View Full Version : Lov å drikke te?

Mints
10-01-12, 16:23
Som overskriften sier, er det lov å drikke te? Eller er det karbohydrater i det?

langaard
10-01-12, 16:47
Som overskriften sier, er det lov å drikke te? Eller er det karbohydrater i det?
Kommer jo litt ann på hva slags te du drikker:) mange "pulverteer" er tilsatt sukker.

Mints
10-01-12, 16:52
Kommer jo litt ann på hva slags te du drikker:) mange "pulverteer" er tilsatt sukker.

Ok, er denne (http://www.whittard.co.uk/tea/fruit_infusions/summer_strawberry_caffeine_free_fruit_infusion_125 g.htm) teen lov ;)

Rin
10-01-12, 16:54
Ok, er denne (http://www.whittard.co.uk/tea/fruit_infusions/summer_strawberry_caffeine_free_fruit_infusion_125 g.htm) teen lov ;)

Ja. :) Selv om slike teer ofte inneholder tørket frukt/bær, er det minimalt av næringsstoffer som klarer å sipe over i vannet. Så lenge du ikke spiser teen, er det helt i orden.

De du bør holde deg unna er slike bokser med "instant-te", som ricola-urteteen de har på noen matbutikker, eller lignende. Sånne blandinger består som regel av nesten bare sukker.

Malice
10-01-12, 17:02
Vil tro at den teen er lov. Noen pulverteer er tilsatt sukker. Kan ikke minnes å ha lest at vanlig fruktte er tilsatt søtning:)

Mints
10-01-12, 17:06
Ja. :) Selv om slike teer ofte inneholder tørket frukt/bær, er det minimalt av næringsstoffer som klarer å sipe over i vannet. Så lenge du ikke spiser teen, er det helt i orden.

De du bør holde deg unna er slike bokser med "instant-te", som ricola-urteteen de har på noen matbutikker, eller lignende. Sånne blandinger består som regel av nesten bare sukker.

Juhuu! Nå ble jeg glad :D Står nemlig en slik pose her hjemme på kjøkkenbenken, og den lukter så SINNSYKT godt! Da skal jeg jammen lage meg en kopp :D

vimsen85
10-01-12, 17:09
Det finnes noen fruktteer som er tilsatt sukker. Blant annet en tranebærte vi hadde på en kaffe- og tebutikk jeg jobbet. Spør gjerne dersom du kjøper te i løsvekt. Da skal de kunne sjekke det.

Melusine
10-01-12, 20:58
Grønn te er veldig godt, og veldig lov :)

index
10-01-12, 22:46
Ja, heldigvis! Jeg har meg et par kopper grønn te hver dag på jobben, etter at jeg oppdaget den grønne har jeg knapt rørt sort te...

Grønn te sies jo også å øke forbrenningen, så dette er ren vinn-vinn!!

Mints
10-01-12, 23:24
Takk for så mange flotte svar, det er så mange kunnskapsrike folk her inne på forumet :D Teen min smakte kjeeeeempegodt. Får prøve grønn te også, det tror jeg ikke jeg har smakt ;)

Melusine
16-01-12, 21:30
Grønn te er supert :)
Jeg pleier å drikke kinesisk grønn te (http://www.kinsarvik.no/products/35153-3-pk-qing-xiu-gronn-te.aspx), og så har jeg oppdaget Yogi te som har flere forskjellige grønne teer. De er greie å ha med på jobben :)

Balterz
16-01-12, 21:35
Jeg har blitt hekta på te siste uka!
Alltid vært glad i grønn te, men har startet å ha litt cocos olje i. Blir pigg, får ikke søt sug og ja. Pigg! =)

Brokkoli
16-01-12, 23:08
Det er også verdt å tenke på at de fleste teposer inneholder 2 gram med te ;-) Det er begrenset hvor mye karbohydrater du får i deg av det.