View Full Version : Supergod pølsegryte med tomat (med bilde)

Dangerous Nan McGrew
10-11-11, 08:36
Pølser
0,5 løk
1 gulrot
0,5 squash
1 fedd hvitløk
0,5 chili
0,5 buljongterning (jeg brukte grønnsakbuljong)
1 boks hakkede tomater
1 dl fløte (cirka)
Salt, pepper, og eventuelt annet krydder
Koriander (kan droppes)

Pølser, løk, gulrot, squash deles i terninger. Hvitløk og chili finhakkes. Start med å steke løk, hvitløk, og chili i smør til løken er myk. Tilsett deretter squash, gulrot, og pølser, og stek litt til. Hell over hakket tomat, og ha i fløten. Ha i buljongterningen, rør rundt, og la det putre litt. Server med hakket koriander. Flott og godt! :)

http://3.bp.blogspot.com/-0PAESIFtxyc/Trryo2J8lXI/AAAAAAAAA2w/WjiWHfgaFUg/s1600/IMG_6658.JPG

index
11-11-11, 10:44
Ser godt ut! Er pølser OK på lavkarbo altså? Har holdt meg unna denslags jeg...

Dangerous Nan McGrew
11-11-11, 11:30
Ser godt ut! Er pølser OK på lavkarbo altså? Har holdt meg unna denslags jeg... Det fins en del pølser med veldig lavt karboinnhold nå (noen nesten null) og masse rent kjøtt. Så da er det helt ok :) Jacobspølser for eksempel. De koster litt, men de smaker utrolig godt! Anbefaler chorizopølsene deres :)

index
17-11-11, 14:53
Denne kan vel brukes med andre typer proteinkilder også: Fisk for eksempel, eller svinestrimler? Kanskje kylling? Her må det prøves litt, ser jeg...

Dangerous Nan McGrew
17-11-11, 22:13
Denne kan vel brukes med andre typer proteinkilder også: Fisk for eksempel, eller svinestrimler? Kanskje kylling? Her må det prøves litt, ser jeg... Åja, svinestrimler tror jeg blir fantastisk i denne oppskriften! :D