View Full Version : Å ta med stevia fra utlandet?
TrillTrall
05-10-11, 22:47
Skal til det store utland til uka, nærmere bestemt London. Kan jeg kjøpe med meg noen flasker stevia og bare putte dem i kofferten når jeg drar hjem? Eller vil det blir styr om jeg blir stoppet i tollen? :confused:
Ja det hadde vært noe, vi skal også til England i høsten. Venter spent på svar i denne tråden!
man får jo kjøpt de fra nettbutikker i utlandet, og det sklir rett igjennom. jeg hadde med meg stevia i kofferten fra england i våres da jeg sente iherb bestilling til typen min der, null problem.
jeg har bestilt stevia fra utlandet uten problem. det er ikke akkurat narkotika, de kan ikke bli sinte av søtningsstoff til eget bruk
Det er lov å bruke kosmetisk og til f.eks dyrefor i Norge. Jeg kjøpte i danmark, og det var merket med "til kosmetisk brug", men helt ok å bruke selv i følge helsekosten jeg kjøpte den. (hun lo litt megetsigende da jeg spurte, så tydelig stempelet var bare til pynt :D)
<insert_scary_name_here>
06-10-11, 01:22
Ikke arrester meg om jeg tar feil, men stevia er så vidt meg bekjent ikke forbudt i Norge. MEN - det er forbudt til bruk som/i menneskemat... Så om du sier det er til bikkja, eller om du kjøper en plante som du skal ha til pynt, skal det være ok. Men som sagt - jeg er ikke 100% sikker...
TrillTrall
06-10-11, 08:32
Ikke arrester meg om jeg tar feil, men stevia er så vidt meg bekjent ikke forbudt i Norge. MEN - det er forbudt til bruk som/i menneskemat... Så om du sier det er til bikkja, eller om du kjøper en plante som du skal ha til pynt, skal det være ok. Men som sagt - jeg er ikke 100% sikker...
Hadde ikke tenkt å kjøpe en plante da, men noen flasker. :) Får si at det er til dyrene jeg ikke har. :lol:
Hei! jeg skal en tur til Tyskland og da kan jeg se om de har Stevia der. Fins Stevia i andre former enn pulver?:):)
TrillTrall
06-10-11, 20:54
Hei! jeg skal en tur til Tyskland og da kan jeg se om de har Stevia der. Fins Stevia i andre former enn pulver?:):)
Er det ikke mest vanlig med flytende da? Mer eller mindre alle bildene jeg har sett linket til her inne har vært små flasker i alle fall. :)
Stevia finnes i pulverform også. http://www.altshop.no/index.php?page=shop.browse
Kremtoppen
13-11-11, 11:15
Sv: Å ta med stevia fra utlandet?
"Ikke arrester meg om jeg tar feil, men stevia er så vidt meg bekjent ikke forbudt i Norge. MEN - det er forbudt til bruk som/i menneskemat... Så om du sier det er til bikkja, eller om du kjøper en plante som du skal ha til pynt, skal det være ok. Men som sagt - jeg er ikke 100% sikker..."
Litt utenom tema kanskje, -men å ta med stevia som "stueplante" med potte og JORD er i alle fall ikke lov!
<insert_scary_name_here>
13-11-11, 13:45
Sv: Å ta med stevia fra utlandet?
Litt utenom tema kanskje, -men å ta med stevia som "stueplante" med potte og JORD er i alle fall ikke lov!
Greit poeng - men det er lov å ta med frø for å dyrke sin egen stueplante ;)
Greit poeng - men det er lov å ta med frø for å dyrke sin egen stueplante ;)
Frø bør sås ferske. Det enkleste er å finne noen som allerede har en plante og så stikke avlegger. (Ble aldri helt venner med stevia - verken smak eller plante...)
<insert_scary_name_here>
13-11-11, 13:49
Jeg går å venter på at min bror skal få seg en ny plante, så jeg kan ta en avlegger fra ham. (han har litt flere "suspekte" venner enn meg:D)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.