View Full Version : Øyekatarr - HASTER!


Albertine
11-05-05, 10:33
Fikk nettopp telefon fra familiebarnehagen om at snuppa på to har fått øyekatarr. Hun har fått legetime i kveld, men jeg er usikker på om jeg bør hente henne med en gang eller om hun kan være i barnehagen som vanlig i dag. Hun som jobber der sier at de andre ungene har hatt det, og at hun derfor ikke kan smitte dem. Det høres ikke helt riktig ut i mine ører, for man blir vel ikke immun mot sånt?

Skal jeg skynde meg avgårde, eller kan hun være der?

Takknemlig for svar kjapt.

Summer
11-05-05, 10:42
Med mindre hun er veldig sutrete, så ser jeg ingen grunn til å hente henne for litt øyekatarr. Ikke sikkert legen gjør noe heller. Annet enn å be deg ha henne hjemme fordi det er så smittsomt, men siden de andre i bhg. har hatt det, så trenger du jo ikke det.
Og jo: kroppen blir immun mot det du har hatt. Kommer det noe lignende derimot bir en smittet..:)

konepone
11-05-05, 11:01
det visste jeg ikke. Har alltid hørt at man må hente ungene dersom de har øyekatarr, for det skal visst være noe av det mest smittsomme. Og at man ikke er immun med mindre man har tatt øyedråper i 24 t etter utbrudd, selv om man har hatt det før. Hmmm, tror konepone må revurdere å ta alt hun hører for god fisk - også det leger sier...:D:D.
Ønsker iallefall "mini-Albertine" god bedring, og dere to en fin dag!

boble
11-05-05, 11:09
Henger meg på konepone over her,jeg.
Vi fikk streng beskjed om å hente minsten da han fikk øyekatarr for en stund siden. Og det finnes vel mange forskjellige typer av dette?
Men er et ok for de i barnehagen er det jo greit,for man blir jo ikke dårlig av det.

Summer
11-05-05, 11:12
Henger meg på konepone over her,jeg.
Vi fikk streng beskjed om å hente minsten da han fikk øyekatarr for en stund siden. Og det finnes vel mange forskjellige typer av dette?
Men er et ok for de i barnehagen er det jo greit,for man blir jo ikke dårlig av det.
Ja, man får streng beskjed om dette, og det er supersmittsomt, men dersom alle i barnehagen har hatt det, og personalet sier det er ok, så er det vel greit?