View Full Version : Vegetarianer - Hvilken "filosofi"?


shailene
01-11-11, 00:12
Hei! Jeg er vegetarianer og ønsker å leve på et lavkarbo kosthold. Har gått på ketosediett før, men ble for matlei pga. lite mat å velge mellom.. Da gikk det for det meste i egg, brokkoli, ost, majones, nøtter og kokosolje, pluss noe andre grønnsaker i små mengder. Dere andre spiser jo også mye av dette ser jeg, men da med kjøtt og fisk i tillegg, som jeg ikke eter noe av.

Er det noen andre her som er eller har vært vegetarianer på lavkarbo? Følger dere noe spesiell kostholdsfilosofi, eller er det selvkomponert? Usikker på hvilken "gren" jeg skal lese meg opp i, da Atkins ikke var noe for meg. Går heller ikke ned i vekt i ketose, siden jeg ikke er overvektig tipper jeg, og ikke klarte å trene noe særlig ved siden av. Har rundt 5 kilo jeg ønsker å bli kvitt, eventuelt erstattet med muskler når jeg får strammet opp litt.

Nerthus
01-11-11, 15:49
Her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5623) er ihvertfall en tråd om vegetarianer på lavkarbo. Hvis du søker på "vegetarianer" i søkefeltet, får du opp mange tråder, blant annet med måltidsforslag. Håper det hjelper litt?

shailene
02-11-11, 09:29
Har søkt litt, og funnet et par oppskrifter jeg kommer til å teste etterhvert. Men er en av de som virkelig liker å lese om og sette meg inn i ting, så lurte igrunn på hvilken av disse lavkarboguruene som er mest "vegetar-vennlig", evt. hvilken type lavkarbo kosthold som lettest kan tilpasses :)

Aline
02-11-11, 12:11
Jeg tenker at kanskje Fedon er det enkleste? siden det er lov med bønner ol.
Men det er jo ikke ketose.

Har dessverre ingen bedre råd.

Peppa Gris
02-11-11, 12:44
Tror også jeg ville sjekket ut Fedon :)

shailene
02-11-11, 15:48
Takk, begge to :)
Skal snuse litt på om Fedon kan være noe for meg!

VSB
02-11-11, 15:59
Takk, begge to :)
Skal snuse litt på om Fedon kan være noe for meg!

Tror jeg er lurt. Masse grønnsaker og annen vegetariansk mat!