View Full Version : Jeg har blitt en løper!

Lindemor
12-10-11, 10:30
Må bare fortelle det til "hele verden"! http://www.foreldreportalen.no/forum/images/smilies/biggrin.gif

Nå løper jeg hele den runden jeg begynte å gå for noen måneder siden og det er utrolig deilig!

Nettopp kommet hjem fra formiddagsøkten og er superstolt og faktisk litt overrasket, for i dag løp jeg hele runden og jeg er ikke fullstendig utslitt her jeg nå sitter!

For 11 måneder siden fikk jeg diagnosen fibromyalgi etter å ha vært syk i 10 måneder. Fra februar og til nå har jeg bedrevet intens rehabilitering med meg selv som leder i prosjektet; "bli friskest mulig", hvor det å produsere eget smertestillende og antidepressiva står sterkt i fokus. Les; aktivitet. Det er nettopp det å være tilstrekkelig fysisk aktiv som hjelper til med å produsere de nødvendige hormonene og nå har jeg blitt avhengig. http://www.foreldreportalen.no/forum/images/smilies/wink.gif. Jeg tror nok at lavkarbokostholdet også har vært til god hjelp.

Jeg har i hele perioden tviholdt på tanken om at jeg skal komme meg tilbake til jobb og jeg er selvsagt fremdeles sikker på det. Foreløpig har legen sagt nei, men også følgende; du kommer i mål.

Målet ser jeg der fremme og jeg løper dit!

TrillTrall
12-10-11, 11:06
Så herlig! Bare unngå å løpe på asfalt - det ødela hoftene mine såpass at jeg ikke har tort å prøve meg på løping på lenge. :( Var helt hekta jeg også en god stund og så lenge jeg holdt meg på grusveier og stier så gikk det helt fint, men så begynte jeg å løpe på asfalt... :nei: Nå er løpesesongen straks over her uansett (om man ikke løper på snø og det gidder jeg ikke *hehe*), men jeg håper jeg får startet opp til våren igjen. Enn så lenge får jeg bli flinkere til å ta i bruk trimsykkelen igjen. :ja:

Qlio
12-10-11, 11:12
Man kan jo fint løpe på tredemølle hele vinteren, Trilltrall. ;)

Når kroppen funker så er det bare så herlig! En fantastisk maskin, som reparerer og godtar så mye dritt fra oss eierene. Fantastisk!

TrillTrall
12-10-11, 14:59
Man kan jo fint løpe på tredemølle hele vinteren, Trilltrall. ;)

Når kroppen funker så er det bare så herlig! En fantastisk maskin, som reparerer og godtar så mye dritt fra oss eierene. Fantastisk!

Har ikke tredemølle gitt. :) Og nei, jeg har ikke tenkt å gå på helsestudio heller. :)

Sweetie73
12-10-11, 16:47
Åh så fantastisk, Lindemor! Du er god, altså.... Følelsen er ubeskrivelig!
Klem fra en eks-jogger som drømmer om å komme i form igjen.

VSB
14-10-11, 09:37
Har ikke tredemølle gitt. :) Og nei, jeg har ikke tenkt å gå på helsestudio heller. :)

Og så må det da være MYE mer motiverende å løpe ute, særlig i naturen.

Qlio
14-10-11, 10:20
Løpe med pigger, noen som har testet det? Men man skal vel ikke gjøre så mye fysisk ute når det er under 10 kalde grader, om jeg ikke husker feil?