View Full Version : lurer litt...


Neemo
15-05-05, 21:27
hei på dere!!:)
jeg har begynt SBD og den funker bra:)..ser jo faktiske resultater!!!
men jeg lurer på en liten ting,jeg har nemli finni et produkt i butikken som heter vegetarian taco mix, with soya protein. Ingediensene er sojaprotein(58%),druesukker,løk,salt(6,3%) chillipepper,spisskummen,hvitløk,sukker,oregano,mo difisert stivelse(potet), syre,(sitronsyre),aroma,antiklumingsmiddele551),rø garoma og gjærekstrakt.

posen ska blandes ut med 2dl kræsja tomater.
1porsjon (ca110g) inneholder:

420kj/100kcal
10 g protein
12g karbohydrater
1g fett

så det jeg lurer på om den er lov?!..siden det er mindre enn 6% fett( har lest et sted på de sidene her at man kan spise soyaprodukter me mindre enn 6% fett.

den er nemli veldi god, smaker akkurat som tacokjøttdeig nesten:)

takk for en kjempe bra side!har lært masse av dere her inne!lykke til videre..

klemme på fra nemo

HP
15-05-05, 23:53
Soyan er grei, men altså dette produktet inneholder rundt 10+ gram Druesukker (GI 100) per 100g vare! :eek: Og det vil nok ikke være så ok på noen dietter :snill:

Om denne taco-nesten-kjøttdeigen skal brukes som et måltid så trenger du å spise minst 330g, pluss godt med olje og salat, da ender du opp i rundt: 30g protein, og 40g karbohydrat (Høy GI), mao ikke et SB fase 1 / lavkarbomåltid :nei:

Ser at mange vegetarferdigprodukter har høy-gi sammensetning, skjønner ikke helt hvorfor det er slik jeg :confused:

Hvis du tar en titt under oppskriftene her så har marianne samlet endel lenker til vegetariske måltider - klistret øverst. Her er vegetariske middager (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5108).

Neemo
12-06-05, 22:22
hei igjen!!:)
jeg går på SB og lurer litt...igjen..
jeg har et lite spørsmål når det gjelder desserter, til dessert nå spsier jeg ca 1/3 av cootage cheese boksen, me kanel,søtningstoff, og litt kardemomme..veldi godt!
men lurer på siden det står i boka at man kan spise egg, kan man da lage eggedosis bestående av egg og søtningstoff? det må jo være en gaske så god dessert i såfall hvis det er lov...??:) :)

Aline
12-06-05, 22:24
det burde vel gå greit, det :ja: