytt i dag, men et spørsmål eller to kan vel ikke gjøre noe
Hva er coccooasfett eller no sånt ? Hva brukes det til ?
Og
Hvor ofte spiser en god Ketolikk ??
Jeg spiser ca 6 ggr ila dagen, det lærte jeg hos Grethe :)
Og hvis det skulle overhodet være tvil så er jeg Mann (Legg merke til stooor M)
Ha fortsatt god Torsdag
bumbleroot
13-10-11, 12:17
Heisann,
Og
Ha fortsatt god Torsdag
Her kan du lese litt om cocosa:
http://www.buyhelse.no/Avdelinger/Helsekost/HELSEKOST/Kosttilskudd/Cocosa-Extra-Virgin-kokosolje-500ml-Stimuler-fettforbrenningen-med-Cocosa-188854-p0000002425.aspx
Jeg spiser 3 ganger om dagen, og i helgene blir det som regel bare 2 måltider (da frokost som regel blir seinere). Skjønner godt den Grete R. tankegangen, men etterhvert forsvinner sultfølelsen og måltidene blir automatisk kuttet ned.
Var ikke ferdig gitt :)
leste denne tråden, og vil anbefale alle å lese den, det ga meg virkelig inspirasjon http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1229444#post1229444
OG kan man drikke fun ligth ice tea ?????
bumbleroot
13-10-11, 12:49
Var ikke ferdig gitt :)
leste denne tråden, og vil anbefale alle å lese den, det ga meg virkelig inspirasjon http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1229444#post1229444
OG kan man drikke fun ligth ice tea ?????
Jeg drakk fun light ice tea forrige gang jeg gikk på ketolysekuren, og gikk fint ned i vekt. men det kan selvfølgelig være veldig individuelt, så skulle vektnedgangen stoppe opp, så kan man jo prøve å kutte det ut en stund.
Heisann,
Og
Ha fortsatt god Torsdag
hei du Mann med stooooor M(hehe)
jo altså cocosa er cocos fett som er sundt og godt for tarmene også blandt annet..men om man generelt ikke får i seg nok fett kan man ta litt cocosa i kaffen eller teen sin.
er også veldig godt og bruke til og lage "bonty" av for eks
Nå har jeg akkurat sittet og lest ketolyse boka...spennede lesing og annbefaler deg og sjekke på biblioteket om de har den der... den nye atkins dietten er visst også veldig bra den skal jeg lese i helgen tenkte jeg.
vist man spiser mye karber (som hos Grete)så trenger man og spise ofte for og holde blodsukkeret jevnt. det trenger man ikke på ketolyse...du skal spise kjøtt,gr saker og fett til du er passe mett også vente til du er sulten igjen ...det skal ikke gå mere en 6 våken timer. jeg spiser nå 3 ganger om dagen. du kan drikke light produkter om ikke koppen din reagerer på det altså noen får økt blodsukker av søtningstoffet og da bremser det vektnedgangen så om du merker at det bremser så kan du jo bare kutte det ut og se om det hjelper.
Jeg er så mat lei at jeg vet ikke hva jeg skal finne på til mat... stekte meg litt indrefilet av svin men det smakte ikke i dag....
prøver å lete litt rundt på nettet etter oppskrifter på noe som kan friste, med lite karbo i men.. ikke stort som frister. og det tar jo dagevis å sitte slik å lete... haff.. dagens syting ifra meg ;)
Håper alle har en fin dag, og at det går greit med dere alle! :)
Himaele og hav da :)
Du er sikkert , og jeg er sikker på at du ikek er alene om å ikke finne ut hva man skal spise til alle måltider.
Som du sikkert har fått med deg så er jeg en mann, og jeg er aleneforsørger for en gutt som ikke skal gå i ketose, dvs jeg må finne på 2 middager etc hver dag.
Det jeg har funnet ut, og som jeg ser funker best er å planlegge hele uken, fikk tak i ukeplaner her på forum, og brukte deler av dem, men det er veldig fort gjort og skeie ut fra disse planene.
Takk til alle som svarer her inne, slikt gjør ting så mye enklere for oss alle som virrer rundt med store hoder fulle av tanker, undringer og kreative ideer
Du er sikkert , og jeg er sikker på at du ikek er alene om å ikke finne ut hva man skal spise til alle måltider.
Som du sikkert har fått med deg så er jeg en mann, og jeg er aleneforsørger for en gutt som ikke skal gå i ketose, dvs jeg må finne på 2 middager etc hver dag.
Det jeg har funnet ut, og som jeg ser funker best er å planlegge hele uken, fikk tak i ukeplaner her på forum, og brukte deler av dem, men det er veldig fort gjort og skeie ut fra disse planene.
Takk til alle som svarer her inne, slikt gjør ting så mye enklere for oss alle som virrer rundt med store hoder fulle av tanker, undringer og kreative ideer
Du trenger da ikke lage 2 forskellige middager! Bare variere tilbehøret!:)
Tunge Tonjis
13-10-11, 22:26
Jeg er så mat lei at jeg vet ikke hva jeg skal finne på til mat... stekte meg litt indrefilet av svin men det smakte ikke i dag....
prøver å lete litt rundt på nettet etter oppskrifter på noe som kan friste, med lite karbo i men.. ikke stort som frister. og det tar jo dagevis å sitte slik å lete... haff.. dagens syting ifra meg ;)
Håper alle har en fin dag, og at det går greit med dere alle! :)
http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130
Kanskje du finner litt inspirasjon her? :)
jeg har 1 mann og 4 barn men jeg gidder ikke og lage 2 middager...kun om det er noe spes jeg har lyst på.... de får maten med poteter.ris eller pasta osv de har jo godt av gr sakene og sausen og ...ja det spørs jo litt på hvor mye fett det er i sausen da...men jeg lar dem få sausen jeg lager om det er fløtesus eller hva...noenganger vil de ha ketshup på
HIMAELE
hva slags ting har du lyst på da ...eller er du i en periode hvor du gennerelt er matlei...de fleste retter går jo ann og gjøre lavkarbo vri av selv om det ikke blir helt likt så ofte godt.
Hei Viktor!
Ja jeg har satt meg til å skal lage en ukesplan her. Fræser rundt på nettet og prøver å finne noe mat som frister litt, og fører opp..
Det blir mye dobbel middagslaging her også, så gubben og ungene får det de liker osv.... Noen middager har vi sammen, der jeg bare skipper potene osv.
det er også frokost, lunsj og kveldsmat jeg må finne på noe nytt, kan ikke leve på egg :p
Det er jo utrolig mye godt å velge i, men fantasien er ikke helt med meg om dagen og det hjelper jo ikke at matlysten heller ikke er stor.. Men det kommer seg vel tenker jeg ;) Skriver tidenes shoppingliste her, blir storhandel i morgen, vi skal bli flinkere til å sette opp ukesmenyene, da trenger vi ikke gå så ofte på butikken ;) Sattser på å finne noe som kan friste meg litt da.. ja, som er lov for en lavkarbo/ketoser? å spise ;) :p
Er helt supert med dette forumet, så vi kan få snakket med andre som er igjenom det samme, få litt tips og råd osv :)
HIMAELE
hva slags ting har du lyst på da ...eller er du i en periode hvor du gennerelt er matlei...de fleste retter går jo ann og gjøre lavkarbo vri av selv om det ikke blir helt likt så ofte godt.
er lei av alt. ingeting som frister.. sukkh.
Fikk lyst på lavkarb rømmegrøt i kveld så da ble det det til kvelds :)
Må bare bli flinkere til å bruke fantasien litt ;)
Næmen
Her var det jaggu stille :) sånn rett før helgen, kansje alle gruer seg litt til helgen
Jeg gleder meg jeg da, skal ut å sykle lange turer både lørdag og søndag, og det er utfordring når men ikke kan bare hive innpå all slags frukt, energibarer, energigeleer, rosiner, bananer og brødskiver.
Men noe må jeg ha, så planen er å laste opp med kokte egg og baby bell oster. Gleder meg til å se tryne på de jeg sykler sammen med :)
Ellers så har jeg syndet, som en god ketolikk :rolleyes: - Jeg veier meg vær dag, og takk for det
Vekta ( Ikke apparetet ) viser en variasjon fra laveste notering til høyeste notering over 6 dager med 0,6 kg. Dette gjorde vekta ( ikke apparatet) før jeg begynte med LK, jeg har en mistanke at dette har med støle bein og gjøre, dvs morgenen etter trening veier jeg mer
Det som er greit er at "trenden" på vekta ( Ikke apparatet) er nedadgående. Videre så har jeg tenkt å flytte veiedag til tirsdag, altså etter en viledag -- LURT.:uskyldig:
Ha en fortsatt fin fredag
Støle, stive muskler = mye vann i kroppen. Smart å bytte veiedag:)
Jeg på min side har flyktet til hytta hvor jeg ikke har vekt - sånn at jeg MÅ forholde meg til å ikke gå på vekten 2-3 ganger dagen! Gjerne en litt for pålitelig ketolikk;)
Spent på å høre hvordan det går med beina dine på sykkeltur - jeg opplever å få melkesyre ufattelig fort når jeg er i ketose.
God helg, Victor!
Knut ned til 90kg
14-10-11, 15:33
Næmen
Her var det jaggu stille :) sånn rett før helgen, kansje alle gruer seg litt til helgen
Jeg gleder meg jeg da, skal ut å sykle lange turer både lørdag og søndag, og det er utfordring når men ikke kan bare hive innpå all slags frukt, energibarer, energigeleer, rosiner, bananer og brødskiver.
Men noe må jeg ha, så planen er å laste opp med kokte egg og baby bell oster. Gleder meg til å se tryne på de jeg sykler sammen med :)
Ellers så har jeg syndet, som en god ketolikk :rolleyes: - Jeg veier meg vær dag, og takk for det
Vekta ( Ikke apparetet ) viser en variasjon fra laveste notering til høyeste notering over 6 dager med 0,6 kg. Dette gjorde vekta ( ikke apparatet) før jeg begynte med LK, jeg har en mistanke at dette har med støle bein og gjøre, dvs morgenen etter trening veier jeg mer
Det som er greit er at "trenden" på vekta ( Ikke apparatet) er nedadgående. Videre så har jeg tenkt å flytte veiedag til tirsdag, altså etter en viledag -- LURT.:uskyldig:
Ha en fortsatt fin fredag
Hei, babybel ost har ikke jeg tenkt på, men det er jo godt som snacks. Takk for tipset.
Ryggen min har endelig blitt litt bedre og kiropraktoren mener jeg bør komme meg på tur i skogen så jeg følger nok ditt tips til medbrakt på tur.
Ellers er ikke jeg redd for helgen, selv om fredag ettermiddag gjerne har vært preget av godteri... Frister ikke engang nå når jeg er konstant mett.
Hyggelig å merke seg at tidligere "normale" porsjoner nå er for store...
Det går med andre ord riktig vei:)
Ha en god helg folkens, stå imot evne fristelser og nyt høsten uten dårlig samvittighet!
Happy girl
14-10-11, 21:29
Jeg er så nedfor at jeg nesten ikke kan få sagt det engang :(
Har hatt meg 4 dager i København og besøkt min bror og kost oss kjempe masse, dvs de andre har kost seg masse med forskjellig mat mens jeg har sittet og guffet salat og kyllingfileter da utvalget var relativt dårlig for lavkarbofolk der vi var.
Ikke en sprekk har jeg hatt på 5 uker. Har slavisk lagt alt inn på Diett.no og lagt på 75% fett 20% protein og 5% karbohydrater og ka hjelper det?
Ikke en dritt for min del desverre. De 2,2 kg jeg gikk ned første uken er tilbake og mål er som vanlig :(
Så nu er det rett før hele jeg gir opp. Hadde meg en liten sprekk idag med en halv plate mørk sjokolade og den gav meg skikkelig mageknip så det gjorde at jeg fortsetter litt til, men trenger litt hjelp innen jeg kjører heilt fast.
Ellers må jeg si at dere alle er kjempe flinke som går støtt og stadig ned i vekt:heia: til dere og må jeg snart være blant dere.
Næmen
Jeg sykler også en hel del, og etter at jeg begynte på ketolyse, så pleier jeg å ta med omelett med innstekt bacon. Det fungerer sånn rimelig greitt. Men, jeg har iallefall problemer med å kjøre harde økter. Melkesyren og "tafattheten" kommer rimelig snart hos meg iallefall. Lange rolige turer fungerer derimot helt fint, men kjenner at det er lite å "tråkke på med". Beina kjennes tunge nesten fra starten av. Satser på at det endrer seg, og det har bedret seg siden starten for 4 uker siden da.
[quote=Happy girl;1230591]Jeg er så nedfor at jeg nesten ikke kan få sagt det engang :(
Du må ikke være lei deg. Jeg har troen på att om du fortsetter i samme sporet så vil det begynne å gå nedover igjen:)
Vet det sikkert kan føles tungt noen ganger, men det virker jo som om att du er kjempe flink da.
Go girl dette skal vi klare, du og jeg og alle andre "oktober barn":D
:klem::klem:
Jeg er så nedfor at jeg nesten ikke kan få sagt det engang :(
Har hatt meg 4 dager i København og besøkt min bror og kost oss kjempe masse, dvs de andre har kost seg masse med forskjellig mat mens jeg har sittet og guffet salat og kyllingfileter da utvalget var relativt dårlig for lavkarbofolk der vi var.
Ikke en sprekk har jeg hatt på 5 uker. Har slavisk lagt alt inn på Diett.no og lagt på 75% fett 20% protein og 5% karbohydrater og ka hjelper det?
Ikke en dritt for min del desverre. De 2,2 kg jeg gikk ned første uken er tilbake og mål er som vanlig :(
Så nu er det rett før hele jeg gir opp. Hadde meg en liten sprekk idag med en halv plate mørk sjokolade og den gav meg skikkelig mageknip så det gjorde at jeg fortsetter litt til, men trenger litt hjelp innen jeg kjører heilt fast.
Ellers må jeg si at dere alle er kjempe flinke som går støtt og stadig ned i vekt:heia: til dere og må jeg snart være blant dere.
Uff kjære deg da. Det var kjedelig å høre..
Har du vært flink til å drikke nok vann? Kan være vann som har samlet seg?
Jeg føler vekta bare står stille her.. sist uke hadde jeg gått ned 0.6. Denne uka føler jeg ikke at jeg har gått ned noe.. så det blir spennende på mandag når det er veiedag igjen..
Har lest en del, og da sett at det gjerne kan ta 4 uker før det hele setter skikkelig i gang.. er det som trøster meg litt nå disse siste ukene. har holdt på i 4 uker nå. er veldig forsiktig med karboinntaket.. Hadde en pangstart på over 3 kg hver uke, de 2 første ukene.. så dabbet det ned..
Vi må nok bare smøre oss med litt tålmodighetskrem, og håpe det setter i gang nå snart! :)
Du har vært kjempe flink!! Skjønner frustrasjonen din godt!
Masse lykke til! :)
Hallo godtfolk! :)
Hvordan står det til med dere?
Her humper det avgårde.. Hadde jo en tråd her en dag om at jeg var så innmari matlei.
Har nå fræst rundt på nettet og funnet en del oppskrifter, spm frister og som skal prøves.
Jeg tror jeg har vært litt for streng med meg selv ang karbo inntak.
Vært redd for å få i meg for mye.. Nesten ikke tillat meg å spise noenting som kan ha litt karb i seg..
I går kveld hadde jeg kveldskos med litt kinakål, ikke mye, par små flak, med ost og skinke på, og litt paprika. det smakte rett og slett himelsk godt! :) Godt å kjenne noe litt friskt og sprøtt (paprikaen er sprø) :)
Har jo lest så mye om at grønt er ikke bra pga karbo osv osv.. men litt må man jo ha..
Jeg er litt nysgjerrig på hva dere spiser i løpet av en dag.. hvor mye karbo dere får i dere? Hva har dere satt som maks grense?
Vil holde meg i ketose. er derfor jeg er redd for å få i meg for mange karbisser...
oh ja.. jeg følte jeg syndet stygt i går..
Bare MÅTTE ha! ei karbonadekake.. med 1 egg på.. 100gr karbonade inneholdt rundt 8 karb tror jeg.. den jeg spiste veide ca 80 gr. Følte det ble mye karb på et måltid :( Men.. det smakte godt da.. :rolleyes:
Håper dere alle får en fin fin lørdag, og ei nydelig helg! :)
Luggetuppen
15-10-11, 13:11
Jeg skal i bursdag til naboens ettåring. Blir litt merkelig å stille med egne godsaker når jeg vet at naboen stod på kjøkkenet og bakte til langt på natt i går, men det får heller stå sin prøve. Naboen har kaffemaskin med melkesteamer, så jeg tenkte jeg skulle unne meg en latte med suketter i det minste (samt is jeg laget på Philadelfia, eggeplommer, fløte, stevia, sukrin, og bringebær tidligere i dag).
Hallo godtfolk! :)
Hvordan står det til med dere?
Her humper det avgårde.. Hadde jo en tråd her en dag om at jeg var så innmari matlei.
Har nå fræst rundt på nettet og funnet en del oppskrifter, spm frister og som skal prøves.
Jeg tror jeg har vært litt for streng med meg selv ang karbo inntak.
Vært redd for å få i meg for mye.. Nesten ikke tillat meg å spise noenting som kan ha litt karb i seg..
I går kveld hadde jeg kveldskos med litt kinakål, ikke mye, par små flak, med ost og skinke på, og litt paprika. det smakte rett og slett himelsk godt! :) Godt å kjenne noe litt friskt og sprøtt (paprikaen er sprø) :)
Har jo lest så mye om at grønt er ikke bra pga karbo osv osv.. men litt må man jo ha..
Jeg er litt nysgjerrig på hva dere spiser i løpet av en dag.. hvor mye karbo dere får i dere? Hva har dere satt som maks grense?
Vil holde meg i ketose. er derfor jeg er redd for å få i meg for mange karbisser...
oh ja.. jeg følte jeg syndet stygt i går..
Bare MÅTTE ha! ei karbonadekake.. med 1 egg på.. 100gr karbonade inneholdt rundt 8 karb tror jeg.. den jeg spiste veide ca 80 gr. Følte det ble mye karb på et måltid :( Men.. det smakte godt da.. :rolleyes:
Håper dere alle får en fin fin lørdag, og ei nydelig helg! :)
Hei
jeg lurer litt på hvor lenge du har holdt på nå og om du har valgt en retning ...noen er jo i ketose helt opp til 50g karbs.
ut i fra det jeg ser av det du skriver så er du nok for streng ja man skal jo spise masse grønt er jo ikke mange karbene i det da...har du lagt inn ting på diett.no for og se hvor mange karber du spiser i løpet av dagen?
syns du burde finne ut hvor mange g du skal ligge på og legge opp etter det. så skal du ha gr.saker til alle måltidene helst. Det annbefaler de jo alle sammen ;) kos deg med gr.sakene du bare være litt forsiktig med kålrot og gulrot...jeg spiser det innimellom men tar jo da vekk fra andre ting :) ang karbonader om det er no du er glad i så lag deg opp noen hjemme lagde og frys ned for eks det e rjo både syndt og godt.
lykke til
Hei hei Maysa:)
Til mandag er det 4 uker siden jeg begynte.
Har spist litt salat altså, feks til taco, svinekjøtt... men det er ikke mye.
Kommer til å bli litt flinkere til å lage meg litt salater osv fremover. er godt å ha noe litt sprøtt å tygge på :)
Jupps, jeg pleier å lage kabronader, hamburgere, kjøttkaker selv. Men i går ble det altså ei kjøpekarbonade.. Hjemmelaget er best da :)
Jeg skal i bursdag til naboens ettåring. Blir litt merkelig å stille med egne godsaker når jeg vet at naboen stod på kjøkkenet og bakte til langt på natt i går, men det får heller stå sin prøve. Naboen har kaffemaskin med melkesteamer, så jeg tenkte jeg skulle unne meg en latte med suketter i det minste (samt is jeg laget på Philadelfia, eggeplommer, fløte, stevia, sukrin, og bringebær tidligere i dag).
mmm is... hørtes godt ut! :)
Kos deg så mye i selskapet! Flink du er som tar med deg selvlaget godsaker! :)
Noen som vet hvor fort man kan se om man har ramlet ut av ketosen? Noen timer etter maten er spist? på kvelden? nesten dag?
Nabo dama her var så søt og kom over med varm lunsj til meg i dag. Hun er nyinnflyttet fra Thailand. Det var nudler med litt grønnsaker og kjøtt. Smakte helt nydelig! mmm. Men det er jo ikke noe en skal spise da.. Men, så er det jo lørdag! *leter etter gode unnskyldninger* :p
Så jeg er litt spent på om jeg detter ut av ketosen nå...
Noen som vet hvor fort man kan se om man har ramlet ut av ketosen? Noen timer etter maten er spist? på kvelden? nesten dag?
Nabo dama her var så søt og kom over med varm lunsj til meg i dag. Hun er nyinnflyttet fra Thailand. Det var nudler med litt grønnsaker og kjøtt. Smakte helt nydelig! mmm. Men det er jo ikke noe en skal spise da.. Men, så er det jo lørdag! *leter etter gode unnskyldninger* :p
Så jeg er litt spent på om jeg detter ut av ketosen nå...
Drit i det - og fortsett og spise lavkarbo! Jeg mener om du faller ut eller ikke, hva kan du gjøre? Bare fortsette med og spise slik du har bestemt deg for og ha en hyggelig lørdagskveld. Glem dårlig samvittighet - spist er spist uansett ;)
Drit i det - og fortsett og spise lavkarbo! Jeg mener om du faller ut eller ikke, hva kan du gjøre? Bare fortsette med og spise slik du har bestemt deg for og ha en hyggelig lørdagskveld. Glem dårlig samvittighet - spist er spist uansett ;)
skriver under her ...gå videre :)
bumbleroot
15-10-11, 17:55
Himaele, høres ut som om du spiser altfor lite grønt ja. Husk at mesteparten av karbene skal komme fra salat og grønnsaker, så du kan nok med god samvittighet øke på litt der ja :)
i dag har dage flydd....og jeg er sååå trøtt, klart meg kanske så bra ...fornøyd med alt
ha en fortsatt fin helg!!!
Henger meg med her jeg, om jeg får?
Starta 14.sept. har foreløbig gått ned ca 2kg. (skulle ønske det var mer hehe)
Trenger all den motivasjon jeg trenger akkurat nå kjenner jeg :)
Hei Sadsam, og velkomme til gjengen:)
Jeg har vært nesten 1 uke på hytta uten vekt, og har for første gang siden oppstart spist lavkarbo brød. Så jeg er veldig spent på vekten i morgen:) Krysser fingrene for å ha holdt meg stabilt eller litt ned - har vært herlig å ikke ha mulighet til å veie seg, så jeg tror jeg skal gjemme vekten litt vekk når jeg kommer hjem... hvis jeg klarer, hihi.
Lykke til med veiing, dere som har veiedag i morgen!
Henger meg med her jeg, om jeg får?
Starta 14.sept. har foreløbig gått ned ca 2kg. (skulle ønske det var mer hehe)
Trenger all den motivasjon jeg trenger akkurat nå kjenner jeg :)
Velkommen i "gjengen"! Koselig å bli kjent med fler :)
Er helt enig! Men var jo litt spent da.
Jeg nøt hvert bit av maten, det smakte helt fortreffelig! mmm.. :)
Og, jeg har vært i ketose tror jeg hele tiden etter.. Men om jeg skulle ha ramlet ut litt så.. ja, spist er spist. Man må kunne ha noen små sprekker av ig til, men dog ikke ofte ;)
Jeg sprakk i går! Var borte på middag, men jeg forsynte meg bare av kylling og salat, og ikke couscous og brød. Drakk bare vann! :visemuskl
Så kom desserten... Tre tønner med deilig italiensk iskrem :sikle: Det ble vel fire kuler, tenker jeg.
Uansett! Var borte på middag igjen i dag, og tok kun kjøtt og salat, ikke poteter. Tok ikke dessert, engang!
I morgen har jeg gått på lavkarbo i en uke, og skal ha første veiing. Jeg er så spent! :goodluck:
hei igjen og velkommen ti de nye
jeg har fått komentarer i dag om at jeg har blitt mindre hehe og det var jo koselig ...ser det ikke noe serlig på vekta da ..men, men ...cm er nesten viktigere altså.
Nå laget jeg meg skinkesalat. Den var nydelig! :) Kan anbefale den! :)
Oppskriften fant jeg her:
http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/salat/skinkesalat/
Luggetuppen
16-10-11, 20:30
hei igjen og velkommen ti de nye
jeg har fått komentarer i dag om at jeg har blitt mindre hehe og det var jo koselig ...ser det ikke noe serlig på vekta da ..men, men ...cm er nesten viktigere altså.
Jeg har også fått kommentarer på det. Tror det vises spesielt godt i ansiktet mitt :)
Knut ned til 90kg
16-10-11, 21:04
Hei og hopp!
Helgen er snart over og håper de fleste har klart å holde seg unne fristelser..
Selv har jeg stått imot godterikjøret til resten ac familien, koste meg med babybel ost og god salat og føler ikke jeg forsaker noe. Har holdt meg HELT unna søtsaker og har ikke søtsug i det hele tatt:) og det er rart i og med at jeg kunne spise lassevis med godteri i helgen tidligere... men jeg er målrettet og SKAL ned til 90 kg.
Spent på veiedag i morgen, må innrømme at jeg har "jukset" litt og kikket på vekta og har visst stått stille i flere dager, men føler at mageflesket er på vei bort.
Fikk på meg en bukse på fredag som jeg ikke har brukt på over ett år.. var greit med en opprydding i klesskapet - så da hvor mange kule skjorter og bukser som var gjemt bort i takt med at vekten/omfanget har økt, nok en fin motivasjon for å komme seg ned i vekt.
Lykke til allesammen med veing i morgen!
Må si at det kom litt vann i munnen da jeg skulle finne frem godteriskåla og chips til ungene og gubben i grå... sukket stille for meg selv ute på kjøkkenet.. Tror det er det største suget jeg har hatt etter godis i løpet av disse 4 ukene.. Men det gikk nå greit :)
Jeg er også spent på veiedagen i morgen.
Må vel være ærlig og si at jeg har smugkikket på vekta tidligere i uka, da stod jeg på det samme.. Tør ikke ha store forhåpninger men.. Håper jo at den viser litt mindre ihvertfall. Har vært flink og holdt meg unne brus hele uka, hadde litt nå i helga. Blir spennende å se ja!
Lykke til, til alle dere andre også i morgen!
Håper vi alle får en god start på den nye uka :)
Jeg er også spent. Spiste faktisk en spiseskje med fløteis i dag. Regnet og regnet og tror faktisk ikke det ble mer enn 5 karber i hvert fall. Skrekk og gru:eek:. Måtte spise litt is for skammens skyld rett og slett:confused:. Så angrer jeg etterpå at jeg har vært så høflig:(
Men i morgen er det veiedag uansett. Veier meg stadig da, men vekten svinger så opp og ned at jeg ikke vet... Men hver uke er det litt mindre enn forrige så da svinger det i vei nedover tenker jeg....;)
Nå er det bare timer igjen til 2. veie dag. Gru gleder meg. For motivasjonen sin del er det jo enklest att vekten viser nedgang:D men uanstt så skal jeg ikke gi meg. Jeg har ikke veiet meg siden forige mandag.
Lykke lykke til alle sammen med veie dag i morgen:cool:
Veiedagen igjen:
Vekt 03.10: 77,2
Vekt 10.10: 76,8
Vekt 17.10: 75,7: Ned 1,5 totalt (på to uker), 1,1 den siste uken
Mål: 68 kg
Veldig fornøyd med det :o og er spent på hvordan det går med dere andre?
Knut ned til 90kg
17-10-11, 08:19
Veiedag;
03/10 - 110,0kg startvekt
10/10 - 105,4kg ned 4,6kg
17/10 - 104,3kg ned 1,1kg
bumbleroot
17-10-11, 09:07
Her har vekten stått stille.
Fikk mensen på fredag, så regner med at det er grunnen. Litt skuffet siden jeg har kuttet ut tyggis og cola zero, men håper på et større tall neste gang.
Jeg kommer forresten til å bytte veiedag til fredager. I helgene både drikker og spiser jeg altfor lite. Er mye lettere når jeg er på jobb.
Tommelen opp for dere andre som har klart å gå ned denne uken :ja:
10/10: 70,5 kg
17/10: 68,9 kg
Ned 1,6 kg :p Godt fornøyd! Tempoet har gått litt ned siden sist. Det er vel normalt at det flater ut etter pangstarten... Og så har jeg ikke fått beveget noe særlig på meg siden jeg har vært syk. Har savnet sterkere halsdrops enn IFA, for å si det sånn! Lykke til med ny uke, folkens :D
Veiedag igjen:
03/10/11: 125.5
10/10/11: 120,7 -4,8kg
17/10/11: 117,6 -3,1kg
Totalt så langt: 7,9kg. :w00t:
Først må jeg få gratulere alle, flinke er dere alle sammen:)
Veiedag min:
03/10/11: 106
10/10/11: 103 -3kg
17/10/11: 102,2 -0,8kg
Totalt så langt: 3,8kg. :w00t:
Håper det snart blir to sifret:D
Gratulerer til dere alle med vektnedgang
Gratulerer så mye til dere med flotte vekt tap! Flinke dere er! :)
Her står vekta stille :( Tror jeg ønsker meg en ny badevakt som det ble nevnt tidligere her ;)
Får vel igjen for den pangstarten jeg hadde...
Begynte den 19.09
26.09: - litt over 3 kg
3.10: - litt over 3 kg
10.10: - 0.6 kg
Så jeg gikk jo fort ned 7 kg da..
Må vel bare prøve å finne noe tålmodighetskrem jeg kan smøre meg med, og håpe på bedre resultat neste uke.. *haff* er jo kjedelig å stå stille....
teleslynga
17-10-11, 15:26
Æsj, opp igjen, jo!
17. okt: 81,4 kg
Hm. Fin vekt i forrige uke; ned 3,1 kilo. Den siste uka har jeg derimot gått opp - 300 gram. Får bare fortsette i samme stim - tror rett og slett lavkarbomuffins og ditto brød fungerer som festbremsere for min del. Kjenner jeg får lyst på mer mat av det.
Menmen; stødig kurs framover. Og gratulerer til alle som har sett den rette sida av vekta, og/eller målebåndet denne høstkalde mandagen!
Luggetuppen
17-10-11, 18:12
Jeg gikk ned MYE første uken og var superoptimistisk, uken etter var nesten alt sammen på igjen :rolleyes: Nesten så jeg lurer på om kroppen slipper masse vann med en gang man starter opp for så å hente seg litt inn igjen.
Jeg har veiedag i morgen jeg da. Mandag morgen er så travel (og trøtt) at jeg ikke orker å styre med veiing. Tar litt tid å komme seg etter helgen :o
Foreløpig har jeg ikke gått ned så mye på vekta, men jeg har definitivt fått mindre omkrets! Kjøpte nye støvletter i vår og de var så trange i skaftet at de kløp meg i leggen når jeg brukte dem. Så ble det plutselig varmt i været og altfor klamt til høye støvletter, men i dag tok jeg dem fram igjen. Hadde et par sko liggende i bilen tilfelle jeg ikke orket mer, men jammen meg har jeg klart å gå med dem i hel arbeidsdag! Ikke kløp de meg i leggen, og ikke ble jeg klam på beina fordi de var for trange heller. Oh lykke! :D
målebånd ja! takk for påminnelsen ;)
Jeg har ikke målt meg før, men tenkte å måle i dag. Så kan jeg kanskje se litt forskjell der hvis vekta ikke viser så mye ;)
Gubben mener at lårene er blitt mye mindre, og rumpa ;)
Det er lårene og bak på ryggen det meste sitter.. Håper virkelig jeg kan bli kvitt det :)
Lykke til videre allesammen :)
I dag var første veiedag!
10/10: 95,1 kg.
17/10: 94 kg.
Én ting er at vekten har gått ned, men jeg kjenner meg så mye lettere! Føler at kroppen har det så godt nå. Dette blir bra :D
Lykke til videre Gurooo. Dette skal vi kalare alle sammen:)
Lykke til videre Gurooo. Dette skal vi kalare alle sammen:)
Tusen takk skal du ha :)
Glad for at jeg meldte meg inn i oktoberklubben!
Luggetuppen
18-10-11, 06:34
Ned 800 gram fra forrige uke. Jeg skynder meg langsomt! :D
Kjapt innom for å oppdatere på morgenkvisten. Det ble hektisk fra søndag da vi kom hjem. Plutselig alvorlig sykdom i nær familie slo om på hverdagen til jentene mine, og det trengs litt ekstra omsorg i heimen.
Vekta var gått opp 1 kg:( Skal skrive mer om det siden, men med tanke på følelse av mage og vann - tror jeg sterkt jeg er en av dem som reagerer både på lavkarbobrød og atkins-barer:(
Kommer sterkere tilbake i kveld eller i morgen.
Ned 800 gram fra forrige uke. Jeg skynder meg langsomt! :D
800gr er jo bra på ei uke :)
hehe måtte trekke litt på smilebåndet over Jeg skynder meg langsomt. Den var fin :)
Kjapt innom for å oppdatere på morgenkvisten. Det ble hektisk fra søndag da vi kom hjem. Plutselig alvorlig sykdom i nær familie slo om på hverdagen til jentene mine, og det trengs litt ekstra omsorg i heimen.
Vekta var gått opp 1 kg:( Skal skrive mer om det siden, men med tanke på følelse av mage og vann - tror jeg sterkt jeg er en av dem som reagerer både på lavkarbobrød og atkins-barer:(
Kommer sterkere tilbake i kveld eller i morgen.
Huff håper alt er bra med dere!
Sender en klem din vei! :)
sånn.... da har ting roet seg litt:o
Opp 1 kg - og det ER så dritt! Jeg er 110% sikker på at det er lavkarbo-brødet jeg har reagert på. Jeg er STINN i magen, treg avføring og plutselig luft i magen igjen:mad: Eneste forskjell i kosten er lavkarbo-brød til frokost og kvelds + 1 stk atkinsbar. So no more på en stund. Fortsatt ikke noe pes med maten og kostholdet - bare utålmodig etter å se resultater. Jeg er i bedre form enn for 4 uker siden, jeg er nesten kvitt migrenen - og humøret er bedre. Så det er bare til å fortsette i samme tralten - det går vel ned over igjen til slutt:)
Jeg tok bare cottage cheese rett fra boksen jeg altså. Man kan eventuelt ta det i Torky og klemme ut vannet. Men tror det er unødvendig :D
Litt sent, men takk for svar :)
Luggetuppen
18-10-11, 23:47
Opp 1 kg - og det ER så dritt! Jeg er 110% sikker på at det er lavkarbo-brødet jeg har reagert på. Jeg er STINN i magen, treg avføring og plutselig luft i magen igjen:mad: Eneste forskjell i kosten er lavkarbo-brød til frokost og kvelds + 1 stk atkinsbar. So no more på en stund. Fortsatt ikke noe pes med maten og kostholdet - bare utålmodig etter å se resultater. Jeg er i bedre form enn for 4 uker siden, jeg er nesten kvitt migrenen - og humøret er bedre. Så det er bare til å fortsette i samme tralten - det går vel ned over igjen til slutt:)
Magen min fungerer slett ikke bra med for mye lavkarbobrød innabords (baker Karin sitt aller beste brød). De ferdigpakkene fra butikken har jeg ikke orket å prøve engang, mistenker at de inneholder mye ren gluten. Jeg spiser normalt sett ett måltid med brød/knekkebrød hver dag, det er mer enn nok. Til lunsj på jobb varierer jeg mellom middagsrester fra dagen før, omelett eller salat med masse digg i!
Har stående en boks bakemix (Ketolyse) også, men den svulmer jeg opp som en ballong av!
Nå ligger det en halv nyslaktet elgkalv i fryseren min. Du og du så mange kanonbra middager jeg skal ha fremover :D
Jeg ville ha kuttet atkinsbaren først jeg... atkins-barene har maltitol som søtningsmiddel som kan gi "ekkel" mage for å si det mildt. Jeg reagerer ikke så mye om jeg har spist godt med "normal" mat samme dag, men blir det litt smoothies og atkins - altså ikke ordentlig mat, begynner det å putre gitt :)
Nå ligger det en halv nyslaktet elgkalv i fryseren min. Du og du så mange kanonbra middager jeg skal ha fremover :D
Bare gi beskjed om tid og sted - så kommer jeg! ;)
Hallois alle ketolikker
Her er ukens resultat fra meg
ned 0,9 kg, dvs tilsammen 2,9 på 2 uker
Slett ikke værst syns jeg da :)
Sliter skikkelig med treningen det er TUNGT ikke noe energi, men gjennomfører uansett.
Jeg har knekt koden, dvs middagskoden. Sååååååå happy, nå er det stekte grønsaker til alt, dvs jeg kjøper frossen blomkål/brokolli blanding, freser dette i pannen og har på en dæsj fløte, lar dette surre mens jeg lager feks laksebiter, kotletter etc, super enkelt og super godt. Husker jeg ikke feil så skal det være ca 2 KARBS/100g, dvs 1/2 Pose = 5 Karbs :) Og det er jo innafor
Det var min lille opdatering i en hektisk uke, med masse kursing, trening, oppussing etc på en gang.
Hallo godtfolk!
Håper alt står bra til med dere alle! :)
I kveld hadde jeg besøk av noen venninner, vi har strikkeklubb hver 3 uke.
Tenkte jeg måtte servere noe godt og enkelt.. Og valget falt på Ostekuler og Chicken nuggets. Med hjemmelaget "chilli saus"
Det ble snadder! Falt virkelig i smak hos alle, og alt ble spist opp :D
Brukte disse oppskriftene:
2,5 dl revet ost
2 ts soyamel
1/4 ts salt
1/8 ts cayennepepper
2 eggehviter
1-2 dl blanding av knust baconcrisp/bacongull* og pofiber
Olje til fritering
Fremgangsmåte:
Bland sammen ost, mel, salt og cayennepepper i en bolle.
Stivpisk eggehvitene og vend dem inn i osteblandingen.
Lag små kuler av røra og rull dem i baconcrisp/pofiber-blandingen.
Varm opp oljen til 180 grader og fritèr kulene forsiktig i 1-2 minutter eller til de er gyldne (ikke alle på en gang).
La dem renne av på kjøkkenpapir.
*) Putt baconcrisp/bacongull i en prødpose og bruk en kjevle til å knuse det. Jeg brukte ca halvparten av hver av baconcrisp og pofiber.
kopiert fra denne siden http://minlavkarbomat.blogspot.com/2...ostekuler.html (http://minlavkarbomat.blogspot.com/2010/11/ostekuler.html). Jeg hadde ikke pofiber men det ble jammis likevel så kan ikke tro det betyr så mye :)
Ingredienser til nuggets:
Kyllingkjøttdeig
Krydder (Jeg bruker Santa Maria Chicken and Steak)
Baconcrisp eller bacongull (Sjekk innhold, skal være laget av svin. Finnes flere juksevarianter som er laget av mel)
Ingredienser til saus å dippe i, hvis du vil :
Tomatpurè
Chili (sambal oelek)
Tabasco
Knus baconcrisp/bacongull til små smuler. Har du ikke mikser eller kjøkkenmaskin så går det fint å putte det i en pose og rulle over med vanlig bakekjevle til det er finknust nok.
Bland krydder i kyllingkjøttdeigen, som så formes til kuler og siden trykkes litt flate.
Dypp de flate kulene i knust baconcrisp. Legg de på stekeplate dekket med bakepapir.
Stek på 225 grader i ca 15-20 min, litt etter hvor tykke de er.
Sausen: Spe ut tomatpurè med vann til det blir passe tykt/tynt, som du ønsker det.
Smak til med chili og tabasco.
Denne sausen minner faktisk om BBQ-sausen du får på McDonalds.
Nyt måltidet!
kopiert herfra http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...icken-nuggets/ (http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/kylling/chicken-nuggets/)
jeg fant ikke det krydderet som står i opsskriften så jeg kjøpte noe annet. ble kjempe godt!! :) Dette kommer helt klart til å bli laget mer av som kos :)
Kjempe flink er du Viktor4u :)
HIMAELE dette hørtes veldig godt ut.:)
Vet du hvor mye kh det inneholder,spes.sausen:eek: Er jo blitt redd karbotrollet hehe før var det røyke trollet men det klarte jeg å kvitte meg med for over 2 år siden. Så nå er det karbotrollet som skal bort:D
HIMAELE dette hørtes veldig godt ut.:)
Vet du hvor mye kh det inneholder,spes.sausen:eek: Er jo blitt redd karbotrollet hehe før var det røyke trollet men det klarte jeg å kvitte meg med for over 2 år siden. Så nå er det karbotrollet som skal bort:D
er jo ingen karber i osten el kyllingkjøttdeigen :)
I tomatpurrè`n er det 5,5 per 100 gr. en boks inneholder 140 gr. Denne blir spedd ut med vann, så det blir ganske mye saus, og da lite karber, så sant du ikke spiser all sausen opp selv da ;) Jeg har sånn Chilli "pasta" på tube jeg brukte. den inneholder 5.9 karb per 100 ml, og hele tuba inneholder 70 gr. er bare et par små dærter jeg brukte av den så det kan ikke ha blitt mange karbene.. tabasco sausen er det bare noen dråper av. aner ikke karb inholde på den men det er som sagt snakk om dråper ;)
Baconcrispen jeg brukte inneholder 1,6 karb per 100gr. hele posen veier 150, og jeg brukte bare noen never til alt jeg laget, nuggets og ostekuler. Så det kan heller ikke bli så mange karbene.
Så dette er noe som jeg ihvertfall spiste meg godt og mett på med god samvittighet, det er ikke mye karber i hverken ostekuler eller nuggets ;)
Himaele ( og hav)
Den oppskriften / tipset har antagelig reddet helgen, det så jo skikkelig digg ut, men for en noget uvitende; Hva i all verden er pofiber ?
Når man er som meg, en enkel mann, fra landet, så plukker man opp stadige nye ting her inne, all verdens merklige ting feks JohannesBrødkjernemel tror jeg det var, og Fiberhusk etc. Og siste tilskudd nå da, Pofiber.
Ellers så har mage systemet godt i stå, og det er kjedelig, ser det er fler som sliter med det samme, og håper jeg finner ut av det, og er det eventuelle tjuvtriks man kan gjøre for å hjelpe systemet litt. Skal prøve 2 skjeer fiberhusk i vann.
Det er egentlig litt merkelig at systemet krangler, for jeg spiser jo masse salet og grønsaker hver dag da
Ellers så flyr vekta opp og ned som en jo-jo, men innenfor 1 kg +/-, men trenden er nedadgående så da er det vel greit.
Trening er som sagt ganske så tungt, men fortsetter videre, skal legge inn litt styrketrening, Dvs Sit-ups, armhevinger, "Planken", knebøy, målsetningen er 30 om dagen. 3 x 10 repitisjoner, til å starte med. Planken vil bli 3 x 30 sekunder. Dette skal jeg starte med fra 1 november, kansje andre vil bli med oxo ?
Nå må jeg jaggu jobbe igjen, men ser jo ut som jeg jobber iherdig da jeg taster i vei her inne :D
Ha en fortsatt god dag alle
Hallaisen Viktor!
Ja, dette kan jeg virkelig anbefale fult ut! Det var SKIKKELIG digg!! Nammis! Vi i strikkeklubben koste oss stort og det var nesten ikke en smuleigjen
:syklubb:
Ang pofiber så husker jeg ikke helt hva det er.. hehe. Er vel noe alla fiberhusk etc som "binder" tingene litt sammen?
Jeg har det ikke, så jeg laget uten. Tror ikke det kan spille så stor rolle. Mine ble ihvertfall veldig "edanes" uten pofiber i ;)
Uff ja jeg hadde selv ei uke med problemer med det magesystemet. haff.. ikke noe jeg anbefaler noen. Vondt gjorde det og det var så visst ingen stas!
Jeg måtte "jukse" og kjøpe meg en liten drink som hjelper mot hard mage. Da ble det fart i systemet igjen ;)
Jeg kjøpte også den kokosolja. coscosa er det den het tro? Føler jeg får i meg for lite fett og tenkte at det kanskje kan hjelpe til litt. :)
Tar 1-2 ss hver dag. Om det hjelper vet jeg egentlig ikke, men det er bare sundt, og systemet virker ihvertffall ;)
Skal si du er flink til å trene! :heia:
Kanskje du kan gi meg et spark bak så jeg også kommer skikkelig i gang!
Har fått dradd opp trimsykkelen fra kjelleren og tørket støv av den. men det er ikke så mange gangene den er blitt brukt enda :_plystre:
Skal også begyne å gå i svømmehallen minst 1 dag i uka er planen. Og ut å spasere og få litt frisk luft
Håper alt står bra til med dere alle andre også! :)
Tunge Tonjis
20-10-11, 21:43
Jeg melder meg ut av kuren i ca 14 dager til. Jeg går på en spesialdiett nå, pga medisiner mot candida i tarmen. derfor må jeg kutte ut melkeprodukter blant annet. Irriterende å ikke kunne lage fløtesaus! :( Men, 14 dager går fort..
Det er gøy å lese på tråden, dere er flinke :)
Jeg melder meg ut av kuren i ca 14 dager til. Jeg går på en spesialdiett nå, pga medisiner mot candida i tarmen. derfor må jeg kutte ut melkeprodukter blant annet. Irriterende å ikke kunne lage fløtesaus! :( Men, 14 dager går fort..
Det er gøy å lese på tråden, dere er flinke :)
Det var no litt trist :confused: Håper du er klar igjen om 2 uker da:)
Ønsker deg riktig god bedring:klem:
Hei igjen
tenkte at jeg skulle legge inn denne linken nå er dette atkins induksjons tråd men ketolyse er nesten det samme... her står det litt detaljert hvor mye man skal spise og hvor store porsjoner om det er noen som er litt int i det http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
og denne tråen ang hvor mye fløte osv kan jo testes om det e rnoen som stopper opp for eks ..hvertfall int og bra lesing http://lenabeatrice.net/overvekt-og-slanking/ned-i-vekt-med-den-nye-atkins-dietten/om-meieriprodukter-pa-atkins-induksjon/
Jeg hadde gått opp igår på vekta 300g ...så nå har jeg kutta alt brød for en stund for og se og prøver og klare meg med kunn 1 max glass om dagen....resten vann i dag har det blitt over 2 l vann og jeg har hvertfall løpt på do.hehe
lykke til videre alle
[quote=maysa;1235035]Hei igjen
tenkte at jeg skulle legge inn denne linken nå er dette atkins induksjons tråd men ketolyse er nesten det samme... her står det litt detaljert hvor mye man skal spise og hvor store porsjoner om det er noen som er litt int i det http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
og denne tråen ang hvor mye fløte osv kan jo testes om det e rnoen som stopper opp for eks ..hvertfall int og bra lesing http://lenabeatrice.net/overvekt-og-slanking/ned-i-vekt-med-den-nye-atkins-dietten/om-meieriprodukter-pa-atkins-induksjon/
Kjempe brae linker begge to:)
LenaB sin side er super. Flotte oppskrifter og ukemenyer.:p
ja hu har super masse digg..
God dag folkens!
I natt drømte jeg at jeg hadde gått OPP 1,5 kg :eek:
Det var ikke no koselig. håper ikke det stemmer :kadetgaar
Morsomt :),
Hvis det stemmer så er du en sanndrømmer :), det gir igjen uante muligheter :)
morsomt?? pfff.. er jo til å grine av.. hvis det stemmer.. :hylgrine:
sanndrømt ja.. hmh hadde jeg nå en gang vært det... da hadde det skjedd mye moro så mye som jeg drømmer :p
det kan jammens være en prøvelse å stå og lage bløkake man har bestilling på, og ikke kan spise/smake på noe.. ;)
Håper alle har en flott lørdag! :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.