View Full Version : Sjokolademousse av ricotta! Nam!

Kuredu
10-01-12, 21:42
Etter inspirasjon fra andre rundt her inne lagde jeg denne nydelige desserten i dag:

ca 100 g ricotta
ca 1 dl fløte
vaniljepulver
sukrinmelis
4 dråper stevia med vaniljesmak
1 ss kakao pulver

Først blandet jeg ricotta sammen med kakao og stevia. Deretter pisket jeg fløten til krem med sukrinmelisen. Tilslutt blandet jeg alt forsiktig sammen.

Serverte i skål med litt jorbærsaus (laget på frosne jordbær som var kokt og most).

Fantastisk deilig! Ikke til å tro at dette faktisk er sunt.....

Nevalensis
12-01-12, 18:14
Det hørtes jo faktisk godt ut! Er litt usikker på om jeg liker ricotta... har hatt en uheldig opplevelse av ricotta, en vegetarform i ovnen med masse egg. Derfor har jeg tenkt på den osten som en "middagsost" og ikke "dessertost", om du skjønner? Hmm... :)

Tiki
13-01-12, 18:43
Kan jeg erstatte Ricotta med Philadelphia kremost?

Kuredu
16-01-12, 10:17
Hm, vet ikke om jeg ville brukt Philadelphia pga den salte smaken. Ricotta er ikke salt.....men du kan jo prøve!

Kuredu
16-01-12, 10:18
Det hørtes jo faktisk godt ut! Er litt usikker på om jeg liker ricotta... har hatt en uheldig opplevelse av ricotta, en vegetarform i ovnen med masse egg. Derfor har jeg tenkt på den osten som en "middagsost" og ikke "dessertost", om du skjønner? Hmm... :)

Skjønner, jeg var meeeeget skeptisk selv, men det var godt altså....og veeeldig mektig!

Nevalensis
26-01-12, 22:16
Skjønner, jeg var meeeeget skeptisk selv, men det var godt altså....og veeeldig mektig!

Hva om man bruker mascarpone istedenfor tror du?