View Full Version : Helvetesild/Herpes Zoster


Fedonisten
10-05-05, 15:13
Noen som har erfaring med noe som HJELPER mot helvetesild-utbrudd som varer og varer og varer og .......?

Urter?
Helsekost?
Salver?
Kjærlighet?
Omtanke?
Godteri? :rolleyes:

:cool: fra Desperat hustru-Fedonist

Mila
10-05-05, 15:49
Men vennen da... vertfall ikke godteri.. :nei: Men DET viste du vel kan hende sånn egentlig sant??


:klem: :klem: :klem:

Albertine
10-05-05, 15:50
Alberto hadde sånt for ikke så lenge siden, over hele brystkassa. Han fikk en salve som hjalp etter en liten stund. Skal høre med ham jeg, hva den het.

Sympatiklemmer fra meg

Anne
10-05-05, 15:59
Urter?
Helsekost?
Salver?
Kjærlighet?
Omtanke?
Godteri? :rolleyes:

:cool: fra Desperat hustru-Fedonist
Alt dette hjelper mot Helvetesild, kjære Fedonisten, men godteri har noen stygge bivirkninger....:cool: (for enkelte)

I tillegg har jeg hørt at akupunktur hjelper:p

Er det du som er så uheldig å være plaget eller gubben?

Jeg har heldigvis aldri hatt det, men jeg har sett noen stygge tilfeller og hørt hvor vondt det kan være. Stakkars:klem:

DrPork
10-05-05, 16:11
Helvetesild kommer fra vannkoppeviruset, herpes zoster, og har ligget latent i narverøttene dine i ryggmargen. Salve og tabletter som kan brukes heter Acyclovir og Zovirax. De vil dempe utbruddet. Som regel er det første utbruddet det verste.

Utbrudd kommer gjerne i forbindelse med fysiske og psykiske stressperioder, da dempes immunforsvaret. Det beste du kan gjøre er mao holde deg sunn og frisk gjennom rett kosthold og mosjon.

Dette vil ikke fjerne sykdommen, men kanskje hindre enkelte utbrudd samt evt dempe andre.

Summer
10-05-05, 22:30
Jeg har nå snakkt med en venninne som hadde dette for en tid tilbake. Hun er alternativtrapeut, og anbefalte at ravensara olje kan brukes direkte på utslettet, og i tillegg smøre med ren aloeveragele.
Hun fikk også lysbehandling som hun synes hjalp godt (dette fikk hun etter den akutte fasen når det bare vedvarte og synes det hjalp).

I tillegg, så er jo dette noe som kommer når en er sliten og immunsystemet er dårlig. Så all immunstimulerende midler er jo godt i tillegg til vitaminer, mineraler, riktig mat, og turer i naturen, gi seg selv rom for å slappe av, og stressmestring. :)

(PS hun hadde ravesaraolje i sortementet dersom du vi ha og ikke får tak i,- bare å sende meg en PM)